אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אנחנו הילדים של חורף

129 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

129.
נו, באמת.
אם יש משהו שלמדתי, הוא שישראלים יוצאים למאבקים רק כשזה נוגע להם. "נולדנו בין שתי טראומות", נו באמת. אתה זוכר את הימים שאחרי מלחמת יום כיפור, שהרב גורן אסר ללבוש שחורים כי לכל משפחה שלישית היה מישהו שהוא הכיר שנהרג במלחמה ? ורצח רבין ? מה אתם זוכרים ? "שלום חבר ?" הסיכוי היחידי לשנות משהו הוא שלא כולם יחלמו את אותם חלומות. כולם בדורכם חולמים את אותו חלום : בית, אשה עם חזה משופץ ושני פעוטים שפוגשים אותם פעם בשבוע כי, היי, ניצחנו ! המדינה תחליף להם טיטול עכשיו. אתם רוצים דירה בתל - אביב, תקנו משהו ישן, שלושה חדרים בשכונה נחשלת ותגדלו את ילדיכם במשך לפחות עשר שנים בדירה. כך עשו רבים בשנות השמונים.
מירה מרקוספלד | 03.10.12
128.
להתמודד עם המצב
לרוב הצעירים בארץ, כמו בכל ארץ, אין סיכוי להסתדר כלכלית, תמיד היה כך ותמיד יהיה כך. זה נכון בכל העולם. ואולם, בארץ נוצרה שיכבה רחבה של צעירים בד"כ משכילים ובד"כ ממשפחות אשכנזיות שבעבר זכו לעדיפות ברורה ומתמשכת על ידי שיטה פוליטית קלוקלת שדרסה ולקחה משכבות אחרות. אוכלוסיה זו ידעה בנוסף לממן לימודים לדור ההמשך במימון כספי הפיצויים תוך יצירה ושמירה על עדיפות מתמשכת (חכם ואף לגיטימי) של ילדיהם. במקביל צעירי האוכלוסיה הפחות מקושרת, פחות משכילה וללא פצויים למימון השכלה גבוהה לא ידעו במשך שנים רבות מדי לפעול, לשמור ולדרוש שיוויון זכויות. אלא שאסור להתבלבל וצריך לזכור שגם אז שיכבה אחת של האוכלוסיה ניצלה שיכבה שניה. ה"אשכנזים" ניצלו את ה"ספרדים" העולים הוותיקים ניצלו את העולים החדשים וכך הלאה. כיום התהפך הגלגל, כל אלה שבעבר יכלו לממן בעבר השכלה גבוהה, בד"כ בסיוע מימון חיצוני, התרגלו לחיות ברמת חיים גבוה (ניצול קשרים, שמור לי ואשמור לך וכ"ד) וקיבלו הכל כמובן מאליו (מגיע לנו אנחנו משכילים תרבותיים וכ"ד) "ילדי השמנת" הפכו לאזרחים שממתלוננים כעת על חוסר שיוויון, על קושי כלכלי ועל קפיטליזם דורסני. האנשים הללו משכילים ומפותחים תרבותית לא מבינים שבכל התקופה שהם כביכול פרחו הם גם איבדו את כישורי התחרות וההישרדות (הכל בא להם בקלות ובטבעיות). באותה תקופה ממש התפתח דור על מחסור, דור שראה את אי השיוויון ואת הניצול המחפיר ונאלץ לפתח כישורי תחרות והישרדות בסביבה כלכלית קשה, כביכול סוציאליסטית ושוויונית, שכעת באים לידי ביטוי. דור של אנשים ללא השכלה גבוהה שהצליח על אף כל הקשיים ליזום, להתפתח, ללמוד את כל הדרוש ולשרוד. לזה צריך להוסיף את תעשיות החדשות, מחשבים ואינטרנט, שדורשות ידע, יוזמה וכישורים חדשים שלא נלמדו על ידי "ילדי השמנת", תעשיות הבנויות בעיקר על כישורים ולא על קשרים. וכך עברה תהילתם של ילדי השמנת שכעת מתלוננים בכישרון רב, אם כי בחוצפה לא מעטה, על אי השיוויון ועל חוסר ההזדמנויות ועל חברה תחרותית מדי ועל קפיטליזם דורסני. הכל היה טוב ונכון בכל השנים שזה פעל לטובתם ולטובת ילדיהם. כעת מה שנדרש מכולם זה להפסיק להתלונו ולהתבכיין שקשה להתקיים במדינה להפסיק את השביתות והעיצומים ולהפסיק לאיים בירידה מהארץ, בחול יהיה קשה אף יותר. צריך לשנס מותניים לעבוד קשה יותר ללמוד מקצועות הדרושים לכלכלה מודרנית ותחרותית. כמו כן, פוליטיקה - צעירים משכילים ומוכשרים מכל השכבות והמגזרים חייבים להכנס לפוליטיקה, לנסות להבחר לכנסת על מנת להשפיע על השינויים הנדרשים מכולם בסביבה חדשה ומתפתחת זו ולהחליף את רוב חברי הכנסת הנוכחיים, מבוגרים וחסרי השכלה, בדור צעיר משכיל ומתקדם
דני | 29.09.12
127.
שני דברים:
1. מה שיש פה זה לא קפיטליזם. יותר אוליגרכיה או רפובליקת בננות. קפיטליזם זה מה שיש במדינות עם דמוקרטיה אמיתית. אבל בשביל להגדיר את המדינה שלך כדמוקרטיה, אתה צריך שוויון בפני החוק בתור התחלה. ואין פה. 2. שאלת מליון הדולר היא איך להגר מפה. באופן חוקי. לתמיד. תסלחו לי, אבל אין לי סנטימנטים למדינה הזו, ואין לי רצון להיות חלק מהעם הזה. אני לא רוצה להיות חלק מעם ומדינה שהביטוח הלאומי שלה מכיר באדם המרותק למיטתו 20X7 כסיעודי רק חודש לאחר מותו. כך סבי ז"ל סיים את חייו. הוא היה ציוני. לא רוצה להגיד מה אני הפכתי להיות.
. | 28.09.12
125.
להשתלט על הכנסת - לעשות במקום לקטר
הפיתרון היחיד הוא להילחם בשיטה הקיימת לפי כללי המשחק המעוותים והמצחינים הקיימים - להקים מפלגה של מעמד הביניים, עם כלכלנים חברתיים תותחים שיציגו תכנית סדורה לפתור אותנו מהעבדות. - להתאחד סביבה ולשנות את מאזן הכוח. במקום לקטר ולומר "אם לא ישתנה כאן שום דבר בבחירות הבאות" - מי ישנה עופר ברקן (שאני מאוד מעריכה מפעילות המחאה, אבל מחאה זה לא מספיק, צריך לעשות ובכיוון הנכון). זה פשוט מאד. כל כך פשוט שבא לבכות. אם בבחירות הבאות יעבדו פעילי המחאה שהוציאו מליון איש לרחובות להפגנות והפעם יוציאו מליון איש לקלפיות - אפשר יהיה לשנות את המציאות כאן ועכשיו. פשוט מאד - לא נבחר עוד במפלגה של בובות פוליטיקאיות שמשתפות פעולה עם הטייקונים, אלא של אנשי מקצוע שיודעים להביא את הכלכלה לטובת הרוב). נתעסק בשינוי ולא בבכיינות. אהבתי מאד את הכתבה, רק לא מבינה למה עופר ופעילי מחאה אחרים לא מפנימים שלהיגעל מהפוליטיקאה זה להפקיד את שדה ההשפעה היחיד במדינה דמוקרטית לפוליטיקאים הקיימים.
ענת | 27.09.12
121.
מכתב אישי למנהיגי העם
הכתבה הזו כל כך נכונה וחשובה וכל מי שאכפת לו מפיסת הארץ הנפלאה הזו צריך לקום ולזעוק. ממשלת הימין קיימת על בסיס שנאת והשנאת השמאל ולהפך. המצחיק הוא שדווקא מצביעי הימין הם אלו הזקוקים מכל למדיניות השמאל הדוגלת בסוציאליזם חברתי, רווחה ושוויון גדול ככל האפשר לאזרחים. "האליטיסטים" ומעמד הביניים ברובם הם מצביעי השמאל וברובם הם נותרים באדישותם לנוכח הקפיטליזם הגואה וזהו העצב האמיתי. דווקא אנחנו, מעמד הבינים ששירת בצבא, דאג, העניק, למד , השכיל, תרם וחינך , דווקא אנו שאמורים להיות מלח הארץ ולזכות בתגמול הולם ובתודה גדולה, בקושי "גומרים" את החודש, דווקא אנו שלא חשים רגשי נחיתות לנוכח מצוקת מיעוטים , סובלים וסופגים את המכה הניצחת הכלכלית הגדולה ביותר. עיירות הפיתוח זקוקות להרמה ממשית ולא להמשך השנאת השמאל והמיעוטים ע"ח המשך הקיפוח שלהם. אנשיה זקוקים להבנה שמדיניות הקפיטל הזו רק רומסת אותם יותר ויותר ושלביבי ואנשיו לא ממש אכפת מהם. גדלתי פה , נשמתי את אוויר הארץ הזו ואת נופיה ואנשיה ואני אוהבת אותה אבל בראייה לעתיד - גם אני איני יודעת מה יהיה. אני רוצה לת לילדיי חינוך פלורליסטי פתוח וצודק, לראות חדשות שמחות, לנוח בסוף השבוע באמת בלי לדאוג ולהיות חרדה כל העת , בלי לנסות לגרד את השקל האחרון בארנק ולדעת שאני במירוץ מטורף אחרי הזנב של עצמי בלי יכולת לחסוך באמת. אין לנו כבר ביצות לייבש, דור החלוצים תם. עכשיו נותר לדאוג לנו , לחינוך ילדינו ולאהבת הארץ והאדם. אני אשת חינוך ועוסקת בניהול . חזרתי מטיול קצר באירופה והשתהיתי לנוכח הנינוחות והרוגע השורים שם. כל בקשתי למנהיגי העם - עשו הכל כדי שאנו ובנינו לא נתייאש ונעזוב .תנו לנו קצת שלווה וחלוקה צודקת יותר. זו הרי הארץ שלנו. . אנו באמת באמת לא רוצים לאבד אותה.
נוגה | 26.09.12
120.
אף אחד לא מחכה לכם בחו"ל
אני ישראלי (לשעבר?, לא יודע) שגר בחו"ל. בשוויץ. החיים פה הרבה יותר טובים, ולראיה, כל הישראלים שאני מכיר בציריך, לא רוצים לחזור, בשום מצב. אבל, יש מחיר לרמת החיים הזו. לא קל לחיות בגלות. אני דווקא מאוד אוהב את החיים בחו"ל, וחושב שעדיף לילדיי לגדול במדינה אחרת, מתוקנת, אבל למרבית הישראלים השכונתיות תחסר. ודבר אחרון- עופר, האם אתה באמת חושב שמישהו מחכה לכם? האם אתה חושב בעולם יושבים ומחכים לישראלים? אתם חיים בסרט...
חו"ל | 25.09.12
119.
המצב הנוכחי ברחבי העולם ואצלנו גם, נצפה ומוסבר כ"שיא תפוקת הנפט" שתביא לסוף הצמיחה
העתקתי וערכתי במקצת את תגובה מס 102 שמתייחסים אליה בביטול, כדאי להיות מודעים לעניין של "שיא תפוקת הנפט", כי הוא בשילוב השינויים במזג האוויר ופיצוץ האוכלוסין על הפלנטה, מובילים אותנו לאבדון, כי איננו יכולים בלי האנרגיה הזו שקיבלנו מהנפט במשך כמאתיים השנים האחרונות עד כדי סוף קיומנו באופן הנוכחי וצימצום האוכלוסייה על פני הפלנטה למימדים אפשריים. - אתה יורה לכיוון הלא נכון החל מאמצע העשור הקודם (2005) העולם הולך לכיוון שבו משאבי האנרגיה העיקריים והזולים (בארות נפט נגישים) כבר לא בנמצא כמו שהיו ב 150 השנים האחרונות לא קיימים, ולהפיק את הנפט, עולה הרבה יותר ונראה כי עברנו את שיא תפוקת הנפט: Peak Oil. זה אומר שהכלכלה העולמית כבר לא יכולה להתקיים על כסף זול, גלובליזציה של כוח עבודה זול ושינוע זול ובלתי מוגבל במשאבים של סחורה זולה מכל מקום בעולם. הידעת: בתיאוריה, לכל אדם יש גישה לאנרגיה חינמית השווה ל 47 עבדים העובדים עבורו 24/7? אנחנו (האנושות) נמצאים בקיצו של התהליך הזה ובעניין הזה כל יושבי הפלנטה, באותה סירה כשבכל ארץ ותרבות התופעה של סוף שפע האנרגיה הזולה, מקבלת ביטוי שונה: בארץ זו מחאת קוטג' והדיור, במצרים יש אביב ערבי, ביוון יש חדלות פירעון, בארה"ב יש משבר סאב פריים (והם מדפיסים כסף בלי הכרה) הכל קשור. מה זה אומר? שהממשלה לא אשמה בהכל. הבעיות שעד עתה התעלמנו מהן, מתחילות לצוף ולהשפיע באופן יותר בולט ועוד ימשיכו ויגברו. הפתרון הוא לא לברוח (בארה"ב הבעיות יבואו לך מכיוון אחר) הפתרון הוא להסתגל. כולנו באותה סירה. חפשו מידע על Richard Heinberg ורובין ג'ף Jeff Rubin "סוף הצמיחה" וכד' הרבה מידע בעניין קיים ב-youtube והם ועוד אחרים המודעים לבעיה של שיא תפוקת הנפט, מסבירים את הדברים באופן קצת יותר ברור. אחד מהם הוא The End of growth-Richard Heinberg
מצב צפוי | 25.09.12
117.
ל-65
בחגים אכן יוצאים מאות אלפי ישראלים לחול. הם פשוט בורחים מכאן. יש לך מושג איך הישראלי הממוצע מממן את הנסיעה שלו? בהלוואות ובתשלומי קרדיט למיניהם. זה לא אמור לסתור את העובדה שיוקר המחיה כאן הוא גבוה מאוד בהשוואה למדינות אירופאיות וארה"ב. אין לי מושג מאיפה לקחת את הסטטיסטיקה ש-88% מתושבי ארהב לא יוצאים מגבולות ארצם. האם אתה יכול להשוות את גודלה של ארהב לגודלה (קוטנה) של ישראל?? אני בטוחה שאם ישראל היתה בגודל של ארהב התיירות היתה פנים ארצית בעיקרה. בנוסף, אני ממליצה לך ללמוד סטטיסטיקה. לא 6 מליון תושבים שונים יוצאים בכל שנה, אנחנו מתמחזרים.... ודבר אחרון...כתבת שבערב ראש השנה חזרת לארץ מנסיעה בתפקיד...חלילה לא נחשוד בך שאתה אחד מהמליונים שיוצאים לחול לחופשה.
רותי | 25.09.12
114.
איפה אתם ישראלים מהזן המשובח?..למה קולכם לא נישמע?
למה נתתם לזה לקרות?..למה הירשתים שאיש כמו בנימין נתניהו יתן כאן את הטון הצורם הנצלני וההורס כל חלקה טובה בארץ הזאת?...האם אתם עדיין בישראל? איפה בני דור שנות החמישים והשישים? ואיפה ילדיכם שיזעקו יחד איתכם? שהרי היינו דור ילדי הפרחים זוכרים....ואני שואלת:למה אתם יושבים ספנים בבתיכם..מקבלים את הדין ,אוכלים אבנים ושותקים..אני לא יכולה להבין לאן נעלמו כל האנשים הטובים באמת?..מלח הארץ --אלה שעבורם הומצא המושג..למה נתתם לחוליגניות לצוץ מכל פינה? אסור שהרע ינצח..אתם שומעים? כולנו יחד חייבים להילחם למען עתיד ילדינו ונכדינו..אסור לתת לטובי בנינו לברוח מכאן..אחרת הגלגל יחזור..זה נורא !! שושי ויזנפלד רמת-גן
שושי ויזנפלד | 25.09.12
112.
תגובה ל65 - אתה מדבר שטויות...
כל פעם מחדש אני נתקל בתגובה המטופשת הזאת - כולם טסים לחול ובוכים אז ברור שייש לאנשים כסף. אז בוא אני יחדש לך - אני בגיל 41 קצת מכיר אנשים בגילי ומכיר לא מעט טיפוסים שמרבים לנסוע לחול. חלקם הגדול וזה מה שממש הופתעתי לגלות לא הצליחו לחסוך כמעט כלום בגיל של 38 40, ביזיון. אני מדבר על אנשים רווקים שעובדים קשה ומרוויחים יפה מאוד רובם הייטקיסטים כמוני. האמת שאני בהלם כשאני שומע מחבר בן 40 שבגילו הצליח לחסוך כ100000 שח זה כל שייש לו ומצד שני אנשים מזבזים וחיים כאילו אין מחר.
אור | 26.09.12
111.
חסוך מאיתנו את האיומים בעזיבה - אף אחד לא באמת מתרגש מזה
התופעה הרווחת שלפיה כל מי שלא מרוצה מאספקט מסוים במדינה מיד מאיים "תחזיקו אותי כי תכף אני עוזב את הארץ", קובעת שיאים חדשים של פאתטיות. רוצה לעזוב תעזוב - אל תאיים. מישהו מחזיק אותך בכוח? ואם כבר מדברים - לאן תעזוב? מישהו מחכה לך? מישהו רוצה אותך? אתה מעניין מישהו? צא מהסרט. באירופה ובארצות הברית האבטלה גואה - הם לא זקוקים למהגרים ממורמרים. בתקשרות כל היום משמיעים איומים של ערב רב לעזוב את הארץ, אך הנתונים היבשים לגבי שנת 2011 מראים שנת שיא בכמויות של תושבים חוזרים - וסה"כ נטו ש יותר חזרה מעזיבה. אז חבר'ה- בלי התלהמות - מי שרוצה לעזוב זו זכותו לחפש עתיד טוב יותר. אבל שלא ינפנף לנו בזה השכם וערב מול הפרצוף - כי זה לא באמתץ מעניין אותנו.
ירון | 25.09.12
107.
לסוציאליסטים קל לדבר בסיסמאות
"ערבות הדדית", "הצלחה כחברה", "אינדיבידואליזם קיצוני". כשהסיסמאות נגמרות רואים שאין אפילו המלצה יישומית אחת, ולמה? היות ואין בהמלצות שיציע סוציאליסט (כל המלצה על ידי כל סוציאליסט) לכדי יצירת הסכמה רחבה. חלוקת המשאבים בהכרח תייצר מחלוקות. תמיד. הדבר שהכי קרוב לצדק שאנחנו יכולים לדרוש הוא לא להחליט בשביל אף אחד שום דבר ולאפשר לאינדיבידואל לבחור את הוצאותיו בעצמו. "אל תיקחו לי כסף ואל תיתנו לי כלום" קפיטליזם קיצוני הוא מצב שרחוק מישראל 2012 ולכנות אותה ככה במאמר היא בגדר בורות.
עמית | 25.09.12
106.
התשובה היחידה הינה בהשפעה פוליטית ,ע"י מפלגה חדשה לצדק חברתי שתייצג אותנו באמת
חו"ל לא מחכה לאף אחד ומוטב להתמקד בשינוי מבפנים בכנסת ובממשלה ע"י התארגנות דחופה ביותר של נציגי המחאה והאירגונים החברתיים למפלגה שתבטא את הפגנת המליון במנדטים בשלטון ותיצור את המהפך !
אדם | 25.09.12
105.
ציונות היא תנועה סוציאליסטית. בלי סוציאליזם אין ציונות. בלי ציונות לא תהיה מדינה
גם בחוץ לארץ מיאש לחיות בגלל הקפיטליזם הרצחני שלמעשה הונהג על ידי הצמד ההזוי ת'אצ'ר וריגן (ראש ממשלת בריטניה ונשיא ארהב בשנות ה 80). זו קטסטרופה מוחלטת ויבוא יום והגלגל יחזור אחורה לחברה בה משלמים קצת יותר מיסים אבל מקבלים שירותים ציבורים ראוים לשמם וקצת הגנה סוציאלית. בנוסף הממשלה צריכה להתערב בכלכלה למשל בענין דיור בר השגה כי קפיטליזם רצחני אי אפשר להשאיר ש"ינהל את עצמו".
 | 25.09.12
104.
אני קורא את תגובה 31 ומרגיש שהוציאו לי את המלים מהפה, כל כך נכון!
מספרים לנו סיפורים על ימין ושמאל על מי יחלק או לא יחלק את ירושלים. ובינתיים אין מה לאכול ואין לאן לצמוח ולגדול. גם אני, בדיוק כמוך, אתן את הקול שלי הפעם לשלי יחימוביץ ולא לאף אחד אחר, מאלה שמדברים איתי על זקיפות קומה לאומית ובינתיים משפילים אותי עד עפר בתחום הכלכלי.
שמיל | 25.09.12
103.
קרוב לצלחת
משחר ההסטוריה יש שמצליחים יותר יש שפחות , למזלי אני נמנה על משפחת כוהנים , שזוכה להינות ממנעמי השלטון . זה כנראה בגנים המשפחתיים שלנו שהחלו בצאת ישאל ממצרים. שם החליטו משה ואהרון על שבט לוי כשבט שאליו מפרישים תרומות ומעשרות. וכמאמר המשורר אלי אלי שלא יגמר לעולם. נהנה פה מכול רגע נמנה ען קבוצה של אנשים שחודשיים בשנה בטיולים בחו"ל , עושים עסקים ודואגים למשפחותנו.
כהן | 25.09.12
102.
אתה יורה לכיוון הלא נכון
החל מאמצע העשור הקודם , העולם הולך לכיון שבו משאבי האנרגיה העיקריים והזולים (בארות נפט נגישים) כבר לא בנמצא כמו שהיו ב 150 השנים האחרונות, פשוט עולה הרבה יותר להפיק אותו. זה אומר שהכלכלה העולמית כבר לא יכולה להתקיים על כסף זול, גלובליזציה של כוח עבודה זול ושינוע בלתי מוגבל של סחורה זולה מכל מקום בעולם. הידעת: בתיאוריה, לכל אדם יש גישה לאנרגיה חינמית השווה ל 47 עבדים העובדים עבורו 24\7 ? אנחנו רואים את קצה הקרחון של התהליך הזה. ישראל היא לא היחידה, כולם באותה סירה, הבעיות פשוט מקבלות בכל ארץ ותרבות ביטוי קצת שונה. פה יש לנו מחאת קוטג' ודיור, במצרים יש אביב ערבי, ביוון יש חדלות פרעון, בארה"ב יש משבר סאב פריים. הכל קשור. מה זה אומר ? שהממשלה לא אשמה בהכל. הבעיות שעד עתה התעלמנו מהן, מתחילות לצוף ולהשפיע באופן יותר בולט ועוד ימשיכו. הפתרון הוא לא לברוח (בארה"ב הבעיות יבואו לך מכיוון אחר) הפתרון הוא להסתגל. כולנו באותה סירה. חפש מידע על Richard Heinberg ו - Jeff Rubin ו end of growth הם מסבירים את הדברים באופן קצת יותר ברור. http://www.youtube.com/watch?v=XjFQLGVIJak&feature=related
ריאליסט | 25.09.12
101.
אם לרוב האנשים היה את התבונה להבין על מה אתה כותב לא היינו במצב הזה
ועל כן סביר להניח שתראה תגובות של אנשים שבחלקם אשמים במצב שאליו הגענו או שחלקם לא מספיק אינטילגנטים להבין שהם נמצאים במדרון ולא בעלייה. זה שמחיר טיסה ירד ואנשים יכולים לטוס זה לא אומר שמצב האזרח השתפר. זה שהיה אפשר לקבל פה הרבה יותר על מה שנותנת פה אוכלוסיה מלומדת (אחת המלומדות בעולם מבחינת שנות לימוד ממוצעות לאדם) ויזמית, לזה כנראה לא שמים לב. זה שעובדי המונופים חוגגים ברמת חיים שאנשים שעבדו קשה לעולם לא יגיעו אליהם כנראה לא מעניינת אף אחד. העובדה שכולם יכולים להרשות לעצמם לקנות אייפון כי המונופולים והקומבינטורים לא שמו על זה את ידיהם בזמן לא מעידה על התקדמות הדור. בקיצור לך תכנס לאתר ספורט ותכתוב בגנות אלימות תקבל את אותם תגובות. גמר חתימה טובה.
אלף | 25.09.12
99.
אם באמת חשוב לך, שינוי עושים מבפנים, לא מבחוץ
אתה מה זה בכיין. תקרא את הכתבה הזאת: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4285432,00.html פשוט אנשים שאתה לא מגיע לקרסוליים שלהם. איך חיברת את מלחמת יום כיפורים והקפיטליזם? מה הקשר בין מחט ל...? אולי גם בזה תאשימו את הממשלה? אם היית קצת מדבר עם אנשים בארצות אחרות, הייתי מבין שהמצב בארצנו הקטנטונת בסדרי גודל הרבה יותר בטוח / טוב / יציב. חבל שנפולת כמוך עדיין נשאר כאן. אני ממש חושב שעדיף שרק אלה שממש חשוב להם המולדת יישארו, כל השאר פשוט יכולים פשוט לעוף / לשחות. ככה נשיג שני ציפורים במכה אחת, גם החזקים יישארו וגם יהיה יותר מקום לאלה שבחרו להישאר. אסף
אסף | 25.09.12
97.
הפתרון היחידי - שינוי סדר העדיפויות הלאומי
נכון שקשה להיות חלק ממעמד הביניים. ההרגשה היא שחלק נכבד מהציבור חי על חשבונך... הפתרון היחידי הוא קביעת סדר עדיפויות חדש במדינה: 1. שינוי אחוז החסימה והגבלת המפלגות הקטנות שמשמשות שמסחטת כספים ענקית והגבלת גודל הממשלה 2. הפסקת התמיכה באמצעות קצבאות ילדים שמשמשת כיום זרז כלכלי למעמד הנמוך ולמעשה מעודד בעיקר אוכלוסיות לא יצרניות לקיים מצוות פרו ורבו 3. השקעות מסיביות בחינוך ובתעשיות עתירות הידע שהן מנוע הצמיחה העיקרי של המדינה 4. מלחמת חורמה בפשיעה ובהון השחור 5. שינוי דרמטי בקריטריונים לקבלת אבטחת הכנסה ודמי אבטלה - מקצבה לשכר תמורת עבודה נדרשת 6. פיתוח הפריפריה 7. ועוד ועוד.... הסיכוי שזה יתרחש הא קטן ועל כן מצבנו קשה. הפחד שלי גדול הרבה יותר מהמצב החברתי והדמוגרפי מאשר הפצצה האירנית או המחבלים הפקיסטנים....
אסף | 25.09.12
95.
כמה שאתה צודק - גם אני בין הפריירים שנשארו למרות שאז יכולתי לברוח עם חברים
כן לאחר מלחמת יום כיפור ועוד כמה הזדמנויות כמו רבים מחבריי אנשי הייטק שברחו מפה כן פשוט ברחו לחיים טובים יותר חלקם חזרו ומצטערים על כך וחלקם נשאר שם במבט לאחור אני מצר על בריחתם כי אולירק אולי היינו יחד יכולים לשנות את המציאות העגומה שאליה התדרדרה המדינה עם "מנהיגים" מושחתים עם קליקה של חבורת טייקונים ששולטים בחיינו ואנחנו ניראים רק דרך חור שהיה בגרוש ואיננו ניראים כלל - אויר - לחונטת שהלטון שבעיניה אנחנו רק משלמים להם שיוכלו ליהנות ממנעמי החיים בעוד עלובי הארץ - האזרחים העם אינו נחשב כלל ממרומי מגדל השחיתות בו הם נמצאים אבל כפי שאמרו חכמים - לא לעולם חוסן יבוא יומם והם יופלו על ידי העם הזה שמאס בשחיתות והבזיון של שלטון החונטה כן יהי רצון
hawk | 25.09.12
94.
מספיק עם הבכיינות
נכון, בשביל רמת חיים גבוהה, צריך לעבוד קשה. הוריי עלו בלי פרוטה לפני מלחמת העולם. אבי עבד ב 3 משרות מצאת החמה עד צאת הנשמה. גרנו 2 משפחות בדירה אחת. חיינו בצמצום, אך הוריי לא חסכו בכל מה שנוגע לחינוך. גם אני קרעתי את עצמי בעבודה ובלימודים ותודה לאל הסתדרתי בחיים. עברתי את כל מלחמות ישראל הן כילד והן כלוחם. אף פעם , גם ברגעים הקשים ביותר, לא עלתה בי המחשבה להגר ולהיות תלוש. סך הכול, עם כל הקשיים, אם נשווה את מצבנו למרבית מדינות העולם, אין לנו על מה להתלונן. בשום מקום לא מחלקים מתנות חינם. אם יצא לך לראות את הסדרה של צבי יחזקאלי, על הנעשה באירופה, כדאי שידלקו לך נורות אדומות
יליד הארץ | 25.09.12
92.
הפוליטיקאים אשמים !
אתה טועה לא "החברה הישראלית לקחה את המודל הקפיטליסטי לקיצוניות איומה", אלא הפוליטיקאים !. מה שעשתה החברה הישראלית שנשארה שנים רבות עם אותו דפוס הצבעה בשינויים קלים. זה נקרא - "סינדרום שטוקהולם". הציבור הרחב ממשיך להצביע עבור אילו שגרמו לו נזק כפי שתארת בכתבה.- הוא ממשיך להאמין שהרע זה בעצם ה"טוב" , ואינו שש לשנות מתוך חשש שאולי המצב יהיה רע יותר.
מוטי בליצבלאו | 25.09.12
89.
56 - אתה הישראלי המכוער, זה שסידר את כל הילדים ואת עצמו בדירות לא כתוצאה
מעבודה קשה כמו שאתה מציג אלא כתוצאה מזה שחיממת את הכיסא 40 שנה עד לפנסיה וקיבלת תנאים מפליגים. יכולה להטיח לך שאני יותר משכילה ממך, עובדת יותר קשה ממך ועדין לא מצליחה להגיע לדירה. עם הגישה שהצגת אתה בוודאי ממשכירי הדירות שמעלים שכ"ד כל שנה כי אתה חושב רק במונחים של כסף ולא במונחים של הומניות כפי שעולה מכתבתך. אז...אתה לא שוס גדול אתה סה"כ בן אדם שעבד במדינת ישראל הסוציאלית של פעם, תבדוק עם התכשיטים שלך מהם התנאים הסוציאלים היום. האם יש קביעות? ביטוח מנהלים? משכורת 13? בונוסים? כל הדברים שעשית הם כסף ואתה חושב שהם פרי עבודתך ה"קשה" או "השכלתך"
כועסת | 25.09.12
87.
עצוב, פשוט עצוב שאין לכותב אופטימיות .....
אני מניחה שיש הרבה דאגה, איכפתיות וחשש מהעתיד לבוא. אבל..... עם כל העניין שלכל משפחה יש בחו"ל ילד או שני ילדים שהחליטו לעזוב אם מסיבה כלכלית או סיבה של פחד (אני לא שופטת אותם חלילה...). .לדעתי, זה זמן כיפור זמן של חשיבה שצריכים להיות אופטימיים וכל הבא להשמידנו יצטער על הרגע שהוא חי. .... זה זמן לאחדות אפילו שהמנהיגים לא בדיוק עונים על הגדרה של דאגה לאזרח ,,, למעמד ביניים. אנו כבוחרים חובתנו להצביע כל 4 שנים בקלפי ולהביע דעתנו באשר למצב, ואף מנהיג לא חסין מביקורות !!!!
שלומית  | 25.09.12
86.
קוראת ומזדהה
אבות-אבותי מצד אחד הקימו את נהלל. אבות-אבותי מהצד השני באו לכאן מאירופה של אחרי השואה. ואני חושבת ללמוד לדוקטורט בארץ, לנסוע לפוסט, ולא לחזור לכאן. כל פעם שקורה משהו, האוטו התקלקל, צריך לעקור שן בינה, אני אומרת לעצמי: אוקיי, אעבוד יותר שעות. אדחה את הדוקטורט כי המלגה לא תספיק, והאוניברסיטה אוסרת עלייך לעבוד בחוץ. אדחה ואחסוך... אין סיכוי כזה. אין מה לדבר על לצאת לחו"ל (לא יודעת מאיפה הנתון הזה שכל-כך הרבה ישראלים יוצאים לחו"ל. לדעתי מדובר חלקית בתושבי חוץ מחזיקי דרכון ישראלי שבאו לחופשה ועכשיו הם חוזרים לחייהם הטובים שם). אין מה לדבר על להביא ילדים לעולם. נוסעת כיוון אחד למרכז העיר באוטובוס, וחוזרת ברגל כדי לחסוך את הנסיעה... וכל הזמן, רק מחכה לרגע שאוכל לנסוע מפה. גדלתי בבית מאוד ציוני, אפילו ימני, אבל לא נשארו לי שום סנטימנטים.
בת 27 | 25.09.12
85.
כתבה טובה לחשבון נפש
אם לביבי היה איכפת מהמדינה הוא היה צריך לפרוש מרצון ולא להמשיך במדיניות שמביא רק רע לרוב התושבים. איך זה יכול להיות שרוב אלו שבכנסת מיליונרים שבכלל אינם מבינים מה עובר על רוב העם. אם היו מעיזים לעשות מחקר כמה עזבו את הארץ מאז שביבי בשלטון ,כן אנחנו רוצים לדעת. לא מבינה איך אדם שנחשב לחכם הוא כל כך אידיוט.
עינת | 25.09.12
84.
כל מי שבוחר לברוח...
ממליץ לו לברוח לאפריקה, שם הדבר הכי טוב שיכול לקרות לך זה שלא רוצחים את הילדים ואת המשפחה שלך בזמה שאתה כורה יהלומים וישן באוהלים, שם באפריקה... סוציאליזים חחח הצחקתם אותי, כל מי שרוצה לברוח מוזמן, כך למי שנשאר יהיה יותר טוב(יהיה לו יותר אפשרות להתפתח ופחות תחרות) זה א', ב' במקום לקטר, תבחרו לעשות שינוי ולעשות משהו ולא להגיד איייה, הדלק עלה או איייה החשמל עלה. לכל דבר יש פיתרון, ובעיות תמיד יהיו קיימות. החוכמה היא לדעת איך לנצל את המצב לטובתנו ולדעת איך לפתור בעיות.
דני | 25.09.12
82.
מה שעצוב זה לא המצב, זה חוסר ההבנה לגורמים למצב
אתה באמת חושב שהמצב נוצר מהקפיטליזם החזירי? או שאולי, רק אולי, תנסה להרים את הראש שלך למעלה ולגלות שעל הגב שלך יושבים עשרות אנשים שפשוט לא עובדים. אם היינו מדינה קפיטליסטית אזי כל שירותי הרווחה היו טובים יותר. אם היינו מדינה קפיטליסטית יותר קרקעות היו מופשרות, יותר דירות היו נבנות, ההיצע היה גדל על הביקוש וערך הדירות היה יורד במקום המצב הנוכחי. אם היינו מדינה קפיטליסטית אזי חרדים היו יוצאים לעבוד ולא היו זקוקים למיסוי המטורף שהממשלה מטילה על הצרכן החילוני. אם היינו מדינה קפיטליסטית אז מצבנו היה טוב בהרבה. בדבר אחד אתה צודק, הרבה מאיתנו, הציבור החילוני העובד רוצה לרדת ולברוח מהארץ. לאן? למדינות קפיטליסטיות שבהן אתה מתוגמל על האופן שבו אתה עובד (קנדה, אוסטרליה, ארה"ב וגם גרמניה, כולן צעד קפיטליסטי אחד לפנינו ולכן פנינו מועדות לשם). שווה לחשוב על זה לפני שאתה צועד במחאה הבאה.
דני | 25.09.12
80.
קוטר ובכיין מקצועי שמניעיו פוליטיים לגמרי ..................
כל מה שעומד מאחורי הנהי והבכי וצבר הקיטורים הבכייני הנ"ל הוא רצון עז ועקשני לנגח את הממשלה ואת העומד בראשה כאשר המניעים האמיתיים הם לא צדק חברתי ולא דאגה לשכבות וקבוצות כאלה ואחרות אלא אג'נדה פוליטית שמגיעה מכיוון מסויים וברור . האמת והמציאות שונים לגמרי כמובן , מדינת ישראל היא מדינה מערבית מפותחת שרמת החיים בה גבוהה , במדד רמת החיים בעולם במקום ה 15 , עם יכולות טכנולוגיות מהגבוהות בעולם עם כלכלה יציבה וחזקה ובסך הכל טוב כאן , תמיד אפשר לשפר, אבל בגדול ממש לא רע לנו , אז די בר לקיטורים האלה !!
אורי | 25.09.12
78.
הפתרון: אוסטרליה.
אני בתהליך הגירה לאוסטרליה ובעז"ה בשנה הבאה אחגוג את ראש השנה בסידני. זה לא צעד פשוט, אבל להישאר כאן בתוך הקריסה הכלכלית, הכאוס הבטחוני, החרדים המשתלטים וכל שאר הבלגן, זה פתרון גרוע בהרבה. אני עוזב בעקבות חברים שכבר שם ומספרים כל הזמן כמה טוב שם. מי שמעוניין בהגירה יכול למצוא מידע נוסף בבלוגים בעברית אודות אנשים שכבר עשו את ההגירה הזו. תראו למשל בבלוג: "ארץ הקנגורו" http://ausrael.wordpress.com/ ותסתכלו בלינקים שבבלוג שמובילים לבלוגים של אנשים אחרים שהיגרו. יש אפשרות לחיים אחרים. אפשר לצאת מהמצב הנוראי שבו תקועים אזרחי ישראל. זה תלוי רק בכם!
אחד שנמאס לו | 25.09.12
72.
החתך החילוני-אשכנזי הפך למיעוט וחושב שזה "סוף העולם".
אני שייך לקבוצה הזאת, אבל כלל אינני משוכנע שה"ערכים" החדשים, כפי שמייצגים אותם אלה שתמיד התווכחתי איתם, "נופלים" משלי. אני גם תוהה, אם כל מה שחשבתי פעם ל"נכון וצודק" הוא אמנם כך, ובעיקר, אני נושא איתי אין ספור "תחזיות" (מכל סוג שהוא) שכולן התנפצו ולא עמדו במבחן ההיסטוריה.
גדי | 25.09.12
71.
כתבה מצויינת , עצובה וקשה לקריאה , אך מציבה לפנינו מראה אמיתית להתבונן על עצמנו
האינדיבידואליזם שאנו כל-כך מקדשים היום , הרג את הסולידריות והביא עמו אפתיה ואדישות לסביבה שאנו חיים בה . הפכנו להיות ציניים , רדודים ותחרותיים אחד כלפי השני , כאלה משקדשים רק רייטינג ומספרים . זו הסיבה שאנחנו עדיין סובלים שלטון שהורס לנו את החלומות והשאיפות לעבוד קשה ולקיים חיים נוחים וראויים . החיים צריכים לחנך אותנו לעבוד קשה על מנת להצליח ולא לקיים מלחמת הישרדות כלכלית יומיומית . זה לא מהות החיים . אך עם זאת , יש לנו עדיין עם נפלאה וארץ נפלאה . אני לא עוזב לשום מקום , למרות הקשיים . עזיבה מבחינתי תהיה בגידה בחלומם של הוריי ומשפחתי , שעשו הכל לעלות לכאן מתוך תחושת שליחות וציונות , במטרה לתקוע כאן שורשים לעד . כל הכבוד על הכתבה הנפלאה . צריך לפעמים כאלה שיעזרו לנו להתבונן בראי ולתהות על משמעות הקיום . אני רק מקווה שמנהיגנו גם עושים כמונו . גמר חתימה טובה לכל עם ישראל !
איציק  | 25.09.12
70.
הנה חלק מהסיבות שלי
אני עזבתי שלא שילמו לי משכורת על חודש וחצי עבודה,עזבתי בגלל שבבית המשפט גיליתי בוודאות קומבינה עם השופט,שראיתי נוער שותה רד בול בכמויות ולא בשביל הספורט,שראיתי הומלסים,שלא היה בטוח להתלונן על עבריין במשטרה,ש'כוכב נולד ' השפילו בשביל הרייטינג,שנבחרי ציבור לא חוששים לעבור על החוק ,שלא דאגו לעשות את עבודתם למשל בתחבורה ציבורית ,שמחירי המים השתוללו ,החלב,הדלק,הלחם,הטיטולים,החשמל,והשכר של עבד,שכר דירה עולה ואין מה לדבר על רכישת דירה ,אני לא בכיין אולי קצת ולא ממש איכפת לי ,אם לקטר שיש אנשים כמו מירי רגב בכנסת זו בכיינות אז כן אני בכיין, היום יש לי דירה אי שם במערב אירופה ,ויש תחבורה ציבורית ,ולא ממש איכפת לי ממה שקורה פה כי לא קורה פה הרבה ,יש שכר הוגן ותנאים לא רעים לגדל ילדים,הקטע הוא ש180000 טילים ואיומי השמדה לא ישיגו אפקט של מה שציינתי קודם ,אין לי בעיה למות בשביל המדינה ,מסתבר שלמדינה יש בעיה לתת לי לחיות
avi | 25.09.12
67.
כנראה שלפני 77 היה טוב יותר
עובדתית אנחנו במצב הכי טוב מאי פעם ! המצב הכלכלי טוב מאי פעם , הביטחוני טוב מאי פעם . מגיעים יותר תיירים מאי פעם. אנחנו טסים יותר לחו"ל וצורכים הרבה יותר מאי פעם. רק מה אנחנו גם בכיינים הרבה יותר . כנראה שאני לא מבין ובשנות ה50, 60 , 70 לפני שהימן עלה לשלטון המצב היה טוב יותר
רועי | 25.09.12
65.
אסון נמנע בנתב"ג
בערב ראש השנה חזרתי לארץ מנסיעה בתפקיד. המטוס עוכב קרוב לשעה מעל הים ואחרי שנחתנו הבנתי: רכבת אוירית של מאות טיסות ממריאות אח"כ קראתי כי בחגים אלו יוצאים לחו"ל 1.2 מליון שראלים (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) כל ישראלי חמישי חוצא לחו"ל רק בחגים אלו. וקרוב ל 6 מליון בשנה (ממוצע של כמעט 100%) אלו "הילדים של החורף" , "מעמד הביניים שנשחק" שלא גומר את החודש, שאין לא קורת גג, שאינו יכול לקנות עגלת תינוק...ושיכול לנסוע עם משפחתו פעמיים בשנה לחו"ל בעלות ממוצעת של 32000 ש"ח למשפחה רבותי, YOU ARE FULL OF SHIT פשוט ספינת שוטים ולהשוואה קטנה: 88% מאזרחי ארה"ב לא יוצאים מגבולות המדינה אפילו פעם אחת בחייהם, 66% לא יבקרו לעולם בניו יורק (איני מכר ישראלי שלא ביקר שם, רובם 3-4 פעמים)
עובד | 25.09.12
64.
כשאתה נופל כאן אז אתה נירמס . גופים ממשלתיים משפילים ורומסים עד דק אז זה המצב שנוצר
כל אדם דואג לעצמו על חשבון כל דבר שמא יצטרך לחזר על הפתחים של ביטוח לאומי ושות . חייב שינוי משמעותי ואז האנשים יתחילו להיות יותר ערכיים כי כשאדם גווע מרעב אין כמעט שום דבר למעט הרעב . שיהיו בשורות טובות וחתימה בריאות ופרנסה לכל עם ישראל אמן .
אריק | 25.09.12
63.
יבואו בחירות והתוצאה תיהיה אותו הדבר. זה ברור. עד שזה לא היפגע לציבור בכיס וחזק....
כלום לא יקרה פה . להיפך. מי שיש לו יחיה ומי שאין לו יבכה. תפנימו הכוח בידים שלנו של האזרחים. כן. אז, קחו יוזמה אתם בני ה- 30 וה -- 40 . ותתחילו לקחת מנהיגות לשינוי. קשקשת ברשת לא תביא ל ש י נ ו י . אז, קדימה ומיד.
התקווה האבודה | 25.09.12
62.
הכל נכון. אנחנו פראיירים והמדינה שלנו מתדרדרת
אנחנו המדינה הכי יקרה בעולם אנחנו עובדים קשה שעות רבות ולא גומרים את החודש אנחנו נוהגים כמו חיות על הכביש ללא סבלנות אנחנו כבר לא מכבדים את מה שקיבלנו מדורות הקודמים אנחנו מרמים אחד את השני כי נמאס לנו להיות הפראיירים היחידים שחיים לפיה חוק אנחנו מתנהגים בגסות למבוגרים לניצולי שואה לעשירים לעניים לתיירים ולמי לא אנחנו כבר לא עם הספר אלא עם הריאליטי אנחנו חיים בכיבוש בלי לנסות לחתור לשלום הגיע הזמן לעשות חשבון נפש אפשר לשנות את זה וחבל לחכות עד שיקרה כאן אסון כדי שהעם הזה יתעורר
שי | 25.09.12
61.
ברגע שנצא מהאדישות ונפסיק לקנות ולבזבז יהיה פה טוב יותר
רק שלדור של היום אין אפילו כח לחשוב באופן רציונלי. גם אני נמצא שם כבר לאט לאט....רק שאני בחיים לא אלך ואשעבד את עצמי למשכנתא של 30 שנה. אני שומע סיפורים על דירות של 40 שנה שעולות במחיר מופקע שמצריך משכנתא ומתחלחל. אבל הישראלים שמים פס....ממלאים את הקניונים וקונים דירות ויוצרים מצגת שווא שהכל פה אחלה וככה אדון ראש הממשלה יכול לשבת בכיסאו שהרי הוא יודע שייבחר שוב. כמות האדישים פה שתבחר בו שוב היא מספיק גדולה. רק שאחד כמוני לא יהיה פה לאחר מכן אם וייבחר שוב ולא נראה פרצופים חדשים מנהלים את המדינה. לא כי וויתרתי. אני אצביע למישהו אחר, אבל יש פה כמות אדישים גדולה שחושבת שהמדינה קיימת למען הביטחון בלבד ולא מדיניות הפנים. בואו ותראו כמה אנשים עובדים וקורעים את התחת בקניונים רק בשביל לשלם שכר חנות מופקע ומופרע להחריד. אתה עובד עובד ועובד והרווח קטן בגלל שכר חנות עצום. ודבר שני זו התקשורת, יצא לי לצפות בתוכנית לילה כלכלי בשבוע האחרון. כמה אפשר לדבר על אייפון 5? את מי זה מעניין ואת מי זה משרת אני שואל את עצמי? מכשיר שלפי השמועות עולה פה כרגע 5000 שקל. מחנכים את העם לבורגנות. וסתם...זה חלול וחסר תוכן. דעתי לפחות. אבל כבר התקלקלנו. מזמן אפילו. אני לא יודע אם זה בר תיקון וכל כתבות הדעה האלה הן נחמדות לכשעצמן אבל לא נראה לי ישפיע על האדישות בציבור.
חתימה טובה לכולם | 25.09.12
59.
מילים כדורבנות במקום לברוח בואו נקום על השלטון ועל המשטלתים עלינו
לא ימין ולא שמאל אלא מפלגה בעד מולדת , לא אגו ולא תרגילים פוליטים כי אם שמירה על המולדת לנו ולדורות הבאים תנו לאחרים לברוח וללכת מכאן מי שלא עובד ולא תורם שילך למקום שיממנו אותו האחרים כאן הסיפור הזה נגמר !!! נבנה חריש לכל חיילי צהל ולא לבטלנים ואוכלי חינם, לא לשקרנים ולאלו שעובדים עלינו בעיניים!!
חייל | 25.09.12
57.
כתבה קיצונית ולא משקפת את האמת
אפתח בהודאה: יש מה לשפר במדינה. אפילו יש הרבה לשפר במדינה. ממש לא הכל מושלם, יש שחיתות, יש עוני ויש ניכור מסוים בחברה. אבל, וזה אבל גדול, המצב אפילו לא קרוב למצב שהכותב המגזים מתאר פה, נראה שהוא לא מסוגל לראות שום דבר , פשוט שום כלום מהכוס המלאה, ורק מהכוס הריקה. השחיתות בירידה והיא לא מה שהייתה פעם (לא בכל מדינה בעולם ראשי ממשלה ונשיאים וראשי עיר מועמדים לדין ומורשעים), יש שיפור אדיר במודעות לאיכות הסביבה, בשנים האחרונות רואים התעוררות בנוגע לסולידריות חברתית, המצב הכלכלי תתפלאו או לא, ממש בסדר גמור, הקניונים והמסעדות מלאים, כמעט לכל אחד יש מכונית, לסטודנטים עם כל צרותיהם יש כסף לדירה משלהם בתל אביב והתחבורה הציבורית נמצאת בשיפור מתמיד. יש כמובן עוד הרבה דברים. להבא להביא כתבת נגד שתאזן את כל הדיכאון הזה שהכותב מייצר.
יוסי | 25.09.12
56.
מר ברקן: ואצלי דווקא חשבון הנבנק והארנק מרגישים מצויין. וגם אני וילדי
כי אני מגיל צעיר לקחתי אחריות על חיי: עבדתי ולמדתי (כן, בסדר הזה), חייתי על פי היכולות שלי ולא של השכנים (ולכן חשבון הבנק שלי היה בזכות גם כשבקושי היה לי מה לאכול). והסתדרתי מצויין ב"מדינה הנוראית" הזאת. והנחלתי את אותם ערכים ל 3 ילדי (אמרתי ערכים - לא מתנות או מותרות) - והנה שלשתם (בסביבות שנות השלושים לחייהם) מסודרים עם קורת גג, פרנסה ומשפחות משלהם. ועוד דבר קטן: אני משוכנע שנקודת המוצא שלי לא הייתה יותר טובה משלך. התייתמתי מהורי כשהייתי בן 19 (במהלך השרות הצבאי אותו המשכתי כמובן), כשהירושה שזכיתי לה היתה שוות ערך ל 1000 ש"ח של היום, מקלט רדיו וקצת בגדים. ואמי ז"ל היתה אומרת: איך שתציע את מיטתך, כך תשן. עופריקו הילדון: הכל בראש. תתבגר.
עולה חדש | 25.09.12
54.
המתן עד שתגיע לשם, לנכר!
בית הוא המקום בו ישראלי/יהודי חוגג את חג הביכורים (וגם אחרים)שלו ולא את חג ההודיה של האחר גם אם הוא מלווה במאכלי תרנגול-הודו מלאי טעמים ככול שיהיו....... גורלו של עמינו מעולם לא היה קל - זכור את הגלות, הפריץ והשטיטל (והכל בהמעטה). את חשבון הנפש האמיתי ניתן לעשות רק לאחר שטועמים טעם של גלות. לאחר הכל - גם בארצות נכר יש שחיתות ופשע ולא הכל מאה אחוז בסדר. וכאשר חיים בניכר לא נוטים לראות זאת, כי פשוט זה לא שלנו..... אין לחשוש להרים ראש ולראות גם את יפיה של הארץ ושל אנשיה, גם אם לא הכל שפיר ותקין בה. גמר חתימה טובה לכולם!
יעקב הוד | 25.09.12
53.
כתבה מעולה-אנחנו הבנו את זה כצת מאוחר
- אחרי גיל 40 ובעצב יצאנו כדי שהילדים הגדולים שכבר אחרי צבא יוכלו לקנות בית משלהם והקטנים יותר יקבלו חינוך יותר טוב ולא יצטרכו לשלם את ההסעות והכיתות הקטנות של אילו שלא משרתים ולא עושים מילואים. וחיים בעזרת השם והחילונים-אנחנו וילדינו.
שבן | 25.09.12
52.
נשבר הלב
טוב שהעלת על הכתב דברים אלה. כל כך נכון וכואב.על מה נלחמו הורינו כאן,ואנחנו?לקחו לנו הכל, את התקווה לחיות טוב.לא לזה פללנו. רצינו מדינה, אבל שפויה.מה קבלנו, מדינה כוחנית כלפי אזרחיה, שאבדה את החזון.מכאן הדרך למטה קצרה.צריכים מנהיגות אחרת. צריך שינוי ! שינוי באומץ ללא פחד!! הלואי, הלואי....
גלית | 25.09.12
48.
לבועז מתגובה 7: רק אל תתבלבל מעובדות!!!
לא ניתן ליזום בארץ? מאיפה בדיוק הנתון האוילי הזה? ישראל= מקום ראשון בעולם ביזמות עסקית ל 100,000 איש בהייטק - מקום שני בעולם במונחין אבסולוטיים אחרי ארה|ב אלא שהאוכלוסיה שם פי 50 יותר גדולה, שלא לדבר על שטח (פי 500 ) אבל כמו שאמרנו: קדימה סיסמאות, לעזאזל עם עובדות אז אם עזבת כי לא היית מספיק מוכשר או חרוץ כדי לחיות, לך הרקב לך במקום אחר ונראה איך שם מצליחים הבטלנים.
הייטקיסט | 25.09.12
47.
מתי כבר תהיו קצת מאוזנים ?
כל הזמן מפרסמים דעות של שמאלנים קיצוניים כאילו ליצור תחושה שמדובר בדעת רוב למעשה הדעות שמפורסמות כאן וברוב הכתבות מתאימות לפחות מ 5% מהאוכלוסיה ה 5% האילה הם גם פעילים מאוד בטוקבקים (חלקם בשכר) ככה נוצר רושם מדומה דעת הרוב במדינה דמוקרטית נרמס על ידי כלי התקשורת ואחר כך מתפלאים למה בבחירות הימין מנצח והשמאל מפסיד איך יכול להיות שמי שיש לו 90% בטוקבקים מקבל רק 4 מנדטים אני זוכר מצויין מה היה פה בשנות השמונים ובשנות התשעים הכלכלה היתה על הפנים המצב הבטחוני על הפנים המצב החברתי על הפנים היום כמעט הכל יותר טוב רק התקשורת היום כל כך חד צדדית ומוטה
לא תעבדו עלי | 25.09.12
46.
כואב כמה שאתה צודק
אנחנו בני ה 50 ה 60 וה 70 באמת חירבנו את העסק. מילא היינו רק קפיטליסטים (כמו באמריקה) אבל הבעייה היא שמצד אחד אנחנו קפיטליסטים קיצוניים, אבל מצד שני המשק שלנו מאוד בעייתי מבחינת גודלו (אין יתרון לגודל בשום תחום ומצד שני יש מונופוליזם ) מבחינת הוצאות הביטחון, מבחינת יוקר המחייה ולא פחות חשוב מכך אנחנו סוציאליסטים קיצונים בכל הקשור לסובלנות שלנו כלפי מגזרים טפיליים וועדי עובדים סופר חזקים וכו'. הלוואי ויכותי לומר שהכותב כותב שטויות אבל אין זה כך
בן 51 נכה צה"ל אב לבני 20 | 25.09.12
45.
לברוח זה לברוח
הדור הקודם אשם ? בסדר , אני קצת יכול להסכים איתך אתה תברח מין הארץ ? , אז אתה תהיה אשם לא פחות בזה שלא עשיתה כלום למען הדורות הבאים. אני מייוש בדיוק כמוך אך צר לי להגיד לך שזה שנתתה שלוש שנים למדינה + מילוים + כתבה ב-YNET זה לא מספיק. צא לרחובות להפגין , תסחוף את האנשים איתך, אולי תנסה לתת אלטרנטיבה פוליטית למצב העגום הנוכחי. אם זאת באמת המולדת שלך אז אתה תישאר להלחם עד הסוף , אם לא למען עצמך אז למען הדורות הבאים.
דיאגו | 25.09.12
44.
זה נכון, אבל
אני גם חושבת שזה לא רק סגנון חיים, לא באמת "התחנכנו לתחרות כדרך חיים, לכך שהכסף והיוקרה הם המטרות הנשגבות" ואין רע בכסף ויוקרה, אבל הכל כל כך יקר וקשה גם בלי מותרות.... כאחת שגרה בחו"ל (כן, התייאשתי, כבר לפני 4 שנים) עצוב לי לחשוב שבקרוב (כמה עשרות שנים זה נחשב קרוב) עם ישראל שוב יתפזר בגולה....
רוני | 25.09.12
42.
אני מרחם עליך ועל שכמוך
אני לעומתך מרגיש זהות מלאה עם המפעל הציוני בארץ ישראל, ילדי היו בצופים ומשרתים בצבא (ולא בשקם), נושא האינדיבידואליזם אינו שייך לחברה הישראלית כי עם לחברה המערבית , הסינית וחלק גדול מהחברה הערבית כיום, וזהו עוד נדבך בהתפתחות האנושית. כולם יודעים שהמצב אינו אידיאלי, אבל מה לעשות ישראל הינה חלק מהאנושות בעולם וסובלת מאותם סימפטומים. לא הפגנות ומחאות יעזרו כאן, תחנך את ילדיך אחרת והעתיד שלהם יהיה טוב יותר.......
ירון | 25.09.12
39.
שלום ולא להתראות !
גם הוריי שבאו ממקום רחוק לארץ שלא היה בה כלום (אחרי מבצע קדש ב -56) וגרו בכל מיני חורים בארץ (לא, לא בתל אביב), ועבדו בכל מיני עבודות, שאני לא חושב שכדאי לספר לך עליהן מפחד שייכנס בך דיכאון, קרעו את התחת והגיעו למה שהגיעו. גם אני ואחיי במעמד הביניים, שעושה צבא ומילואים, משלם מסים, ונאנק תחת התשלומים הרבים עדיין עובדים קשה מאוד יום יום, אבל לא מקטרים, ולא גרים בתל אביב, ולא עובדים בה, וחוסכים כל שקל בעבור העתיד (אני אומר תל אביב, ואני בטוח שיודעים במה מדובר- לא כולם בוודאי). אם היית גר בארץ אחרת אתה חושב ששם היה לך טוב יותר? יש לי משפחה גם באירופה המדממת וגם בארה"ב. מספיק ששם יקראו לך יהודי מלוכלך, ואז תראה איך תרגיש. אני לא אומר שהמדינה שלנו מושלמת, והמחירים פה בהחלט גבוהים, אבל מפה ועד לעזיבת הארץ המרחק רב מאוד. בשביל זה יש בחירות ואם לא מוצאת חן בעיניך הממשלה הנוכחית אתה רשאי להחליפה. גם לי יש ביקורת עצומה על התנהלות הממשלה, המעדיפה את לובשי השחורים על פני לובשי המדים, המעדיפה לממן ארוחות שחיתות ב 80,000 שקל (!!), של ראש הממשלה וחבר מרעיו על פני מתן הכסף לעוד מחשבים לחינוך או לכסאות בתור לביטוח הלאומי, הבוחרת לתת כספים לאנשי שלומה ולעבריינים על מנת שחלילה לא יפרו את השלווה שהם זקוקים לה, כדי לחשוב למי אפשר עוד לשלם שוחד כדי שהדברים יסתדרו מהר. הלוואי עלינו הסדר הציבורי הקיים במדינות אחרות, שמצבן הכלכלי טוב משלנו. אבל פה אנו יהודים וישראלים במדינה שלנו, שאף לא אחד יזיז אותנו ממנה ואותה מאיתנו.
גד | 25.09.12
36.
אני "שרדתי את השואה" וטוען שהכתבה הינה קישקוש אחד גדול ולא רציני
כל מיני "קביעות" מגעילות ולא נכונות וכל מיני "מסקנות טיפשיות. למה שלא תראה כמה דברים נעשו בארץ במהלך 64 השנים האחרונות? היו לנו 7 מלחמות [כולל מלחמת ההתשה] ולמרות זאת - מדענים ישראליים פיתחו את הטכנולוגיות הכי חשובות בעולם [יחסית לגודל האוכלוסיה] יותר מדענים זכו בפרסי יוקרה בינלאומיים מאשר במדינות גדולות ומפותחות יותר אין עוד מדינה שהתפתחה תוך כדי קליטת מיליוני עולים. אז תעשה לי טובה [ואולי גם לאחרים] ותפסיק לבלבל את המוח בשם איזשהם אידיאלים מזויפים והזויים. שנה טובה וגמח"ט
אילן | 25.09.12
33.
הכתבה נכונה וצודקת אבל מפספסת את הסיבה - הכל פוליטיקה
שיטת הבחירות במדינת ישראל נותנת עוצמה חסרת תקדים לקבוצות מיעוט על חשבון הרוב. התמוטטות הסולידריות נובעת בראש ובראשונה ממפלגות בנות 3 מנדטים שקובעות את סדר היום ומאלצות יחס מועדף באופן קיצוני לציבור הבוחרים שלהם על חשבון הרוב. הפתרון הנכון (שאין סיכוי שיוגשם) הוא שינוי שיטת הבחירות שיביא לכך שבכנסת יהיו לא יותר מ - 5 מפלגות .
המיואש | 25.09.12
32.
אין לך מושג למה המדינה הזו קמה.
אם מה שקורה היום מייאש אותך. חזור ל 1933. אז לא היה עתיד לעם היהודי. היום שיש לך כמעט הכל מדינה יהודית עושר ואושר. זה שאתה יכול ללכת ברחוב ללא חשש מקבלת מכות דיינו. זה שאתה לא צריך ללכת עם טלאי צהוב דיינו. זה שלא אומרים לך יהודי מלוכלך דיינו. זה שאתה יכול להילחם נגד האויב שלך ולגבור דיינו. בקצור עזוב שטויות תקן את הדברים הקטנים והמשך לבנות. בחו"ל אתה יכול לבנות את הקפיטאליזים האינדיבדואלי שעליו אתה מתלונן אבל לחכות ולקבל את המכה הבאה. שנה טובה והמשך בנית הארץ.
אא | 25.09.12
31.
תפסיקו לבלבל את המוח על שמאל או ימין
אני בא מבית ימני ליכודניקי שונא מפא"י עד עכשיו אני זוכר את שאגות השימחה של אבי עם בחירתו של בגין ב77 לראש ממשלה, אבא שלי ראה בזה נקמה בשמאל ומפא"י, גדלתי לתוך זה ועד לפני 3 שנים לא יכולתי לראות בעיניים את אנשי המערך והשמאל. ועכשיו שאני בן 40 אב ל3 ילדים , שמרוויח עם אשתי קרוב ל15 אלף שח בחודש ולא מצליח להגיע לבית, עכשיו אני מבין איך ביבי דופק אותנו, הספינים שלו על השמאל לא יעבדו עלי הפעם. הבעיה שלנו היא לא אירן, אלא ביבי והמדיניות שלו הקפיליסטית החזירית. אני וחברי שעדיין עושים מילואים הולכים עם ראש באדמה. ההורים שלי עודדו אותי ללמוד ולהתפתח אבל אני לא מגיע לכלום!!! בזמן שלטון ביבי מחירי הדירות עלו ב100 אחוז והוא לא עושה כלום, כי הוא לא רוצה. הוא חייב קודם כל לבנקים לקבלנים לאנשי ההון ועלי הוא שם פס. ביבי בבחירות הקרובות, אנא תסתלק לי מהחיים, אני על סף גירושין מהייאוש שהכנסת אותנו, לך ואל תחזור
יניב כחלון | 25.09.12
29.
אני באמת לא מבינה מהכתבה על מה הוא מתלונן ולמה הוא מתבייש בפני סביו
תחרות וקפיטליזם? אז מה מפריע לו לא להיות כזה ולחנך את ילדיו לא להיות כאלה? עבדים ולא מגיעים לתעסוקה הוגנות ובטחון כלכלי? אבל זה מגמות כלל-עולמיות, לא משהו שבישראל המציאו. קשה לקנות דירה? מה, בגלל זה לבכות, לרדת מהמדינה, להתבייש בפני סביו? סה"כ עדיין יש לכולנו איפה לגור, גם אם בשכירות. אני חשה שצריכות להיות סיבות ממש חזקות כדי לכתוב טקסטים נוקבים כאלה, אבל לא מצאתי שום דבר אמיתי בכתבה.
ליז | 25.09.12
28.
ספירת מלאי אישית ומילה של תקווה
שימו לב כמה אנשים מסביבתי הקרובה עזבו את ישראל בשנים האחרונות: לארה"ב: אחי (משפחה של 4 נפשות), אחותי (5 נפשות), בן דוד מדרגה שלישית (4 או 5 נפשות, לא זוכר כרגע), משהי שפעם יצאתי איתה (3 נפשות) לבריטניה: קולגה לשעבר לסין: בן דוד להולנד: ידידה (נדמה לי 3 נפשות) ויש עוד שבטח שכחתי בכמעט כל משפחה שאני מכיר - ומדובר בחילונים משכילים (לא משנה אם מימין או משמאל) יש מישהו שעזב או מתכוון לעזוב או שוקל את זה - לארה"ב, לקנדה, לאוסטרליה או לאירופה. שלא לדבר על המרדף המטורף אחרי דרכונים זרים (אני לא כותב את זה בביקורת, הלוואי עלי דרכון זר). אבל יש מה לעשות: להגביל את קצבת הילדים ל-3-4 נפשות. מי שרוצה יותר מזה - שייקח את זה בחשבון. כך נמנע רוב חרדי. וגם: לשבת כמו שצריך על מוסדות החינוך החרדיים ולחזק את החינוך הממלכתי.
אחד | 25.09.12
27.
במקום לעזוב בואו נלחם על המדינה. יש פה מספיק אנשים טובים
שלא מוכנים להשלים עם המצב. המחלה הכי גדולה של כולנו היא האדישות. את זה צריך לשנות ולהתחיל לצאת לרחובות כי בחסות האדישות הזו גונבים לנו את המדינה מהידיים. זו המדינה שלנו, והגיע הזמן שניקח אותה בחזרה לידיים. אל תטעו בכוח שיש לרוב האנשים השפויים פה. צריך להצטרף להפגנות המחאה גם אם הם נראות קטנות ולא חשובות. בסוף תיהיה פה מאסה קריטית שאי אפשר להתעלם ממנה שתתחיל להכתיב פה את סדר היום לאוסף חדלי האישים שחושבים שהם קיבלו את המפתחות לעתיד של כולנו.
א | 25.09.12
26.
לפליקס ובה נוף!!!!
אין קשר בן שמאלנים לבין אלה המובטלים...פשוט המנטליות והתרבות הפוליטית של סקטורים סחטנים (חרדים..מתנחלים...משתמטים...ושאר אוכלי נבלות). הרסו כל חלקה טובה במדינה..ואני קרוב לגיל 60 שתרם רבות למדינה ..שמגדל חיילים ..לתפארת המדינה.. מיואש ממנה טוטלית...רואה רק שחורות...צריך לבוא שינוי...הנהגה אחרת..נקודה.
מוטי | 25.09.12
24.
דיי לבכות - גזלו לי לקחו לי, לא נותנים לי.
הסבים שלך היו מתבישים בך. הם בטח לא התלוננו שאין להם מזגן או מקרר ויכלו לנסוע לאמריקה ולחיות את החלום( או שלא) העיקר היה קורת גג לאו דווקא במרכז תל אביב. תפסיקו לבכות אתם רוצים לשנות, תעברו לפריפריה, תיצרו גל גדול של אנשים שעובר לגור בפריפריה בצפון בנגב ואז כל המגדלים האלו במרכז ישארו ריקים, ואולי המחירים ירדו. דירץ שני חדרים במרכז = וילה בפריפריה. אבל אנשים כמוך רוצים לגור בתל אביב רבתי ולהתלונן כל היום. יש לנו ארץ יפה בעיקר באזורי הפריפריה בו נראה אותכם מישבים אותה ומבטיח לכם איכות החיים שלכם תגדל, נכון אולי תסעו לעבודה שעה או שעה וחצי אבל גם ככה אתם תקועים בפקקים בתוך תל אביב ככה לפחות הנוף המתחלף ירגיע אותכם. אנחנו משפחה של 5 נפשות ששוכרים דירה בקיבוץ כי אני לא יכול לקנות ואולי גם לא רוצה במחירים האלו, עובדים קשה לא גומרים את החודש אבל כשאני מגיע הביתה לנוף (למרות החום בקיץ) אני נרגע.
צפוני -  | 25.09.12
22.
אחת הכתבות היותר טובות ונכונות שקראתי בזמן האחרון
אתם יכולים להגיד מה שתרצו על הכותב, אבל קשה להתמודד עם העובדות. הירידה מהארץ הולכת וגוברת. הרבה אנשים איכותיים שאני מכיר ירדו לקנדה למשל. קנדה מעונינית מאוד באנשים איכותיים ומתמרצת אותם. להבדיל אלפי הבדלות מכאן. כאן עדיף להיות חרדי. שעו הקייץ שיסתיים מוקדם מהרגיל מראה למי יש כאן כוח באמת...
דניאל | 25.09.12
21.
ומי אומר שבחו"ל טוב יותר לחיות , והיכן יש תחליף לקפטליזם
רוצה להגר לסעודיה ? שם רוצחים הומואים ולסביות ,ואסור לאישה לסתובב לבד ללא גבר וללא רעלה , רוצה ? שם יותר טוב ? רוצה להגר לרוסיה ששם יש איזשהוא קומוניזם של שאריות סטלין ? רוצה להגר לצפון קוראה ששם אין לאנשים מה לאכול ? בכתבה אתה מציין כמה שאתה טיפש , אתה טיפש משום שלא תכננת את חייך ולא חסכת גרוש לבן ליום שחור , אתה טיפש כי לא הפנת תקציבים להשקעה אלה רק לביזבוזים של שטויות טכנולוגיות , אתה טיפש כי אתה לא מעריך את מה שיש , הכי קל זה לקטר לא טוב לך , קום ולך ותפסיק ללכלך
גלעד מנחם | 25.09.12
20.
זהו? הרמתם ידיים?
לקטר זה קל. לבכות על "לקחו לי" "גזלו לי", זה קל. אז לא קל לכם ואתם רוצים לברוח מכאן. יופי לכם, רק ספרו לנו גם לאן. אתם לא מתעדכנים במה שקורה בעולם מרוב זה שאתם בוכים על עצמכם? לא שומעים על המצב הכלכלי הדפוק (הרבה הרבה יותר מאשר כאן) ועל המוסלמים המשתלטים לאט על אירופה? לא שומעים על התחזקות התנועות האנטישמיות באירופה? למה שלא תסתכלו קצת על הסדרה של צבי יחזקאלי בערוץ 10? אה, הסתכלתם ואתם לא מדברים על אירופה. אז לאן? לארה"ב שם תהיו כנראה בין "מוישה מוברס"? מה נשאר? קנדה ואוסטרליה. אתם יודעים מה? כבר יותר טוב בערבה. כי, אם תהיה כאן בעיה כלשהי סיירת מטכ"ל תבוא לעזור וצה"ל יהיה מאחוריה. ואני מתערב שאם מוסלמי או פשיסט יחרוט צלב קרס על מצח הילד/ה שלכם או אם יחטפו אתכם תמורת כופר, מיד תזעקו שמגיע לכם שמדינת ישראל תחלץ לעזרתכם. כי הרי אתם מלח הארץ, הרי עזבתם רק כדי (כמו המלח) לתת טעם לכל העולם. אז אלי ישי מכניס לנו חורף באמצע הקיץ ורוה"מ שלנו נזכר, באיחור, לטפל בנושא, אבל הצרות האלה הן שלכם ואם תסתכלו סביב תגלו שאתם ממש לא רוצים את הצרות של השכנים אליהם אתם רוצים לברוח.
יוסי ישראלי | 25.09.12
18.
מאד מסכימה איתך אבל
חייבת לומר שאנחנו גם דור של שאננים ושל חברה שמקטרים ולא עושים דבר. כמה מאיתנו שיודעים שחיבים להביא את השינוי בבחירות הקרובות באמת ילכו לקלפי ולא ישארו בבית????? זאת לדעתי אמורה להיות המשימה שלנו. ולדעתי במיוחד למי שמוביל את המאבק החברתי. חייבים להוציא את כולם לקלפי להביא לשינוי. להמשיך להגיד אין לי במי לבחור כי כולם מושחטים לא יכול להיות תקף בבחירות הקרובות.ולדעתי זאת הבעיה הכי גדולה של הדור שלנו. שאנחנו מחכים שהשינוי יקרה שאנחנו נחים בבית.
מושית | 25.09.12
17.
עצוב כמה שזה נכון....
לצערי ניתן לראות את הניצנים של הכתבה הזו בחיי היום יום בבתי הספר ובחינוך של ילדינו לתחרותיות והישגים אישיים בלבד,בתקופתי (43) תלמיד מצטיין בכיתה היה מתגייס לעזור לחבריו לכיתה שפחות מבינים את החומר הנלמד ובכך הייתה נשמרת רמה מסוימת של החומר הנלמד ,היום משרד החינוך דואג לקחת ילד כזה ולקדם אותו ברמה האישית ושכל השאר יישארו מאחור.מציאות עגומה ועצובה שמשליכה על הכלל.חבל
אחד העם | 25.09.12
16.
כואב הלב כמה שזה נכון
מדינה שבה מקדשים את הכסף, את "גיבורי" הריאליטי במקום את הממציאים, המדענים וזוכי פרס נובל, מקדשים את בעלי ההון ואת כל המגזרים הסחטנים במקום את האנשים הפשוטים שמשרתים בצבא ועובדים למחייתם. אם לא תשתנה כאן תפיסת העולם, יעזבו הצעירים, מלח הארץ.
ציפורה | 25.09.12
15.
כבר מאוחר לדעתי, אין סיכוי לשינוי כי : הועדים הגדולים,עובדי המדינה עם קביעות וכול מי שמרוויח
מהשיטה ומהשחיתות בארץ ימשיכו להצביע לשלטון הקיים היום, הדתיים ימשיכו להצביע למפלגות הדתיות וכך 40% מהמדינה הם בעד המצב הקיים. המפסידים הגדולים הם : רוב מעמד הביניים העצמאים, כול העניים,האוכלוסיה הצעירה שמנסה לבנות את עתידה בארץ, הפנסיונרים הלא מקומבנים,הנכים,אוכלוסיה משכילה. האוכלוסיה שתעלם בקרוב מהארץ הם המשכילים, הצעירים,רובם ימצאו את עצמם חיים במדינות אחרות מחפשים את עתידם. לכן עוד 5-10 שנים נהפוך למדינה ללא עתיד.
אלי | 25.09.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת