אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך הפך כביש 531 למזללת כספים

51 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
גם פרויקט מורכב יכול להיות פשוט עם תכנון כמו שצריך
בארץ שלנו הבעיה מרכזית זה שכולם יותר חכמים מכולם. בנייה זה הנדסה בתכנון נכון ומלא עם מפרטים כתב כמיות אמיתי עם מפרטים נכונים ותוכניות לביצוע כמו שצריך. אפשר היה לבנות כאן הרבה יותר מהר וטוב . הבעיה שכאן כולם מנסים לדפוק את כולם ובסופו של דבר כולם נידפקים. זאת הנדסה שהיה במרמה עם מכרז במרמה אז כולם יריווחו מה שהם צריכים אבל לא פחות ולא יותר
חיים | 10.10.12
46.
יש גם את כביש 31 שוקת ערד 33 ק"מ.תכנון מזה עשור ביצוע של 2.5 ק"מ בשנה וחצי בלבד
כביש 31 כביש דמים נהרגו השנה יותר מ 10 אנשים ונפצעו עשרות רבות של אנשים בתאונות. בחודש מאי שנה שעברה החלו העבודות מהכניסה לערד לכיוון שוקת .נכון להיום חודש אוקטובר הם סיימו מקטע של 2.5 ק"מ כביש . הספק שכזה יתכן ועבדו עם מעדר וטורייה . בושה למשרד התחבורה
חלם זה לא  | 10.10.12
42.
מכרזים ?
לפי הידוע בחוק המכרזים אם נפסל מציע מחלטים ערבות ובעל ההצעה השניה מוכרז כזוכה. ענין העומסים הוא סוג של טמטום שבמקרה זה נועד לחפות על כשל ניהולי במקרה הטוב, או שחיתות לשמה במקרה הרע. מה שברור שאת הנזקים הישירים והעקיפים של מאות מליוני השקלים, נשלם אנחנו, ציבור אדיש ומטומטם. במדינה מתוקנת היו משחררים אותנו מפקידי האוצר האחראים ובאותה חבילה אורזים גם את הגאונים ממע״צ!
גבי | 09.10.12
41.
ל31: כמה שטויות בתגובה אחת!
הנה העובדות הנכונות: 1. הכביש יתחבר במחלפים לכביש 4, לשדרות ירושלים, לנתיבי איילון ולכביש החוף - הכל באופן 100% ממוחלף. 2. במסגרת הפרוייקט, כל המפגשים של הרכבת בדרך יופרדו מפלסית. 3. המחלף המאוד מסובך ברעננה דרום (שכולל גם תחנת רכבת ומנהרה של כמעט 2ק"מ לרכבת) רק יצא מתכנון ובזמן הקרוב יתחילו עבודות על הקרקע. לא סתם הפרוייקט הזה יעלה כמעט 4 מיליארד שקל. מדובר בכמות עצומה של עבודות נדרשות בתוואי.
בוב הבנאי | 09.10.12
37.
מה הקשר בין מנגנון העומסים והגידול בעלות הפרויקט ?
מנגנון העומסים לא אמור להוזיל פרויקט להיפיך הוא מיקר אותו המטרה שלו למנוע תקיעת פרויקטים רבים בגלל קריסה של חברה אחת פה אף חברה לא קרסה ומימילא החריגה הלא כל כך משמעותית ממנגנון העומסים לא השפיעה על שום דבר יקור הפרויקט נובע מסיבות אחרות סיבות שלא צוינו בכתבה וכנראה בכלל לא ידועות למי שכתב את הכתבה הזאת אני רק יכול להניח שעצם ביטול המכרז כשלעצמו הביא לדחיה בביצוע הפרויקט ולגבי המחיר אפשר רק להניח שההצעה המקורית לא היתה ראלית מבחינה כלכלית ולכן הבנקים לא הסכימו לממן אותה כנראה שהעלות האמיתית היא זו שמשקפת את המציאות ולא ההצעה המקורית שעוד בזמנו גרמה להרבה פליאות
אין קשר | 09.10.12
32.
כביש בחינם כנסו
כביש בחינם ולא סתם עם ערך מוסף גבוהה קחו את התוואי בו הוא עובר ליד מגורים [ברובו] במקום לשקע את הכביש [לחפור ןלהנמיך אותו] תנו לקבוצות קבלנים. או לאחד. תקבלו מנהרה. והואיקבל זכויות בניה לשטח מעל 1 מנהרה תמנע מטרד לגרים בסביבה 2 יוקמו בינייני מגורים 3העיריות תגבנה ארנונה 4 ובא לציון גואל כביש חינם בתים בזול זה עובד בעולם יש הרבה מקומות עם מצוקת קרקע שיש כבישים ואפילו רכבות מתחת למבני מגורים ו/או משרדים בהצלחה
דרך ארץ | 09.10.12
31.
531 מוביל לשום מקום!!! זהו פרויקט של שקרים!!!
531 אמור לחבר ישירות את כביש 6 וכביש החוף. בפועל, הוא מחבר את 6 עם הצומת בין הוד השרון וכפר סבא, מה שגורם לפקקי ענק ביציאה מהוד השרון. ע"מ לחצות את כביש 4 ללא רמזורים יש לבנות מחלף בצומת רעננה מרכז/דרום, ולא רואים אפילו התחלה של עבודות. בנוסף, הכביש מתחבר לדרך ירושלים (בין רעננה והרצליה), ולא לכביש החוף. מכיוון שבין דרך ירושלים וכביש החוף ישנם המון רמזורים ופסי רכבת (בבוקר יש רכבת כל כמה דקות), פתיחת הכביש תוביל לפקקים שלא יאמנו בין הרצליה לכביש החוף.
תושב הוד השרון | 09.10.12
29.
איך יכול להיות ששפיר זכתה בפרויקט במחיר לא ראלי בלי שתהיה לה יכולת לממן אותו ?
איך נותנים לחברה לזכות בפרויקט בלי שיש לה הסכמים חתומים למימון שלו ? שפיר עשתה נזק עצום למדינה כאשר הגישה במכרז מחיר לא מציאותי, בלי יכולת לממן אותו ואחר כך דרשה הקלות שלא היו חלק מהמכרז המקורי ושאם הן היו ניתנות לכל המתמודדים במכרז, גם הם היו יכולים להגיש הצעות טובות יותר ואולי לזכות בו.
טוב מאוד שפסלו אותם | 09.10.12
28.
חייבים להעביר את הכביש למנהרה
מדובר באיזור מהיקרים בארץ והכביש הנ"ל יצרוך עתודות קרקע בשווי מילארדים. במקום להרוס לתושבים באיזור את החיים ולמחוק אלפי דונמים שהכביש יתפוס , צריך להוריד את הכביש מתחת לאדמה , זה יחסוך עתודות קרקע ומשפטים אין סופיים לפיצויים של התושבים על מטרדי רעש ,עשן וירידת ערך הנכסים לאורך הכביש. מחכה לעתונאי שירים את הנושא הנ"ל ושינענע את המהדסים במעץ החלמאים.
וזה עוד יחסוך כסף | 09.10.12
27.
שפיר לא אמורים לשלם קנס ? הרי בזבזו שנתיים והבטיחו הבטחות.
אני בטוח שהיה סעיף קנס . אני בטוח ששפיר הפרו את הסעיף. אני בטוח שהמדינה ידעה ששפיר הפרה את הסעיף ושהמדינה יכולה לדרוש את הקנס אני בטוח שמישהו קיבל שוחד כדי לא לדרוש את הקנס אני בטוח שממני וממך היו דורשיפ לא רק קנס אלא כפל קנס.
רוברט | 09.10.12
19.
הנחת המאמר שגויה
זה לא נכון שמחשבים את הייקור ביחס למחיר בסיס של 2.4 מיליארד. מעולם לא היה גוף שהיה מוכן לקחת על עצמו את הפרוייקט במחיר הזה. זה שגוף מסויים הגיש הצעה בגובה הזה לא הופכת את ההצעה להיות המחיר הראלי של הפרוייקט. זה כמובן נוח בשביל שתצא כותרת עסיסית.
דנבר | 09.10.12
13.
תבדקו מה קרה לכביש 551 ותתפלאו עוד יותר
כביש רוחב חשוב לא פחות, שאמור היה לחבר בין חוצה ישראל, מחלף הדרים וכביש החוף באזור יקום / דרום נתניה, הוקפא בגלל התנהגדויות שונות ומשונות של בעלי נכסים וגופים ירוקים. מדובר בכביש סופר חשוב, שאמור היה להיות מושלם ב-2008 ולמנוע את הפקקים העצומים שסותמים את כבישי השרון בכל בוקר ואחר צהריים על ידי חיבור בין כביש 4 ל-2. מה קרה בפועל? במקום כביש מסודר, סללו כביש מאולתר ומסוכן, שעוקף את בני ציון ונופל לפקק במחלפון שפיים. איפה השכל?
מומי | 09.10.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת