אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שנת שמיטה

65 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

64.
זה אחלה רעיון, כשהחובות הם כלפי הציבור ורוב האזרחים...
ולכן רעיונות כאלו יקודמו. במקום "תספורת", יקראו לזה שמיטה. רק חשוב לזכור משהו מאוד בסיסי וחשוב: אי-אפשר ליצור יש מאין. המשאבים הם מוגבלים. זו אחת הסיבות שעשירים אוספים זהב. כי בניגוד לשטרות נייר, זהב אי-אפשר להדפיס בלחיצת כפתור במחשב.
 | 08.12.12
62.
בושה וחרפה חלק מהמגיבים, נא לפרסם תגובה זאת!
יש פה מגיבים שכאילו חושבים שיש איזשהו צדק בעולם, כאילו מי שבחובות זה מגיע לו, הם לא יודעים מה זה להיות אם חד הורית שאיבדה את העבודה שלה, הם לא יודעים מה זה להיות אב לילד חולה סרטן שכל הכספים הלכו לטיפולים, הם לא יודעים מה זה שיש אבטלה, או שנפגעים כתוצאה מאונס או אלימות או אפילו פיגועים, או שנכשלים בעסק בגלל שעסק אחר שם רגליים, שחיתות, איומים עולם תחתון, אנשים פשוט מגיבים בלי לחשוב, אין צדק ועל ידי שמיטת חובות אפשר לדאוג לצדק.
עודד | 08.12.12
58.
בהמשך לתגובתי מס' 42, הסיבה שכתבתי את הטוקבק הזה היא העוול העצום שקשור לתעשיית גובי חוב
ישנו חוסר צדק מרתיח בכל הסיפור הזה. כשאדם שואל את הנציגת משרד עורכי דין "למה לא הודעתם לי קודם?" אז הם מסבירים שלא הצליחו ליצור איתי קשר. הסבר מוזר בהתחשב בעובדה שיש להם גישה לכל המידע הפיננסי שלי. מהבחינה הזו הם כמו משטרה, ובלחיצת כפתור הם פשוט מעקלים לי נכסים. כששואלים "מדוע החוב תפח בצורה כזאת לא פרופורציונלת?" התשובה היא "ככה" . תוסיפו לעניין את הסעיף המדהים "שכר טרחה" שבגובה כמה מאות שקלים. ואז אנשים צריכים לעשות שעות נוספות חודש שלם בשביל לשלם את החוב מבלי שיפגע בתזרים שלהם. ותבינו, מדובר באנשים שומרי חוק, לאו דווקא אנשים שמנסים להתעלם מחוב או להיעלם כשצריך לשלם. מה לעשות שלפעמים חוב נופל בין הכסאות, הרבה פעמים באשמת הגובה. תקשיבו טוב לדבר הבא: ישמשרד עורכי דין שמתמחה, שימו לב: התמחות 100% בגביית חוב של אנשים שהתקשרו למוקד מכבי אש (!!!!). כלומר גביית חוב מאנשים שפשוט עשו חובתם האזרחית והזמינו ניידת כשחשדו שישנה שריפה. מדובר בחוב של מאות שקלים, שבד"כ מי שמשלם אותו זה אוכלוסיה מבוגרת ועולים חדשים. כל התעשייה הזאת היא לא מוסרית, חסרת-צדק ופשוט עושה זילות של כל מקצוע עריכת דין. זה המח היהודי בשיא כיעורו, אנשים שלמדו שישנה דרך לעשות כסף קל בגלל שאין פיקוח על מעשיהם. פשוט חרפה. לא שמעתי נבחר ציבור אחד מבמטא בחריפות נגד הנושא. הגיע הזמן שמישהו ישים לזה סוף.
אריק | 08.12.12
56.
ל41 - בדיוק הבאת דוגמה רעה לצריכה - ייצור של מוצר מיותר, שסתם עובדים בישבילו
זה שאנשים יעבדו כמו חמורים זה טוב? לא! זה שאנשים ילקו בסרטן כי הם תחת לחץ בעבודה - לא. לא הראת פה קשר בין צריכה לחיים טובים. ל38: לעניות דעתי אתה צודק חלקית - תודה על ההסבר, נתת פה דוגמא שלדעתי רלוונטית לתקופה של המהפיכה התעשייתית ובאמת נכונה ל200 שנה האחרונות, אבל לצערי זה כבר לא נכון לתקופה של העשורים האחרונים, אני אפרט. בתקופה של המהפיכה התעשייתית - החקלאות עברה מהפיכה וייצור המוני של אוכל - ככה מוצרי מזון ועוד היו יותר זולים ונגישים - וזה נתן לעולם פוש ענקי שבעיקבותו גדלה אוכלסיית העולם. היום - בשנים האחרונות מחירי סחורות ואנרגייה כל הזמן עולים כולל אוכל, ובעיקבות כך לדעתי אנשים מביאים ילדים בגיל יותר מאוחר - היום קשה לעשות ילד כלכלית בגיל 20 כמו פעם - הצריכה שלנו עלתה בהרבה בעשורים האחרונים - אך זה לא בא בקו ישר לאיכות החיים. פעם היינו קונים מכונת כביסה שמחזיקה מעמד 30 שנה וזה באמת משפר את איכות החיים, היום אנחנו קונים מכונת כביסה כל שנתיים כדי להמשיך לצרוך, כדי שעוד פועל תיהיה לו מספיק עבודה מיותרת לעשות כי כתוב בתורה שעובדים 6 ימים ורק יום אחד נוחים. פעם פיתחו לנו צנרת של מים זורמים הבייתה כדי שלא נצתרך להיבא מים הבייתה ביד כל היום - זה טכנולוגיה שמייעלת לנו את החיים, היום לעומת זאת פיתוח הטכנולוגיה האחרונים הם בעיקר בתחום הבידור - אייפד שנוכל לשחק אנגרי בירדס, או אייפון כדי שנוכל "לעבוד" מהבית במקום לשים לב לבת זוג או למשפחה שלנו, או פייסבוק כדי שיהיו לנו חברים וירטואלים - אני לא רואה איך כל זה עוזר לי לקנות בית, להגיע יותר מהר לעבודה ולהאכיל את הילדים שלי. לעניות דעתי המערכות הכלכליות, תרבותיות, והפוליטיות מיושנות ולא מתאימות למאה ה21. אנחנו חייבים לצמצם את הצריכה , לעבוד פחות ולחיות יותר. אנחנו חייבים להגשים את החלום בו המכונה משחררת את האדם מעבודה. אנחנו חייבים לקבל את זה שיהיו יותר מובטלים, פחות שעות עבודה ויותר אומנות ותרבות בעתיד, בגלל היעול והטכנולוגיה.
אלכס | 08.12.12
54.
כתבה מעולה
מי ייתן והתנועה הזו תצליח. רמות החוב הנוכחיות של פרטיים לבנקים ולמוסדות אשראי כבר ממזמן עברו את גבול הטעם הטוב וזאת לא בגלל סכומי הקרן אלא בגלל הריביות שמנפחות את החוס למימדים מפלצתיים. אני חי באמריקה ובמשך העשור האחרון צברתי חוב מטורף של יותר ממאה אלף דולר, ולא בגלל צריכת יתר - לא יצאתי לחופשה שבועית אחת ויחידה מזה עשור שלם ואני נוסע ברכב בן יותר מעשר שנים וקניתי את המקרר הפשוט ביותר ב-800 דולר רק כאשר הישן התקלקל - אלא בגלל ריביות דריביות שרק הלכו ותפחו בגלל שגידול החוב הכניס אותי למשבצת של "חייב בסיכון". מעולם לא פיספסתי אפילו לא תשלום חודשי אחד ויחיד אבל המוסדות הפיננסיים גובים ממני את הריביות הגבוהות ביותר האפשריות שמגיעות ל-25 ואף 35 אחוז בשנה בגלל שמבחינתם אני לווה בסיכון בגלל רמת החוב שלי. אין עם מי לדבר, הם כולם בשלהם, כל מלווה רוצה שאוריד את החוב שלי לפחות בשליש למשך חצי שנה לפחות ואז המלווה יוריד את הריבית בארבעה אחוז, שזו עדיין רמה גבוהה מאד. אבל כדי להפחית חוב בארבעת אלפים דולר למלווה יחיד אני צריך ארבעת אלפים דולר שאין לי כך שזה אף פעם לא קורה. למעשה כבר שילמתי לכ"א מהמלווים הרבה יותר מסכום הקרן רק בריביות אבל זה לא מעניין אף אחד. כעת תחשבו שבארה"ב בלבד יש עשרות מיליוני אנשים במצב זהה לשלי ותבינו מדוע לכלכלה האמריקאית אין צל של סיכוי להתאושש, כי רוב האנשים שיכולים וצריכים לצרוך ולהניע את הכלכלה פשוט אין פרוטה פנוייה כדי לקנות מוצרי צריכה אלמנטריים, כך שלמפעלים ולמשווקים ולעובדיהם אין קיום. רק הבנקים והמוסדות הפיננסיים עושים כסף מהחייבים אבל הכסף הזה נכנס לכל מיני בטוחות וכמעט אף פעם אינו מגיע חזרה לשווקים.
חייב | 08.12.12
53.
קמה תנועה לשינוי מוניטרי בארץ
חפשו אותה בפייסבוק. "שינוי מוניטרי". אין שום משקיע שעומד מאחוריה. רק אנשים טובים. התנועה חוץ פרלמנטארית ומקדמת כלכלה מקיימת. חוב הוא אכן רק מספרים במחשב. כסף הוא אמצעי לא מטרה. בואו נתחיל עולם חדש שבו נחזור להיות אנשים אחד לשני ולא נחפש צמיחה שיקרית כל הזמן. לא חייבים שרים וממשלות כדי להפסיק להיות עבדים. אתנועה כבר שבוע הבא מתחילה ביישומים של תוכנית שיקאגו. מוזמנים לקחת חלק. חג שמח!
לי גריין | 09.12.12
48.
45 תגובות ונראה שאף אחד לא באמת הבין את המאמר
שמיטת חובות תהיה למי שהגיע למצב שהוא חסר כל שגבו ממנו עד העצם כך שאין לו כסף לבמבה! שהוא לא יהנה מהמצב וסביר להניח שאתם לא תפגעו. הדבר היותר חשוב שמתחבא בכתבה והיה צריך להיות בכותרת זה הרעיון לשיטה מוניטרית חדשה וביטול שיטת הרזרבה החלקית!!! זו הדרך הנכונה המוסרית והיחידה שתעזור לכלכלה
צב | 08.12.12
45.
אולי די כבר עם ההתקוטטות?
לא מדברים פה על למחוק חוב לכל מי שלא הפעיל שיקול דעת וזהו. תדמיינו שלכל אחד עכשיו מביאים חצי מיליון שקל. אני סוגר את המשכנתא. חבר שלי לא לקח משכנתא ולא קנה בית, אבל עכשיו יש לו מספיק כסף עם הלוואה מינימאלית (או בכלל בלי). כמובן שיהיו את אלו שלא ינסו להחזיר חובות, אבל הרי הבנק יודע שהם קיבלו כסף והנושים של אותו אדם יקבלו את הכסף שלהם בחזרה ואותו האדם יוכל להינות מהמשכורת שלו שלא הולכת לכיסוי החוב ויתחיל מחדש. כל זה נחמד, אבל אנשים יצברו חוב. כי ככה המערכת עובדת. אם בנק מחזיק כסף, הוא יעדיף לתת אותו למישהו כמשכנתא ולקבל כפול 2 או 3 בחזרה. ואם לא נשארת עם נכס (בית מעוקל). וכל עוד יש מי שיקח את המשכנתא, המעגל סגור. לדעתי, יש פיתרון - חינוך פיננסי. הוא לא מושלם, הוא קשה ליישום ויש לו מתנגדים (בעלי הון). אבל שום דבר טוב לא קורה מעצמו.
אלכס | 08.12.12
43.
ההסבר בהמתמטי (והפשוט) לבעיית החוב בעולם. יש היום בעולם יותר חוב מכסף!
אוקיי. נניח שכל הכסף שקיים באי כלשהו הוא 100 דולר, 50 מהם נמצאים בידי הבנק ועוד 50 בידי הציבור. בני הדייג לוקח הלוואה של 25 דולר בריבית של 7% בשנה מהבנק וקונה ספינת דייג. בני יוצא לעבוד אבל נקלע לצרות. ספינתו נסחפת לאי שומם ובני נשאר תקוע עליו 10 שנים. בעשר השנים האלה החוב של בני הכפיל את עצמו וטפח ל-50 דולר. אחרי עוד 20 שנה שבני היה תקוע על האי הבודד, חילצה אותו ספינה אחרת שבמקרה עברה באיזור. בני חזר לאי מולדתו עם חוב של 200 דולר (ב-20 שנה החוב הוכפל עוד פעמיים). הבנק נשאר עם 25 הדולרים שנותרו בידיו לפני 30 שנה והציבור ממשיך להחזיק 50 דולר. סך כל הכסף שקיים באי הוא 75 דולר, וסך כל החובות הוא 200 דולר. נוצר מצב שיש באי יותר חובות מכסף. גם אם בני יעבוד קשה מאוד, ואולי אף ישדוד את כל תושבי האי הוא עדיין לא יוכל לפרוע את חובותיו. מה שיפה הוא שכעבור עוד 20 שנה חובו של בני הוא 800 דולר. זה המצב היום בכלכלה העולמית והוא נובע מכך שהלווה לא מחזיר רק את קרן ההלוואה אלא את הקרן שגוררת ריבית דה-ריבית. במצב של משבר, החובות הכלליים טופחים אל מעבר לכמות הכסף הקיימת בעולם או במדינה כך שלעולם לא ניתן יהיה להחזיר אותם. מכיוון שלא ניתן להחזיר אותם, ומכיוון שהם גוררים ריבית הם לעולם ימשיכו לטפוח בקצב לוגריתמי. לנצח נצחים. כדי להתמודד עם הבעייה הזאת שלא ניתנת לפתרון בשיטה המוניטרית הנוכחית, הבנקים המרכזיים מדפיסים עוד ועוד כסף והמדינות מנפיקות עוד ועוד אג"חים, ומייצרים אינפלציה, שגם היא מפלצת לוגריתמית. אינפלציה גבוהה מחלישה את עוצמת ריבית החוב אבל יוצרת בעיות חמורות מאוד אחרות.
ד"ר שפרה | 08.12.12
42.
בואו תבינו איך תעשיית גובי חוב עובדת:
נניח לפני 2.5 שנים עשיתם חנייה לא חוקית בר"ג ונקנסתם ב100 ש"ח. כיום החוב עומד על 700 ש"ח + עיקול חשבונות. דרך אגב זה מספרים אמיתיים לגמרי. באיזו מדינה שפויה, באיזו כלכלה חוב קופץ פי 7 בטווח זמן כזה אתם שואלים? חברות גבייה הן למעשה משרד עורכי דין שמתפקד כמרכז גבייה/קול-סנטר יעיל מאין כמותו, שלרוב מעסיק סטודנטיות ערסיות שנה א' למשפטים שיש להן הרשאה מלאה לעקל חשבונות בנק של אנשים שיכולים להיות אבא שלהן, שממתינים לרגע הנכון כדי "להודיע" לך על החוב (להודיע הכוונה שמקבלים הודעת עיקול מהבנק), וזה אחרי שעבר מספיק זמן לדעתם כדי שהחוב יתפח לסכומים לא הגיוניים. אם הייתה מפלגה שהייתה קוראת לשים פיקוח וסנקציות על משרדי גבייה הייתי מצביע לה ורק לה הבעיה שאין
אריק | 08.12.12
41.
לכל אלה שלא מבינים למה צריכה חשובה לכלכלה: תחשבו שלא היו מוציאים אייפון חדש כל שנה
אז היו פחות עובדים באפל נכון? פחות עובדים החל מפועלים פשוטים ועד מהנדסי אלקטרוניקה. אבל גם מחוץ לאפל - היו פחות יבואנים, פחות עמילי מכס, פחות אנשי מכירות פחות נהגי משאית, המפעל שמייצר מדבקות בעברית היה מאבד לקוח גדול, וכו' וכו'. זוה סתם דוגמא אחת מתוך אינסוף דוגמאות, רק בשביל שתבינו שזה מערכת תעסוקתית ענקית שמתחילה בצרכן, במאה הנוכחית צריכה מתניעה את הכלכלה ואם הצריכה נבלמת כולם סובלים. חנוכה שמח
אורנה | 08.12.12
40.
פרעון חובות אמת
מוצע לשנות את סעיף 75 בחוק ההוצל"פ באופן שכל תשלום ייזקף תחילה לקרן החוב לעומת המצב כיום שכל תשלום נזקף לקרן רק לאחר פרעון הוצאות שכ"ט הצמדה וריבית . כן ישונה ס' 76 לחוק ההוצל"פ באופן שיסמיך את ראש ההוצל"פ להפחית מחיובי ההוצאות הריבית וההצמדה [ לא מקרן החוב ] בהתאם לנסיבותיו של מקרה בתנאי מוקדם שהחייב שילם לנושה את מלוא חוב הקרן וכל סכום שיופחת יוכר כחוב אבוד המותר לנושה לנכותו כהוצאה מהכנסתו. שינויים אלה יהוו תמריץ לחייבים לשלם את חובם וישחררו אותם לחופשי כדי לתרום בעבודה לחברה לעומת המצב החוקי כיום בו אין כל סיכוי שהחייב יגיע לפרעון הקרן בשל עלייתם המהירה של ההוצאות , שכ"ט עו"ד הצמדה וריבית ההופכים את החייבים לעבדים של הנושים הנאלצים לברוח מהליכי הגבייה של הנושים , מפסיקים לעבוד , נוטשים את ילדיהם ונשותיהם ומפרקים משפחותיהם. גם לנושים תצמח תועלת מתיקון החוב משום שיקבל מהחייב את מלוא קרן החוב ויתרת החוב שמקורה בהצמדה , ריבית והוצאות שתופחת על ראש ההוצל"פ תפרע בדרך של הכרה כחוב אבוד . המשק יצא נשכר משינויים אלה. אינטרס הציבור מחייב לתקן את המצב הנוכחי שמביא חורבן על המשק.
דן כוכבי  | 08.12.12
38.
ל-21: חייבים צמיחה בשביל להאכיל את העולם
ל-21 שלא מבין למה צמיחה זה טוב: לפני מאתיים שנה היו בעולם 2 מיליארד אנשים. היום יש כמעט 8 מיליארד. בתוך מה עשורים יהיו 10 מיליארד אנשים. את כל אלה צריך להאכיל, לשפר להם את תנאי החיים, לאפשר חינוך ופנאי וזכויות אדם. אם יש יותר אנשים, ברור שהעולם צריך לייצר יותר. זה מה שנקרא צמיחה. בלי צמיחה אנחנו נידונים לכליה. השאלה היא לא מדוע צריך צמיחה כלכלית, אלא איך מייצרים עוד המון המון המון צמיחה במקומות שהיא הכי נדרשת: אפריקה, הודו, וכו'. אני ממליץ לך לקרוא The Rational Optimist, יעשה לך סדר.
עופר | 08.12.12
37.
עד היום אני לא מבין מה התועלת לעקל רשיון נהיגה של חייבים בהוצל"פ...???יש עוד מקומות כאלה בעולם???
כבר שכחתי שלפני 25 שנה פיזרתי איזה 8 ציקים על סכומים זעומים כמו זוג נעליים ושעון ובגדים פה ושם אז הייתי חייל משוחרר צעיר עם הרבה מרץ אבל לא התכוונתי שלא לשלם על ציקים החוזרים .אלא שהציקים הגיעו לעורכי דין בעיקר ערמומיים שדרשו סכומים גבוהים בהרבה . וכך מתחיל בעצם כדור השלג . לרוב עורכי הדין רואים את החייב כתוכנית חיסכון ומחכים לחייבים מעבר לפינה .גם שהזועה מרים ידיים ומוותר .עורך הדין תמיד ידע לחדש בזמן את החוב כך שזה יהיה אקטואלי והחוב הקטן יתפח לממדים מפלצתיים .אז ברוב יאשי אני פונה להוצאה לפועל ושם מציעים לי להיות חייב מוגבל באמצעים . תשלם 300 שח בחודש ולא יפנו אליך יותר .אה כן איזה יופי אני מתחיל חיים חדשים עכשיו?? לא ממש עונה לי הפקיד .בית המשפט יטיל עליך מספר מגבלות .כגון עיכוב יציאה מהארץ אי יכולת לפתוח חשבון בנק או להחזיק כרטיס אשראי וכו. ומתי יסתיימו כל המגבלות הללו אני שואל ? איך שתסיים לשלם 2 שלישים מהחוב משהו כמו 20 שנה מהיום .ומה עם רישיון הנהיגה שלי אני שואל .שהרי לא חידשו לי אותו כבר מעל שנה .לדעתי אתה צריך לעשות רישיון חדש כולל תיאוריה וטסט עונה לי הפקיד אבל לא ביצעתי שום עבירת תנועה שתצדיק את שלילת רישיוני . זה החוק עונה לי הפקיד ואמר יש מאות אנשים כמוך בכל יום . סע בשלום
אלי | 08.12.12
35.
רוב החובות הרי צומחים בגלל רביות וקנסות - חייבים לחוקק חוקי מניעה לזה
מקובל שאדם שלווה מחוייב להחזיר את סכום הקרן של הללוואה. אבל אסור לאפשר לבנקים למכור חובות שמקורם ברביות מופרזות או בקנסות - חייבים לעצור את הטירוף שבגללו 850 אלף ישראלים בטיפול גביה של ההוצאה לפועל. אלו חוקי עבדות. לפעמים הפער בין הקרן לבין ההצמדות הוא עשרות אלפי אחוזים, ומדובר בהלוואות מגורמים לגיטימיים וחוקיים.
 | 08.12.12
34.
ל - 32: את לא פראיירית
את הולכת לישון עם מצפון נקי, חיה בידיעה והכרה עצמית, מסתפקת במה שיש לך. החיים של הדומים לנו נראים "קמצניים", אבל אני מעדיף להכיר במה שיש לי. זה נותן לי מוטיבציה להשתפר באמת ולא על ידי מקסמי שווא כמו הלוואות לבית גדול יותר או רכב מפואר יותר, שאינם באמת שלי. יושר פנימי הוא מצרך חשוב לאנשים מסויימים. כנראה שיותר מאשר אוטו גדול יותר. "מי שיודע מתי די, תמיד יש לו די." (לאו דזה). תבורכי.
לא פראייר | 08.12.12
33.
ל- 2 , מי שנהנה מהחוב זה לא אתה זה הבנקים הגרדיים, כך אם תמחוק חובות זה יירק מהם ולא ממך
הבנקים רוצים שיהיה לך חוב... תאר לך שהיית נותן הלוואות לכל העולם ונהנה כל חודש מריבית גבוהה? לא שווה? נכון שיש סיכון שלא יחזירו לך חלק מהקרן אבל המודל הזה עובד יפה מאוד במשך שנים והחלק היחסי שלא מוחזר בד"כ נלקח בצורה של עיקול על בית , מכוניות וכו'...
רמי | 08.12.12
24.
ל2 הבעיה היא אנשים שמעובדים לחוב כל חייהם
תחשוב יותר על שוק אפור מאשר על אדם חסר אחריות. ברגע שאתה נכנס לזה ועושה פאשלה הלך עליך, לכל החיים, 50 שנה תשלם חובות על דבר קטנצ'יק, הרבה מעבר למחיר האמיתי, ניפחו את הכל בדרך, הם שיעבדו אותך לחיים ואין לך סיכוי לסיים את התשלום. יש גם מקומות שבהן החובות גם עוברים לקרובי משפחה, אז לא צריך שהם יעשו פאשלה אפילו. יש גם אנשים שההורים שלהם לוקחים הלוואות בשמם, ואז הם מגיעים לבגרות ויוצאים לחיים עצמאיים ומגלים... יש לי חוב מטורף, אני לא יכול לקבל אשראי, אף אחד לא רוצה לתת לי הלואוות או עירבון... בעולם המודרני אי אפשר לחיות ככה.
. | 08.12.12
21.
בבקשה שמישהו יסביר לי למה זה טוב עוד צמיחה, עוד צריכה ועוד מקומות עבושה מיותרים?????
שמישהו יסביר לי למה זה טוב לקנות מכונית חדשה או מוצר שהוא לא באמת צריך - זה שזה תורם לצריכה ולצמיחה אני יודע, מה שאני לא יודע - למה זה טוב לבני אדם? כדי שעובד ימשיך לעבוד בעוד עבודה שאין בה צורך? התחושה שלי שכל העולם הזה רץ כל היום ועובד הרבה שעות כדי לעבוד את אלוהי ה"צמיחה" וה"צריכה" וה"טייקון". בבקשה תתנו לי הסבר של יותר מ"עבודה מביאה כסף" - מבחינתי כסף זה רק נייר. מה שאותי מעניין זה איכות חיים לבני אדם שבאה לידי ביטוי בזמן פנוי, אויר נקי, בריאות טובה ותוזנה טובה.
אלכס | 08.12.12
20.
עשיתי חיפוש על "זאב" לא מצאתי כלום
פשוט כי היה לי יותר קל מאשר לכתוב ז'בוטינסקי. לא מכובד שהוא לא הוזכר בהקשר של שמיטת חובות. בנוסף כדאי להזכיר גם את הרעיון הגאוני שלי שיפתור את כל הבעיות בעולם: ריסט עולמי חדש - איפוס איתחול משאבים. מאחר שהכלכלה התבלבלה, איבדנו מעקב אחר ההון, אין צדק חברתי, לא מי שעשיר הוא בהכרח זה שראוי להיות עשיר, מה שעושים דבר נורא פשוט: איפוס משאבים. משאירים מקסימום 5 מיליון ש"ח לאדם (סכום שיאפשר בהחלט חיים מפונקים, פלוס העובדה שהאדם ימשיך להרוויח). התוצאה: למדינות יהיו טריליונים בין לילה כדי לפתור את כל בעיות האנושות.
מזכיר המדינה | 08.12.12
18.
מסכימה עם מס' 12 לחלוטין!
רעיון נחמד אבל רע מאוד ויכול בקלות להפוך למדרון חלקלק פה בארץ. חובות צריך לשלם!! לא יתכן שפרטים בציבור יטלו על עצמם חובות בידיעה שביום מן הימים חלק אחר בציבור (שהשכיל להתנהל נכון כלכלית ובהתאם ליכולותיו) יחלץ אותם מהצרות..... אני בהחלט רואה איך מנצלים את זה לרעה כאן אצלנו.
פ.י.  | 08.12.12
17.
אין בעיה מוסרית לבצע שמיטת חובות
כמו שאין בעיה מוסרית להדפיס כסף מכלום כול הכסף בעולם זה חובות ואם ישמטו את כול החובות בעולם, לא היה כסף. רק צריך לבדוק ששומטים חובות לאנשים הנכונים, ולא לטיקוניים. גם תספורת זה שמיטת חוב. צריך גם לבדוק שהם לא מסתירים את ההון שלהם בנדל"ן, במדינות שהם מקלטי מס כמו ישראל.
כסף זה חוב | 08.12.12
14.
כל זמן שיש קליקה של עורכי דין המרוויחה באופן ישיר
ככל שחובנו גדל לפעמים שכר טרחה מגיע למיליונים רבים,ועורכי הדין של הרשויות המקומיות שיש להם אינטרס לנפח חובות כדי להגדיל את רווחיהם ,וגם שיטת מצליח בה התאגידים (שקרובי ומקורבי מערכת המשפט עובדים שם)"ממציאים" חוב או מנפחים חוב קיים להגדיל הכנסותיהם אין כאן סיכוי ,נוסף הלוביסטים של הבנקים לא יתנו צאנס למהלך הומני כזה אפילו חלקי
בלוג דוד יוס1 | 08.12.12
13.
חז"ל (חכמנו זה לא ) ביטלו את החוק של משה רבנו
אחד החוקים ההומניים ביותר בוטל על ידי חבורת זקנים תאבי בצע הם גם שתמכו בריבית יום יבוא והחוקים האלו יחזרו יש למחול חובות לבני אדם מסכנים חסרי ישע השיטה היום שקיבלה גיבוי מפסיקות של חז"ל יצרו רשע ורדיפה של אביונים
עמנואל | 08.12.12
12.
תופעה הזויה בעלת השלכות הרסניות
חוב הוא לא רק עניין כלכלי, הוא עניין מוסרי. כשאנחנו מוחלים על חובות, אנחנו בעצם מאותתים לאנשים להסיר מעצמם אחריות על חייהם. יתירה מכך, אם תשתרש נורמה של מחיקת חובות, הרי שהבנקים פשוט יסרבו מעתה והלאה להעניק אשראי והלוואות לאנשים חלשים כלכלית, או לחלופין ידרשו מהם ריבית כל כך גבוהה, שלא יוכלו לעמוד בה. ואז אם אינכם בני מיליונרים לא תוכלו לקבל משכנתא, או הלוואה לשם הקמת עסק חדש. זה נכון שרעיון מחילת החובות הוא עתיק יומין, אבל אז הכלכלה היתה פרימיטיבית והתבססה על חקלאות וסחר חליפין - רוצים לחזור לעידן הזה?
אורן | 07.12.12
11.
מה עם אלה שחייבים להם
לא ראיתי שהכתבה התייחסה אליהם. מי מפסיד פה? וחוץ מזה יש פה הנחה שצמיחה וצריכה הם מטרות העל אבל אנחנו גם יודעים שצריכה מוגזמת פוגעת בסביבה ואינה בררת קיימא. אז אולי הגיע הזמן לבחון האם צמיחה היא המטרה הנכונה? אולי יש גבולות לצמיחה (אגב יש ספר בשם הזה). אולי דווקא להוריד הילוך לצרוך פחות לייצר פחות להנות מזמן פנאי זה התשובה. למה ברור מאליו שצריכה של מכשירי חשמל גאדג'טים טיסות במטוסים זה הדבר הנכון? אולי זה מה שמכניס אותנו לבוץ יותר ויותר עמוק? אולי אם אנחנו נוסעים מול קיר הדבר הנכון הוא להסתובב לכיוון השני. הכתבה הזאת מניחה שצריך ללחוץ על הגז יותר חזק.
ערן | 07.12.12
4.
ככה צריך לעשות - לא נעים להגיד לאירופים
הלוואה היא באחריות שני הצדדים, הלווה צריך להחזיר והמלווה צריך להלוות לאנשים שיש להם יכולת להחזיר. במקרה הזה הבנקים הלוו ללווים שלא מסוגלים להחזיר ולכן עדיף שיעשו איתם ישירות הסדרי חוב על 5% מערך החוב ולסגור עניין - זה הרבה יותר מוסרי מלהתעמר בהם בשיטות של עולם אפור.
גיל | 06.12.12
3.
קראתם את כל המאמר הארוך הזה ?
אני לא . התעצלתי לקרוא מאמר כל כך ארוך על רעיון הזוי של שמיטת חובות , אבל אם שומטים אז יופי . תודיעו לי מתי וכמה וגם אני אצבור חוב שלא צריך לשלם , למה לא ? כנראה שאני לא אהיה היחיד כי אם נותנים משהו חינם למה לא לקחת ? ומכיון שאני לא אהיה היחיד החובות שיש עכשיו יראו מגוכחים לעומת החובות שיצטברו תחת הסיסמא הנבובה של "שמיטת חובות" . כמו כן מישהו יצטרך לשלם עבור השמיטה שהרי לכל חוב יש נושה . מישהו יפסיד את הכסף שלו תודות לרעיון הנאצל הזה . כמובן שאפשר לשלם את החוב מהקופה הציבורית . ואז תשלמו פעמיים , גם את החובות שלכם וגם חובות של אנשים שאתם לא מכירים . ולסיום בל לא נשכח שאם הולכים על שמיטת חובות אז תשכחו מאשראי או הלוואות . שכן מי ירצה להיות בעל חוב ?
אני רק שאלה | 06.12.12
1.
אני אומר כבר מ 2009 שלחלק כסף חינם לבנקים היתה טעות יסודית
שלא תוביל לכלום (חוץ מהעשרת חשבון הבנק של כמה עשירים, והברחת כספים לחשבונות בשוויץ, כך שהם יצאו ממחזור הכלכלה), ושבאותו כסף היה צריך לעשות מה שעשו בשנות ה 30 - לתת עבודה לאנשים. בשיפוץ ובניית תשתיות, בחיזוק שיקום והקמת גשרים ושכרים. הם היו מייצרים משהו, הם היו זוכים לערך עצמי, ולכסף שבעזרתו היו מחזירים את החובות, ובכך - בעצם, מייתרים את הצורך בחלוקת כסף חינם לבנקאים.
 | 06.12.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת