אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור קיצור זמן הנסיעה בחצי שעה?

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
ההתלהבות מהנתיב המהיר פשוט לא מובנת !
כדאי להביט מעט בעובדות.. עלותו כ - 350 מלש"ח, אורכו כ - 13 ק"מ עוברים בו ביממה כ - 6,000 כלי רכב והם עושים זאת בארבע שעות לערך !. בשאר 20 שעות היממה אפשר לישון על הכביש. כדי לסלול אותו דרוש רוחב שניתן היה להוסיף לכביש 1 עוד שני נתיבים ולהגדיל את הקיבולת ב - 66%, גזלו מהציבור הרחב נתיב שחם בכניסה לאיילון. לדעתי למרות מערכת הכבישים הגרועה בארץ, רמת המינוע הנמוכה מאוד והצפיפות הגבוהה מאוד על הכבישים הרי שכל תוספת של מעט אספלט זו הצלחה. אבל האמת, זה כשלון.
אדר | 03.03.13
33.
נסיון עלוב לעבוד על הציבור המטומטם שמשלם
אבל לא כולם מטומטמים... לו לא היו שודדים מאיתנו חצי טריליון ש"ח בשנה, היה מספיק כסף ל 4 נתיבים לכל כיוון + רכבת כבדה + רכבת קלה + רכבת תחתית + מסוק לכל פועל. איך חצי טריליון? 200 מיליארד הון שחור, 100 מיליארד הטבות מס, 100 מיליארד שחיתות, 100 מיליארד קריסת משק העבודה והפיכתו לשוק עבדים, 100 מיליארד יוקר המחיה.
מזכיר המדינה | 02.03.13
31.
לאלי מ 25
ליד החניון עוברת הרכבת ובאישור המקורי של הפרוייק נקבע שיש לבנות שם תחנה. מי שמנע זאת בזמנו היה השר מאיר שטרית, אז שר התחבורה, בטענה שזה ייקר ויעקב את הפרוייקט. סיבה נוספת היא ההתנגדות של כפר חבד שכן הרכבת לא מוכנה להפעיל, ובצדק, שתי תחנות צמודות זו לזו. מאז היו מספר נסיונות לחדש את היוזמה ולבנות שם תחנה אך אלו לא צלחו.
אמיר | 02.03.13
29.
שטויות
עוד לא שמעתי שסוללים כביש בשביל מי שממהר לחדר לידה. בוא נספור כמה אנשים בישראל היו צריכים להגיע לחדר לידה בתל אביב ובדיוק נתקעו בפפק של הכניסה מכיוון ירושלים ואז הנתיב המהיר הציל אותם. בשביל המקרה הבודד שאולי זה קרה בונים כביש לעשירים בעלות של מליונים?
וולדמן | 01.03.13
28.
יש לי חלום
כמו גולש גלים אני מחכה לגל שיבוא.. גל שלמחאה אמיתית,ביחד עם מנהיגים חדשים שאינם נגועים בשררת השלטון והטובות האישיות... ואם לא איתם- אז איתכם. פשוט צורב בעניים ובכיס לראות איך אנחנו נאנסים וסובלים פעם אחר פעם,לא יאומן.. יום אחד יגיע הרגע שהצעות כאלו אפילו לא יועלו, שהמחשבה על האזרח הנורמלי תעמוד מול עיני המנהיגים ויפה שעה אחת קודם.
ג'סי ג'יימס | 01.03.13
25.
חבל שלא עשו את החניון של הנתיב המהיר קצת מזרחה לייד כפר חב"ד
יש שם תחנת רכבת היה אפשר לעשות דיל עם הרכבת במקום חלק מהשטלים הקיימים. אומנם יש אפשרות לעשות עוד תחנה לייד החניון אבל האידיאלי היה שהחניו ןהיה לייד התחנה הקיימת אבל בישראל כמו בישראל אף פעם לא מתכננים נכון
אלי | 01.03.13
24.
כלומר עכשיו אנחנו בעד ניצול אזרחים במצוקה ?
שירותי תחבורה נועדו לכלל האוכלוסיה בדומה לשירותי חינוך בריאות ביטחון וכולי בואו ננצל את מוצקתו של האזרח הממהר לבית חולים ונגבה ממנו 60 שקל עבור נתיב מהיר ובאותה מידה ננצל את מצוקתם של תושבי שדרות שחוטפים קסאמים ונגבה מהם תשלום עבור הצבת כיפת ברזל ננצל את מצוקת האם לילדים קטנים שצריכה לחזור לעבודתה ונגבה ממנה אלפי שקלים עבור גן ילדים עירוני ננצל את מצוקת המובטל ונגבה ממנו כסף עבור השירות בלשכת התעסוקה עוד דוגמאות ? הרי כל השירותים האילה ניתנים חינם אז באותה מידה זה לא מוסרי לבקש כסף ממי שממהר לבית חולים (בניגוד למי שממהר לפגישה על חוף הים למשל) אלא להיפיך ליצר מנגון שבו אנשים שנאלצים להשתמש בנתיב המהיר לא כי בא להם לחסוך זמן אלא כי נזקקו לו בשל מצוקה כלשהי יקבלו החזר מלא של האגרה למשל מי שיביא אישור על טיפול בבית חולים בסמוך לנסיעה יקבל החזר ועדה (הרי יש הרבה כאילה) תיקבע קריטריונים להחזר לאזרחים במצוקה ומנגנון פשוט לביצוע ההחזר
חושב הפוך | 01.03.13
20.
העתיד -
מתחיל לחלק את הכבישים ונותנים להם שמות "אגרה " חלוקת מפעלים מהציבורי לפרטי "הפרתה" יבוא יום והוא העתיד הקרוב המדינה תחצה לשניים כמובן שלא שווה בשווה ויוגדרו שטחים לעשירים ולעניים וכמובן חוסר תברואה בשטחי העניים כי יאמר על ידי הממשלה ששם לא משלמים ואין טעם לתחזק - (ראו מקומות בלוד ) ואז מלחמת האחיים בוא תבוא או עוד לפני ונהייה עסוקים במלחמות הפנימיות ביננו יבוא הדוד מבחוץ ויכבוש את הארץ . אל תשימו לתוכנית קטנה זו ו/או לכתבה להטעות אתכם כי העתיד יהיה יותר מברור וההבחנה בין שני קבוצות בעלי יכול וחוסר יכולת עלולה להביא לקץ מדינת היהודים .
אבי  | 01.03.13
18.
מה זה השטויות האלו?! איזה הזויות!
המקום שאליו נכנס כביש בתשלום הוא המקום שאליו היה אמור להיכנס כביש בכל מקרה! כי הציבור נחנק בתחבורה גרועה! אז במקום שיהיה פיתוח של כביש ציבורי שיוריד מהנטל התחבורתי אז מאפשרים הקמה של כבישים בתשלום! זה הזוי ולא נורמלי. בכל מקרה היה צריך להכניס כביש אז במקום שהוא יהיה ציבורי הוא נהפך להיות בתשלום וגזלני. לא צריך שמכל דבר קטן בחיים יהיה מישהו שיבוא ויגזור קופון שמן - אין בזה שום היגיון! הרי אנשי עסקים לא יפתחו כביש פרטי במאות מיליונים רק בשביל להגיע לרווח של 1-5 מיליון שקל.. הם מחפשים אוצרות לא שירותים חברתיים לכלל הציבור!
ירון | 01.03.13
17.
החטא של העדר מערכת יעילה להסעה המונית.
הפתרון היחד הוא מערכת להסעת המונים,בכול גוש עם למעלה מ250000 תושבים רכבת תחתית , רכבות בין עירוניות מהירות(לא שעה ל100ק"מ אלא 30 דקות) בין אותם גושים ולפריפריה רכבות מאסף שיביאו את נוסעיהם במהירות ובקלות ליצור קשר למערכת המרכזית. כול פתרון אחר מוביל במהירות לחורבן תחבורתי. מעבר לפתרון התחבורתי זה יעזור להוריד מחירי נדל"ן במרכז כי אם אפשר להגיע מהנגב והגליל למרכז במהירות ויעילות מי צריך לגור במרכז?.
שמואל | 01.03.13
16.
תיאורטית הכל טוב ויפה אבל מעשית, זה פתח להפרטה מלאה של השירות הציבורי.
אם נמשיך את קו המחשבה של הכותב, באותה מידה יש הצדקה שקופת חולים לדוגמא, תקטין משמעותית את מס' התורים לצילום רנטגן או את מס' התורים הפנויים לרופא ותציע תור מהיר בתוספת מחיר. אני מניח שכל בר דעת מבין את ההשפעה הרת הגורל של פתיחת פתח שכזה. הרי מהר מאוד מי שאין לו כסף לשלם עבור הקדמת התור פשוט יחכה חודשים עד שיראה רופא או עד שיקבל את הצילום המיוחל. מצב שכזה פשוט לא יעלה על הדעת.
ראובן | 01.03.13
14.
בחירה כפויה
כשאדם צריך להגיע בדחיפות לבית-חולים, זו איננה "בחירה" אלא בחירה כפויה. כשאדם צריך להגיע למקום עבודתו ב-8 בבוקר, לאחר שפיזר את ילדיו בין מסגרות חינוכיות, והוא מרוויח כ-30 ש"ח לשעת עבודה, הבחירה בנתיב החינמי היא האפשרות הכלכלית היחידה עבורו. גם זה לא "בחירה". תמיד תמיד האנשים עם הכסף או התואר יציגו את אלו שנדפקים בתור אנשים עם בחירה.מצד שני -לשתף פעולה עם השיטה הנצלנית והקפיטליסטית מבית מדרשו של ביבי ושות', ולכתוב על זה מאמר עלק אקדמי, זו גם לא בחירה-זו זכות מולדת בחסדי האלוהים- שהרי אם אלוהים לא היה אוהב את העשירים והנצלנים, הם לא היו כאלו, נכון?
מתוקה | 01.03.13
13.
בואו נתחיל עם תחבורה ציבורית בשבת
אני לא רוצה להחזיק רכב, אבל הממשלה לא מותירה לי ברירה. ברגע שתהיה אלטרנטיבה נורמלית, לא יהיה צורך בעוד מיליון כבישים ונתיבים, כי עומס התחבורה הפרטית יקטן! זה מזכיר את ההצהרות של ראש הממשלה שרוצה לבנות אוטוסטראדות לפריפריה. לא עדיף לפתח את התעסוקה שם, כדי שאנשים לא יבזבזו את זמנם בנסיעות למרכז?
נעם | 01.03.13
12.
*** ישנה גם אופציה שלישית, והיא שהאזרח הקטן שמשלם את מרבית המסים המדינה....****
יקבל תשתיות כבישים נורמליות, שיספקו את צרכיו ל 50 שנה הבאות, ובמקום לגנוב ממנו את כספי המיסים, גלידות לראש הממשלה, 6 נהים של ראש הממשלה, גיהוץ, ניקיון, ביגוד, וכל יתר החרא שהוא וחבר מרעיו גובים מאיתנו ברשיון, ילך לטובת הציבור חרא בטחון חרא בריאות חרא חינוך חרא כלכלה חרא פנסיה חרא ראש ממשלה
חושב כמו אידיוט | 01.03.13
10.
מה זאת ערימת הבולשיט הזו?
ממתי הכביש הזה הוא הצלחה כבירה? על פי כל הנתונים נוסעות שם לא יותר מה 3000 מכוניות ביום. זאת ההצלחה הכבירה? בשביל קניה בסופר מישהו יהיה מוכן להיפרד מ 70 ש"ח עבור תשלום לכביש? גונבים שטח ציבורי ומעניקים אותו חינם להעשרת יזם ועוד מוכרים לנו סיפורי הבל שזה הכל לתועלת הציבור. נו באמת? אם באמת היו דואגים לציבור היו סוללים את הכבישים על חשבון המדינה לתועלת הציבור ואז מימלא הלחץ היה פוחת. אז כבישים פרטיים לעשירים מותר במדינה המפגרת שלנו אבל לידות פרטיות אוסרים בנימוקי הבל של שיוויוניות.
 | 01.03.13
7.
עוד דרך לקחת מיסים, נמאס!!!!
המדינה הזאת ממציאה כל פעם מחדש, איך לקחת מיסים ואיך להרוויח על חשבון העם. כשקרוב שלך מאושפז בביה"ח, צריך לשלם על החניה! ומה אם הוא מאושפז שם שבועות? אז תשלם בכל פעם 50 ש"ח לחניה!!!! נהדר!!!! באיילון דרום פתחו לא מזמן נתיב נוסף, ומאז התנועה זורמת שם, ואפשר לחזור הבייתה בזמן סביר. אבל מה, משהו חושב שוב לנצל את העם, ולהגדיר את הנתיב הזה כמו נתיבים אחרים, כנתיב מהיר בתשלום! אז מה אתם חושבים שייקרה? שוב פקקים... ומעט נוסעים בנתיב הזה, כי מי מוכן להוציא עשרות שקלים ביום בשביל נתיב כזה? כאשר כבר לא נשאר מהיכן לשלם את כל ההוצאות החודשיות! אני חושב שנמאס לכולנו מהמיסים ומהדרכים היצירתיות שממציאים כדי לאלץ אותנו לשלם עוד ועוד. הייתי רוצה לראות עוד תגובות כאלו, כדי שמשהו למעלה יבין שלכולנו נמאס!!!!!
SK | 01.03.13
4.
זה בדיוק שירות לעשירים בלבד
הממשלה הפקירה שטחים מהציבור לידי ידיים פרטיות אשר ממש קונס את הציבור על השימוש בכבישי אגרה. המדינה ממש זורקת אחריות ומעדיפה לטפל בצורה עקומה ובמקומות הכי רגישיים במדינה. ומי שהולך לשלם את המחיר הוא המשתמש, אגב המחיר גם ככה לא זול לדוגמה: בכביש 6 ממרכז הארץ עד ליוקנעם 30ש"ח תכפלו ב-2. יקר בטירוף ולרוב הכביש הזה פקוק בשעות השיא ככה שאינו פותר את הבעיה האמיתית לחסוך חצי שעה בשעות העומס ובכל פעם שאני נתקע בפקק בערב חג או באיזה תאונה הכי קטנה כי אין גישה ולרוב מהסלול הוא רק 2 נתיבים. שלא נדבר על הקנסות ההזויים שלהם עדיף להיות חייב לאיזה גנסטר ולא לכבישים האלה.
 | 01.03.13
2.
ליצנות לשמה
אולי גם נטיל היטלים על נשימה. מי שבאמת דחוף לו ורוצה אוויר נקי - ישלם מחיר גבוה. מי שאין לו בעיה עם אוויר מלוכלך - יאללה בחינם על חשבון המדינה. אולי אם המדינה הארורה הזאת היתה מקימה תשתית נורמלית של תחבורה ציבורית, הדבר היה נפתר בחלקו. זה פשוט מגוחך, פרס נובל... זילות לשמה.
משה | 01.03.13
1.
אתם מדברים מהפוזיציה!
הבעיה אינה ביצירת מוצר לעשירים (שעניים יכולים להשתמש בו פעם בחיים) אלא שמוצר זה בא על חשבון המוצר הקיים לעניים. לדוגמא, הנתיב המהיר - בא על חשבון נתיב ציבורי! ובנוסף יוצר צוואר בקבוק בקיבוץ גלויות! אם זה היה בנוסף לנתיבים הקיימים - רק אז הטענות שלכם רלבנטיות!
מארק | 01.03.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת