27. פעילות מח ימין- זמרה, חקלאות,נגרות, כלכלת בית -קוצצו בשיטתיות כבר בשנות החמישים ידעו מובילי הדור שילד רעב אינו יכול לתפקד כתלמיד. והיה בכל בית ספר לימודי כלכלת בית ואוכל במסעדת ביה" ס - לכולם! וריח האוכל שעלה מהמטבח הלימודי, זכור לרבים מאיתנו כחוויה שאותה אנו נושאים עד היום .ולא כמו היום אוכל סינטטי בחמגשיות לילדים המסומנים בצבע/דת או ומעמד חברתי. חקלאות- לגעת באדמה ובערוגות ביה"ס בהן גידלנו צנוניות... והתעמלות הבוקר? מסדר בוקר עם התעמלות ,כמה חשובה הפעילות הזו לכולם, לפני מאמץ אינטלקטואלי. כל אלו נגזלו מילדי ישראל. פיטרו את המורות לכלכלת בית או הפכו אותן למורות למדעים. מורים לחקלאות כבר אין. פעילויות מהסוג הנ"ל לא יסולאו מפז. אלפי ילדים לא יצטרכו ריטלין. אלא ,ששם למעלה לא שומעים את המורים.,אותם לא משתפים בהתוויית הדרך-אילו היו משתפים אותם - החינוך היה נראה אחרת.לידיעתכם, השינויים הנ"ל לא עולים הרבה אך ערכם רב. אילנה | 29.03.13 (ל"ת)
26. שי היקר, סומכת עליך שהינך האדם הנכון במקום הנכון! גם הזדמנות לחשוב אחרת, להעסיק הכיתה, או במקביל. הרבה מאד פנסיונרים גברים ונשים,יכולים לתרום מנסיונם וידיעותיהם לצעירים, והצעירים ילמדו אותם יישומי מחשב התקדמות הטכנולוגיה, ועוד. הקשר והתרומה ההדדית חשובים לעיתים מעוד תרגיל בחשבון. פנסיונרים ומתנדבים כמורים לקבוצות קטנות בנוסף ללימודים. בנוסף, בעלי מקצוע מגוונים יאמצו תלמידים כמו בעבר, כנערי\נערות שוליה שילוו אותם בכל המקצועות האפשריים. זו אחת הדרכים המשמעותיות ללמידה.נתינה תורמת לשני הצדדים. הוראה היום כבעבר אינה רק עניין של מורים בתוך כתלי בית הספר. ליווי ולמידה מעשית ולא רק תאורתית שווה אלף מונים מישיבה פאסיבית בכיתה, כשכל הצדדים מייחלים לצלצול הגואל. נושא שלישי, היום באמצעות האינטרנט ניתן ללמוד בצורה מרתקת. תפקיד המורה היום השתנה, תפקידו לעורר שיחה, להקנות כלים לקריאה \צפייה עניינית בקורתית, להסיק מסקנות, לנתח, לאסוף מידע רלוונטי, ליישם אותו בתחומי החיים. לסיכום, לשלב את כל השלושה ללמידת חקר משמעותית ברת שימוש. אור | 18.03.13 (ל"ת)
25. להתחיל מחדש אני מורה בבאר שבע. מערכת החינוך עובדת לפי מודל של לפני 200 שנה. צריך להתחיל מחדש. לשנות את כל המערך הביתספרי והכיתתי, לא עוד מורה בודד בכיתה, לא עוד למידה בכיתה עם עוד 40-35 תלמידים, לא עוד קידוש התוצאות על חשבון הדרך. ללמוד זה לטעות, ללמוד זה לשאול, ללמוד זה להתסכל, לעצור, להקשיב ולהבין. לא ללמוד זה לשנן, לא ללמוד זה לדאוג רק לציון הסופי. ויחד עם זה לא לשכוח שילדים צריכים גם להיות ילדים, להיות מגורים וסקרנים. אבל, תאמינו לי שלרובנו אין זמן בכלל להתחיל ולחשוב אחרת שלא לדבר על לעשות אחרת. יש לחץ תמיד להספיק, לדווח, למלא טפסים. המורים הם ביביסיטרים! הביתספר הוא מעון! אין שום קשר לחינוך, תלמיד חזק יצליח לא משנה מה, תלמיד חלש יקבל שיעור פרטי על חשבון ההורים ומשפחה חלשה תשרוד בנס. זוהי המציאות. כשכל בית ספר מקבל מימון לפי אחוז הזכאות לבגרות, אז מעכשיו זה מה שחשוב אחוז הזכאות ולשם כך משקרים, מסלפים, מעוותים את כל הנתונים וכולם עושים את זה!! והילד לומד את זה, וזה שיעור מצער לחיים מכוערים. אורן | 17.03.13 (ל"ת)
24. הכסף הולך להמוני מפקחים, למפתחי תוכניות לימודים לא רלוונטיות שמדרדרים את החינוך בישראל לשפל בלתי נסבל, הכסף נמצא בהשתלמויות לתוכניות לימודים שלא באמת צריך (הנה, למשל המוט"ב- מקצוע שכל מורה מתחיל למדעים יכול ללמד אחרי הכשרה של 4 שעות- מורחים אותך בהשתלמות של שבוע.למה? מי משלם על זה?) בפרוייקטים דביליים ותצוגות שנראות טוב ולא מקדמות את התלמידים לשום מקום. תנו לנו לחנך. רק תפסיקו להפריע. רק תפסיקו לשנות כל יומיים את תוכנית הלימודים ולהמציא עוד נושאים שוליים וחסרי משמעות כדי לבחון עליהם, וככה נוכל להשקיע את הכוח שלנו במה שבאמת חשוב- לנו ולכם- לחנך!!!! הלוואי ששר החינוך יהיה מספיק אמיץ לחתוך שם.... מורה בישראל | 15.03.13 (ל"ת)
23. בישראל קיימות ארבע מערכות חינוך - למה???? הגיע הזמן ליצור כאן מערכת חינוך אחת לכלל תלמידי ישראל, אשר מעודדת חשיבה עצמאית, ביקורתית, מדעית וחופשית; חושפת את התלמידים לכלל הידע העולמי; מעניקה לתלמידים את ערכי הדמוקרטיה, הליברליות, ההומניזם והנאורות. גיא | 13.03.13 (ל"ת)
22. מה לעשות עם הכסף? דחוף לצמצם את המנגנון המנופח של משרד החינוך בנינים ופקידים בלי סוף ובכסף הזה להקטין את מספר התלמידים בכיתה זו הדרך היחידה לחינוך אכותי ומציאותי כותבת מורה מהשטח שאוהבת ללמד רק שיתנו לה | 12.03.13 (ל"ת)
21. סעו לירושלים ראו את בנייני משרד החינוך, ענקיים, מרשימים אינסוף מפקחים וועדות, תבררו פעם איך נכתבת בחינת בגרות, כמה אנשים מטופשים זה עובר, ואחרי כולם עוד מגלים טעויות בבחינות. להוציא מהר חצי בניין לפנסיה מוקדמת. לא יתכן שהמגזר הפרטי קטן, מתייעל. והמגזר הציבורי גדל ומתנפח, והניפוח הזה כובל כל ניסיון לשינוי. תחשבו כמה אוכלי חינם יש שם | 12.03.13 (ל"ת)
20. אז סער הוביל מהלך שיאפשר לנהל את משרד החינוך כמו שצריך? נשמע שהוא עשה עבודה ניהולית מצוינת. אני למדתי בגימנסיה בראשון (מספר 6) ומגדל את ילדתי בבאר שבע (מספר 8). לא נראה לי שהפתרון הוא לקצץ לתלמידי ראשון אלף שקלים כדי שבתי תקבל אותם. צריך תקצוב שוויוני וצריך שמועצות מקומיות יפנו חלק מכספי הארנונה העסקית שלהם לתקציב המרכזי של משרד החינוך (תל אביב לדוגמא שגובה מיסים של 4 מיליארד שקל בשנה מעסקים שעובדים בהם אנשים מראשון). רפי | 12.03.13 (ל"ת)
19. זה ברור סער ייתן עדיפות לחרדים ושי פירון ייתן לכולם בלי אפלייה על פי הניסיון המר עם סער זה ברור שהוא ימשיך להעדיף חרדים על פני כל העם כפי שעשה 4 שנים בכהונה יש לקוות ששי פירון לא יעשה זאת ויחלק לכולם שווה ללא כל אפלייה יואל | 12.03.13 (ל"ת)
18. לאפשר גביית כסף מהורים שיכולים אין ספק שצריכה להיות חלוקה שיויונית בין בתי הספר בפריפריה ובמרכז. כסף זה צריך לאפשר חינוך טוב לכל תלמידי ישראל בכל המגזרים היהודי הערבי הממ"ד והחרדים העומדים בלימודי הליב"ה. אבל, יש צורך לאפשר את קיומה של מערכת חצי פרטית להורים שמעונינים לשלם כסף נוסף עבור תכניות חינוכיות ייחודיות ילדיהם. תופעה שכזו קיימת בכל מקום בעולם ואי אפשר לאסור על הורים המעונינים להעניק חינוך ייחודי (אחרי השלמת לימוד הליב"ה) לילדיהם. טענה על הרחבת הפערים היא צביעות, כל עוד איננו דורשים חלוקת משאבים שיוויונית בכל התחומים: שכר שווה לכל, איסור על תשלומי רפואה פרטית, גני ילדים פרטיים, וכל השאר... ריבי | 12.03.13 (ל"ת)
17. לא סוד שמ"ע החינוך לא מתפקדת כראוי ובעיקר מאשימים את ההורים לא לוקחים על עצמם את האשם והרבה הורים היו מעדיפים לשלוח את ילדם למערכת פרטית בה משקעים בתלמיד ולא בציוני הבית הספר. \cohen pnina | 12.03.13 (ל"ת)
16. למס' 11 - אתה יודע שהחרדים הם כ-10% מאזרחי ישראל, נכון? אז 3-4 מיליארד, שהם מקסימום 10% מכלל תקציב החינוך של 40 מיליארד - זה די פרופורציונלי לאחוז החרדים באוכלוסיה, לא? דורון | 12.03.13 (ל"ת)
15. חוק חינוך חינם - למי? בתוך כל הסכום בתקציב החינוך בל נשכח שישנו חוק חינם במדינה אבל בפועל אין הורה שלו משלם אלפי שקלים בשנה לכל ילד במשפחה - ספרים,מחברות,טיולים,דמי שיכפול,דמי רישום,בגרויות.... בקיצור רצוי שמשהוא יעשה סדר וקיבע איך נראה חוק חינוך חינם! (אני מוכן לתת טיפ - חינם =חינם אין כסף!!!) יעקב | 12.03.13 (ל"ת)
14. היכן אפשר וצריך לחסוך... תלמידים בכל רחבי מדינת ישראל זכאים לבתי ספר איכותיים עם מורים מוכשרים ונלהבים. הילדים שלנו הם העתיד של מדינת ישראל בהא הידיעה. בין אם מדבר בילדי דימונה או הרצליה פיתוח. לא זו בלבד שאין לקצץ כאן כי אם יש להקטין את מספר התלמידים בכיתה וללמד יותר שעות. הבעיה המרכזית במשרד החינוך בדומה ללמשרדים ממשלתיים רבים הוא הכסף הנשרף על מנגנון ענק ולא יעיל של פקידים/מפקחים/מנהלי אגפים וכו וכו'. המגנון צריך להיות קטן ויעיל. לא צריך לזרוק את כולם הביתה. ייתכן שפרישה מוקדמת תהיה חסכונית יותר לקופת המדינה מהמשך העסקה של חלק מהעובדים. החלק האחר צריך לחזור לכיתות ולעסוק בהוראה וחינוך נטו. היועץ | 12.03.13 (ל"ת)
13. אתם יכולים להיות בטוחים שאם החרדים היו בראש הרשימה היו מציגים את זה כבר אבל האמת הכואבת היא שהממשלה משקיעה בילד חרדי עשירית ממה שמשקיע בילד חילוני, וגם זה עוד יותר מדי בשבילכם. משה גפני | 12.03.13 (ל"ת)
11. אני יודע לפחות לאיפה הולכים 3 מיליארד מתקציב החינוך מלגת אברך 845 ש"ח לחודש ל 70,000 אברכים יוצא = 710 מיליון לשנה + הבטחת הכנסה 1040 ש"ח לחודש ל 11,000 אברכים יוצא = 137 מיליון לשנה + הכוללים מקבלים תקציבים של עשרות מיליוני שקלים לשנה לכולל, מתוך תקציב זה הם משלמים עוד בין 1500 ל 2500 ש"ח לחודש ל 70,000 אברכים יוצא = מיליארד וחצי שקל + עוד הם משלמים משכורות לבעלי תפקידים ורבנים ולאחזקת המבנים יוצא = 500 מיליון + הכוללים פטורים מארנונה - זה עוד כמה מיליונים בשנה סה"כ 3-4 מיליארד!!!!!!!!!!! הליכוד ביתם של החרדים | 12.03.13 (ל"ת)
10. להפוך את המנגנון לא יתכן שעובד במשרד החינוך מרוויח יותר ממורה ומקבל תנאים של עובד מדינה בעוד שמורה של משרד החינוך לא מקבל שום תנאים. צריך לצמצם את ההשקעה במשרד החינוך והגדיל את ההשקעה במורים ובבתי הספר. מורה | 12.03.13 (ל"ת)
9. שי פירון מגיע מהשטח. הוא איש חינוך בכל רמ"ח אבריו. הוא יודע להיכן הולך הכסף שי פירון מגיע מהשטח. הוא איש חינוך בכל רמ"ח אבריו. הוא יודע להיכן הולך הכסף והוא יוכל לנתב אותו כמו שצריך. הדר | 12.03.13 (ל"ת)
7. 40,000,000,000 ככה נראה המספר. ומה התוצאה? 0. חינוך ברצפה חוסר כבוד לזולת. בבתי ספר משננים היום חומר לא מחנכים את הדור הבא. מקווה שלפיד יתעקש ושי פירון יהיה שר החינוך. אולי ככה נתקדם לאן שהוא. שי | 12.03.13 (ל"ת)
6. אפשר לבטל את משרד החינוך! - לתת את הכסף ישר לתלמידים כוואוצ'ר במקום לחלק כספים בצורה לא מובנת - שיתנו לכל תלמיד וואוצ'ר עם אותו סכום שווה. כל תלמיד מביא את הוואוצ'ר עם ההרשמה לבית הספר וככה בית הספר מקבל תקציב. לא צריך פקידים, פוליטיקאים וכו'. חסוס | 12.03.13 (ל"ת)
5. מגמות לימוד שונות דורשות השקעה שונה גם שכר של מורים משתנה מבי"ס לבי"ס ומה לא. די עם מדידות החום הממוצע בבית החולים! א_הינתן | 12.03.13 (ל"ת)
4. אסור להפחית בהקצבות לרשויות החזקות גם ברשויות החזקות לא מדובר על מצב אידיאלי, גם שם יש המון בתי ספר מתפוררים והמון ילדים שהולכים לאיבוד בכיתות של 40 תלמידים. אסור לפגוע בהם, כי פגיעה כזו תהיה בליבה ולא בציפוי זהב. תומר | 12.03.13 (ל"ת)
2. רוב התלמידים בשיעורים פרטיים תנו להורים את הכסף שישלחו ישר למורים פרטיים הילדים הולכים לבית ספר שמשמש כמו קייטנה ולא ללימודים. ככל שהילדים גדלים כך יש צורך לשלוח אותם למורים פרטיים לצורך הבנת החומר שהמורים לא מצליחים להעביר כמו שצריך. אלפי שקלים נזרקים. צריך להחליף את המורים שלא מלמדים כמו שצריך, רוב ההשגים של התלמידים הם לא מהמורים בבית הספר אלא מלימוד אצל מורים פרטיים. ולזה קוראים "חוק חינוך חינם" גיל | 12.03.13 (ל"ת)
1. הפתרון שלך לא נכון הפתרון אינו תקצוב מופחת לאלו שיכולים לשלם תוספת, כי זו סתם הפרטה זוחלת. הפתרון הוא הענקת "חבילת בסיס" מספיק רחבה ואיכותית לכולם. וזה לא קשור רק לכסף אלא גם להכשרת המורים, המוטיבציה, הניהול, מדדי ההערכה, בחינה מחדש של היעדים ושיטות העבודה וכו ד.ר. | 12.03.13 (ל"ת)
המבחן של שר החינוך הבא: איך מחלקים 40 מיליארד שקל?
27 תגובות לכתיבת תגובה