50. חלם בינתיים עקרו את כל המטעים ואת כל השטחים החקלאים לאורך התוואי. עוד מחדל טפשי. השטחים יעמדו ריקים כמה שנים טובות וישמשו אתר פסולת לכל מיני פושעים אזרחי | 10.10.12 (ל"ת)
49. גם פרויקט מורכב יכול להיות פשוט עם תכנון כמו שצריך בארץ שלנו הבעיה מרכזית זה שכולם יותר חכמים מכולם. בנייה זה הנדסה בתכנון נכון ומלא עם מפרטים כתב כמיות אמיתי עם מפרטים נכונים ותוכניות לביצוע כמו שצריך. אפשר היה לבנות כאן הרבה יותר מהר וטוב . הבעיה שכאן כולם מנסים לדפוק את כולם ובסופו של דבר כולם נידפקים. זאת הנדסה שהיה במרמה עם מכרז במרמה אז כולם יריווחו מה שהם צריכים אבל לא פחות ולא יותר חיים | 10.10.12 (ל"ת)
48. ל- 24: ב 2016 יסיימו רק את החיבור לכביש 4 זה הכל תגובה ל- 24: ב 2016 יסיימו רק את החיבור לכביש 4 זה הכל. עד שהכביש ימשיך מערבה להרצליה לנכדים שלך כבר יהיה רשיון נהיגה ... ערן | 10.10.12 (ל"ת)
46. יש גם את כביש 31 שוקת ערד 33 ק"מ.תכנון מזה עשור ביצוע של 2.5 ק"מ בשנה וחצי בלבד כביש 31 כביש דמים נהרגו השנה יותר מ 10 אנשים ונפצעו עשרות רבות של אנשים בתאונות. בחודש מאי שנה שעברה החלו העבודות מהכניסה לערד לכיוון שוקת .נכון להיום חודש אוקטובר הם סיימו מקטע של 2.5 ק"מ כביש . הספק שכזה יתכן ועבדו עם מעדר וטורייה . בושה למשרד התחבורה חלם זה לא | 10.10.12 (ל"ת)
44. אשטרום היו שותפים של שפיר ברומניה זה תרגיל ידוע להכניס אותם למשחק מדינה של תחמנים אשטרום במקום הראשון אחד שיודע | 10.10.12 (ל"ת)
43. ל 32 אתה גאון !! תכתוב ישירות למשרד התשתיות ואו השיכון , חבל שרעיון כזה ילך לאיבוד אשר דעדוש | 09.10.12 (ל"ת)
42. מכרזים ? לפי הידוע בחוק המכרזים אם נפסל מציע מחלטים ערבות ובעל ההצעה השניה מוכרז כזוכה. ענין העומסים הוא סוג של טמטום שבמקרה זה נועד לחפות על כשל ניהולי במקרה הטוב, או שחיתות לשמה במקרה הרע. מה שברור שאת הנזקים הישירים והעקיפים של מאות מליוני השקלים, נשלם אנחנו, ציבור אדיש ומטומטם. במדינה מתוקנת היו משחררים אותנו מפקידי האוצר האחראים ובאותה חבילה אורזים גם את הגאונים ממע״צ! גבי | 09.10.12 (ל"ת)
41. ל31: כמה שטויות בתגובה אחת! הנה העובדות הנכונות: 1. הכביש יתחבר במחלפים לכביש 4, לשדרות ירושלים, לנתיבי איילון ולכביש החוף - הכל באופן 100% ממוחלף. 2. במסגרת הפרוייקט, כל המפגשים של הרכבת בדרך יופרדו מפלסית. 3. המחלף המאוד מסובך ברעננה דרום (שכולל גם תחנת רכבת ומנהרה של כמעט 2ק"מ לרכבת) רק יצא מתכנון ובזמן הקרוב יתחילו עבודות על הקרקע. לא סתם הפרוייקט הזה יעלה כמעט 4 מיליארד שקל. מדובר בכמות עצומה של עבודות נדרשות בתוואי. בוב הבנאי | 09.10.12 (ל"ת)
40. למה לא נתנו לכביש 6 את הפרויקט??? הפרויקט יכל לעלות למדינה אפס שקלים. אילו רק היו נותנים את הפרויקט בשיטת הפעלה בתשלום למשך מספר שנים קבוע שיחזיר את ההשקעה בדומה למה שנעשה בסלילת כביש 6. nava | 09.10.12 (ל"ת)
39. הבנת את זה ברוך? זה למה יש חורים בתקציב וצריך להעלות את המע"מ...ועוד היד נטויה! m | 09.10.12 (ל"ת)
37. מה הקשר בין מנגנון העומסים והגידול בעלות הפרויקט ? מנגנון העומסים לא אמור להוזיל פרויקט להיפיך הוא מיקר אותו המטרה שלו למנוע תקיעת פרויקטים רבים בגלל קריסה של חברה אחת פה אף חברה לא קרסה ומימילא החריגה הלא כל כך משמעותית ממנגנון העומסים לא השפיעה על שום דבר יקור הפרויקט נובע מסיבות אחרות סיבות שלא צוינו בכתבה וכנראה בכלל לא ידועות למי שכתב את הכתבה הזאת אני רק יכול להניח שעצם ביטול המכרז כשלעצמו הביא לדחיה בביצוע הפרויקט ולגבי המחיר אפשר רק להניח שההצעה המקורית לא היתה ראלית מבחינה כלכלית ולכן הבנקים לא הסכימו לממן אותה כנראה שהעלות האמיתית היא זו שמשקפת את המציאות ולא ההצעה המקורית שעוד בזמנו גרמה להרבה פליאות אין קשר | 09.10.12 (ל"ת)
34. שפיר הנדסה מי שנמצא בביזנס הזה יודע טוב מאוד שחברת שפיר הנדסה (משפחת שפירא) היא אחת החברות המושחתות ביותר בארץ. חברה שעושה את המוות לספקים לפני שהיא משלמת להם. יוסיפון | 09.10.12 (ל"ת)
33. מישהו ראה קבלן כבישים טייקון ? זאת התשובה חכמי מע"צ והמדינה בגלל 200 מיליון ש"ח קבלן הוא לא בעל בנק או רשת שיווק מזון או בעל שדה גז . מיקי | 09.10.12 (ל"ת)
32. כביש בחינם כנסו כביש בחינם ולא סתם עם ערך מוסף גבוהה קחו את התוואי בו הוא עובר ליד מגורים [ברובו] במקום לשקע את הכביש [לחפור ןלהנמיך אותו] תנו לקבוצות קבלנים. או לאחד. תקבלו מנהרה. והואיקבל זכויות בניה לשטח מעל 1 מנהרה תמנע מטרד לגרים בסביבה 2 יוקמו בינייני מגורים 3העיריות תגבנה ארנונה 4 ובא לציון גואל כביש חינם בתים בזול זה עובד בעולם יש הרבה מקומות עם מצוקת קרקע שיש כבישים ואפילו רכבות מתחת למבני מגורים ו/או משרדים בהצלחה דרך ארץ | 09.10.12 (ל"ת)
31. 531 מוביל לשום מקום!!! זהו פרויקט של שקרים!!! 531 אמור לחבר ישירות את כביש 6 וכביש החוף. בפועל, הוא מחבר את 6 עם הצומת בין הוד השרון וכפר סבא, מה שגורם לפקקי ענק ביציאה מהוד השרון. ע"מ לחצות את כביש 4 ללא רמזורים יש לבנות מחלף בצומת רעננה מרכז/דרום, ולא רואים אפילו התחלה של עבודות. בנוסף, הכביש מתחבר לדרך ירושלים (בין רעננה והרצליה), ולא לכביש החוף. מכיוון שבין דרך ירושלים וכביש החוף ישנם המון רמזורים ופסי רכבת (בבוקר יש רכבת כל כמה דקות), פתיחת הכביש תוביל לפקקים שלא יאמנו בין הרצליה לכביש החוף. תושב הוד השרון | 09.10.12 (ל"ת)
29. איך יכול להיות ששפיר זכתה בפרויקט במחיר לא ראלי בלי שתהיה לה יכולת לממן אותו ? איך נותנים לחברה לזכות בפרויקט בלי שיש לה הסכמים חתומים למימון שלו ? שפיר עשתה נזק עצום למדינה כאשר הגישה במכרז מחיר לא מציאותי, בלי יכולת לממן אותו ואחר כך דרשה הקלות שלא היו חלק מהמכרז המקורי ושאם הן היו ניתנות לכל המתמודדים במכרז, גם הם היו יכולים להגיש הצעות טובות יותר ואולי לזכות בו. טוב מאוד שפסלו אותם | 09.10.12 (ל"ת)
28. חייבים להעביר את הכביש למנהרה מדובר באיזור מהיקרים בארץ והכביש הנ"ל יצרוך עתודות קרקע בשווי מילארדים. במקום להרוס לתושבים באיזור את החיים ולמחוק אלפי דונמים שהכביש יתפוס , צריך להוריד את הכביש מתחת לאדמה , זה יחסוך עתודות קרקע ומשפטים אין סופיים לפיצויים של התושבים על מטרדי רעש ,עשן וירידת ערך הנכסים לאורך הכביש. מחכה לעתונאי שירים את הנושא הנ"ל ושינענע את המהדסים במעץ החלמאים. וזה עוד יחסוך כסף | 09.10.12 (ל"ת)
27. שפיר לא אמורים לשלם קנס ? הרי בזבזו שנתיים והבטיחו הבטחות. אני בטוח שהיה סעיף קנס . אני בטוח ששפיר הפרו את הסעיף. אני בטוח שהמדינה ידעה ששפיר הפרה את הסעיף ושהמדינה יכולה לדרוש את הקנס אני בטוח שמישהו קיבל שוחד כדי לא לדרוש את הקנס אני בטוח שממני וממך היו דורשיפ לא רק קנס אלא כפל קנס. רוברט | 09.10.12 (ל"ת)
26. לכן אי אפשר לצאת מהוד השרון בבקרים. לא מצומת ירקון העמוס כמובן, וגם לא מהצד השני. תקועים קבוע | 09.10.12 (ל"ת)
24. יש כבר שלטים להשלמת הפרוייקט באפריל 2016 ומתחת כתוב סילחה על אי הנוחות הזמנית... אתם מבינים? 4 שנים זה זמנית !!! חיים | 09.10.12 (ל"ת)
23. בדיוק כמו הרחבת איילון לכיוון ראשל"צ ויבנה 13 שנות עבודה, צווארי בקבוק יוצרי פקקים, עשור שלם שאני עובר בכביש ורואה בניה ואז שבירה. פשוט בדיחה | 09.10.12 (ל"ת)
21. ל-19: נכונה ועוד איך מי שזכה מקום שני במכרז המקורי של המדינה - חברת דניה סיבוס כמדומני - הציע 2.7 מיליארד. זה עדיין זול יותר מה 3.7 מיליארד של מעצ ... מוני | 09.10.12 (ל"ת)
20. מי אמר "שקשוקה" ולא קיבל ?? פרויקט לאומי + כספי ציבור. מוציאים למכרז. לוקחים את כל ההצעות, עושים מהם שקשוקה, ומבין כל ההצעות (ששייכות לאותו הגורם כמובן) מוציאים את ההצעה הזוכה. shuki | 09.10.12 (ל"ת)
19. הנחת המאמר שגויה זה לא נכון שמחשבים את הייקור ביחס למחיר בסיס של 2.4 מיליארד. מעולם לא היה גוף שהיה מוכן לקחת על עצמו את הפרוייקט במחיר הזה. זה שגוף מסויים הגיש הצעה בגובה הזה לא הופכת את ההצעה להיות המחיר הראלי של הפרוייקט. זה כמובן נוח בשביל שתצא כותרת עסיסית. דנבר | 09.10.12 (ל"ת)
17. על חשבון הציבור אין חדש תחת השמש. כספי ציבור זה הפקר. עוד כמה מליונים לא מזיז לאף אחד. ככה זה היה בעבר וככה זה יהיה בעתיד. Aleph | 09.10.12 (ל"ת)
16. ל 7 אם הממשלה תשלם לפי התקדמות, היא תצטרך להיות מעורבת בפרויקט, זה אומר שהפקידים במשרד התחבורה יצטרכו אשכרה לעבוד. זה לא משהו שהם עושים. h/ | 09.10.12 (ל"ת)
14. לקנוס את כל האחראים למחדל הזה!!! אם זה היה כספם הפרטי של מקבלי ההחלטות הם היו חושבים 700 פעם לפני כל החלטה. | 09.10.12 (ל"ת)
13. תבדקו מה קרה לכביש 551 ותתפלאו עוד יותר כביש רוחב חשוב לא פחות, שאמור היה לחבר בין חוצה ישראל, מחלף הדרים וכביש החוף באזור יקום / דרום נתניה, הוקפא בגלל התנהגדויות שונות ומשונות של בעלי נכסים וגופים ירוקים. מדובר בכביש סופר חשוב, שאמור היה להיות מושלם ב-2008 ולמנוע את הפקקים העצומים שסותמים את כבישי השרון בכל בוקר ואחר צהריים על ידי חיבור בין כביש 4 ל-2. מה קרה בפועל? במקום כביש מסודר, סללו כביש מאולתר ומסוכן, שעוקף את בני ציון ונופל לפקק במחלפון שפיים. איפה השכל? מומי | 09.10.12 (ל"ת)
12. ורק על דבר אחד מעץ חוסכת- מיגון שכונת גן רשל מהגהנום התחבורתי המתבשל היתם צריכים לראות את התנהגות אנשי מע"ץ וחברת עמי מתום, באיזה בוז וגסות רוח הם התנהגו לתושבי השכונה שניסו להציע חלופות ובאיומים שאם לא נשתוק יקצצו לנו בגובה חומות המגן כי הם יכולים. תושב זועם | 09.10.12 (ל"ת)
9. רגע, שלי יחימוביץ רוצה להלאים את הכל, לא? לחזור להמתנה של 10 שנים לטל' חוגה של בזק... תלמדו מסין הסוציליסטית איך מפתחים תשתית | 09.10.12 (ל"ת)
8. מי נותן את הדין? בזבוז כסף עצום ובנוסף תושבי הוד השרון וכפר סבא נצורים כל בוקר אין דין ואין דיין | 09.10.12 (ל"ת)
7. מדוע יש בעיות מימון? הרי המדינה יכולה לגייס כסף בריבית נמוכה יותר מאשר חברה פרטית. מדוע המדינה לא משלמת על הביצוע לפי הוצאת הכספים, וכל חוסכת לחברה הוצאות מימון ומורידה את עלות הפרויקט... י.ה | 09.10.12 (ל"ת)
6. אבקש לשים באיזורים בהם אמור לעבור הכביש שלט המציין את ההתנהלות ועליו חתומים השר כץ ורוה"מ נתניהו. אם הם כל כך רצו לעשות כך בשלטים של פרויקטים, שישימו על הפרויקט הכושל הזה. אזרח שנמאס לו | 09.10.12 (ל"ת)
1. כמו כל פרויקט לאומי גדול הוא למעשה בידי הרגולטורים, הנימבים, הבג"צים. עיכובים, ביזבוזי זמן וכסף? על בטוח פול | 09.10.12 (ל"ת)
כך הפך כביש 531 למזללת כספים
51 תגובות לכתיבת תגובה