אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אם לא ניאבק עכשיו, פשוט לא נשרוד

123 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

123.
צודק ולא צודק.....
כללית צודק ד"ר נווה בניתוח שלו ומדבר יפה ונכון. אבל כמה הערות: 1.רוב האוכלוסייה בארה"ב רחוקה שנות אור מלהיות בורה. מערכת החינוך שלהם במליוני שנות אור טובה מזו של ישראל. היוצאים מן הכלל שם הם בתי הספר באיזורים נכשלים (העיר דטרוייט כדוגמא, או כל רובע סלמס בעיר גדולה). הרוב מודע מאוד למה שקורה ומאוד מתורבת ומשכיל, רק שקשה להזיז ולהלחם במערכת גדולה כל כך של 50 מדינות ותאגידי ענק חוצי יבשות, לכן האמריקאי הממוצע בוחר לטמון ראש בחול. זה לא מבורות אלא מתחושת חוסר אונים. הקונסול האמריקאי שטוען שאצלם 90% מטומטמים שייך מן הסתם ל-90% האלו.... 2. ניתוק מהזהות של האבות המייסדים זו תופעה כלל עולמית ולא קשור לישראל. גם בארצות הברית יש ניתוק מוחלט מזהות זו, וכנ"ל בכל העולם. השנים עוברות והמציאות משתנה, ולכן לא יתכן שאותה זהות או ערכים ישמרו לאורך תקופות ושנים. 3.מערכת החינוך בישראל היא התחתית של התחתית. היא משקפת את אופי העם שזה אני ואפסי עוד. אני צודק ואף אחד לא יגיד לי ובטח שלא לילדיי מה לעשות. ובאווירה שכזו לא פלא שהמערכת קרסה. ההנהגה בישראל חלשה ומניפולטיבית, ולכן במשרד החינוך התכופפו במשך 3-40 שנה למול הורים אלימים, וכך נוצר דור אחר דור של ילדים שגדלו באווירת כל דה-אלים גבר. ההורים (וועדי ההורים) הם אלו שמכתיבים למערכת את הדרך ומתווים אותה, במקום שהצוות החינוכי יעשה זאת. היפוך היוצרות הזה הוא אבי הרעות החולות של החברה הישראלית. כי במקום שהחוק (מערכת החינוך) יכתיבו איך יראה החינוך, אספסוף מכתיב זאת. 2.
מארה"ב | 16.05.14
121.
שכחת פרופ' נווה את הדמוגרפיה
שתהפוך את המדינה לדתית-חרדית-לאומנית עם ראש ממשלה דתי-חרדי, ועם קריסת מערכות הביטוח הלאומי והרווחה בגללם, ועם סנקציות בינלאומיות חריפות בגלל ראש ממשלה עתידי לאומני מתלהם כמו בנט. כל זה יתחיל לקרות תוך 10-15 שנה כך שהמצב לאין ערוך יותר גרוע ממה שתיארת, כי התבססת רק על הלכי הרוח של האוכלוסיה הקיימת, אך האוכלוסיה עצמה משתנה , מאוד.
אברהם | 02.01.14
120.
מצב בארץ
את מה שנכתב בכתבה נכון,כל מילה בסלע! רק כאשר האם יחלית כמו במצריים להחלתה שאיפשר להמשיך כך,הכל ישאר כפי שהיה ולא ישתנה דבר. כאשר אני רוצאה שמהיום ,יהיה שונה מאתמול אליי לשנות גישתי וחשיבותי ולא לעשות דבר שעשיתי אתמול ובעבר - אחרת הדברים ימשיחו כמו אתמול וכמו בעבר. היום מצב ביטחוני כזה,שאוייביינו רק מחכים להזדמנות שיהיה בארץ מהומות ציבוריות ובאותה רגע יתקיפו את מדינתיינו מכל הכיוונים. מנות 80 האם היה צריך להגיעה למסקנה שלאיכול להיות שהמצב הכלכלי ימשיך לדרדר . בלי ידיים עובדות לתייקונים ולעשירים אין סיכוי להמשיך להחזיק האם בעבדות. דוגמא לזה,מה שקרה במצריים. זו דעה אישית שלי .
 | 29.09.12
119.
כשאני הייתי ילד רק אבי עבד והורי הצליחו לחיות ולגדל ארבעה ילדים בבית פרטי!
חיינו ברווחה כלכלית ואבי אף חסך מספיק על מנת לעזור לנו ללמוד. כיום אני בן ארבעים, ללא דירה משלי (אין לי שום סיכוי להביא הון התחלתי של שלוש מאות אלף ש"ח) .... יש לי שלושה ילדים אני ואישתי עובדים במשרות מלאות. יש לי אוטו אחד מהעבודה (שאני משלם עליו מיסים יותר מאשר על אוטו פרטי) ויש לי עוד אוטו ישן (ששווה חמשת אלפים ש"ח!) אני חייב שני רכבים כי אני גר בפריפריה (בצפון) אין לנו תחבורה ציבורית! אני ואישתי מרוויחים מעל הממוצע במשק ולא סוגרים את החודש. אין לי שום סיכוי לעזור לילדי לקנות דירה או אף ללמוד. אני מיואש לחלוטין. הורי ממש לא מצליחים להבין כיצד ארבעת ילדיהם לא סוגרים את החודש. אבי אומר שמעולם לא היה במינוס... אני לא היה יום (מאז שיש לי ילדים) שהייתי בו בפלוס בחשבון. ילדי כבר לא יהיו כאן, אני דוחף אותם כבר עכשיו שהם קטנים להיות אנשי העולם הגדול, שיוכלו, בדיוק כמו שהיהודים עשו במשך אלפיים שנה לנדוד ממקום למקום. לחפש את האושר במקום אחר. האפיזודה הזו שקוראים לה מדינת ישראל כנראה גדולה עלינו כעם.
ירון | 25.09.12
117.
פרופסור הזוי
על מה הוא מלין, על השרדות ודומותיה, אלו לא משודרים על ידי השלטון ואפילו לא על ידי ההון, אלא על ידי רשתות שידור המונהגות ע"י עיתונאים מהאליטה הותיקה של התקשורת שמתמקדת כבר מספר שנים במאמציה להציק לשלטון, בין אם הוא מימין (ובמיוחד אז) ובין אם הוא משמשלא (ראה לדוגמא את תקופת אולמרט). למעט תקופה קצרה לקראת ההתנתקות ולאחריה שבהם האליטה הזו תמכה בממשלה, היא כל הזמן מנהלת מאבקים כנגד הממשלה ומנסה להפילה. הציבור אדיש, כי אין אופוזיצהי ראויה לשמה, כל המפלגות הגדולות, הן מפלגות שהמהנהיגים שלהם חסרי חוט שדרה ואידאולוגיה ודואגים רק לאינטרס האישי שלהם. אידיאולוגיה ניתן למצוא רק במפלגות השוליים, האיחוד הלאומי מצד אחד והמפלגות הערביות מהצד השני. מפלגות שלעולם לא יזכו לאחוז סביר של בוחרים.
ראש יהודי | 19.09.12
113.
החברה הישראלית החילונית האמיתית (לא מסורתיים) על מסלול התנגשות בטוח עם החרדים והימין הקיצוני
קשה לראות דרך שתמנע זאת. החילוני הממוצע מתקשה לקלוט את העובדה שבעוד כ25 שנה יהיה כאן רוב למפלגות הדתיות. אמנם, יש יסודות מפלגים ביניהן, אבל הן לא תפספסנה את ההזדמנות להתאחד על מנת לשלוט. אני לא בטוח שאנשים מבינים את המשמעות של זה.
דרור | 18.09.12
112.
הסכנה הגדולה ביותר - אפילו יותר מאיראן גרעינית - היא שינוי ציביון המדינה לחרדי-דתי
אבל יש מה לעשות, לא כדי למנוע (כי כבר מאוחר למנוע) אלא כדי לצמצם את הנזק: 1.הקטנת הקצבאות - לקבוע שהחל מהיום כל משפחה תקבל קצבה (אפילו מוגדלת) לכל ילד עד שתגיע ל-3-4 ילדים. מעבר לזה - לא יינתנו קצבאות 2.העלאת גיל הנישואים ל-18 3.להתחיל לשבת כמו שצריך על מוסדות החינוך החרדיים. בכך תפחת סכנת ההחזרה בתשובה 4.לתמוך בעמותות המעודדות יציאה בשאלה
רמי | 18.09.12
111.
מדינת ישראל עדיין בסכנה קיומית
אין ספק שיש לשפר רבות בכלכלה ובחינוך ולצמצם את הפערים בחברה. עם כל החסרונות,אני בעד השיטה הקפיטליסטית- מי שחרוץ מתאמץ ושואף-מגיע לרווחה כלכלית מי שעומד מהצד וכל הזמן מתלונן וחושב שהכול מגיע לו מבלי להתאמץ ולעבוד קשה-גם לא יגיע לכלום השיטה הקומוניסטית לפיה כל אחד עובד לפי יכולתו ומקבל לפי צרכיו-פשטה את הרגל. ועם כל זה הסביבה משתנה לרעה והאיסלם הקיצוני הולך וסוגר עלינו. איראן מובילה מערכה ממשית להשמדתנו והנשק הגרעיני הוא חלק מזה.אם לא נערך להתגונן אם לא נהיה חזקים אם לא ניזום ונהייה הססנים-אף אחד לא יבוא להצילנו ,ויהיה לנו הרבה צדק ושוויון אך לא תהייה לנו מדינה.
אילן | 18.09.12
108.
אין לך מושג על מערכת החינוך
מערכת החינוך גוססת בגלל כמה "רפורמות" שלא מוכנים להודות בטמטום שמאחוריהן. דוגמאות: א.הבלוף הקרוי אינטגרציה שהוא הרס מוחלט. ב.הריסת החינוך המקצועי והולדת הפרה הקדושה ה"בגרות" (כל אחד יכול). ג.מנהלים ונותני עצות (כמו הפרופסור הנכבד) שלא חוו מה המשמעות של לעמוד לפני כיתה. במיוחד הגאונים שהגיעו מצבא קבע ומאמינים שהם מסוגלים לכל. ד.הרצון לטאטא מתחת לשטיח את כל הקשור במשמעת, על מנת שלא לפגוע ב"מוניטין" של בית הספר. כל הסיפור על ה"אידיאליסטים" (טייסים, אנשי בלופטק, עורכי דין ושאר ירקות) שעושים טובה ומוכנים "להקדיש את עתידם לחינוך" הוא בדיחה אחת גדולה. אני אישית הגעתי מתעשיית הישראבלוף והחזקתי מעמד בחינוך למעלה מעשר שנים - כמורה בעבודה פרונטאלית. מה שחוויתי היה פשוט מזוויע. ואני באמת נתתי את כל הנשמה עד שהרמתי ידיים.
ארי כספי | 18.09.12
107.
פרופ' נווה צודק כדרכו - הבעייה היא הבורות שהפכה להיות אידיאולוגיה (בעיקר של אנשי הימין)
כדאי שתתבוננו במערכת שעות של כיתות ז'-ח' בבתי הספר - מתוך סל השעות - חצי מהן עוסקות במתמטיקה, אנגלית ומדעים, ופחות מרבע - בהומניסטיקה. המשמעות היא שילדינו אולי יהיו מהנדסים אבל יהיו אנשים בורים, שאינם יודעים לנסח את דבריהם באופן ראוי ורהוט, שמחשבותיהם תהיינה רדודות וש"סל התרבות" שלהם יתמצה בהופעות סטנד-אפ דביליות ו"האח הגדול" והישרדות" המנוונות, מבלי שיהיו להם כלים לזהות באופן רציונלי את המציאות שבתוכה הם חיים. זה מה שהפוליטיקאים שלנו רוצים, בעיקר אנשי הימין , שלהם יש אג'נדה אחת : יהודה ושומרון. כל השאר - החברה (המתפרקת) , התרבות (העארסית) , הקטנת מעורבות המדינה בחברה ובכלכלה - אמורים לשרת את המטרה העליונה הזו. חבל כי באמת הקמנו מדינה נהדרת, עם אנשים טובים ובסך הכל כיף לחיות כאן.
שולי | 18.09.12
103.
מועצת העם - פתרון חכם/פתרון כמעט מושלם ! ! לשלטון הקיים
העם אינו זקוק כלל למנהיג! העם זקוק להנהגה=מועצת עם!! תוקם מועצת עם ובה כ500 נציגים מכל שכבות העם שתחליף את הממשלה,הכנסת,המפלגות וכל הפוליטיקה שתתייתר. תוקם מועצת עם (להלן: המועצה ) שתמנה מספר (שיקבע ע"י מומחים, נניח 500 לדוגמא) נציגים שייבחרו לפי מפתח גיאוגרפי/מגדרי/עדתי/סקטוריאלי (מומחים יקבעו מה המפתח הנכון וכמה מפתחות ידרשו ) כך, למשל, לכל ישוב בארץ יהיה ייצוג של מספר נציגים בהתאם למספר התושבים (ע"פ המפתח). כל הליך בחירת הנציגים יתבצע באמצעות האינטרנט/מסרונים ויבוטל הצורך בהצבעה בקלפיות. וכך גם תתנהל המועצה באמצעות מפגשי ועידה כשכל נציג יושב בביתו. ביטול כל התפקידים הקיימים כיום בהנהגה, ראש ממשלה, שרים בממשלה המורחבת (ללא צורך אמיתי)וחברי כנסת יפנה תקציב גדול שישמש את המועצה למטרותיה השונות, החל בתגמול צנוע לנציגים עובר להוצאות תפעול ושכירת אולם למפגשים בהתאם לצרכיה. מינוי הנציגים יהיה גמיש כך שניתן להחליף נציג לא מתאים או המבקש להחליפו בנציג הבא ברשימת נציגי ישובו. לא יהיה צורך להמתין 4 שנים עד להחלפת נבחר ציבור עם קיום הבחירות. פעם ברבעון/שנה (בהתאם לנדרש/מתבקש), תיבדק פעילות המועצה ויתוקן/ישופר כל הנדרש והאזרחים יוכלו להגיש בקשות, תלונות וביקורת אם באמצעות נציגיהם ואם ישירות לאתר המועצה. המועצה תשלוט ותנהל (ע"י מזכיר, נטול סמכויות משפטיות ושתפקידו יהיה לשמור על תפקוד שוטף ותקין) את כל תחומי החיים בצורה דמוקרטית ושקופה בעזרת ועדות, תת ועדות, מומחים ומנכ"לים מקצועיים במקום הממשלה על ראש הממשלה שלל שריה והכנסת על מגוון חבריה אשר יבוטלו לאלתר ! כ"כ יבוטלו כל המפלגות ! לא יהיה צורך במחנה השמאל ו/או במחנה הימין. הרוב במועצת העם יחליט בהצבעות גלויות בלבד, וכל העם יתנהל בהתאם. (גם כיום מחנה השמאל חי תחת שלטונו של מחנה הימין כך שלמעשה לא יהיה שינוי. השינוי יתבטא בקבלת מרות הרוב הדמוקרטי ולא מרות מנהיג זה או אחר שמכתיב את השקפת עולמו ודעותיו ללא התחשבות אמיתית ברצון העם) לא יהיו אישים בעלי סמכויות ולכן לא יהיה את מי לשחד/לסחוט המשך בפייסבוק.......
יוסי זמר | 17.09.12
102.
תודה על כך שפרסמו את תגובתי
תגובה 85, הייתי בטוח שיצנזרו אותה. חבל שלא אהבתם אותה, לעניות דעתי היא חכמה פי אלף מדבריו של הפרופסור הנכבד. כנראה שאין מנוס אלא להמתין עוד כמה מאות שנים עד שהאנושות תבשיל לכדי יכולת להבין את המושג "תרבות שלטון". בהזדמנות זו רציתי להדגיש את חשיבותה של תגובה 87 הנותנת דוגמה טובה לסעיף יוקר המחיה, שהערכתי אותו בשוד הציבור בסדר גודל של כמאה מיליארד ש"ח בשנה.
מזכיר המדינה | 17.09.12
98.
הרבה דברים נכונים אבל סתירה פנימית מטרידה:
מצד אחד אומר הפרופ' כך: "ודאי שאיראן זה סיכון, אבל מה שעושים עם איראן זו שערורייה. משתמשים במכשיר הזה כמניפולציה בלתי פוסקת, ובינתיים אתה לא יכול לנסוע כי תשתית התחבורה היא עולם שלישי, יש אלימות בכל מקום, אתה פוחד לשלוח את הילד לגן של 35 ילדים עם סייעת אחת כי אין כסף לעוד סייעת, הדור הצעיר פה נאבק, וכל הזמן אומרים לנו 'איראן איראן'." כלומר - התלונה העיקרית שלו על החיים כאן היא תלונה חומרית... והטענה העיקרית שלו היא נגד החומרנות... המסקנה שלי - מדובר, כרגיל, באג'נדה פוליטית נגד נתניהו. האמת היא שהביקורת עצמה רצינית ומענינת, אבל הגיוס שלה למען האג'נדה מרוקן אותה מתוכן. האמת היא שהחיים פה מצויינים, יש המון דברים טובים ויש גם עוד המון מה לתקן ואיך להשתפר.
ציונית | 17.09.12
95.
בניתוח של נווה חסר מרכיב אחד נורא נורא קריטי- הגידול באוכלוסייה החרדית בישראל
ה"צעירים" שנווה מדבר עליהם הם צעירי תל-אביב החילונים וחבריהם באליטות החילוניות של הערים הגדולות והיישובים המבוססים. לצדם יש קבוצה הולכת וגדלה של צעירים חרדים ודתיים לאומיים ,וכן צעירים מסורתיים בערי פיתוח ובשכונות העניות, וכמובן צעירים ערבים. לכל הקבוצות האלה נווה לא מתייחס, למרות שהתהליכים שעוברים עליהם ,תודעתם, שאיפותיהם וכו' שונים מאוד זה מזה, ובמיוחד הדבר נכון לצעירים החרדים והזרם החרד"לי - הללו אינם מחפשים את אותה איכות חיים כמו הצעירים החילונים, אינם חולקים אתם את אותם ערכים, אותה השקפה מוסרית וכו' ערכי יסוד להם שואף הצערי החילוני - רווחה, שוויון, כבוד האדם, וכמובן חירות - זרים לצעיר החרדי או מקבלים עבורו משמעות אחרת לחלוטין. גם מבחינה כלכלית האינטרס הכלכלי והשיטה הכלכלית של החרדי ושל החילוני שונים לחלוטין, וכך גם המצוקות והפתרונות שהם מבקשים. בקיצור, השוואה בין מדינות ותקופות בעייתית ומסוכנת תמיד, אבל אם בכלל להשוות לדעתי לא התקופה הפרוגרסיבית בארה"ב אלא ערב מלחמת האזרחים היא השוואה טובה יותר - במובן שזה שהולכות וצומחות בארץ מספר אוכלוסיות שהולכות והופכות מנותקות זו מזו, הפערים החברתיים, כלכליים, פוליטיים ותרבותיים ביניהם הולכים וגדלים, ובין האינטרסים שלהם ניגוד תהומי שלא ייאפשר לאורך זמן לקבוצה האחת להתקיים בשלום לצד רעותה, מה שיבא בהכרח לדיכוי של אחת הקבוצות (הפרטת הדת שתביא לקריסה כלכלית וחברתית של החרדים ואחריו חילון המוני או כפייה דתית מוגברת שתביא לעזיבה המונית של חילונים והקמת מדינת הלכה וכו') ועלול להביא למלחמת אזרחים בדרך לשם.
סטונדט ירושלמי | 17.09.12
94.
צודק, אבל העם סומם היטב וכנראה שרק מהפיכה עולמית
סוממנו קשות בידי מנגנוני הדיכוי והכוח. גם אנשים רבים שהפגינו בקיץ שעבר פשוט רצו יותר לעצמם, וכעת משלא קיבלו הם הפנו עורף למאבק. משווקים לנו חיי זוהר ואושר על מסכים, בקיצור שוטפים לנו ח׳מוח וכולם רוצים להיות סלבס או לעשות אקזיט. מעטים רוצים לעבוד בשירות החברה, מעטים רוצים להפגין או לקחת סיכון, ורבים מפחדים מהשמדה. בקיצור, ישראל קרקע פוריה למונופולים נצלניים, והישועה תגיע מתנועות לוחמניות בחו״ל אותן נחקה פה גם. רק חבל שזה יקרה בעוד זמן רב וחבל שעל הדרך חיבלו ברוח השיתופית שהחזיקה אותנו כעם ומדינה.
תעשה שינוי | 17.09.12
93.
ברנז'ה מוערת יותר מדי
פרופ נוה שיך לאותו פלג באוכלוסיה, שחושב שגנבו לו את המדינה.שדמוקרטיה היאתקינה רק כאשר השבט שלו מחזיק בהגה השלטון.הוא מתלונן על תחבורה גרועה,בזמן שאין כמו הממשלה שמשקיעה בתחבורה ציבורית.הוא מתלונן על יחסי הון שלטון בזמן שממשלה זאת פעלה רבות כדי כד להגדיל את תמלוגים מאוצרות הארץ(נפט ,אשלג,גז) ומדיותה להגביר את התחרות בין החברות כדי לספק שרותים ומצרכים זולים יותר לאזרח.יש לה גם קבלות:הוזלת שרותי הטלפון הסלולרי.לכן למה לחפש משהו שבודאות יהיהג רוע.אנו לא זוכרים את תקופת רבין? הנסוי שלו הצליח? הגם מר נוה חושב כפי שחשב מר רבין שאנחנו רק פרופלורים?
פינקי | 17.09.12
92.
האוניברסיטאות זה האמא והאבא של השחיתות.
זחיחות אקדמית פרופסיונאלית הפסיקה לעשות רוח על הציבור. המוחות בורחים ושלטון הסוציו-סיפורים הבינוני והתבוסתן משתלט בנפוטיזם על כל חלקה טובה. אל תטיף לנו פרופסור, גם אתה בעצמך לא יודע מה אנחנו סובלים. כל אחד נהיה גואל, כמו יאיר לפיד שמקשקש על מעמד הביניים עם עשרות מיליונים בחשבון שעשה בעיקר בזכות זה שהוא הבן של....
 | 18.09.12
89.
אני מאחל לכולנו שנחזור במהרה לרחובות להפגין,ושנחליף את השלטון אחרת סופנו יהיה מר
דייייי נמאס נמאס ונמאס מהמצב הנוכחי,לא ייתכן שיכו בנו ללא הרף ואנחנו נשתוק,מה קרה לנו כעם מאוחד,איפה כולם??מה כל אחד דואג רק לעצמו?או שפשוט ההישרדות היומיומית גומרת אותנו?באו נתאחד כולנו לשנה חדשה ונאמר לכולםםםםםםם דייי אנחנו מפסיקים להיות הפראיירים שלכם,לא ייתכן שניהיה המדינה השלישית בעולם שיעלו בה המחירים ברמה הכי גבוהה של דירות,לא ייתכן שיוקר המחייה יהיה מהגבוהים בעולם אם לא מהראשונה שבהם,בקיצור אי אפשר להמשיך ככה,אני לא מסכים ומניח שאיתי עוד רבים וטובים,אני עובד קשה מאוד כ 11 שעות ביום לפחות,עשיתי צבא,מילואים,משלם מיסים עשיתי תארים תואר שני בכלכלה,ועם כל זה קשה לגמור את החודש 2 גנים פרטיים,שכירות,אחזקת רכב,הוצאות שוטפות ועוד, ואני עוד נחשב מרוויח מעל הממוצע וקשה לי,אז מה יאמרו אלא שמרוויחים פחות,אז אני מאחל לכולנוווווו שיגיע השינוי המיוחל במהרה.
טומי | 16.09.12
87.
פשוט כתבה מדהימה לקרוא בערב ראש השנה
מלמדת מאוד מצד אחד, ומטרידה כל כך אני בן 23, השתחררתי מהצבא לא מזמן, עובד, לומד לפסיכומטרי, רוצה להתחיל ללמוד בקרוב, אבל מוטרד כל כך, מוטרד מהחיים כאן במדינה. אני חרד לגורלי כאן במדינה. ההורים שלי סיפרו לי שכשהם רכשו בית, הם לקחו משכנתא עם ריבית "עומדת", משכנתא שפויה, החזירו אותה מהר מאוד, והעניקו לי ולאחיותיי חיי רווחה. וזה עוד כשאמי היא עקרת בית ואבי מפרנס יחיד, משפחה ממוצעת לחלוטין אך חיים חיי רווחה סך הכל. מה יהיה בעתיד? אי סיכוי שאוכל לגדל את ילדיי בכבוד כפי שהורי גידלו אותי. היום שני הורים הייטקיסטים לא מצליחים לגמור את החודש, הכל יקר, האוכל, הדיור, המיסוי, התחבורה, וזאת רק ההתחלה. הכל עומד ליפול כאן ואני חרד לגורלי ולגורל אנשי הדור שלי, דור העתיד. סדר העדיפויות של הממשלה הפוך, ביבי דואג לטייקונים ולחרדים, כשמקביל האוכלוסיה הערבית והחרדית גדלה בקצב מסחרר, ובאותה עת בני מעמד הביניים ממשיכים לממן את כולם. בקרוב כל המעמד היצרני יקרוס מהנטל - ומה אז??? יהיה פה כאוס גדול. אני מנסה להיות אופטימי, לא מצליח
סתיו | 17.09.12
86.
עוד סמולן לבן שמקבל "פרסים" בגלל שהוא מביע דעות סמולניות
מוערך בידי מי ? הבוגדים הסוציאליסטים ששולטים באירופה ? הבוגדים האשכנזים הסוציאליסטים ששולטים בארה"ב ? בתחילת המאה אולי היתה תנועה כזו בארה"ב,אבל בשלהי שנות ה 60 אנשים כמו הטמבל ה"מוערך" השתלטו על אירופה וארה"ב והצליחו תוך 45 שנים למחוק את מה שלקח 3000 שנים לבנות. האשכנזי הסוציאליסט ומשרתו הליברל הם הם הבעיה מספר 1 של האנושות. ואם הבעיה הזו לא תחוסל,המערב הוא היסטוריה.
אאא | 16.09.12
85.
לקרוא לכלב בשמו
מאוד חשוב להשתמש בטרמינולוגיה הנכונה כדי למקד את הנקודה. ובכן לתחום הזה שאנחנו עדיין בשלב הינוקא בו קוראים: "תרבות השלטון". הייתי מגדיר את המושג בשני מישורים. הראשון הטריביאלי: מאפייני השלטון. ציטוט מויקיפדיה על המהפכה הרומנית: "תרבות השלטון ברומניה, בתקופה זו, הייתה תערובת של נפוטיזם וסטליניזם" מהי תרבות השלטון שלנו? לדעתי: סטטוס קוו שגרתי ושיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות, מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור, נורמות פסולות, שיקולים זרים, היבריס, אגואיזם, חזיריזם, ג'וביזם, נפוטיזם, פרוטקציוניזם, זלזול, בזבוז, נהנתנות, הוללות, הפקרות, אטימות, שחיתות, סיאוב. במישור השני הייתי מגדיר אותה כמפת דרכים / תמונת מצב של זרימת ההון במשק וכיוון ההתקדמות של המדינה. להערכתי תמונת המצב היא מדינת אליטות שרובה ככולה מובנית כך שתתאים לקרובים לצלחת על חשבון הציבור הרחב. להערכתי כחצי טריליון ש"ח זורמים כל שנה מן הציבור אל האליטות מעבר לרווחים הלגיטימיים שלהן. זה כולל 200 מיליארד הון שחור, 80 מיליארד הטבות מס, 100 מיליארד שחיתות, 100 מיליארד יוקר המחיה, 100 מיליארד קריסת משק העבודה. חוץ מזה הכל בסדר.
מזכיר המדינה | 16.09.12
84.
הרבה דברים נכונים, אבל יש הגזמה והפחדה בדברי הפרופ. המלין על הפחדה...
פרופ. נכבד: יש בישראל תשתית כבישים טובה למדי. יש שיפור מדהים בעשור האחרון. בנוסף: אתה צודק בסקירת החוליים של החברה הישראלית אבל מפה לחיסול המדינה המרחק עוד גדול. חבל לדבר על הפחדה של הממשלה ולהפחיד בעצמך.
הפוסל במומו | 16.09.12
81.
חזרנו לארץ לפני שנה
והמצב הקיים הוא בדיוק מה שצפיתי וראיתי מחוץ למדינה יוקר מחייה שלא עוצר ,מיסים ותשלומים מטורפים, אלימות גואה, שעות עבודה מוגזמות, מלחמת הישרדות יומיומית של מעמד הביניים ,40 ילדים בכיתה ,מורות שלא משתלטות ורק צועקות, טלויזיה רדודה למזלי יש לי את האופציה לחזור לחו"ל כן, המצב לא מזהיר היום בעולם אבל שם אפשר להתקיים ולחיות כבן אדם עם כבוד ולא להרגיש כפראייר במלחמת הישרדות !! שתהיה לכם שנה טובה
אחד שחזר לפני שנה | 16.09.12
77.
הפתרון היחידי הינו מפלגה אחת גדולה לצדק חברתי שתבטא את הפגנת המליון
דפני לייף וחבריה עם נציגי האירגונים החברתיים חייבים להתעורר ולקדם עוד היום רישום מפלגה מתאימה . הכח לשנות נמצא בכנסת ובממשלה ולא בשום מקום אחר . דיבורים לא יעזרו. ( ראו ותלמדו מיאירקה הלפיד שהקים את מפלגת בעלי הממון כדי לדאוג לבעלי הממון)
אדם | 16.09.12
76.
לקחת את הרגליים וכמה שיותר מהר
אין להתבייש,גם ביבי עשה את זה-תרום באמריקה כמה גרושים למדינה ושרים יעמדו דום לפניך ויאמרו שהינך ציוני דגול-וכל שר יפגש איתך,ויפתח לפניך דלתות-בארץ אין להם זמן בישבילך,הם מזלזלים בך,כי מי אתה כאן ?עוד טמבל שמשלם מיסים ונכנע לתחתיבים של חברי הממשלה
הרשלה | 16.09.12
74.
שימו לב - מתי החלה ההידרדרות החברתית, התרבותית והמוסרית שלנו ???
בואו נהיה כנים - עם יד על הלב - בדיוק מהתקופה שהמזרחיים נהיו רוב והחלו להכתיב כאן את הנורמות - מהרגע שבממשלה יושבים שרים מזרחיים ומכתיבים לנו איך לחיות, מהרגע שמוסיקה "ים-תיכונית" (מילה מכובסת ל"מזרחית") נהייתה "מיין סטרים", מהרגע שתוכניות טלביזיה יורדות לרמת אפס כדי לרצות את ההמונים, מהרגע שתרבות ה"שופוני" השתלטה על החברה .......
נאוה בן-דור | 16.09.12
72.
מה השנוי הנדרש
אני עיפה מנתוחים החוזרים על עצמם עד כמה רע בישראל. אני עיפה מהנוסטלגיה כמה נפלא היה כאן בעבר. המקהלה הזאת של התקשורת ,האקדמיה,וחלק מסויים של הציבור עם הצדקנות והקורבנות החוזרים על עצמם בשנויים קלים הם שמכהים את החושים ישראל היא מדינה צעירה מאד החיה באזור קשה עד בלתי אפשרי. יש מעט מאד משותף בין התרבויות השונות שהגיעו לישראל ויצירת מכנה משותף היא תהליך ארוך הדורש סבלנות ועבודה קשה ולא בכינות,ויללות. יש המון אנשים שעושים דברים מופלאים ואינם מתהדרים במעשיהם.יש אלפים שאינם צופים כלל בטלוזיה כי היא מיצגת תת תרבות,מלבה כעס, שינאה,נורמות פסולות של צרכנות וביקורת צינית על כל מה שזז. יש המון דברים שמאד השתפרו ואיש אינו טורח לספר עליהם. למשל ...אני נוסעת כמעט רק בתחבורה ציבורית ולידיעתכם היא השתפרה פלאים. למשל ...יש לי 8 נכדים במערכת החינוך ואני מופתעת מהשיפורים בתוכניות הלימוד, מהנקיון בשרותים, מהמשחקים או הגינות בגנים ובבתי הספר. אני מסתכלת בגנים הצבוריים ובמתקני המשחקים...תענוג אני מסתכלת בפיתוח החופים...תענוג איזה דברים מופלאים מתפתחים בצפון ... איזה דברים מופלאים מתפתחים בדרום מדוע אף אחד לא מדבר על זה? קשה לגמור את החודש? זה בגלל צרכנות מופרזת,תחרותיות מיותרת, סגידה לאופנה,חוסר יכולת ורצון לדחות סיפוק...ועוד. האתגר של כל הרוטנים המבקרים והמוציאים דיבת הארץ רעה היא להציע דרכים , לשנוי, דרכים רצניות ,מעמיקות כאלה שלוקחות בחשבון את כל המשתנים . ואלה שיורדים מהארץ ובוחרים להיות שוב מהגרים חסרי בית רק בגלל שהבית שלהם אינו מבטיח להם את כל הפינוקים מהר...כאן...ועכשיו אני רוצה להגיד ההורים שלנו וההורים של ההורים שלנו כבר היו שם.....ושלמו את המחיר. אתם חושבים שהעולם השתנה? נתנה לכם הזדמנות מיוחדת להיות שותפים בבנית מולדת ואתם בוחרים במכונית? לבריאות.....לי ממש חבל ,כל ישראלי הוא אוצר הוא כוח שיכול להביא שנוי או לחבור לקבוצה שהוא מאמין בדעותיה . מה התבוסתנות הזאת? שנה טובה לכולם ותעשו איזה שנוי בפרדיגמה.......
שולמית חקלאי | 16.09.12
69.
את המחאה שלי אבטא בקלפי - לא עוד ביבי, לא עוד ליכוד
העם צריך לרכז קולות לדור החדש של המהיגים הצביעו שלי יחימוביץ ואו יאיר לפיד בתקווה שהם יביאו את השינוי, את היושר והצדק החברתי בתקווה שהם יצמצמו עלויות הממשלה, ויצמצמו הפערים החברתיים ובתקווה שנשיר בקול רם "עוד לא אבדה תקוותנו" המחאה חייבת להישמע בקלפי חייבים להחליף דיסקט - לא עוד ביבי ושטייניץ , לא עוד ליכוד, קדימה וה"מיושנים" האחרים הם רק משדרגים את עצמם ואת הפערים!!!!
אבי | 16.09.12
66.
כל מילה בסלע תודה שכתבת בשבילי אני סתם ד"ר של החיים, הכותב פרו"פ נו מה נגיד !
כל מילה בסלע מאז שחזרתי 7 שנים אני קורא למהפיכה רצינית , אך הטיקונים ממנים את המחאות ולכן לא יקרה משהו רציני , כל עוד לא יעשו מעשה מתוך אידיאולוגיה לא יקרה כלום , אנו עדיין בתקופת החורבן מוסרית , כי ! קיימת בנו הרוח של "שנאת חינם " צריך לעשות כמעשה אבות הקמת המדינה לאמיתיים שבניהם , שבאו להקים תארץ ועבדו בחינם באהבה ובתשוקה חינם אין כסף , כולם בוכים בקברם מה עשינו בלכתם ! להנחיל לנו מולדת , של אז !!! לא של היום מסואבת ורוויה בשנאת חינם ומרדפי בצע כסף ,כבוד ושאר כלום וריקנות, ולא ש,, שבראשם וראשם ומוביליהם נמצאים בעיליטות של השלטון ראשי ערים למינהם , מתל אביב בראש , רעננה ,,,, וכל השאר , שופטים ועורכי דין איבדו את החמלה הצדק והמוסר המנימאלי והפכו למשת"פי של הרשויות והטייקונים ,
מנו | 16.09.12
65.
רוב האוכלוסיה בורה בארה"ב וגם בארץ
אין הבדל באחוז הבורים והמטומטמים. הרעיון שבארץ יש 90% חכמים הוא מטופש לגמרי. רק לשמוע אותם מדברים בארץ, או לקרוא טוקבקים, ברור שהרוב בורים. הדור הצעיר לא יודע כלום והרמה בכל מקצועות הלימוד הולכת ויורדת, The Dumbing Down of Israel ! שילוב של בורות, חוצפנות וערסיות ממקם את ישראל מתחת לארה"ב.
 | 16.09.12
64.
היסטוריון זה נביא?
ההיסטוריון הזה מנסה להראות נביא אם כך ספק לנו בבקשה מידע כמה מהנבואות שחזית התגשמו לעומת כמה שלא. ואם אין לך כאלה, לפחות תן לנו קצת השוואות כמותיות יחסית לעמים אחרים, זמנים אחרים, ממשלות אחרות ואם גם זה אין לך, רק בכי ונהי וקיטורים לא יעזרו התארים והכבוד והצניעות המדומה העם יותר חכם ממה שאתה חושב
אלי ממוסיקפה | 16.09.12
63.
אומר את המובן מאליו ומשתמש בעצמו בשיטות הפחדה אפוקליפטיות אותן הוא מגנה
המאמר בעל כוונות טובות אמנם (באופן יחסי), אך שזור אף הוא בתעמולת שמאל מובלעת ולכן מחטיא את המטרה כבר מראשיתו. ראשית, הנושא האיראני אינו "ספין" שנעשה בו מניפולציה, כפי שטוען פרופ' נווה ללא כל הסבר משכנע. זהו נושא קרדינלי בעל חשיבות גדולה יותר מאשר המשבר החברתי-כלכלי של מעמד הביניים הישראלי. את אותה הטעות עשו גם אנשי אוסלו שזילזלו באזהרות שהשמיעו אישים בעלי ראיה מדינית חדה משלהם, כמו בני בייגין ונתניהו. התוצאה היתה קריסה מדינית-בטחונית ואלפי גופות ברחובות הערים. בהתאם לכך, שינוי מטבע הלשון "הון-שלטון-עיתון" ל"הון-שלטון-ביטחון" שוב משחק באותו משחק חנופה לעיתונות השמאל. שנית, הטענה ש"לא נשרוד" אם לא תקום תנועת מחאה היא בדיוק מסוג הטענות האפוקליפטיות המופרכות שנועדו גם הן להחניף (במודע או שלא) לעיתוני השמאל: הנסיון לצבוע את שלטון ממשלת הימין כמי שיביא בהכרח לחיסול (פיסי?) הוא לא משכנע. להיפך, הקריסה המהירה נבעה דווקא משלטון בטחוני מופקר שהחל עם ממשלת רבין השניה ונמשך עם ממשלת ברק ואולמרט. עליית הבטחון האישי בממשלות הימין היא נתון אמפירי. שאר הרעיונות שמשמיע פרופ' נווה נוגעים בנושאים חשובים, אך אין בהם שום חידוש. רדיפה אחרי ממון בלבד היא וודאי מגמה מסוכנת. אך זוהי עובדה שאינה יחודית כלל לישראל. ככלל, הכוונות של מר נווה אמנם חיוביות, אך הרצון שלו כביכול להחניף למחנה הפוליטי עימו הוא נמנה ועימו נמנה גם העיתון בו מתפרסם הראיון עצמו, הופך את דבריו להחמצה בנאלית. למשל, שתי דוגמאות מצוינות של ציבורים הנאמנים לערכים לא חומריים הם ציבור מתיישבי יו"ש והציבור החרדי. אין ספק שמתיישבי יו"ש הם דוגמה של חברה קהילתית תורמת. מדוע אפוא נמנע מר נווה מלהזכירם? ויותר מחשיד, מדוע נמנע מר נווה מלהזכיר את הערכים הלא חומריים הזמינים ביותר לציבור הישראלי, שיכולים לאחדו: הערכים הלאומיים-יהודיים? הסיבות להמנעות זו היא בראש ובראשונה פוליטית. ובכך כשלון הראיון כולו.
מרצה  | 16.09.12
61.
עכשיו צריך מחקר סדור
פרופ' נווה הנכבד. כתבת יפה כי הכעם לא הפך למעשים ואין תוכנית סדורה לשינוי המצב. זה הזמן לבקש מחקר מסודר ,מח כמוך יכול להשיג תקציב מיון. אם אין הגדרת מטרות , שיטות , תהליכי פיקוח ובקרת ישום די קשה יהיה למחאה להתרומם מעבר לתהלוכה שקטה ברחובות. יתכן והשיטה של "לא לקבוע דרישות " אלה השילטון צריך לדעת לבד את צרכי הציבור , לא מתאימה למבנה החרבתי המפולג שלנו. יתכן שנדרש מחקר סדור לקביעת סדר עדיפות חדש ונכון. מה שברור הוא שבקצב הנוכחי אנחנו חיים על זמן שאול (מבחינה חברתית לפחות) .
איציק  | 16.09.12
59.
אין אפשרות לנבא "תהליך היסטורי" מתוך ההווה.
אנחנו רואים את כל המישתנים הכלכליים והחברתיים הקיימים עכשיו, ומניחים שאלו יהיו הגורמים המרכזיים גם בעתיד הקרוב והרחוק. אבל, העולם כולו משתנה כל הזמן וב"אפילת העתיד" מסתתרות אין סוף הפתעות שבאות מאין ספר כיוונים, שאף אחד מתושבי כדור הארץ לא מסוגל לנבא את קיומן. כל "נבואה" כל שהיא, מבוססת על מבנה האישיות ה"פסימי" או ה"אופטימי" של המנבא, ולא על "עובדות".
גדי | 16.09.12
57.
ל 40 - ההורים שלך פישלו בחינוך שלך
אני לא מתכוון לעצור אף אחד שרוצה לרדת מהארץ. הספיק לי לשמוע את סבי וסבתי, ואבי שנלחם את כל המלחמות פה כדי להבין מה חשיבות של ארץ שהיא שלך. אם כל המגרעות ויש המון, צריך לתקן וזה לוקח זמן. תרדו , תגלו שאף אחש לא מחכה לכם בחו"ל. תעבדו קשה תהנו מסיר הבשר, ילדכם יתבוללו. אתם תתגעגעו אני לא מוצא בזה יתרון. המוסלמים נמצאים היום בכל מדינה. לא חושב שבהרה"ב או ארופה אני ארגיש טוב יותר. יהיה לי אומנם קל יותר לחיות , אך הרגשת חוסר השיכות גדולה ומעיקה יותר. שנה טובה לכולם
 | 16.09.12
56.
המשטר הכי נפוץ בעולם היום, הוא דיקטטורה של בעלי ההון.
והמשטר השני הכי נפוץ בעולם הוא משטר דת. הדמוקרטיה של היום זה רק אשליה, תעתועים :) תמשיכו לחלום.............;;;;; אולי לפני 30 שנה היה כאן דמוקרטיה, אבל היא כבר מזמן לא קיימת. היום זה דמוקרטיה בכאילו.
הדמוקרטיה זה רק אשליה, תעתועים | 16.09.12
48.
עד שלא ינטרלו את השליטה החרדית בצואר השלטון וישנו את שיטת הבחירות לא יהיה שינוי
החרדים אוחזים כל קואליציה בגרון. כל עוד חברי הכנסת נבחרים על ידי רבנים, קבלני קולות ובוסים פוליטיים ולא ישירות על ידי הציבור לא יהיה כאן כל שינווי. במקום מחאה פרטנית על נושא זה או אחר צריך להתלכד לשינוי שיטת הבחירות, עניין שאיננו אידיאולוגי ולא של ימין או שמאל כי אם נוגע ליסודות הדמוקרטיה.
michael | 16.09.12
43.
עשרה אחוז המטומטמים
ילידת הארץ אני ,תרמתי ,אהבתי את ארצי מולדתי הרגשתי בטוחה בה ,והיום מרגישה אני את היתפוררות החברה חוסר הערכים ,האלימות ,מישהו דואג שנהייה עסקים בשיטחיות ,שנהייה מפוחדים כל הזמן , החלק. הקטן והמטומטם יודע מה הוא עושה באופן ברור ,ואגרסיבי הבעיה שהרוב ישן בעמידה הפך לזמבי עבד מפוחד
שרה.  | 16.09.12
40.
אני ויתרתי, התייאשתי כבר...
הספיק לי לראות את אבא שלי שבעברו היה איש עסקים מצליח, שעבד קשה כל יום בחייו מתחיל לקרוס תחת הלחץ והחסכונות שמתאיידים לאט לאט... באדיבות הממשלה והגזירות שלה על עסקים קטנים, ואזרחים אומללים... אם הוא לא מצליח כאן, אין מצב שאני יצליח פה. אני לא מאמין שאני יגיע לרעב, אני "יסתדר"...אבל למה לי להסתפק במועט כשאפשר בחו"ל לחיות כמו מלכים? מי שנשאר פה הוא פראייר.
מהנדס חשמל | 16.09.12
35.
ישראל הנוכחית רגע לפני תהום, איש לא עושה דבר להציל אותה, גם אתם!!!
הנפילה החופשית - בגלל ביבי, שכבר לא חושש לשקר בפומבי. האיש הזה אחראי למה שקורה פה, והוא לא נוקף אצבע, רק מסית, מדיח, מתמרן ומפיץ פחד. שלטון הפחד הזה מצליח כי ביבי פיצח את ה-DNA של הישראלי המצוי, ואת העובדה שהעם הזה מפולג לקבוצות. עם קצת הפרד ומשול, עם שוחד לחרדים, ועם הסתת הדעת, או יותר נכון גניבת דעת, למשל נושא אירן, ניתן להסיט את דעת חלק מספיק של הציבור, שהוא טיפש מדי ונבער. כך אפשר לשרוד בשלטון במדינת ישראל, בשיטת הבחירות הקיימת, וביבי יודע איך ליצור את אותו גוש ימין שהוא יעמוד בראשו, יותר נכון ביבי מוכן לקחת מאיתנו משלמי המיסים, ולהעביר לחרדים, כך שהוא יוכל להרכיב קואליציה. זה כל מה שחשוב, שררה, משרות, ג'ובים למקורבים, וכסף שהולך לאן שביבי רוצה. את הרעה החולה הזו חייבים לסיים, ואתם רבותי הקוראים אחראים לשינוי, בקלפי, ביום הבוחר. בבחירות הבאות יהיו מפלגות מרכז חדשות, תבחרו במי שתרצו, רק לא ליכוד, מדינת ישראל יכולה לייצר חבורה טובה יותר מקבוצת העלובים והמושחתים שיושבים היום בשלטון.
קחו אחריות, העתיד בידכם, עם פתק בקלפי | 16.09.12
34.
ביבי פעל ופועל בשיטת ההפחדות כך הוא רודה בציבור שמזמן כבר לא מאמין בו
הכלכלה הישראלית מכורה לטייקונים זה לא חדש . הם מקבלים תספורות דה לוקס ללא כל תמורה מצידם כספי הציבור הפכו הפקר בידי הבנקים שעושים עליו קופה . מצד שני חובות המסופקים לבנקים הם דימיוניים חמורים ומדאיגים הציבור אינו יודע אבל תנועה אחת לא נכונה של הנגיד וכל המערכת המוניטרית הישראלית קורסת כל כספי הציבור ימחקו יחד עם הבנקים.את זה ביב יודע סטנלי יודע והם מקוונים את הכלכלה . אין כבר כלכלת שוק יש כלכלה מקווננת כל יום מחדש . אף אחד לא יכול לדעת אולצפות מה תהיה החלטה היום או מחר. הכל ספקולציה 100% . מצד שני השתוללות המחירים והמיסים הכבדים מכל הבא ליד הופכים אט אט את הציבור בישראל לעני, עני ביותר. כשיגמרו כל הרזרבות ואי אפשר יהיה עוד לנשום אולי אז תפרוץ לה מהפכה ותבערה שתכלה כל חלקה טובה פה במדינה השסועה ומפולגת זו. המצב הכלכלי של ישראל אינו טוב בלשון המעטה את זה לא אומרים מנסים להרוויח זמן ובינתיים המיסים עולים וטסים מכל עבר זה אות אזהרה שקברניטי המשק לא יודעים מה לעשות הטיקונים מתמוטטים אחד אחרי השני ואינם יכולים להשיב את הכספים הרבים שלוו בלי כל בטחונות. ואת זה ישלם עם ישראל בגדול שנה טובה.
ש.לוין | 16.09.12
31.
אם לא ניאבק .......
איש גדול איש ישר איש מפוכח איש שנון צנוע ועניו רק מה הוא עושה עם זה שבענו מפיטפוטים ותובנות עייפנו מחכמים שנונים צנועים ויודעי כל נמאס ממביני תהליכים בעלי מחשבה בהירה שמסתובבים באקדמיה עם סנדלים תנ"כיות ומקוננים על מר גורלנו ואם כבר יש להם דעה והם אומרים אותה היא מופיעה באיזה דף אחורי של איזה מוסף מישני בדף נסתר של פורטל שרק מי שבאמת מחפש אותו גם מוצא בני עמי היקרים הסתעבנו שבענו ואנחנו יושבים עם כרס מלאה בסושי קינואה וסדרות זבל בטלויזיה השילטונית . קראתם את הכותרת של מר סנלי היקר הגביר לא רוצה ירידת מחירי דיור חדה למה? למה? מהפחד שפיטמת המיסים , יונקת הכסף לממשלה המנופחת בשרים בלי תיק תתיבש די די נמאס מהדמגגוגיות החכמות המבינות כל די להשתמש בשסתומי פריקת לחץ כמו פורטלי האינטרנט ותוכניות ההכל דיברים של הרדיו אף אחד לא מקשיב לכם באמת אף אחד לא רוצה לעזור באמת שנה טובה עם ישראל
רונן  | 16.09.12
30.
אובמה ניפגש עם פרס+ביבי+ברק+ארדואן-מתכננים לפרק את סוריה-מציר הרשע
א -האם ארהב טורקיה (חברה בנאטו) וישראל מתכננות תרגיל "טורקי" בסוריה ב- האם ארהב וישראל לסלק את אחמדי מהשלטון- (ולהפכו למחמדי) האם כל הטררם של פירסומי על אירן הינן כיסוי ?! מדוע בחודשים מרץ יוני 2012 הנשיא אובמה ניפגש עם הכבודה הנל : =============================================== 1- עם הנשיא פרס +ברק פעמיים + עם רהמ ביבי נתניהו ?! מדוע הנשיא פרס קיבל פרס מיוחד מאובמה ( האם בגלל ריקוד הטנגו) 2- עם ארדואן ? ואי לכך ארדואן טס מייד לאירן לסגור הנושא- וכשאחמדי הבין התרגיל הטורקי - נוצר קרע עם ארדואן !, 3 - משהבין הנשיא פוטין את התרגיל הטורקי - --------------------------------------------------- טס מייד לישראל - "להיתפלל בכותל" או להציל כספו ויוקרתו בסוריה?! התקיפה באירן = באם בכלל = ============== =========== 4 בין החודשים ינואר מאי 2014 5 - כנל 2013 ראו קראתם
כותבי תרחישים10-11-12 | 16.09.12
28.
בזבוז זמן-לקפל את הדברים ולברוח
שנתיים לאחור היו רבים שרק אמרו, או חשבו בשקט שנמאס ואולי כדאי לרדת מכאן. היום כבר אומרים זאת בקול. נמאס. לא עבורי ולא עבור זוגתי, עבור הילדים שלנו. הדלק, השחיטות, המרדף האינסופי.. מה הטעם? חושבים קדימה ומה יהיה כאן (אם יהיה) עוד 10-15 שנה? כמה אפשר להאחז בתקווה? לא סוגרים חודש. לא מצליחים לרכוש בית, החינוך מבייש, הבטחון, הכלכלה, הפוליטיקה, הטייקונים... די נמאס. עייפתי, כאן לא יהיו הפגנות אלימות, ולכן לא יהיו שינויים, הרמתי ידיים, המדינה ניצחה אותי. עכשיו נעשה גוגל על המילה "הגירה" ונבחר היכן הכי פחות נורא. כי כאן נורא ואיום.
אני | 16.09.12
27.
אני מנסה באמת להבין - מה אתה מציע?
אני מסכים איתך בכל מילה , אבל בגלל סדרי העדיפות הלקויים גם מי שמוכן לתרום לעתיד - ברפואה ציבורית , בעבודה סוציאלית, בהוראה, וכו' .. מייעד את עצמו לחיי עוני שבהם הוא מתפרנס בקושי ואי לכך מסכן את עתיד משפחתו וילדיו . איזו סיבה יש שאנשים חכמים יילכו למקצועות הללו ויישארו בארץ ?!?! ומי יעשה את השינוי הזה ? כשחצי מהעם המטומטם הזה מצביע אוטומטית לביבי נהנתיהו ... זה שעושה לביתו גם כשהוא ראש ממשלה וממרום ערימת הכסף שלו דן את כולנו לחיי עבדות , זה שמפריט כל דבר ציבורי לתועלת חבריו בעלי ההון , זה שמוכר את אוצרות המדינה בנזיד עדשים , זה שלוקח מהציבור המשרת והעובד ונותן לחרדים כדי לשמור על הכיסא
ד | 15.09.12
26.
הכל התחיל עם...
בגידת האליטות. אותם אנשים שפעם קראו להם ולילדיהם מלח הארץ. שכבה זו של אנשים היא שהייתה צריכה להניע קדימה את המדינה. ובמקום זה הלכה לעשות לביתה. אנשים התאהבו בכסף. במקום להתפקד למפלגות הציוניות ולהשפיע מבפנים העדיפו לאכול צדפות בפריז ולרכוש קבוצת כדורגל. בכך הם הפקירו את הפוליטיקה למי שנמצא בה היום. תראו את החרדים. האנשים הכי מוכשרים שלהם הולכים לעסקנות הציבורית, ואצלנו זה נהיה מילת גנאי.
אחד העם | 15.09.12
22.
הפתרון הפשוט לכל החוליים.
החולי:הפוליטיקה והפוליטיקאים לא עובדים עבור העם והמדינה,הם עובדים עבור מי שמכניס אותם לכנסת ואילו קבוצות הלחץ והדילים במרכזי המפלגות כמו שנאמר-פוליטקאים לא מפחדים מבחירות.הם פוחדים מפריימריז.כדי שיעבדו עבורינו יש לעבור לשיטת בחירות בא מצביעים ביום הבחירות למפלגה ולחברי הכנסת של המפלגה.ו-הופה-הסוף לדילים.הכוח עובר לעם.זה הדבר היחיד שיציל את המדינה.יפתור את העית הקוטג',הדיור,פנסיות הכול הכול.כדי שזה יקרה אנחנו צריכים להתחבר למוקד הכוח וזהוא מרכז המפלגה.כל אחד למפלגתו.חפשו בפייסבוק את יש סיכוי ואת הליכודניקים החדשים.
אלכס | 15.09.12
20.
13 - התפקדות למפלגות מובילות
מציאת ח"כ מתאים, לא מישהו למעלה, אלא אחד שצריך להתפתח, מחפש קצת את האג'נדה בנוסף לזו שכבר יש לו. להצביע לו קולקטיבית, כמו איגוד עובדים עם כוח מספרי, בפריימריז ואז להחזיק אותו בבייצים עם ההצבעה הזו. כמובן שלא יעזור להתפקד למפלגות קטנות שלא יצליחו לעבור את אחוז החסימה, גם אם יש להן מצע ומנהיגם אטרקטיביים. לעבוד בתוך המערכת
יונתן | 15.09.12
16.
שנה נהדרת וטובה יותר לקשר ההפחדה וההשתקה של אליטת הון+שלטון+בטחון!!!!
הציבור מורדם !!!!ושיירת האליטה הישראלית צועדת.........איפה הכסף=איכות חיים לנו ולדורות הבאים....כולנו מזהינו וידעים איפה וכולנו משחקים את המשחק .זה חדר והפך לדנ"א שלנו. ............ אליטה איכותית מזהה את המחויבות המוסרית ,הנקיה והחיובית למען החברה בה היא חיה!!! שנה של התעוררותלכל העם היושב בציון!
אירית אורבך | 15.09.12
14.
תנועה שתתנגד לרטוריקה המשטיחה?
הרטוריקה שלך היא זו שמשטיחה את המציאות, ולא האויבים הדמיוניים הניאו-ליבראלים המרושעים שאתה ממציע. אתה הוא זה שלוקח את תוכניות הריאליטי וקובע שהן האשמות בהידרדרות הנוער, כמן קונספירציה מטורפת של בעלי הון. התפיסה שלך אליטיסטית מאין כמוה, ובוודאי היית שמח לנכס לעצמך את כל תקציבי הטלוויזיה והרדיו שקיימים בארץ ולהחליט לבדך אלו תוכניות עם ישראל יזכה לראות. אני שמח שאנחנו חיים בעידן שבו אין לך ולאנשים דומים לך את הכוח לעשות כך.
אורי | 14.09.12
11.
התנועה הפרוגרסיבית אחראית לפירוק האתוס התרבותי האמריקאי - קראו את 'דלדולה של הרוח באמריקה'
בשביל להבין איך פרופסורים כאלה שמעולם לא עשו דבר מחוץ למגדל השן, קל וחומר עולם העסקים, נאומים על 'הרצוי' בלי להבין את 'המצוי'. שותלים תודעות כוזבות. הציונות קורסת בגלל שמלכתחילה הפוריטניות של המהפכן מוגבלת מאוד בתוחלת, אנשים רוצים לחיות, וברווחה. הוא טוען שהיוםפ רע? האם גילו השכיח את 'ימי הסולידריות' של ההסתדרות? או את ימי הדיכוי הפוליטי של כל מה שלא היה בהגמוניה האשכנזית-סוציאליסטית? פרופ' מאוטנר אמר יותר ממנו וטוב ממנו. שיחזור להיסטוריה של ארה"ב וישאיר אותנו עם מי שמבין דבר וחצי דבר בבני אדם. החי רק בעבר, שוכח הווה והוזה עתיד חרדי=פרופסור להיסטוריה המציאות מעולם לא הפריעה להם להציע פתרונות טפשיים
ריאליסט | 15.09.12
8.
תגובה לכתבה
אני אדם פשוט בשנות ה-50 לא למדתי כלכלה ולא הרבה היסטוריה ואתה כתבתה את כל מה שאני חושבת ועוד הרבה מהעם הזה חושבים כך וחבל שאנו לא מתארגנים בכוח גדול להפסיק עם זה די אנחנו אוהבים את ארץ ישראל אף פעם לא חשבתי להגר לארץ אחרת והיום בגלל המצב הבטחוני והכלכלי בעיקר בא לי לברוח מפה.
מיכל קדוש | 14.09.12
7.
רוב הציבור מטומטם לכן אנחנו איפה שאנחנו, לא לוקחים את האחריות לחיינו וכל הזמן מתבכיינים שמישהו אשם
הטמטום והבורות זה הכלי הכי חזק שיכול להיות לשלטון, אנשים מטומטמים נוטים להבהל יותר בקלות. אנשים מטומטמים קונים אשליות, אנשים מטומטמים עושים טעויות בשיקולי דעת בבחירות ולא רואים שנים קדימה, אנשים מטומטמים מפחדים משינוי כי אין להם כלים להבין אותו. מטמטמים אותנו עוד ועוד וככה שולטים בנו ובייצר הקיום שלנו.
אורו אחים אורו אחיות | 14.09.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת