אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כבישי אגרה: מראשון לת"א ברבע שעה – כמה זה שווה?

68 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

66.
הנתיב המהיר מקל מאד על הכניסה לתל אביב גם למי שלא משתמש בו
אני גר בירושלים ונוסע כל יום לתל אביב. מזל שהנתיב הוקם. מאז הקמת הנתיב הכניסה לתל אביב מכיוון ירושלים פחות עמוסה. שלא לדבר על כך שאם אתה מוכן לשלם, הנסיעה בנתיב היא תענוג.כן, לפעמים זה יקר, אבל זה שווה את זה, מה גם שאפשר פשוט לחנות ולהשתמש בשאטל.
ירושלמי | 17.01.13
65.
מישהו לא יודע חשבון??
איך הכנסה ממוצעת של 2.5 מליון שח ביום על 9000 מכוניות ביום? זה יוצא בערך 270 ש"ח לרכב, בלי להתחשב ברכבים שפטורים מעמלה כי הם נוסעים עם יותר מ3 או 4 נוסעים, וכלי רכב ציבוריים כמו אוטובוסים ומוניות שירות. השאלה היא האם אתם לא יודעים חשבון או שיש להם הכנסות ממקור אחר?
איציק | 17.01.13
64.
42 אני מוסיף לך נתון חשוב שלא ציינת
החכי"ם והשרים תמיד מתרצים את הצורך בהעלת משכורתם לעיתים תכופות בכך שהם מוזמנים להמון ארועים כגון חתונות בריתות וכו' ושחלק גדול משכרם הולך על מתנות. כך שהחלק שאמור להשאר למטרת חסכון הוא ממש אבל ממש קטן. אז איך הם בכל זאת מצליחים בתוך פרק זמן קצר להיות אמידים (לא עשירים)?
mf | 16.01.13
56.
סוף סוף קצת היגיון
לא מבין את האנשים שרוצים שהמדינה תשלם על זה. הכי הגיוני זה שמי שמשתמש ישלם. למה שהמיסים שלי ילכו על זה אם אני בכלל לא משתמש? עדיף שכספי המיסים יילכו לפיתוח תשתיות איפה שאין דרישה ולא ישלמו לכבישי אגרה, או לפיתוח מערכת הרכבות, או שיילכו למערכת החינוך. כל אחד יכול להשתמש בנתיב הזה - הוא פתוח לתחבורה ציבורית.
איתי | 15.01.13
52.
ל-1: נסעת פעם בנתיב המהיר?
אפשר לחנות את הרכב בחניון הנתיב המהיר בחינם, לעלות בחינם על אוטובוס שיוצא כל חמש דקות ולהכנס לתל אביב בלי פקקים. אני משתמש בשירות הנתיב המהיר קרוב לחצי שנה. מדובר בשירות ברמת אירופאית. אני מאוד מקווה שיסלול עוד מספר נתיבים מהירים לתל אביב. בנוסף אני מקווה שיטילו אגרת גודש כמו בכל הערים באירופאיות המרכזיות. צריך להיות מודל פשוט: נכנסים לתל אביב באוטובוס או בשירות הסעות של הנתיב המהיר או ברכב עם ארבע נוסעים. מי שנכנס ברכב ריק חוטף 50 שקל אגרת גודל. תוך שנה תל אביב מתרוקנת ממכוניות. כשתל אביב תתרוקנן ממכוניות אפשר יהיה לפתח תחבורה ציבורית יעילה בתוך תל אביב. אחרת תחבורה ציבורית אף פעם לא תהיה יעילה כל עוד הכבישים מלאים במכוניות.
 | 15.01.13
47.
לקרוא לילד בשמו - דרך להעביר כסףמ הציבור העובד(או שמא העבד) לבעלי ההון
הרי מיש שיקים את הכביש יהיה בעלי ההון שיקחו הלוואות מהציבור ויגבו מאותו הציבור כסף על מנת ליסוע בכביש ואם לא יהו נוסעים לא נורא עושים הסדר חוב. מושחתים נמאסתם!!!! פריירים מצביעים לליכוד או לתנועה!!!
 | 15.01.13
44.
ושוב ראו כי טוב לחלוב את מעמד הבניים
כל מי בנכנס לתל אביב עושה זאת כי אין לו ברירה אחרת. זהו מקום פרנסתו ואני בטוח שהיה שמח לגור בתל אביב אבל זה לא ממש רציונלי. לכן גוזלים ממנו עד 75 שקלים להגיע למקום עבודתו וראו כי טוב ועכשיו ישדדו את כולם, מכל כווני הכניסה לעיר. ייטיבו הגאונים לפנות את מקומם למי שבאמת מסוגלים למצא פתרונות תחבורתיים לעובדים.
דוד | 15.01.13
38.
הנתונים קצת הזויים 2 מליון לחלק ב9,000 רכבים יוצא 222 ש"ח למעבר בנתיב!!!
2 מליון שקל לחלק ל9,000 רכבים שנוסעים מדי יום בנתיב המהיר שווה 222 ש"ח לנסיעה, אז איך זה מסתדר עם הערכת הנתונים? במידה וכל הרכבים היו משלמים 75 ש"ח (המחיר המירבי למעבר בנתיב), 9,000 רכבים כפול 75 ש"ח כפול 365 יום בשנה יוצא כ246.5 מליון שהם כ 675 אלף ש"ח ליום שגם זה רחוק שנות אור מהנתונים בכתבה. אני מציע שלפני שאתם מקבלים הערכות נתונים, תבדקו האם הן מתיישבות עם חשבון פשוט של כיתה ב' :-)...
עדו | 15.01.13
36.
לא מבין - עלות הנתיב המהיר 600 מיליון ש"ח - הכנסות הנתיב לשנה אחת 600 מליון ש"ח
האם יש עוד עסק שמכניס את עלות ההשקעה בשנה אחת ??? נכון, אני יודע שיש הוצאות תפעול אחזקה וכד' - אבל עדיין רווח מוגזם שנתנה המדינה במתנה על חשבוננו או שיורידו את התעריף או שיקצרו את התקופה - לא ככה ?
ירון | 15.01.13
18.
הנתיב המהיר הקיים מצויין!
ולא רק לעשירים, מאז שהוא נוצר הפקק בכביש הרגיל ירד בצורה מאוד משמעותית, אם פעם היו פקקים מבן גוריון, היו יש רק לפעמיים מגנות, והרוב זה מהגשר הירוק. מה גם שאוטובוסים נוסעים בנתיב המהיר, דבר שתורם לתחבורה הציבורית באופן רציני. נכון שזה מרגיז ש"בונים לטייקונים" אבל בסך הכל כולם רק יותר מרוצים.
דוד | 15.01.13
16.
מה קשור ליסינג
למה נטפלים לרכבי הליסינג כל הזמן? כל מי שיוצא נגד "ההטבה" הזו הוא בור ולא יודע כולם בנושא. עלות רכב ליסינג נמדדת בכ-4000 ש"ח בחודש. רק אנשים שעושים מעל 20,000 ק"מ בחודש שווה להם לקחת. לי יש אפשרות אבל יותר שווה לי היה לקנות רכב חדש! ופשוט! ועדיין אני לא מגיע ל-4000 ש"ח בחודש (הרכב פרוש לתשלומים) כולל ביטוחים וכו. דרך אגב "ההטבה" כן חייבת במס! ואפילו מורידה את הברוטו לתנאים סוציאלים. אז מספיק אם הבורות בנושא.
רן | 15.01.13
12.
"בשל המצוקה התקציבית, בממשלה מתכוונים לפנות ליזמים פרטיים"... לדעתי הסדר הוא הפוך:
קודם פנו אל השרים יזמים פרטיים (אולי באמצעות לוביסטים)והציעו לסלול את הכבישים האלה, בתנאי שכמובן שהם יבחרו במכרז - תמורת שוחד יפה לשרים ולכל הנוגעים בדבר, ואז כשהעניינים סוכמו, הוחלט לדווח לתקשורת. אם זה לא היה בדיוק כך, אני צנצנת! איפה כלב השמירה של הדמוקרטיה שיריץ איזה תחקיר על כך או מבקר המדינה שלנו שנבחר מטעם ואין שום סיכוי שנדע על כך דבר.
אני | 15.01.13
10.
ואולי לבנות עוד תחנות רכבת על המסילות הקיימות ?
בצומת אשדוד עוברות מאות מכוניות בכל רגע המגיעות מדרום מזרח ומערב . לפני זמן שלחתי מכתב לרכבת ישראל ושאלתי מדוע לא מתכננים ובונים באזור הצומת תחנה שתשרת מאות אלפי אנשים . למרות ההבטחות באתר הרכבת כי כל תשובה תענה , עד היום לא קיבלתי מענה לשאלתי/פנייתי זו .
אזרח | 15.01.13
1.
יפה מאוד, בשביל זה בנינו מדינה, הזקנים העניים מתפגרים במסדרון בית החולים שאותו בן דורו של הקשיש
העשיר שוכב בחדר פרטי באסותא על חשבון הביטוח הפרטי שלו. ההפרדה לא מסתיימת כאן. העשיר נוסע בנתיב פרטי, בעוד חברו נדחס כמו סרדין בתחבורה ציבורית מפגרת ילדיו לומדים בשיעורים פרטיים.בעוד ילדי חברו דחוסים בכיתה של 40 תלמידים גר בפרויקט יוקרה עם חוף פרטי שאין כניסה אליו לפשוטי העם בעוד שחברו לא יכול לקנות אפילו דירה 3 חדרים בת 50 שנה בשיכון בעיר פיתוח הוא שייך לוועד עובדים חזק ונצלני במשכורת עתק בעוד חברו נעשק ע"י חברת כוח אדם. להמשיך? אכן שתי מדינות לשתי עמים
מוטי | 15.01.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת