אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בטר פלייס: ההדחה היתה רק שאלה של זמן

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

47.
להלן הפתרון לבעיה - עזוב חבילות וטעינות תמחר החלפת סוללה נניח 70 שח וזהו - פשוט
הטעינה בבית מלחיצה אנשים מצריכה חנייה קבועה....ספר על זה לתושבי תל אביב צריך גם קומבינות בעבודה לגבי החנייה וכו בקיצור סיפור. הפתרון, מכור מכונית במחיר אטרקטיבי 80 אלף תמחר כל החלפת סוללה למחיר שייצג כ 40 אגורות לקמ 70-80 שח להחלפה כמה קמ נוסעים על סוללה? טיפולים במוסכי החברה בעלות רגילה ותתחילו למכור תלמדו מסלקום, בזמנו נכנסו במחיר של עשירית מפלפון ולקחו את כל הלקוחות עד שפלאפון התעוררו
גל | 04.10.12
44.
עוד נקודה "קטנה" - הקרינה...
הסיבה העיקרית בגללה אני (וכמה מחברי הטובים) לא קנינו מכונית חשמלית - הקרינה האלקטרו-מגנטית. מנוע חשמלי בהיקף כזה יוצר שדה מגנטי *מאד* חזק וכל זה במרחק של כמה עשרות ס"מ מהנהג/נוסעים. לא היתה שום התיחסות בפרסומים לעוצמה שלו או להשפעתו לאורך זמן, אבל קשה לי מאד להאמין שזה בריא... וזה מעבר לעובדה שרוב תושבי ישראל גרים בבניינים משותפים, ואין בהם תשתית להטענה של מכונית חשמלית.
יוסי | 03.10.12
43.
אוי מסתבר שהציבור אינו טיפש. איזו הפתעה !
שום פיתוי במחיר חוסר בהירות לגבי שוק היד שניה טווח נסיעה בעייתי פתרון לבעיית קרינה יוק מיני הגבלות שונות ומשונות מסקנה מישהו שם נורא מבסוט מעצמו ושוכח להסתכל ללקוח בעיניים ובגובה העיניים. חזון נשגב ונאום סוחף אינם תחליף להצעה אטרקטיבית. האמינו לי רבים קיוו וחיכו להצעה שתעשה רעידת אדמה. בסוף קבלנו ממכם הצעה מאכזבת ביותר. זה הכל
שחר | 03.10.12
40.
יקר
בדקתי את הצעת המחיר של אגסי לק‏"מ. התוצאה: המכונית הישנה שלי שנוסעת על סולר יותר זולה. ואני לא מחוייב לנסוע מספר ק‏"מ מינימלי. אם במקרה אני בחופשה או במילואים והמכונית נחה זה לא עולה לי כלום. אבל ב‏"חזון‏"‏ של אגסי זה היה עולה 1600 ש‏"ח. תודה. החבילה נגמרה גם בסלולר. היום תקבלו חבילה ב90 ש‏"ח ולא ב500. אגסי רצה לחקות את חברות הסלולר, אבל זה נגמר
מוטי | 02.10.12
39.
רכשתי רכב חדש לפני 4 חודשים, והמכונית של בטר פלייס ממש לא כדאית.
נתחיל בכך ששוק הרכב הינו שוק מאוד מאוד שמרני, שבו מדובר בהרבה מאוד כסף לאזרח שרוכש את הרקכב. אני לא ארכוש רכב של בטר פלייס, מהסיבות הבאות: 1. לא מוכן להיות מחוייב לשום חברה, כמו שהייתי מחוייב לחברות הסלולר. התחום הזה כבר מת!. לסגור עסקה ל 3 שנים? לא ולא!!! 2. הרכב עדיין לא הוכיח את השימושיות שלו ואת אמינותו. מי מתקן את הרכב? מה עלות התיקון? מה קורה לאחר תקופת האחריות? 3. אם אני לא מוכן לקנות אותו כחדש, מי יהיה מוכן לקנות את הרכב ממני? בכמה? למה שמישהו יקנה רכב עם התחייבויות ? לאחר כל כך הרבה סימני שאלה בשוק שמרני כשוק הרכב ללא כל תמריץ רציני, אני לא רואה איך המיזם הזה מצליח. הלוואי שאני טועה.
מיקי | 02.10.12
38.
שי אגסי - ריטואל לא מפתיע
מי שעקב אחר הבחור הכריזמטי שמכר לסאפ פתרון ב 400 מיליון $ עם חזון גדול והבטחות בשמיים לפיתוחן שישנה את עולם ה IT ולא רק את סאפ מצא פתרון שלא מימש את החזון ושי עזב את סאפ ״כי לא רצה לחכות לתפקיד מנכ״ל סאפ״ , החזון למכונית החשמלית נמכר באותה צורה, מסתבר שלא צריך הוכחות על הצלחות מספיק לדבר בצורה רהוטה ,אנגלית טובה ,מראה נאה ואפילו מנהלי עסקים מנוסים נופלים בפח החזון הבילתי נלאה , שי אגסי כבר במייזם חדש בתהליך הצגת החזון שימומש או לא ימומש
המופתע | 02.10.12
37.
רכב חשמלי - שעורי בית
הצרכן הישראלי הפוטנציאלי מרגיש ש"עובדים" עליו בחברת "בטר פלייס": מציעים לו מכונית של יצרן הזוי- במקום יצרן יפני מקורי ומקובל, חולבים את ממונו הן בתהליך רכישת המכונית , הן ברכישת האנרגיה להנעתה והוא בבחינת "שבוי" של חברת "בטר פלייס", וכאשר יעמיד את מכוניתו החשמלית המשומש למכירה - בכמה יפחת ערכה הריאלי והאם ימצאו קונים ??? נסו שינוי קל בשם החברה ל- " בטר ליס"...
עדו | 02.10.12
33.
קל להיות חכם אחרי מעשה
לכל המבקרים, יש לי רק דבר אחד לומר לכם: השוק השתנה בצורה דרמטית מלפני חמש שנים באופן שאיש כמעט לא צפה (מי יכל לצפות את התפוררות גוש היורו?), המשבר באירופה גרם לזה שהמדינות שסומנו כלקוחות עתידיות חשובות כמו ספרד וגרמניה, שינו את סדרי העדיפויות שלהן ולזה יש השפעה דרמטית על סיכויי הצלחת המיזם.
ליאור | 02.10.12
32.
הכתובת היתה על הקיר. הכישלון צפוי מראש.
כדי לעשות מהפכה של ממש בתחום הרכב בישראל (כמודל למדינות אחרות) היה צריך השקעה של 5 מיליארד דולר לפחות. היה צריך להחכיר לכל דורש מכונית ללא הגבלה של ק"מ במחיר של 2000 ש"ח לחודש כולל הכל, ואז היו מתנפלים על הרכבים ותוך כמה שנים היה נוצר שוק, כולל לרכבים ישנים. אולם בטר פלייס לא יכולים לגייס סכומי עתק כאלה, ובנוסף הם גם מתפרסים במקבילבדנמרק ואוסטרליה, מה שמזרז את חיסול ההון העצמי של החברה. התוצאה היא תמחור הזוי שלא שונה מהותית מהתמחור של מישפחתית מונעת בנזין, תוך שהסיכון בפשיטת רגל של החברה והפיכת הרכבים לפח חסר תנועה (המצבר שייך לחברה) נופל רק על מי שהתפתה לקנות. מודל כזה שמפיל את כל הסיכון על הלקוח ואת כל הרווח המצופה על החברה, לא יכול לעבוד.
משה | 02.10.12
30.
לקחתי את הרכב החשמלי בליסינג דרך העבודה
אין לי ספק שהמיזם יצליח - צריך רק תמחור יותר אטרקטיבי. בטר פלייס נותנים פתרון טוב והנסיעה ברכב חשמלי היא פי כמה יותר איכותית מרכב בנזין סולר. תוך 10 שנים כל המגיבים פה יקנו רכב חשמלי. חכו ותראו. בחג הייתי פעמים בנופש בצפון - אזור קריית שמונה והכנרת. הייתי צריך רק החלפת סוללה אחת בדרך וזה לקח אותו זמן כמו תדלוק. ביומיום הטעינה בבית/עבודה מספיקה.
עובד מטריקס | 02.10.12
29.
"בטר פלייס"?!!!
ישנה חברה בארץ שבידיה פיתוח מוכח של סוללה המבוססת על קטבי אלומניום (המחצב השלישי בגודלו בעולם) וברשותה שני רכבי מבחן (אמיתיים, מהסוג שפוגשים ברמזורים) אשר יודעים לנסוע מעל 2,000 ק"מ!!! (עפ"י רכבי המבחן -הרבה מעל לנתון זה) בין החלפת סוללה לאחרת. ואני שואל: "בטר פלייס"?!!!!
אחד שיודע | 02.10.12
28.
אני מאד מקווה שזה יצליח ההשקעה בדבר מהסוג הזה היא ל 10-15 שנים ויותר
אם משהוא חשב אחרת שניתן ליצר רווחים בטכנולוגיות חדשות מהסוג הזה תוך מספר שנים קטן הוא לא מחובר למציאות אין סיכוי זה לא עוד סטרטאפ של תוכנה פה יש ברזלים ובניה מסיבית ושיתופי פעולה עם המון מערכות ענק שונות מיצרני הרכב לחברות השכרה רגולטורים חברת החשמל בעלי שטח שונים וכמובן הכי חשוב הצרכן הפרטי הכל צריך להיות מתוזמן יצא לי ליסוע על אחד הרכבים שלהם בהחלט תענוג ושקט היתי שמח ליסוע בעיר עם רכב כזה אבל לגבי רכישה זה יותר בעיתי עבור צרכן פרטי כרגע הסיכוי הוא מוסדי וחברות השכרה שם יש סיכוי להתפתחות ראשונית
חבל | 02.10.12
25.
חוצפה ויוהרה - הפכו את ישראל למובילה טכנולוגית
כמי שמלווה חברות רבות ברמה הבינלאומית בשווקי חו"ל לי דווקא נחמץ הלב - להזכירכם ישראל יכולה הייתה להוביל שוב, מהלך חדשני פורץ דרך כפי שעשתה בתחומים שונים במהלך השנים האחרונות. קיוויתי שדווקא אנחנו נוביל מהלך נועז לנתק את העולם מתלות בדלק הערבי... ועדיין, האסטרטגיה לא הייתה נכונה ברמת הצרכן הסופי, לימוד מעמיק יותר של פוטנציאל השוק והצרכן, תוכנית מעמיקה לקידום החדשנות והתהליך צריך היה להיות שקול הרבה יותר... בהצלחה לשי אגסי שהולך הלאה ולאלה שנשארים מאחור..
Sigal | 02.10.12
24.
אם ואם ואם......
1.אם כל בעל רכב יכול היה להתחבר לחשמל הביתי שלו או לשקע ביתי סטנדרטי בכל מקום בארץ-יתכן והיו עוד מתפתים לרכוש את מכונית בטר פלייס 2.אם כל בעל רכב לא היה נזקק לשרותי מונופול נוסף -יתכן ומספר הרוכשים של בטר-פלייס היה גדול הרבה הרבה יותר. 3.אם כל בעל רכב היה בטוח שאין חשיפה מסוכנת לקרינת השדה המגנטי שיוצר המנוע החשמלי בתוך הרכב-יתכן ועוד מספר רב של רוכשים פוטנציאליים היו ממשים את הרכישה . 4.אם אנשי בטר פלייס היו יוצרים יתרונות כספיים משמעותיים לטובת הרוכש-בטוח שהיו יותר רוכשים. 5. אנשי מערכות מידע(SAP) מקבלים רכבים צמודים במסגרת תנאי עבודתם.הם לא מבינים במכוניות ולא בהשקעות ולא בשווק ולא בהחדרת מוצר חדש לשוק וחבל על כל המיליונים שנזרקו לפח.
דודי | 02.10.12
23.
אם או בלי אגסי לבטר פלייס עדיין אין כלום להציע
הם מספקים מכונית שהם בכלל לא מייצרים מספקים חשמל שגם אותו הם לא מספקים חוסמים אותך מלהטעין את המכונית בעצמך שזה אבסורד מחייבים אותך לקנות מהם בטריות שמספיקות לזמן קצר בעצם הדבר היחיד שהם מספקים זה בטריות ולא מאפשרים לך בשום צורה לא לבצע את ההטענה / קניה של הבטריות דרכם
עמית  | 02.10.12
19.
לא יזיק גם קצת כבוד לאדם שהלך וגייס מאות מליוני דולרים והפך את החזון
שלו למציאות - המכונית יוצרה, התשתית הוקמה, כל מה שחסר זה תמחור אטרקטיבי מאד (ולא כזה שעושה את הדיל הסופי אפילו יותר יקר מלהשאר עם המכונית הרגילה שלנו) והם קורסים תחת עומס ההזמנות. לא כ"כ מהר מספידים פרוייקט כזה. ואריק מ15 - מה לעזאזל קשור קפיטליזם לנושא? החזירים פה מגובים ע"י המדינה שנתנה להם בלעדיות, זה סוציאליזם קלאסי.
הייטקיסט | 02.10.12
15.
זה לא היהירות. זה תאבת הבצע וחשיבה טייקונית ולכן אין לבטר פלייס סיכוי
אני מבין שכאשר מנסים להכניס טכנולוגיה חדשה בתוכנית ניסיונית צריך קצת להוריד מחירים כדי להיות אטרקטיבים. אבל אגסי ,שחושב כמו טייקון, הציע לנו עסקה שבה אנחנו לוקחים את הסיכון והוא את הרווח. חשיבה טייקונית קפיטליסטית חזירית לא הצליחה להסתתר מתחת למכסה המנוע של האשליה החשמלית. לך תמצא פרייארים אחרים לעשות עליהם כסף במסווה ירוק
אריק | 02.10.12
14.
מצחיק השימוש במילה חזון, מדובר בהחלפת סוללות החלפת עובדים והחלפת מנכל
כמו כל חברה אחרת או שמרוויחים כסף או שמחליפים. השם עצמו נשמע שחצני בטר פלייס עלאק! עצה למר אגסי עזוב אותך מהחברה האלה, אם לך את זה בדם אז לא יעזור כלום, גם אם היו רווחים זה לא אומר שהייתה נשאר. בהצלחה בהמשך הדר!
הייטקיסט | 02.10.12
13.
הכל עקום מהתיאוריה ועד הפרקטיקה
בתיאוריה: 1. "שדה נפט וירטואלי" - כדי לפטור את העולם מנפט צריך להפסיק להשתמש בו, כלומר המכוניות היו אמורות לנסוע על אנרגיה מתחדשת ולא על חשמל מתחנת הכוח של חדרה. 2. חשמל זול - אגסי גם דיבר על קניית חשמל בתעריף מופחת בשעות השפל שיעזור למחיר נסועה נמוך. 2. כדי שהקנייה תהיה כדאית לצרכן המדינה ממש עזרה בנושא הזה בהנחות על מיסי ייבוא של רכב חשמלי (למעשה העלאה של השאר) 3. ישראל היא אי תחבורתי ותהווה דוגמא לעולם. נחמד לחשוב על זה כך אבל מתי בפעם האחרונה ישראל הובילה את העולם לתרבות צרכנית כלשהי? בפרקטיקה: 1. השימוש בטעינה עבר לניהול בטר פלייס במקום להיות פתוח לציבור ולמכוניות של יצרנים אחרים. כתוצאה מזה גם בתקופה כמו היום, עם מחירי דלק מטורפים, הרכב לא כדאי כלכלית. 2. הקנייה יקרה מדי למרות ההנחה המשמעותית במיסוי. 3. הרכב שנבחר לא מפתה במיוחד, ואין היצע של דגמים נוספים. 4. המודל הזה של בטר פלייס כספקית סלולר והרכב כפלאפון פשוט מעוך.
חיים בטר | 02.10.12
11.
המסקנה עבור ממשלת ישראל
תעזבו את השטויות ותעברו להשקיע ברצינות בתחבורה ציבורית: 1. בטר פלייס היתה יכולה להיות עוד מונופול (של משפחת עופר) שהיה בכייה לדורות 2. זה לא היה מקדם שום דבר בהיבט של עומסי התנועה בדרכים 3. הפרוייקט אינו מקדם את איכות הסביבה בישראל, בטח שלא כמו מעבר לתחבורה ציבורית והסעת המונים
גיאצ'ו | 02.10.12
10.
כדאי שנבין אחת ולתמיד
למדינת ישראל אין באמת אינטרס שהציבור יעבור לחשמליות. הדלקים בארץ שהם מהגבוהים בעולם מחזיקים פה את התקציב השנתי. לישראלי הממוצע לא ממש אכפת מאיכות הסביבה כי אנחנו לא שוויץ ולכן האינסנטיב צריך להיות רק בעלויות האחזקה החודשיות בשקלול הקנייה.
אמיר | 02.10.12
6.
מראש טכנולוגיה מבוססת סוללות נידונה לכישלון
העתיד הוא בתאי אנרגיה - מכוניות מונעות על ידי חשמל שמופק ממימן ופולטות מיים. זו טכנולוגיה שתאפשר טוחחי נסיעה ארוכים ביותר ומילוי בתחנות דלק של מימן ממש כפי שאנחנו ממלאים דלק היום. זוהי טכנולוגיה בטוחה (אל תדאגו המכונית לא תתפוצץ לכם:) אשר כבר הבשילה, ותוך כמה שנים (15?) תהיה אף במחיר תחרותי למכוניות הבנזין של היום. לצערנו אין עתיד לטכנולוגיה מבוססת מצברים כבדים ומזהמים ביותר. ובאשר לשי אגסי, מהכרות אישית, הוא אדם מדהים ואין לי ספק שיצליח בעתיד בפרויקטים אחרים.
אמיר | 02.10.12
2.
היה צפוי!!!
שמעתי פעם הרצאה בה שי אגאסי הצהיר שהוא קורא טוקבקים. אז הנה עוד משהו לקרא: החברה מפסידה מיליונים על גבי מיליונים (נחמד לדעת שבאסטרטגיה שלכם אתם מגדירים זאת כהשקעה, אך אם לקרא לחיה בשמה: אתם מפסידים מיליונים!!!), שי פוטר (הודח מתפקידו בלשון יפה), וכנראה שעתיד אין לבטר פלייס (אולי בעוד 20 שנה). חזון הינה תכונה חיובית, יוהרה זה כבר סיפור אחר. אני עדיין מאחל לכם בהצלחה אבל נראה לי שאיחוליי לא מספיקים במקרה הזה.
 | 02.10.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת