אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"האקזיטים בהייטק הישראלי פוגעים במדינה בטווח הארוך"

60 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
תגובה ל-26
קומברס ואמדוקס לא מכשירות מתכנתים לשום סטרטאפ. הרמה שם די נמוכה, ומי שעובד שם אלה לא המבריקים שבחבורה. מה שכן, הן מספקות עבודה לפחות מוכשרים ולמבוגרים יותר שאינם רוצים לעבוד בחזית אלא מחפשים עבודה משרדית. מה שצריך זה בעיקר עוד מימון בשלבי הסיד ובשלבים הראשוניים. בתור יזם שניסה והצליח לגייס כמה מאות אלפי דולר במאמץ רב מאוד, יש פער עצום בין הביקוש (היזמים) להיצע (המשקיעים בשלבים הראשוניים). גישור על הפער הזה יביא ליצירת עוד אלפי חברות קטנות בתחומים טכנולוגיים או טכנולוגיים למחצה, שהערך המוסף שלהם גבוה.
 | 30.06.12
59.
אני בתחום ההייטק ואני מסכים ומאמץ בחום כל מילה
לדאבוני, אין ביכולתי לקחת סיכונים ולפתוח מחר חברת הייטק... משכך...אני נאלץ לכתת את רגליי מעת לעת בין אקסיט לכשלון....שהרי גם אם הסטארטאפ נסגר וגם אם הוא נמכר...בכל מקרה הוא נסגר והכל עובד למדינה אחרת...לרוב במדינה שבה הייצור זול או למדינה שבה מטה המדינה. אנחנו חייביםם לפתח חברות.....גם לטובות המדינה וגם לטובת ציבור המועסקים (שזקוקים ליציבות....) כל הכבוד ליו"ר שמעלה את הנושא לסדר היום
תכניתן | 25.06.12
53.
תגובה למגיב 51
קראתי בעיון את דעתך ואולם צר לי אך אני חולק עליך. אכן, אמת בדבריך שהכסף מקורו בקרות פנסיה/אנג'לים מארה"ב (בעידוד מסיבי של המדינה) ואולם גם החברות הגדולות שקמו מרביתם נסחרות בבורסות בחו"ל (למעשה הגדולות שבהן נסחרות אך ורק בחו"ל). הווי אומר, אין זה משנה כהוא זהמי המקור לכסף שהרי שגם בתהליך הפיכתם של חברות הזנק לחברות מבוססות המשקיעים ישארו רובם מחו"ל אך עם הבדל אחד ומהותי.....המדינה והציבור ירוויחו מכך שתהיה חברה גדולה מבוססת ויציבה !!!! חברה שתשלם מיסים בארץ ותספק מאות ואלפי משרות.....בין היתר תכשיר את הדור הבא של יזמים. רמזי - הצדק עמך !!!!! חייבים החליף דיסקט
לירון | 24.06.12
52.
צר לי ידידי אך הצדק רחוק מטענותיך
תקציב המדען הראשי נע סביב מאות מיליוני ש"ח, זאת בנוסף לערבויות מדינה ולשאר התמיכות שחברות הייטק מקבלות (ועדיין לא מספיק לטעמי). הרי רק לפני שבועיים הראו את כחלון ויו"ר מכון הייצוא מסייעים לתעשייה הישראלית ומקימים את הביתן השני בגודלו בתערוכת GSM בברצלונה. כלומר המדינה תומכת המון בסטארטאפים....שכידוע מרביתם נכשלים (לדאבוני) ואז המדינה והמשק מפסידים ואולם הסיכום שווה שכן המעט שמצליחים מפצים על כל הכשלים ועדיין חברות גדולות הן אלו שמספקות תעסוקה ובהתאם את המיסים היציבים והקבועים. זאת לפאר את העובדה שאלו החברות שמסייעות לסטארטאפים. בנוסף, אני רוצה להזכיר שאלו המדינות שמכשירות אנשי תרבות ארגונית חשיבה אסטרטגית וכיוצ"ב וכאשר הם עוזבים - הם תורמים לכלל המשק. אני חושב שחובה לפתח חברות גדולות בארץ, כמובן שלא כתחילף לסטארטאפים אלא כמוצר משלים. בשולי הדברים אחזור ואציין כי בשנים האחרונות לא הוקמה א לא חברה אחת שהאופק מנבא לה עתיד כחברה עולמית
לירון | 24.06.12
51.
99% מהכסף שמושקע בסטארט-אפים הוא של מוסדיים אמריקאיים ולשם הוא תמיד יחזור
מר גבאי הנכבד, כשתשקיע מכספך או מכספי מדינת ישראל תוכל להחליט שלא תמכור את הסטארט-אפ שהשקעת בו. אתה ורבים אחרים לא מבינים פשוט שרוב הסטארט-אפים במדינת ישראל מוקמים ע"י כסף של חוסכים אמריקאים ושהם ממוקמים בישראל אבל בפועל בבעלות אמריקאית (דרך השרשור של משקיעי ההון סיכון). לכן הרוב המוחץ של הסטארט-אפים הישראלים הם בבעלות אמריקאיות והם תמיד יימכרו כי הכסף שלהם חונה פה זמנית עד שיחזור ל LPs בארה"ב. יתרה מזאת, כפי שמתברר בפועל, כשמשקיעים ישראלים מקימים חברות גם הם מוכרים אותן כולל אילו שמטיפים לא למכור כי כשזה נוגע לכסף שלהם זה כנראה נראה אחרת. על זה נאמר, דיבורים לחוד ומעשים לחוד. חוץ מזה, את מכון הייצוא היה צריך לסגור מזמן! בזבוז כסף מוחלט (מהיכרות אישית).
סטארט-אפיסט לשעבר | 24.06.12
43.
אני לא מאוהבי הבירוקרטיה ומשכך דווקא עכשיו חשוב לי לשבח את מכון הייצוא
רוח חדשה נושבת במכון (העובדים מספרים שזה קשור לבחירתו של מר גבאי ליו"ר...אך הם טוענים) בכל זאת חשוב לי לציין שלאחרונה טסתי לתערוכה בברצלונה...אתם פשוט לא מבינים כמה הם סייעו לנו. הם הקימו תערוכה מרשימה מאוד לי ולשאר עמיתיי הישראלים...ממש גאווה. אני חייב לציין שבזכותם זאת הייתה התערוכה הכי מוצלחת....פגשתי אנשים שספק אם היו ניגשים אליי אם לא היה לי את הגב של המכון. כל הכבוד!
חוויותיו של סטארטאפיסט | 24.06.12
42.
המגזר השלישי
אצל מי בדיוק יעבדו כל נותני השירותים למיניהם...אלו שהם לא מתכנתים...שיודעים לנקות/לבשל/לשמור וכיוצ"ב. רק חברות גדולות יכולות לבסס להם תעסוקה מר גבאי מציף סוגייה בוערת אשר זרוקה לפתחנו... אנו מעריצים את תרבות ההצלחה במקום להעריץ תרבות של תרומה לקהילה. יש הרבה עומק בדברים שלו. הוא צודק!
 | 24.06.12
26.
דעה
חלק מהטוקבקים מציינים שכדאי לעשות את המכה ולברוח...(מדינה פרטיזית ועוד). אמרותיו של הנדון מגיעות ממקום נכון...כך דעתי בהחלט בנייה של חברות גדולות יכולה לבסס שוק תעסוקה מפותח יותר וכראייה - צקפוינט, אמדוקס, קומברס ונייס - כולן חברות מבוססות המשלמות תמלוגים מדי שנה ושנה. יתירה מכך אלו הן החברות שהחזיקו את השוק בתקופות היובש.... אקסיטים צריכים אנלים/קרנות הון וכיוצ"ב.... ברי שגם חברות מסדר הגודל הזה נפפגעות....אך ברי שלא מדובר באותה עוצמה. זאת מבלי להזכיר את מאות ואלפי המתכנתים שהן מכשירות מדי שנה ושנה על מנת שאח"כ יוכלו לפתוח חברות משלהם (וחלקם יבצעו אקסיטים). לאור האמור, דעתי הינה שהדינה צריכה למסות את האקסיטים וכל רווחי ההון באופן מלא ולדרוש החזרים של השקעות המדען (שכיום הם באקסיט של חברה מו"ל עד פי 6, לרוב הרבה פחות) בעשרות מונים על אשר שולם - שהרי המדען הראשי (המדינה) לקחו את הסיכון על כתפיהם לעומת זאת צריכים לעודד חברות ישראליות בארץ......להמשיך ולהתפתח. כך דעתי
איתי | 24.06.12
25.
אפשר להבין את כל בעלי האקזיטים
בתור בעל עסק קטן, שמנסה להתייעל ולפתוח אופקים חדשים. אין ביכולתי לא אמצעי מימון מספיקים וגם לא תמיכה מספיקה של המדינה. בדיעבד חבל שלא ניסיתי לפתח מוצר עם עוד כמה חברה במשך חמד שנים פחות או יותר לא לחיות, ואז למכור אותו במליוני דולרים ולחיות כמו מלך. מה שכמובן עדיף על כאב ראש יום יומי של רדיפות אחרי ספקים הכשרת עובדים, שמבחינתם העבודה לא מספקת, ואי אפשר להאשים אותם כי גם אין ביכולתי לתגמל אותם על עבודה טובה.
בעל עסק | 24.06.12
23.
אמדוקס - חברת הירידה מהארץ הגדולה ביותר
עדיף למכור אקזיטים של אינטרנט, שממילא אורך הזמן של הטכנולוגיה קצר ביותר ומבוססות יותר על שיווק ויתרון זמני של רעיונות מסחריים ולא טכנולוגים. אמדוקס מייצאת אלפי מהנדסים לשנים רבות של רילוקיישן שמסתימות בגין קארד ואזרחות
ציוני | 24.06.12
22.
רואים שהוא בא מ-lowtech. החוקים שם שונים מהי-טק.
הי-טק מוכר ומקים סטארט-אפים ומשקיע כסף לעתיד. הטכנולוגיה שאנחנו משתמשים פותחה לפני כמה שנים וכל הזמן יש חידושים. אנשים שהם יזמים בנשמה לא ישבו כשיקבלו את הכסף. להיפך זה יתן להם יכולת להקים משהו חדש והרבה יותר מתקדם. זה מכריח לחשוב מחדש וךהמציא דברים שלא חשבו על זה קודם.
אלכס | 24.06.12
14.
מספיק לברבר בשכל - 98% מהאקזיטים הם רווח טהור למדינה
98% מהחברות האלה נמכרות במחירים מופקעים במחירים שלעולם לא היו מצליחים להרוויח בכוחות עצמם - וודאי לא להפוך לחברות ענק. 2% מהאקזיטים הם אולי פיספוס והיה יכול לצאת מהן חברות ענק גלובאליות - אבל זה היוצא מהכלל - לא הכלל.
 | 24.06.12
13.
גם ברור למה בארץ יש תרבות של אקזיטים
כמו שהמחאות החברתיות למיניהן הראו, בארץ שונאים עשירים ומצליחים, ובפרט שונאים מנהלים ובעלים של חברות גדולות ומצליחות, מכנים אותם בבוז "טייקונים" וכולם רוצים לדפוק אותם איפה שרק אפשר. אם אני בחור צעיר יחסית, שפתח סטארט אפ ופיתח מוצר מסוים, ברור שאני אעדיף לעשות אקזיט, לעשות את המכה ולחיות בשלווה מהכסף. זה עדיף מאשר להמשיך לפתח את החברה, להילחם בביורוקרטיה ובשחיתות הישראלית, ובסוף אחרי הרבה שנים של עבודה קשה לגלות שאני טייקון, מנצל את מעמד הביניים ושצריך להטיל עליי עוד מסים ולקחת ממני את מה שהרווחתי.
מרק לוגובסקוי | 24.06.12
9.
תגובה למגיב 6
מר קליש היקר, ראוי לציין כי למרות פעילותך הרבה - את מרבית הקריירה שלך עשית מתרבות האקסיט...על כן ואפילו רק למראית עין ראוי שתציין שאתה מגיע מפוזיציה מובהקת (זאת על אף שטרחת וציינת את שמך). דעתי הינה דומה לדעתו של מגיב 8....אנחנו רוצים תעשייה...אנו מעוניינים בתעסוקה....אנחנו לא מעוניינים בהעמקת הקיטוב.... משכך בניית פלטפורמת היי-טק יכולה, כך להערתי, לתרום הרבה יותר למדינה.
שי | 24.06.12
8.
מילים כדורבנות
רבותיי...חישבו נא האם אנו לא מלינים חדשות לבקרים על חוסר הצדק המשווע במחוזותינו? האם לא ברור לנו שתרבות האקסיטים לא מפתחת את משק התעסוקה בארץ? ראו מחוזות זרים...האם לא שמו להם למטרה להביא חברות (ובמילים אחרות - מעסיקות) גדולות? תרבות האקסיטים מביאה הון שלרוב אינו חוזר ומושקע בארץ...בטח ובטח אינו מעודד תעסוקה רבה. סוף סוף....מישהו שאומר את אשר כולם חושבים. אני רק אוסיף ואזכיר שמרבית הסטארפאפים מסתייעים במדען הראשי ובהטבות מיסים מפליגות....לשם מה? בשביל ליצור מיליונרים שיכולים להעביר את ההון שלהם לחו"ל בכל רגע נתון? אני מסכים לכל מילה שנאמרה בכתבה
לירון | 24.06.12
6.
חזרה לעבר
אמרה זו מזכירה לי זמנים של לפני 50 שנה בה אמרו "כלכלני מפאי" שהייצוא לשמו הוא מטרה. העושר של הכלכלה הוא הערך המוסף המיוצר בה, כלומר סכום המשכורות והרווחים שמייצרים העסקים. ייצוא לשמו יכול להיות אסון. זה מזכיר קצת את האמירות של לפני מספר שנים "מתי תהיה לנו נוקיה שלנו..." שימו לב מה קורה לנוקיה, מוטורולה, בלקברי, ועוד.... חברות גדולות אינן ערובה להצלחה ולערך מוסף. לא ברור שיש לישראל יתרון בחברות גדולות. מה שכן ברור שישראל היא "בית חרושת" לסטארטפים - דבר שמביא ערך מוסף עצום הן לייזמים, למשקיעים, וגם לממשלה דרך המיסים. קיצור: אל תתערבו ואל תפריעו לכוחות השוק לעשות את שלהם - דבר שיביא מקסימום רווחה לכול......ם.
שלמה קליש | 24.06.12
3.
תלוי מתי
אם האקזיט הוא כמו אי סי קיו ששווה מאות מליונים כאשר הוא חדש ורץ ואחרי שנה שנתיים שווה אחדות של מליונים וזה גם בקושי אז אין פגיעה אם מישהו ויתר על עסק בשביל לעשות מכה הוא פשוט לא איש עסקים וחבל כי חוץ מלהרוויח הרבה הוא יתן מקומות עבודה וגם ירוויח את סכום הנכס והרווחים מהאירגון
x | 24.06.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת