אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

על סדר היום: בטר פלייס משנה כיוון

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
לא קטסטרופה ולא נעלים - האיש נכשל !... יעשה רק טוב - כנסו
הגיע הזמן שההנהלה הכושלת תעזוב - וכמה שיותר מהר יותר טוב. איך אפשר לתת הערכה וכבוד - לאנשים שלקחו את החברה כך כך נמוך למטה ?! אמנם הרעיון של אגסי הוא מדהים - אבל המימוש ... נעשו כל הטעויות האפשריות ונתנו לכל הגנרלים ועוד מנהלים דגולים להחריב את הרעיון ואת החברה חלבו את הפרה עד תום... לנהל סטארט אפ זה כנראה לא דומה להיות סגן רמטכל - לכן ,במקום להלל ולשבח צריך להודות - קפינסקי וחבריו כולל אגסי הגאון - נכשלו ובגדול - נקווה לא לראות אותו בפוליטיקה... אני רק מקווה שלא מאוחר מידי לסובב אתת ההגה של הספינה לפני שהיא טובעת לגמרי. כי סך הכל הפוטנציאל עוד קיים.
חשמל באוויר  | 16.11.12
49.
עושה רושם שזה הסוף לצערנו לפחות במדינת ישראל
הסיבות לנפילה הינן בראש וראשונה מדינת ישראל שאינה מוכנה לוותר על ההכנסה האדירה מהדלק! אם ניתן היה לחבר את המכונית לשקע חשמלי בבית הרעיון היה אדיר. לאחר מכן קיים מחיר יקר, טווח נסיעה קצר, תלות בבטר פלייס ואי יכולת מכירה של הרכב! חבל!!!!!!!!!!!!
איש | 16.11.12
47.
ל-2
חיסכון של 10-15 אגורות לקמ"ש 5-6 אלפיים לשנה אתה חוסך בעלויות של הטסט הטיפולים בלאי, המכונית יקרה?? רכב מנהלים עם אבזור מעניין שווה את המחיר, בקשר לתקלות אני בינתיים לא רואה כי אין מנוע בנזין זה מנוע חשמלי אלא אם כן אתה מתכוון לתקלות אחרות? והזמן של להחליף סוללה- כשאני עומד בתחנה דלק חוץ מהתדלוק עצמו שלוקח 3 דקות 4-5 מקסימום לעמוד בטור ועד שיגיע המתדלק או בתדלוק עצמי עם הריח של הבנזין הבלתי נסבל אני מוכן להיות ברכב 5-6 דקות בלי לצאת להחליף סוללה, בקשר לטווח מה לעשות טיפה מוגבל למשל אני נוסע 60ק מדי יום ופשוט 150ק לא מספיקים לי אני חייב יותר כמו 200ק שאני לא משתמש בהם, בקשר לחברת החשמל או תחנות חשמל למה לעזאזל לא עושים חשמל ירוק???חשבתה על זה?? לא צריכים עוד דלק פחם ומזוט. ובקשר לגז-מצחיק נדמה לי כמו הנפט הגז הולך להיגמר מתי שהוא. לא?
יעקוב | 15.11.12
44.
קפלינסקי ידע שהמיזם לא יתרומם כבר ב-2008 כשמנהל הפיתוח התפטר
כל בכירי בטר פלייס ללא יוצא מהכלל, לרבות קפלינסקי, ידעו כבר ב-2008 שהעסק לא יתרומם בפרט לאחר שמהנדס הפיתוח הראשי - איש משכמו ומעלה, התפטר. שורה של בכירים התפטרה , עזבה או הפסיקה לעבוד עם בטר פלייס כך שהיה צריך להיות אטום במיוחד כדי לא להבין את המציאות. אלא מה, היה להם נוח להמשיך את ההצגה כדי לקבל השקעות ממשקיעים זרים או מקומיים, למשוך אותן בעורמה כמשכורות עתק ולטייל בחו"ל.
בוקר טוב אליהו | 15.11.12
40.
ל - 14 אתה טועה לחלוטין
זה לא הפרויקט שגדול עלינו, זו מדינת ישראל שגדולה על הפרויקט. כדי שאנשים ירגישו ביטחון ויקנו מכונית של בטר פלייס היה צריך להיות בארץ קרוב ל- 1000 תחנות החלפה,כמספר תחנות הדלק שפזורות, ולא 24 כמו שיש בפועל. כמו כן היה צריך להציע ללקוח מספר מכוניות לבחירה. מכאן, שרק מישהו הרבה, הרבה יותר עשיר מבטר פלייס היה יכול לפעול על כזה שטח. לחלופין, אולי יש סיכוי להצלחה לפרויקט כמו זה במקום קטן, באי למשל כמו פלמה דה מיורקה, או אפילו אם היו מרכזים את כל 24 התחנות בגוש דן, זה היה יכול להתאים לסוג מסוים של אנשים. אבל הם לא עשו זאת.
Tsav | 15.11.12
38.
אגסי העריך את עלות מימון המצברים, והבלאי שלהם, ב 2 סנט לקילומטר בלבד. העלות בפועל גבוהה משמעותית.
אגסי העריך ב 2008 שהבלאי של הסוללה יהיה 8 סנט לקילומטר נסיעה, וירד עד 2 סנט לק"מ בשנת 2020. הוא העריך 300,000 קילומטר לכל מצבר ואחר כך מכירתו לאפליקציות שדורשות קיבולת מופחתת. בפועל, לפי נתונים שונים והערכות של ניסאן, עדיין מדובר בסביבות 10,000 דולר למצבר ואורך חיים של כ 6 שנים (גם זה תלוי כמה יתנו ללקוחות לסבול מתופעות כגון להכנס לתחנת החלפה עם מצבר בעל טווח סביר ובמזל רע לצאת עם מצבר ישן שנותן 25% פחות טווח). 6 שנים כפול 15,000 ק"מ בשנה זה רק 90,000 ק"מ אורך חיים. ועל קניית המצבר יש ריבית כי הלקוחות משלמים עליו חודש בחודשו ובטר פלייס משלמת מראש (או לוקחת אג"ח כדי להפיל את הסיכון על מישהו אחר). קיבלנו כ 12,000 דולר מחולקים ב 90,000 ק"מ שזה 13 סנט לק"מ או 52 אגורות לקילומטר. זה הוצאות לבטר פלייס. אבל יש להם עוד הרבה: תוסיפו חשמל 10 אגורות לק"מ, הקמת עמדת טעינה, תפעול מרכז הבקרה, תחזוקת הרובוטיקה בתחנות וכו'. אני לא רואה איך הם מרויחים בפחות מ 70-80 אגורות לק"מ, ולכן לא ברור איך שכנעו את המשקיעים. אלא אם אגסי הבטיח למשקיעים שהמצברים יחזיקו הרבה יותר זמן ויספיקו להרבה יותר קילומטרים ובפעם הבאה שיקנו מצברים חדשים המחיר כבר יהיה זול בהרבה עקב התפתחות התעשייה.
תומר | 15.11.12
28.
המודל העסקי היה ונשאר - מכירה לממשלה ולא לצרכן
כולם צריכים להבין שבטר פלייס אינה מוכרת מכוניות חשמליות, היא מוכרת תשתית טעינה למכוניות. הלקוח העיקרי של מוצר זה (תשתית הטעינה) היא הממשלה, המעוניינת להשית מסים על החשמל של האוטו (במקום מס הבלו על הדלק) הטעות של בטר פלייס היא בממשק עם הלקוח - כשם שחברת חשמל לא מוכרת לי מוצרי חשמל, אלא מביאה לי את החשמל הבייתה, כך בטר פלייס הייתה חייבת להתמקד בחקיקה המחייבת את כל כלי הרכב החשמליים לטעון דרך תשתית "חכמה" (דרך לוביסטים ומיני פורומים כלכליים) מצד אחד, ובקידום מול ממשלות. מצד שני - זה עוד לא מאוחר אה, ובקשר לקפלינסקי, צר לי, אך הוא לא הביא שום ערך מוסף
נו, זה ברור | 15.11.12
27.
בטר בדרכה לעבור מהעולם לא לאוסטרליה
המוצר נחות. הפולאנס הוא רכב גדול כלומר מתאים לנסיעות בינעירוניות אבל טווח הרכב מוגבל. לו זה הייה רכב קטן הייה הגיון להשתמש בו כרכב עירוני. הבעיה השניה שכבר נדושה פעם אחר פעם הוא ההתקשרות הכובלת. בסה"כ בעלות תועלת הרכב הזה מציע מעט מאד.
יותם | 15.11.12
26.
חוק מיסוי ירוק הבטיח הנחת מס המוגבלת ל 40,000 רכבים בשנה בלבד!
בחוק יש כוכבית קטנה, המס של 8% בלבד תקף כל עוד הרכב החשמלי תופס פחות מ 20% מהמסירות בישראל בשנה. זה בסביבות 40,000 רכבים. איך בטר פלייס העריכה שתצליח למכור רכבים גם בלי הטבת המס הענקית? הרי כל המודל מתבסס על סבסוד של המדינה, (כמו בארצות אחרות אגב). זה כמו חשמל סולרי. אין סבסוד- כולם מפסיקים לקנות מערכות סולאריות. בקיצור- ההערכות ל 2015 וכל השנים שאחריה מופרזות לחלוטין. שלא לדבר על כניסת מתחרים, אם אכן הרכב היה כזה להיט.
כלכלן | 15.11.12
20.
קפלינסקי כמו רב הגנרלים שהם מומחים בלשרוף כסף ציבורי. לעשות כסף הם יודעים רק בקרטלים סלקום -פרי
מה מבין קפלינסקי בתחרות מסחרית? מה הוא מבין בפיתוח טכנולוגיה? אנשי צבא יודעים להגיד "יש איומים, צריך כסף" מנהלים גדולים בתעשיות יצרניות כמו וורטהיימר הורביץ מקוב שוויד .... לא למדו במכללה לבטחון לאומי. אבל האמת היא שהמיזם הזה נועד לכשלון כי מצברים עדיין לא בשלים להפעיל רכב משפחתי. רכב חשמלי צריך להיות רכב קל בהרבה מהפלואנס (כמו אלטו למשל) ולהיטען משקע רגיל. כל עוד הטכנולוגיה של המצברים לא תפרוץ דרך צריך גנרטור לצד מנוע חשמלי כאשר ההנעה תמיד חשמלית (מהמצבר) והגנרטור טוען כאשר המצבר יורד מסף טעינה מסויים.
mik776 | 15.11.12
15.
מה שכולם לא מבינים........
על כל המיזם הזה מי שמשלם זה כולנו. מאיפה אתם חושבים מגיע הכסף ש"מגייסים" ??? זו הפנסיה, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות וקופת גמל של כל אחד ואחת כאן. אחרי שהחברה תיסגר/תפשוט רגל מי שיספוג את כל החשבון זה האזרח הקטן שכמו תמיד: שוטף רק להפסדים וחלילה לא לרווחים!!!!
דורון משה | 15.11.12
14.
הפרוייקט הזה גדול עלינו
פשוט גדול עלינו. פרוייקט מדהים בקנה מידה בינלאומי שבא להיטיב בעיקר עם עצמנו - פוליטית וסביבתית. גדול עלינו להיות העם הנבחר והאור לגויים. אנחנו עם של קופים. ערבים יהודים לא ראויים. מזרחים פרימטיביים שרק כסף מעניין אותנו ותו לא. 5 מיליארד לא טועים בשנאתם אלינו. אל תאוותנו. "אין מספיק חיסכון"....עם עלוב. הייתה לנו הזדמנות להראות ולהוביל את כל העולם. פשוט גדול עלינו.
גיא | 15.11.12
13.
חוכמת ההמונים: כדאי להקשיב לה - גדולי המוחות טעו היכן שצדקו אחרוני הטוקביסטים.
חטא היהירות: * בתכנון (הטווח הריאלי נמוך מהטווח הנקוב, סוג הרכב לא מתאים לאופי השימוש: הטווח המוצע והיעדר נפח מטען תואמים לצורכי מכונית עירונית ולא לצורכי משפחתית הליסינג) * בתמחור (לא מביא בשורה) * בשיווק (משמר את כשל הליסינג בשוק, אנשים מאסו בחברות דרקוניות כגון סלולר, כבלים, כביש 6, אנשים מאסו ב"רנו", לא הקשיבו לחוכמת ההמונים) * באי-הבנת הפסיכולגיה האנושית (אין תמורה לסיכון הרכישה, רכב זה כלי של חופש והמוצר מגביל את החופש שלך, מרווח הטעות הקטן בטווח וההיעדר אפשרות לנסיעה ספונטנית גורם חוסר נוחות למשתמש) אם אתם רוצים להציל משהו: תגדילו את הטווח, הוזילו את המחיר, אפשרו טעינה בטיחותית אך חופשית) בהצלחה מירושלים
ירושלמי | 15.11.12
10.
כל הכבוד לשי אגסי- הצליח למכור זמן רב רעיון שטכנולוגית לא ישים
כמו רבים מהישראלים המוכשרים במכירת כלום, וניצול תמימותם של הדיוטות כמו נשיא מדינת ישראל, שהשכלתו הטכנולוגית נופלת מהשכלתו הטכנולוגית של בן 8 ממוצע בימינו. רעיון המכונית החשמלית לא ישים טכנולוגית- לא משנה כמה כסף יושקע בו, מה גם שכיום יש כבר טכנולוגיות יותר יעילות וישימות. שי אגסי הסתובב והתרועע עם שועי עולם וכנראה גם קיבל משכורות גבוהות ולפחות הואהרוויח מהמיזם. חבל רק שרבים בעולם הטכנולוגי והתעשייתי כבר לא מאמינים לגאונים מישראל וחוששים לעשות עם ישראלים עסקים.
תעשיין צפוני | 15.11.12
7.
ניהול גרוע של כל בכירי החברה.!! מלא באגו חוסר הבנה של השוק
הרעיון מדהים , העובדים היו מלאי מוטיבציה להצלחה, כסף היה והרבה , אבל, וכאן האבל הגדול , הנהלה כושלת בצורה בלתי רגילה!!. כל סמנכ"ל נפוח כמו בלון הליום , חשיבה יהירה , ושריפת מזומנים כאילו אין מחר. פשוט בושה וחרפה!!. תסתכלו על המספר של 15 מליון להקמת ליסינג עצמאי. גם באם מדובר ב 30 מיליון, מדובר בכסף לא גדול באופן יחסי להיקפי ההשקעות העצומים , ומדובר בהחלטה חשובה מאין כמותה לעתיד החברה. פשוט חבל!
אלון | 15.11.12
6.
קפלינסקי בדרך לפוליטיקה
מהיום הראשון בחברה אמר מקורבו של קפלינסי /דוברו של קפלינסקי מר ארנון פרלמן(גם כותב נאומיו וטוריו על קצינים שסרחו9,כי מקומו של האיש בפוליטיקה. קפלינסקי הצטיין בכך תמיד ובעיקר בתפקידו כמזכיר צבאי לרוה"מ. לא נתפלא אם בעיתוי זה יחבור קפלינסקי לרשימתה המתהווה של ציפי לבני... למען האמת אפילו די שקוף. וארנון פרלמן המשועמם ימשיך לבחוש בכל קדרה מזדמנת...
רונן | 15.11.12
2.
מלכתחילה הרעיון היה מטופש!
סליחה על הפסימיות אבל לספר לנו סיפורים כמה דלק נחסוך(ואין פה שום חיסכון אולי 10-15 אגורות יותר זול מבנזין מצד שני המכוניות יקרות יותר, מה גם מתוצרת "צרפתית "שזה אומר הרבה תקלות,חלקים יקרים וכמובן השירות הזוועתי של קרסו.. וגם הרעיון של להחליף מצברים במקום תדלוק (אמור לקחת 15 -10 דקות..מה גם טווח הנסיעה של הרכב הוא 150-180 ק"מ..(ללא מזגן או עליות כמובן.). וכמה זה טוב לאיכות הסביבה(וזה לא כי אולי המכוניות יזהמו פחות אבל חברת החשמל תצטרך לייצר יותר חשמל כדי לספק את הביקוש ולא נראה לי שייבנו פה כור אטומי בקרוב כדי לספק חשמל נקי במיוחד אחרי מה שקרה בפוקשימה יפן..)..קיצר עם כל הכבוד הם כרו לעצמם את הבור הזה..היה עדיף לעשות הסבה לרכבים שייפעלו על גז..(הרבה יותר זול (כמעט חצי מחיר) יותר נקי..ולשמחתינו מצאנו מרבצים אדירים של גז!!! עם כל הכבוד לאגסי היזם ויש כבוד מישהו פה לא עשה שיעורי בית ורק חשב על כיסו הפרטי... התגלו כמויות גז אדירות הגיע הזמן שגם הממשלה תעודד מעבר לגז כדי שלא נצטרך להסתמך על הנפט הערבי יותר!
נועם | 15.11.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת