אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מחירי הרכבים החדשים יורדים, אך השוק עדיין נמצא בבועה

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
יפה חברים, להמשיך להתאפק עד נובמבר הקרוב!
כמו שחזינו בתחילת השנה - התאפקות מלקנות רכב חדש תיצור לחץ אדיר בשוק המשומשות ותאפשר לנו האזרחים לקנות רכב משפחתי בין שנתיים-שלוש עם אחריות מלאה ב 60,000 ש"ח בלבד!! זה לא סתם שמחירי החדשות הקטנות התיישרו באזור הזה משום שהיום כולם בודקים רק בסכומים האלו! יפה חברים, להמשיך להתאפק עד נובמבר הקרוב!ולא לקנות חדש וניראה מה יקרה למלאים האדירים של החדשות שאוטוטו הופכות ליד ראשונהבמגקשי היבואנים.....90,000 ש"ח למזדה 3 1.6 מהניילון לא יפתיע אף אחד! להתאפק!!!
xm | 01.07.12
15.
במקרים כאלו, אין מה לעשות, יש מי שמרוויח ויש מי שמפסיד, כל השוק הזה נמצא בהוזלה הגיונית
במקרים כאלו, אין מה לעשות, יש מי שמרוויח ויש מי שמפסיד, כל השוק הזה נמצא בהוזלה הגיונית וזה לא במקרה. נגמרו הימים שבישראל הכל עולה פי 4 מארה"ב ואירופה, זה לא יכול לעבוד, היום השוק והכלכלה היא גלובלית, במיוחד במדינה כמו ישראל שהיצוא הוא מנוע רציני של הכלכלה. לכן, המחירים ימשיכו לרדת, מכוניות יד שניה ימכרו בזול (אם הם רוצות להמכר) למרות מה שיצחק לוי וחברהים יכתבו. מי שירצה למכור רכב יד שניה, יצטרך להוריד ממחיר המחירון בין 20 ל 40 אחוז, ומדובר על 5 שנים הקרובות עד שהשוק יתיצב על המחירים החדשים שיש היום, לדעתי עוד ירדו אלא אם הממשלה תחליט שהיא ממשיכה לשחוט אותנו במיסים.
גלגליסט | 30.06.12
13.
השוק בעייתי בגלל הליסינג
הבעיה העיקרית של שוק הרכב הישראלי הוא חברות הליסינג. כמו שכתוב בכתבה - המכוניות הקטנות הוזלו. דרך אגב- מכוניות המנהלים גם נמצאות במגמה של ירידת מחירים מאז שבי אם דבליו החליפה בעלות- ורק הקורולה-קרוז-יונדאי-מאזדה 3 לא יורדות בשקל. יבואני הרכב מפחדים משלטון הטרור של חברות הליסינג ולוי יצחק. הבעיה שלהם היא שבסופו של יום צריך למכור את המכוניות האלה למישהו. אלף חברות ליסינג לא ישנו את העובדה שעם ישראל לא פראייר ולא יקנה מכונית במחיר מנופח. בקרוב חברות הליסינג הבורסאיות יתחילו לרשום עוד ועוד הפסדים והבנקים יבינו שחברה שערכה מבוסס על שווי מלאי משומש מנופח שאינו משקף את המציאות היא חברה בסכנה קיומית.
שרגא וייסברג | 30.06.12
12.
במקרים כאלו, אין מה לעשות, יש מי שמרוויח ויש מי שמפסיד, כל השוק הזה נמצא בהוזלה הגיונית
במקרים כאלו, אין מה לעשות, יש מי שמרוויח ויש מי שמפסיד, כל השוק הזה נמצא בהוזלה הגיונית וזה לא במקרה. נגמרו הימים שבישראל הכל עולה פי 4 מארה"ב ואירופה, זה לא יכול לעבוד, היום השוק והכלכלה היא גלובלית, במיוחד במדינה כמו ישראל שהיצוא הוא מנוע רציני של הכלכלה. לכן, המחירים ימשיכו לרדת, מכוניות יד שניה ימכרו בזול (אם הם רוצות להמכר) למרות מה שיצחק לוי וחברהים יכתבו. מי שירצה למכור רכב יד שניה, יצטרך להוריד ממחיר המחירון בין 20 ל 40 אחוז, ומדובר על 5 שנים הקרובות עד שהשוק יתיצב על המחירים החדשים שיש היום, לדעתי עוד ירדו אלא אם הממשלה תחליט שהיא ממשיכה לשחוט אותנו במיסים.
גלגליסט | 30.06.12
11.
ביטלתי רכישה של ליאון חדשה וקניתי משומשת - לא בא לי לשלם 60 אלף מס
חבר שלי אמר לי שאני טמבל, למה לקנות רכב ב 60 ולתת עוד 60 מס למדינה? שילך לכול מיני פרזיטים כמו עובדי חברת חשמל,רכבת, בטלני קבע חרדים ערבים ועוד. בגלל שהשוק כזה מעפן אפשר לקנות רכבים ב חצי מחיר, רק צריך סבלנות, ואכן חיפשתי ביד 2 את כל מי שיש לו הודעה מודגשת וכתוב גמיש, מצאתי ניסן מצויינת מאדם שקנה רכב חדש והוא לא מצליח לימכור, שאלתי אותו מה הציעו לך הטרייד אין? הוספתי 1000 ש"ח ולקחתי ב 45% פחות מהמחירון, אני עם הרכב כבר חצי שנה, טפו טפו הכול פיקס ואפילו יותר טוב מהיונדאי שהייתה לי מהעבודה. אני החלטתי שהמדינה לא תראה ממני שקל מיותר, לכם החזרתי רכב חברה וביטלתי קניית רכב חדש... אם כולם יעשו כמוני המדינה תנסה להעלות עוד מסים, אבל גם זה לא יעזור לה, כי מקסימום נעשה רילוקיישן לתמיד. מי שיצרני אין מדינה שלא תרצה אותו ותיתן לו אשרת שהייה.
דן | 30.06.12
10.
מחירון פיקטיבי
הבלוף הגדול. שנים שוק הרכב יד שניה ושוק הביטוח מתנהלים תחת המחירון הפיקטיבי הזה. המחירים משרתים את חברות הליסינג וחברות הביטוח, המחירון מציג מחירים אשר לעיתים יקרים עד 30 אחוזים מהמחיר האמיתי. חברות הליסינג ממונפות בבנקים בהתאם לערך מלאי המכוניות שברשותן. תארו לעצמכם מה יקרה אם המחירון ישקף את המחיר - ירידת ערך של מיליארדי שקלים לצי הרכב של חברות הליסינג! חברות הביטוח שקובעות את הפרמיות בהתאם לערך הרכב. אם המחיר יהיה ריאלי אזי הפרמיות ירדו בעשרות אחוזים.
דודו | 30.06.12
7.
במקרים כאלו, אין מה לעשות, יש מי שמרוויח ויש מי שמפסיד, כל השוק הזה נמצא בהוזלה הגיונית
במקרים כאלו, אין מה לעשות, יש מי שמרוויח ויש מי שמפסיד, כל השוק הזה נמצא בהוזלה הגיונית וזה לא במקרה. נגמרו הימים שבישראל הכל עולה פי 4 מארה"ב ואירופה, זה לא יכול לעבוד, היום השוק והכלכלה היא גלובלית, במיוחד במדינה כמו ישראל שהיצוא הוא מנוע רציני של הכלכלה. לכן, המחירים ימשיכו לרדת, מכוניות יד שניה ימכרו בזול (אם הם רוצות להמכר) למרות מה שיצחק לוי וחברהים יכתבו. מי שירצה למכור רכב יד שניה, יצטרך להוריד ממחיר המחירון בין 20 ל 40 אחוז, ומדובר על 5 שנים הקרובות עד שהשוק יתיצב על המחירים החדשים שיש היום, לדעתי עוד ירדו אלא אם הממשלה תחליט שהיא ממשיכה לשחוט אותנו במיסים.
גלגליסט | 30.06.12
5.
ישראל כץ בולדוזר מנייר פחדן ומוג לב
אני הריי מכירו באופן אישי האיש פשוט חסר יכולות איש עשייה רדוד לאורך כל שנות פעילותו אפילו בדבר אחד לא הטביע את חותמו (סליחה חוק דרומי) אוסף סביבו יועצים סוג ז מנכ"לים נוטשים אותו ללא הרף אבל ייאמר לזכותו פוליטקאי! אך מחליף נאמנויות לפי מזג אויר מבלי להניד עפעף (ראה מיכאל וידל) האיש פשוט כישלון !!!!!!!!!
אלי  | 30.06.12
4.
המצב של שוק הרכבים בארץ זוועה... זו לא סתם בועה כמו שכתוב בכתבה
המנגנון שלנו על פיקוח של רכבים הוא גרוע מאוד. זה בערך כמו מה שהיה עד לפני חודשיים בשוק הסלולר לפני שפתחו את השוק. המקור לבעיה זהה אם כי בשוק הסלולר המצב היה מתון בהרבה שכן השוק הזה בן 20 שנה בערך (טוב לפני לא היו פשוט מכשירים כאלה). הבעיה בשוק הרכב היא בגדול אותה בעיה שהייתה בשוק הסלולר רק שהבעיה התפתחה לאורך 60 שנה ולא 20 אז המצב הוא מה שאנחנו רואים היום. זו שארית בירוקרטית של הכלכלה הפרימיטיבית שהנהיגה כאן מפא"י מאז קום המדינה שאנחנו עדיין לא סיימנו לטאטא - כמו שאר המונופולים בחסות המדינה. הפתרון פשוט - צריך שיפתחו את השוק כמו שעשו בסלולר לא מזמן. השאלה היא רק אם לפוליטיקאים יהיו מספיק בייצים לעמוד בלחצים האדירים שהמונופוליסטים החזירים יפעילו (ותהיו בטוחים שהם אכן יפעילו).
כלכלן אוסטרי | 30.06.12
3.
מי שרוצה לקנות רכב קטן אין לו מה לחפש בלוחות יד שנייה.
חיפשתי רכב שיחליף רכב קטן שהיה בבעלותי 8 שנים והתחיל לגסוס. אצל היבואנים יש מבחר של 5-6 רכבים חדשים שעולים באיזור ה-60 אלף. ישבתי עם עצמי והגעתי למסקנה שהניילונים שווים לי באיזור ה-15 אלף, אז נכנסתי ללוחות יד שנייה לראות מה אני יכול לקנות ב-45 אלף שקל. חשכו עיניי. רכבים בני 3-4, עם קילומטרז' חמש-ספרתי. למה שאני אקנה פיאט פנדה בת 4 עם 150 אלף קילומטרז' ב40 אלף שקל כשאני יכול קנות רכב עם אפס קילומטרז' ב-60 אלף?
 | 30.06.12
2.
יש לי תשובה למה רכב יד שניה בבעיה !
אותו צרכן שרכש רכב חדש מלפני 3 שנים הוא שילם מחיר מופקע על הרכב , כיום הוא מנסה למכור את הרכב במחיר סביר אבל הוא לא יכול מכיוון שקונה פוטנציאלי יגיד לו למה שאשלם לך מחיר גבוה ? למה שאני אסבסד את המחדל שלך בעת שרכשת במחיר יקר את הרכב? הרי כולם יודעים שבסופו של דבר כל היבואנים יצטרכו להוריד מחירים 10-16 % אחרת הם עלולים להיקלע למצב קשה מאוד. במצב שנוצר כולם מפסידים ובעיקר הכנסות המדינה ממיסים והיבואנים. על וועדת זליכה מוטלת האחריות להוציא לפועל את מסקנות וועדת זליכה לחקיקה וחלקן להוציא צו באופן מיידי ולא להמתין עם זה וליישם רק לפני הבחירות לממשלה. דבר שני על היבואנים שיש לי בטן מלאה עליהם חייבים לבצע הוזלה משמעותית באופן יזום ולא לחכות עד לחקיקה ,אתם תפסידו מכך היובש בסוכניות הרכב הוא אדיר. תפנימו את זה שכללי המשחק השתנו, עדיף לכם למכור 10,000 רכבים בחודש עם הוזלה של 12% מאשר למכור 1000 רכבים במחיר מופקע. גם שר התחבורה צריך להתעורר תיישם באופן מיידי את המלצות וועדת זליכה ואל תחכה לאשר אותן לפני הבחירות, הציבור לא טיפש. יוקר המחיה שינה פיוז אצל הציבור, תראה מה עשה השר כחלון לטייקוני הסלולר הוותיקים ותלמד ממנו. השינוי צריך לבוא ממך כי אתה אחראי על משרד התחבורה.
אבי | 30.06.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת