אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": האוצר עומד להקפיא את שדרוג נתיבי התחבורה בפריפריה

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
אויש תנוחו!
אני מקריית שמונה. אני יודעת על הכבישים המוזנחים. אני נוסעת שם. עם זאת, אני מבינה את הצורך של הממשלה לקצץ. וכן, כל עוד רוב המדינה רוצה להישאר במרכז, תושבי הפריפריה יידפקו. מה לעשות שבקושי גרים כאן! אז לפני שאתם בוכים, תעברו לגליל, תראו על מה אתם מדברים בכלל ואח"כ תתבכיינו על ביבי. ולכל המלעיזים על ההתיישבויות- אין ולו רכבת אחת בכל אזור. שטח עצום וגדול, ואין אפילו רכבת אחת! משיקעים כסף בתשתיות שם?! על מה אתם מדברים?! חוץ מכביש 5 שמוביל לאריאל, הכבישים משובשים ומסוכנים, רובם בעלי נתיב אחד!!! בקיצור, אם אתם סתם רוצים לבכות, תעשו את זה בחדר שלכם ועזבו אותנו בשקט!
ערגה | 13.08.12
34.
זה הדבר הראשון שצריך לקצץ
כשמסתכלים על מה המשמעות של קיצוץ של 5 מיליארד שקל, אפילו כשמחלקים אותו בין 3 או ארבעה משרדים רואים שזה כמעט בלתי אפשרי. כרגע ישראל נמצאת במצוקה תקציבית, ולכן צריך לדחות את הפרוייקטים האלה, או למצוא דרך שבה התשלום אליהם יתבצע מאוחר יותר, אבל אין שום סיכוי שיקצצו במקומות אחרים בשביל לממן את זה, או שיטילו עוד מסים. מה שעצוב זה שלא מבטלים את מה שפחות חשוב, או שפחות משתלם כלכלית, אלא את מה שעדיין לא יצא אל הפועל.. כך שיכול מאד להיות שקוים חשובים מאד לא יבוצעו, וקוים פחות חשובים שכבר התחילו לבצע, כן יבוצעו. לדוגמה אלה רק הביטולים מתוך מה שתוקצב, כך שברור שלא יהיו תקצובים חדשים, כמו למשל לקו הירוק בגוש דן, שהוא יותר חשוב מכל הכבישים האלה ביחד, אבל אתרע מזלו שהוא עדיין לא תוקצב ולכן הוא כנראה גם לא יתוקצב בהמשך.
אמיר | 13.08.12
33.
אני מקווה שיקפיאו לעד את מסלול המטרונית מקרית אתא אל צומת הצריף בקריית ביאליק\חיים
כמובן שאם זה יוקפא, חבל על כל הכסף שהושקע כבר בדרך רבין ובשדרות יוספטל בקריית אתא שבהם אמורה לעבור המטרונית. בכל מקרה, כרגע אין מקום ל- 4 מסלולים בעלייה לגשר על כביש 22(מכיוון קריית אתא), בין אתא לצומת הצריף. בשביל מטרונית, צריך לפחות 4 מסלולים(שניים למטרונית ושניים למכוניות). יש מקום ל- 3 מסלולים, עם שוליים צרים לטעמי.
 | 12.08.12
29.
ביבי בחיים לא יעז להקפיא פרוייקטים בבאר שבע
כמו את כביש 6 דרום, קו הרכבת באר שבע-אשקלון, ועוד. אבל אנחנו תושבי דימונה וירוחם לא מקבלים תשתיות ראויות, הרכבת של דימונה לא הגיונית בעליל ולכן אף אחד לא נוסע עליה, אז לחבר את ירוחם לרכבת הכושלת של דימונה? הרבה יותר הגיוני לחבר את הרכבת של ירוחם לקו הרכבת של עיר הבה"דים זה הרבה יותר הגיוני. מדינת ישראל לא נגמרת בבאר שבע ואם רוצים שהבדואים לא ישתלטו על הנגב הממשלה חייבת להשקיע בתשתיות בכל הערים שמדרום וממזרח לבאר שבע.
 | 12.08.12
22.
חבורת טיפשים, הרי עוד 10 שנים הכבישים האלו יתרמו לכלכלה
יותר אנשים מהפריפריה יוכלו להצטרף למעגל העבודה, והמדינה תרוויח יותר ממיסים. במקום לחשוב מעבר לקצה האף בלבד בטווח הסופר-קצר שיחשבו בטווח הארוך. אם כבר משקיעים במשהו, אז אולי שווה להכנס לחוב עבור פרויקט כזה.
עומר | 12.08.12
19.
כל האנשים שיש להם כסף יעזבו את הצפון, ימכרו הבתים ויעברו למרכז ואז
יקומו שוב התנחלויות בגליל עליון ותחתון. זה מה שביבי מעודד. ביבי יש בגליל אנשים גם אמידים שגרים בו בגלל שאוהבים את הגליל אבל אתה תעביר אותם להיות השכנים שלך. ואחרים שיוכלו יעברו למדינת תל אביב גדרה חדרה.
צלילה | 12.08.12
14.
טוב שיקפיאו כי חלק מהתוכניות המוקפאות ראוי שיחשבו עליהן שנית:
קו רכבת מקרית שמונה לכרמיאל לא אמור לחבר בין שני הישובים הללו אלא להיות קו תחבורתי את המרכז ואורך הדרך למרכז הוא גדול בתוואי זה.כמו כן הקמת מסילות טבריה עפולה ערד ב"ש דימונה ירוחם יותר טוב שלא יקצצו שרותים לכלל האזרחים מאשר לבנות פרוייקטים איילו כאן ועכשיו.
אפרים | 12.08.12
8.
גוזלים את כבשת הרש! די, נמאס כבר. קנדה נראית קרובה מתמיד...
ולכל מי שמגדיר את עצמו ציוני ובאותה נשימה מתכוון לברך אותי ב"סע סע לקנדה לא צריך אותך פה", אז בבקשה - אתם מוזמנים לברך אותי בברכת הדרך, זה יהיה נחמד מצדכם. צר לי, אבל ציונוות זה לא רק אותם 20 ק"מ מרובעים באזור ת"א. זה ממש לא ציונוות, זה פינוק אחד גדול. עד מתי ימשיכו להתייחס אלינו כאל מייבשי ביצות ומסכנים שאין להם כסף "להתקדם" לאזור המרכז? בפעם האחרונה שמישהו שם סכום כסף משמעותי בשביל לקדם את הצפון היה ב-1883 כשהברון רוטשילד השקיע מכיסו... כמה אפשר לאכול מרורים מהממשלות שרק ממשיכות לשים פס על הצפון והדרום? כמה?! איפה המילים הריקות מתוכן של ראשי הממשלות והנשיאים שאמרו "אנחנו נפתח את הצפון והדרום"? פטפוטי ביצים של בחירות. באמת הגיע הזמן שיחפשו פראיירים אחרים שיגורו כאן.
תושב הצפון | 12.08.12
5.
האוצר מוודא שהפריפריה תישאר פריפריה
גם כשהיא במרחק לא גדול ממרכזי תעסוקה גדולים. תוקע במשך שנים פרויקטים תחבורתיים חיוניים - בעיקר ברכבת. (רכבת משמעה פחות הכנסה ממסי דלק ורכב). למותר לציין שכל פקידי האוצר לדורותיהם גרים במרכז, ויחשבו שמונה פעמים לפני שיבטלו מחלף באיזור המרכז, שישפיע עליהם עצמם. הפריפריה פחות מעניינת.
דודי | 12.08.12
3.
וכמובן שיד$%ו את אנשי הפריפריה -חס וחלילה
שנסע כמו בני אדם -הרי במילא רוב התושבים בפריפריה הם ערבים או כאלה למה להשקיע בהם? הכי טוב זה להשקיע במתנחלים- שהם ייסעו על כבישים עם 3-4 נתיבים לכול צד , זה ברור ..חצופים הפריפריאלים האלה -מה הם חושבים לעצמם ? שהםיכולו להנות מכבישים נורמלים ומרכבות?? לא זה לא יקרה ...
צפוני | 12.08.12
2.
היה ברור ביבי
ביבי נתן את ההוראה לעצור ומנסה ליפות את זה שהוא יתנגד אבל יביא את הכל יחד עם האוצר כעסקת חבילה ..... ואנחנו בצפון? נמשיך בלי רכבות ובלי תשתיות ונמשיך להצביע לביבי....נכון טבריינים? נכון בית-שאנים? נכון ישובי רמה"ג? פריארים לא מתים.....וביבי יודע את זה!!! זה למה הוא מצא כסף לשיפוץ קברים עתיקים בטבריה והר-מירון.....חחחחחחחחחחחח!!
ggg | 12.08.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת