אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

היכונו להתייקרות המכוניות בשנה הבאה: מחיר משפחתית - עד 130 אלף שקל

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
עוד נזק של המחאה החברתית
אחרי השיא ברכישה של כל הזמנים בסוף 2011 היינו בקצב של 30000 מכוניות לחודש באותו זמן החלה ההפקה התקשורתית ל"מצוקה" החברתית באותו זמן גם דיברו על עודף תקציב של 30 מיליארד ש"ח ש"מוכיח" שהממשלה מתעמרת באזרחים אז גם רווחי החברות הישראליות הגדולות היו נאים והאבטלה הייתה מתחת ל5% יציאות הישראלים לחו"ל היו בשיא של כל הזמנים ואז "קמה" המחאה החברתית אבל זה נוסחה שעובדת פה הרבה שנים השמאל הורס הימין מתקן הפעם הממשלה מהימין נפלה בפח של ההצגה התיקשורתית מאותו חוג והיא היחידה שתדע בע"ה גם לתקן את הנזק הזה
מרדכי היהודי | 21.12.12
21.
בחרתם ביבי - שבו בשקט
זה המחיר בכל תחומי החיים בישראל, יש הבטחות כדי שתבחרו, ואין כוונה לקיים כי אתם לא נחשבים. לכן כל המחאות נכשלו, לכן לא בוצעה רפורמה בנדלן, וברכב וכו. היחיד שעשה משהו זה כחלון, ובגלל שהיה טוב ועשה ביבי סימן אותו כמסוכן, לא הציע לו את האוצר, ולכן כחלון עזב. יש מחיר לטמטום, שלמו אותו, מגיע לכם.
מיקו | 16.12.12
15.
שערי המטבע נוחים והמחירים כבר עלו
שערי המטבע נוחים אפילו היין היפני כבר לא רואה אויר פסגות. שלא נדבר עי היורו ששנים כבר בשפל ושער הדולר שנע בסביבות 3.8 - 3.9, המחירים כבר עלו לאחרונה כל היבואנים ניצלו את עליית המעמ האחרונה על מנת לגזור קופון של כמה אלפים מעבר לעליית המעמ - ראו צמפיון. אז למה שהמחירים יעלו עכשיו שבארופה לא מצליחם למכור רכבים ? אם תיהיה עליה זה רק בגלל המיסוי הירוק או חמדנות היבואנים אין כל סיבה אחרת.
פמקין | 16.12.12
14.
קניתי אופניים חשמליות במקום רכב חדש !
האופניים החשמליות עלו לי 6,900 ש"ח ואני מאוד מרוצה. אני לא משלם עבור בנזין 800 ש"ח בחודש. לא משלם ביטוחים 6,000 ש"ח בשנה. לא משלם על טיפולים שנתיים. לא משלם עבור תיקונים. לא משלם 1,600 ש"ח טסט לשנה. לא מפרנס את מצלמות הכסף של ביבי. אז שהממשלה והיבואנים החזיריים ילכו להתקרדל.
אפי | 15.12.12
9.
ל - 4 - ברור שלא מדובר בשוק חופשי
מדובר בקרטל דה-פקטו. כמו בכל המשק הישראלי. הכל מופעל כקרטלים. גם אם לא מתאמים מחירים "לפי הספר" בפגישות ובהתכתבות, מנהלים תיאום מחירים דה-פקטו. התחרות כאן היא הפוכה - מי מעז למכור יקר יותר, ולא מי מעז למכור בזול יותר. הראשון מעלה מחירים, וכולם מתיישרים למחיר הגבוה. מעבר לזה שמחירי המכוניות היו כ 100 אש"ח כשהדולאר היה כמעט 5 ש"ח, ואף אחד לא בכה על הפסדים. אז מה פתאום עכשיו, כששער הדולאר הוא פחות מ 4 ש"ח, פתאום אי אפשר למכור ב120 אש"ח ??
 | 15.12.12
7.
הכתבה מתעלמת מכמה מגמות חשובות בשוק הרכב המקומי והעובדה שהמס הוא לא הסיבה למחירים של הרכב בארץ
מחיר הרכב לליסינג הוא בטווח ה80-90 אלף שקלים, תלוי בדגם ורמת האיבזור. כלומר עליה של 3-6 אלף שקלים במיסוי יכולה להבלע לחלוטין על ידי היבואנים, אם הליסינג ישלם יותר או שהם ימכרו פחות לליסינג ויותר ללקוחות פרטיים. מכשירים רגולציה ליבוא פרללי עם מוסכים איכותיים לא של יבואן, הכניסה של רשת גרמנית ורשת איטלקית - יבוא בתקינה אמריקנית, הכשרה של דילרים (סוחר רכב לא נחשב לבעלים) ופה הכללים ישתנו מאוד. אם אני מייבא 300 מכוניות בשנה (כי יש לי רק מגרש אחד או רק שניים) ואני לא מתכוון למכור לליסינג, אני אוכל למכור מאזדה 3 ב100 אלף שקלים ולהרוויח. העלויות שלי קטנות כי חוץ ממגרש או שניים וקשרים בחו"ל אין לי עלויות כמעט (בניגוד למערך ההפצה הגדול של יבואניות היום, כולל מערך המוסכים והחלפים והפרסום וההובלה וכו'). אני אמכור את המכוניות שלי ברגע, ועכשיו עוד 20 אנשים יראו איזה להיט זה וימכרו גם - כולם יצרנים קטנים. אולי שנה הבאה תהיה התייקרות, אבל כמו שזה נראה חברות הליסינג יצטרכו לשנות מבנה עסק לסוחרי רכב ואולי אפילו יבואנים עצמיים. מס הרכב הוא לא הסיבה למחירים כי מחיר הרכבים יכול לרדת ב25 אלף שקלים גם ככה. עם כניסת דילרים ויבואנים פרלליים והמוסכים החדשים השוק לא יהיה מונופוליסטי יותר. השאלה היא מה יקרה אחרי הבחירות - לא מבחינת מיסוי אלא מבחינת המשך שינוי חוקים ותיקוני חוקים - כי אם נקבל מישהו שלא רוצה להמשיך במגמה אז המחירים יעלו כי המונופולים ישארו מונופולים.
רוברט הערפד | 15.12.12
4.
במילים אחרות: עודף היצע = עליית מחירים
בכתבה מוסבר שחור על גבי לבן שליבואנים יש עודף מכוניות ולכן הם ימכרו אותן במחיר גבוה יותר. בשיעור היחיד שלקחתי בחיי בכלכלה אמרו שמחיר סחורה בשוק חופשי נקבע לפי שיווי משקל בין שיעור היהצע והביקוש. ככל שההיצע גבוה יותר, נקודת שיווי המשקל בה הוא פוגש את הביקוש, מובילה למחיר נמוך יותר. אני יכול להסיק מזה שיבואני הרכב לא היו בשום שיעור כלכלה, או שהם פשוט לא פועלים בשוק חופשי. אם אני טועה, תתקנו אותי.
תמים | 15.12.12
3.
חגיגת חברות הליסינג ע"ח הציבור
חברות הליסינג יצרו את האנומליה בשוק הרכב. בעוד שחברות הליסינג רוכשות כמויות של מכוניות במחיר מוזל., על חשבונו של הרוכש הפרטי ,. לאחר שלוש שנים אותן חברות מציפות את השוק ברכב זול (הוא נקנה בזול) ,. ומורידות במהירות את ערכו של הרכב הפרטי שנקנה ביוקר ושיש לו נפילה גדולה במחיר .מצד אחד ומצד השני הביקוש למכוניתו יורד. נוצר מצב שהקונה הפרטי נדפק פעמיים פעם כשהוא קונה יותר יקר ופעם נוספת כשהוא מוכר יותר זול ,.עקב עדרי הליסינג המציפים את השוק. פה אמור להכנס הרגולטור אך בממשלה הקפיטליסטית הנוכחית מעדיפים את החברות הגדולות על פני הרוכשים הפרטיים. הקימו את ועדת זליכה השנוי במחלוקת כדי לקבור מהר ובקלות את מסקנותיה.
תום | 15.12.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת