אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

העיתוי הגרוע של המס הירוק

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
יש לחייב את היבואנים במס לפי המחירון
היום אין קשר בין המחירון לבין המחיר לצרכן. בעבר לקוחות הליסינג שילמו 20% פחות מהמחירון. היום המחירון עלה ב 10-15% וכוווולם משלמים 20% פחות מהמחירון, הליסינג אפילו 30% פחות. מאחר ותשלומי צרכנים כגון: שווי שימוש ברכב, פרמיית הביטוח ועוד עוד, נסמכים על מחירי הרכב, יש כאן עיוות נוראי של השוק. בנוסף, נוצרת אפלייה בה לקוחות פרטיים ממנים את ההנחות ללקוחות הגדולים. פתרון - מס הקנייה שישלמו היבואנים (שהוא היום כ 40% ממחיר הרכב לצרכן) ישולם ע"פ המחירון שהן מפרסמות. באופן זה ישתלם להם להוריד את מחיר המחירון לרמה ריאלית, שכן כל הנחה שהם נותנים היא רק על חלקם, ולא על חלקה של המדינה...
בלוף המחירון 2 | 04.02.13
7.
הירוק היחיד בענין הוא דולרים
נושא הגנת הסביבה מעניין את המדינה כמו שאותי מעניין מצב הפינגווינים באנטארקטיקה. אם הם באמת היו מעוניינים בשיפור מצב הסביבה היו מעודדים רכישת מכוניות חדשות (שכולן מזהמות פחות) וגריטה של מכוניות ישנות. באותה הזדמנות, היו משפרים את מצב תאונות הדרכים. השיקול שלהם היה פשוט, ומוטעה: הישראלי יהיה מוכן לשלם יותר כדי לקבל עוד פח ותיבה אוטומטית, לכן נייקר את המכוניות המשפחתיות ונעמיד פנים שזה משיקולי הגנת הסביבה. כשגילו שהישראלים מוכנים להתפשר, התחילו לחפש דרכים נוספות לסתום את החור. לנו כאזרחים יש דרך קלה, וחוקית לחלוטין, לומר לאוצר "לכו חפשו פריירים אחרים": אל תקנו אף מכונית חדשה במשך שנה, או שנתיים, או שלוש, עד שיורידו את מיסי הרכב למשהו הגיוני.
אסף | 03.02.13
6.
אכן מעשי חלם
"כלכלני האוצר" אכן מעוניינים להגדיל את הכנסות המדינה, ובנו מודל חדיש להערכת זיהום כלי הרכב. כפועל יוצא מנוסחה "חדשנית" זו, יבוטלו הטבות המיסוי הירוק וחלק גדול מכלי הרכב יתייקרו בעקבות כך. צודק המגיב 1 שאומר כי הטבת המיסוי הירוק באה לכיסם של היבואנים, וגם המגיב 3 צודק שמדובר ב"טמטום" לשמו: במקום להגדיל את כמויות כלי הרכב החדשים הנמכרים בארץ, ולקבל את עיקר ה"נתח" מגביית מס קנייה ומע"מ, בוחרת המדינה לחפש דרכים להעלאת המחירים ולהקטין הביקוש. התוצאה תהיה ירידה בהכנסות המדינה והעלאת מחירים בלתי מוצדקת הן של כל הרכב החדשים והן של מחירי הליסינג.
יועץ ליסינג | 03.02.13
5.
המס עובד - אז בואו נבטל אותו
הירידה בקניית מכוניות חדשות היא ברכה גדולה! מכונית מודרנית יכולה וצריכה להיות על הכביש 10-15 שנה לפחות. כלומר רק 6-10% ממחזיקי הרכב אמורים להחליף אותו כל שנה. ציי הליסינג המחליפים רכב כל 3 שנים, הציפו את המדינה במאות אלפי (!) רכבים במצב מצוין, כך שאין שום סיבה לקנות רכב חדש. אל תאמינו לפרסומי היבואנים כאילו רכבים חדשים יותר בטיחותיים, פחות מזהמים וכו' וכו'. הטכנולוגיות ב 10 השנים האחרונות כמעט זהות והשיפור קטן עשרות מונים ביחס לנזק שבייצור מכונית חדשה. בהרבה תחומים ההאטה היא קללה. בתחום הרכב היא ברכה גדולה. אם יש מי שלא יכול להרשות לעצמו רכב - עברו לתחבורה ירוקה - אופניים ותח"צ. תראו שאתם מגיעים לבית עם יותר חיוניות ויותר חשק לחיים האמיתיים שמתחילים אי שם בארוחת הערב עם הילדים...
ירוק | 03.02.13
3.
המדינה פשוט מטומטמת
83% מס, 17% על זה כמעמ. יענו מעל 100% מס. עכשיו על ה-15,000 שקל הקלה רשות המיסים נלחצת כדי לקבל עוד. פשוט מדינה של מפגרים. במקום שימכרו יותר מכוניות חדשות ויכנסו עוד מיסים בגלל כמות מעלים מיסים. עד כמה אפשר? תראו שהמכירות ירדו וסך תקבולי המיסים ירדו. מדינה בהפרעה וטמטום
נהג | 02.02.13
2.
יש עודף כזה של מכוניות משומשות במחירי מציאה שצריך להיות טיפש לקנות חדשה
היום קונים במחירון פחות 20,000 מכוניות בנות 3-4 שנים (חצי ממחיר חדשה) כך שמרבית המכוניות הן או מכוניות יוקרה לאנשים עתירי כסף \חברות \עצמאים או לליסינג שקונה ב- 40,000 פחות מהמחיר הרשמי לצרכן. הפרטיים קונים את המכוניות הקטנות בעד 100,000 ש"ח. לכן המס הירוק לא ישפיע על האנשים. לאור ההצע מחיר המשומשות רק ירד והכל בסדר.
בלוף המחירון | 02.02.13
1.
הפתרון הוא לבטל את הטבת המס הירוק שרוב היבואנים לוקחים אותה לכיס שלהם
ולתת את ההטבה הירוקה באגרת רישוי הרכב. רכבים מזהמים ישלמו אגרת זיהום גבוהה יותר מרכבים לא מזהמים. בנוסף לכך שההטבה תגיע במלואה לאזרחים היא גם תעודד גריטת רכבים ישנים מכיוון שיהיה להם פחות ביקוש בעקבות אגרת רישוי גבוהה ביחס לשווי הרכב.
טמיר | 02.02.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת