68. תצאו מהפחית שלכם! נמאסתם! במקום לבלבל את המוח על פקקים, תפתחו את הראש המרובע שלכם ותסעו בשאטלים/רכבת/אוטובוס/דו גלגלי! | 27.01.14 (ל"ת)
67. 70-80 ש"ח זה חצי יום עבודה שלי. תוסיף ארוחת צהריים, סיגריות. כבר עדיף לחיות מביטוח לאומי עדי | 21.01.13 (ל"ת)
66. הנתיב המהיר מקל מאד על הכניסה לתל אביב גם למי שלא משתמש בו אני גר בירושלים ונוסע כל יום לתל אביב. מזל שהנתיב הוקם. מאז הקמת הנתיב הכניסה לתל אביב מכיוון ירושלים פחות עמוסה. שלא לדבר על כך שאם אתה מוכן לשלם, הנסיעה בנתיב היא תענוג.כן, לפעמים זה יקר, אבל זה שווה את זה, מה גם שאפשר פשוט לחנות ולהשתמש בשאטל. ירושלמי | 17.01.13 (ל"ת)
65. מישהו לא יודע חשבון?? איך הכנסה ממוצעת של 2.5 מליון שח ביום על 9000 מכוניות ביום? זה יוצא בערך 270 ש"ח לרכב, בלי להתחשב ברכבים שפטורים מעמלה כי הם נוסעים עם יותר מ3 או 4 נוסעים, וכלי רכב ציבוריים כמו אוטובוסים ומוניות שירות. השאלה היא האם אתם לא יודעים חשבון או שיש להם הכנסות ממקור אחר? איציק | 17.01.13 (ל"ת)
64. 42 אני מוסיף לך נתון חשוב שלא ציינת החכי"ם והשרים תמיד מתרצים את הצורך בהעלת משכורתם לעיתים תכופות בכך שהם מוזמנים להמון ארועים כגון חתונות בריתות וכו' ושחלק גדול משכרם הולך על מתנות. כך שהחלק שאמור להשאר למטרת חסכון הוא ממש אבל ממש קטן. אז איך הם בכל זאת מצליחים בתוך פרק זמן קצר להיות אמידים (לא עשירים)? mf | 16.01.13 (ל"ת)
63. מה אתם מתלוננים? הנתיב המהיר מציע חניה חינם והסעה בחינם (כן חינם!) למרכזי התעסוקה פרוייקט מבורך, למה אתם בוכים? אני מאמין שהממשלה הזאת היא אחת הגרועות בתולדות ישראל בתחבורה ובכלכלה ובמדיניות חוץ - הנתיב המהיר - אחת ההצלחות היחידות שלה. שונא את ביבי אבל לא צבוע | 15.01.13 (ל"ת)
62. חלם במיטבו במקום להשקיע ולבנות רכבת תחתית משקיעים בעוד כבישים... בסוף כל המכוניות האלה גם ככה מגיעות לת"א... ומה עשינו בזה? בן | 15.01.13 (ל"ת)
61. הממשלה מרויחה כסף מהפקקים. היא תשאיר אותם לתמיד. זה גם מאפשר לשרים לנסוע בנוחות כי השרים נוסעים חינם | 15.01.13 (ל"ת)
57. הכל טוב ויפה אבל להקטין את איילון בשביל זה, זה כבר מסריח דרך נוספת להגיע לת"א ב15 דקות.... תעברו לדו גלגלי השוליים שימושיים לי מאוד הקטנת איילון רק תוסיף לעומס ואני יצטרך יותר את השוליים אלי | 15.01.13 (ל"ת)
56. סוף סוף קצת היגיון לא מבין את האנשים שרוצים שהמדינה תשלם על זה. הכי הגיוני זה שמי שמשתמש ישלם. למה שהמיסים שלי ילכו על זה אם אני בכלל לא משתמש? עדיף שכספי המיסים יילכו לפיתוח תשתיות איפה שאין דרישה ולא ישלמו לכבישי אגרה, או לפיתוח מערכת הרכבות, או שיילכו למערכת החינוך. כל אחד יכול להשתמש בנתיב הזה - הוא פתוח לתחבורה ציבורית. איתי | 15.01.13 (ל"ת)
55. השאטלים הם דבר גאוני-נוח מהיר וחוסך המון זמן וכסף-צאו מהקופסא ותבינו שזה לטובתכם | 15.01.13 (ל"ת)
54. לא תמיד משתלם לנסוע ב"נתיב המהיר" הנתיב המהיר,הוא נתיב אחד בלבד,אין שום אפשרות לעקוף רכב שנוסע לאט מידיי(וישנם הרבה כאלה).או רכב שנתקע. ובכל זאת,אני משתמש בנתיב המהיר פעמיים בשבוע. מומלץ ביותר לבדוק אחת לחודש את החיובים מחברת האשראי.טעויות לא חסרות שם ניק מרשל | 15.01.13 (ל"ת)
53. כל זה ואוטובוס פשוט בשבת - אין. אם היה, הייתי מוותר על הרכב ובא לציון גואל. אבל לא. צריך להשקיע מיליארדים כדי להזרים את מיליוני המכוניות לאורך תל אביב. א. | 15.01.13 (ל"ת)
52. ל-1: נסעת פעם בנתיב המהיר? אפשר לחנות את הרכב בחניון הנתיב המהיר בחינם, לעלות בחינם על אוטובוס שיוצא כל חמש דקות ולהכנס לתל אביב בלי פקקים. אני משתמש בשירות הנתיב המהיר קרוב לחצי שנה. מדובר בשירות ברמת אירופאית. אני מאוד מקווה שיסלול עוד מספר נתיבים מהירים לתל אביב. בנוסף אני מקווה שיטילו אגרת גודש כמו בכל הערים באירופאיות המרכזיות. צריך להיות מודל פשוט: נכנסים לתל אביב באוטובוס או בשירות הסעות של הנתיב המהיר או ברכב עם ארבע נוסעים. מי שנכנס ברכב ריק חוטף 50 שקל אגרת גודל. תוך שנה תל אביב מתרוקנת ממכוניות. כשתל אביב תתרוקנן ממכוניות אפשר יהיה לפתח תחבורה ציבורית יעילה בתוך תל אביב. אחרת תחבורה ציבורית אף פעם לא תהיה יעילה כל עוד הכבישים מלאים במכוניות. | 15.01.13 (ל"ת)
51. הנתיב המהיר לא חוסך זמן למי שנוסע בקו 222 בתור אחד שנוסע מראשון לרמת גן לא הנתיב המהיר ולא הנתיב המהיר עוזרים לוקח זמן להגיע לתחנות רכבת מתוך ראשון איזה שלושת רבעי שעה וכמובן הרכבות יוצאות במרווחי זמן גדולים מדי בקיצור אין פתרון יעיל שי | 15.01.13 (ל"ת)
50. הכבישים הללו שייכים לאזרחים! המדינה לא מפתחת את התשתיות בכוונה תחילה, ומשאירה את הרווח ליזמים פרטיים. שונא לוביסטים, מקווה שקללה תבוא על ראשכם ! קובי | 15.01.13 (ל"ת)
47. לקרוא לילד בשמו - דרך להעביר כסףמ הציבור העובד(או שמא העבד) לבעלי ההון הרי מיש שיקים את הכביש יהיה בעלי ההון שיקחו הלוואות מהציבור ויגבו מאותו הציבור כסף על מנת ליסוע בכביש ואם לא יהו נוסעים לא נורא עושים הסדר חוב. מושחתים נמאסתם!!!! פריירים מצביעים לליכוד או לתנועה!!! | 15.01.13 (ל"ת)
46. עניים גם מרוויחים אם אתם כל כך עניים אז תצאו מרכביכם הפרטיים ותקחו התחבורה הציבורית הזולה. גם האוטובוסים משתמשים בנתיבי המהירים. גם אם יש לכם חרום אפשר לציבור לקחת את הנתיב בפעם נדיר שזה יותר טוב ממצב שאי אפשר להגיע בזמן בכלל. ארי | 15.01.13 (ל"ת)
45. נמאסתם כבר! תפתחו את תשתית הרכבות ותחבורה ציבורית בתוך הערים קומבינות קומבינות קומבינות! די אתם לא מסוגלים לפתוח עוד תחנות רכבת ועוד מסילות? חשיבה לטווח מאוד קצר רן | 15.01.13 (ל"ת)
44. ושוב ראו כי טוב לחלוב את מעמד הבניים כל מי בנכנס לתל אביב עושה זאת כי אין לו ברירה אחרת. זהו מקום פרנסתו ואני בטוח שהיה שמח לגור בתל אביב אבל זה לא ממש רציונלי. לכן גוזלים ממנו עד 75 שקלים להגיע למקום עבודתו וראו כי טוב ועכשיו ישדדו את כולם, מכל כווני הכניסה לעיר. ייטיבו הגאונים לפנות את מקומם למי שבאמת מסוגלים למצא פתרונות תחבורתיים לעובדים. דוד | 15.01.13 (ל"ת)
42. תסבירו לי אחת ולתמיד: איך זה שכל הפוליטיקאים הופכים לעשירים? רובם נכנסים לפולטיקה בלי כלום ואחרי 2-3 קדנציות הם הופכים למיליונרים, גרים בפנטהאוזים מפוארים או בווילות בשכונות יוקרה - איך זה? ממשכורת של ח"כ או שר? אורן | 15.01.13 (ל"ת)
41. והנתיב המהיר לא לעשירים??? 70 שקל זה לגיטימי??? אם בעבר עוד אפשר היה לעבור בנתיב ב15 ש"ח היום מעבר בנתיב בשעות הבוקר יכול להגיע ל70,80 שקלים...אז תודה על הנתיב אבל מי יכול להרשות לעצמו?? יעל | 15.01.13 (ל"ת)
39. מדינת בצע, במקום להקים רכבות... יוצרים פקקים ופתח מילוט בכסף.. נו ... מה יהיה? חיים | 15.01.13 (ל"ת)
38. הנתונים קצת הזויים 2 מליון לחלק ב9,000 רכבים יוצא 222 ש"ח למעבר בנתיב!!! 2 מליון שקל לחלק ל9,000 רכבים שנוסעים מדי יום בנתיב המהיר שווה 222 ש"ח לנסיעה, אז איך זה מסתדר עם הערכת הנתונים? במידה וכל הרכבים היו משלמים 75 ש"ח (המחיר המירבי למעבר בנתיב), 9,000 רכבים כפול 75 ש"ח כפול 365 יום בשנה יוצא כ246.5 מליון שהם כ 675 אלף ש"ח ליום שגם זה רחוק שנות אור מהנתונים בכתבה. אני מציע שלפני שאתם מקבלים הערכות נתונים, תבדקו האם הן מתיישבות עם חשבון פשוט של כיתה ב' :-)... עדו | 15.01.13 (ל"ת)
37. מעניין הפרויקט משתלם לזכיין? אז המדינה לא חסכה אלה ויתרה על הכנסות לקופה הציבוריתץ והיות והיא גם פריירית גם נתנה בטחונות לזכיין. ובכלל מדיניות הממשלה הייתה להעביר נוסעים לתחבורנ ציבורית ולא לעודד את העשירים לנסוע ברכב פרטי יוני | 15.01.13 (ל"ת)
36. לא מבין - עלות הנתיב המהיר 600 מיליון ש"ח - הכנסות הנתיב לשנה אחת 600 מליון ש"ח האם יש עוד עסק שמכניס את עלות ההשקעה בשנה אחת ??? נכון, אני יודע שיש הוצאות תפעול אחזקה וכד' - אבל עדיין רווח מוגזם שנתנה המדינה במתנה על חשבוננו או שיורידו את התעריף או שיקצרו את התקופה - לא ככה ? ירון | 15.01.13 (ל"ת)
35. במדינה נורמלית במדינה נורמלית בונים כבישים בחינם לאזרחים ואצלנו מוצצים מאיתנו עוד ועוד כסף שאין לנו . ויקטור | 15.01.13 (ל"ת)
34. סוף סוף זמן סביר להגעה מראשל"צ לת"א איך לא חשבו על זה קודם. זה גם ידלל את הפקקים וכמובן מחיר הדירות יעלה בהתאם עקב הנגישות הקלה תושבת ראשון | 15.01.13 (ל"ת)
33. לא השכילו להבין שהתחבורה היא מחזור הדם של הכלכלה אתה רוצה גוף בריא ? אל תיצור צווארי בקבוק איפה שהם רק גורמים נזק ! שגיא | 15.01.13 (ל"ת)
32. יש לי רעיון טוב יותר: בואו ניקח כסף ממי שגר בפריפריה אם הוא בחר בזה מגיע לו מישו | 15.01.13 (ל"ת)
30. רע מאוד תחבורה זה שרות ציבורי שתרומתו לחברה ולמשק רבה. לא יכול להיות שיזם פרטי יקים את הכביש ואנחנו נשלם את עלות ההקמה + רווח של הטייקון. בדיוק בשביל זה אנחנו משלמים מסים אודו | 15.01.13 (ל"ת)
28. חלמאות - במקום לפתח תחבורה ציבורית נאותה כמו בכל מטרופולין מרכזי בעולם המערבי!! מוטי | 15.01.13 (ל"ת)
26. תבנו כבישים בדרום. תעודדו מעבר מפעלים והייטק לדרום. אנשים יעברו לדרום והעומס מרכז יקטן! | 15.01.13 (ל"ת)
25. גם אם הכביש ל"עשירים" בלבד - ה"עניים" עדיין ירוויחו מזה - יהיו פחות רכבים בכביש הרגיל ב | 15.01.13 (ל"ת)
24. הכניסה לעיר ומחירי הדירות ככל שיהיה יותר יקר לאנשים להיכנס לתל אביב וככל שיהיו יותר פקקים כך יגדל הביקוש לדיור בתוך העיר מצד מי שעובד בה ובהתאם יעלו בה מחירי הדירות ואיתה בכל הארץ. משה | 15.01.13 (ל"ת)
23. "הצלחת הנתיב המהיר" נכשלה במבחן המבקר גנבו נתיב בתחילת איילון צפון, יצרו צוואר בקבוק שהגדיל את הפקקים מי-ם לת"א ואת ההכנסות של הזכיין. בכל מדינה מתוקנת שר התחבורה היה יושב בכלא. יובל | 15.01.13 (ל"ת)
22. במדינה נורמלית היו משקיעים בתחבורה ציבורית יעילה שתעבוד 24/7, אבל ישראל מדינה דפוקה | 15.01.13 (ל"ת)
21. למגיב 4 העשיר יכול לעשות כל שירצה ובתנאי שהמדינה דואגת גם למי שאיננו יכול להרשות לעצמו לתנאי בסיס. יניב. | 15.01.13 (ל"ת)
20. הנתיב המהיר כל כך מיותר הסתכלם פעם על הנתיב הזה? מדובר בנתיב אחד אומנם, אבל יחד עם גדר ההפרדה והשלויים היה ניתן להרחיב את הכביש ב-2 נתיבים במקום, מה שהיה מאפשר לתנועה פשוט לזרום ומייתר את הנתיב. פשוט חלמאות. תמשיכו להצביע ביבי... יואב | 15.01.13 (ל"ת)
18. הנתיב המהיר הקיים מצויין! ולא רק לעשירים, מאז שהוא נוצר הפקק בכביש הרגיל ירד בצורה מאוד משמעותית, אם פעם היו פקקים מבן גוריון, היו יש רק לפעמיים מגנות, והרוב זה מהגשר הירוק. מה גם שאוטובוסים נוסעים בנתיב המהיר, דבר שתורם לתחבורה הציבורית באופן רציני. נכון שזה מרגיז ש"בונים לטייקונים" אבל בסך הכל כולם רק יותר מרוצים. דוד | 15.01.13 (ל"ת)
17. ועשר שנים מבלבלים לנו שאין אפשרות להוסיף נתיב בכביש 5? כנראה ברגע שבתשלום מתםנה מקום ולכך try | 15.01.13 (ל"ת)
16. מה קשור ליסינג למה נטפלים לרכבי הליסינג כל הזמן? כל מי שיוצא נגד "ההטבה" הזו הוא בור ולא יודע כולם בנושא. עלות רכב ליסינג נמדדת בכ-4000 ש"ח בחודש. רק אנשים שעושים מעל 20,000 ק"מ בחודש שווה להם לקחת. לי יש אפשרות אבל יותר שווה לי היה לקנות רכב חדש! ופשוט! ועדיין אני לא מגיע ל-4000 ש"ח בחודש (הרכב פרוש לתשלומים) כולל ביטוחים וכו. דרך אגב "ההטבה" כן חייבת במס! ואפילו מורידה את הברוטו לתנאים סוציאלים. אז מספיק אם הבורות בנושא. רן | 15.01.13 (ל"ת)
15. למספר 7 - תגיד את זה לכל החכמים שרוצים הלהצביע לראש הממשלה הנוכחי פראיירים לא מתים , הם נהיים עניים יותר לא מאמין שזה אמיתי | 15.01.13 (ל"ת)
13. מראשון לת"א לוקח 7-9 דקות, פשוט נוסעים מהר ובזיגזג עוקפים את כל עם ישראל המזדחל בשמאל מימין. לא יורדים מה 140 קמ"ש, משאירים אבק גם לניידת של הערס פעם בשנה שנתיים זה עולה בין 250-ל750 שקל. אפילו מבחינת נקודות זה בסדר... שומכר | 15.01.13 (ל"ת)
12. "בשל המצוקה התקציבית, בממשלה מתכוונים לפנות ליזמים פרטיים"... לדעתי הסדר הוא הפוך: קודם פנו אל השרים יזמים פרטיים (אולי באמצעות לוביסטים)והציעו לסלול את הכבישים האלה, בתנאי שכמובן שהם יבחרו במכרז - תמורת שוחד יפה לשרים ולכל הנוגעים בדבר, ואז כשהעניינים סוכמו, הוחלט לדווח לתקשורת. אם זה לא היה בדיוק כך, אני צנצנת! איפה כלב השמירה של הדמוקרטיה שיריץ איזה תחקיר על כך או מבקר המדינה שלנו שנבחר מטעם ואין שום סיכוי שנדע על כך דבר. אני | 15.01.13 (ל"ת)
11. ואם כבר אנחנו בנושא- למה הרכבת מראשון לאוניברסיטה לוקחת חצי שעה? זה מרחק של 12 דקות באוטו כשהכביש פנוי! מישהו יכול להסביר לי למה בחלק של איילון בין ראשון לקיבוץ גלויות המהירות המותרת היא 70 קמ"ש? אני | 15.01.13 (ל"ת)
10. ואולי לבנות עוד תחנות רכבת על המסילות הקיימות ? בצומת אשדוד עוברות מאות מכוניות בכל רגע המגיעות מדרום מזרח ומערב . לפני זמן שלחתי מכתב לרכבת ישראל ושאלתי מדוע לא מתכננים ובונים באזור הצומת תחנה שתשרת מאות אלפי אנשים . למרות ההבטחות באתר הרכבת כי כל תשובה תענה , עד היום לא קיבלתי מענה לשאלתי/פנייתי זו . אזרח | 15.01.13 (ל"ת)
8. הנתיב המהיר משמש גם את התחבו"צ. אני לא עשיר אבל מאוד נהנה ממנו נוסע בתחבורה ציבורית | 15.01.13 (ל"ת)
7. יופי טופי - יקחו נתיב קיים ויתנו אותו לטייקון שיגבה עליו כסף הרי כבר שילמנו על הקמת הנתיב הזה מכספי המיסים ועכשיו נשלם כדי להשתמש בו!!! מדהים. אזרח | 15.01.13 (ל"ת)
4. אז לשיטתך עדיף שכולם יסבלו... נכריח את העשיר לשכב במסדרון בוולפסון למרות שיש לו כסף לממן את אסותא...נכריח אותו לשלוח את ילדיו למוסדות למפגרים למרות שהוא יכול להצילם מגורל זה....הכל בשם הסוציאליזם הנאור!!! איל | 15.01.13 (ל"ת)
2. אין לכך שום הצדקה כלכלית ברמה משקית הזכיין ירוויח אין ספק, זה מעוגן בחוזה. בסופו של דבר, עשירים יסעו מהר ויזרקו פירורים (שאטלים) לעניים. תחבורה ציבורית יעילה ומהירה צריך לספק בלי קשר לנתיבי עשירים. כלכלן | 15.01.13 (ל"ת)
1. יפה מאוד, בשביל זה בנינו מדינה, הזקנים העניים מתפגרים במסדרון בית החולים שאותו בן דורו של הקשיש העשיר שוכב בחדר פרטי באסותא על חשבון הביטוח הפרטי שלו. ההפרדה לא מסתיימת כאן. העשיר נוסע בנתיב פרטי, בעוד חברו נדחס כמו סרדין בתחבורה ציבורית מפגרת ילדיו לומדים בשיעורים פרטיים.בעוד ילדי חברו דחוסים בכיתה של 40 תלמידים גר בפרויקט יוקרה עם חוף פרטי שאין כניסה אליו לפשוטי העם בעוד שחברו לא יכול לקנות אפילו דירה 3 חדרים בת 50 שנה בשיכון בעיר פיתוח הוא שייך לוועד עובדים חזק ונצלני במשכורת עתק בעוד חברו נעשק ע"י חברת כוח אדם. להמשיך? אכן שתי מדינות לשתי עמים מוטי | 15.01.13 (ל"ת)
כבישי אגרה: מראשון לת"א ברבע שעה – כמה זה שווה?
68 תגובות לכתיבת תגובה