אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ישראל כץ נגד מחירוני המשומשות: שווי הרכב יבוצע לפי קוד אחיד

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
מצער, אבל במדינה עם שוק רכב מעוות כמו שלנו אסור שהמחירון יהיה בידי גוף פרטי.
הסיבה היא שכל תזוזה של שקל במחירון הדגמים הנפוצים משמעותה שינוי של מיליונים בשווי ציי הרכב של חברות הליסינג שתופסות נתח שוק לא פרופורציונלי. ושווי ציי הרכב שלהן הוא שווי נכסי החברה ושווי מנייתה. במצב כזה הלחצים והעיוותים פשוט מטורפים. ככה נוצר מצב שיש דגמים שבאופן קבוע נמכרים "מתחת למחירון" ולעיתים באחוזים גבוהים מאוד. איך זה יכול להיות? המחירון אמור לשקף את השווי הריאלי של הרכב. המסקנה היא שהמחירונים לא משקפים את השוק אלא מייצגים איזה שהוא שווי וירטואלי.
מכיר ויודע | 26.08.12
12.
מי ששולט במחירונים הם חברות הליסינג והביטוח
חברות הליסינג והביטוח שולטות בכותבי המחירונים וקובעות את המחיר בהתאם למלאים והאינטרסים הכלכליים שלהם. תראו כמה מכוניות נמכרות מתחת למחיר המחירון(סיטרואן) ואיך מכונות ציי הליסינג (טויוטה, פורד, מאזדה) שומרות על ערך גבוהה בזמן שהשוק מוצף בהן.
דוה ןביור בהפוכה | 24.08.12
11.
איך יכול להיות שגוף פרטי מחליט החלטה ציבורית חשובה כל כך?
הייתם נותנים לחברה פרטית לקבוע לכם מה יהיה המחיר של הדירות בארץ? או לקבוע לכם כמה יעלו מכשירי סלולר?או מה יהיה מחיר המלט? נשאל אחרת.. האם אתם מאמינים שלוי יצחק אדם שסוחר ביום יום כדי להתקיים עם כל השאר נטול כל אינטרס אישי? אם אתם לא מאמינים אז..למה אתם נותנים לו לקבוע לכם? האם יש גוף ניטרלי שמפקח על לוי יצחק? האם לוי יצחק קשור עסקית עם טייקונים שמחזיקים בחברות ביטוח בתי השקעות,חברות השכרה,חברות בנייה ועוד..?בטוח שכן,גם עם בדרך עקיפה,משמע קיים ניגוד עניינים מובהק. אז למה הוא מחליט על מחיר הרכב שלי? ועוד..
משה | 24.08.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת