אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אנחנו עובדים קשה, אבל מה שנשאר לחיסכון כמעט שולי"

67 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

66.
עד שלא יבנו עשרות אלפי דירות ביהודה ושומרון כל שנה המחירים רק יעלו
עד שלא יבנו עשרות אלפי דירות ביהודה ושומרון כל שנה המחירים רק יעלו. בניית 40,000 דירות ביהודה ושומרון לזוגות צעירים משוחררי צה"ל או לחרדים תאפשר קיום בכבוד וגם שמחירי הדירות שגוש דן לא יירדו משמעותית אם בכלל עדיין יהיו פתרונות דיור במחירים סבירים לזוגות צעירים במרחק 15 דקות נסיעה מגוש דן.
 | 10.10.12
65.
כל הכבוד לזוג מתגובה 28. סוף סוף קצת חוסכים, קצת עושים בשכל. לא מבזבזים כל אגורה
על קפה ועל נסיעות ועל שטויות. אם רוצים דירה, צריך לחסוך בשבילה כל חודש לפחות שליש או רבע מההכנסה הממוצעת בבית. אם אין לכם שליש או רבע לחסוך כל חודש, זה אומר שגם אין לכם יכולת לקחת משכנתא בגובה של שליש או רבע מההכנסה ולכן אין סיכוי שאי פעם יהיה לכם דירה משלכם. אם בני זוג לא יכולים שליש או רבע מההכנסה כל חודש לשים בצד - למשכנתא או לחסכון, תשכחו מהדירה. לכו על שכירות. אתם לא עומדים בקריטריונים שיתאימו לכם לחיות הלאה בצורה סבירה.
אריאלה | 10.10.12
63.
תגובתי ל 28 ההזויה [למרות שלא שווה שאתיחס בכלל]
בהנחה שזוג יצליח לחסוך 7000 ש"ח בחודש אם אתם מרויחים ביחד 13 אלף [למרות שאין לי מושג איך זה אפשרי לבזבז רק 6000 ש"ח כל חודש, המינימום למחיה זה שכירות, חשמל, מים, ארנונה, ועד בית, חופשי חודשי כדי להגיע לעבודה - לא לבית קפה...] 7000 * 12 = 84000 בשנה. אחרי שלוש שנים יהיה לזוג הזה סכום מזערי של 250 אלף ש"ח בהנחה שהם באמת חיים כמו מסכנים - חיים של עבדים שנוסעים כל יום לעבודה וחוזרים לבית בלי כבלים בלי אינטרנט ובלי קפה ב 15 ש"ח. הזוג הנחמד יהיה חייב לקחת משכנתא של מליון ש"ח כדי לרכוש דירה שלושה-ארבעה חדרים תלוי במיקום שיבחר. ז"א כל חודש במשך 30 השנים הבאות תצטרכו להחזיר 5700 ש"ח!!! וזה לא כולל את הביטוח למשכנתא ואת עליית הריבית אם תהיה כזאת ב 30 שנים הקרובות. כמובן שכל הנ"ל הוא אך ורק במקרה שלא הבאתם ילדים שכן אז לא תוכלו לחסוך 7000 ש"ח כל חודש ובתנאי שתמשיכו לחיות כמו מסכנים שאין להם כלום , כי בסופו של דבר אסור לכם להוציא 15 ש"ח מיותרים על קפה חס וחלילה....
חושב בהיגיון | 10.10.12
61.
יש לנו 2 ילדים ומרוויחים ביחד 11K ואנחנו לא במינוס, איך אתם לא מצליחים לחסוך ?
הם מרוויחים בין 10 ל-15, אין להם ילדים והם לא משלמים שכ"ד ....איך הם לא מצליחים לחסוך ? הם מבזבזים 15 אלף ש"ח בחודש על מה ? אנחנו עם 11 אלף ש"ח גומרים את החודש ויש לנו 2 ילדים ! אמנם אין לנו דירה, ואין כסף פנוי לחיסכון אבל אנחנו לא במינוס ! נכון, אנחנו לא טסים לחו"ל כל שני בחמישי, לא מבזבזים אלפי ש"ח כל שבוע בקניון על קניית מותגים, לא נוסעים ברכב מנהלים ולא מבזבזים עשרות שקלים כל בוקר בבית קפה ...אבל חיים ! חיים צנועים ! עושים קניות ברמי לוי, אוכלים בבית, קונים בגדים בחנויות outlet(שם אפשר לקנות מותגים בחצי מחיר !) וצעצועים לילדים ברשתות הזולות (ולא ב"שילב" ודומיהן) ...ובעיקר לא נכנסים למינוס בכל מקרה ! אז תפסיקו להיות מפונקים, תתחילו לשלוט על הוצאות שלכם, כך תחסכו !
חי | 10.10.12
59.
למיכל הבדויה מתגובה 11 את שקופה לחלוטין.
ובכל זאת התייחס לדבריך כאילו הם אוטנתיים ונאמרים מהלב. אם כל חסרי הדיור והקונים הטיפשים של 3 השנים האחרונות יתנהגו ויחיו כמוך בכאילו כזה. אז יס והוט יפטרו 5000 עובדים. חנויות יסגרו וגם מוסכים וגם מפעלי מזון הצריכה תקטן האבטלה תגדל ואז רק זה ששכר אותך בכדי להגיב תגובה סגפנית ומטופשת יחגוג על השומנים שצבר בתקופה הזאת בעזרתך ועל גב הטיפשים שדהרו בבהלה לזהב הנדל"ני ונראה לי שגם על גבך. וחוץ מזה די די די להטיף לכל בן אדם שרוצה פעם בחודש לשבת במסעדה אחרי הופעה או סרט מוסר. ודי להטיף לכל בן אדם שרוצה פעם בשנה לטוס לאיזה דיל או לנפוש במלון 3 לילות מוסר די די די נמאס תשנו את הטקטיקה ותנסו להסביר למה בישראל הלחוצה שנתונה תחת איום מבחוץ דירה צריכה לעלות יותר יקר מברצלונה טורנטו ומנהטן????
כלכלן | 10.10.12
55.
איך לא מצליחים לחסוך מ15 אלף שקלים?..
בן זוגי ואני גם גרים בירה בבעלות המשפחה, נצטרך לפנות אותה תוך שנה שנתיים, יש לנו משכורת חודשית יחד קצת למעלה מ20 אלף שקלים, אין לנו ילדים כרגע, אנחנו מצליחים לחסוך המון מהסכום הזה, יש לנו את הסכןם הבסיסי לקניית דירה ואני מאמינה שתוך שנתיים נוכל לחסוך 200 אלף שקלים אולי קצת יותר ואנחנו גם מבלים הרבה ומצליחם לחסוך.....
שיר | 10.10.12
54.
22 אתה חי הסרט
איך הגעת ל16 שנות חסכון בממוצע? אתה מודע לזה שבשביל להגיע למשכורת שהיא לא מינימום צריך ללמוד, ורוב האנשים אכן לומדים עד סוף שנות העשרים לפחות ולפעמים מעבר לזה? במקרה הטוב יש להם 7 שנות חסכון בממוצע- לה 3 ולו 10. רק מה- עד שהספיקו לחסוך (להזכירך הם לא מרוויחים הרבה) המחירים כבר כל כך עלו שכל החסכון כבר לא שווה כלום. הקפיצה המטורפת במחירי הדיור התחילה ב2008, ומי שלא עושה כלום כדי לתקן את המצב הוא אכן חברך היקר ביבי וחבריו פישר ושטייניץ. הם יכולים, יש כלים רבים שיכלו להפעיל, אבל לא רוצים- כי הם מסתכלים על המשק כאל מפעל מניב- כמה שיותר מיסים מנדל"ן יותר טוב. אז אנא לא לבלבל את המוח ולהאשים זוג שבסה"כ מנסה לשרוד עם משכורת ממוצעת.
ניני | 10.10.12
53.
למיכל (תגובה 11)
אני מסכימה איתך. הבכיינות הזו כבר נמאסה. אני עזבתי את הבית בגיל 20 אחרי צבא, גרתי עם שותפים, למדתי, חסכתי המון והצלחתי להגיע לחיסכון של 100 אלף עד החתונה (גיל 25). (משכורת ממוצעת של אחות כולל סופ"ש כ- 6000 בחודש). ההורים שלי לא יכלו לעזור לי כלכלית. לימודים, שכר דירה, אוכל.. הכל מיממנתי לבד. חתונה בעלי ואני עשינו חתונה קטנה מאד מהחסכונות שלנו כי ההורים לא יכלו לתת לנו גם לחתונה. בעלי גם התחיל לחסוך מגיל 21 (עובדים וחוסכים). וכך הצלחנו לקנות דירה. ביחד הגענו לחסכון של יותר מחצי מיליון. ילדה ראשונה ילדתי בגיל 28, עכשיו עם 2 בנות קטנות שעדיין בגן פרטי (5400 ש"ח בחודש), אנחנו עדיין שומרים על הכסף. אין מינוס בבנק, יש משכנתא, משכורת ביחד קצת מעל הממוצע. זה רק עניין של ניהול נכון של הכסף, במיוחד לפני לידת ילדים.
אחות מוסמכת | 10.10.12
51.
מה.. זאת בדיחה??
יושב זוג מחוייך כולו, בבית חדיש מבפנים שקיבל במתנה!! עם הכנסה של 13K לחודש ללא ילדים , ללא משכנתא וללא שכירות , בני 30-40 (כלומר , יכלו לחסוך קצת עד היום אם להתבטא באופן עדין.. ) ומקוננים על מצבם הקטסטרופלי..!. יאללה .. תתעוררו .. איפה אתם חושבים שאתם חיים .. ? משפחות עם שני ילדים קטנים ושתי מכוניות מצליחות לחיות ברמה סבירה מאוד בתנאי פתיחה כאלו טובים. כמו שאמרו אנשים חכמים לפני .. קחו את ה- 200K שסביר שחסכתם עד היום, תחסכו ב- 3 שנים הקרובות עוד 250K , תוסיפו משכנתא סבירה של 600-700K והנה יש לכם דירת 4 חדרים חדישה באזור המרכז (לא תל אביב -גבעתיים כמובן , אבל גם אזור באר יעקוב ורחובות או לחילופין כפר יונה בשרון אלו אופציות מצויינות).
יניב | 10.10.12
50.
בדרך כלל אני מסכימה עם המרואיינים, אבל לא הפעם...
לא רק שיש להם דירה ששווה לפחות כמה מאות אלפים (אין דירה בפחות היום) אבל גם אין להם הוצאות שכירות או הוצאות על ילדים. בגילם היו צריכים להיות עם חסכונות משמעותיים! (אני כבר הייתי, וזאת למרות שלעומתם היו לי הוצאות שכירות) משהו בהתנהלות הכלכלית אינו תקין, או לחילופין הם בחרו להנות בשנים האחרונות מהחיים ועכשיו בוכים על חלב שנשפך...
מישהי | 10.10.12
49.
שני אנשים ללא ילדים, לא משלמים שכ"ד ומרוויחים מינימום 10000 ש"ח
ולא חוסכים? איך??? יש לכם הכנסה פנויה של לפחות 10,000 ש"ח בחודש על מה כל זה יוצא? אתם יכולים בכל חודש לחסוך 5,000 ש"ח לפחות, 60,000 ש"ח בשנה להון עצמי של 360,000 (30% מתוך 1.2 מליון ש"ח) אתם יכולים להגיע בתוך פחות מ - 6 שנים. אז איפה הייתם עד היום?
רן | 10.10.12
48.
רק אנחנו מקשים על עצמנו!!!
חבריי תתעוררו!!! או קיי! אז החיים קשים....אז או קיי הכל עולה--- אבל הבעיה העיקית היא אנחנו !! והרמת החיים שאנחנו מתרגלים לחיות בה! מה חשוב לנה אה?קורת גג, משפחה ובריאות!! עם הכנסות של 10.000-13.000 אפשר אחלה לחיות!! לא לקנות שטויות.לא לקנות רק!!מותגים ולחשב הכל בראש! האושר האמיתי זה הילדים...ההתעוררות בבוקר ולשתות קפה לפני שהולכים לעבודה....לחייך לבן/בת זוג.....להעביר יום בכיף וסבבה!! בממוצע ההוצעות השבועייות למשפחה ממוצעת(זוג+2ילדים) כולל אוכל,חשמל,טלפונים וכו...צריכות להגיע ל1000 ש"ח. וחיב חייב לפתוח תוכנית חיסכון של לא פחות מ1500ש"חולא להסתמך על מה שנשאר!! בקיצור הכל בראששששש!!!!
מירי | 10.10.12
47.
הקניונים מלאים!אוכלים ארוחת בוקר במאה שקל! כנסו!
אני ישראלי שחי באירופה,הישראלי הממוצע משלם כל מחיר,מסתובב הרבה בקניונים.ולא משווה מחירים. נראה שכולם חיים בארץ יותר טוב מכל אירופאי נכון להיום. רק הבעייה שהנירגנות הפכה לספורט לאומי. אז אם מצרך הוא יקר אל תקנו!פשוט מאד. בלי קוטג או במבה אני חיי טוב מאד. בקיצור....תפסיקו לבכות
תפסיקו לבכות! | 10.10.12
46.
איך היכולת לקנות וילה בשרון הפכה למדד לאיכות חיים?
במדינות אחרות יש תרבות שכירות, אנשים מבינים שלא כל אחד קונה דירה משום שמדובר בסכומים של מיליוני שקלים. נכון, אין הרבה מיליונרים בארץ, זה דווקא מצב נורמלי. לא סביר ולא ייתכן שמדד איכות החיים הסבירה בישראל יהיה לפי היכולת לקנות "בית במושב בשרון", דבר שהוא ללא ספק פריוויליגיה של אנשים אמידים. בתור מי שגרה בשכירות עם בן זוג, ומרוויחים ביחד יותר מ-20 אלף שקל בחודש, אני חושבת שהזוג הזה ורבים אחרים כמותו במדור שחיים יפה מאוד, משתכרים היטב אבל בוכים שלא תהיה להם וילה בשרון - מייצגים דור של מפונקים. חבל מאוד, כי יוקר המחיה בארץ באמת קשה, מחירי המצרכים הבסיסיים גבוהים מאוד, המס על מכוניות גבוה מרוב המדינות, הדלק יקר (ובהתאם גם אין תחבורה ציבורית הולמת). יש בעיות אמיתיות בארץ. "אין לי וילה בשרון" זאת לא בעיה.
רונה | 10.10.12
44.
ל 11: אתה חי כמו בבית סוהר. עוד 10 שנים תחסוך ל 30% ממחיר הדירה בקצב 5000 ש"ח לחודש
לא לראות טלוויזיה, לא לטייל, לאכול בבית. כמה פעמים אתה תחיה? כל החיים תשקיע בדיקה עלובה. היום כולם מיליונרים... על הנייר. קונים דירה במיליונים ולא בטוח שיצליחו לחסוך סכום כזה מגיל צעיר עד הפנסיה. פתרון פשוט: לשווק קרקע במחיר מוזל לקבלנים ולבנייה עצמית. רק בארץ ממשלה עושה כסף ממכירת קרקע (בחכירה!!!).
טוני | 10.10.12
42.
לכל הממורמרים שחושבים שלא צריך לחיות ורק לחסוך.תשאירו את העייצות שלכם לעצמכם.
מי שמייעץ לצאת מתל אביב שייצא הוא.אני השתחררתי מהצבא עשיתי טיול ארוך לחו״ל חזרתי למדתי באוניברסיטה סיימתי מצאתי עבודה סבבה קניתי 3חדרים בגוש הגדול בצפון תל אביב בפחות ממיליון (250000 שאבא חסך לי היו הון ראשוני)שאר ההוצאות שהיו קטנות עלי. היום אני מבסוט לא ממהר וחולם על דירות גן או קוט׳ג מספיק לי 3חד׳ ויש לי 2ילדים. האמת הכל טיימינג בחיים והיום לא זמן טוב לרכוש אבל מי שבא לו שיעשה זאת. וכן רק בתל אביב.אם לי יש לכל אחד יכול להיות כאן דירה.
בן 36 | 10.10.12
41.
לכל הגאונים החוסכים - אפשר לחשוב שלחסוך 5000 ש"ח בחודש מקדם אותכם לאנשהו
אז חסכתם שישים אלף בשנה זה אומר שאחרי 10 שנים יש לכם אולי 600 אלף (בלי להתחשב בשחיקה בגגל האינפלציה) בקצב שמחירי הדירות עולים בישראל עם הסכום הזה תוכלו ליקנות דירת 2 חדרים בבאר שבע במקרה הטוב!!! וזאת הביה במדינה שלנו!! למי שהיום מתחיל לחסוך בגלל ההפקרות בטיפול בהיצא הדירות המחירים ימשיכו לעלות ואם החיסכון המדובר אין ממש מה לעשות!!!!!!
דן חסכן | 10.10.12
39.
הפתרון הינו פשוט - על המדינה להגביל בתי אב להחזיק עד דירה אחת
לא יתכן שמשפחה אחת מחזיקה ברשותה שתי דירות/בתים ולעומתה ישנה משפחה שלא יכולה לרכוש בית. בצורה הזו משפחה אחת משעבדת משפחה שניה לכל חייה. נדל"ן לא צריך להיות "השקעה" במדינה בה יש מחסור בקרקעות. אם המדינה תגביל עד בית אחד למשפחה עשרות אם לא מאות אלפי דירות יתפנו לרכישה, וכל אותם ספקולנטים על הנדל"ן עדיף שילכו וישקיעו את כספם באג"ח מדינה - שם הסיכון נמוך יותר והתשואה לא רעה בכלל. ואני מקווה שתעלה הריבית בארץ רק כדי שכל אותם גיבורים שנתנו יד לעיות המחירים המטורפות יפשטו רגל ודירות ימכרו סופסוף במחירים שפויים.
גר אצל הוריו וחי בהקפה | 10.10.12
38.
ניראה לי מוזר
שזוג ללא ילדים, שאין לו הוצאות דיור (בכלל!) לא מצליח לחסוך כמעט את כל ה 15000 נטו שלהם. על מה אתם מדברים? דירה עם חצר בשרון????? תכינו 4000000 ש"ח לפחות. מאיפה נחתתם?? אני בטוח שאתם טסים לחו"ל כל רבעון, אחרת אני לא מצליח להבין איך אתם לא חוסכים 80% מהכסף שלכם. הפעם זו באמת היתה חוצפה.
ניר | 10.10.12
36.
לכל הטוקבקיסטים בתשלום של ביבי - זה לא יעזור, הוא הולך לחטוף בבחירות
נתנו פה דוגמא של זוג צעיר שחי בצניעות, חוסך, חולם על דירה אבל - לא מוכן להשתעבד. הממשלה הנוכחית משעבדת את הציבור כמו בימי הביניים. האנשים אריסים על אדמתם, משלמים סכומים מופקעים על קירות (פי 2 ממה שאמור להיות, שכן המחירים עלו פי 2 בשנים האחרונות אבל השכר לא עלה בכלל), במשך עשרות שנים. חייהם נעים סביב ההחזר על הדירה, ומה קורה אם אחד מהם מפוטר? יזרקו לרחוב. הטוקבקיסטים בתשלום נוקטים בגישה של להתקיף במקום לענות על השאלה, מאוד מאפיין את הליכוד. אתם באים בטענות לזוג? תיכף תאשימו את העניים שהם מעיזים לדרוש ממרח על הלחם ותדרשו שיסתפקו רק בלחם, כי ממרח זה מותרות. בבחירות הקרובות - בלי קשר לימין או שמאל, זיכרו כיצד הרסה מפלגת השילטון את מעמד הביניים, והיא ממשיכה לצ]צף עליו. ביבי בהודעה על הקדמת הבחירות פשוט התעלם מנושא הדיור, כאילו אין שום בעיה.. ביחרו במי שתבחרו, רק לא ביבי.
מרקו | 10.10.12
35.
חייבת להיות כנה ואמיתית ונחרצת. מצטערת -
בא לי להקיא מהדור הפסיביב הזה. להקיא את הנשמה תתביישו לכם בכיינים פתטיים!!! במקופ להרעיש עולמות על זכותכם הלגיטימית באופן דמוקרטי אתם בוחרים להתבכיין מעל דפי עיתון. אתם כולכם בושה להוריכם ובושה גדולה יותר לצאצאיכם. אל תסתכלו במראה בכלל. הייתי שוברת את כל המראות!
$#%PP | 10.10.12
33.
"אנחנו עובדים קשה, אבל מה שנשאר לחיסכון כמעט שולי"
אני מתכוון לזוג שמתגורר בפתח תקווה. אני ואשתי והבת שלי, ואנחנו חיים בערד , יש לנו מכונית חדשה, וילה ועבודה באזור הנגב. אני רק 8 שנים בארץ וכבר יש לי כמה דברים. אני חושב שרוב הישראלים רוצים לחיות איפא לא יכולים ליחיות, כלומר, עם אותה המשכורת של 15000 לחודש אני גר ברמה גבוהה יותר. לפעמים זה טוב יותר לחיות רחוק ממרכז הארץ, אבל לחיות בתוך מציאות.
ניסים  | 10.10.12
32.
איך לא חוסכים מ 15 אלף שקל נטו בחודש?????
קשה שלא לתהות איך זוגות שכאלו עדיין מתלוננים שאינם יכולים לחסוך לדירה, 15 אלף שקל בחודש , בלי הוצאות על דיור וילדים....אז כמו שיאיר אומר "איפה הכסף"???? ..... אנחנו עם הכנסה דומה, משכנתא ,2 רכבים, 2 ילדים ( אחד מהם בחינוך פרטי) ,כבלים ,חוגים ,מגורים בשרון וחופשה שנתית ,חוסכים בממוצע 1000-2000 ש"ח שזה לא הרבה אך לפחות אין חובות :-) אה ,ואין לנו תמי 4 בבית ( כמו הזוג בכתבה) , בקבוקים זה יותר זול....
מעמד ביניים שפוי..... | 10.10.12
30.
פשוט לקרוא את הכתבה ולבכות
אין להם ילדים גרים בבית של הורים , סה"כ הכל רוצים דירה צנוע צמודת קרקע בכפר יונה לא מבקשים הרבה , ואין להם ממה לחסוך, אני עם שלושה ילדים לא מגיע ביחד ל משכורת שלהם , מי שרוצה דירה מתפשר כמה שנים ושהמצב מאפשר עוברים לדירה גדולה יותר. אבל מה לעשות , ככה זה עם קצת צניעות המצב היה טוב יורת אבל היום צניעות זו מילה גסה
רחמיאל | 10.10.12
29.
על מה זוג בלי ילדים מבזבז 15,000 ש"ח בחודש ולא מצליח לחסוך לפחות 6000 ש"ח ?!
קצת הזוי אני חייבת לציין. אני ובעלי שנינו ביחד מרוויחים 13,000 נטו בכל חודש. זה הרבה פחות מהזוג כאן למעלה. סך כל ההוצאות החודשיות שלנו: שכ"ד: 3000 ש"ח מחיה: 3000 ש"ח פתחנו בבנק תוכנית חסכון שכל חודש עובר אליה אוטומטית 7000 ש"ח . ככה אנחנו כבר חיים שנה. רק בעוד שנה תיכננו שאכנס להריון עם הילד הראשון ועד אז אנחנו כן מתכננים להגיע לסכום הראשוני לדירה שאנחנו רוצים וכמובן שניקח משכנתא שנוכל לעמוד בה מבחינת ההחזר החודשי. עד כה חסכנו 150,000 ש"ח. לא חסר לנו עוד הרבה בשביל משכנתא לדירת 4 חד'. לא צריכה להיות במקום יוקרתי ובמרכז, גם כמה דקות נסיעה מהמרכז זה בסדר גמור. אנחנו אופטימים, לא מוותרים לעצמנו, לא מבזבזים סתם. חיים בסדר, לא רוצה רחמים מאף אחד ובטח לא מהמדינה. מסתדרים. חוסכים. נקנה את הבית שנרצה בקרוב.
מנסה לעזור | 10.10.12
26.
ל12
עכשיו בהנתי מאיפה בא כל הארס... ביבי אשם בצרות שלך. כל החיים עבדת כשהוא בשלטון אתה ואישתך וכיום אין לכם דירה. שני עסקים ולא שמים בצד שקל... תן לי רק לנחש כמה שעות אתם עובדים ביום (באמת עובדים, לא סתם מחממים כסאות, מעשנים סיגריות יקרות כל אחד במיזוג ממזגן תעשייתי אחר ומקללים את ביבי)
א | 10.10.12
25.
פופוליזם - הורדת מחירי הקרקע לא תגרום להוזלה של מליון
א. לקרקע לא יכול להיות ערך אפס - גם לקרקע חקלאית או אפילו לכביש או בית קברות יש ערך. ב. לפי החשבון - עלות בניה של 110 מ"ר היא 400000 - העלות כמעט כפולה, אם לוקחים בחשבון הוצאות תכנון אגרות השבחה ופיתוח. ג. הורדה דרסטית כזו תכניס את כל משק לסחרור. מספיק אם יקפיאו שקלית את מחירי הדירות - ואז האינפלציה תשחק את המחירים תוך מספר שנים. פסיכולוגית - אנישם לא ירגישו מופסדים. היום מחירי הדיור באזור המרכז עולים באופן קבוע יותר ממדד המחירים - וכאן הבעיה. (בבית שלי - בערך 4% לשנה, במשך 20 השנים האחרונות)
נדלניסטית | 10.10.12
23.
המשכורות שלנו נעות בין 7-8 אלף
כשמתוך המשכורות האלו אנחנו צרכים להפריש מקסימום כסף להלוואות שלקחנו מהבנקים בעקבות חוב קטן שהלך ותפח למימדים מבהילים. אנחנו חיים בצמצום רב, עובדים מהבוקר עד הערב, קונים במינימום האפשרי ולא ניתן לחסוך לדירה כלשהי. ואני ככ רוצה כבר דירה יפה משלי!
 | 10.10.12
21.
מדוע אתם מביאים את המפונקים האלו? כדי שנרגיש שאנו לגמרי מסכנים?
מה נסגר עם העיתון הזה? מנותק לגמרי מרוב אזרחי המדינה. פשוט בושה. התחתנתי, גרתי בקראוון ארבע שנים, ללא רכב, וכיום הצלחתי לבנות בית השווה כמליון ש"ח עם משכנתא מפה עד תאילנד, שנינו עובדים קשה אבל מאושרים !! על מה בדיוק הם בוכים המשועממים האלו ? "בית של המשפחה" - פרווילגיה שאין לכל אחד.
תמי | 10.10.12
19.
מה הבעיה לחסוך במצב זה ??
לא ברור לי מה הבעיה לחסוך במצב הזה ( הלואי עלי.. ). זוג +2 ילדים זה הוצאה של 18K לחודש לרמת חיים בינונית-גבוהה וזה כולל משכנתא של 4K לחודש. כאן אין משכנתא ואין ילדים מה שמוריד 10-12K לחודש. אם השכר החודשי הממוצע של הזוג הוא 12.5 (בין 10 ל- 15) וההוצאות על פי החישוב שעשיתי הן בסביבות 7K לחודש , זה נותן חיסכון של 6K כל חודש !!! . בשנה אחת כולל ריביות על השקעת הכסף זה נותן 75K !!!! לא ברור מה הבעיה לחסוך ולקנות דירה קטנה במצב הזה. ולגבי משכנתא ... נו מה אתם חושבים ... לקנות בלי משכנתא?? - ברור שזה מגלם סיכון אבל יש ברירה ... ???
תומר | 10.10.12
18.
מה יהיה הסוף...
עצוב מאוד שזה המצב.לזוגות צעירים שאין להם איך להתקדם ומבקשים לרכוש קורת גג במדינה במחיר שפוי ולא מקבלים זאת- זה אבסורד. ישנם המתפשרים ובורחים צפונה-דרומה ( אלו שעוד איכשהו יש להם הון עצמי יחסית סביר) וישנם כאלה שללא עזרה מההורים פשוט תקועים במקום. לא ייתכן מצב בו מרימים זעקה לאוויר וכל מה ששומעים זה את ההד חזרה... אין עם מי לדבר. אין למי לפנות. אין מענה ראוי. המצב הנתון מקומם. ועצוב..
רונן | 10.10.12
16.
עוד זוג נאנס לשאת את מחיר שלטונו של ביבי שקרניהו
לעבוד לשלם מסים ללמוד ומה שעובר מהכיס של זוג הנמלים החרוצות האלה. ישר מועבר לחרדים הפרזיטים כי אחרת הם לא יאפשרו לחרגול הגדול ביבי לשלוט זאת האמת ואין אחרת. החלק של מי שמייצר ואופה את העוגה הולך וקטן והחלק של הסועדים בחינם הולך וגדל. במקום לעמוד עם שירטוט מטומטם של פצצה אירנית וברברת חסרת תוכן ששוחקת את כח ההרתעה של ישראל. הייתי עומד בכנסת עם שרטוט של עוגת תקציב ממש כמו של ילדים קטנים שלומדים שברים ומראה זאת לציבור האפסים שמחממים את הכיסאות בכנסת.
לפונטיין | 10.10.12
13.
באופן די אירוני ביבי גורם לדמוגרפיה שלילית בקרב חילונים יהודים במדינה.
איך אני אביא ילד לעולם אם כל הזמן אני חושב איך לשרוד ולגמור את החודש. ביבי כן אשם בזה כי הוא לא מתייחס לבעיה כאילו היא אינה קיימת. מה שמעניין אותו זה מגרון, ניסור בתים, אוניברסיטת אריאל והחברים שלו בבני ברק ומאה שערים. גם חוסר מעשה זה גם מעשה. לא בחרנו בו שיהיה עציץ. בשנים האחרונות הליכוד הגדיר את עצמו באופן מובהק כמפלגה דתית אנטי חילונית.
spongiforma | 10.10.12
11.
הצעת גיוון לאתר
מכיוון שהסיפורים כבר מתחילים לחזור על עצמם, נסו למצוא דווקא זוגות חכמים וחסכניים שהצליחו לעשות זאת ושיספרו איך אפשר להגיע לדירה. אנחנו בני 29 וחלק גדול מהחברים שלנו רכש דירות, ועוד במרכז. רוצים דוגמא: בית ישן בראשון בקומה רביעית עלה לזוג אחד מיליון ש"ח לא מזמן. זוג אחר קנה לפני שנתיים בפרוייקט 'על הנייר' בית חדש בבאר יעקב המתפתחת בפחות ממליון. אנחנו באופן אישי גרים בצפון, שוכרים דירה קטנה ב 2500 ש"ח וכל חודש מצליחים לחסוך 3000-4000 בחודש לדירה. לא נסענו ל'אילת' הקיץ ולא לקחנו אף דיל לחו"ל מאז שהתחתנו, אנחנו מטיילים המון בארץ, מבשלים בבית ולא אוכלים בחוץ, בגדים לנו ולילדים קונים תמיד בסוף עונה לשנה הבאה (בחנויות הכי איכותיות). אין לנו יס או ממיר של הוט (גם מסיבות חינוכיות). לא מחליפים לטלפונים מתקדמים כי ברור לנו שתוך שנה שוב המכשיר כבר נחשב ישן וצריך לרוץ אחרי הטכנולוגיה. אין לנו טאבלטים ושטויות אחרות ומשחקים עם הילדים על הרצפה כמו פעםוהחלום לבית עם גינה קיים גם אצלנו, אבל ברור שלא יתממש כרגע. אנחנו מתכננים להתחיל עם בית קטן, בעתיד למכור וכך להתקדם. לא כל זוג צעיר צריך בית חדש באזור טוב ועוד עם חצ ר..נו באמת.
מיכל | 10.10.12
8.
מציג דור מפונקים
אז קבלתם דירה מההורים אז איזה הוצאות בדיוק יש לכם על דירה וישר לקנות בית פרטי!!! לדעתי אתם ורב המחאה החברתית מייצגים דור של מפונקים שמסתמכים על ההורים, במקום לחסוך מעדיפים לטוס לחו"ל לקנות איזה רכב מנקר עיניים. אז נכון רמת החיים עלתה יוקר המחייה עלה אז???? זה אומר שצריך לחיות אותו הדבר ואפילו יותר???? שמעתם על קיצוצים????
אלמונית | 10.10.12
7.
לא הבנתי
אם אתם גרים בדירה של המשפחה ואין שכ"ד מה הבעיה לחסוך? נכון שקשה מאוד לחסוך הון התחלתי לדירה, פה אין ויכוח, אבל אתם יכולים (מניסיון אישי) לחסוך 7,000 לפחות כל חודש. מה נשאר לכם? לשלם חשבונות ולקנות אוכל? להחזיק רכב אחד (2,000 ש"ח בערך)? נכון שקשה, אבל לא הבנתי למה אתם לא מצליחים לחסוך, אתם לא כ"כ דוגמא מייצגת ואני מציעה לכם לקחת עזרה בתחום כי רוב הזוגות הצעירים נקרעים מהשכ"ד + גנים ולכם אין את ההוצאות האלו.
אני  | 10.10.12
6.
עינת וארז המתוקים , אל תתרגשו מהתגובות פה.
תיכף תתחיל התקפת נאצה שכוללת השמצות , התקפות ושאר מרעין. אל תתרגשו , זה אנשים חולים , קמצנים ובעיקר יתמכו בליכוד גם אם ביבי אישית יבוא וידרוס אותם. יגידו לכם שאתם מפונקים , שאתם לא מתביישים , מה פתאום אתם צריכים 4 חדרים , תגורו בבית שימוש בפריפריה וכו וכו. עצה ממני - עדיף לסגור את הפינה הזאת בעיתון , זו רק במה לכל מיני יצורים עלובים וחסרי חיים שחושבים שכולם צריכים להיות כמוהים מסכנים , קמצנים , עלובים וחסרי חיים שיוצאים לעבודה ב06:00 חוזרים ב22:00 לבית שלהם בפריפריה וחושבים שאלו חיים נהדרים.
יובי אבובי | 10.10.12
1.
הבעייה היא שאתם חיים בסרט במו 90% מהישראלים
"החלום שלנו הוא לגור בבית צנוע עם חצר באחד היישובים בשרון" פחחח! טוב שלא אמרתם כפר שמריהו \ סביון וזהו. תתחילו להיות מודעים לעצמכם, עם משכורת כמו שלכם אי שפשר לגור במושבים בשרון, ואני לא אומר את זה בקטע רע, אין מה לעשות, אתם לא בעשירון העליון. זו הבעייה של רוב הישראלים- בישראל גודל ממוצע של דירה היא מהגבוהות בעולם, ישראלים טסים לחו"ל יותר מבכל מדינה אחרת, ואחרי זה מתלוננים שאין כסף. זוג צעיר לא צריך דירת 4-5 חדרים, תקנו ההתחלה דירת 3 חדרים והחיים שלכם יראו אחרת! זה יחסוך לכם לא רק במשכנתא / שכר דירה- אלא גם בהוצאות הארנונה, החשמל, הניקיון וכו' וכו'. ישראלים צאו מהסרט.
אלעד | 10.10.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת