אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מיוחד ל"כלכליסט" - חוסכים הון עצמי לדירה? חכו 35 שנה

144 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

141.
יש לשכור דירה לפי מחירים סבירים ולאט לאט לכופף את השוק עד שהבועה תתפוצץ
אם זה אומר לצאת מתל אביב כדי לגור לפי 1000 לחדר ולא לפי 1500 לחדר, גם זה פתרון. רק אם מספיק אנשים ינהגו בחוכמה ויסרבו להתקפל בסופו של דבר רפורמות והורדות מחירים משמעותיים יהיו חייבים להגיע. קבלן לא יכול להשאר עם דירה - יש לו התחייבות לבנקים בנקים מרוויחים הרבה כסף ממשכנתאות ויש להם אינטרס לקדם מחירות הבעיה היא העדר רגולציה ולכן חייבים להתאגד נגד שחיתה במחירים, כל עוד יש מי שישלם - המחירים יעלו ולא דיי בדיבורים
אופיר | 24.07.12
140.
תחסכו 35 שנה ואחר כל תוכלו לקבל משכנתאות עד גיל 75 כך שאין לכם סיכוי לרכוש דירה
כי ההחזר של המשכנתא יהיה כל כך גבוה שלא תוכלו לעמוד בהחזר . לדוגמא זוג בני 25 שנה יחסכו 35 שנים והם יהיו בגיל 60 אם יקחו משכנתאות של מיליון שקל יצטרכו לחזיר לבנק החזר של 7500 שח לפנות ועוד סכום של 700-1200 שח ביטוח חיים . וכל זה במחירי היום , אז רבותי תפסיקו לספר לנו בדיחות קרש .
מוריס | 23.07.12
139.
חברה שלי גרה בסיאטל וקנתה עכשיו עם בעלה בית במליון ורבע שקל
מדובר על בית מאוד גדול ומרווח עם חצר. והיא ובעלה רק בהתחלת שנות ה-30 שלהם (והיא בכלל סטודנטית). ההורים שלהם לא עוזרים להם. חברים אחרים שלי כבר קנו בתים בקנדה וגם הם בשנות ה-30 המוקדמות. אפשר לחיות פה. זה עניין. בארץ לא כל כך (לא בשנים האחרונות).
א.א.א. | 22.07.12
137.
חסכתי כבר 700K, זה לקח 3 שנים
רוצה לקנות דירה ב2M, זה אומר משכנתא 1.3M, החזר של 8K ש"ח לחודש (במשכנתא ל20 שנה) ואין סיכוי שיתנו לי משכנתא כזו כי אני מרוויח רק 23K לחודש, יכול לחסוך 20K לחודש וככה יקח 5 שנים להגיע ל2M אבל עד אז הדירה תעלה 2.6M ועדיין יחסרו לי 600K. משכנתא ל15 שנה על 600K אוכל לקבל עם החזר של בערך 4500 ש"ח לחודש אבל למה לי? אם אחסוך 10 שנים נוספות אגיע ל4.4M וכך בערך תעלה גם הדירה, משמע אוכל לקנותה במזומן. זה אומר שלמרות שאני מרוויח טוב מאוד אוכל להגיע לדירה נורמלית רק בגיל 43 ועד אז לחיות כמו נזיר טיבטי (ואני באמת סגפן) אז מה יעשו אלה שמרוויחים חצי ממני או פחות? מצפים שאנשים יחסכו כל שקל לדירה ויגיעו אליה רגע לפני המוות? מה קורה פה לעזאזל?
אבי | 22.07.12
136.
הפתרון היחיד הוא להגר למדינה מפותחת ויציבה
אבל מה יעשו כל אלה שלא יכולים שהם הרוב? חוץ מזה, במדינות המפותחות והיציבות הדירות לא בהכרח זולות יותר, הן עולות ברוב המקרים בערך כמו בישראל, השכר גבוה יותר למהגרים ותיקים או לאלה שנולדו בהן אבל בשנים הראשונות ירוויח המהגר ברוב המקרים כמו שהרוויח בישראל או פחות, משמע גם לחו"ל צריך להגיע עם הרבה כסף, זאת אומרת שבכל מקרה מי שלא יהיה סגפן לפחות 10 שנים לא יגיע לדירה בחיים ואם היום צריך חצי מיליון דולר בשביל לקנות דירה ברמה של מעמד הביניים במדינות המפותחות בעוד עשרים שנה זה עלול להיות מיליון. כל הסימנים מצביעים על כך שמלבד שכבה דקה של עשירים רובנו לא נוכל לחיות טוב לעולם ועם הביטחון התעסוקתי שרק הולך ויורד ויוקר המחיה שרק הולך ועולה החיים הולכים והופכים לקשים יותר כל הזמן וכנראה שאנחנו חיים בגיהנום ובגלל שכל הזמן נעשה רק יותר רע רצוי שלא נביא ילדים לעולם האכזר הזה כי לטווח הארוך הם רק יסבלו ולכן מוטב לנו להיות האחרונים ולא להביא דורות נוספים לסבל. נחיה בצמצום ונחסוך כמה שרק אפשר כדי שאם יהיה לנו מזל רע ויפטרו אותנו בגיל 50 לא נמות מרעב (ואולי נשרוד איכשהו עד גיל 60) ואם יהיה לנו מזל טוב ונמשיך לעבוד עד גיל 67 נוכל לסיים את החיים שלנו בכבוד בגיל 75 בלי להגיע למצב של נזקקות ושגם לא נחיה יותר מזה כדי שלא נאבד את עצמאותנו חס וחלילה ונאבד את כבודנו ושלא נגיע למצב שיגמרו כל חסכונותינו ונהיה קשישים שמקבצים נדבות ברחוב. אי אפשר יותר לחיות, רק לשרוד, אין טעם לחלום על 4 חדרים, רק על חדר וחצי בתקווה שאפשר להגיע לעבודה באוטובוס אחד וגם אין טעם להביא ילדים לחיים המחורבנים האלה. למי שלא עשיר עדיף היה לו לא היה נולד כלל, עצוב מאוד אבל זו המציאות.
איציק | 22.07.12
135.
ל105- משכנתא בוודאות לא עולה יותר מאשר שכר דירה רק יותר
שכר דירה משול ל2.5-4% אחוז לשנה מערך הדירה, ובארצנו יותר קרוב ל3%. משכנתא היא הלוואה שנעה בסדר גודל של 5-8% (כולל ההצמדה) והיא כמובן לא כוללת את ההון העצמי שעליו את מפסידה ריבית ( גם כן בטווח של 3-5%). אני אתן לך דוגמה יותר ציורית - נניח שיש לי דירה בשווי של 1.5 מיליון ואני משכיר אותה ומקבל 5000 שח כנגד דירה אחרת שאני שוכר בעצמי באזור אחר. עכשיו אני רוצה לקנות בית גדול יותר שעולה 2.2 מיליון. אני אמכור את הבית שלי ואוסיף משכנתא של 700 אלף. המשכנתא תעלה סביב 5 ואני אפסיד את השכירות של 5--- סל הכל התענוג עולה לי 10 א לחודש בשלב ראשון ובתכלס יותר כי בכל שנה הייתי יכול להעלות שכר דירה וגם כי המשכנתא תהיה צמודה למשהו ( או שאקח ריבית קבועה אבל אז ההחזר יהיה 6-7). עכשיו מה עדיף לשלם 10+ ולקנות או לשלם 5-6 ולשכור? תשובה ברורה אין כאן. דעתי היא שבמחירים כאלו קצת חבל על הזמן שלנו, הסכומים כל כך גדולים שזה לא רלוונטי למי שלא מרוויח הרבה מאוד כסף.
מהנדס ותיק | 21.07.12
134.
אין חדש תחת השמש
אין חדש תחת השמש בדור שלי - ילידי שנת העצמאות זוגות התחתנו בגיל צעיר 22-25 . משכורת של שני בני זוג ממוצעים היתה בשנת 1970 כ- 1000 לירות לחודש דירות להשכרה כמעט ולא היו בנמצא - והדירות בתל אביב יקרות - אז בעזרת הורים ומשכנתה רובם עברו לרעננה, כפ"ס או ראשל"צ , חיו יחסית בצניעות נסעו לחול פעם ראשונה בגיל 30 או יותר ובקרו במסעדה פעם פעמיים בשנה. היום הפריפריה התקרבה המרחק ברכבת מב"ש כומו פעם מכפ"ס - אז צריך לעבור לסביבות מרוחקות יותר שם המחירים נסבלים.
ארדון | 21.07.12
130.
למה אף אחד לא מדבר על מחירי ביגוד והנעלה? כל פיסת בד כאן עולה מחיר לא היגיוני
ובאופן נורא מפתיע כולם קונים בעיקר הנוער ואף אחד לא מתלונן. למה מחיר של חולצה פשוטה תוצרת סין הוא בין 100-150? שלא נדבר על מותגים שמוכרים גופיית סבא במחיר של 150 ש"ח רק בגלל שיש עליו סימן של מותג! למה נעליים שעולות בחנות בתאילנד 20 ש"ח לתיירים כאן נמכר בפי עשר? מה ההצדקה? ומה שהכי מרגיז לראות אלפי ישראלים שרצים לרשתות ביום הפתיחה וקונים שמרטוטים במחירים לא היגיוניים ומבסוטים מזה!!! כאילו חילקו להם בגדי ורסאצ'ה בחינם!!! למה?!?!?! איפה השכל?
אישה | 21.07.12
128.
כל סבסוד של הממשלה יעלה ישר את מחירי הדירות
כיום מחירי הדירות קשורים לביקוש והיצע. המחיר שאנשים מוכנים לשלם קשור לכמות הכסף שיש להם. אם היו לי פתאום 100,000 ש"ח מהמדינה, הייתי יכול להוציא עוד כסף בנוסף למה שיש לי היום. אם לכולם היה סכום כסף נוסף דומה, וההיצע היה כמו היום, אז מחירי הדירות היו עולים בדיוק ב 100,000. בירושליים מסבסדים ב 1000 ש"ח לחודש שכר דירה של סטודנטים במרכז העיר. מה שקרה זה שמחירי השכירות עלו ב 1000 ש"ח ומי שהרוויח הם בעלי הדירות
חסוס | 21.07.12
127.
הממשלה צריכה לתת יד לזוגות הצעירים כנסו
לא יתכi שיוצאי צבא לא יקבלו סיוע בדיור באופן כזה שיאפשר להם לרכוש בית פשוט כמו שבנו פעם לזוגות צעירים ואם מפנים אותם לפריפריה הממשלה צירכה לדאוג גם למקומות עבודה בהתאם. דואגים כאן רק לעשירים ושוכחים שבלי הצעירים האלה לא תהיה לנו מדינה ולא נחזיק פה לאורך זמן העשירים והזקנים לא יושיעו ביום הפקודה; עם הזמן המצב יחמיר וישראל תהיה כמו מנית בורסה שביום אחד תעלם!!! ממשלת ישראל אל תתמני ראשך בחול הבכי ישוב לאורך הדורות הבאים מלחמת הכסאות הזו תעלה לעם ביוקר .
יעקב עדי | 21.07.12
126.
די לקטר ולהתבכיין כל החחים
מה לעשות לא כול אחד יכול לקנות דירה , מי אמר ואיפה זה רשום שיש חוק שחייבים לקנות דירה , אז קדימה לכו לעבוד תחסכו וכשיהי ה מצב לקנות אז תקנו גם אחרי 35 או 50 שנה , גם א ני עבדתי וממשיך לעב וד בשביל משכנתא ולא מתלונן ומתבכיין , דרך אגב אפשר לגור גם בדימונה \ ערד , נתיבות אופקים ולא רק בתל אביב תמיד יהיו כאלה שיש להם יותר וכאלה שיש להם פחות ז ה החיים מי שלא טוב לו יכול לעזוב יש מקום בסורי ה או לבנון או י וון ספרד איטליה הונגריה ועוד מדנות לקאת פשיטת רגל
 | 20.07.12
125.
הכתבה למעשה נוגעת בלב הבעיה - זוג צעיר מיואש
מדינת ישראל רואה בזוגות הצעירים "לקוחות בעייתיים" שעלולים לא לפרוע חובם במשך שנות ההלואה שתנתן ועל כן מקשיחים את עמדות הבנקים לא ללוות יותר מ60% מערך הדירה הראשונה!!! אי לכך זוגות קופצים על הלוואות חוץ בנקאיות בריביות פראיות בכדי להביא עוד 30% ובכך להגיע איכשהו ל90% ולגרד את היתרה... לזוגות אלו צפויים לילות רבים ללא שינה... להבדיל אלפי הבדלות שוויץ רואה בזוגות הצעירים את מנוע הצמיחה של עתיד מדינתם ומעודדת אותם להשאר בארצם ומערכת הבנקאות נותנת עד 98% מימון לרכישת בית ראשון!!!!!!!!! וזה מתוך הבנה כי קורת גג היא מוצר אלמנטרי שיש להעניק לשם שמירה על רמת חיים סבירה , בישראל מסתבר כי קורת גג היא למעשה לוקסוס שלא כל אחד זכאי ...
צחי פתח תקווה | 20.07.12
124.
ל-94
תגיד איפה אתה חי? בחיפה דירות בפחות מחצי מיליון אפשר למצוא רק בהדר,חליסה, נווה יוסף ועוד כמה שכונות מצוקה שיש בחיפה אתה רוצה שניקנה בתים באזורים שיש נרקומנים וגנבים? סליחה אבל את הילדים שלי אני לא אגדל בשכונות כאלה אני מעדיפה לשלם 3000 ש״ח שכירות ולא ליקנות בשכונות האלו. ובאזור נווה שאנן המחירים בשמיים מינימום 700k ש״ח לדירת שלושה חדרים שצריכה שיפוץ מלא, המחירים בחיפה בשמיים, זוגות צעירים תתאפקו קצת על תקנו עכשיו!!!
חיפאית | 20.07.12
123.
לכל החכמולוגים הממליצים לעבור לחול,,הגיעה שמועה,,
שעם נחיתתם בכל שדה תעופה בעולם,,אירופה,קנדה,ארה׳ב..מייד נכנסים ללשכת הקליטה המקומית,מקבלים תעודת עולה חדש,משרה בכירה,מפתחות לווילה,וחשבון בנק עם הטענה ראשונה של 50000 דולר להתארגנות..חברה איפה אתם חיים,המצב בחול גרוע ביותר,באירופה גל אבטלה גבוה,לאנשים אין כסף למזון,כנ״ל ארה״ב.לכן תפסיקו לפנטז על חול..תחיו כאן בכיף,עם משפחה,חברים ,שפה,מנטליות.דירה זה לא הכל בחיים.
איש העולם | 20.07.12
121.
תלוי כמה רוצים דירה
אני בן 30 רווק, עובד בהייטק. נטו 15K בחודש + 2.5K קרן השתלמות. שוכר דירה בת"א 3K רכב 1K (ישן יחסית, מעט הוצאות דלק) אוכל חשבונות יציאות וחו"ל עוד 3K בחודש. כלומר מוציא 7 אלף בחודש, חוסך כ 10 בחודש. עשיתי שני טיולים גדולים בחו"ל ועם זה הצלחתי לחסוך 300K עד עכשיו. הורים לא מסוגלים לעזור משמעוית בקניית דירה. מצד ראשון, עוד שנתיים יהיה לי 500K ועם קצת עזרה מההורים וריבית יהיה לי חצי דירה ואוכל לקחת משכנתא שפוייה ל 10 שנים בלי לצאת פראייר של הבנק. אם אכיר/אתחתן עם מישהיא שתביא אפילו 300 אז כבר נוכל לקנות דירה עם משכנתא זניחה. מצד שני, לפני 4 שנים היה לי 0 שח בבנק אבל הייתי יותר קרוב לקניית דירה, שכן מחירי הדירות עלו ב 400K ואני חסכתי רק 300.
עידו | 20.07.12
120.
רק הדתיים חיים בכיף?
למה רק דתיים אשמים. משפחה חרדית ממוצעת חיה מ5000 - 6000 ש"ח לחודש. עם 6 ילדים. על טיול לחו"ל אפילו לא חולמים. על מסעדה לא חולמים בכלל. רכב אולי חולמים... בתי מלון, מה זה? על חינוך הם משלמים כיון שהמדינה לא מממנת מימון מלא. חיים בצמצום ושמחים במה שיש. הם רק לא מבינים איך משפחה שיש לה 15000 לחודש נטו בוכה.
יוסי | 20.07.12
118.
להלן כמה פתרונות פשוטים לשוק הדיור
קודם כל צריכים ביבי ושטייניץ להבין שהבעיה בשוק הדיור מבריחה אזרחים יהודים לחו"ל. בקשר לפתרונות. להלן: 1. מס גבוה על דירה ריקה. 100,000 דירות ריקות שיגיעו לשוק יורידו מחירים (ונכון, שחלק גדול מהם הם חורבות. SO WHAT?)? 2. הורדת המס על הבורסה. גם ככה יש סיכון, וככה תהיה חלופה יותר אטרקטיבית לבעלי הדירות. 3. הורדת מיסים גורפת על רכישת דירות מקבלן. ירידה במחיר הדירות יד ראשונה תוביל לירידה במחירי שאר הדירות. 4. הצפה הצפה ושוב הצפה של קרקעות, ומיסוי לקבלנים שלא מנצלים קרקעות לבניה. שיהיה בהצלחה לכולנו.
עידן,חיפה | 19.07.12
116.
33 שנים רק להון הראשוני? ל"ג בעונש.
לכל החוכמולוגים שמייעצים עצות איך לחסוך. המצב הפוך - דווקא משום שמחירי הדירות כבר לא ריאליים, רכישת דירה מפסיקה להיות מטרה לרבים מאיתנו - ואין לנו ברירה אלא לחיות מהיד לפה, מה שמרוויחים- צורכים כי ממילא גם אם נחסוך עד יום מותנו לא נגיע לדירה. אני אישית הגעתי למסקנה (שמנוגדת לאופי שלי) שעדיף לצאת לחו"ל פעם פעמיים בשנה , וגם להשאיר איזשהו חסכון פנוי שאינו לדירה אלא כגיבוי למקרה של פיטורים או הוצאה בלתי צפויה, מאשר לשבת לחסוך למטרה הבלתי מושגת של דירה.
האסיר | 19.07.12
113.
איך אפשר לחסוך במדינה הזו???
אני ואישתי מכניסים 12 נטו ואחרי שכירות גנים ל2 ילדים וקניות מזון וכו' הצחלנו לפני 4 שנים לחסוך כ - 3 אש"ח כל חודש. היום אחרי עליות מחירים, מיסים, דלק, חשמל ומה לא, נשאר 1200 אחרי אותן הוצאות + - אז את השאר המדינה לקחה לנו. אין למידנה פה זכות קיום אם אזרחייה נסחטים כמו לימונים חסרי יכולת לשרוד!! לא רואה באופק דירה..
עצוב פה | 19.07.12
112.
קשקשנים
זוג צעיר ללא ילדים יכול לחסוך הרבה יותר מ-1000 ש"ח. כמה קישקושים יש. אני לא גר על ירח. קניתי דירה ראשונה שלי קטנה, 3 חדרים, כי זה התקציב שהיה לי. הורים שלי לא עזרו לנו בגרוש, עולים חדשים בעצמם חסכנו כל הזמן, ואחרי שנולדה לנו בת השניה, שדרגנו ליותר גדולה. *** הכל עניין של עדיפויות בחיים. ***
מיכאל | 19.07.12
111.
איך רק 1500ש"ח חסכון לזוג בלי ילדים שמרוויח 15נטו? אתם שורפים כסף לחמם את הדירה?
ב10 נטו אפשר לחיות ברווחה (הרבה אנשים נאלצים לחיות בפחות): 3000 דירת 2-3 חדרים סבירה באיזור המרכז (פתח תקווה, הרצליה, חולון) 1000 מים חשמל ארנונה גז 2000 אוכל 2500 אחזקת שני רכבים או רכב אחד + טיול זוגי לחו"ל פעם בשנה 1500 נשאר לבילויים ואת ה5000 הנותרים אפשר לחסוך ולהגיע להון התחלתי ב5 שנים. אני גם לא מבין למה כשבוחנים בכתבה זוגות שמרוויחים סכומים שונים, משאירים את החסכון באחוזים. אם זוג שמרוויח 15 נטו יכול לחסוך 3000ש"ח, אז אם אותו זוג יעלה את ההכנסה ל30נטו, יוכלו לחסוך 18,000ש"ח בלי לשנות את רמת חייהם ולקנות דירה בלי משכנתא ב5 שנים.
הייטקיסט | 19.07.12
105.
רק בזכות ההורים
שנתנו לנו הון התחלתי ועוזרעם עם תשלומים וחיתולים הצלחנו לקנות דירה. זה היה שיקול כלכלי, משכנתא עולה 1000 ש"ח פחות בממוצע משכר דירה שכל רגע נתון יכול לעלות ואם לא נוכל לשלם שכר דירה נצטרך לעבור ממקום למקום. לו היינו רק אנחנו מילא (הייתי עוברת לחו"ל) אבל עם הילדה צריך יציבות וזו הייתה ההחלטה. אבל שוב, בלי ההון מההורים אין סיכוי שבעולם. שנינו עם תואר הוא 100 אחוז משרה ואני 60 (מה לעשות, אמא. מטפלת לא מוכרת במס והמחירים בשמיים אז לא יכולה לעבוד עג חמש וגם לא רוצה, רוצה לגדל את הילדה שלי בעצמי). לא קל לחיות פה.
נועה | 19.07.12
104.
אם משתכרים שכר ממוצע לוקח בממוצע 1000 חודשים לשלם דירה בחיסכון של 10 אחוזים
כשהשכר הממוצע של זוג הוא 13000 נטו ,והחיסכון מגיע ל-10 אחוזים,(כלומר 1300 חיסכון)לוקח לזוג הרוכש דירה בעלות 1300000 שח 1000 חודשים לקנות דירה.כמעט 100 שנים... השכר הזה נמצע בדיוק קרוב לשכר הממוצע במשק,וחיסכון של 10 אחוזים אחרי תשלום כל ההוצאות השוטפות כמעט אינו ריאלי(הרי רוב המדינה באובר). הייתי מצפה מכותב הכתבה לא להתמקד באלפיון העליון...
יוסי | 19.07.12
103.
ל 51
אולי אתה צודק , אבל אתה יודע מה ? אני לא רוצה חיים כאלו !!!!!!!!!!!!!!!!!לא רוצה לשרת בצבא לאחר מכן ללמוד קשה, לללכת לעבוד , לשלם מיסים , לעשות מילואים, ומה ? לא לצאת, לא לקנות אוטו , לא להרשות שום דבר - רק לחסוך. ל א ר ו צ ה ח י י ם כ א ל ו !!!!! לא רוצה לתרום יותר למדינה הזאת !!! אני הפסקתי עם מילואים ועוד מעט בקנדה. לי נ מ ע ס !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אילן | 19.07.12
101.
תגובה 94: תגיד לי ואיך בדיוק נתפרנס אם נגור בצפת או בחדרה????אין שם עבודה,אין תחבורה נוחה למרכז
אנחנו זוג עם שני ילדים ולא רוצים לעזוב את המרכז למרות שאנחנו משלמים שכירות בשמיים כי אנחנו רוצים לתת לילדים שלנו חינוך נורמלי,ולא להיתקע בצפת.......מה אנחנו אזרחים סוג ב'?שירתנו בצבא,אנחנו משלמים מיסים והמדינה מתה לתקוע אותנו באיזה חור בצפון או בדרום אבל זה לא יקרה!!
טלי | 19.07.12
95.
הבעיה האמיתית
הבעיה האמיתית היא שנותנים להרבה מאוד תושבים זרים אמידים לקנות כאן דירות. המצב הזה מוביל שאזרח אמיד ממדינה אחרת משפיעה בצורה ישירה על יוקר הדירות לאזרחים כאן. אסור למכור דירות לתושבי חוץ, צריך לדאוג לאזרחים כאן, אנחנו חיים פה והם לא. הם עושים זאת רק לצורך השקעה אבל משפיעים מאוד על אורח החיים של התושבים המקומיים... הממשלה צריכה לחייב את כל האזרחים הזרים למכור את הדירות שברשותם שאמורות להיות שייכות לנו... יש לסגור את הסחר לנדל"ן לאזרחים זרים... ברגע שדבר כזה יקרה, מחירי הדירות יחזרו למחיר שפוי ובעלי הכנסה נמוכה גם יוכלו לקנות דירה בראש שקט יותר... זאת הבעיה האמיתית...
אבישי | 19.07.12
94.
חבורה של חוצפנים
מי אתם בכלל שתגורו בתל אביב? כל פישר שנולד בניו יורק עובר למנהטן? גם בחדרה וגם בצפת וגם בחיפה וגם בנהריה יש דירות בפחות מחצי מליון ! כל ילד שנולד לפני שעתים יודע לגור בתל אביב, לשלם שכירות של 3000 ומעלה, לאכול בחוץ כל היום כי זה נוח, לקפוץ לבית קפה לפחות פעמיים ביום כי מת על קפה מוכן ובערב לצאת למועדונים שוחטים אותו כי זה החיים בתל אביב ובמרכז. בנוסף הוא גם מתבכיין כל היום איך המדינה לא מסבסבת לו את הלימודים בפתוחה, שאם היה הולך לאחד מהמוסדות הצפוניים או הדרומיים יותר לא היה צרחך לבקש בכלל מלגה. דור של בכיינים ועצלנים גידלנו פה, שפוחדים להזיע וללכלך את הידיים, עבודה שניה או השלמת הכנסה היא מילה גסה בשבילכם שחס וחלילה לא יפגע לכם ביציאות או בשעת היוגה בערב. תכניסו לראש שבית לא יפול לאף אחד מהשמיים וגם אם יהיה שינוי הוא לא יהיה כל כך קיצוני שלא תוכלו להפסיק לעבוד או לעבוד חצי משרה וזה יספיק. צאו לעבוד, תהיו יצירתיים ושאפתנים, בזבזו פחות זמן על להתבכיין ויותר על עשייה אולי בסוף יהיה לכם בית
אמיר | 19.07.12
91.
אנשים פה הזויים
נראה שאנשים מקבלים פה את הגזירות מראש אוקיי תעשה צבא 3 שנים שלא תרוויח שקל, עזוב שלקחנו ממך את השנים היפות שיכולת לעשות בהם תואר או לפחות להרוויח איזה 200000 רק ממלצרות (ואני לא צוחק אתכם). אז בואו גם נוותר על הטיול של אחרי צבא, בואו לא נצא למסעדות ולמה שנקנה סמארטפון, זו הרי מותרות בזמן שכל ילד בן 19 בארה"ב כבר קנה 4 כאלה בשנתיים האחרונות. אני נוסע בתחבורה ציבורית, יש לי נוקיה3100, אני סטודנט שצריך לשלם 1000 שקל בחודש שכר דירה ועדיין אני לא רואה בכלל שום סיכוי לרכישת דירה (תסכימו איתי שאני חי בצניעות?) אבל אנשים פה ממש מקבלים כמובן מאליו את "תשתחרר, תגור אצל ההורים, אל תעשה טיול, אל תלך למסעדות (אני אישית לא הולך כי אין לי כסף לזה)" בקיצור מה שאתם אומרים זה לחיות בסגפנות כמו עבד מודרני. תעשו טיול, תראו אנשים על החופים של ברזיל שמרוויחים עשירית מכם, אבל חיים פי אלף יותר טוב ואז אולי תקבלו פרספקטיבה שפויה על החיים. פראיירים. העיקר שהוזילו את הקוטג' ב-2 שקל.
נדב | 19.07.12
90.
אני שכיר ביום ואישתי שכירה וביחד 11 נטו אבל יש לי תעלול שעזר לי לקנות דירה בחולון!
אז ככה כל היום אני בקומבינות ב 4 בבוקר אני מחלק שוקו ולחמניות ויוגורטים בקו של 100 לקוחות שבניתי לי ואני לא מדווח למס הכנסה ולא לאף אחד, יש לי עוד 2500 נטו בחודש תוך כדי עבודה אני משקיע 4 שעות באינטרנט ובטלפונים על חשבון המפעל וקונה ומוכר דברים, ומתווך בין אנשים אני רואה מישהו שמחפש ביד שניה בר של מי עדן אני מציע לו מחיר בינתים אני מחפש מישהו שמוכר בלוח אחר סוגר לעצמי רווח של 300 שקל וסוגר עיסקה אני עובד ליד מאפית פיתות אז סגרתי עם כמה שוורמות ופלפלים שאם חסר להם פיתות ביום, אני מביא להם על האופנוע שק פיתות תוך 20 דקות ככה אני כבר עושה 15 שנים וברוך השם סוגר תוספת של 5-10 נקי כל חודש ןמס הכנסה וביטוח לאומי וקופות החולים לא רואים ממני שקל שכמובן היה הולך לדתיים,למתנחלים, למשכורות הקבע המנופחות למשכורות הנמלים למשכורות חברת החשמל ולBMW של שרי הממשלה קניתי לפני 4 שנים דירה בחולון של 5 חדשים בלי משכנתא ובלי בטיח אין מה לעשות ואין לי זמן להתבכיין אגב מי שמחפש לקנות אופני שטח של ספשיליז XC מידה L במצב מצוין ב 3500 שח שישאיר הודעה עם אימיל
נ | 19.07.12
88.
אני התחתנתי וגר עם ההורים ומשלם עם בת זוגתי את הוצאות אחזקת הבית
אני ובת זוגתי גרים עם ההורים שלי משלמים ארנונה, חשמל, ועד בית, כבלים וגם אוכל חוסכים כל חודש את שכר הדירה בסך של 3,500 ש"ח פלוס חיסכון נוסף כך אנחנו חוסכים כל חודש כ 4,000 ש"ח על מנת שנוכל בעתיד לקחת משכנתא אז קצת צפוף, אבל העיקר לא נכנסים לחובות ולא חייבים לאף אחד שום דבר ההורים תומכים ואני לא מכביד עליהם אפילו חוסך להם בהוצאות אחזקת הבית אנחנו לא קונים מותגים אבל חיים בסדר
אבי | 19.07.12
86.
באיזה בועה אתם חיים? ומה עם מי שלא הייטקיסט ולא מרוויח לפחות 20 ברוטו?
אני בת 30+, עם תואר (מהנדסת ביוטכנולוגיה) ולא מעט שנות ניסיון בתחום שלי. בעבודה הקודמת שלי , לאחר מלחמת חורמה הרווחתי 11.5 ברוטו וזו נחשבת משכורת סופר גבוהה בתחום שלי! (אגב מאותה חברה פוטרתי ללא משכורת אחרונה, ללא פיצויים והמון חובות לפנסיה, כי פשוט סגרו לנו את החברה בפרצוף. כמובן שכדי לקבל מה שמגיע לי אני נאלצת לתבוע עם עו"ד שתגזור עלי קופון) רוב האנשים שאני מכירה מרוויחים, במקרה הטוב 7--8 ברוטו. כמה כבר אפשר לחסוך ממשכורת כזו? 1000 ש"ח? ולקנות דירה במיליון ש"ח (לפחות) זו לא מציאה וזה שהסכום הזה נראה לכולם סטנדרטי (זה מיליון שקל!!!) זה פסיכי. בדיוק כמו שנראה סטנדרטי להוציא על חתונה מינימום 50 אלף שקל (וזה סטנדרט נמוך). אין לי פיתרון ואני לא מתיימרת להבין יותר מידי, או לתת עצות. אני רק מציינת כמה עובדות שנדמה שהטוקבקיסטים כאן לא יודעים, או שכחו...
יעל | 19.07.12
84.
הגיע הזמן לצאת לרחובות - לא עוד שטיפת מוח קפיטליסטית
תצאו לרחובות, מספיק עם השטיפת מוח, שוק תחרותי ולא ריכוזי יצור סביבת כלכלה בריאה ולא כמו היום שיש מספר מצומצם ששולט על השוק בארץ, גם חברות הסלולר כבר מתאוששות. מספיק עם תקצוב המיעוט בצורת חסרת פרופורציה, מספיק עם הגבלת היבוא, תשקיעו בתשתיות אשר יצרו אטרקטיביות לאיזורים נוספים מעבר לתל אביב ושות הגיע הזמן אומרת אמי, הכול כבר מוכן
נתנאל הכחול | 19.07.12
81.
עזרה לקבלנים או עזרה לילדים.
חברים יקרים , אנחנו זוג ממוצע עם הכנסה של 15 נטו גרים במרכז משלמים לגנים ושכר דירה ומחזיקים רכב סמארטפון וכדומה. אין ספק שהחיים יקרים ודרושים שינויים אבללל תסתכלו פנימה על ההתנהלות שלכם תלכו לקואג'ינג כלכלי גם אם אין לכם עסק ותראו שלמרות הכל אפשר גם אחרת ואפשר לחסוך בין 200 ל 3000 ש"ח ממשכורת כמו שלנו בחודש אבל הדירה היא לא בראש מעייני. יש יישורי שיניים טיול בר/בת מצווה , עזרה לאחר הצבא לרכב,לימודים, במהלך הלימודים ,חתונה וכמובן בלתי צפויות שנחתות על כולנו כמצב טבעי של החיים. אז כן אפשר וצריך לחסוך אבל אני מעדיף להשקיע את זה בלתת לילדים הזדמנות ונקודת פתיחה טובה לחיים בתקווה שההשכלה והעזרה הזו תזניק אותם לעבר דירה משלהם . על שלי כבר ויתרתי ולא מרגיש חוסר.
דן חסכן | 19.07.12
80.
בתור קצין לשעבר,בעל תואר שני ומהנדס מכונות מרוויח כ 14 אלף ברוטו ,אשתי מרוויחה 8 ברוטו
עם 2 ילדים קטנים, והון עצמי של 350 אלף ש"ח(שקיבלנו מההורים שלנו שעבדו קשה בשביל זה)אני לא מסוגל לקנות דירה,מישהו יכול להסביר לי ,למה דירה של 4 חדרים באזור סביר במרכז כמו גני תקווה צריך לעלות כ 1.7-1.8 מיליון,מה קורה פה?לאן הגענו עם המחירים המטורפים האלו,ואל תשכחו שיש הוצאות רבות בדרך כמו גנים פרטים שעולים המון,אחזקת רכב,שזה לא מותרות,יוקר המחייה המטורף,שזה מעצבן אותי רציתי לקנות כסא נדנדא לילד בארץ עולה כ 800 ש"ח (סוג מסויים) בארה"ב אותו דגם 40 דולר,לא יעצבן אותכם?,ובקיצור ולסיום אם לא נתעשת ימשיכו לעבוד עלינו ולעשוק אותנו,מסקנה:חייבים להתאחד ולעשות סנקציות אמיתיות על הרשתות השונות,ועל מחירי הדיור היקרים במקרה זה קבלנים(לא קונים),עד שלא ניהיה מאוחדים לא יעזור לנו שום דבר,אז חישבו על זה ובמחאה הבאה ,תחשבו על כל דבר שמציק לכם,ובואו אולי יותר נכון בטוח זה יעזור.....כל טוב לכולם ומחירים זולים יותר.
רמי | 19.07.12
79.
כשילד נולד-מתחילים לחסוך עבורו
כך אני עשיתי עם הולדת ילדי. כל הביטוח הלאומי הלך לחסכון ותמיד הוספתי עוד לחסכון. אחרי 26 שנים יש משהו שאפשר לתת לילדים ולעזור להם לרכוש דירה כלשהי. אפשר להתחיל בדירה קטנה של 3 חדרים או 2 חדרים, ואפשר יותר-אם הילדים יודעים גם להרויח היטב. עדיף לרכוש דירה למגורים לפחות כדי לא לשלם "משכתנא" כל החיים כי לכל הלא מבינים: דמי שכירות הינם משכנתא לכל החיים ולא רק ל-20 שנה. אז מה עדיף???
חני | 19.07.12
77.
ל-51, אם חסכת 100% מהשכר במגורים אצל ההורים, זה אומר שהיית פרזיט על חשבונם
6 שנים גרת כאדם בוגר אצלם שלא השתתף בתשלומי משכנתא (אם יש להם), ארנונה, מיסים, חשמל, מים וגז, לא השתתפת בקניות אוכל, בהוצאות דלק אם לקחת את הרכב שלהם ואולי הם אלה ששילמו לך על סלולרי ובגדים. זה לא הישג גדול שלך, אלא פרזיטיות שאין מה להתגאות בה. חסכת על חשבום - כיאלו לקחת כספים מהם...
 | 19.07.12
75.
ל 71 - ראשית, אתה לא נחשב עשירון עליון..
בוא, תרד מהמגדל עליו טיפסת, 30K בחודש לא עושה אותך עשירון עליון כי אם מעמד ביניים פלוס. שנית - את השטות על מפולת במחירי הדירות שמענו כבר לפני 20 שנה, הינתיים הם עלו במאות אם לא אלפי אחוזים. אז לפני שאתה קופץ עם כל מיני עתידות, שב ותנוח, שום דבר לא ירד, מחירי הדירות ישארו גבוהים.
יובל | 19.07.12
74.
לכל יועצי החסכנות
שמישהו יסביר לי איך זוג שמקבל שכר ממוצע-בערך 10000 נטו בחודש- יכול לרכוש דירה בלי עזרה מההורים? ולכל אלה שהולכים לקפוץ בראש ולומר שגם לגור עם ההורים זה חיסכון-תגורו אתם בחדר אחד עם אחותכם בת ה20+. כנראה שאני יוצאת מן הכלל,אבל לימודים+שכר ממוצע+העובדה שההורים שלי הם מהמעמד הבינוני ועם בית קטן.... איך אני אמורה לחסוך את הסכומים שכולכם מעלים בתגובות פה? או שאולי אתם מציעים שאני ובן הזוג נגור עם אחותי בחדר? לפרוטוקול...גם הנסיעות הן בערך 500 ש"ח בחודש.
פריפריה | 19.07.12
72.
לא צריך לחיות בסגפנות כדי לחסוך 20% ממשכורת ממוצעת
כרגיל כותבים בגישה שאייפון ו350 על הוט זה חובה וכמובן מנוי לחדר כושר. די, אנשים צריכים ללמוד להתאים את רמת החיים שלהם להכנסות שלהם ולא לרמת החיים של ההורים שלהם שחסכו עשרות שנים או לרמת החיים של הדמויות מהטלוויזיה. אני שומע סטודנטים שחזרו מחצי שנה טיול והוציאו 30 אלף במקום להכניס 40 אלף מתלוננים שלא יוכלו לקנות בית לפני גיל 30. לא הגיוני בכלל לבוא בטענות לביבי ושטייניץ, זה מגוחך.
פפריקה | 19.07.12
71.
ל-51 - הבעיה...
גם אם כולם ישנו את הגישה ויתחילו לחסוך, לא ילכו לבתי-קולנוע, מסעדות, לא יחליפו רכב כל 10 שנים (חה חה חה) הבעיה תגיע מכיוון אחר, המדינה צריכה לגדול ואם אף אחד לא "יבזבז" הרבה ענפים במשק יקרסו ואז הצרה תגיע מכיוון אחר, לך אולי ישאר כסף שחסכת, מחירי הדירות אפילו ירדו במצב כזה אבל הסבירות שתשמור על מקום עבודתך יקטן (בממוצע, לא יודע מה אתה עושה בחיים), המצב יהיה רע עוד יותר ממה שהיום (והיום הוא כבר נורא!) וזה אני, עובד הייטק בן 35 שמרוויח 30 ברוטו לחודש אומר לך! -אין!!!!- סיכוי שאני אוציא 1.5 מליון ש"ח עבור דירה מכוערת שעוד 5-10 שנים תהיה שווה חצי! גם בשביל זה אני אצטרך משכנתא שתעלה לי 8000 ש"ח בחודש וזה בלי הוצאות, שמותר לי, בתור מי שמוגדר "העשירון העליון" לבזבז, קצת בילויים, לא יותר מידי, כדי שלאותם עובדים במלצרות, טבחים, בעלי עסקים גם יהיה כסף לחסוך בצד.. תתעורר! המצב כל כך רע במדינה שלנו שאם לא תהיה נפילה בנדל"ן היום, היא תהיה עוד כמה שנים ועשרת מונים חזקה יותר! המחירים לגמרי עברו את גבול השפיות
אביב | 19.07.12
69.
צודק מגיב 51
גם אני מתיימרת לעבוד ולחסוך בשלב זה בחיי, עדיין גרה עם ההורים וכבר יש לי חיסכון פצפון וחמוד כי עוד לא נכנסתי לעניין של שכר דירה והוצאות גדולות. אבל - אני מרוויחה ככה ככה. אני מבזבזת ככה ככה. והחיסכון שלי הוא בקושי ככה ככה. למה? כי אין לי עזרה מההורים. מלבד היותי גרה אצלם, אין לי עזרה מהם, וכך יוצא שההוצאות השוטפות שלי + קצת מותרות (באמת שקצת) מביאות אותי להזרים סכומים זעומים לחיסכון... לא לכל אחד יש עזרה מההורים. וכשאין - וכשהמשכורת היא בתחת למרות שעבדתם קשה - אז אין תקווה אי פעם בחיים בכלל להתחיל לחשוב על דירה... ואמנם אני צעירה אבל כבר עכשיו בוער לי להתחיל חיים עצמאיים הרחק מבית ההורים. יש אילוצים. בקיצור אני בעד גישת החסכנות מגיל צעיר, אך לא תמיד הגישה מניבה פירות - כמו במקרה שלי. בלאט.
מישהי | 19.07.12
66.
אז לא קונים דירה במיליון
המחירים כאלה רק כי רוב האנשים עדיין חושבים שזה סביר לקחת משכנתא ל30 שנה. בסוף מה שיבלום את מחירי הדירות היא העובדה שאנשים פשוט לא יכולים לשלם, וטוב שכך, כי כרגע נראה שאנשים ימכרו את אמא שלהם רק בשביל דירה מעפנה ברמת גן. ואגב, 750 שקל ממשכורת של 15 אלף זה ממש כלום כל עוד אין ילדים. זוג צעיר ללא ילדים יכול לחסוך לפחות 8-10 אלף בחודש ממשכורת כזאת. (כל עוד יצטמצמו, ולא יחזיקו 2 רכבים מיותרים כדי לחסוך 20 דקות באוטובוס). ואז יקח לזוג רק 3 שנים לגייס הון ראשוני. אבל שוב, מה שיותר חשוב, זה לא לקנות דירות במחירים מופקעים, ולתת לאלה שקנו להחנק עם המשכנתא ל30 שנה שלהם.
פרקליטת השטן | 19.07.12
64.
מדהים איך כולם מסמסתכנים!!! ....כנסו
."לא עשיתי כך לא קניתי כך, הייתי בלי חיי חברה וכו'..- בקיצור: היית אדם מת! כדי ל"חסוך".עצוב שזה המצב במדינה שאנשים עוד מתגאים בו...כאילו עשו משהו ממש חכם. זה נקרא: השרדות, זה נקרא: אין ברירה. זה נקרא: לא לחיות ולחשוב שכשיהיה לך בית יום אחד אז הוא הבטחון שלך. ואז פצצה אחת תחריב אותו ומי בדיוק יחזיר לך 6 שנים של טיפשות ללא חיים. החיים זה עכשיו ויש פה בעיה רצינית לפתור ולכן כל המתמסכנים שחיים על חשבון אבא/ אמא וכאילו חוסכים לדירה בעצם לא מתמודדים עם החיים ופולשים לבית ההורים בתירוצים שונים ומשונים ושוב ההורים אשמים! כי הם נותנים ל"חסכנים" המסכנים "פתרון" בזמן שהפתרון האמיתי והנכון הוא שהמדינה תשנה חוקים, עלויות ושאר עוולות אמיתיות שניתן וצריך לשנות.
שרוני | 19.07.12
63.
פשוט אין כסף!!!
אני רווק שגר לבד בבית בקומה 4 בלי מעלית. מרוויח 5000 (שזאת המשכורת הממוצעת האמיתית במשק). בלי עזרה מההורים לא יודע מה הייתי עושה. אני חי בשכירות כמעט ולא יוצא, מוותר על כל דבר כמעט כי זה בא על חשבון אוכל לדוגמא ועדיין לא מצליח לחסוך. דירה זה מותרות שאני בספק עם נגיע אליה. כשראש הממשלה שלך נולד בקיסריה וחי עם כפית פנינים בפה והדבר היחיד שאכפת לו זה מחבריו המדושנים מעונג וכששר האוצר הוא הבובה שלו ככה אנחנו נראים. לפני הבחירות ביבי הבטיח להוריד מיסים ובפועל כל דבר במדינה שלנו עלה בעשרות עם לא מאות אחוזים. נמאס כבר!!! אולי כשתהיה מחאה אלימה שתפגע במדינה משהו יתחיל לזוז פה כי בינתיים אחרי כל מחאה למחרת בבוקר בעיתון ביבי מעלה עוד משהו (דלק,ארנונה וכו'). לא סופרים אותנו ממטר. ארץ הקומבינות והשחיתות
תומר | 19.07.12
61.
המצב סבבה סה"כ
אין בועת דיור. המצב הכלכלי מצויין. מעמד הביניים סתם מפונק. זה לא כאילו שהדירה שלי משכונת מצוקה בירושלים לא עולה כמו בית פרטי בבוסטון. לא כאילו שהמכונית בת ה-4 שלי עולה כמו אותו רכב חדש בחו"ל. לא כאילו המשכורת שלי רבע ממשכורת ממוצעת מחו"ל. המצב סבבה ושלא יעבדו עליכם....
אמיר | 19.07.12
57.
להיפך - קחו משכנתא מייד אחרי החתונה ורק ככה מסתדרים כשמעיזים ולא מפחדים!!!
אני רוצה להציג פה את השיקול שלי לגבי דירה... כולם פה נלחמים על דירות אבל חולמים ורוצים שתהיה להם מייד דירה חדשה ומפוארת ששווה מעל מיליון וחצי חברה,לאט לאט שווויה שוויה - לקנות דירת 3 חדרים בשלב הראשון ב 800,000 באזור לא רע- אפשר לקבל משכנתא של 90% מימום ולשלם בערך 5,000ש"ח בחודש זה אפשרי!!! אם שניכם עובדים ולא מפונקים!!! ומפה רק מתקדמים... בדוק... מנסיון...
מיכל | 19.07.12
56.
תעזבו את ההורים כבר בשקט
אחד הצליח לחסוך את כל הנטו שלו השני קיבל מההורים. תפנימו,ההורים של היום זה לא ההורים של פעם,פעם היו פנסיות תקציביות,פעם אנשים יצאו לפנסיה בגיל 60,פעם היה ביטחון תעסוקתי. היום מפטרים בגיל 50 ואין סיכוי לחזור למעגל העבודה,קיצבת הזיקנה מתחילה רק ב 67,היום יוצאים לעבודה ראשונה רק אחר גיל 25 כי כבר אי אפשר למצוא עבודה רק עם תעודת בגרות. ההורים לא רוצים ליפול עול על כתפי ילדיהם ומנסים לחסוך כמה שאפשר. לכן זה פייר לבוא לגור אצל ההורים ולצפות שהם ישלמו את חשבון החשמל והמים וישימו אוכל על השולחן כי מוצרים אלו עולים הון. ואל תבקשו מההורים שיפתחו בשבילכם את קופות הגמל כדי לעזור לכם לקנות דירה כי מה יקרה אם חלילהההורה יהפוך לעת זיקנתו לסיעודי,אתם הילדים תחזירו לו את הכסף?יהיה לכם מאיפה להחזיר לו את הכסף? אני לא רוצה להזרק לרחוב לעת זיקנתי.
 | 19.07.12
53.
באירופה 59-70 משכורות לרכישת דירה, רק בישראל תנאים לקשורי: 129 משכורות!
מלבד המחירים השערוריתיים של הנדל"ן מתי ישימו סוף לחזירות של הבנקים בעלויות המשכנתא... בזמן שהמשכנתא קוברת בחיים משפחות שלמות - משפחות ההון ששולטות בבנקים מכניסות מהריבית שלנו עוד מיליון ועוד מיליון ועוד מיליון ועוד מיליון.......לכיס. עד מתי לחזירות?
עבדות מודרנית | 19.07.12
51.
לא מתיימר להכנס לכם לכיס
אני רק יכול לשתף אתכם במה שעשיתי. במילה אחת: הקרבה. בהרחבה: 6 שנים אצל ההורים, חוסך 100% מהנטו, כמעט ולא נהנה מהחיים בתקופה הזו, קורע את עצמי. התוצאה: הון עצמי מכובד מאוד. לא ציינתי מספרים כדי לא לסטות מהנושא, רק אגיד שמדובר בסכומים נאים שמאפשרים להתחיל את החיים ברמה גבוהה. כרגע רווק אך, כאשר אפגוש בת-זוג החיים שלנו יתחילו באיזי, רק מהחיסכון שלי. אז נכון, פספסתי קצת את ההנאה שכולם רצים לעברה אחרי גיל 21. עם זאת, החיים לא נגמרים אחרי 6 שנות עבודה ומי שלא חסך פשוט יעבוד קשה יותר כשאני אקצור את הפירות. הכל עניין של סדר עדיפויות. אני דוגמה לאדם שלקח את זה בצורה קיצונית, יחסית. המטרה שלי הייתה לחסוך הרבה במינימום זמן. סדר העדיפויות שלי הותאם למציאות. כיוון שאני חריג בתפישה שלי, אציין שאפשר לאזן את מידת ההקרבה עם הנאה, רק צריך לשים גבולות. מכאן אני מעריך שאפשר לחסוך יותר מ-20% גם ברמות שכר נמוכות יחסית. וכן, אני מודע ליוקר המחיה... אני גם מודע למותרות שאנשים לא מסוגלים להגמל מהן, אפילו בזמנים קשים... כאן קבור הכלב. כשיוקר המחיה עולה, צריך לאזן את רמת החיים בהתאם. לעניות דעתי, אדם שחי ב-2008 ברמת חיים X מנסה גם היום לשמור עליה +/- זהה. חברים, במציאות קשה צריך לסגל הרגלים אחרים; לא יעזור. שום מחאה לא תוריד מיליון לחצי מיליון, זה לא קרה באף עיר בעולם וברגע שתפנימו את זה תוכלו להציב לעצמכם מטרות ולהתמודד איתן. כרגע, *באופן כללי*, זה נדמה שאנשים מעדיפים לצעוק שהסכום בשמיים ופשוט לחכות שיחול שינוי... גילוי נאות: אני לא כלכלן; לא מתיימר להיות אחד; אתם לא חייבים לשמוע בעצתי. עם זאת, אני מדבר לאחר מעשה ומתוך פרקטיקה. עשו את השיקולים שלכם ובהצלחה.
אפשר לחסוך יותר אחוזים | 19.07.12
50.
אנחנו קנינו דירה בלי משכנתא באזור המרכז
עם טיפה עזרה מההורים (בערך רבע מהכסף). חיינו לפני זה בדירה שכורה קטנה, קנינו ברשתות הכי זולות, לא היו לנו כבלים ולא טלפונים ניידים חדישים, לסרט או מסעדה יצאנו פעם ב.. ולא כל הזמן, הסתפרנו אצל קרובת משפחה ולא אצל מעצב שיער (טוב נו, רוב הזמן), כיבינו כל אור מיותר, נפשנו עם המשפחה בארץ ולא בחו"ל, ובקיצור חיינו לא בצנע אבל בצניעות. ועבדנו. עבדנו קשה. זה לקח עשר שנים - ויש לנו דירה משלנו. מי שלא יודע לחסוך - אפשר ללמוד. פעם גם אני לא ידעתי.
הגזמתם לגמרי | 19.07.12
48.
כדאי שראש הממשלה, שר השיכון ושר האוצר יקראו את הנתונים ויתחילו לפעול
בתור התחלה המדינה יכולה לוותר על המע"מ לזוגות צעירים חסרי דיור. לא יקרה שום דבר אם מי שתרם למדינה, שירת בצבא ומשלם מיסים, יהיה פטור מהמס הזה, שמרחיק אותו עוד כמה שנים מהדירה.
המצב הזה לא יכול להימשך | 19.07.12
47.
רכישת דירה
כל מי שרוצה להשיג דירה חייב לגור עם ההורים שנתיים או שלוש וכל המשכורת מופנת לחסכון . אם יש בן זוג הקושי קטן. אני גרתי אצל ההורים יחד עם אשתי וחסכנו 75 % מהדירה הראשונה הילדים שלי חוסכים באותה דרך וזה אומר אין טיולים לחו"ל וכך חוסכים כל חודש משכורת וחצי . אשל על חשבון ההורים. כך אפשר להגיע לדירה בזמן סביר.
דניאל | 19.07.12
43.
מי שרוצה לרכוש דירה לא חוסך 20% מההכנסות
מי שבאמת רוצה לרכוש דירה צריך להבין שהוא מספר שנים צריך לחיות בצמצום ולוותר על דברים אחרים, וגם צריך להבין שהוא צריך להתחיל בקטן. אני וזוגתי החלטנו שאנחנו נשארים בארץ והחלטנו שאנחנו רוצים לקנות דירה. ב4 שנים חסכחנו כ400 אלף שקל, בכוחות עצמנו כי ההורים שלנו לא יכלו לעזור בכסף, הם עזרו לנו בזה שגרנו אצלם כשנתיים. לקחנו משכנתא של 400 אלף(ל10 שנים, נשארו עוד 8) וב800 אלף רכשנו בית נחמד מאוד בן 18 שנה לא במרכז אבל בין ירושלים לת"א. לא מתגאה או בא להתנשא על מישהו אבל זאת המציאות בארץ ומי שמחליט לחיות כאן צריך להבין את זה. ויש דרך לרכוש דירה גם בצורה שפויה. בהצלחה לכולם.
אופיר א | 19.07.12
42.
מי שמרוויח 27 בחודש לא חוסך רק שלושת אלפים
הוא מוציא בין 12-15 בהתחלה (לא בדיוק "סגפני", כפי שנאמר בכתבה), בלי ילדים, ובערך 18-22 אחרי כמה שנים כשיש ילדים. אני מכיר כמה וכמה זוגות כאלה, בתחילת שנות השלושים, יש להם דירה, עם משכנתא לא גדולה, שאותה הם מתכננים לכסות בתוך כמה שנים. בקיצור יש אנשים שמסתדרים לא רע.
איש רגיל | 19.07.12
41.
ארץ אוכלת יושביה.
מחירי הדירות החדשות ברחובות מתחילים מ- 1250000 והכניסה אליהם היא רק בעוד שנתיים. עכשיו עזבו את זה שאין מצב שהבנק יאשר לנו משכנתא של 1000000 ש"ח איך בדיוק נוכל לחיות שנתיים בשכירות ולשלם משכנתא במקביל??? אין ברירה חברים, חייבים להתפשר ולקנות דירה ישנה. חייבים עזרה ממהורים אחרת אין בכלל על מה לדבר חייבים לחיות בצמצום ולחסוך כל שקל. כל זה ואין לנו עדיין ילדים. פשוט ארץ אוכל יושביה.
שוח | 19.07.12
40.
נמאס כבר מבכיינים!
אנחנו זוג בן שלושים פלוס. המתנו עם ילדים כמה שנים אחרי החתונה כדי להסתדר כלכלית. חסכנו כסף, לא השתוללנו. בינתיים, הבאנו ילד ושנינו כבר מרוויחים יפה. אנחנו רק עם רכב אחד, ותתפלאו כמה כסף זה חוסך (על אף הטרחה הרבה, משום שבעלי עובד רחוק)! הצלחנו לרכוש בעצמנו דירת שלושה חדרים בצפון העיר ביותר ממליון וחצי! הצלחנו לחסוך הון עצמי יפה עד שהבאנו ילד! מה שצריך זה לעבוד קשה, להמתין כמה שנים עם ילדים עד שקצת יושבים כלכלית. זה אפשרי. צריך להפסיק עם הפינוק. אחרי שתצליחו להתמקם קצת תוכלו גם להתחיל להתפנק. ואז הפינוק הוא גם כיפי, מפני שאין דאגות. היום הגענו למצב שאנחנו גרים בדירה משלנו ובנוסף יש לנו חסכון נאה. בקצב הזה, אנחנו מקווים שבעוד כמה שנים נוכל להשתדרג עוד יותר. לאט לאט נבנה את עצמנו כלכלית. בצורה מסודרת. זה לוקח זמן ועבודה קשה. צריך סבלנות, ובעיקר צריך אופטימיות, ורצון להיות מעורב באופן פעיל בתכנון העתיד הכלכלי של הבית. לשבת פעמיים בחודש ולחשב את ההוצאות וההכנסות. לחשוב טוב אם כדאי להשקיע את הגרושים שאפשר לשים בצד איפשהו. הכל מתחיל ונגמר עם קצת רצון להתחיל באווירת חסכון אמיתית, מעורבות ואופטימיות (חיינו שנים בלי רכב בכלל!). האווירה הזאת שיש עכשיו בארץ ממש מכבה את האופטימיות. כל אחד מדקלם "אני לא יכול", "לעולם לא אצליח". לא צריך להיות גאון כדי לדעת שססמאות כאלה חודרות לאנשים לראש, עד שהם מאמינים בהן. זה בסדר לרצות עתיד טוב יותר בארץ. להלחם על יוקר המחייה. זה דבר אחר לשקוע בתוך יאוש. ההורים שלנו לא עשירים. אנחנו לומדים ועובדים קשה, וממשיכים כל הזמן להתקדם בזהירות ומבלי לקפוץ מעל הפופיק. יהיה טוב אנשים! חייכו קצת!
מישהי | 19.07.12
38.
בקיצור ובמשפט אחד ... כנראה שזה לא יקרה זוג שצריך לחסוך 10 שנים כנראה
שלא יתחתן יגור עם ההורים שלאחד מהם ובטח על בטח לא יחשוב להביא ילדים כל זאת בהנחה שמגיל 18 הוא עובד לפרנסתו ומתכוון להגיע לדירה לקראת גיל זיקנה כשכבר לא יוכל להביא ילדים ולהנות מהחיים כמה עצוב
דנההה | 19.07.12
37.
הגזמתם, איך 9 שנים רק להון עצמי
2 בהייטק, נגיד מקבלים 20 ברוטו. יחד זה 27 נטו. פעם בשנה מקבלים מניות פלוס בונוס פלוס פיצויי פיטורין, נגיד יוצא בערך 100 אלף לראש ואחרי מס 100 אלף נקי לזוג. קרנות השתלמות זה 100 אלף נקי לראש כל שש שנים. מחייה ברמה גבוהה, אם ניקח בחשבון ילד או שניים זה 16-18 אלף תלוי במיקום. אז יוצא (27-17)*12 = 120 אלף לשנה משכורת ואחרי 6 שנים 120*6 + 100*6 + 200 = מיליון וחצי נקי. לא הון עצמי ולא בטיח, דירה שלמה תוך 6 שנים ברמת מחייה סבירה.
הייטק | 19.07.12
33.
למה שזוג יגור בדירה של מליון שקל?
תגורו בדירה של 3 חדרים ברמלה שעולה 600 אלף שקל. תגיעו 30 אחוז מהר מאוד. או שקחו גם הלוואה תוך כדי. ככה לא תזרקו כסף על שכירות. אם תחסכו 10 אחוז, ועוד 30 אחוז שהולך על דיור, אנחנו מדברים על 40 אחוזים שהם כ 6000 שקל לחודש לזוג מעמד הביניים. 72 אלף שקלים נטו לשנה! 7 שנים אחר כך יש לכם את הדירה ללא משכנתא, בנוסף לעובדה שערך הדירה עלה. עכשיו, בגיל 35-37, עם ילד או שניים, אתם יכולים להרשות לעצמכם דירה במליון וחצי. דיי להתבכיין. עשיתי את זה (עברו שנתיים מאז רכישת הדירה ברמלה) ואני גר בשכירות במקביל (כי אני רוצה חינוך מצויין לילדים).
אלעד | 19.07.12
31.
ואחרי השנים הארוכות של תשלום המשכנתא עוד יישארו לנו שנתיים לחיות בלי משכנתא ( :
מעולה - גן עדן כבר אמרנו. סידרו לנו כאן במזרח התיכון גן עדן. זה מתחיל עם צבא חובה בגיל 18 ממשיך עם לימודים אקדמיים לא מסובסדים אחר כך המרוץ המוזכר בכתבה - המרוץ המתיש לדירה לחות נוראית בקיץ. עלות מחייה מהיקרות בעולם באופן כללי. ובכל זאת - אין לי ארץ אחרת. ( :
גיל | 19.07.12
30.
אני מסכים עם כל הצעירים שמגיבים מעומק ליבם על המצב החמור,אבל...
להלן סידרת ההתנהלויות שהחבר'ה לא מבינים שהיא מכשילה אותם יותר מכל: בילוי בפאבים סטייל חו"ל עם צריכת אלכוהל במחירי "אני יכול להרשות לעצמי"-כי זה אין. חתונה עם הפקה של טקס הולווידי,אפשר להנשא בצניעות-זה כבר מחיר של חדר בדירה. סופי שבוע הזויים בצימרים-מאיפוא הם מביאים את הצורך הזה?. נסיעות "חובה" לנופשונים בחו"ל כולל צורך נפשי עמוק למטרות עידוד לקבוצות ספורט. צרכנות מתפנקת למזון מהיר אופנתי (כריכים אפשר להכין בבית,וקפה יש גם במשרד ובבית). זו לא קמצנות זו התנהלות נכונה למי שרוצה להשאר בארץ ולרכוש דירה. כל היתר שעונים לדרישות של מגיב מס'1 אכן עצתו יותר טובה.
דיוגנס | 19.07.12
29.
תראה לי זוג צעיר שמרוויח פעמים שכר ממוצע!!!
בני עובד במשרה מלאה ובמקביל משלים לימודי תואר שני . כלתי סיימה לימודיה, יש לב תואר בחינוך והיא גננת בגיל הרך. כן, למרבה החטא והפשע שניהם לא בחרו בהיי טק. שניהם יחד מגיעים בקושי ל10,000 שח , מזה 4000 הוצאות דיור (שכר דירה ונילווים) בדירה מינימלית למדי קומה 4 ללא מעלית ממש לא בתל אביב, והוצאות גן/ מטפלת קרוב ל3500. נשאר 2500 לקיום וההורים כמובן עוזרים. שלא נדבר שהם מאושרים שמצאו את הדירה הזאת כי לפחות לא יצטרכו לנדוד ממנה כל שנה כמו מהדירות האחרות. מאין בדיוק אמורים לחסוך לדירה???? אם לפחות היה סכום התחלתי סביר לפחות דמי השכירות היו מושקעים למשכנתא ולא נמוגים.
אמא בוכה או צוחקת  | 19.07.12
28.
שטויות שטויות שטויות. ושוב, שטויות!!!!
משתחררים בגיל 21: עובדים ומרוויחים בחודש 7000 נטו (גם בנייה זו עבודה!!) חוסכים 5000 כל חודש - 60000 בשנה. תוך 5 בגיל 25 (!) יש הון עצמי של 300000 ש"ח! משתחררים ולומדים: מתחילים לעבוד בגיל 26. מרויחים 10000. ממשיכים לגור עם ההורים וחוסכים 8000. בגיל 30, יש הון עצמי של 384 אלף ש"ח (!) חתונה של כל אחד מהמקרים הללו עם מקרה דומה יניבו לכל הפחות, הון עצמי של 600000 ש"ח ולכל היותר, 768000000 ש"ח. כל השאר, פרזיטים שלא רוצים לעבוד קשה, רוצים לבלות ולא לחסוך ואח"כ לבכות שהם לא מצליחים לרכוש דירה!!!!!
אלכס עם הון עצמי לא קטן!!! | 19.07.12
27.
וזה רק ההון העצמי
הבנקים נוהגים לפנק את הלקוחות בהלוואות שגורמות למעמד הביניים להישאר שם תמיד. לא הכול באשמת הבנקים כי אנשים לא קוראים אינפורמציה ולומדים לפני שהם ניגשים לקחת את ההלוואה הגדולה בחיים שלהם. יש מלא חומר באינטרנט ( mashcanta.info, בנקרייט וכיו"ב) רק צריך קצת רצון
עדי | 19.07.12
26.
תפסיקו את הקשקוש עם עזיבת הארץ
בכל מדינה שתגורו ברגע שתהיה בעיה או קושי תהגרו שוב? ישראל היא מדינה טובה מאוד לחיות בה.חיכינו אלפיים שנה לחזור לכאן ונעזוב בגלל מחירי דיור?זה הדבר היחיד החשוב בעולם?שתהיה דירה על שמכם באיזהשהוא טאבו בעולם? מולדת עוזבים כשיש רעב לא בגלל שקצת קשה למצוא דירה במרכז. אני קניתי דירה בגני אביב בלוד.נחמדה מאוד בשש מאות אלף ש"ח. תבואו גם,תחזקו את אוכלוסית העיר ומערכת החינוך ותגלו שעשיתם אחלה עיסקה.
איתי | 19.07.12
22.
אתם לא שמים לב שמאז ההתנתקות(גירוש) אתם לא יכולים לקנות דירה?
דרך אגב גם לא תצליחו. כל מי שתמך או לא היה איכפת לו לא יוכל לעולם להיות בעל דירה משלו. זו קללה על ראשכם, תגידו מה שתגידו. אני כאב לי הלב על הגירוש ההוא והתעצבנתי מאוד שזה קרה. הפלא ופלא היום אני בפנטאוז בלי להיות עשיר בכלל. פשוט הזדמן לי 4 פעמים לעבור דירה בקלות לא תיאומן (ממש נס) בלי להרגיש את העליות במחירים. רציתם גירוש, קיבלתם קללה על הראש שלכם ומגיע לכם.
שמעון | 19.07.12
21.
למגיב מספר 11
אתה גאון!! העלאת הריבית בתקופה הזאת ל-5% תכניס את המשק למיתון עמוק. עם המיתון יפוטרו עשרות אלפי עובדים. בעקבות המיתון אנשים יחזירו את הדירות לבנקים, מה שעוד יותר יעמיק את המיתון. אבל אתה צודק, במקרה הזה מחירי הדירות ירדו, אך הייתי אומר שההצעה שלך היא בבחינת "לשפוך את התינוק עם המים".
קובי | 19.07.12
17.
אנחנו זוג צעיר ממעמד הביניים וקנינו דירה ללא עזרת ההורים - זה בכלל לא כמו שמציגים
אנחנו מרוויחים 16,000 ש"ח ביחד לחודש ויש לנו ילד. בבנק אישרו לנו משכנתא של 85% וקנינו דירה בירושלים בערך במיליון שקל, לפני כשנה. היינו צריכים לגייס 150,000 ש"ח. 150,000 ש"ח לא כזה בלתי אפשרי להשיג: הלוואות מההורים, מהבנק, קצת חסכונות, איזו קרן השתלמות שמשתחררת וכו. בקיצור - אנחנו מחזירים 3600 ש"ח בחודש ובעוד 29 שנה תהיה לנו דירה :) מה שלא היה קורה אם הינו ממשיכים לשלם שכ"ד.
שירה | 19.07.12
16.
מה לגבי אלה שמרוויחים פחות מהשכר הממוצע
את השכר הממוצע מרוויחים החל מהעשירון השביעי. 70% מהעובדים בישראל מרוויחים פחות ממנו - היכולת שלהם לחסוך 10% מהשכר נמוכה עד חסרת סיכוי. במדינה בה רבים מהעובדים מרוויחים שכר מינימום, מועסקים כעובדי קבלן היכולת של הציבור הרחב להגיע לדירה היא אפסית.
עופר  | 19.07.12
15.
חוסכים 30 שנה כדי לקחת משכנתא ל 30 שנה
משתחררים בגיל 21 לומדים תואר ראשון עד גיל 25 מתחתנים בגיל 26 חוסכים לדירה עד גיל 59 בגיל 59 לוקחים משכנתא ל 20 שנה בגיל 67 פורשים , אם לא מעלים את גיל הפרישה. בגיל 79 מסיימים לשלם משכנתא בגיל 80 נפטרים ומשאירים את הדירה לילדים אחלה חיים כאן
ישראלי | 19.07.12
7.
סוף סוף עושים כתבה על זה! לפני 33 שנה ה י ה אפשר לקנות בית!
המחירים קפצו במודיעין ל-פי שניים בטווח של שנה לפני מספר שנים. כנ"ל בשרון, והכל בצורה מאוד "מיסתורית". הרי כל חברות הסלולר מיישרות קו כדי לא "להידפק", וכיצד זה שונה בנדל"ן ששם באמת הכרישים האמיתיים מסתתרים? בועת ההייטק, ועכשיו בועת הנדל"ן. אין תנאים ב סי ס י י ם לבנאדם לחיות כאן. דירה זה דבר בסיסי. הרגתם אותנו. תודה.
תודה לאל | 19.07.12
2.
כל מיני יודעי דבר ומקורבים השתלטו לכאורה על קרקעות ומבנים ומעלים את המחירים-קפיטאליזם חזירי
מסתבר שמדינת ישראל שייכת רק לעשירים שלה. מקריאה ומשמועות אני מבינה שכל מיני "יזמים" השתלטו לכאורה על נכסים ומקרקעין זולים במדינות הגוש המזרחי והשתלטות זו מעלה לכאורה את מפלס השנאה ליהודים ולישראלים.
נעמה | 19.07.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת