אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"משכנתא של כמיליון שקל ל-30 שנה קוברת אותך חי"

131 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

131.
הפתעה גדולה
וואו נהג מונית ומזכירה לא יכולים לקחת משכנתא של מליון שקל, איזה הפתעה. לא כל אדם "זכאי" לדירה במרכז, אני גר בדרום והמחירים פה גם גבוהים אבל אפשרי לקנות דירה. האנשים שממשיכים לקחת משכנתאות יותר ויותר גבוהות על דירות במרכז הם אלו שמעלים את המחירים, לא כל ישראל זה גוש דן, ולא כל ישראלי אמור להיות יכול לאפשר לעצמו לגור שם... כמו שלא כל רוסי יכול לאפשר לעצמו לגור במוסקבה וכמו שלא כל צרפתי יכול לאפשר לעצמו לגור בפריז, במקום להתעקש על המקום הכי יקר כשמרוויחים מעט יחסית, לכו למקומות אחרים בארץ, מקומות שגם צריכים להתפתח, זה תפיסה מוטעית להתעקש בכל מחיר על המרכז
אני | 24.09.12
129.
ב 2008 קנינו דירה חדשה ב 500 אלף, בלוד, רק בשביל לא לקחת משכנתה גדולה.
מאז הצלחנו לחסוך ובקרוב אנחנו עוברים לכפר סבא וזה היה הדבר החכם ביותר שיכלנו לעשות. אם היינו לוקחים משכנתה גדולה, כל החיסכון שצברנו היה היום שייך לבנק ולא לנו. ולגבי הכתבה, לא המשכנתה קוברת אותך חי, כי אם הטיפשות והתנהגות העדר.
 | 22.09.12
127.
ל - 118
החישוב שלך לא מדויק. קודם כל החזרים של המשכנתא אינם ליניאריים. בהתחלה התשלומים הם עבור הריבית בלבד, וכמעט ולא נוגעים בקרן. המשמעות היא שאחרי מספרים שנים ראשונות הקרן כמעט ולא קטנה. בנוסף לכך, 250 אלף שיש להם יכולים להיות מושקעים באפיקים סולידיים, ולהביא להם ריביות, לא גבוהות אומנם, אבל עדיין. גם במסלול של משכנתא, וגם במסלול של שכירות זורקים המון כסף לפח. על משכנתא של 650000 ש"ח, תחזירו כפול מזה לכל הפחות. תמי קיימת נקודת איזון שמעליה משתלם לקחת משכנתא , ומתחתיה משתלם להמשיך לשכור. לעניות דעתי, המון אנשים לוקחים על עצמם התחייבויות שלא יוכלו לעמוד בהם בטווח הרחוק. אני, באופן אישי, לא יקנה דירה היום, כי אני יודע שפשוט לא אוכל לעמוד בהחזרים בטווח הרחוק.
גיא | 21.09.12
126.
גם אם יש לכם רק דירה "קטנה",,,
אל תוותרו על להקים משפחה גדולה ! בדור הקודם, ועד היום אצל חלק מהמשפחות ברוכות הילדים, גרים מספר ילדים בחדר אחד, ותאמינו או לא, הם מוצלחים ומאושרים לא פחות מילד שגדל עם "חדר פרטי משלו" תתפלאו, לא רק שילד לא צריך חדר משלו, הם אפילו מעדיפים להיות ככה ביחד ודווקא הם, על פי מחקרים, גדלים להיות בני זוג טובים, הרבה יותר ממי שלא רגיל לחלוק חדר עם אנשים נוספים החיים שלכם יהיו מאושרים יותר אם תגורו בדירה קטנה עם הרבה ילדים, מאשר עם תגורו בבית גדול עם ילד וכלב וותרו על סיגריות, טלוויזיה בכבלים, בגדים ממותגים, שופוני, וסתם בזבוזים ותנו לעצמכם להנות מהכיף האמיתי של משפחה גדולה, שחיה בצמצום, אבל באושר וזה יהיה רק טוב אם תשלחו את הילדים שלכם לעבוד מגיל צעיר, למשל, תלמיד בכיתה ד' יכול לסייע בלימודים לתלמיד כיתה ב' - בתשלום כך, הוא בעצם מרוויח מגיל צעיר על הצטיינות בלימודים, משנן את החומר, ובעיקר לא רואה בהורים סוג של בנק
נועם ריצולסקי | 21.09.12
125.
מה שאני עשיתי הוא הכי נכון
אני שכרתי דירה בדרום ת"א ב 3000 ש"ח בחודש למשך 10 שנה עם ארנונה שהיא 300 ש"ח בחודשיים וועד של 50 ש"ח , הצלחתי לחסוך מאד באיזור זה בדיעבד אם הייתי קונה את הדירה בדרום ת"א זה היה הכי משתלם שיכול להיות והיום הצלחתי לקנות דירת 5 חדרים חדשה ב 1.6 מיליון בנווה גן בפ"ת ללא משכנתא אבל הארנונה חונקת אותי
ש ת"א | 21.09.12
124.
נדלן
קרתי את הכתבה שלכם אתם זוג נחמד וילדה חמודה . אל תקחו את החים קשה אים יש לכם מימון עצמי תרכשו דירה זה נכס כלכלי בטוח יש דירות בהשג יד קחו משכנתא לטווח ארוך לא לפחד ואים אתם גרים בשכירות זה 40 אלף שח בשנה כסף שהולך לזבל עדיף לשלם משכנתא 30 שנה ולא לגור בשכירות
פיני | 21.09.12
121.
אין שכל אין דאגות?
לזוג המושלם כנסו : למה לקנות דירה שלוש וחצי חדרים ? מה רע ב 3 חדרים? הייתם קונים דירת 3 חדרים ב 900 אלף, 200 אלף כבר יש לכם הרי.אז מה נשאר? 700 אלף שקל משכנתא .קחו 700 אלף,תפרסו ל 30 שנה = 360 תשלומים של 1944 ש"ח, אם נוסיף עלויות של מסלול וכל זה נגיד הייתם משלמים לחודש 2300 ש"ח צמוד למדד ,ויש לכם דירה משלכם!!!! עכשיו מה יצא לכם ? אתם גרים בשכירות ומשלמים 3500 בחודש!! אתם היום משלמים את המשכנתא של בעל הדירה שלכם!!! פראיירים.
איך אומרים ? | 20.09.12
119.
הדרך שלי
אספר איך אני הצלחתי לפתור את בעיית דיור. עליתי לפני 22 שנים, היתי בן 30, חזק ומלא אנרגיה, אם אשתי, בן והורים של אשתי בני 50+ אבל בלי כסף בכלל. לקחתי סיקון ומיד אחרי שמצאתי עבודה ראשונה הלכתי לבנק וביקשתי משכנתא לשם רכישת דירה קטנה 4 חדרים עם קירות גבס באשדוד בבית בלי מעלית יחד עם הורים של אשתי. גם אז עמרו לי שאני משוגע ולא יוכל לשלם. כך גרנו ביחד וחסכנו כסף כמה שנים. אחרי זה קנינו דירה נוספת כדי להפרד מהורים. עוד כמה שנים ושוב התקדמנו . עכשיו אני בן 52 ויש לי 3 ילדים וקוטדג' פרטי בן 3 קומות וכל משכנתאות כבר סילקתי. כן, בדרך היו הרבה פשרות, שנים יחד עם הורים, 110 ק"מ נהיגה כל יום לעבודה וחזרה (גם אני וגם אשתי עובדים במרכז) אבל זו הדרך. הם לילדי עמרתי שאני אשלם להם כל לימודים באוניברסיטה (בתנאי שילמדו מקצוע עמיתי ולא מדעי דשא) אבל לדיור לא אתן להם כסף, יצטרחו להגיע לדירה בשלבים ובכוחות עצמם.
עולה מרוסיה | 20.09.12
117.
תקראו ותחשבו
קודם כל לא כל אחד יכול או צריך לקנות דירה. אם אין לך מספיק כסף אז אל תקנה במרכז אלא ביבנה, אשדוד וכו'. אם לוקחים משכנתא של 650000 ש"ח צמוד פריים זה יוצא נכון להיום 3500 ש"ח חודשי ל 20 שנה. פלוס 200 או 250 אלף שקל שיש להם יוצא כ- 900000 ש"ח. ל 3 חדרים באיזור יבנה או אשדוד זה אפשרי. לא פרויקט חדש ולא אם נוף לים אבל זה אפשרי. אם יש קרן השתלמות כל 6 נים יכולים לסגור סכום של כ 60 אלף שקל ולצמצם תקופת החזר. לדעתי אחרי כ 15 שנה אפשר להחזיר את כל הסכום. גם אם מחר פריים יהיה לא 3.75 אלא 6 אחוז (וזה לא לוקח יום אחד) אז תצטרך לשלם כ- 3700 ש"ח. איך נעשה החישוב? בבקשה. משכנתא צמודד פריים ניתנת בנוסחא של P-X כאשר P זה פריים ו-X זה מה שאתה קובע עם הבנק. למשל P-1 נכון להיום זה אומר 3.75-1=2.75 % שזה הוא הריבית. 650000 שקל ל 20 שנה עם ריבית 2.75% יוצא כ- 3524 ש"ח אחרי כ 8 שנים בלי הפקדה של קרן השתלמות שכתבתי ובהנחה שב 8 שנים האלו עלה הפריים ל 6% הריבית על המשכנתא יוצא 5% והסכום שנשאר הוא כ- 400000 ש"ח וזה יוצא כ 3700 ש"ח בחודש. עם לפחות פעם אחד הפקדתם סכום של קרן השתלמות שהיה להם תוכלו לצמצם תשלום חודשי או לצמצם תקופה של משכנתא. וזו תהיה דירה שלכם!!!! לא של איזה משכיר ולא תזרקו את הכסף שלכם לשווא! דירה זו יכולה להיות שלכם בעוד כ- 15 שנה עם יש להם קרן השתלמות. אנשים בהייטק יכולים להרוויח בקרן השתלמות כ 100 או 120 אלף שקל. במשכנתאות צמודד פריים אין קנסות וניתן לסגור סכומים מיום ליום. תעשו חשבון נפש ותגיעו למסכנה האם כדאי לשלם 3 או 4 אלף שקל שכירות למשך 12 חודשים ולמשך 15 או 20 שנה שזה כ- 800000 ש"ח לאוויר ולא לדירה שתשאר בסוף של ילדיכם!!!
נמאס | 20.09.12
116.
מנחם, אתה צודק, אבל אנשים לא רוצים לשמוע את האמת
אנשים לא רוצים לחשוב שאולי הם לא מספיק חכמים ומוכשרים. אנשים לא רוצים להשלים עם העובדה שצריך להתפשר בחיים וכנראה לעולם לא תהיה להם דירה חדשה ליד הים. בגלל שאנשים לא מתפשרים הם לא משיגים כלום. אותו זוג לפני חמש שנים יכל לקנות דירה ישנה בבת ים עם משכנתא לא כבדה ותוך חמש שנים יכלו לסיים לשלם 33% אחוז ממנה. עוד 10 שנים היו משדרגים לדירה הרבה יותר טובה. אבל הם רצו דירה חדשה ליד הים ובסוף נשארו בלי כלום.
 | 20.09.12
115.
זה החיים לא כולם יגיעו לדירת החלומות שלהם
צריך להתפשר. או בדירה או בהוצאות. אם כל הכבוד למי שיש רק 200,000 ש"ח לא יוכל להרשות לעצמו לקנות דירה בפרויקט חדש. המציאות היא אכזרית אך האלטרנטיבה היא קומוניזם בו לכל משפחה יש דירה בדיור ציבורי. אני מעדיף את המדינה שלנו. לפני שנה קניתי דירה אחרי ש14 שנה חסכתי. אני לא מרויח הרבה אז גם לא הוצאתי הרבה בנתיים הכסף ישב בקרן והרויח יפה אולי אפילו יותר מאשר היה מרויח אילו קניתי דירה לפני 14 שנה. אז סלחו לי זו כתבה מעצבנת. לפי שיש 200,000 ש"ח ולא מרויח מספיק לא יקנה דירה ב1.1 מליון זה ככה בכל מקום, מה לעשות.
מנחם | 20.09.12
111.
נראה את כל החכמולוגים בגיל 60.... עוברים דירה
כי החליטו לשכור דירה לכל חייהם... בגיל 60 או 70 נראה אתכם אורזים ועוברים.... חפשו לכם דירה יד 2 במחיר שפוי ולא מקבלנים. אין ברירה - זוהי הדרך בימינו להתקדם בחיים ולהגיע לנכס שבגיל 60 יהיה שלך!!! ולא של שום אדם שיחליט בגיל 60 להעלות לכם את השכירות
תומר | 20.09.12
110.
תתאימו עצמכם למציאות
הבעיה היא שכרגע במציאות שלכם אתם פשוט לא יכולים לקנות דירה חדשה על הים זה הכל המצב שלכם לא כ"כ רע מהסיבה הפשוטה שלנהג מונית לא כ"כ קריטי מקום המגורים ביחס למקום העבודה וכל הוצאות הרכב שלו הם מוכרות (לא כמו בפרייבט) בנוסף אם חסר כסף מי שנהג מונית פשוט עובד יותר לילות וסופ"ש ומביא את הכסף שחסר או לפחות מגדיל הכנסה. ניתן כמו שהציאו לקנות דירת יד שניה ולהתקדם משם או לקנות דרומה יותר בעיר זולה יותר כמו יבנה /רחובות באר יעקוב וכו' גם עבודה של פקידה ניתן למצוא במקום אחר או לנסוע יותר זמן לעבודה ,שיהיה בצלחה
אבי | 20.09.12
106.
צריך להתחיל בקטן, אחרת מפספסים את הרכבת
אפשר לקחת משכנתא של 500 אלף ל- 15 שנה ולהחזיר 3500 שקל בחודש, זהה בדיוק לשכירות. דירת 3 חדרים ישנה תעלה בבת ים, חולון או פתח תקווה כ- 800 אלף, וזוהי נקודת התחלה טובה למשפחה של ילד או שניים לכל היותר. אחרי 10 שנים של צבירת הון אפשר לשדרג לארבעה או חמישה חדרים מבלי לקחת סיכונים מיותרים. אם לא קונים כלום ומחכים נוצר מצב שבו לא נצבר שום הון במשך עשור ואז קרוב לוודאי שאי אפשר יהיה לקנות דירת ארבעה או חמישה חדרים ללא הון והרי השכירות הלכה לפח. כל שנה שעוברת בשכירות מרחיקה אותכם מבעלות על דירה, רצוי להתפשר עכשיו אחרת יהיה לכם קשה מאוד בעתיד.
מיכאל | 20.09.12
104.
אני קורא את התגובות ומסכים,אך רבותיי לאן נעלמו כולם,איפה כל אלו שהיו בהפגנת ה 400 אלף
המצב היום ניהיה יותר גרוע מלפני שנה שיצאנו למחאה,אז מה קרה שהשתתקנו פתאום,מה ביבי מפחיד אותנו עם איראן אז אנחנו לא יוצאים,מעלים לנו מחירים ואנו שותקים,איזה פראיירים הפכנו להיות,בכל מקום אחר בעולם היו יוצאים 20 מיליון רק כאן נהפכנו לאדישים,אז איך בדיוק המחירים יירדו הממשלה רואה שלא אכפת לנו, אין הפגנות,אז למה לה להלחם בשבילנו אם אנו לא נלחמים,עד שלא נגיד זהו מספיק עד כאן ויצאו לרחובות מיליון איש , עד אז................. לא יזוז פה כלום....................... וימשיכו לדפוק אותנו...........
אורי | 20.09.12
103.
אבל למה דירה חדשה?
למה לשלם כל כך הרבה שבחצי המחיר אפשר למצוא את אותו הגודל דירה באותה העיר. היום דירות 3-3.5 חדרים בבת ים עולות 750-850 אש"ח, למה לשלם כפול על קוביה עם חדרים פצפוניים. ראיתי את המגדלים החדשים בדרום העיר, זה אמנם נראה מאד יפה, אבל רחוק מהתחבורה הציבורית בעיר. אפילו דירת 4 חדרים עולה פחות מהמשכנתה שאתם רוצים לקחת. אם כל כך חשוב לכם לקנות דירה, תפתחו אינטרנט ותמצאו, יש מספיק אתרים מתאימים.
גר בבת ים | 20.09.12
100.
לא פשוט בכלל...
והסיפור שלהם מזכיר לי בדיוק את הסיפור של בני ואישתו. כשבעלי דחק בהם לקנות דירה כשהמחירים עוד היו שפויים הם החליטו שזה לא הזמן, עכשיו כבר מאוחר מדיי. אבל מה נעשה, לא בוכים על חלב שנשפך. צריך לחפש דירה טובה ואפילו קצת להתפשר ולקחת משכנתא שתתאים לצרכי הלקוח כפי שמציעים למשל במזרחי וכמובן לעשות שיעורי בית מקיפים, זו לא החלטה שלוקחים על רגל אחת
רותי  | 20.09.12
97.
אני לא חזק בחישובים.. אז שמישהו יסביר לי !
איך זוג צעיר עם הורים תפרנים ששנהם עובדים ומרויחים שכר חציוני של 6.5 אלף. אמור להקים משפחה, לגדל 2-3 ילדים עם הזמן. וגם... שימו לב.. כן... לקנות דירה צנועה.. במיליון שקל. מחכה לפקיד האוצר המלומד שיסביר לי. איך לעזאזל אני עושה את זה ? ומתי הדירה תהיה שלי (ולא של משפחת אריסון, בעלי הבנק)
שיקה | 20.09.12
96.
שימו לב!!! שכ״ד = 3500 כפול 12 חודשים וכפול 30 שנה זה מיליון ו250 אלף והמסכנה
שאם לקחת משכנתה של 900000 ויש לך 200000 כסף מזומן ובסוף הדירה ״שווה על הנייר״ מיליון וחצי ! אז..... המסכנה המתבקשת היא : ״חיה ותהנה מהחיים״ עזוב אותך ממשכנתה, תחסוך עוד 30 שנה ויהיה לך כמחצית הדירה ואז תוריש את הכסף לילדים שהם יוכלו לקחת משכנתה קטנה ולהם יהיה נכס , כך הרווחת גם צוואה נחמדה לדור ההמשך , גם חסכת = שים באג״ח צמוד למדד (או משהו בסגנון) והכי והכי חשוב חייך מלאים בחיי בן אדם ולא כלב שפוט של המוסד שנקרא בנק ! בשביל 4 קירות בחור אתה משועבד כל ימי חייך בלי לדעת ושום דבר לא מובטח בעתיד (מחלות קשות, פיטורין, נכות, מוות ולך תדע מה יכול לדפוק את החיים שבגינו אתה נדפק עם החזר לא רציונלי ואי יכולת לעמוד מול ההחזר ). ולכן חיסכון כספי נבון זו השקעה בטוחה בהרבה יותר ופחות גוזרת את החיים והשלווה הנפשית מאשר לקחת משכנתה הזויה! נכון נכון שפעם ״ההורים שלנו״ היו עובדי הסתדרות והיה חיסכון ונכון שלא היו משכורות בשמיים אבל הם נהנו וחסכו וגם קנו בית , אך לא זה המצב עם ה״בלגן״ בתעסוקה/שוק ההון/נדל״ן/ חברות שמעסיקות מאות עובדים/ שחיתויות/ ושום דבר לא יציב ולא רציונלי ששווה את זה שנחייה כמו כלבים! בשביל שנוכל ״להגיד לעצמנו שקנינו דירה״!!!!! מה הכי חשוב בחיים תשאלו את עצמכם בני אדם!
Arik | 20.09.12
95.
כל לוקחי המשכנתאות המנופחות פשוט מזכירים כל מיני עברייני צעצוע
נכון, בהתחלה תראו אותם בשכונה עם אוטו נוצץ ושתי בחורות, לובשים בגדים של טובי המעצבים וכמובן מפזרים כסף בלי הגבלה. הם מסתובבים במסיבות הכי שוות ולוחצים ידיים עם כל ה"חשובים" וכמובן עושים קצת קוק טוב ומלאי ביטחון עצמי וחזה מנופח. אבל אחרי כמה שנים אתה רואה אותם מסכנים עובדים באיזה עבודת דחק רק כדי שיהיה להם מה לאכול, בדרך כלל משהו שסידרו להם בעירייה כדי שלא יצטרכו להתעסק איתם. המרלבורו פתאום הופך לטיים, המכונית האמריקאית הפכה לסובארו ישנה, הבגדים כבר לא נוצצים, תמצאו אותם בטוטו קבוע, יושבים על קפה שחור אחד במשך שעות, חולמים שאולי יקרה להם נס. אף בחורה כבר לא מקרקרת מסביב ותמיד הם ימכרו לך סיפור על איך הם נפלו בגלל שפתחו עליהם עין או שאולי ינסו למכור לך איזה רעיון תמורת כמה שקלים. זה מה שתקבלו בעוד כמה שנים מכל הממונפים.
גיל האליל | 20.09.12
94.
למס' 90 ולמתקשים לחשב, לא מחלקים את הסכום ב12
ואז יודעים כמה שנים משלמים, כי שכחתם לחשב את הריבית על המשכנתא. את הריבית משלמים כמה שנים טובות, עוד לפני שמגיעים בכלל לקרן עצמה של ההלואה. ולמי שמחשב את זה ששכירות משלמים כל החיים ומשכנתא רק 30 שנה- שכחתם שבשכירות לא צריך להביא הון עצמי של חצי מיליון ש"ח? כי זה הבדל אולי פעוט, אבל קשה לשכוח ממנו לגמרי. לא לכולם יש הורים שיתנו חצי מיליון ש"ח מתנה לבית החדש, ובעשור האחרון עם יוקר המחיה הגואה- אי אפשר היה גם לחסוך.
סיון | 20.09.12
93.
צריך להכיר בשירות הצבאי כאיגרת חוב
זוג משרת 5 שנים בצבא שהם 60 חודשים. בזמן זה נמנע מכל אחד מהם להרוויח 5 אלפים ש"ח בשוק החופשי. לכן המדינה חייבת 300 אלף ש"ח לכל זוג צעיר וזה כסף יפה מאוד כדי לשלם מקדמה נאה לדירה הראשונה ומפחיתה את סכום המשכנתא המשלימה. את הכסף הזה על המדינה להחזיר לכל מי ששירת בצה"ל לדורותיו במקום לתת מקרקעין זול לכל האזרחים חרדים,ערבים ומשתמטים.
 | 20.09.12
92.
לא מצליחים לחסוך. זה לב הבעיה
זוג חי 20 שנה באשליה שהכל תקין כי הוא פחות או יותר גומר את החודש. פתאום מגיע יום הגיוס של הילד, חתונה או צרות והוצאות שלא נדע. ומסתבר שלא חסכנו "שקל לבן ליום שחור" עכשיו מתחיל כדור השלג: - הלוואה או משכנתא לדירה לעזור לבת שהתחתנה - 14 אלף שח לשנת לימוד באוניברסיטה - גיל 50 לערך, מקום העבודה רוצה עובד זול יותר, או בגלל תחרות בשוק. מפרנס מפוטר. - מוצא מקום עבודה חדש בשכר נמוך מהקודם שהיה מבוסס על וותק משמעותי. - עכשיו, קשה לגמור את החודש כמו פעם וזה עוד מבלי להמחץ תחת גיבנת ההלוואות והמשכנתא החדשה. פשוט, כי לא היה חסכון זמין שנצבר לאורך השנים. ותחשבו על זה, אתם, שם במשרד האוצר . . .
צביקי | 20.09.12
91.
ל-38 המשלם שכר דירה הוא המשועבר ולא המשלםל משכנתא
משכנתא היא שכר דירה המוקצב לכמות שנים מסויימת ולא יותר. ברגע ושילמת לשלם את כל המשכנתא, הנכס שלך ואתה יכול לגור בו מבלי להוסיף אגורה לנותן ההלוואה-משכנתא. בשכר-דירה אתה משועבר לכל ימי חייך שכן כל חודש אתה צריך לשלם. כל חודש עד סוף החיים - זה לא שיעבוד? מה זה אם לא שיעבוד? זה שיעבוד עד ליומך האחרון? ועכשיו-הבינות איך מבלבלים לך את המוח לא לקחת משכנתא וכך בעלי הדירות ירויחו עליך יותר כי שכר הדירה רק יעלה? הסברתי עמדתי כראוי? מקווה שקלטת שהבעיה האמיתי היא לא תשלום המשכנתא אלא יצירת ההון ההתחלתי לשלם עבור הדירה לפני לקיחת המשכנתא. זו הבעיה האמיתי ולא התשלום החדשי שפעמים רבות הוא בגובה שכר הדירה.
חני | 20.09.12
87.
כולם חכמים גדולים.
לצערי אף אחד לא יודע את הדרך הנכונה , ואף אחד לא יודע מה יהיה מצב הנדל"ן מחר. או שעשיתם בשכל או שלא. הרבה אנשים חשבו שמחירי הדירות יצנחו וזה לא קרה. קשה לי להאמין שמחירי הדירות יצנחו ויהיה פה מה שקרה בארצות הברית , כי מצב זה יגרום לבנקים להתמוטט. אין ספק שמחירי הדירות קפצו בלי פרופורציה בכלל , ובלא מעט מקומות תוך פחות מ5 שנים מחירי הדירות קפצו ביותר מ100 % וזאת אני אומר מכיוון שאני עובד שכיר וגם אני עוסק בנדלן בזמני החופשי ושתי דירות שרכשתי פשוט הכפילו את המחיר שלהן שזה אכן לא שפוי.. לגבי משכנתא של מיליון ש"ח זה אכן טירוף אבל כנגד יכול להיות שבעוד כמה שנים שוב המחיר יעלה והחלום יתרחק. אני יכול לומר שאני לקחתי 850000 ש"ח ל25 שנה ואני מחזיר כ 4300 ש"ח בערך שבסה"כ עומדים בזה. כן חשוב להפריש לחסכונות ופעם בלהקטין את המשכנתא בכל אופן לא חשוב מה תחליטו שיהיה לכם המון בהצלחה.
יאיר | 20.09.12
84.
תכו בברזל בעודו חם!!!
אני מרוויחה יחסית מעט והצלחתי לקנות לעצמי דירה עם הון התחלתי לא כל כך גבוה. יש 2 אפשרויות לגבי קניית דירה: 1. לחפש כל הזמן וגם להתפשר, אם צריך, לא חייבים לקנות דירה מקבלן ליד הים, אפשר גם יד שניה ופשוט לשפץ קצת, ואחרי תקופה מסוימת של כמה שנים, להתחיל לחפש משהו יותר גדול, כמו שההורים שלי עשו, אפשר גם להיעזר במשפחה (ברוב המקרים להורים יש כסף לתת לילדים לדירה, גם אם סכום צנוע, זה עדיין יותר טוב מכלום) כי תמיד יש מציאות ואני מדברת מנסיון. 2. לגור בשכירות במקום שנראה לכם איכותי וטוב ולקנות דירה להשקעה במחיר לא יקר באזור שהוא יותר זול, כמו שממליצים כלכנים רבים. אגב, בארה"ב ובאירופה משפחות ואנשים רבים חיים בשכירות שנים ארוכות ולעיתים הם קונים דירה להשקעה וגם לזה יש יתרונות רבים. פשוט עדיף לקנות נכס, גם אם לא גרים בו, כדי שיהיה ממה להתחיל.
 | 20.09.12
80.
מה הבעיה גם לקנות דירה וגם לחיות טוב? הסוד הוא:
קחו לדוגמא אברך בגיל 30 עם 5 ילדים: * מקבל "דיור למשתכן" דירה שעולה 1.2 מיליון הוא מקבל ב 600,000 באדיבות משרד השיכון. הקריטריון לקבל את הזכאות הזו היא: א. לא לעבוד ב. וותק שנות נישואין ג. מספר ילדים. * מקבל פטור מארנונה: מי שלא עובד ויש לו וותק בשנות נישואין וילדים מקבל 90% הנחה בארנונה. * מקבל מלגות אברך: מלגת אברך ישירות ממשרד החינוך 845 ש"ח + 1000 ש"ח מהישיבה שממומנת ממשרד החינוך. * מקבל הבטחת הכנסה ~2000 ש"ח: גם שם הקיריטריונים הם : א. לא עובד. ב. הרבה ילדים * מקבל קצבאות ילדים מוגדלות בתעריף חוק ההסדרים: 5 ילדים = 1600 ש"ח * מקבל חינוך חינם לילדים ===================================================== אז סה"כ מה קיבלנו: 6000 ש"ח נטו בחודש למחיה + דירה ב 600,000 במקום ב 1.2 מיליון + פטור מארנונה+ חינוך חינם לילדים. מי אמר שהחיים בארץ קשים. אם תחליט בכ"ז לצאת לעבוד בשחור תביא עוד 4-5 אלף ואתה בכלל חי כמו עשיר.
אברך מצוי | 20.09.12
79.
אכן מייאש, אבל מי הפראייר שקונה בבת ים במחירים כאלה ??? עיר של ערסים.
המחירים עלו, כי הציבור מטומטם והציבור מוכן לשלם הוא לא מבין שלוקחים משכנתא של מעל 50% מערך הנכס פשוט מפסידים כסף וזה שעבוד שלא נגמר מתח של 30 שנה רולטה שאין לדעת אין סופה יש דירות ברמלה ולוד של 4 חדרים ב 800,000 ש"ח, אם כבר ערסים, אז מה זה משנה איפה.
שרית | 20.09.12
77.
עיניים גדולות,זוהי הבעיה של הישראלי הממוצע
אני לא מתווכח עם אף שדירה היא היום חלום רחוק. שוחקת את חייך ומשעבדת את נפשך לקירות. אבל צריכים לזכור דבר אחד פשוט: מעמד הביניים זה לא עשירים. הצרה היא שכולנו רוצים להרגיש עשירים, אבל מה לעשות אנחנו לא. אנחנו רוצים ליסוע לחו"ל כל שנה. לנסוע ברכב חדש, ולגור בבית הכי גדול ושווה. אבל כל אחד צריך לכלכל את צעדיו בהתאם. לני הזוג האלו ( כאחד שהיה בת ימי לשעבר) הייתי מציע לקנות דירה של 3 חדרים ( אפילו קומה רביעית בלי מעלית) וניתן להשיג דירה כזו במחיר של עד 750000 ש"ח. הם לא חייבים לגור בה . הם יכולים להשכיר ולשכור. מה שכן לפחות יש להם נכס. ומשכנתא יחסית שפויה שלא תקבור אותם ל 30 השנה הבאות. רק תחשבו , לדוגמא גבר בן 35 שנים לוקח משכנתא ל 30 שנה . הוא צריך לשלם עד כמעט גיל הפנסיה שלו. לא הגיוני ולא רצוי. שנה טובה לכולם
דוד | 20.09.12
75.
ל-32: בסופו של דבר גם אתה תקנה דירה
אנשים רגילים צריכים לבחור בין לקחת משכנתא ל-30 שנה ובסופו של דבר לקבל דירה או להשקיע את הכסף שלושים שנה, לחיות בשכירות ובסופו של דבר לקנות דירה. המטרה הסופית זהה. ההבדל הוא שאתה חי 30 שנה בדירה שכורה לא משופצת בלי שום ביטחון. אני במקומך לא הייתי מקשיב לכל מיני כלכלנים בגרוש. עובדה שאותם כלכלנים קונים דירה ולא חיים בשכירות.
 | 20.09.12
73.
הבעיה היא שאין תחבורה ציבורית לפריפרייה הרחוקה ושמירה על נתיבי תחבורה
האדון בכתבה וגם אשתו היו בוודאי שמחים לגור במקום רחוק יותר דרומה אם היו יודעים שהם יכולים להגיע לעבודה בזמן נתון ללא פקקים מיותרים בגלל אנשים שמחליטים לקחת רכב פרטי לעבודה, לנסוע לבד ולא לבדוק כלל אפשרות של תחבורה ציבורית (גם 2 אוטובוסים לעבודה זה נורמלי לחלוטין). אז האדם הנ"ל צריך לבוא בטענות למדינה לא על חלוקת קרקעות או לקבלנים על הפרזה במחירים. הוא צריך לכעוס שאין לו אפשרות לגור רחוק ולעבוד קרוב. במקומו הייתי חוסם את איילון כל בוקר עם 'תקלה באוטו'. שלאנשים יקח 3 שעות להגיע לעבודה בכל כיוון. ואז אולי מהעצבים יתחילו לשאול שאלות... בתקווה ששאלות נכונות ולא.. "למה לא מוסיפים נתיב לאיילון?!"
יניב | 20.09.12
72.
בעיה שהרבה לא חושבים עליה ומצד שני חושבים יותר מדי
אנשים, ובעיקר זוגות צעירים רוצים לרכוש דירה זולה בפרוייקט שאולי המחיר שלו יעלה ואז הם גם יגזרו קופון על הדרך, עם משכנתא של 900 אלף ש"ח זה חתיכת גרזן שיושב על הצוואר כל חודש עם 5000 ש"ח לחודש , וכמו שראיתי יש עוד ילד בדרך , מה יקרה עם גן ילדים וטיטולים ? טוב שלא קניתם את הדירה אחרת הייתם גומרים בהוצאה לפועל ואני לא אופטימי , היום כפי שציינו קודמי עם תשלום של 3500 אתם על הקשקש , מה יקרה באמת עם הוצאה של 5000 , + גן ילדים+ טיטולים , לאן תגיעו ? לא חסרות דירות גם ב800 אלף , ואפילו פרוייקטים של 3 חדרים בתור התחלה, לא יקרה לילדים כלום אם יהיו שתיהם באותו חדר , לקפוץ מעל הפופיק זאת החלטה מסוכנת שיכולה להוביל זוג צעיר למינוס שהוא בור ללא תחתית, תתחילו עם דירה זולה, תנו לערך שלה לעלות לאט לאט , ותהיה לכם מקפצה. אל תקשרו לעצמכם חבל לצוואר ל30 שנה !!! תקבלו תנאים יותר טובים עם החזר ל20 שנה וכמובן לא 900 אלף - טירוף ושיעבוד. תרצו לעשות מסיבה לילד, תרצו לצאת לחו"ל , הכי הרבה תוכלו להוציא 200$ על כרטיס ליוון פעם ב10 שנים. תחשבו על הכל... ושיהיה במזל
אייל | 20.09.12
68.
העיקר שמהמשכורות של עובדי הבנקים בשמיים והרווחים שלהם ע"ח הריבית
רק בישראל מחיר דירה 3-4 חדרים 1,600,000 כששכר המינימום עומד על 23 ש"ח לשעה. 1) אסור לקנות. 2) המרוויחים שצוחקים כל הדרך אל הבנק: הקבלנים, הבנקים, המדינה (ממסים), הרשויות המקומיות מארנונה גבוהה כי בונים רק דירות גדולות לעשירים. 3) הכל על חשבון האזרח הקטן הפראייר. 4) מה שקורה במדינה הזאת זה ביזיון!!!!!! 5) תזכרו שיש לנו זכות לדיור שפוי במדינת ישראל- ואסור לוותר עליה!
ש.ג - הומלסית | 20.09.12
66.
למה לחיות בשכירות ולא לשלם משכנתא
לכל המלעיזים שמנופפים בסיסמאות ה-" אני מעדיף להחזיר משכנתא ולא לשלם לבעל בית על שכירות" - אתם סתומים כשאני משלם שכירות אני משלם נטו על מקום מגורים. זה כמו מנוי לבריכה, או ליסינג על רכב. אני מקבל את מה שאני משלם עליו. אתם, מאידך, המתמטיקאים הדגולים, הכלכלנים המבריקים, לא זורקים את הכסף שלכם ומעדיפים לשלם משכנתא שלמעלה ממחציתה הוא רווח נקי של הבנק. מליון שקל אחרי 30 שנה שווים למעלה משני מליון בתשלומי משכנתא. והיות ותשלומי המשכנתא של כוווולם צמודים למשהו, אז כשהמצב יחמיר, ותסמכו עליי, הוא יחמיר, לכולם יעלה התשלום החודשי לשמיים. תצביעו לביבי. תצביעו ללפיד, תצביעו לאלי ישי וליצמן וליברמן וחיימוביץ' ושום דבר לא ישתנה עד שרחובות תל-אביב לא יבערו מאלימות שתבהיר ל"נבחרי" הציבור (ואלה אנחנו פראיירים) שהם לא רצויים פה אלא אם כן הם דואגים לנו. חתימה טובה, אני הולך לרשום צ'ק לבעל הבית.
אריאל | 20.09.12
65.
להקבר עם משכנתא
בני נשוי וגר בשכירות משלם 3500 שקל לחודש, לא מתכוון לרכוש דירה ולהיות משועבד למשכנתא שהוא לא יודע איך היא תעלה לאט לאט. איפה המחיה, איפה הגן של הילד, איפה מיסים, איפה מכונית. בינתיים שיגור בשכירות ונראה מה יהיה, מה שאני יודעת שאטיאס וביבי עוזרים לחרדים. יענו תורתם אמונתם אני ובעלי עוזרים בינתיים לבן, אין מה לעשות צריכים להיות סבא וסבתא עשירים כדי שיעזרו לילדים.
ענת | 20.09.12
64.
אפשר לקרב את החלום
זוג יקר, אתם יכולים לקרב את החלום, אפשר גם בפחות ממיליון. לא חייבים דירה חדשה בפרוייקט מנצנץ. גם לא כל הנוצץ זהב. פתחו יד 2 וחפשו באזורכם דירה בת 3 חדרים, יכול להיות שהיא תהיה בקומה 4 ללא מעלית, יכול להיות שהמרצפות יהיו מהסוג הישן וכו'. אבל תחשבו מה יותר חשוב. גם להורים שלכם לא היה בית מפונפן כשהיו בגילכם. תתאימו את המגורים לאמצעים שלכם, ותחיו בשלווה. בהצלחה
נירה | 20.09.12
62.
חלק מהאשמה בהם
הוא נהג מונית היא פקידה -השנה אבל 2012?! המינימום לקיום אנושי סביר בדור שלנו הוא השכלה אקדמית במקצוע מבוקש בשוק התעסוקה. מקצוע מבוקש בשנת 2012 בישראל הוא תואר טכנולוגי (הנדסה) מאוניברסיטה או מכללה ברמה שמוערכת ע"י השוק . תואר במשפטים /חשבונאות -מהעברית או תל אביב רפואה/שיניים ,פסיכולוגיה תואר שני ,ויטירנריה ואולי עוד מקצוע או שניים. כל השאר בשנת 2012 לא יכולים ליצר הכנסה סבירה לקיום . אחרי קריסת המונופולים והממסד הבטחוני ימצאו עצמם מיליונים בארץ בלי מקצוע מכניס ,בלי פנסיה שתאבד בשוק ההון הקורס ,בלי הון עצמי ששעובד לדירה ששווה חצי מהמשכנתא וזה הרבה יותר קרוב ממה שאנו חושבים ....
ריאלי | 20.09.12
58.
למגיב מספר 1
שכירות על נדלן מניבה (או במקרה של שוכר מגלמת) כ-3% מערך הנכס. אם תעשה חשבון פשוט ובהנחה שיש לך מספיק כסף לקנות דירה תווכח שעדיף לך לחיות בשכירות ואת הכסף להשקיע באפיקים סולידיים. נכון להיום, אפיקים סולידיים אומנם יניבו קצת פחות מ-3% אך בטווח הרחוק אתה יכול לעשות 5% ויותר באפיקים האלה. בקיצור, אם אתה מנסה לצייר רכישת דירה כמשתלמת כלכלית, אתה טועה ובגדול!
כלכלן בשקל | 20.09.12
57.
לכו על דירה יד שניה
לא חייבים שדירה ראשונה תהיה במגדלים ומפוארת התחילו בקטן דירה 3 חדרים במחיר שפוי צריך להתאים דירה שרוכשים למצב הכספי ושלפחות יהיה הון עצמי כחצי משווי הדירה. לו הייתם חוסכים, ולא חיים כמו עשירים יכולתם לקנות כשהתחתנתם דירה צנועה ,היום יכולתם להגיע לדירה במגדלים מבלי לקחת מיליון שח משכנתא.
דליה | 20.09.12
56.
המחירים יורדים!! בדוק!!
אני כבר 4 שנים צועק שהמחירים ירדו ויש אנשים שמקשיבים לי (היום הם מקללים אותי כי הם יכלו לרכוש דירה ב-300 אלף ש"ח פחות לפני 4 שנים), ולמרות הכל אני אומר לכם שהמחירים יורדים, זה בדוק! הבועה תתפוצץ!! הכל יתפוצץ והמחירים ירדו לפחות ב-40 אחוז! אני אומר לכם! אני לא כלכלן ולא איש נדל"ן ולמעשה אני לא מבין כלום בזה ואני לא ממש מבין מה משמעות הביטוי "בועת נדל"ן" אבל אני אומר לכם שהמחירים אוטוטו יורדים! אמרתי את זה לפני 4 שנים, אמרתי את זה לפני 3 שנים, אמרתי את זה לפני שנתיים... ואני עדיין אומר את זה... הבועה תתפוצץ, יש בועה!! אני אומר לכם! זה בדוק! תקשיבו לי אני יודע! המחירים ירדו אולי אפילו ב- 60 אחוז!! אל תקנו!! בעצם... כשאני חושב על זה... המחירים רק עולים... אולי אני עושה מעצמי צחוק...? הבועה תתפוצץ, זה בדוק!!! רק דירות חדשות במרכז הארץ!! אל תתפשרו, גם אם אתם נהגי מונית שאין להם כסף! אל תתפשרו על דירת 3 חדרים באשקלון! רק דירות חדשות, ורצוי בתל אביב, ורצוי שהמדינה תממן חלק מהרכישה כי מגיע לנו! הבועה תתפוצץ, בקרוב! תוך 5 שנים אין כאן נדל"ן, המחירים יפלו ב- 80 אחוז! זה בדוק!
אחד שלא ממש מבין | 20.09.12
54.
לא פספוס ולא נעליים!
לבוא ולאמר שכרגע הדירה שווה 1.6-1.8 מליון ש"ח ולהבין שהפסדתם זו אשלייה! לקחת משכנתא של 900K זה אומר להחזיר לבנק בסוף התקופה בערך 1.6-1.7 .תוסיפו את ההון העצמי- 200K וקיבלתם סכום של כמעט 2 מליון! אז בעצם מרוויחים או מפסידים?...תמצאו אלטרנטיבה זולה, לא ליד הים, יש מספיק דירות זולות שעם קצת שיפוץ אפשר לקבל יופי של דירה.שורה תחתונה,לדעתי עדיף להשקיע בקניית דירה ולקחת משכנתא לא מפוצצת (יחסית) מאשר "לשלם משכנתא" בדמות שכירות. גמר חתימה טובה!
שי | 20.09.12
53.
למזלכם טוב שלא קניתם עם משכנתא של מיליון ש"ח
עוד 3-4 שנים לצערי אנשים יתמוטטו בלית ברירה והרבה דירות יהיו בכונס נכסים. אם זוג עם 2 ילדים רק בשביל לגמור את החודש באופן המינימלי ביותר צריך 10,000 ש"ח זה אומר שאין עתיד והנפילה תבוא מהר יותר מכפי שחושבים. הכל עולה ועולה אפילו מי שמרוויח שכר ממוצע במשק כבר לא חי טוב.
 | 20.09.12
51.
אני פרנציפ לא קונה !!!
אין סיכוי שאשלם סכומים דימיוניים לארבע קירות מסריחים..חיים רק פעם אחת וכדאי לחיות נורמלי ולא להחנק תחת עול של משכנתא תופחת...הכל זה בראש גם אני חייתי בתסכול ומירמור שלא הספקנו ופיספסנו הזדמנויות, צריך פשוט להחליט שלא מתאבדים על דירה, כי גם שקונים דירה היא לא באמת שלנו עם חוב כל כך גדול ...צריך להוריד לחץ...ובטח לא לנפח את הכיסים של החזירים עוד יותר
מיכל | 20.09.12
50.
קשה להסתדר היום למי שלא מבין בכסף
מחירי הדירות עלו יותר מידי מצד שני, לא ברור מתי הם יירדו זה יכול להיות עוד חודש וגם עוד 20 שנה. בכל מקרה למי שמשלם שכירות 3,500 לקחת משכנתא של 5,000 ש"ח לא צריכה להיות בעייה גדולה, ואם בכל זה יש בעייה, יש לי פטנט, את הדירה היפה והחדשה שלהם, שישכירו ב 4,500 - 5,000 ש"ח, וישארו לגור בשכירות בדירה ישנה, כך אם תמשך עליית המחירים של הדירות (שמעלה בדר"כ גם את השכירות) הם לא יתרחקו יותר מהדירה. ברגע שהמצב הכלכלי שלהם ישתפר הם יוכלו לעבור לדירה שלהם. חוץ מזה לגביי 30 שנה, בדר"כ עדיף מבחינת תנאים לקחת משכנתא ל 25 שנה. לגביי העליות במחירי המשכנתא, נכון התשלום יכול לגדול, אבל, בדר"כ אם המדד יעלה גם השכירות תעלה, כך למעשה שגם בשכירות הם יהיו בבעיה. ואם אנשים חושבים שכל עוד הם בשכירות הם יכולים תמיד לעבוד עם המשפחה לכמה שנים להורים ולא לשלם כלום ולעומת זאת כשיש להם משכנתא הם לא יכולים להתחמק מהתשלום בדרך זו, זה לא נכון אפשר לעשות את זה בצורה דומה פשוט משכירים את הדירה שלכם סובלים קצת וחוסכים כסף שנה שנתיים.
דודי | 20.09.12
44.
נכון, לא הגיוני שהמחיר קפץ בחצי מיליון ב5 שנים
ככה זה בועות ולכן המחיר הזה גם חייב לרדת, פשוט אין מי שישלם. ואין שום סיבה להגיד "עכשיו הדירה שווה 1.7 מיליון", כי אם לא מכרת אותה אתה לא יודע כמה היא שווה, וכמו שהמחירים ידעו לעלות, הם גם ידעו לרדת. אין שום הגיון לקחת משכנתא של כמעט מיליון, טוב מאוד שלא עשיתם את זה, תהיו משועבדים ל30 שנה, מחירי השכירות שאתם משלמים עכשיו בשיא הבועה ירדו, המשכנתא שלכם לא תירד.
פרקליטת השטן | 20.09.12
42.
לצערי, אתם לא היחידים במצב הזה. והמצב הזה הוא לא רק של זוגות צעירים , גם של גילאים
לא ניתן לחסוך כשמשלמים שכירות בגובה משכורת אחת. לא ניתן לחסוך אם חיים גם משתי משכורות ממוצעות, כיוון שאחת הולכת לשכירות, תשלומי ארנונה, חשמל, גז וממה שנשאר זה בדיור עבור מזון, הוצ' שונות וכם יש ילדים אז בכלל אין מה לדבר וגם נכנסים למינוס.
יותר מבוגרים | 20.09.12
39.
ההחלטה הכי חכמה שעשיתם בחיים
יש לך טעות גדולה. העובדה שלא קנית את הדירה היא ההחלטה הכי חכמה שעשיתם: אם כבר היום, כאשר אתם משלמים שכירות של 3500 שח לחודש, אתם נכנסים למינוס כאשר יש הוצאה לא מתוכננת כמו מתנה חתונה או תיקון לאוטו (הוצאה של מאות שקלים), מה היה קורה אם הייתם צריכים לשלם כל חודש 5000 שח???? הייתם במינוס הולך וגדל, ולבסוף גם הייתם מאבדים את הדירה, וגם הייתם חייבים הרבה כסף לבנק. וכל זה כאשר שניכם עובדים ואף אחד לא מפוטר. אתם צריכים להודות לאלוהים על שבחרתם את הבחירה הכי חכמה בחייכם.
אפי | 20.09.12
36.
מצטער בשבילכם אבל
אבל אתם עוד תגידו תודה שלא קניתם, נהג מונית ומזכירה בטח לא מרוויחים הרבה ולהחזיר 5000 שקל בחודש עם שני ילדים קטנים ל 30 שנה זה לא ריאלי במקרה הטוב והתאבדות פיננסית במקרה הרע. אין לכם על מה להתחרט, עשיתם בשכל שלא קפצתם מעל הפופיק . גורו בשכירות ותנסו לחסוך ככל האפשר תזכרו ששוק הדיור הוא מחזורי ותורכם לרכוש עוד יגיע במחירים שתוכלו להרשות לעצמכם :) בהצלחה!
סתם אחד | 20.09.12
32.
מעגל השכירות? כמו מעגל העוני? ממש לא
אני ואשתי מרוויחים 23 אלף נקי בחודש ומעדיפים לשכור מאשר לקחת מיליון שקל משכנתא. לא נראה לי שאנחנו משתייכים למעגל העוני... יש לנו הון עצמי והוא מושקע באפיקים אחרים ומשמש גיבוי ליום שחור בו נמצא את עצמנו ללא עבודה. רק עם ההון העצמי יש לנו גיבוי ל10 שנות שכירות.... ומי שחושב שאני זורק כסף לפח כדאי שיבדוק כמה יוצא הריביות שהוא הולך לשלם על המיליון שקל שהלווה.. ועל הסיכון שלקח. אני מעדיף שמטומטם אחר יקנה "נכס" ויקבל עליו 3.5% תשואה ולשכור ממנו. ובקצרה לאלה שקצת מבינים, נכס שנסחר במכפילים של 30 מייצג מצב בועתי אלא אם כן יש צפי לעליית מחירי השכירות, בינתיים כבר פעמיים חידשתי חוזה והמחיר נשאר זהה אז שלא יבלבלו לכם במוח.
הייטקיסט | 20.09.12
31.
אבל באתרים השונים ממשיכים לנפח את הבועה
שוק הפשפשים הוא הלהיט החם הבא למשקיעים זעקה הכותרת רק אתמול. תן שני מיליון קבל עודף. אנשים יקרים, תגידו תודה שלא השתעבדתם למשכנתה. הייתם עלולים להישאר בלי כלום. לא לוקחים משכנתה בסכומים כאלה לפרק זמן כזה כשאתם אנשים ממוצעים. לפי מה שאתם מתארים, היועצים השונים יגידו לכם שאתם צריכים "לחסוך" 1500 ש"ח כל חודש. הפער בין שכר הדירה למשכנתה. אם את זה אתם לא מצליחים, תארו לעצמכם מה היה קורה ולאיזה בור הטירוף הזה היה מכניס אתכם. הריבית שלכם מממנת את בעלי ההון. תילחמו.
גיא כהן | 20.09.12
30.
מילת עידוד לכולנו
גם אני (ושני ילדיי ובעלי) באותה סירה. כנראה שצריך לשנות את "החלום". היום זה לא מה שהיה פעם. אז נגור בשכירות, נחסוך בדרכים אחרות. לדעתי - טוב מאוד שלא לקחתם משכנתא כזאת!!! יש דברים יותר חשובים בחיים מלהיות בעלי דירה. במקום לשלם משכנתא, שימו 2000 שקל בצד כל חודש לילדים. כשיגדלו זה יהיה שווה להם יותר מדירה, וגם לכם. זה מה שאנחנו עושים. עם ההון העצמי הקטן - תקנו דירה קטנה להשקעה. יכניס לכם עוד 1000 בחודש, וככה, לאט לאט, תוכלו לשכור דירה קצת יותר גדולה... זה מה שאנחנו עושים וזה עובד. ברגע שמפסיקים להתמרמר לרדוף אחרי חלום בלתי מושג, מתחילים להתעודד. אז תתעודדו! זהו, שנה טובה
אחת | 20.09.12
27.
דירה של 3 חדרים -לא טוב כהתחלה?
כשאין הרבה כסף לקנות דירה, עדיף לרכוש דירה קטנה. זה עדיף על פני לא לרכוש שכן השכירות מהווה משכנתא לכל החיים. מדירה קטנה אפשר להתקדם לדירה גדולה יותר, כמו שרובנו עשינו ועושים. לא לקנות דירה זה כמו גזר דין לתשלום משכנתא לכל החיים-לכל החיים. דמי שכירות הינם משכנתא לכל החיים אבל ללא כל בטחון כלכלי. זה חכם???
חני | 20.09.12
26.
זוגות צעירים מפונקים שתוך 3-5 שנים ימצאו עצמם בהוצל"פ מפנים את "דירת חלומותיהם" הכנסו
יש כיום את הגל החדש של זוגות צעירים שמתחתנים ועם "הון" עצמי של 150000-250000 שח ממהרים לבנקים לקחת משכנתאות של 1.000.000-מיליון וחצי ורוכשים בכאילו דירה . כולם יודעים כולל הפקידים בבנקים שתוך 5 שנים כולם יגיעו להוצאה לפועל יפנו אותם מהגירות שהיו "שלהם" על הנייר בלבד ולא רק זה דירותיהם ימכרו במחירי כונס נכסים של פחות מ80% מערך הנכס ולבסוף הבנקים יקברו את כל הזוגות הצעירים חיים על משפחותיהם וילדיהם עם הפרפי פערים של הלואה שלא כוסתה ממכירת הדירה "שלהם" והכל בכאילו כי בפועל הדירה לא היתה שלהם מלבד רישומי טאבו שלא מחייבים כלום והנקים עושים כבתוך שלהם ושולחים את הצעירים החמדנים ש"רוכשים" בבתים מכסף שלא שייך להם בכלל וברוב חוצפתם עוד משקיעים עשרות אלפי שקלים מכספי המשכנתא במטבחים מפוארים להגיד של מי יותר גדול ולהשוויץ , בואו ואספר לכם של מי באמת יותר גדול וחזק של הבנקים . אתם לא יותר מאידיוטים מפונקים ופראיירים שמחפשים נוחות ע" חשבון מישהו אחר לכו לגור בעיירות הפיתוח ושם תתחילו אולי את חייכם בנחת ואם לא הדרך להתאבדות מול פתחי הבנקים קצרה מאוד ...חומר למחשבה !!!!
א.נ | 20.09.12
24.
מחירי הקרקעות במרכז הארץ לא יירדו ולא ינתנו בחינם
המוני נדלניסטים ורבבות מתעשרי נדלן לא יסכימו להורדת מחירי הקרקע או לקרקע בחינם. כולם מעורבים בנושא ואיש לא ירצה להפסיד את הונו. לכן, על מדינת ישראל לבנות דירות להשכרה לאנשים שאין להם. קרקעות זולות יש בדרום הארץ בינתיים.
האמת | 20.09.12
21.
אסור למדינה לחלק קרקעות בחינם
הקרקע שייכת לכולם לא רק לזוגות הצעירים. לוותר למשך שלוש שנים על חצי מעולת הקרקעו זה שקול ללתת מתנה לרוכשים בשווי 7 מליארד שקל. אם יש 7 מליארד שקל לתת מתנה למישהו זה לא צריך להיות דוקא זוגות צעירים מבוססים שיש להם מספיק כסף כדי לרכוש דירה.
h/ | 20.09.12
18.
כל הכבוד - אתם לא הלכתם אחרי העדר של מתאבדים!
כל הכבוד שלמרות הרצון והלחץ נשארתם שפויים ולא הפכתם לעבדים של הבנק. אתם פיספסתם רכבת? מה בקשר לאלו שמתחתנים היום? דור שלם פיספס רכבת ?! מחירים עולים ויורדים בכל הסחורות. זה נכון גם עבור דירות. יש לכם הון למקרה חירום ואתם יכולים לשון יחסית בשקט. אל דאגה, גם אתם תגיעו לדירה ! צריך לזכור שגם אם קניתם דירה - היא שייכת לבנק עד שתשלמו שקל אחרון! צריך לזכור שעבור משכנתא של מיליון צריך להחזיר לבנק סביב 1.7 מיליון צריך לזכור שאם תשלום חודשי זהה עבור שכירות ומשכנתא - ההבדל הוא בכך שבשכירות יש לכם עדיין כרית ביטחון למקרה חירום\פיטורים\מחלה. הכרית היא ההון עצמי שכרגע המצא אצלכם. במקרה של קניית דירה כל אירוע קטן משאיר אותכם בלי תחתונים.
מממ | 20.09.12
16.
ליבי איתכם,לפעמים אין בררה וקופצים למים ,חשוב מאוד להיות על הגלגל אפילו עם דירה שתשכיר אותה
ותשכור אחרת.מניסיון. היום אני בן 48 ,ב- 92 קניתי דירה קטנה והרגשתי שאני משלם עליה המון והתחושה היתה קשה ,המחירים טסו לשמיים בעקבות העלייה מרוסיה של שנות ה- 90 ,בדיעבד זה היה עסקה סופר משתלמת,קניתי ב 165000 ש"ח ומכרתי ב- 97 ב- 495000 ש"ח,ועברתי לדירה טובה יותר וכך הלאה גם בעוד 2 דירות נוספות ,חייבים להיות על הגלגל כי אחרת כמו שאמרת הכסף נשחק. בראיה לאחור אם אתה משלם משכנתא בדומה לשכר דירה ,לקנות דירה ,חד משמעית עם כל המשמעות הכלכלית והפסיכולוגית . גמר חתימה טובה אביהו
אביהו | 20.09.12
15.
עשיתם את ההחלטה החכמה ביותר אל תצטערו
משכנתא על 900 אלף שקל לזוג רגיל היא מטורפת! אין דבר רע בשכירות עדיף שאדם פרטי יקבל את הריבית שאתם משלמים ולא הבורות ללא תחתית שנקראים בנקים חפשו ביסודיות דירה שמושכרת לטווח ארוך ותחיו בא בשקט כלכלי ללא יציקה מטורפת על הראש כל הכבוד להחלטה הגיונית ושקולה כנגד הממליצים לצקת יציקות על ראשנו
mike | 20.09.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת