אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בטר פלייס למשקיעים: הזרימו 130 מיליון דולר

64 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

55.
המודל העסקי של החברה דפוק ולעולם לא יצליח
רכב חשמלי צריך להטעין בבית ולא באמצעות כל מיני קומבינות של החלפות מצברים וחיבורים בתחנות דלק וכדומה. כמו כן הוא צריך להיות זול משמעותית מרכב אחר. אם היו בונים את החברה באופן שיתאים לצרכנים ושתהיה בשורה אמיתית של חסכון אז היו עושים מיליארדים.
זאביק השועל | 09.10.12
53.
באירופה מוכרים מכוניות חשמליות שעולות 150K
אבל עם טווח של 160 קמ, ואפשרות לטעינה מהירה של חצי שעה (חינם בתחנות של העיריה) או בשקע ביתי תוך שש שעות בעלות של 1.65 יורו ל160 קמ, בחישוב פשוט 5 וחצי אגורות לק"מ ז"א עשירית מחיר מבטר פלייס. אני חושב שאם היו גובים עשר אגורות לק"מ תמורת הפיתרון של בטר פלייס היה לזה כדאיות כלכלית ללקוח והביקוש היה נכון. כמובן שהמכוניות שמוכרים באירופה הן קדמת הטכנולוגיה, ניסן ליף ועוד דגם של מיצובושי שנראה ממש מגניב, ולא הרנו המכוערת והענקית של בטר פלייס
רועי | 09.10.12
52.
כשלון בטר פלייס יהיה מה שידחוף את המכוניות החשמליות
בזכות בטר פלייס יש הורדה במיסוי על מכוניות חשמליות. אך זה בא תמורת מניעת תחרות של מכוניות בטעינה ביתית. ברגע שהאינטרסים של בטר פלייס יעלמו מהתמונה, ניתן יהיה לבטל את המניעה לטעינה בייתית, ואפשר יהיה לייבא לארץ בזול מכוניות חשמליות. אנשים יטעינו את המכונית בלילה, כשעתודות החשמל גבוהות ובא לציון גואל.
אילן | 09.10.12
51.
שיהיה ברור - מי שישקיע את כספי הפנסה שלי בבטר פלייס אעזוב אותו מיידית
כל קופת גמל / קרן השתלמות / קרן פנסיה שתשים שקל אחד על החברה הזו תמצא את עצמה בלי לקוח אחד - אני. יכול להיות שאני לא אשפיע עליהם במיוחד אבל אם אחרים יתנהגו כמוני אזי פעם אחת הם יבינו את הלקח. כל שקל שנזרק על החלום של הפטנטזיונרים הללו דינו ללכת לכיסם של הנהנתנים עם המשכורות הגבוהות. שלא יעבדו עליכם - האחרים עופר רצו למכור חשמל אבל לא יכולו לנצח את חברת החשמל. אפילו עליהם זה היה גדול מדי. בא אגסי והסביר להם איך אפשר למכור חשמל לבטריות במחיר מופקע. מבקר המדינה יחקור יום אחד מי נתן להם בלעדיות ככה סתם ללא מכרז. לכל הכסילים שחושבים שזה מזהם פחות אזי דעו לכם שהנצילות של מכונית חשמלית דרך סוללה נטענה נמוכה יותר ממנוע בזנין ובכל מקרה צריך נפט / פחם כדי לייצר חשמל. בכל העולם מוכרים מכוניות חשמליות עם אופציה לטעינה מהירה או דרך החשמל בבית. רק בישראל יש מדינת קומבינה שכל הגברדייה המכובדת והנהנתינית הזו מקבלת כסף כדי לשמן ולשמוך בחוטים של הפוליטקאים הרדודים שלנו כך שיוכלו ליצור אי תחרות שתפגע באזרח. לא סתם האזרח הצביע ברגליים. מוסדיים - הזהרו לכם פן תשקיעו שקל בחברה הזו. גם כך הביזנס שלכם בסכנה אחרי שהחזקתם מספריים לכל כך הרבה ספרים בתקופה האחרונה.
יוסי | 09.10.12
50.
אולי רכב חשמלי זה הכיוון הנכון אבל בטר פלייס הולכים עם הראש בקיר
בטר פלייס לא ניסו לשבור את השוק. זה כאילו שהם ניסו לתת מחירים מפוצצים כבר מהתחלה. המחיר לא היה נמוך בהרבה בשימוש של מכונית בנזין שעדיפה על מכונית חשמלית בהרבה פרמטרים (בעיקר טווח ) . היה עדיף להם להפסיד קצת יותר בהתחלה ואז להתחיל להרוויח. בכלל ההתעקשות שלהם על תחנות החלפת סוללות במקום טעינה מהקיר וכו רק גרם לאנשים לחששות מלהצטרף למועדון. יש עוד מכוניות חשמליות בעולם. אנשים לא ממהרים להצטרף להאכלת מונופול. שיתחילו להתיחס לבדוק מה הלקוח רוצה ושיתאימו את עצמם לזה. המהליך של ה2000 שקל לחודש היה פחות או יותר בכיוון הנכון.
מישהו | 09.10.12
49.
מחר בבוקר הנהלת רנו מודיעה שהיא סוגרת את הבסטה
כי אין לה משאבים להתעסק עם ייצור ופיתוח של המכונית הזה. זה יכול לקרות ברגע זה....שייח סעודי קונה את החברה וסוגר את הבסטה. הופ...בשניה אחת הכל קורס.... בפיתוח ובייצור יש תמיד דבר אחד שהוא גורם סיכון עיקרי למוצר ולחברה והוא מקור יחיד של אחד מהחלקים. חברות בדרך כלל זורקות פיתוח לפח ברגע שהמוצר שלהם מבוסס על מקור יחיד של אחד מהחלקים. במקרה הזה, החברה כולה וכל המודל שלה מבוסס על חברת רנו.
סמסון | 09.10.12
39.
אני תומך באגסי אבל מצטער על חזירות המחירים.תמחור נכון היה יכול להצליח וחבל מאדוד ש
הבעיה היא בתמחור. רוצים לחדור לשוק? תמכרו את האכבים ב50.000 ותתחיבו לקנות בחזרה מהלקוח אחרי 5 שנים... אז הלקוח יאמין בכם. במצב היום גם אני וגם אחרים שתומכים באגסי ובבבטר פלייס נזהרים ופוחדים להכנס למיזם. חזירות המחירים היא שמפילה את כל המיזם וחבל.
צרלי מאוד | 09.10.12
33.
חזון נכון כיוון נכון התנהלות?
הגיעה הזמן שמנהלים ויזמים בחברות חדשות מתחדשות ומחדשות ידאו לקדם רעיון חדש לפתח אותו אבל בדרך עד המימוש שלו והצדקה שלו להיות צנועים בהתנהלות שלו. משהוא במודל הקיים בכל החברות של גיוס כסף ובנייה של פרויקטים חשובים על כסף שלא בפועל פסול מבחינה כלכלית ערכית . אין ספק שמי שיוזם צריך להרוויח אין ספק שמי שמשקיע צריך להרוויח אבל אחרי שהוא הצליח לא לפני. היום מנהלים ובעלי עניין מרוויחים הרבה כסף במיזמים ללא קשר להצלחה שלהם זה פסול.!
חיים | 09.10.12
32.
הבעיה היא לא אגסי, הבעיה היא בקונספט השגוי ובמודל העיסקי
כל מי שמבין בטכנולוגיה של מצברים ידע לפני 5 שנים ויודע גם היום כי 95% מאנשים לא ירכשו רכב משפחתי שניתן להטענה ו ש הטווח שלו כ 120-150 ק"מ . זאת גם כאשר יהיו כאן ושם תחנות להחלפת מצבר. כאשר יהיו ובמחיר סביר בשנת 2020 מצברים ברכב שיאפשרו טווח הנסיעה של כ 400-500 ק"מ אז המודל יכול להצליח. 2, עד אז ניתן להתרכז ברכב חשמלי שניתן להטענה ושיפעל לרב בסקטור העירוני(רכב לצעירים, רכב שני) ,במשאיות חלוקה ובמוניות. אבל אז לרב תתאפשר הטענה ביתית או בחניה ציבורית או בעבודה. בקיצור הלך הכסף.
טכנולוג | 09.10.12
29.
ניתן להציל את המיזם
צריך הנהלה שמאמצת אל ליבה את הלקוחות המסגלים הראשונים . בכסף אמיתי כל החבילה ל4 שנים 89000 שח כולל שרות ביטוח ודלק ללקוח הפרטי, במחיר כזה זה יהיה משתלם רנו חשמלי במקום לרכוש רכב קטן שצורך 1 ליטר ל 23 ק"מ. מה ההיגיון לתת כאלו הנחות לחברות הליסינג ולדרוש מהלקוחות הסופים מחירים גבוהיים מאוד. ועוד התחחיבות שלאחר 4 שנים הרכב חוזר לבטר פלייס. התמחור הוא עקב האכילס של המיזם !!! אגסי רצה למכור יקר , זה לא זה , ראו שברולט וולט באירופה אוטו חדשני וטוב אבל יקר . ואם תמשיכו להתמהמה החברה תקרוס וחבל. כי עברתם 90% מהמסלול. לא יתכן שהוצאות התפעול יהיו כל כך גבוהות חייבים לצמצם עלויות וללכת על מחיר מכירה נמוך זה יגרוף הרבה מאוד לקוחות לחברה. במיוחד עם פרסומים שמערערים את הביטחון בשרידות החברה בתקופה הקרובה!! לכשעצמו מנוע חשמלי הרבה יותר טוב , שקט אמין וקל לתחזוקה ממנוע בנזין.
אביב ח | 09.10.12
20.
הבעיה היא שהמדינה לא תומכת והממשלה שותקת...
הממשלה יכולה לעזור אבל לא איכפת לה שבמדינה יהיו רכבים חשמליים. המכס על המכוניות גבוה ולא משתלם לקנות מכונית שבחישוב כללי אתה חוסך בסה"כ כמה אלפים לעומת רכב רגיל ובמצב כזה אף אחד לא יעדיף רכב חשמלי. לממשלת ביבי איכפת רק בלקחת מיסים מהציבור ולהמשיך לזהם את הסביבה. במדינה שחושבת רק על ההווה ולא על העתיד אין שום סיכוי לחברה כזאת להצליח. חברה כזאת חייבת גב כלכלי בגודל של ביל גייטס או קרלוס סלים עם הרבה מאוד מיליארדים חופשיים בבנק כדי לצלוח מיזם ללא עזרת ממשלה. לממשלה כיף שקונים מכוניות רגילות ועושה יופי של כסף מדלק אז מה היא צריכה כאב ראש עכשיו.
שלום | 09.10.12
18.
מקווה שזה ימריא, כישלון בסדרי גודל כזה יקרין על נסיונות ליצור חברות בסדר גודל כזה בישראל
הבעיה תהיה בגיוס כספים להקמת חברות בסדרי גודל הזה בתחום האזרחי, לדעתי יש מקום לרעיון הזה בחלקו אבל זה לא יהיה גורף ואולי לא יוכל להצדיק את ההשקעות הענק שהושקעו שם אם זה רוב ההשקעה הגדולה כבר הושקעה כך שיתכן ויהיה ניתן ליצור רווחים מהקיים, היו ברעיון הנחות יסוד שהתעלמו מהיבטים בעיתיים כגון זה שרוב חברות הרכב אינם אוהבות את הרעיון ולא מוכנות להשקיע בו, יש את החזון שהוא נהדר ניתוק הקשר הישיר בין המכונית לדלק (חלק אחד בשרשרת) אבל יש מצבים קימים או משוכות מאד גבוהות שצריך לעבור וזה מצריך השקעות ענק וסבלנות של יותר מחברת תוכנה "בברזלים" חדשים צריך לחשוב לכיוון של 10 שנים ויותר כאשר תמיד יש סיכוי שבאופק ארוך טווח יפתרו את חלק מהבעיות של המצבר או מנועים חדשים בפיתוח שיעבדו במכונית הייברד שיבטלו חלק גדול מהיתרון של המכונית החשמלית
STARTUP | 09.10.12
16.
מחיר הרנו החשמלי 130K ממש מופקע - צ"ל עד 85,000 ש"ח.
בנוסף יש ליצור אפשרות למכוניות נוספות שמצליחות במכירות רכבים בישראל כגון: מאזדה/טויוטה/סוזוקי/יונדאי, משום שהמותג "רנו" אינו מהווה כיום הצלחה במכירות. רכב יפני מתקשר עם טכנולוגיה לעומת הרכבים הצרפתיים "החולים במחלות" שונות כגון בעיות חשמל. בנוסף כלל מדינות המערב (ובראש ובראשונה ישראל) צריכות להיכנס כשותפות לפרוייקט זה שכן זהו אינטרס לאומי להפחית את צריכת הנפט מול מדינות ערב.
תומר | 09.10.12
8.
אין כמעט סיכוי להקים סטארטאפ במתווה של חברות ענק
הישראלים מצליחים לעשות זאת טוב כי הם עובדים במודלים רזים מאוד מגייסים מיליונים בודדים ושמים כמה אנשי צוות שטוחנים שעות ובסוף מוכרים בכמה עשרות מיליונים-מאות במקרה היותר נדיר. וגם במודל הזה הרוב נסגרים על ניהול, מוצרים לא מושלמים ומשקיעים בעייתיים. בסטארטאפים בארהב מגייסים מראש עשרות-מאות מיליונים כך שקונים אחד ישראלי עם מוצר עובד פחות או יותר ולפעמים גם עם הכנסות לא משלמים מי יודע מה הרבה. האמריקאים לא מבינים איך אפשר לבנות חברה עם 10-40 אנשים עם מוצר עובד - זה כל הסיפור. המצב הזה לא יכול להתקיים עם גיוסי ענק של מאות מיליוני דולרים, בניית תשתיות מסובכות והעסקת מאות עובדים - קצב שרפת המזומנים הוא עצום, קשה מאוד לנווט כזאת כמות של אנשים במצבי הרוח המשתנים של הסטארטאפ הממוצע וכמובן שבכדי שמשקיעים ירוויחו החברה צריכה להרוויח מאות מיליוני דולרים בעצמה תוך 3-5 שנים- סיכוי אפסי שזה יקרה גם אם המצאת חללית שמונעת ע"י אויר.
סטארטאפיסט | 09.10.12
6.
הרווח של החברה לישראל ההפסד של מדינת ישראל
יש פרוייקטים כושלים שמפסידים בהם כסף רב זה לא חדש . הפרוייקט גורם למדינת ישראל להפסיד כסף רב יותר וזה חמור יותר . חובת הטעינה המנוהלת מונע כניסתו של הרכב החשמלי שיכול היה לחסוך ייבוא נפט - ובמקביל להגדיל את ההפסדים של בזן . חייבים לשים סוף לטעינה המנוהלת ואולי גם בטר פלס תמכור יותר רכבים ותרוויח .
משה | 09.10.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת