אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עתידה של בטר פלייס: הרעיון של אגסי מחשמל, המציאות שונה

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
עד שהטכנולוגיה תעבוד אני אמשיך במונית
בלי ביטוח או קנס עבירות מהירות וכן אני שותה המוןןן במסיבות על כל רכב בנזין אפשר לעשות הסבה ב 10 אלף לגז ככה שהרכב חוסך דלק ונוסע על גז או דלק -אם המדינה תפיק את הגז ממאגרי הגז זה יכול להיות ממש זול חשמל זה לא העתיד אלא טכנולוגיית מימן (מרצדס מנסה מכונית כבר עכשו) חוץ מזה שפראיירים מתחלפים אז שלא יעבדו עליכם (משטרה,ממשלה ומוסך) לדעתי ,,, תכלס בלי ילדים -מי צריך אוטו בכלל אחכ תבכו שאין כסף לבית,,,אבל האוטו יחנה בצד של המסעדה עם הדוח החדש על השמשה,,, בטר פלייס צריכה להוריד מחיר ולהסב גיפ על בטריות( duster dacia 4x4) שיעלה על המדרכות בתל אביב -הפקחית צריכה להתכופף לשמשה לשים את הדוח וזה לא נוח ובתחנות שלה לשים קולטי שמש שיאגרו אנרגיה נקייה להטענת הסוללות -מה שיוזיל את עלות ההחלפה
הולך רגל | 07.10.12
29.
יזם מוכשר-קונספט מיושן ושגוי-כנסו!!!!!!!!!!!!!
אין ספק,שמדובר על יזם מאד מוכשר וברמה עולמית. הבעיה, שהקונספט המרכזי של אגסי פשוט שגוי ומיושן.יש בעיה קרדינלית של טווח נסיעה מאד מצומצם של הרכב החשמלי, במיוחד בישראל החמה,שיש צורך צרכני להפעיל את מזגן המכונית ברוב ימות השנה,עניין,שצורך משאבי מצבר ומקטין את טווח הנסיעה.היה ברור מראש,שעם טווח נסיעה קצר,אין תקומה מכרתית למוצר,ולא יעזור שום גימיק! כנראה על רקע נתוני המכירות המאכזבים ביותר,פוטר אגסי. במקום לבזבז משאבים מיותרים על טכנולוגיה מיושנת(=המודל החשמלי)חבל ביותר,שיזם אנרגטי כמו אגסי לא השכיל לרתום משקיעים לפתרון האמיתי והתכליתי- תאי דלק המימן.מקור אנרגיה זמין עוצמתי ומצויין לאיכות הסביבה(הרכב פולט...מים).כבר היום הפתרון קיים,אך עדיין יקר.האתגר להוזילו לייצור מאסיבי ואז יהיה מהפך מהותי ומבורך בעולם האנרגיה,שישחרר את התלות בבנזין!!!!!!!!!
פרופסור שיווקי | 05.10.12
28.
מה צריך לעשות בכדי שבטר פלייס תשרוד ובגדול
תחשבו על זה המקרה של בטר פלייס והרצון שלה להכנס לשוק הוא בדיוק כמו הניסיון של סלקום בזמנו לחדור לשוק שלא יודע מי אתה ומה זה הדבר הזה פלאפון איך הם חדרו?בחוכמה,נתנו חבילות שירות ברמה מאוד נמוכה לזמנו שאפילו לא היית כדאית להם בגלל ההשקעה האדירה שלהם בתחילת הדרך בתשתיות. הם הבינו שעל מנת לחדור לשוק הם צריכים להיות מאוד אטרקטיבים גם במחירי הפסד אחרי שיש לך מסה גדולה אתה יכול במעט להעלות מחירים אבל רק מעט. וזה הטימטום הגדול של בטר פלייס.שי חשב שבמעט זמן הוא יחזיר את ההשקעה כשהוא נסמך על תחזיות לא מבוססות על מספר רב של מנויים בשנים הראשונות. במחיר גבוה מאוד בניגוד להבטחות שלו הוא עצמו לפני כמה שנים בתחילת הדרך. היית ציפייה למחירים ממש משתלמים. האכזבה היית רבה גם לאותם אנשים בממש היו בעדם ונהיו צאמפיונים (למי שמכיר). לי זה היה ברור מכאן לא תבוא הישועה. ההשערה שלי היא שתוך כמה חודשים תבוא חבילה יותר אטרקטביבית מצב המנהל החדש. זה או פשיטת רגל או חבילה טובה לצרכן.תבחר!!
יגאל | 05.10.12
27.
הסיבה לכשלון היא אחת, הצרכן לא מעניין אותו ירוק כחול או כל זיהום אחר. מעניין אותו מחיר
אם מחיר הרכב היה זול בהרבה וכן עלויות צריכה היו משמעותיות אז היה כדאי. קחו למשל בארהב המחיר לדלק הוא לפחות חצי פה אז מה מצפים שיקנו רכב חשמלי? פה בארץ באה המדינה וחסמה כל אפשרות שזה יצליח. תעו בלי הגבלה לפחות לשנתיים במחירים הגיוניים היו הרבה רכישות. כמו למשל 700 שח לחודש ללא הגבלה ומחיר של רכב עד 100000 שח לרנו ומגביליו. ובכלל מי רוצה רנו...
השוו | 05.10.12
25.
מספר צעדים אשר עשויים לשפר את מצבה של בטר פלייס
מבחינה טכנולוגית צריך להגדיל את טווח הנסיעה. על בטר פלייס לשלב מספר מרכיבים שקיימים בשוק. לדוגמא, טעינת המצבר באמצעות כוח הבלימה כפי שקיים ברכבים היברידיים . הדבר השני צריך להתאים את מודל החלפת הסוללה לדגמים נוספים . הדבר השלישי קשור לכדאיות הכלכלית. חייבים להוזיל את עלויות השימוש וחייבים להתחייב לטרייד אין.
דרור | 05.10.12
23.
אני רק שאלה: אף אחד לא טרח לעדכן את אגסי "במספרים הקריטיים", כגון משקל הסוללה וכו'?
נראה לי שמהנדס מערכות מתחיל היה מזהה את הבעיות תוך פחות מיום עבודה (כולל הפסקת קפה ארוכה). לא אתפלא אם לבטר פלייס לא תהייה ברירה אלא להפוך את הרכב החשמלי להיברידי. מאחל להם שישרדו והרבה הצלחה.
 | 05.10.12
21.
הפתרון האמיתי הוא לייצר מכוניות כמו השברולט וולט
שלה יש שני מנועים: אחד חשמלי ואחד בנזין, כך רוב האנשים שהרוב המוחלט שלהם הוא נסיעות קצרות יוכלו להשתמש במנוע החשמלי בשבילן ופעם בכמה זמן שהם צריכים נסיעה ארוכה ישתמשו במנוע בנזין. הבעיה היחידה של השברולט וולט הוא המחיר שלה שאותו צריך להוריד..
איש עקרונות | 05.10.12
20.
עצוב כי BP הימרו על הסוס הלא נכון!
ולא אין כוונה למנועי מימן, ביו דיזל,או טכנולוגיות הנעה אחרות. אני מתכוון לשוק הליסינג הישראלי, כן אותו שוק שדוחף מזדה 3 להמוני "עבדים" של הרכב התפעולי. במאי 2011 BP פרסמו את מחיר הרכב ועלות החבילות,ואז הבנו אנחנו חברי הרשת החברתית של BP להלן "הצ`מפיונס", שהחברה החליטה למכור כ-500 רכבים "למחבקי עצים" וחובבי גאג`טים במהלך שנת 2012, ואת כל יהבם החברה בנתה על שוק רכבי הליסינג שהיה אמור להניב להם מכירות של כ—5000 רכבים חשמליים באותה שנה. לא עזרו כל הפצרותנו בנושא,ניסינו לשכנע את הנהלת החברה שחזון "המכונית החשמלית" יגיע רק ממי שביקר בפועל במרכז ההדגמה של BP בגלילות. שמכירת רכב כזה ללא התחייבות מצד BP לקנות אותו בחזרה מהלקוח בסכום ידוע מראש,תהווה חסם למכירות החברה. שוק הליסינג אינו פראייר,ואף אחד לא אוהב לשמש "כשפן ניסוי" בסיכומו של עניין העובדה שאגף המיסוי באוצר לא תמך בהוזלת דמי השימוש לעובד שיסע ברכב חשמלי,הרגה ל BP את כניסה לשוק הליסינג התפעולי,ושרפה את כל שנת 2012 עם כלום מכירות. על מנת להציל את BP מהתרסקות הם חייבים לקבל החלטה על מחיר רכב "רנו פלואנס חשמלי סביב ה 80000 ש"ח,התחייבות על רכישת הרכב מהלקוח תוך ירידת ערך של 5% לשנה,והעמדת 2 עמדות טעינה לכל לקוח ללא קשר לכמות הק"מ שירכוש.
שמוליק | 04.10.12
19.
כל הרעיון היה למכונית נקייה וזולה
ומה קיבלנו קיבלנו זיהום נןראי אומנם מרוכז במקום אחד החשמל של תחנות הטעינה אבל עדיין כולם יודעים כיצד מיצרים חשמל וכן קיבלנו מכונית יקרה בצורה מחרידה ושערוריתית זה היה אמור לעלות חצי מהקיים היום ראו היסטוריה של המחשבים הפלזמות וכל דבר דומה אני מתכוון היסטוריית המחירים וכאן מר עידן עופר ואגסי כובלים אותנו למשכנתה בניכסי דיניידי נכסים נידים שרק ילכו וירדו מילבד העלות שזולה אולי רק במעט מהבנזין אבל בגלל נושא ההיתחייבות למחיר לכל קמ זה לא כלכלי נקודה ליברוח ליברוח ליברוח
חיים | 04.10.12
18.
העתיד טמון בכלל במנועי המימן
BMW פיתחו את המנוע הנקי ביותר כבר, דלק ההנעה הוא מימן. בסדרה האחרונה שלהם, הסיפור במנועי המימן הוא שהאנרגיה הנפלטת ממימן היא עצומה, ולכן צריך מנועים מחומרים איכותיים העמידים בטמפרטורות גבוהות... פיתוח החומרים מתפתח...וכך בסוף יגיע גם מנוע המימן למצב מסחרי... כמו שלפני 20 שנה.. הגז הטבעי היה קיים אך לא הפיקו ממנו חשמל והסתמכו על הפחם והדלק.. בסוף פותחו חומרים עמידים בטמפ' גבוהות וזה הוביל לפיתוח טורבינות הגז שמציפות את העולם היום... הערה, אינני בטוח, ומקווה שהקרטלים של הנפט העולמי הם לא אלה שתוקעים מקלות בגלגלי פיתוח המנוע הזה.
ג'וני | 04.10.12
17.
מי צריך מכונית חשמלית ?
אם קהל היעד הוא קהל העובדים שנוסעים הלוך ושוב יום יום לעבודה ופעם בשנה יורדים לאילת או נוסעים לצפון אז כל המחשבה שגויה ונדונה לכישלון. תחנות ההטענה יישארו שוממות בגלל שמעט מאד רכבים יזדקקו לשרות . היו צריכים לחשוב על רכב עירוני קטן כמו קלנועית ,קטנוע או מכונית קטנה שהטעינה מתבצעת בכל מקום שיש בו חשמל וגיבוי סוללות בכל תחנת דלק רגילה . הקונספט שגוי מאד ומוזר ותמוה שכל כך הרבה כסף הושקע בסיפור הזה .
שמעון | 04.10.12
16.
הבעיה האמיתית של הרכב החשמלי
חבל על כל הניתוחים והדיונים בנושא:1. עלות לק"מ (55, 65, 93 אג`..)2. כבילה לחבילות שימוש3. אמינות4. סחירות5. שי אגסי6. שמעון פרס הבעיה העיקרית אשר מהווה 95% מהכשלוןשל רכב חשמלי בארץ או בכל מקום אחר בעולם הינה חוסר כדאיות כלכלית אינהרנטי(ושוב, לא בשל הסיבות הרשומות בסעיפים למעלה!), הנובע מסטגנציה בהתפתחות מדעית / טכנולוגית בתחום אגירת אנרגיה, הן בהיבט קיבולת לנפח / משקל והן בהיבט מהירות אגירת קיבולת זו. כל השאר בבל"ת והתעסקות בתפל ולא בעיקר. כאשר הנושא הנ"ל ייפתר, ייהא חכם להתעסק בשאר הנושאים, אשר נוגעים יותר להיבטים של שיווק, מיסוי ופוליטיקה. החדשנות היחידה שניתן לייחס לחברת בטר פלייס הינה שיווקית, אך כפי שציינתי היא "נופלת" לתוך ה-5% התפלים ולכן אין לה משמעות בהצלחת החדרת רכב חשמלי. וזאת מבלי להיכנס לנושא הטבת המס השערורייתיתבגובה עשרות אלפי שקלים אשר ניתנת לרכב חשמלי. על כל הפסד כזה בהכנסת המדינה צריך לקחת ממקום אחר, אז יצא שכרנו בהפסדנו.
ירון | 04.10.12
13.
הבעיה של אגסי היא שהגיע מעולם התוכנה
בתוכנה אפשר לעשות הכל, לספר כמעט כל סיפור, לשרטט חזון ואח"כ לשכור מהנדסים מוכשרים שיקודדו את זה. בעולם הפיזי לעומת זאת יש מגבלות שמתורגמות לעלויות עצומות - תחנות החלפת בטריות בפריסה רחבה, קילקולים שלא ניתן לתקן בעדכון תוכנה מרחוק ועוד. את הדרבים האלה אגסי לא הבין ולא העריך מספיק.
אחד | 04.10.12
12.
ל-10- במודל הנוכח בטר פלייס לא תשרוד. היא תצליח רק אם המודל ישונה
לדעתי, אם אותו ת'ורנלי חכם ומבין עניין די הצורך - הוא יצטרך לעשות שינויים מאד משמעותיים במודל של החברה. למשל להוזיל מאד את הרכבים, לעבור לתת שירות לכל כלי הרכב החשמליים שאפשר להביא לארץ ולהשתמש בתחנות ההחלפה רק לכלי רכב שנוסעים במסלול קבוע כמו מוניות שירות . צריך לאחל לו הרבה הצלחה כי יש לו משימה לא קלה. כשאני חושב על כך - האוסטרלים הצילו את ישראל מהטורקים במלחמת העולם הראשונה, אז אולי עכשיו הם יצילו אותנו פעם שנייה מהמכונית המיוצרת בטורקיה...
קרוקודיל דאנדי | 04.10.12
9.
עתיד רכב חשמלי ובכלל
העתיד אינו מבוסס על סוללה נטענת אלא תאי המרה מאנרגית שמש לחשמל-אנרגיה מתחלפת,ירוקה בניגוד לסוללות המזהמות . בנוסף ,אנרגיה זמינה אך מפותחת דיו (תהיה תוך כ10 שנים) ,אנרגיה ממימן. לכן מודל בטר . פ. הוא זמני ובמידה והחברה לא תאמץ טכנולוגיה אחרת -לא תשרוד
דוב -מומחה לרכב  | 04.10.12
3.
מאזן האנרגיה של הרכב החשמלי פשוט לא הגיוני
משקל הסוללה הוא 300 ק"ג - והיא מספיקה רק ל 150 ק"מ. משקל סולר לרכב דיזל שמספיק ל 150 ק"מ הוא 6 ק"ג בלבד. לכן כל אחד שנוסע ברכב חשמלי - לוקח איתו לטיול (לכל מקום) 294 ק"ג "אורחת" (הבטריה) - משקל השווה לארבעה נוסעים מבוגרים!!! זאת אומרת שאתה נוסע לבד לעבודה בבוקר הרכב משתמש באנרגיה להסיע את כל המשפחה + ציוד. כמה שהמנוע לא חסכוני - הוא לא יכול להתגבר על הביזבוז הזה. עד שסוללה תשקול 30 ק"ג ותספיק ל 750 ק"מ - זה ימשיך להיות לא משתלם.
 | 04.10.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת