אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבקר המדינה מתערב: מנסה לעכב התייקרות מוצרי החלב שבפיקוח

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הקרקס נמשך ....
רפתנים יכולים לייצר כמויות גדולות יותר של חלב ולמכור אותו במחירים נמוכים יותר, קרי המחירים של מוצרי החלב יירדו. אבל אנחנו חיים במדינת קומבינה-שחיתות.... ומה זה אומר? א. מגבילים ייצור ובכך יוצרים כמעט מחסור. ב. בגלל "כמעט מחסור" יוצרים העלאת מחירים על חלב גולמי באופן מלאכותי. ג. כתוצאה מכך שאר מוצרי החלב מתייקרים בצורה מוגזמת. מה שמגוחך, זה שבאירופה מוצרי החלב שאינם בפיקוח בכ-70% זולים יותר מהמוצרים שבפיקוח בארץ ...
מ | 04.10.12
7.
אין קשר בין מחיר החלב למחיר המוצרים
הקשר הוא כל-כך רופף שהוא לא באמת קיים. הרווח של המחלבות הוא עשרות אחוזים, והרווח של הרשתות הוא עשרות אחוזים, סה"כ מחיר החלב בגביע קוטג' הוא לא יותר מ 3 ש"ח. כך שאם יעלו את מחיר החלב ב 20 אגורות, לא צריכה להיות כל השפעה על מחיר המוצר. שכן 20 אגורות ממחיר של 7 ש"ח הם פחות מ 3 אחוזים.
 | 04.10.12
6.
מוצרי חלב
בעוד כמה שנים לא ישתלם לרפתנים לגדל פרות. אז איך בכל זאת יהיה חלב בארץ: מזה כמה שנים טובות מייצרים גבינות מאבקת חלב שאותה מייבאים מחו"ל - אורך חייה של אבקת החלב ארוכה יותר מחלב טרי. המוצרים בקטגוריה של מעדנים כמו: מילקי יוגורטים עם פירות או בלי, דני וכו' מיוצרים על בסיס של חלבוני חלב ולא חלב. בעתיד החלב ייוצר מאבקת חלב כמו שמיצרים לתינוק חלב מאבקת מטרנה או סימילאק, לדוגמא. או שבכלל נקנה אבקת חלב נוסיף מים והחלב מוכן. לא צריך את תנובה, טרה ושטראוס כדי לערבב אבקת חלב עם מים כדי לקבל קרטון חלב.
חנה | 04.10.12
4.
אם אין לי אז מי לי, אני ממשיך להחרים את תנובה ושטראוס כבר שנה וחצי!
לא שטרה קדושים, אבל עיקרון זה עיקרון, אחרי התרגיל המסריח של העלאות מחירי מוצרי החלב ע"י תנובה המונופוליסטית במחצית 2011 והתייחסותה המזלזלת לצרכנים אני כועס ולא קונה את המוצרים שלהם ונמנע גם משטראוס הזנב של תנובה שמתאמת איתה מחירים. אם המפקח מדבר על חוק החלב, מה עם דו"ח ועדת קדמי?
הורדוס | 04.10.12
3.
משק החלב הענף היחיד המאורגן במשק כשמחירי המספו עולים-עולה מיר מוצרי החלב השאלה-
מדוע כאשר ירדו מחיי המיספוא מדוע לא ירדו מחירי מוצרי החלב לצרכן. התשובה כמובן- פערי התייוך של המחלבות הגדולות (תנובה שטראוס טרה) ורשתות השיווק. הן גוזרות את הקופון על גב הצרכן. לא הרפתנים- הם המרוויחים הכי פחות בשרשרת הרווח. . אבל כמובן כל החכמים -במקום לעשות עבודה כמו שצריך בענף המזון- מעדיפים לשבת בנוח ולקחת רק ממי שהכי קל. כי מהטייקונים קשה להם. בושה.
ברגר | 04.10.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת