אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": הבינתחומי על הכוונת של רשות המסים

77 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

77.
לשושנה מרמת גן
שושנה, קראתי את הדברים הטיפשיים שלך בסקרנות, ההסקות הלוגיות שלך פשוט עלובות, לדוגמא: "מלמדים שם כלכלה ותראו מה מצב הכלכלה שלנו": קודם כל מצב הכלכלה שלנו לא רע בכלל למרות עליית המע"מ והזעם הציבורי, דבר שני וחשוב יותר - מ-ה ה-ק-ש-ר?!? - פשוט עצוב שככה אנשים מתבטאים בבורות, את באמת חושבת שבמעט הזמן ומעט (יחסית) האנשים שלמדו בו, המרכז הבינתחומי הוא זה שהשפיע על הכלכלה ועל שוק עו"ד בארץ? אין שום בעיה עם זעם על הבינתחומי, וכן אני סטודנט שם וגם אני חושב שנתוני השכר הלא מפליאים הינם ביזיון אבל זה מה שצריך בשביל לשכור מרצים ברמה גבוהה, מה לגבי כל ההטבות שהאוניברסיטאות מקבלות מהמדינה? זה שלא קוראים לזה שכר לימוד הופך את התקצוב הזה לסביר יותר?זה לא יוצא מהכיס שלך? אם כבר מתבטאים, אז לפחות עם טעם
דור | 10.09.12
73.
24 אתה טועה בענק, אין שום בעיה עם העובדה הבינתחומי הוא מלכ
הסעיף שאתה מצוטט אמנם נכון וראוי להתייחסות אך בדיקה מעמיקה של העניין תביא אותך למסקנה הברור מאליה, המחירים הם אותם מחירים כמו באוניברסיטאות, פשוט שבאוניברסיטה המחיר מסובסד ע"י המדינה !!! אי אפשר למכור לימודים בזול יותר בהתחשב במתקנים אותם מספקים המכללות....
טל  | 07.09.12
71.
מסקנות מוטעות הנובעות מניתוח שגוי והצגה מטעית של הנתונים
כל מי שמכיר לעומק את מערך התיגמול במוסדות להשכלה גבוהה יודע שבסיס הנתונים המשמש להשוואה אינו נכון . כדי לבצע השוואת נתונים בין המוסדות השונים צריכים להשוות בין העלות הכוללת של השכר ולא השכר בלבד .מי שמכיר העניין מבין שניתוח שכזה -סופו שיביא למסקנות הפוכות מאלה שבכתבה וככל הנראה אלה של רשות המיסים שלא ירדה לשורשו של עניין . לעניין זה יש לקחת בחשבון בעיקר שלושה מרכיבים חריגים הקיימים באונברסיטאות ה"ציבוריות " א-פנסייה תקציבית -לנושאי תפקיד מקבילים לרייכמן באונברסיטאות ישנה פנסייה תקציבית לכל החיים בסכומים שלידם בלבד מתגמדים הנתונים בכתבה . ב-חודשי שבתון לכל שנת עבודה ככלל יש להוסיף על העלות הרגילה בשכר את חודשי השבתון הנעים כתוספת שבין 17 אחוז ועד לכדי כמעט 60 אחוז לשנה . הפרש זה לבדו יכול שיהפוך הקערה על פניה . ג-הכנסות נוספות ממכוני מחקר וגופים עיסקיים "ליד המוסד האקדמי "-חלק מן המוסדות הנתונים לפיקוח הדוק של המלג פיתחו מסלולים "עוקפי רגולציה " לקבלת שכר מהגופים ה"צדדיים " הנל . למי שלא יודע נספר "סוד גלוי " האונברסיטאות מסרבות באדיקות בהסכמה של הממשל ובהסכמה בשתיקה של רשות המיסים שלא לחשוף את נתוני ההתחייבויות האקטואריות שלהן בגין הסכמי פנסייה נדיבים כמו גם פדיון מחלה ושאר המצאות . ליד העידכונים השנתיים של התחייבויות אלה שלא לדבר על סכום הקרן נראים כל הסכומים שהוזכרו בכתבה כזוטות של עניין .מידי שנה צומחות ההתחייבויות הנ"ל בסכומים שיגרמו לדור הבא שלנו לעבוד קשה כדי לשלמן
 | 06.09.12
69.
מכללת רייכמן זה פגע רע להשכלה הישראלית--ויסלחו לי בוגריה,שנפלו ברשת הכלכלה הקפיטליסטית
‎Shoshy Vizenfeld‎ יסלחו לי כל בוגרי המכללות בכלל,ובוגרי רייכמן בפרט,אך תם עידן הפוזה בהשכלה..לפחות בישראל,עידן בו כל מי שלמד ברייכמן זכה ליחס של כבוד מלכים כאילו הוא למד בהארווארד,אז זהו שלא! רייכמן זה לא הארווארד,ואפילו לא אוניברסיטת הנגב..רייכמן,הקים מיכללה,ראשית למטרות רווח (ואיזה רווח..)..כל מי שהיו בידיו מספיק מצלצלין..זכה "להימנות "עם בוגריו..בדרך כלל לימדו שם כלכלה ומישפטים..וראו מה מצבנו בכלכלה...ועוד יותר גרוע איזה נורמות משפטיות קיבלנו בעשור האחרון..(דרך אגב,הנורמות שבוורידים של ביבי וחבריו..)איזה מזל שלא לימדו שם רפואה,הנדסה,ועוד כל מיני מקצועות מצילי חיים..אני מתייחסת למיכללה הזו בלשון עבר,כי לדעתי תם זמנה, הציבור התפקח מתרבות הקפיטליזם המושחת והמשחית..ואיזה מזל שלא היה לי מספיק כסף לתת לבנותיי ללמוד שם..הן כמובן רצו..לפעמים המציאות של חוסר כסף,מכתיבה לנו גם דברים טובים..הן למדו בטכניון ובאוניברסיטת תל אביב רייכמן זה רע מאוד להשכלה האמיתית הישראלית שושנה ו. רמת-גן
שושנה ו. | 06.09.12
66.
אסור היה מלכתחילה להפריט את האוניברסיטאות--זוהי בכיה לדורות
לאלה,שחושבים שאם יש להם כסף הם יכולים לקנות הכל,אז זהו שלא!! את תוצאות ההפרטה של המוסדות להשכלה גבוהה,המדינה כבר רואה הלכה למעשה במציאות הכלכלית והמשפטית(גאוות הדגל של רייכמן)שלנו היום..הם ייצרו בסרט נע מאות אלפי "בוגרים" ששילמו עשרות אלפי שקלים לשנה בעד התואר..זה ממש לא אומר שהם מוכשרים יותר מחבריהם באוניברסיטאות,בדיוק ההיפך.. זה אומר שבעשור האחרון נקנו כאן תארים על ימין ועל שמאל..לכל המרבה במחיר איזה מזל שלא למדו שם רפואה,הנדסה ועוד מקצועות מצילי חיים.. אסור אסור אסור שהקניית יידע תהיה תוליית כסף! שושנה ו. רמת-גן
שושנה ו. | 06.09.12
65.
מלכ"ר פעוטות
מזמן חיפשתי איזה רעיון להקמת עמותה, מלכ"ר כלשהו. בעבר כבר עניינו אותי בדבר, וטענו בפני, במטרה לשכנע אותי להצטרף כמנהל בהשקעה ראשונית (משרד) שהמשכורות גבוהות ורכב צמוד. ראה, אמרו לי, אגודות ועמותות מוכרות יותר ופחות, ברגע שהצלחת לשכנע את הרשויות, יש תקציב מצויין. למשכורת... מצאתי: פעוטון. מה שונה פעוטון מ"המרכז הבינתחו... נגמר לי האויר. אז הנה: "המרכז הבינפעוטי השקוף, לפיתוח קריירות הורים שבו"זים". מכיוון שיש סיכוי, לא נגמר לי האויר. כולה מכללה שבזכות כולה פעוטון, גם הורים (שיכולים לשלם כל כך הרבה לפעוטון המלכ"רי דנן, יכולים ללמוד, לא רק בני טובים שיכולים לממן את המלכ"ר השני. אגב, את איש לא צריך לעניין מה משכורתו של ראש מוסד, שמשלם את מיסיו למדינה. היה ארגון התנדבותי אחד שעשה (ועושה, אוליקצת אחרת) הרבה למען, ואפילו גרם לחקיקה, בענייני משפחות מרובות ילדים. העומדים בראש קבלו משכורות מצויינות, עם הטבות, כשהאנשים הנ"ל הצטיירו כמתנדבים דגולים. אמנם הם פעלו רבות וזה היה "הבייבי" שלהם, ובכל זאת... אצל חלק מאתנו, זו שיטה לפרנסה, ככל השיטות. וזו גם הסיבה שישנו לעיתים כפל אירגונים למען אותה מטרה.
אני עצמי ואנוכי | 06.09.12
63.
האקדמיה מובילה גם בפערים חברתיים
ניתן היה לצפות שחוד החנית של ההשכלה,הנאורות,יאמץ התנהלויות מוסריות ואתיות אבל אשתי למשל "מרוויחה" בערך אלפיים כעוזרת מחקר ומתרגלת,מקווה שיש כאן כמה בוגרי מכללה או אנשי חוגי קלקלה באקדמיה שיכולים לנתח מה זה אומר על רמת הפערים באקדמיה הנאורה.
מורדי | 06.09.12
59.
המרכז הבינתחומי הוא המוסד האקדמאי היעיל ואיכותי במדינת ישראל!
כל השחיתות ההסתדרותית של האוניברסטאות הישנות מעלימות את כספי המדינה באופן בירוקרטי...הכסף לא הולך לסטודנטים והמוסדות נראים משנות החמישים. אין פלא שהמרצים הטובים פשוט זנחו אותם. ואם מישהו אומר לי שפרופסור אהרון ברק מרצה בבן תחומי כי הוא מקבל עוד 5000 ש"ח לחודש אז פשוט אין לו מושג על מה הוא מדבר.
אהוד | 06.09.12
57.
דבר אחד מאד חשוב שכחו לציין
שמר רייכמן הקים את המרכז הבין תחומי במו ידיו ועם המון סיכון שהוא לקח על עצמו בניגוד לנשיאי אונבירסיטאות שבאים והולכים, הוא הקים את הבין תחומי מאפס, גייס משקיעים ובנה מפעל חיים. מעבר לזה שאחרי שלמדתי תואר שני באוניברסיטת תל אביב אני אומר בלב שלם שאין שום מוסד לימודי שמתקרב לבין תחומי בתנאים, באיכות ההוראה ובדרך שבה האוניברסיטה מתפקדת. אל תהרסו את זה...
סטודנט לשעבר בבין תחומי | 06.09.12
53.
שאלה: למה כלב מלקק לעצמו את הביצים?
תשובה: כי הוא יכול. וזו בדיוק התשובה לכתבה. הם יכולים לקחת מה שהם רוצים אז הם לוקחים! צריך שיקום מישהו עם ביצים פה במדינה וישים סוף לכל השחיתויות האלו. זה מתחיל במוסדות ללא כוונת רווח, ממשיך דרך בתי תמחוי ליתומים וילדים רעבים ונגמר אצל חברי הכנסת המושחתים שלנו. תתביישו לכם.
 | 06.09.12
52.
בוא נראה את שטייניץ יוצא גיבור על רייכמן ואחרים שהקימו את מוסדות עם כוונת רווח גדול האלה
שטייניץ - בוא נראה אותך גיבור על רייכמן . בוא נראה אותך גיבור על רנן הרטמן - הם הרי קונים את כולם. כול מקבלי השכר הגבוה הם אנשים ממערכת המשפט, אנשים מאגף המיסים, אנשים בפנסיה מהאוצר. כמו שהחברה הטובים מהצבא דואגים להם לתעסוקה על חשבון משלם המיסים האומלל אחר הפנסייה כפקידי ממשלה בכירים או כפוליטיקאים, שופטים, אנשי מיסים וכ"ד מצאו את המכללות הפרטיות כדי להשלים הכנסה לאחר היציאה לפנסיה מהשירות הציבורי - וכרגיל המסכנים משלמים!!! נראה את שטייניץ גיבור עליהם
יונה | 06.09.12
47.
פרופ' רייכמן היקר עשה רק טוב למדינה
1. העלה את ערך הדירות והשכירויות בהרצליה- משם מגיע גם מס(גם על דירות שנמכרו, שכ"ד שמשולם) לכיס המדינה. 2. מייצר דור של בוגרים אקדמאים שמשלמים מיסים- חישוב פשוט לפי שכ"ע ממוצע: 1000 בוגרים בשנה*14,000ש"ח שכר חודשי*שניים עשר חודשים*עשור (כפי שמס הכנסה מודד)= 1,680,000,000 ש"ח ממנו מס הכנסה לוקח הרבה מאוד. לפי מדרגת מס של 14% זה בערך שווה 235 מיליון ש"ח בעשור נכנס לקופת במדינה. זאת מבלי לציין את האקזיטים שנוצרו תודות לבינתחומי שמשלמים המון המון למחלקת רווחי הון במס הכנסה. 3. מעודדים דור חדש של אנשי עשייה, שתורמים למדינה. 4. אם כבר שהמדינה תיטפל על חולאים כגון המס על הרווחים הכלואים ומס חברות מופחת...
 | 06.09.12
42.
נו, באמת, מזמן אלה מוסדות של רווח לא בכוונה. גם אם הכוונה הייתה אחרת.
ובכלל, לא שאלו את המנהלים של המוסדות האלו על כוונתם. דווקא הם התכוונו לרווח, וכמה שיותר, והם עומדים בכך. למה להשמיץ אותם ?! רק אנחנו נשלם עוד ועוד ונגיע להפסד, בלי כוונה, ואף אחד לא יפצה. דווקא עבדנו עם כוונת רווח, לקחו ולקחו, ונשארנו בלי כלום. SO WHAT??? האם רשות המיסים בודקת שוב אולי לקחה מאיתנו יותר מידיי? ממש לא. ואם תבדוק, ייתכן שתיקח עוד ועוד ועוד ועוד. כמה עצוב.
גלי | 06.09.12
36.
אם כבר הולכים על סכומים כאלו ..... הנה כמה הצעות נוספות
1. כל השרים בלי תיק - הייתי רוצה להגיש להם שיחזירו את התיק וילכו הביתה אבל אין להם תיק להחזיר ! 2. האברכים - אולי ששטייניץ ילך לבינתחומי וילמד לעשות הערכה כמה כסף הוא יחסוך עליהם וכמה כסף הם יוסיפו למדינה כשהם יצאו לעבוד. 3. ההתנחלויות - אומרים שיקר זה זול וזול זה יקר. ההתנחלויות זה יקר, היה יקר ויהיה יקר. אולי כדאי לשטייניץ לאמץ מודל חדש - קצת זה הרבה והרבה זה קצת. שיפסיק להוציא הרבה כסף על קצת אנשים ויתחיל להוציא עוד קצת להרבה אזרחים פה במדינה בקו הירוק. 4. רווחי החברות הענקיות - אין לי מה לומר אלא להפנות שוב לכל המאמרים, קטעי הווידאו והפרסומים ששלי יחימוביץ' כבר עשתה. בפעם הבאה שאתם נכנסים למכולת השכונתית שלכם - תשאלו את הבעלים איך נכנסים בו וחוקרים אותו בזכוכית מגדלת במס הכנסה כדי להוציא עוד אלץ שח כשחברות הענק הללו קיבלו פטורים של עשרות מיליונים. 5. יחידים עם כספים בחו"ל - במקום לעשות נוהל גילוי מרצון שיפחית מסים, אולי יעשו נוהל הפחדה מרצון - שמי שלא יגלה וישלם מס מלא ייכנס לכלא !!!.
יוני | 06.09.12
32.
הבעיה היא כל המלכ"רים
ברוב המלכ"רים האות החשובה היא כמובן ה -ר כלומר הרווח. ההבדל היחיד הוא שבמלכ"ר אין רווח לארגון אלא לאנשים. גםבבההרוו הוא לאנשים שמחזיקים את הארגון. אותו דבר במלכ"ר אבל יש הקלות במס ברגולציה ועוד. כלומר בסופו של דבר הרווח גבוה יותר. אם מישהו באמת מתכוון לממש דעות, דרך חיים, עמדות, עזרה לזולת וכד שיפעלו ללא רווח כלל כלומר בהתנדבות או במשכורת מינימום. כל השאר זה רמאות.
אבי | 06.09.12
30.
המכללה הזאת ורייכמן בראשה עושים דברים מופלאים
כשחיפשתי איפה ללמוד פניתי למספר מוסדות לימוד ובדקתי אפשרות לעזרה במימון הלימודים (אוניברסיטאות ומכללות באזור המרכז) באותה תקופה השיקול הכלכלי היה כ"כ משמעותי עבורי שלא יכולתי לממן אפילו שכר לימוד אוניברסיטאי, חזרו אלי מהמכללה ולאחר מספר פגישות ומבחנים אישרו לי את המלגה, הסכום ששילמתי היה נמוך באופן משמעותי משכר לימוד באוניברסיטה אין לי ספק שללא המלגה הזאת הלימודים שלי היו נדחים בכמה שנים, המלחמה היום יומית והצורך בהכנסה חודשית קבועה היו מנצחים ואולי לא היה לי את התואר עד היום. נכון, רוב הלומדים במכללה מגיעים ממשפחות אמידות אבל לא הם שצריכים את כספי התרומות, כספי התרומות מממנים בדיוק אנשים כמוני, שלא היו רוכשים השכלה בלי דחיפה קטנה מאחור. קיבלתי מהמכללה את כל התנאים והליווי שאפשר לבקש והכל על מנת שאצליח בלימודים, אומנם המשכתי לעבוד במשרה מלאה(לילות וסופי שבוע) לאורך התואר אבל הצלחתי גם ללמוד. היום אני מפתח תוכנה בחברה בינלאומית גדולה, את רמת החיים שלי והביטחון הכלכלי שלי אני חייב לרייכמן וצוותו על ההשכלה שרכשתי בעזרתם הרבה, על שהאמינו בי ועל שנתנו מזמנם בשביל להגשים לי את החלום, זאת לא סיסמא, המכללה הזאת שינתה לי את החיים, אלו אנשים מדהימים שנותנים את ההרגשה שההצלחה שלי חשובה להם יותר משהיא חשובה לי. מקום מדהים ללמוד בו.
אני | 06.09.12
23.
6, אתה טועה בענק. תורם מחו"ל בכלל לא נהנה מהפטור ממס בישראל
מה אכפת לממשלת ארה"ב אם רון לאודר תרם כסף למכללה ישראלית? הוא לא מקבל על זה ניכוי במס. אז מה שאתה אומר בכלל לא נכון, שכן לא שינית את כדאיות התרומה של תורמים מחו"ל. בנוסף, תקרא בכתבה את שמות הבניינים במכללה למנהל. כמעט כולם תושבי ישראל: אריסון, עופר, כיל בזן ורדזינר לעומת לאודר אחד. תורמים מחו"ל מעדיפים את האוניברסיטאות (אני במקרה מכיר את שמות הבניינים בבר-אילן. כמעט כולם תושבי חוץ כמו יסלזון, וואהל ושמעון. לצערי האוניברסיטה החליטה לפני כעשור לתת לבניינים מספרים ומאז כולם משתמשים רק במספרים, כי זה אכן נח יותר, אבל אנשים לא מכירים כבר את שמות התורמים...)
סמי שמעון | 06.09.12
21.
מסים
על כשלונות ההנהגה ושאר הרשויות העם צריך לשלם מס כבד שין מדינות שמשלמות מסים כאלה, כל הטובים המשכילים יעזבו את הארץ לא נותנים לילדים ללמוד לחיות ולהתקדם , שודדים אותם . בקטן! דוגמא טובה מה שקרה בקיבוצים כל הצעירים עזבו לא היו להם חיים והקיבוצים נישארו עם הזקנים החולים, הצעירים עזבו לערים לחו"ל ושם הם היתחילו לחיות ולהצליח. מי ישאר פו , רופאים כבר חסרים , כך אנחנו מתדרדרים מבריחים את כולם לא נותנים לחיות,
אלמונית | 06.09.12
17.
ל 6 , אותם יהודים טובים שתורמים יתרמו למטרות חשובות יותר
אנשים תורמים בחו"ל לישראל למטרות של חינוך . אך בעוד שהמכללות יכולות להעסיק יחצנ"ים יקרים שידאגו לתרומות למשכורות המנופחות ולמלגות לבני העשירים שמגיעים ללמוד שם. אין תרומות לילדים וסטודנטים הבאים ממשפחות עניות,לכן אל תדאג אולי דווקא יתרמו יותר כי יראו שהכסף שלהם באמת מקדם את החלשים בחברה
אורי | 06.09.12
14.
Of all of these Reichman is the only one that deserves what he gets....
First, I am generally against high salaries unless they are clearly a result of measurable accomplishments. As such, I think that the best Professors shall not receive more than say 35K a month. Having said that, Prof Reichman is the only one that in my mind clearly deserves his salary, and probably a lot more. He has created a whole new University in Israel, against all odds, and against all sorts of beurocratic and political opposition. IDC is considered a jewel in Herzliya, Israel, and even around the world. If Reichman was in private enterprise, he would have been a mega-millionaire for just a small fraction of what he did. I would not compare him to the other presidents that, with all due respect, are not close to him in their accomplishments. If anything I would focus on why some professors are overpaid. And at the same time about why many professors are underpaid. Numbers dont always tell the whole story. Use your brain...
רון | 06.09.12
12.
לגבי שכר הלימוד - הוא גבוה אבל לא מופקע
כל סטודנט באוניברסיטה מתוקצב ע"י המדינה בסכום של כ-40 אלף ש"ח לשנה. לזה תוסיפו כ-10 אלף ש"ח שכר לימוד, ותגלו שפר סטודנט, אוניברסיטה מכניסה הרבה יותר כסף. גם במכללות המתוקצבות הסיפור דומה. כראיה נוספת קחו את התארים המתקדמים בתוכניות הלא-מתוקצבות באוניברסיטאות. שם האוניברסיטאות גובות שכר לימוד גבוה יותר מהמכללות הפרטיות. המכללות הלא-מתוקצבות חייבות לשלם למרצים אצלן יותר. אחרת לא יוכלו לפעול. באוניברסיטה יש מערכת שלמה של הטבות, קביעות, פנסיות טובות יותר ועוד. במכללות הפרטיות אין את כל אלה ויש גם "שם" פחות מוכר. על כל זה צריך לפצות כדי שמרצים טובים יגיעו (אם המכללה שואפת להיות טובה), ומפצים על זה בשכר. מאוד מוזר שברשות המיסים החליטו שזו הבעיה של ישראל. במקום להכנס במוסדות להשכלה גבוהה שיכנסו בכל מעלימי המס למיניהם בישראל.
י. | 06.09.12
9.
עם משכורת כזאת הוא ישאיר את המוסד ללא רווח
מה אתם רוצים ממנו,אמרתם מוסד ללא כוונת רווח,עם משכורת כזאת הוא ישאיר את המוסד בטוח ללא רווח.אני גם לא מתלהב מכל מיני עמותות למינהם שכביכול קמות למען עזרה לזולת,ואנשיה מקבלים משכורות גבוהות,מי שרוצה להקים עמותה למען משהו או מישהו שיעשה זאת בהתנדבות.
אבי מהגליל | 06.09.12
6.
רעיון טוב - תבטלו את הפטור ואז התורמים (שרובם מחו"ל) פשוט יפסיקו להכניס כסף שמושקע בישראל.
כלומר, רשות המסים - והמדינה - בעצם שמה לעצמה גול עצמי...מה יכול להיות יותר טוב מקבלת תרומות בחו"ל שמושקעים בארץ....מילא אם מדובר היה בתרומות שכמעט כולן מישראל אז הייתי מבין אבל רוב התרומות של המכללה הן מאזרחים מחו"ל...
דוד | 06.09.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת