אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"העלות של ההתמודדויות הביטחוניות עלולה לגרור אי־יציבות כלכלית"

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
אחרי כל מבצע כזה הם מפיקים לקחים ומתחמשים עוד יותר
הם קובעים לנו את סדר היום... עכשיו הם יתנו לנו קצת שקט, יפיקו לקחים, יתחמשו עוד יותר, עם יותר טילים קטלניים שמגיעים לת"א והבעיה היא שאנחנו מניחים להם להתכונן ללא שום הפרעות,,, נותנים להם את כל הזמן הדרוש, להם וליועצים האירניים שלהם, כדי להתכונן לסיבוב הבא, וכמובן שלא נוכל להפריע להם כל עוד הם יושבים בשקט ובונים את הכוח שלהם...
יוסי צ. | 24.11.12
25.
אמר הרבה לא הוסיף מאום
כתבה ארוכה מאוד נטולת השראה חזון או כושר ניתוח מעמיק אנו עדים שוב ושוב לניתוח של אנשי צבא כבולים רעיונית בתוךמקלט צבאי נטול פריסקופ שוב ושוב חוזרים על אותם מנטרות מוגבלות של כוח חיסולים ושב כוח ברור לכל דרדק כי אחיזתנו באדמה זו כרוכה בהרבה כוח לשמירה על הקיים אבל מה קורה מעבר לענן הבא הרי לפני חודש החמאס היה ארגון טרור ולא מדברים איתו והיום נחתם הסכם לכאורה איתו כאשר החמאס מחויב לאכיפה של הפסקת ירי מדוע הסכם כזה נחתם רק אחרי סיבוב אלימות איפה מר פרקש היצירתי לכאורה אין ואסור לאנשי צבא לנהל לנו עתיד ודיאלוג מדיני
אסתר | 24.11.12
24.
התקשיתי להבין מה כל כך מעמיק ומבריק בניתוח הזה
הוא אמר שאולי העולם המוסלמי יקצין ואמר שאולי לא. הוא אמר שהתחלפות השלטון בעולם הערבי מכניסה ללחץ את ארה"ב, אבל שאולי זה גם לא יקרה. כריתת בריתות ישראלית עם דרוזים בגבול עיראק ועם נוצרים בדרום סודן? בסדר, זה נעשה כבר משנות ה - 50' - כריתת בריתות וסיוע למורדים במדינות ערב (ראה למשל מוסטפה בראזני בכורדיסטאן או הנוצרים בלבנון). אז איפה התובנה המבריקה?
יורם | 23.11.12
22.
סליחה שאני מפריע
אני כל הזמן מפריע, מן כבשה שחורה שכזו. אתם תתעסקו בדברים החשובים ואני אהיה הנודניק שכולם מתעלמים ממנו. אבל פשוט לא יכולתי לשתוק. כולם כל הזמן אומדים עלויות כלכליות. יש רק דבר אחד שאף אחד בעולם (חוץ ממני) לא מעוניין לאמוד אותו. לא רק לא מעוניינים, אפילו מתעקשים על זכותכם הלגיטימית להתעלם ממנו. כמה לעזאזל עולה השחיתות? אולי מישהו פעם יואיל לבדוק? האחרון שאמד היה פרופ' זליכה: "כעול הביטחון". ההערכה שלי פי 10 ממנו: חצי טריליון ש"ח בשנה. מי צודק? ההגדרה שלי של שחיתות: כסף ששייך לציבור אך לא מגיע אליו. הפירוט: 200 מיליארד הון שחור, 100 הטבות מס, 100 שחיתות רגילה, 100 קריסת משק העבודה, 100 יוקר המחיה. (יוצא 600 אבל אפשר לעגל).
מזכיר המדינה | 23.11.12
19.
הבעיה של המחאה החברתית - אנשים חסרי ניסיון והבנה בכלכלה
כל מנהל בעל ניסיון יודע שכאשר אתה ניצב מול עשרים בעיות יסודיות אתה פשוט מתעדף את הטיפול בהן, כי אין סיכוי בעולם שתצליח לפתור את כולן. המחאה האזרחית לא מתעדפת כלום וחבל! היא רצה באמוק רנדומלי מנושא לנושא ומדברת שטויות צריך לקבוע סדר עדיפויות כלכלי לטיפול בבעיות היסוד של המשק הישראלי
אורי | 24.11.12
18.
פרקש צודק, אבל זה לא אומר שאחרים לא יודעים,או, שלא חשבו על-כך."כי מלחמתם עוד ארוכה"
ועל-כן, באזור "מתפוצץ" כמו שלנו, שהקרקע היציבה ביותר בו, היא ישראל (ללא בולעני ים המלח), ידוע, ש"מס-הדמים" התקופתי הינו כמעט, תופעה בלתי נמנעת. והסיבה תצוץ מאליה בכול עת-חדשה, ובכול דור-ודור. אנחנו רק צריכים ללמוד כיצד למזער את התופעה,נזקיה,מפגעיה ועלותה לאורך זמן. בזאת נראה לי, כי פעלנו נכון במבצע "עמוד ענן" , אולי, כלקחי העבר. חיל-האוויר, בלי לגעת בקרקע, עשה כמעט פי-שלושה מ'עופרת יצוקה' עם יתרון שמיים נקיים, כשלצידו מערכות חוזי ומידע מדוייקות מאד, רחוקות יחסית ולא בהכרח מאויישות. הצבא, בלי להתערב פיזית בשטח, "עשה גוף" וניפח שרירים" בלי לבוא בה, אך זרע - בלא ספק - מורא בלב העזתים. כיפת-ברזל, שיירטה כ-80-85% מהרקטות, עלתה ותעלה בהמשך לא מעט כסף, אך לטווח הארוך תחסוך מיליארדים, כולל, ובעיקר, חיי-אדם (במבצע הנוכחי, רק טילי יירוט ששיגרנו, עלו בסביבות (65 מליון ש"ח). ישראל, לאור הבעיות החובקות אותה,(מעברי כלל רוחות-השמיים), תאלץ להשקיע הרבה מאד במיגון העורפי, הן אקטיבית, הן פאסיבית, ולמכסם יכולות לחימה נטולות כוח-אדם וזה כמובן ניתן. אז, אל-נא ניפול ברוחנו, כי איתנה היא מסלע!
בעז לביא | 24.11.12
16.
כל שנתיים מלחמה בעבורי זה הרע במיעוטו...
מה שקורה כאן בין מלחמה למלחמה מדאיג לא פחות ועתים אף יותר. אזעקות , ירי טילים על מה שזז, קיפאון מדיני , הבטחות מקיר לקיר , חינוך שהולך ונעלם ,תרבות רחוב מתפשטת והולכת וסליחה ממי שלא הזכרתי . מלחמה ? באה והולכת על מחירה העצוב והכואב .לו יכולנו לחיות כבני אדם בין המלחמות כי אז זו הייתה התחלה של משהו .
ראובן | 23.11.12
14.
טעות. טעינו. טועים: יש אביב ערבי. יש עתיד טוב יותר.
אלוף פרקש טועה שאין אביב ערבי, וטועה שאיראן כמעט חזקה. הוא צודק שתהיה בקרוב התקוממות בעזה - אבל רק אם נהיה חכמים - לא יהירים כמו ברק-ליברמן-ביבי. מצרים, תוניסאים, ולובים, ירדנים וסורים, מעוניינים בשקט בישראל, כדי שלא יהיה תירוץ לאף אחד להחזיר את הדיקטטורה - או לעצור את המהפיכות שם. כל הסונים כבר החליטו שאיראן יותר גרועה מארה"ב - ולכן הם מעוניינים בשקט בישראל. גם נשים מכוסות ראש רוצות איי-פד. מבחינה כלכלית זו ההזדמנות הכי טובה שהייתה לנו מאז ועידת מדריד של 1991 הם יעזבו אותנו אם נתחיל תהליך ארוך של גסטות ביו"ש, ואפילו מו"מ עם חמאס אבל אם נמשיך לשפוך דם, הם יאלצו ללכת אחרי הנהגות קיצוניות. אם נמשיך לבחור בבריונים כמו ליברמן וברק שמתייחסים לערבים מתים כמו לזבל, הם יאלצו לבחור בקיצונים. העולם של "פייסבוק" זה משהו שהאלוף פרקש לא מבין. למה לדעתכם אובאמה הפסיד? בגלל שרומני התייחס למיעוטים כאילו הם נחותים. "שיהגרו מרצון" הוא אמר. מזכיר לכם מישהו?
רן | 24.11.12
13.
ראיון עם אהרון זאבי פרקש
כמי שמכיר את עומק הניתוחים, מסכים עם החשש של הנטל הכלכלי, וגם שבטווח הארוך יש כאן הזדמנויות, שכן עמי ערב גם הפלסטינאים יירצו בסוף לחם מהמנהיגים. חולק עליך על התעקשותך לקראוא לתהליך במדינותערב צונאמי ולא אביב ערבי , הדברים לא סותרים, יש כאן תהליך קשה של רצון לדמוקרטיזציה שיגיע ו:לפני האביב בא חורף קשה ,ולעיתים י/ש בו סערות קשות כגון צונאמי. שנית מאוד חסרההלי ההשלמה שלך לצורך הבהולל תהליך מדיני אליו התכחש ביבי 4 שנים, קודם כל עם אבו מאזן המחכה כבר להשלים הבטחתו הריקה מתוכן שלו(של ביבי) 2 מדינות לשני עמים, אליה אני מסכים כעיקרון . ביבי כל הזמן מחפש לחבל בכך , ע"י דרישה לא רלוונטית שהפלסטינאים יכירו בנו כמדנית העם היהודי, דבר לשכהחלוקה
צבי מילר | 23.11.12
12.
עמוד ענן - החשבון לעם ישראל
700 טילי טמיר 30000 דולר לאחד 70000 חיילים כפול 6 ימים משכורות של ימי מילואים. עוד כ 150000 איש בטווח 40 ק"מ שלא עבדו כ 10 ימים וקיבלו פיצוים. תוצר לאומי גולמי של כל האנשים אילו שלא עבדו ויצרו במהלך . דלקים ושעות מנוע חיל האויר , ים וירוקים. ימי עבודה של שרים וחברי כנסת שפטפטו עצמם לדעת באולפני שידור למיניהם. מה שנותר עכשיו להחליט כיצד לממן זאת 1 העלאת מסים 2 . קיצוץ רוחבי בהוצאות ממשלה (פחות חינוך , בריאות , ומה לא מלבד ביטחון ). 3 גם וגם. והכל מחוסר יכולת מנהיגותית לפתור בעיות מסוג זה החל מממשלות במלחמת ששת הימים הטעויות חוזרות על עצמן ורק המחיר עולה. ביבי תתפטר- הוכחתה שאינך יודע לטפל קודם בכלכלה וכעת גם בביטחון.
עמוד ענן | 23.11.12
11.
פרקש איש אשכולות מהמעלה הראשונה
אלוף פרקש ריכז לאגף המחקר את טובי בנינו הוא העצים את היכולות דוגמתו הייתה שרוייה ומובניית וכך פקודיו!!מחליפיו עם כל הכבוד לא הגיעו לנעליו של פרקש!הללו קידמו וניבנו במיוחד על מקושרים הפיקוח שלהם על קורסי היוקרה של האגף היה השפל התחתיות ומטבע הדברים גם כך התוצאות!קודמו לאותם קורסים יוקרתיים שמהוים את עתיד החייל מקורבים ורבים שאינם ראויים וגם דאגו לקדמם!! בן במיוחסים בנו של ע איש בכיר במערכת שלולא היותו איש מערכת וקשריו בנו היה אוליי מגיע למשגיח כשרות!!וזאת אחת מהדוגמאות כיצד טיפשים מקודמים עי אינטרסים ולא עי בינה וכישרון !!
שלמה דוד | 23.11.12
10.
האלוף פרקש הבנו כבר מזמן שחיל אוויר הוא חפיסת ויאגרה, המנהיגים אימפוטנטים והמבצע 'עמוד מאונן'.
לא צריך להיות אלוף וגם לא חכם גדול כדי להבין שהבעיה שלנו היא בעיה פנימית ואינה שייכת לא 'לאביב הערבי' המגוחך, ולא לשכונה המזרח תיכונית הדפוקה שבה אנו חיים. הבעיה המרכזית היא מנהיגות בלתי אמינה שאינה יודעת להפיק לקחים, ליישם שינויים, לחשוב מחוץ לקופסה ולהבין שתפקידו של הצבא הוא להלחם למען האזרחים ולא להיות מוגן ושמור כמו אתרוג על חשבון ביטחונם של למעלה ממיליון אזרחים פראיירים, המשלמים מס יקר מאוד כדי לממן את הצבא שאמור להגן עליו.
מקסימיליאנו | 23.11.12
4.
חייבים חשיבה מחדש, קיצוץ חזק בכמות ובשכר אנשי הקבע, וצמצום רטרואקטיבי של הפנסיה התקציבית
בלי להכנס למי אשם ולמה, המבצע האחרון הוכיח שצה"ל כצבא "תקני" אינו מסוגל לפעול נגד מדינת אוייב בהיקף משמעותי. אינני נכנס לדיון אם זה בגלל לחץ מדינות זרות, חולשה מדינית, השפעה של התקשורת, הערכות צבאית לקויה או כל גורם אחר - מעשית המדינה שלנו לא מסוגלת להגיב במנגנונים צבאיים של פעם על איום על אזרחיה. מי שחושב שאם מחר תהיה הפצצת טילים מסוריה זה יהיה אחרת - שיחשוב. הרי גם שם יסבירו לנו מהר שמדובר באוכלוסיה חסרת הגנה שלשלטון לא אכפת ממנה, וצריך לחשוב על הנזק לאזרחים, וממילא לא נהרגו הרבה ישראלים, והם ממילא ישראלים שגרים בגליל ולא איזה חייל בן של מישהו חשוב. מעשית - אין לנו יכולת אמיתית כיום ובעתיד הנראה לעין למחוק צבא של מדינת אוייב או להחזיק בשטח משמעותי במדינה כזאת כחלק מממהלך צבאי. לכן, חייבים להשקיע את הכסף במיגון, ובצמיחה כלכלית לדורות הבאים, בחינוך, בטכנולוגיה - לא בשכר גבוה ונצחי (קרי פנסיה) לאנשים בקבע. אני לא כותב זאת בשמחה - אני עצמי הייתי קצין בקבע 5 שנים, הייתי גאה ללבוש את המדים ולעשות את העבודה. אבל היום, אחרי 20 שנה, אני במצב בו אינני יודע מאיפה אתפרנס אחרי גיל 50 (אני בהייטק), ומה יהיה העתיד הכלכלי של ילדיי. אז בואו נכיר באמת - אנחנו לא צריכים צבא כל כך גדול וחזק, כי לא יתנו לו להיות באמת חזק. בואו נשקיע בעתיד של כולנו.
כסף לכיפות ברזל ולא לגנרלים ונגדים בדימוס | 23.11.12
3.
פטריוט גדול כן,גאון גדול לא.
הסיכולים הממוקדים באינתיפדה מעבר לנקמה ולדעתי לעניין הצדק כלפי רבי מרצחים,לא עזרו ולא פתרו בעיות. לא צריך להיות גאון שישראל היא רק התירוץ של איראן לשליטה גרעינית ושבשבילה זה עניין של שליטה על מדינות ערביות ועל הנפט שמופק מהן.מנהיגי העולם לא חיכו לפרקש בשביל להבין את זה.
הרגר | 23.11.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת