אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שילוב טכנולוגיה בחינוך: איך לעשות זאת נכון?

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מסכים עם כל מילה
כל הכבוד יורם. הביקורת על מערכת החינוך במקום, ובמיוחד על אופן ההטמעה של המערכות והטכנולוגיות החדשות בה. יש הכרח קיומי למערכת החינוך להטמיע טכנולוגיה לתוכה, בעידן שבו הטכנולוגיה היא חלק מחייו של הילד מגיל צעיר. אבל המערכת חייבת לזכור כמה נקודות נוספות. אחת, היא שהמורה חייב להיות מומחה בשימוש נכון בטכנולוגיה, אחרת הוא הופך להיות לצחוק בכתה. שנייה, ישנם ילדים שלא מכירים את הטכנולוגיות הללו. לא רק עולים חדשים, אלא גם שכבות עניות, נכים ועוד. תוכנית ההטמעה חייבת להתייחס לכך. אבל ברמה עמוקה עוד יותר, גם הילדים עם הנגישות הטכנולוגית הגבוהה ביותר אינם מומחים לשימוש בטכנולוגיה. אני לא אוהב לשמוע משפטים כמו "הילדים שוחים בטכנולוגיה" או "הם יודעים למצוא מה שהם רוצים שם". זו טעות רווחת לחשוב שהילד מרגיש בטוח ברשת או שהוא יודע מה הוא עושה שם או אפילו שולט ברשת. אם תבקשו מהילד למצא תשובה לשאלה מורכבת שתכלול ניתוח כמה מקורות מידע או מחקר, מהר תגלו כמה הוא מחפף או "חותך פינות". אם ממש תלחיצו אותו לכתוב תשובה, הוא אפילו עלול להעתיק (חס ושלום...). יתר על כן, רוב הילדים ישתמשו בכלים אותם הם מכירים, כדי להוכיח שהם יודעים משהו. אבל אם תבקשו מהם להציג תוצר בכלי חדש להם, הם יתנהגו באותו חשש כמו קשיש שרואה עכבר בפעם הראשונה. לכן בית הספר צריך ללמד את המיומנויות של חיפוש ואחזור מידע ואפיון כלים טכנולוגים לצרכי השימוש הנוכחי. זה צריך להופיע במיקוד של משרד החינוך, למורים ולתלמידים.
שחר עוז | 31.08.13
3.
המערכת מכורה לתוכנה קניינית שעלותה גבוהה ומצריכה הוצאה חוזרת כל 2-3 שנים.
המערכת מכורה לתוכנות קנייניות שעלותן גבוה. שימוש בתוכנות חופשיות, קוד פתוח ותוכנה חופשית יעיל יותר כספית ויאפשר למידה אמיתית. (שאינה תלויה בספק אחד בלבד). החיסכון בעלויות, הנובע משימוש בתוכנה חופשית, תוכנה יכול לשמש לתחזוקה טכנית וחומרה חדשה לאורך זמן.
 | 28.02.13
2.
תקשוב ללא רשת אלחוטית
משרד החינוך הורה לנתק את רשתות ה-WiFi בביה"ס מחשש - שאין לו כל ראיה מחקרית אחת בעולם - לגרימת סרטן בילדים. שלא לדבר על השטות (כי ילדים במילא חשופים לגלי רשתות אלחוטיות בבית, במקומות בידור, בחוף הים, ברחוב, במקדונלד'ס, אצל חברים וכו'), החלטה זו בעצם שומטת את היכולת האפקטיבית והיעילה ללימוד בעזרת טכנולוגיות מתקדמות. אכן, אפשר ללמוד בעזרת תוכנות "סתם" ואפילו לכתוב בוורד - אבל העולם מתקדם, וילדינו נשארים מאחור, בגלל גחמות וטפשות של מקבלי החלטות.
עוז | 24.02.13
1.
מיומנויות למידה דיגיטאליות
המאה ה- 21 מחייבת את מערכת החינוך להקנות לילדים מיומנויות למידה יותר מאשר ידע. מיומנויות למידה הן כל מה שבתווך שבין יכולות הלמידה האישיות של הלומד לדרישות הלימודיות ממנו. בעולם דיגיטאלי, שהמידע בו זמין לתלמיד בכל זמן, והמורה הוא יותר מתווך ידע מאשר בעל ידע, על המערכת להקצות משאבים להקניית מיומנויות למידה המותאמות לסביבה הדיגיטאלית אליה מועברים תלמידים, מיומנויות למידה בסביבה טכנולוגית יעניקו לתלמיד את הכלים ללמידה יעילה ומותאמת סביבת הלימוד החדשה, ובהמשך, יקדמו מוטיבציה ומוכנות לקבלת אחריות ללימודים על ידי התלמידים. כאשר התלמידים יקחו את האחריות, בעית השליטה תעלם, ואיתה גם תחלואים וקשיים נוספים שחווים המורים כיום.
רן שמשוני, מומחה למיומנויות למידה | 24.02.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת