אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

RIM חוזרת לזירה: השיקה את מערכת ההפעלה בלקברי 10

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תגובה ל-1
בוודאי שסמסונג משקיעים בעיקר בשיווק ובריבוי מכשירים. הם יושבים על הגב של גוגל ומיקרוסופט שמפתחת עבורם את הפלטפורמות לטלפונים. הם רק צריכים לבדל לבדל את עצמם מעוד עשרות רבות של מכשירים שיוצאים בכל שנה ולכך צריך תקציב שיווק ענק. בלקברי בחרו באסטרטגיה של אפל ובנו מכשיר מאפס עם מערכת הפעלה וחומרה ייחודיים. הדגש, כמו בעבר, על חדירה למגזר העסקי עם קריזה למגזר הפרטי. שישה מכשירים בשנה זה לא הרבה, גם בהשוואה לאפל שעם אותה מערכת הפעלה מריצה לפחות 4 מכשירים בשנה (אייפד, אייפד מיני, איפון ואייפוד). אם ניקח בחשבון שחלק מהמכשירים יהיו בעלי משטח מגע וחלק בעלי מקלדת פיסית, זה לא נורא בכלל. אני מקווה שהם יצליחו בדרכם, אחרת מה שנראה בעולם המכשירים החכמים יהיה דומה למה שקרה בעולם המחשבים - מערכת הפעלה אחת גדולה שלטת (אנדרויד / חלונות) ומערכת נישה אחת (iOS / OSX) לצידה.
אלדר | 30.01.13
1.
6 מכשירים בשנה? ומי ישלם על פיתוחם? בנון ישלם?
יש היום רק שתי שיטות המצליחות בעולם הסלולרי: 1. השיטה של סמסונג: הצפה והשקה בלתי פוסקות של מכשירים חדשים כל חודשיים, עם גיבוי מסיבי בפרסום ובשיווק - משהו כמו 10 מיליארד דולר בשנה במקרה של סמסונג; 2. השיטה של אפל: השקה של מכשיר בודד כל חצי שנה עד שנה, וריכוז כל משאבי הפיתוח במכשיר הבודד הזה, ובמקביל, המשך שיווקם של המכשירים הקודמים לו, ללא שינוי ממשי ותוך ניצול העובדה שהישני כבר החזירו את ההשקעה מזמן; השיטה הראשונה מחייבת השקעה אדירה בשיווק ופרסום; השיטה השניה מחייבת השקעה אדירה בפיתוח ותכנון קווי האספקה; שתי השיטות הללו הן היחידות שמצליחות היום - ושניהם מחייבות כיסים עמוקים. בלאקברי מנסה להשקיע גם בפיתוח (אם לא השקיעו בפיתוח, לא היו צריכים לחכות שנה), וגם לשווק 6 מכשירים חדשים בשנה בודדת - מה שידרוש תקציב שיווק גדול. האם יש לה מספיק משאבים לשם כך?
נו | 30.01.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת