אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": שופרסל דיל משנה קונספט - פחות מוצרים, יותר מכירות של מוצרים זולים

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
קוסטקו האמריקאית זה לא רק מגוון מצומצם , אלה גם המוצרים האיכותיים ביותר במחירים הזולים ביותר
כל מוצר, אמנם נמכר באריזה גדולה, אבל גם מיצג את הטוב שבטוב במגוון המותגים \ המוצרים האמרקאים. והמחיר בהנחה של כ 40% מהרשת הרגילה.... מגוון הבשרים הטריים שלהם רחב ומעולה, אנו רק יכולים לחלום עליו בארץ. כנ"ל גם מגוון הירקות והפירות מדהים ואיכותי. בקוסטקו האמריקאית גם העשירונים העליונים קונים, גם כדי לחסוך וגם בגלל חווית הקניה ואיכות המוצרים. הבעיה היא התורים בקופות...... כדי שבארץ יקום מודל כזה, מנהלי הרשתות צריכים לעשות סוויצ' טוטלי בצורת החשיבה שלהם....
אחד שיודע | 10.09.12
31.
מי יפגע ראשון
הקטנת קטלוג החנות באופן דרסטי יחייב צימצום מסיבי של ספקים.לצערי הראשונים שיעופו מהמדפים הם הספקים הקטנים והבינוניים.ודוקא הם אלו שאמורים להתחרות על שטחי מדףבאמצעות הורדת מחירים ומרווחי רוח נמוכים.הוצאתם מהמדף מותיר מרחב מחייה גדול ומיותר לספקים הגדולים.זו בודאי לא כוונת רשת שופרסל להעניק כרי מחייה אין סופיים לטייקוני המזון.גם חיזוקו של המותג הפרטי שברובו מיוצר בידי הספקים והיצרנים הקטניםאינו אמור להיטיב או לשרת את הצרכן.הנהנים היחידים מהמהלך תהיה רשת שופרסל וקופתה.
מני | 10.09.12
29.
שופרסל (וגם מגה למען האיזון) גנבי דעת
הם פשוט רוצים לחסוך לעצמם עלויות וגם לא להתעסק עם היצרנים הקטנים. הרי את מי הם יעיפו? את תנובה או חברה קטנה יותר כמו למשל צוריאל? בסופו של דבר הצרכן לא יראה מזה אגורה שחוקה אחת, המחירים יישארו כפי שהם והמבחר יצטמצם מאוד, ובנוסף היצרנים הגדולים יגדלו והקטנים יפשטו את הרגל. מה שהם עושים זה לנסות להגדיל את הרווחיות שלהם בלי להעלות את המחיר לצרכן בתקופה זו של מיתון ומחאה. הצרכן לא יראה אפילו ירידה של אגורה. מעניין גם שבכל הדרכים שהם מציעים להעלאת הרווחיות הם מדברים על מו"מ קשוח מול הספקים (כנראה הקטנים), על שכר דירה ופיטורי עובדים. אף אחד לא דיבר על הפחתה בהוצאות ההנהלה הבכירה בתקופה של מיתון. אין סיכוי.
איציק | 10.09.12
25.
אני לא אזכה לראות את המבצעים שלהם
כי אני פשוט לא קונה ברשת זו מזמן. רשת יקרה מאד, כל המחירים ממש בשמיים. אפשר לחשוב שמרוויחים כאן מיליונים אם אלו המחירים בסופר. מבצע אמיתי זה לא להקפיץ מוצר שעולה 10 ש"ח במקומות אחרים ל מחיר של 18 ש"ח ולהודיע על מבצע מטורף של שתיים ב מחיר אחד (18 ש"ח) אלא למכור אחד ב 7 ש"ח ואז ממילא אנשים יבואו ויקנו כל אחד 8 כך שרווח על כל פריט יהיה אולי במקום 50% רק 25% אבל בשקלים החנות תרוויח 100 ש"ח בקניה (שתהיה גדולה כמותית) במקום 50 ש"ח על קונה אקרעי מסכן שבא לקנות לחם וחלב.. בשופרסל לא מבינים זאת וטוב שכך, המתחרים החכמים יותר ינצלו זאת
צרכן נבון | 10.09.12
24.
תופעה מסוכנת ואסור להשלים איתה... ראו הוזהרנו
אני בא ממקום בו הונהגה מדיניות דומה והתוצאות היו פשוט אסון. לא רוצה לציין את שם המקום ובכל זאת מדובר במדינה לא שונה ממדינתנו, בהרבה מאד מובנים. בהתחלה מציגים את המוצרים שלהם - מוצרי הבית - כאלטרנטיבה למוצרים הקיימים. בחלק מהמקרים מדובר באותו מוצר בשינוי תווית באמת אבל דווקא אותם הם מדגישים בכאילו אין הבדל. דוגמא נכונה לכך זה מיצים, תבלינים ונקניקים. דוגמא לא נכונה לכך זה דגני בוקר. לאט לאט מפנים מקומות במדפים של מוצרים מתחרים שלא מצליחים להתרחרות איתם בעיקר, אלה שנמרכים במחיר רצפה, בעיקר מוצרי יסוד או לדוגמא פסטה וטונה. חלק מהמוצרים החלופיים הם באיכות ירודה יותר ועדיין מנהלים קמפיין של כאילו מדובר באותו מוצר בדיוק, למרות שרחוק מלהיות נכון, לדוגמא אבקת שוקו. הכנסת מוצרי הבית ודחיקת מוצרים אחרים זה צד שמפעיל לחץ ליבואנים וליצרנים המקומיים הקטנים. במצב כזה לא מעט עסקים קטנים נסגרים או נרכשים על ידי הרשתות עצמם לדוגמא, מפעל לייצור פירורי לחם. השלב הבא הוא העלאת מחירים של מוצרי הבית, ברגע שלאותו מוצר אין מוצר מתחרה ברשת בכלל ואז התופעה סוגרת מעגל: מוצר טוב שפעם נמכר במחיר X נעלם ומוצר ירוד יותר שנמכר ב- X-Y היום נמכר ב- X. באותו רגע הרשת מרוויחה שלוש פעמים: פעם ראשונה בכך שרכשה מפעל קטן בזול או רכשה חבילת מניות במיפעל גדול יותר והופך לבעל שליטה. פעם שנייה מרוויחה את פער התיווך שהיה קיים, ובפעם השלישית, הרשת מרוויחה את הפער בין מוצר טוב לבין מוצר ירוד שנמכר במחיר של מוצר טוב. אסור לתת יד למהלכים כאלה שנראים טבעיים. אין ספק שהרגולטור ייכנס גם לנושא הזה בעתיד בדיוק כפי שהפריד בקרב הטייקונים את השליטה בחברות ממשיות ובחברות פיננסיות בו זמנית.
RONI BIC | 10.09.12
23.
שופרסל - ירדתם לי מהעיניים
כצרכן של שופרסל במשך עשרות ! שנים השבוע ביצעתי קנייה ברמי לוי באנטרנט בפעם הראשונה 130 פריטים- מותגים ! כולל בשרים, דגים, ירקות, קפואים וגבינות 900 ש"ח כולל משלוח השוויתי - נדהמתי - חסכון של יותר מ 300 ש"ח לטובת רמי לוי תודה שופרסל - לא עוד !!! בשבילי מהיום אתם כמו מכולת שכונתית רק לחלב ולבן בשעת חרום תראו מה קרה לעושקים - פלאפון, סלקום ואורנג... שופרסל אתם אוטוטו מצטרפים אליהם...
ירון | 10.09.12
19.
שופרסל דיל משנה קונספט ???????
אין לי מושג על איזה קונספט מדובר... אבל נכון להיום השינוי היחידי בשופרסל דיל הינו עליית מחירים במרבית המוצרים !!!!! וכל זאת לפני החגים !!!!!! אז נכון , אולי בסניפים אחרים שיש שם תחרות גדולה יותר יש עדיין אי אלו הוזלות אבל בסניף חצור הגלילית המגמה הינה עליית מחירים ובגדול !!!!! אז באם זה השינוי אז הצליח להם
גיל | 10.09.12
18.
בכחו של ebay ישראלי לשבור את המונופולים ולעודד רכישה מיצרנים קטנים שהרשתות לא תמיד משלמות להם
חוץ ממזון קפוא ומצונן, ניתן לרכוש הכל ברשת. הרשתות נוהגות, לעתים, לקחת סחורה מספקים קטנים ולא לשלם להם. הגיע הזמן שהסיפור הזה יסתיים. מחשבה זאת בהחלט צריכה להדיר שינה מעיניהם של הטייקונים. הם הרוויחו את זה ביושר.
לפעמים הפראיירים נגמרים | 10.09.12
7.
יש לי בטן מלאה על שופרסל דיל; אבל אם המחירים ישקפו את מה שראיתי בשבוע שעבר - מה טוב!
למזלי יש לי זיכרון מצוין. כך שאם אני רואה שהמחיר למוצר שאני קונה בקביעות קפץ, אני פשוט קונה ברשת אחרת. כמו גבינת מוצרלה למשל. המחיר בסניף יגאל אלון ממש יקר. אז אני קונה ברשת כמעט חינם במגדלי ת"א. ההפסד של שופרסל כי אנו אוכלים רק את הגבינה הנ"ל, המצוינת אגב לפיצה ביתית.
 | 10.09.12
4.
למעשה יסולקו היצרנים הקטנים מסופרסל- אז נקים רשתות משלנו.
סופר סל היא חברה הגדולה בתחום השיווק הקמעונאי במדינה. כול יצרן זקוק למדפי המכירה של סופרסל. אם סופר סל שגם כך לא סופרת את התעשיינים הבינוניים והקטנים תסלק אותנו מהמדפים הרי אנחנו היצרנים הקטנים נציג עצמנו אצל המתחרים. התנהלות זו תכה בסופרסל כבומרנג. לפי הצורך נתמודד גם על המחיר ובוודאי נתמודד היטב באיכות. לא זאת בלבד, הרי אולי סוף סוף נראה לטיקונים שאנחנו טובים יותר ואנחנו יודעים לתת מענה להתנהלות שובינסטית של הגורמים החזקים במשק.
יצרן | 10.09.12
2.
אותה גברת בשינוי אדרת לא קונה את הסיפור הזה! הם לא יציעו מוצרים של מותגים קטנים
הארנק והכוח בידיים של הצרכן, יקר לא קונים! המחאה הפכה לדרך חיים, יקר לא קונים, בודקים ומשווים מחירים, קונים בדיוק מה שצריך לבית לפי רשימה מוכנה מראש ועוברים לקנות ברשתות קטנות ומותגים קטנים וזולים יותר! יקר לא קונים! אם לא נשנה הרגלים המחירים ימשיכו לעלות, זה בידיים שלנו! כולנו צריכים להתנהג כצרכנים נבונים!
ירון | 10.09.12
1.
יהיו בחנות רק מוצרים של העושקים הגדולים
כי אם רוצים מגוון מועט, מעיפים את היצרנים הקטנים ומשאירים רק את הטייקונים. תנובה, יונילוור, אוסם, נסטלה. זה אומר שאין יותר מוצרים זולים באמת בחנות. אבל בסקרי קניות הם יהיו מקום ראשון, כי שם בודקים רק מותגים ולא את המוצר הזול בחנות מכל קטגוריה.
אוליבר טוויסט | 10.09.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת