אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נשיא האוניברסיטה העברית: "הסטת תקציבים להייטק תחנוק מקצועות הספרות והרפואה"

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
חסר כסף לאקדמיה?
ידידינו נשיא האוניברסיטה לא טורח להזכיר ניגוד עניינים קטנטן... הוא פרופ' להיסטוריה (להלן "מקצוע הומני") ואחיו פרופ' לביולוגיה ("מקצועות הרפואה"). אז חונקים להם את התרנגולת מטילת ביצי הזהב, מה, לא ייצעקו? מה זה משנה שאין מה לעשות עם דיפלומה בהיסטוריה מהעברית (גם לנגב קשה, זה נייר מחוספס כזה). גם כל הסטודנטים ל"מקצועות הרפואה" שמגלים אחר כך שיש להם פחות מ-10% סיכוי לקבל ג'וב של doggie walker (וזה נחשב כיום מקצוע רפואי לכל דבר וענין), גם עליהם לא חושב הנשיא הנכבד, הם כבר הביאו לו את תקציב המחקר, עכשיו מצידו שיתפגרו. רק אל תגעו לו בקרן המחקר, "זה חשוב לישראל" וזה חשוב במיוחד כדי להגיע לכנסים של שבועיים בבהאמאס. אל תטעו, האקדמיה חיה בבועה כלכלית מנותקת מהמשבר - על חשבונכם. כל כך הרבה קיצוצים יש בשנים האחרונות באקדמיה, שאני מתקשה למצוא את דרכי במוסדות האקדמיים שלמדתי בהם מרוב בניינים ואגפים חדשים.
נזר התרשיש | 14.08.12
17.
רוב התגובות פה מנותקות מהמציאות
שוב, הסיבה למחסור עובדי הייטק צעירים לא קשורה במאומה לשכר הלימוד. היא קשורה לאי אתרקטיבית של מקצוע בו אף אחד לא שוכר עובדים בלי ניסיון, ולכן אי אפשר להשיג עבודה. מי שכבר משיג אותה יכול לצפות לאי ביטחון תעסוקתי והיות מופרש מהמקצוע בגיל 40. (האמת שזה לא כל כך בטוח, אין לדעת איך המצב יהיה עוד 20 שנה). שכר הלימוד דיפרנציאלי הזה הוא פשוט שוחד לסטודנט כדי שילמד מקצוע לא אטרקטיבי. מה שצריך זה לעשות אותו אתרקטיבי. ובנוסף - מה הקשר דוקטורנטים? כמה כבר לומדים לדוקטורט בהייטק? דבר אחד בכתבה אכן מופרך - "לדעתי מתמטיקה זה מקצוע קל" אני מכיר אנשים שנכשלים כעת בתוארים במדעי המחשב או הנדסת תוכנה בגלל מתמטיקה. אני יודע שספרות והיסטוריה זה לא קל, אבל זה לא עוזר לאף אחד עם מתמטיקה.
 | 14.08.12
10.
פרופסור, למה אתה לא חושב ?
מי שלומד ספרות, היסטוריה, אומנות ואפילו מוזיקה חשוב לחברה ולתרבות אבל... בד"כ הוא לומד יותר בשביל הכיף והוא בד"כ לא מתפרנס מהשכלתו. כך שמבחינת המשק אין סיבה לממנו באותו היקף שממנים השכלה של מי שעובד בתעשיה (ולא רק הייטק) ומפרנס את כולנו. לכן, ואני טוען זאת כבר כמעט 30 שנה, חייבים שכר לימוד דיפרנציאלי שיתן העדפה לאילו שמפרנסים את כולם במקום לאילו שלומדים בשביל הכיף.
חיים | 14.08.12
9.
צודק פרופ' סוקולוב
בשביל לתכנת ממש לא צריך אוניברסיטה - צריך חשיבה לוגית רצון ואמונה בעצמך. לכן ההשקעה בעניין צריכה להיות קודם בתיכונים במקצועות המדעיים ובמתמטיקה. ומכיוון שאנחנו רוצים אנשים (!) שמתכנתים ולא רובוטים שלא יודעים דבר מלבד לתכנת כדאי להשקיע בלימוד המקצועות ההומניים ולשפר את לימודם.
שימי | 14.08.12
8.
יש לי את הפיתרון לכל הבעיות הכלכליות...
מה הבעיה, פשוט מגדילים את תקציב החינוך, מגדילים את תקציב הדיור, מגדילים את תקציב הרווחה, מגדילים סבסודים לכל מיני דברים, מגדילים את תקציב הביטחון, מגדילים את המשכורת של כולם, ומחלקים כסף ברחובות ככה בשביל הכיף. צאו מהסרט, אין לנו כסף אינסופי. ואם צריך לבחור האם לממן סופרים או הייטקיסטים, אני חושב שהבחירה קלה מאוד.
M | 14.08.12
3.
העברית כמובן מתנגדת כיוון שאין לה כמעט כלום בתחום ההנדסה
אולי עברו חמש עשרה שנה אבל עדיין אין פקולטה להנדסה ראויה לשמה באוניברסיטה העברית. יש מדעי המחשב ויש מחלקה קטנה לפיזיקה שימושית. בינתיים צצו הרבה מכללות להנדסה, גם בירושלים, ואפילו בר אילן הקימה פקולטה להנדסה שמתפתחת יפה, והעברית נשארה להתבכיין מאחור.
ערן | 14.08.12
1.
האקדמיה הישראלית מתנהלת באופן המזכיר את הצבא
רוב התקציב הולך על תחזוקת המנגנון, משכורות ופנסיות. המדינה צריכה לפקח באופן הדוק יותר על תקציבי ההשכלה הגבוהה. צריך להגביל באופן משמעותי את מספר התלמידים המתוקצבים בלימודי(ולא מדעי) הרוח, החברה והמשפטים.כתחליף טוב אפשר להציע את האוניברסיטה הפתוחה. לדעתי האישית המדינה איננה צריכה לתקצב אזושהי מכללה, להוציא מכון לב. צריך להגדיל מאוד את הסיוע לתלמידי טבע, הנדסה ורפואה. לא ייתכן שקבלה והצלחה בלימודים כאן תלויים ברקע סוציואקונומי.
סטודנט בעברית | 14.08.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת