אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מי לעזאזל מעוניין בירידת ערך הדירות?

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
צודק
לא רק שזה יפגע בכל האנשים באופן ישיר, אלא גם באופן עקיף. מי שמעוניין שיציץ בכמה כסף נכנס בסעיפי הנדל"ן... ויבין מה יקרה במידה ולא תהיה המשך עליית מחירים מתונה. מה שצריך זה הגדלת השכר לכל העובדים ע"י חיוב התאגידים לשלם תוספת יוקר שנתית במקום הגדלת סעיפי הרווח. קל לאכוף את זה ע"י חשבונאות נכונה...
דוד | 27.12.12
47.
זה תרגיל אקדמי טוב, ומן הסתם העבודה עמדה בכללי הטיעון
ולוותה בהסברים סטטיסטיים, אבל את מכשת "קורלציה אינה סיבתיות", זה לא עובר, גם לא במסננת ההגיון הפשוט. נס ציונה יקרה מרחובות, וזולה מראשון לציון, כי כזו התפלגות המחירים בלשראל כפונקציה של טווח מתל אביב. בנוסף, שווה להסתובב שעה בנ"צ, ואז ברחובות, ולהבין לבד למה נ"צ יקרה יותר.. וזה נכון גם על האיזורים הישנים יותר.
עמית | 26.12.12
46.
כמה חוצפה יש לביבי?המדינה מחזיקה ב 93% מכלל הקרקעות לבניה-מהווה מונופול
מווסתת את המחירים כראות עינה גורמת להיצע נמוך מול ביקוש טבעי גבוה נהנית מהכנסות של 65% ממחיר דירה(קרקע- מעם -מסים ישירים ועקיפים -אגרות) וביבי בא היום ואומר שהוא יוריד את מחירי הדיור בקדנציה הבאה-אל תאמינו לזה כי זה לא יקרה ומאז שביבי ראש ממשלה מחירי הדירות בארץ עלו ב מעל ל45% אתם יכולים להצביע ביבי בגלל סיבות אחרות וכל אחד סיבותיו אבל אם זו הסיבה אני מציע לכם שלא להאמין לו-ביבי קפיטליסט שמרן ביותר-הוא טוב לעשירים בלבד -הוא מאמין בכלכלה חופשית עד הסוף -הוא מאמין שהאזרח הממוצע צריך להעשיר את קופות המדינה (ראו מה הוא עושה בנושא מסים עקיפים) וגם אם הוא ירצה מאוד זה לא יקרה-והוא לא ירצה-מחירי הדירות חמשיכו לעלות כל עוד שביבי יהיה ראש הממשלה-אולי יהיו פחות עסקאות -ורק בעלי יכולת כלכלית גבוהה יוכלו לרכוש דירה וכל השאר יוכל ללכת לשתות ממי ים המלח כפי שנהג לאומר יאסר עראפת
אבי | 26.12.12
44.
בואו נחשב
לאדם יש דירה יחידה, 4 חדרים ושוויה 2 מליון שקל. אם ירצה לשדרג ל5 חדרים, יוסיף הנ"ל 300 אלף שקל. אם דירתו היתה שווה 400 אלף שקל, היה מוסיף רק 70 אלף ל5 חדרים... הפסיד או הרוויח? ואם הדירה שווה 2 מיליון והיא דירתו היחידה, אז מה? יש לו 2 מיליון? לא, כי הוא צריך לגור איפשהו וגם השכירות יקרה, ובטוח שהיא בכלל שייכת לבנק כי הוא לקח 80% משכנתא וכנראה גם 100% פריים לפני החוק החדש...
רני | 26.12.12
43.
איך אומרים ערפל קרב
יש מצב קיים שהדירות יקרות מאד ובמיוחד לחילוניים ומשכנתה לרכישתם היא בית סוהר לכל החיים אז מה נותר לזוג צעיר לעשות בנידון זה לגור בשכירות וזה פיתרון אחד הפיתרון השני זה להגר וזה לא קל אבל עם רצון חזק זה אפשרי צריך להבין סופית שהמחירים לא ירדו כי ההתיקרות יזומה ע"י הממשלה ואם לא יהיה מיתון עמוק וארוך זה לא ישתנה ולמעשה לא רואים באופק מיתון כזה אז מספיק לברבר בנידון כי אין נוסחת פלא איך אומרים ניגמרו הכלמנטינות ויש להסתגל לקיים
גיל | 26.12.12
39.
לא נכון!!!
מה שאתה מציע טוב לעשירים. לאנשים שיש להם יותר מדירה אחת. מי שיש לו דירה אחת לא צריך להיות מוטרד מהורדת מחירי הדירות מפני שהוא מוכר את הדירה וקונה דירה באותו כסף, הקירות נשארים אותם קירות. לכן טוב שירדו המחירים כדי שהילדים שלנו ואנחנו לא נשתעבד לבנקים עד סוף ימינו.
איזי | 26.12.12
38.
רק שכחת משהו קטן
כל הכסף של בעלי הדירות שעולות ועולות הוא ווירטואלי עד לרגע שבו הם יממשו את הנכס. אם אף אחד לא יוכל לקנות את הדירה, הם ייתקעו עם פנסיה של 4400 שקלים בחודש ודירה מאוד יקרה שאף אחד לא יוכל לקנות, האם אז הם יוכלו לחיות חיי זקנה ראויים? נקודה למחשבה, כולם ירוויחו מירידת מחירים
משה | 26.12.12
36.
מי שכתב את הכתבה שכח גורם הכי חשוב וזה הירידה מהארץ
אנשים רוצים דירה ולחיות טוב אם הם לא יוכלו לקנות הם יעזבו את הארץ.... מי שיעזוב זה אנשים טובים שיש להם ברירה ...מהנדסים רופאים תכנתים.....מי שישאר לא ישלם כ"כ הרבה לפנסיה שגם ככה היא תקרוס בגלל עליה בשנות המחיה.......ואת השאר תבינו לבד
שלומי | 26.12.12
35.
לא צריך להוריד את מחירי הדיור
רק צריך להחזיר אותם לרמה נורמלית. ולהתאים את קצב בניית דירות חדשות לקצב הגידול באוכלוסייה, זה מצב נורמלי. מה שקורה היום לא נורמלי. הבומרנג הוא אחר. אם היום לא יטפלו בנושא הדיור אז מי שיש לו דירה היום היא תהיה לו גם עוד 10 שנים עם ערך הרבה יותר גבוה. אבל החיים פה לא יהיו טובים לאף אחד - עוני, פשיעה, חינוך לקוי - אז מה עשינו בזה??
איציק | 26.12.12
32.
צודק
זה עניין פשוט. תמיד היו דירות יקרות בישראל. היו גם דירות זולות ודירות במחירי ביניים. זוג צעיר עם הורים עשירים או מישהו שהתעשר היה יכול למצוא דירה או בית שמתאימים לצרכים שלו במקומום כמו סביון, הרצליה פיתוח או רמת אביבג' ומי שהיה פועל פשוט עם הכנסה נמוכה בלי כסף מההורים היה יכול לקבל משכנתא לזכאים ולקנות דירת ששיכון בשכונת התיקוה, רמת השיקמה שכונת שביב בהרצליה או באור יהודה. מה הבעיה? הבעיה היום היא שאין כמעט דירת זולות בטח שלא באיזור המרכז. אתה בא לאור יהודה, הכל זה מגדלי וסביוני ועולה מליון וחצי מעלה ל 4 חדרים, אתה מחפש בשכונות העניות הותיקות ומגלה שהן ישרו קו עם השכונה הסמוכה. דירת שיכון בת 30 ברמת השיקמה נמכרת במליון 300. הבעיה היא לא שהדירות יקרות אלא שאין את המדרגה הראשונה שממנה אפשר לעלות. אם אין לך חצי מליון שקל הון עצמי לפני משכנתא אין לך מה לחפשץ ועם יוקר המחייה ושחיקת השכר, מי שהוא לא עשיר, לא יכול לחסוך הון עצמי כזה.
h/ | 26.12.12
31.
אפקט העושר המדומה - בפועל עליית המחירים רק פוגעת ברוב הציבור
הכותב תיאר במדויק את אפקט העושר המדומה. הבעיה היא שאנשים שיש בידיהם דירות מרוצים מעליות המחירים ולא מבינים שמדובר באפקט העושר המדומה ושלמעשה מצבם פחות טוב. המתואר בכתבה נכון לגבי אנשים שברשותם דירה ואין להם ילדים או למשקיעים בנדל"ן. בפועל לרוב הציבור יש ילדים שיבנו משפחות ויזדקקו לדירה אותם אנשים(רוב הציבור) יבינו שבסופו של דבר עדיף להם מחירי דיור נמוכים. במידה וירצו לשפר דיור כמות הכסף שיצטרכו להוסיף תרד ולא תעלה במקרה של ירידת מחירים בנדל"ן וכשהם ירצו לעזור לילדיהם לקנות דירה יהיה להם הרבה יותר קל כאשר מחירי הדירות נמוכים. לכן אנשים צריכים להבין שמדובר באפקט של עושר מדומה שרק גורם לרובם דווקא להפסיד כשמחירי הדיור עולים...
ד"ר שקשוקה | 26.12.12
30.
לכל המתפלספים למיניהם!!!!
אנחנו זוג צעיר שעובר לגור עם ההורים כדי לקנות דירה ב 1300000 כי אלה המחירים וכל שנה שאנחנו חוסכים כסף מחירי הדירות עולים יותר משחסכנו זה הגיוני ??? אני מאוד מודאג לעתידנו (של הדור הצעיר) לא לכולם יש אבא עשיר והורים שיכולים להחזיק אותם עם הילדים שלהם תחשבו על זה.
מאיר | 26.12.12
29.
מחירי דירות מנופחים משרתים את העשירים
מחירי הדירות המנופחים בישראל משרתים אך ורק את העשירים. האמת היא שזוגות צעירים ממעמד הביניים ומטה אינם יכולים לקנות דירה. למתגוררים בדירה בבעלותם לא איכפת אם היא עולה חצי מליון או מליון או שני מליון שקלים. אנשים אלה אינם עשירים ממש, אלא נהנים מתחושה מדומה של "עושר", המשתיקה את העדר ומאפשרת לשלטון ולבעלי ההון להמשיך לעשוק אותו!!!
דליה | 26.12.12
28.
מעשה באדם שהיה לו כלב שמחירו מיליון שקל.
והיה מסתובב ומציע למכירה את כלבו, במחיר מיליון שקל. וכמובן שאיש לא קנה, אך יום אחד ראו אותו בלי הכלב. ושאלו: מכרת במיליון ? וענה: לא, אבל החלפתי אותו בשני חתולים שבעליהם אמר שכל אחד מחירו חצי מיליון. כאילו, מי שמחזיק דירה, או דירות, בשביל "השקעה", מצידי שיפסיד גם את המכנסיים. דירה צריכה להיות מקום בשביל לגור בו. ומקום בשביל לגור בו זה מה שאני רוצה להוריש לילדיי, וזה מה שהם ישמחו ( ? ) לרשת, ואחת היא לי ואחת היא להם אם "הכלב" "עולה" מיליון שקלים, לתפארת החולים במחלת תאוות הבצע, או שהתקבל בתמורה לשני חתולים.
אריה גל. | 26.12.12
26.
אני ממש לא מסכימה עם הכותב
לי יש דירה יפה ושווה בערך 1,700,000. אז מה? אני לא אוכלת את מה שהיא שווה. אני גרה בה. המדינה צריכה לדאוג לכך שתהיה לאנשים קורת גג במחיר סביר. דירה לא נועדה בשביל העושר, אלא בשביל לגור. מה לגבי הילדים שלי? איפה הם יגורו כשיגדלו? האינטרס שלי שכל מחירי הדירות ירדו חזק. למה? כי בדרך כלל אני לא סתם כך אמכור את הדירה שלי כדי לממש רווח, אני אקנה דירה אחרת במקומה ואעבור אליה. ולכן אנו רואים כאן שזוגות צעירים רוצים שהערך ירד, וגם משדרגי דירה רוצים שהערך ירד כדי שיהיה להם קל לקנות דירה אחרת. אז מי רוצה שהערך יעלה? אולי משקיעים - אבל גם הם לא. כי אם הערך ירד הם יקנו עוד דירה וישכירו אותה. בקיצור, המחירים פה מטורפים וזה לא תורם לי כלום לתחושת העושר. זה שטויות.
מירית | 26.12.12
24.
ראיה לא נכונה שנובעת מחוסר הבנה
הגישה הזאת אינה נכונה!! יוקר המחייה בקניית נכסים נמדדת ביחס לכושר ההכנסה של האזרחים. כיום הנתון הזה מדבר על 130 משכורות עבור רכישה של דירה ממוצעת בעוד בשאר העולם המערבי מדובר על 60-80 משכורות. לנתון זה ישנה השפעה ישירה על שיפור איכות החיים במדינה. כלומר, אם אין אפשרות לקנות דירה או לשפר לדירה טובה יותר >> ירידה באיכות החיים. הדוגמה שניתנה פה לאיזור שבו דירות שמתייקרות משפרות את איכות האיזור אינה נכונה במקרה שלנו כי בכל האיזורים ישנה התייקרות והכל יחסי...ניסיון לממש את אותו "עושר" למכור את אותו נכס אינו יועיל במקרה הזה, היות וצריך לגור איפשהו , ורכישה של דירה חדשה היא יקרה. עושר נמדד ביחס לסביבה שבה הוא מתקיים >> אדם אינו נחשב עשיר אם בכל הסביבה שלו כולם "התעשרו" .. כל עוד אותו אדם אינו מרבה את נכסיו (מה שלא יקרה בגלל יוקר הדירות) הוא אינו מתעשר. זוהי הסתכלות מעוותת שמובילה לעצירת ההתפתחות הכלכלית של כל המדינה.
בודק ומתעניין | 26.12.12
23.
הנדל"ן גוזל את הכסף שהיה יכול להיות מושקע בתוצרת יצרנית
עליית ערך הקרקע תורמת רק למעטים שעיקרם בעלי הממון. התייקרות הקרקע אינה מייצרת עבודה וכך נמנעת צמיחה כלכלית. אדם שצריך להשקיע חלק גדול מהונו על קרקע, לא יוכל להשקיע באפיקים אחרים שמייצרים עבודה והכנסות לאחרים כגון רכישת מוצרים, בילוי, לימודים וכו'. לרוב האנשים שיש דירה יש גם צאצאים כך שעליית ערך הדירה לא מסוגלת לממן את עליית הערך של 2,3 או יותר דירות כך שעדיף לכולנו שהמחירים ירדו. הפתרון שלי - בנייה ציבורית ומכירה במחיר זול (שמתאפשר עקב כך שהמדינה נותנת את הקרקע). הבעלים לא יוכל למכור את הדירה בשוק החופשי אלא רק חזרה לממשלה. הוא גם לא יוכל להוריש את הדירה וכך הדירה תחזור למדינה. המוכר יקבל את המחיר שייקבע בזמן המכירה לדירה ובהתאם למצבה (הפחתת דמי השיפוץ כדי להחזיר את הדירה לקדמותה כך שמי שהשקיע בדירה יקבל יותר ומי שהזניח ישלם את מחיר ההזנחה). פעילות זו תוריד את הביקוש וכך גם את המחירים בשוק החפשי ותיתן הזדמנות לכאלה שאין להם.
ישראל ישראלי | 26.12.12
22.
מעניין אבל תמוהה
בעולם שכולו טוב התיאוריה הזו אולי היתה עובדת, אבל המציאות מעלה מספר סימני שאלה לרוב המשפחות יש יותר מילד אחד ולרובן יש לכל היותר דירה אחת (במקרה הטוב), האם המשפחות האלה לא מעוניינות שלילדים אחרים תהיינה דירות? מי שיש לו יותר מדירה אחת ורוצה לשמור על ערך גבוה של כל הדירות הוא לא בהכרח קהל המצביעים של ראש הממשלה, אז דווקא כדאי להזכיר בקמפיין את הורדת ערך הדיור? האם כשמחירי הדירות ירדו כוח הקנייה של בעלי הדירות לא ישתנה? ולבסוף יש ציבור גדול שעדיין לא מחזיק בדירה וברמת המחירים הזו רק יכול להצביע הצבעת מחאה בקלפי ולא להצביע להורים על הדירה שהוא רוצה שיקנו לו. הכוח בידי הצרכנים.
חדש | 26.12.12
19.
דירות כפנסיה זה עיוות כלכלי וחברתי
דירות כפנסיה רק מגביר את הבעיה. הרי מי שיישלם את ה"פנסיה" הזו אלו הצעירים שיישכרו את הדירה במחיר מופקע ויקרסו תחת עול השכירות. שוכרי הדירות אינם אמורים להחליף את קופות הפנסיה. כדי לחיות בכבוד בזיקנה צריך לחסוך במשך כל החיים, ולא להתעלק על אלו שעובדים לפרנסתם
יונתן | 26.12.12
12.
רק שכחת דבר עיקרי
כיום רוב האוכלוסיה לא מסוגלת לרכוש עוד דירות, המחירים העולים באופן מתמיד בנוסף לחוסר הקביעות בעבודה יכול ליצור מצב שמי שהתחייב על משכנתא גבוהה יכול למצוא את עצמו ללא נכס בכלל. מצב כזה יערער את היציבות השילטונית הרעועה ממילא, ירידה חדה הינה מסוכנת אך לא פחות מכך עליה מתונה אך קבועה
סימו | 26.12.12
11.
מי שבאמת מעוניין בירידת מחירי הדירות הוא מי שיש לו יותר ילדים מאשר דירות ואין לו תיק נכסים ענק.
דירה שבה אתה גר לא מייצרת כסף חדש - אתה אדיש למחיר שלה. דירה שאתה משכיר למישהו אחר - ההבדל בדמי השכירות בין דירה שמחירה מיליון ש"ח ללדירה שמחירה שני מיליון ש"ח קטן מפי 2. אבל דירה שאתה או ילדך רוצים לקנות - שם יש בעיה...
אלי | 26.12.12
9.
אוקיי,
להוריד את מחירי הדירות זה בעיה. אולי הפתרון הוא לווסת עליית מחירי-דירות, להגביל כל-מני הגבלות, ומצד שני לעזור למי שצריך לקנות דירה (אני צריך, אין לי. מי שיש לו אחת, לא צריך...). במקביל, להעלות שכר-מינימום, להגביל הפרשים בין שכר-מנהלים לשכר-פועלים, לשפר את דירוג המיסים, או בקיצור - להקל על מעמד הביניים ולאפשר לו לרכוש בית בפחות משכורות (לא משנה כמה עולה הבית, משנה בכמה משכורות אפשר לקנות אותו).
אורי | 26.12.12
6.
לא מסכים
באותה מידה אתה יכול להגיד שהיה צריך לשמור על המחירים של הסלולרים וצריך לשמור על מחירי המזון (המנופחים), כי אם יורידו מחירים - החברות יקצצו ואנשים יפוטרו. הפתרון שאתה מציע רק מקבע את המצב הקיים ומעמיק את הפער בין שכבות האוכלוסיה. עם כל ההפסדים הכספיים שבדבר (גם לי יש דירה), עדיף שמחירי הדירות יירדו כדי שלכל אחד תהיה קורת-גג משלו (וזה מתקשר להעלאת רמת החיים של כל אזרח במדינה).
 | 26.12.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת