30. פתרון לבעיית הדיור לייבא גורדי שחקים מסין. לא לשכוח לרשום בגדול בכניסה: מייד אין צ'יינה. בטיסה זה פתרון מיידי, דרך הים חסרי הדיור יצטרכו להתאפק קצת. מזכיר המדינה | 29.09.12 (ל"ת)
29. העתיד ואוו... עיר העתיד קורמת לנו עור וגידים מול העיניים... 10,000 איש מתגוררים בבניין. תחשבו שכל תושבי ישראל חיים ב800 בניינים בשטח בגודל של שכונה כשהכל בטווח הליכה. אין מכוניות אין כבישים אין מגרשי חנייה אין מוסכים אין תחנות דלק רק בנייני ענק ובינהם גינות ציבוריות. הבניינים כוללים הן את מוקדי המסחר הן מוקדי הבילוי הן את המשרדים והשרותים הן את תעשיית ההיטק מוסדות החינוך וכמובן המגורים. רק התעשיה המזהמת שדה התעופה הנמל ותחנת הכח ממוקמים מחוץ לעיר. מהעיר עצמה מתחנה תת קרקעית יוצאת רכבת כל דקה לשדה התעופה לנמל לתחנת הכח ואזור התעשייה המזהמת. רכבת נוספת מביאה משם מטענים למסוף תת קרקעי ומשם לחנויות. מחוץ לעיר שורה של חברות השכרת רכב ומוניות למי שרוצה לטייל. וזהו שאר הארץ פרקים, שמורות טבע, שטחים פתוחים ירוקים וטבעיים... אביזו | 29.09.12 (ל"ת)
27. מדע בדיוני זה כמו לראות קטע מסרט מדע בדיוני שהופך למציאות...אז אולי כדאי להתרכז ב"חזון אחרית הימים" ? יהיה מעניין זינה | 28.09.12 (ל"ת)
26. חברה סינית דומה בונה באותה מהירות התקן לרעידות אדמה בחברה המתחרה הוא. 9 זהו התקן המחמיר ביותר לרעידות אדמה ואין בנין בארץ שעומד בתקן זה. הקונסטרוקציה הינה מפלדה. פניתי לכמה גורמים בענף הבניה לבנות באמצעות חברה זו והם לא הראו כל התעניינות ומעדיפים להמשיך ולבנות בשיטות הקונבנציונליות המוכרות בארץ. גם משרד השיכון לא הביע כל ענין בבניה זו. אבנר סזיר | 27.09.12 (ל"ת)
25. ואל תשכחו שגם כוח העבודה שם מאוד זול הם יכולים להביא 1000 פועלים סינים מהכפרים העניים בשקל תשעים. כשהפועלים הסינים האלה מגיעים לעולם המערבי (ובמיוחד לישראל) הם פוגשים שם את השמאלנים שדואגים לפמפם להם 24/7 שבעולם המערבי, בניגוד לסין, יש כל מיני זכויות ושכר מינימום ושכדאי להם מאוד לדרוש את את כל ההטבות האלה. | 27.09.12 (ל"ת)
24. יפה להם לסינים גם כאן בונים! בונים דירות שמשפחה עם משכורות ממוצעות לא יכולה לקנות. למה?! ניר | 27.09.12 (ל"ת)
23. בניה שונה מישראל, לטוב ולרע מדובר כאן בבניין שמגיע "מפורק" והוא פשוט מורכב, קומה על גבי קומה. על פניו, בתור הדיוט, זה נראה לי לא יציב ומסוכן יחסית לבניה המסורתית. עם זאת, דווקא בבניה נמוכה ייתכן שמדובר בפתרון יעיל, לבניה לטווח קצר-בינוני. בניה מסורתית, כשנבנית לפני הספר, אמורה להחזיק לטווח ארוך. כמו כן, יש להתחשב בהיבטים נוספים כמו תכנון ובניה וזמינות קרקעות. בישראל אין הרבה קרקעות זמינות, כמו כן, היבט התכנון והבניה הוא מהותי וניתנת לו חשיבות יתרה מאשר בסין. בסין יש גם משטר קומוניסטי-דיקטטורי שמכווין את הפרויקטים הנ"ל לעומת ישראל שבה המשטר לא אחראי והשוק הוא זה שמניע יוזמות שכאלו. בקיצור, ניתן ללמוד מהם כמה דברים טובים, בעיקר על לוחות-זמנים, אבל יש לזכור את השוני בינם לבינינו. י.ש | 27.09.12 (ל"ת)
19. לכל החכמים שאומרים לבנות אחד כזה בת"א אחד החסרונות המשמעותיים בבניית בניינים כאלה זה חנייה, בואו נגיד שאם יבנו בניין כזה יתווספו לעיר עוד 100 מכוניות (הערכה מאוד קלילה) וגם ככה יש מצוקת חנייה חמורה והמון פקקים, ככה שזה לא פרקטי. אפשר לעשות את זה פרקטי אם נחייב בחוק שעל כל גורד שחקים כזה תבנה חנייה תת קרקעית לא פחות גדולה. יותם | 27.09.12 (ל"ת)
18. הבניה בסין שכחו לכתוב כמה בנאים בונים את הבנין תוך זמן קצר. אולי 100.000 סינים. ........ רחל כהן | 27.09.12 (ל"ת)
17. ל-9 - אתה צודק חלקית בלבד גרעין המגדל חייב להיות מבטון יצוק, וגם בטכנולוגיה מתקדמת של בטון יש להותיר זמן רב יותר ליציקה עד שתתקשה, לכן לוח הזמנים נראה לא סביר ו/או מסוכן... וחוץ מזה, למגדל הגבוה ביותר כיום קוראים בורג'-חליפה, ולא "קליפה". מהנדס | 27.09.12 (ל"ת)
16. זה הרבה יותר מ-1.2 קומות ביום, קצב מטורף ולא סביר בניית היסודות לבניין והקומות הראשונות (לובי, קומות מכניות וכו') אורכת זמן רב, כך שבשביל הקומות הרגילות ישארו הרבה פחות מ-180 ימים. זה אומר שהם מתכננים לבנות כמעט 2 קומות ביום. נשמע מטורף. בעולם המערבי נהוג לבנות קומה בשבועיים. טל | 27.09.12 (ל"ת)
12. גשרים בסין מתמוטטים, סכרים נפרצים, רכבות עפות מהפסים... נראה כמה זמן יחזיק המגדל הזה מעמד, לפני שיתחיל לשקוע. כ | 27.09.12 (ל"ת)
9. ל6 ו7. הבניין לא נבנה כמו שאתם חושבים על ידי שימוש ביציקות בטון של כל תמוכה וקורה, אלא על ידי שימוש בקורות ברזל. כך שבעצם הם בונים את כל המבנה ממש כמו לגו, קירות מגיעים פשוט במשאיות, נפרקות באתר הבניה ומורכבות במקום. זה שהם אומרים שהבניין יבנה ב180 יום זה לא כולל את המפעלים שמיצרים להם את הקירות והתומכות שעליהם עובדים הרבה יותר מחצי שנה. חוץ מזה שהשיטת בנייה הזאת מאוד יציבה ובטוחה ועומדת בכל הסטנדרטים הקיימים ואף יותר.. מנחם | 27.09.12 (ל"ת)
7. לא הייתי סומך על כך, הוא יהיה הראשון להתמוטט, בכל רעש הכי קל. לא הייתי הולך להתגורר במגדל, לאחר הקמתו, אפילו בחינם. הלהיטות לעמוד בלוח הזמנים, עלולה להשכיח מהם, את כל נושא הבטיחות. | 27.09.12 (ל"ת)
6. לא תתפסו אותי שם! לפעמים צריך להכנע לקצב התפתחות הטכנולוגיה, בניה בקצב כזה דורשת (דורשת!) ויתורים של איכות והחמור מכל - בטיחות. רק לבניית המעליות, חיבור לתשתית, בדיקת בטיחות, בדיקת תפעול דורש זמן, וזאת רק אחרי סיום בניית השלד.. על מה הם מוותרים? מפחד | 27.09.12 (ל"ת)
4. מתחם המרינה, חוף התכלת הרצליה מהווה פוטנציאל לאטרקציה מבנית גרנדיוזית. להביא את החברה הסינית לביצוע מהיר בעלויות נמוכות. עוז | 27.09.12 (ל"ת)
3. רק אצלנו לוקח לבנות כיכר כמעט שנה מדובר בכיכר שמחברת את מחלפון ביאליק לשכונת מצליח יוסי אביב | 27.09.12 (ל"ת)
2. מדהים - 2 מגדלים כאלה בתל אביב ונפטרנו מהמחסור בדירות.. 220 קומות X בערך 15 דירות בקומה = 3300 דירות.. 2 בניינים כאלה וסגרנו את המחסור... ב180 יום :) GG | 27.09.12 (ל"ת)
הסינים יקימו את המגדל הגבוה בעולם בתוך 6 חודשים
30 תגובות לכתיבת תגובה