אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרופ' דן שכטמן:"הרגישות החברתית מתחילה בחינוך"

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
כל הכבוד , חשיבה נכונה והיא תנאי לחברה בריאה וחזקה
האושר האמיתי הוא הוא לראות מסביב את האחרים בריאים ומאושרים , חברה שלמה הומוגנית עם מעט פערים בין עשירים לעניים, עבודה לכולם.. אדם שהוא עשיר מבחינת ידע או הון יכול להשפיע על החברה ליותר טוב ומניסיון אין איותר תרומה לסיפוק ואושר.. ואם נגדל א הילדים בצורה זו ערכים ודאגה מאלוהים אז היה לנו חברה יותר בריאה וחזקה וזה טוב לכולם. כתבה מאוד מעניינת כל הכבוד לפרו' שכטמן כך הוא תרם למדע ותורם לחברה.
מג'ד | 21.12.12
12.
ילדים ומערכות.
דן שכטמן היקר, אני שמחה מאוד שאתה מעלה את נושא החינוך נושא כאוב ופגוע בארצינו הקטנה. ראשית אם נבין את השפעות החינוך החל מגיל הרך אפס עד שלוש הרי ברור לכולם שאלו השנים "של ליטוש היהלום"וכל שריטה תדרוש מאמץ רב וטיפול במהלך חיי הילד. אם כך כיצד אפשרי שילדים יכנסו למערכות עמוסות עם כ"א עייף ומותש? אפשרי! אחר כך בגני הילדים שעות הפעילות הוארכו עד השעה שתיים 35 ילדים עם גננת וסייעת ללא הזנה ראויה גופנית ונפשית. ובתום מסכת הגדילה - בתי הספר שבמציאות הצינית של ימינו גדלו למימדים מפלצתיים של מפעלי תעשיה בלי הכרות אישית ומענה אמיתי לצרכי הילד והמורה.חומר הלימוד נקבע בהתאם לחברה שמשווקת באופן הכי אגרסיבי את ספריה וחוברות העבודה.כשיגיע לתיכון יבין שהחזק שורד. אתה צודק איך ילד שעבר מערכת כזו מערכתית ששכחה את משמעות החינוך יוכל להתפנות לזולת הוא עסוק בהשרדות בנסיון נואש למצוא את מיקומו בחברה. ילד שלא חווה התייחות אישית קשר בונה וטוב עם מבוגר מחנך ואפילו הערצה לדמות ערכית לא יכול להתנדב ולתרום לחברה הוא יחוש קיפוח מתמיד ותיסכול. יש פיתרונות רבים אך הציניות חזקה מאיתנו יש להפוך את כל הפרמידה החינוכית בה המורה הוא זה שצריך לקבל את מלוא העזרה והסיוע מהפיקוח וההנהלה ולא להפך. לעבוד במסגרות קטנות יותר בגילאי הגן והרבה הרבה רצון טוב.ונאמר אמן.
איש חינוך | 20.12.12
6.
את השקר הראשון בחיי חוויתי בגיל שנתיים מאמא שלי שאמרה לי " אלוהים יעניש אותך " !!!
אני לא בוגר טכניון ואין לי תואר בכימיה בתחום הקריסטלוגרפיה , אני אוטודידקט ואת כל הידע שלי בכל תחומי המדע הרפואה והדת רכשתי מקריאה ואח"כ מהאינטרנט והגעתי למסקנה חד משמעית עם הוכחות מדעיות . אין אלוהים מטאפורי בשמיים הוא לא קיים !!! אסור לשקר לילד את שקר האלוהים!! לא בגיל 5 ולא בכל גיל !!! האלוהים הוא האדם עצמו !! בורא צלם בצלמו אדם בדמותו, בורא את היש מאין ממחשבה והופך אותה מתדר למסה ויוצר חיים כוכבים ויקומים שמשות וירחים מהאין סוף לאין סוף . אין מימד זמן !! החיים הם בהווה, את השעון והזמן יצר האדם לפי נוסחאות ויצר לעצמו שעון ביולוגי ותוחלת חיים של 120 שנים . כל הטייקונים עם כל המיליארדים שלהם בלי כספם הם עפר ואפר ולא שווים אפילו יריקה... הם לא סופרים בני אדם הם סופרים רק כסף אגו רכוש נדל"ן והצלחה . אם הם תורמים כסף לחברה זה לא מתוך אהבת הזולת אלא מתוך ברירת מחדל . או שישלמו את הכסף למס הכנסה או שיתרמו אותו ואז הוא יוכר במס. בבניין שהם תרמו לבית חולים כזה או אחר מתנוסס על קירותיו בשלט גדול את שמם ושם משפחתם . ולמעשה הם לא תרמו את הכסף מכספם אלא מכספו של הציבור ... ۩*)☼(*۩
אתאיסט  | 19.12.12
4.
עדיף ללמד ילד בן 5 שאין אלוהים
זה לא חינוכי לשקר לילדים קטנים אגב האדון פרופסור צודק לגמרי כמו שאם מחנכים ילד בן 5 להאמין באלוהים אז כמעט שום דבר לא יצליח להוציא ממנו את זה ככה כשמחנכים ילד להיות שמאלן שום דבר לא יזיז אותו משם גם אם אלף טילים יפלו לא על הראש ודבר אחרון ודי ברצינות יכול להיות שאם ילד יקבל חינוך לרגישות חברתית הוא לעולם לא יהפוך לאיש עסקים לא יהיה לו את הקילר אינסטינקט הדרוש
מה עם תורת הכאוס ? | 19.12.12
1.
דעתו של שכטמן
לא הבנתי מדוע דעתו של פרופ' שכטמן בנושא רגישות חברתית חשובה. מה למדען בכימיה - יהיה מוכשר, מצטיין וידוע ככל שיהיה - ולחינוך, התפתחות אישית, ערכים, יחסים, אישיות וכד'? עדיף שפסיכולוג או איש חינוך לא יביע את דעתו בפומבי בענייני כימיה באותה מידה שההפך הוא הנכון.
עוז | 19.12.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת