אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך מפסיד המשק מיליארדים מאי־פינוי שדה דב

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

27.
קרקעות עבר הירקון
השחיתות המתוארת בכתבה היא רק קצה הקרחון. קרעות אילו נגאלו בשנות ה- 40 במטרה שבין יפו הערבית ותל אביב העברית יהא חייץ טבעי - הירקון. עיריית תל אביב הכינה תב"ע לאיזור אשר התחשב במקום בצורכי הציבור, כפי שפרטתם בכתבה, בצורכי בצרכי שליטי ארקיע והיום אל על. בניגוד לקביעות בג"ץ הוכנו תב"עות לאזור בהתחשב לא בצרכים של כללאזרחי המדינה, ניצול הקרקע והורדת מחירי הדירות בצרכי בעלי הון הקשורים לתעופה. העירייה איננה יכולה לתת הסבר, הגיוני תיכנוני, למה הפיתוח איננו רציף - מצ-ון לדרום או מדרום לצפון של שטח שלאחר פיתוחו יהווה יחידה תכנונית אחת. מפתחים את השטח בהתחשב בעובדות של מקום יצירת רעש של המראה ונחיתה של המטוסים. דהיינו הכינו תב"ע לשטח בו מריצים מטוסים במסלול וכמות הרעש נמוכה מזו הנוצרת בעת המראה או נחיתה. העירייה הייתה מיטיבה לעשות לו הייתה הורסת בתים, כבישים וכו' הבנויים על אדמה שאיננה שייכת לאילו שבנו עליה בשטח השדה ובכך מפסיקה את הפעילות הבלתי חוקית המתקיימת במקום הראש חוצות בטענה - הכול יוסר כאשר יועבר השדה !! המדינה מפנה יישובים בהם טוען ערבי לבעלות על קרקע מבלי שתבדק לעומת זאת מתירה לבנות על אדמה המוכחת שהיא שייכת ליהודי - לבנות בטענה שהבנייה היא "זמנית". לא אכחיש אני בעל עיניין בשטח משנת 1942. למדינה זכות להפקיע קרקע ולשלם לבעלים תמורה. אבל בשטח זה לאורך שנים שילמתי מס רכוש בשיעור של 2.5% לשנה וב- 40 שנה הוכפלה השקעתי בקרקע, היום אני נדרש לשלם עבור "פיתוח" לעירייה הרי המשתמש, ללא תמורה בשטח, זקוק לביוב ומספרים - יש כוונה להזיז את השדה !! אינני מתנגד לקבל קרקע חליפית שוות ערך לפי שמאות מוסכמת ובא לציון גואל ! אבל הפקעה בפועל וזריית חול בעיניים - הגיע המועד להפסיק.
ישראל אמיר | 26.08.12
26.
תל אביב צריכה שדה תעופה , ולכן לא יפנו את שדה דב.
.כמו כן אי אפשר לחסום את הים כמו שעשו עם המלונות בתל אביב אשר חוסמים את האויר למרכז העיר. בניה נמוכה שמשלבת שטחים ירוקים ושטחי מסחר תחייה את האזור מצפון לנמל . אם יבנו מגדלים זה יהפוך לשכונות שינה וזו לא המטרה של המתכננים. תפסיקו לחשוב על מס' נפשות למטר וסוף סוף מישהו רוצה לתכנן המשך אורבני פעיל לצפון תל אביב. יש עוד כל כך הרבה שכונות בעיר ששם כן אפשר לבנות לגובה שלא צריך להרוס , שכונה שמתוכננת נכון. ואין מה לעשות - במציאות הבטחונית שלנו צריך שדה תעופה. או הקיים או בים.
יעל | 24.08.12
25.
דעתי היא
אין צורך להפוך את תל אביב למגדלים ויש צורך לפזר אתה אוכלוסיה בנגב ובגליל בבקעה ביו"ש ובגולן ובאיזור בית שאן שם צריך לבנות שכונות חדשות ולאכלס את האיזורים הריקים האורבנים לעומת זאת יש לפנות את שדה דב ואת הרצליה ולהקים אי בים גדול מאוד שיכיל את שדה דב-הרצליה-ואת נתב"ג ואת נתב"ג יש להפוך לעיר או שכונה של עיר סמוכה נתב"ג צריך להיות בים משודרג וגדול יותר ומותאם לגידול העתידי הצפוי עד 2030 וכן יהיה טרמינל לטיסות פנים טרמינל לטיסות קצרות וטרמינל לטיסות טרנס אטלנטיות וכן להקים נמל תעופה בגליל שיקלוט את 2 המנחתים שישנם בצפון שאותם יסגרו ויעבירו את הטיסות לנמל חדש שיוקם בגליל שיהיה לטיסות פנים וטיסות לאירופה וכדומה וכן להקים נמל תעופה בינלאומי ברמה של נתב"ג כיום בנבטים ולהוציא מנמל תמנע שבאילת שמוקם בימים אלו טיסות לכל העולם כך הטיסות יבוזרו ברחבי הארץ וזה נותן פיתוח איזורי ויעצים את המקומות שהוקמו בהם נמלי תעופה
ירון | 23.08.12
24.
23 תגובות עם 23 דעות שונות ומכנה משותף כמעט זהה. "מישהו הולך להרוויח כסף"
קינאה וצרות עיין היא האויב הגדול להצלחתנו כמדינה ! עצוב, תראו פרויקטים שנבנים בכל מקום בעולם,קזחסטן ,גאורגיה, ועוד כל מיני מדינות שבתודעה הישראלית נחשבות למדינות מתפתחות. אני לא מדבר על סין שבכל שנה הבטיחו לבנות עיר בסדר גודל של שיקגו. תמשיכו לחשוב קטן ,תמשיכו לעשות את החשבון של האחרים ורק תבריחו משקיעים ויזמים .ולעניין תוכנית 3700 יש להקים ועדה בלתי תלויה (או לעשות סקר) של אדריכלים מתכנני ערים מהמובילים בארץ ומהעולם ולשאול לדעתם. האם לעשות פרויקט גרנדיוזי ועתידני כתפיסתו של גודוביץ ושותפו מתכנן הערים היפני.ואולי איננו יכולים להתעלות על צרות העין,הקנאה והבלימה, חסמים ועיכובים של אנשים קטנים שרואים בכל יוזמה לפיתוח וקידמה אינטרס חד צדדי של היזמים. אפשר וצריך למקסם את הפוטנציאל.
עוז | 23.08.12
21.
שדה דב לא יזוז כי לגורמים הקובעים אין אינטרס לכך
תכנית 3700 שאושרה היא טובה, משלבת שטחים ירוקים עם שדרות עירוניות שיגדילו את הפעילות בשכונות החדשות שלא יהיו רק שכונות שינה. עם פינוי שדה דב עוד עשרים שנה אם בכלל יינתנו היתרים לקומות נוספות לכן לא צריך להמתין עם התכניות או לתכנן תכניות שלא ניתן לישמן בגלל שהשדה לא יזוז. בכל מקרה אסור לבנות שם מגדלים או לשלש את כמות הדירות כפי שמוצע כי זה יהפוך לסלאמס.
יעקב | 23.08.12
15.
פינוי שדה תעופה "שדה דב"
יש לי רעיון שיכול "לתפוס" שתי ציפורים ביריה אחת. בנוסף לפינוי "שדה דב" גם מתנהלת מלחמה לפינוי שדה תעופה בהרצליה. הרעיון הוא לפנות את שתיהם ולבנות שדה תעופה שישרת את תל אביב והמטרופוליטן וגם כן השרון: הרצליה,רמת השרון,רעננה ועוד. המקום לדעתי הכי מתאים הוא השטח בין מלון מנדרין ליד הקאונטרי קלב לשעבר של תל אביב והרצלייה פיתוח. רעיון למחשבה !!
MAGO | 23.08.12
13.
כל אחד חושב רק על נדל"ן וכסף...
תגיד איפה בעולם ראית עיר גדולה שאין לה שדה תעופה לטיסות פנים? אם יפנו את שדה דב, השדה היחיד שניתן יהיה לטוס ממנו זה בן גוריון שנמצא רחוק יחסית מהעיר, הרבה יותר עמוס וכל טיסה מסכנה לאילת תחייב בזבוז זמן אדיר שעדיף יהיה כבר לנסוע ברכב. שדות תעופה זה לא רק מטרד לכרישי הנדל"ן אלא גם נכס אדיר לעיר. תראו כמה שדות תעופה עירוניים יש בערים מרכזיות באירופה! 4 שדות תעופה בלונדון, שלושה בפריז, ובארה"ב בכל עיר גדולה יש לפחות שדה תעופה אחד לטיסות פנים. למה לפנות שדה תעופה מוכן? אחר כך כשיבינו שצריכים אותו, לא יהיהכבר מקום לאחד כזה... מה שאני מסכים לו זה שצריך להעיף משם את בסיס חיל האויר שמזמן כבר היה צריך לעבור לנגב. כך אפשר יהיה להקטין את שטח שדה התעופה וכן לבנות שם אבל בשום פנים ואופן לא לפנות אותו גמרי!!
ליאו | 23.08.12
2.
למה לא ממחזרים אזורים בנויים אך נטושים בת"א במקום בניה חדשה?!
(עם ובלי קשר לפינוי שדה דוב) למה להרוס ולבזבז שטחים ירוקים בכזו קלות ?! אם היו משפצים מבנים קיימים שעומדים כבר שנים חסרי שימוש היו יוצרים בכך גם תעסוקה לשוק הנד"לן והבניה, וגם מחזירים למעגל הדיור שטחים יקרים בתוך העיר שכרגע הם אתרי פסולת, פשיעה ועוד. ומדובר בכמות גדולה ! גדולה מאד של בניינים! גם מבני תעשיה ומסחר לשעבר וגם בנייני מגורים. יש כ"כ הרבה יזמים ולקוחות פוטנציאלים שרק מחכים שבעיריה יתנו אישור כדי להפוך את ה'חורים השחורים' האלה לברי דיור...
gali | 23.08.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת