אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בעקבות נאום "גדרה־חדרה": "מה אריאל רוצה, לנתק בין הורים לילדיהם?"

101 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

100.
מה אתה מדבר??????????.שר מנותק
יש עבודה בשכר נורמלי בפריפריה? יש עבודה בכלל? יש תחבורה ציבורית סבירה? הרכבת לא שובתת כל שני וחמישי????? אין פשיעה ואוכלוסיות בעייתיות שרוצות לפגוע בכוונה? יש משטרה??? יש גנים לילדים מיוחדים???שירותים רפואיים נורמליים????? מה אתה מדבר? לאן יעברו???
ב | 24.03.13
99.
שר השיכון צודק אבל בד בבד הממשלה צריכה לדאוג למקורות פרנסה באזורי הפריפריה!
נקודה נוספת למחשבה! שימו לב כיצד מדיניות אווילית שלא לאמר חסרת כל מחשבה מחסלת את כל עתודות הקרקע בצפון הארץ. איך ייתכן שמנהל מקרקעי ישראל מפרסם תמיד מכרזי קרקע לבניה נמוכה בלבד בכל היישובים הערבים?!!! יש להוציא מכרזים לבנייה רוויה שתתן מענה לזוגות צעירים ערבים שאין ידם משגת לקנות קרקע ביישובם. מה הפלא שזוגות ערבים רבים גרים בכרמיאל ,נצרת עילית ועוד?
אליהו | 24.03.13
92.
תגובה מטופשת
התגובה של מצלאווי מטופשת. ראשית, בארצות רבות הילדים חיים במרחק רב מאד מהוריהם. שנית, מה קורה עם הורים הגרים בישוב יקר ואינם דוקא מאד עשירים. האם חובת המדינה לדאוג שגם ילדיהם יוכלו לגור באותו ישוב יקר? המעבר של זוגות צעירים לערים אחרות מאלו בהן הם גדלו היא דבר מקובל, שהיה מקובל בארץ לכל אורך חיי המדינה. פעם, מי שלא יכל לקנות דירה בתל אביב עבר לבת ים או לנתניה, למשל. גם אז הוא כבר לא גר בצמוד להוריו (או להוריה של אישתו). היום הוא יעבור יותר רחוק. הבעיה היא לא המרחק מן ההורים. הבעיה היא המרחק ממקום התעסוקה. זהו הדבר המרכזי שצריך לפתור. זה יכול להביא לפיזור אוכלוסין בתוך גבולות הקו הירוק. המפתח בידי השילטון.
דורון | 21.03.13
91.
לא תדעו אם לא תנסו...
אני גרתי עד שנה שעברה במושב יוקרתי במרכז בדירה שכורה , אשתי ואני החלטנו לעשות מהלך ולעבור ולהתגורר בקיבוץ שנמצא בין עפולה לבית שאן שבו נבנה את בית החלומות הפרטי שלנו על שטח של 450 מ"ר והעלות תהיה כ 800,000 ש"ח . שנינו מצאנו עבודות טובות וראויות , אשתי מרוויחה יותר מאשר שהרוויחה במרכז ואני מרוויח משכורת זהה למה שהרוחתי לפני , רק שאין לי את הפקקים שהיו לי בדרך למקום עבודתי הקודם בראשל"צ. את הקניות אנחנו עורכים בעפולה שנכון להיום קילו עגבניות ושאר ירקות עולה 7 אגורות (זו לא טעות) פשוט התחרות בין הסופרמרקטים בעפולה מטורפת. המרחבים ירוקים ויפים שווה לכם לבוא מהמרכז ולטייל בגלבוע. האזור נמצא בפיתוח מואץ , בחבל התענכים הנמצא כ 15 דקות נסיעה מביתי מוקם אזור תעשיה משרדים והיי טק , רכבת העמק אשר תושלם בשנת 2016 ונבנית בקצב מואץ תעבור לאורך כביש 71 תהפוך את הנסיעה מבית שאן לחיפה ל30 דקות. בקיצור , איכות חיים , אז דיי לקטר ולעבור לפריפריה , וכן אנחנו תוך שעה וחצי מגיעם למרכז דרך כביש 6 שזה פרק הזמן שלוקח לכם להגיע לעבודה יום יום. אנחנו עשינו מהלך נכון , ואתם?
אריק | 21.03.13
86.
איזה ניתוק! איזו התנשאות דוחה!
אריאל יצא אנטי ציוני!!!!! 1. לועג לצעירים 2. מנותק לגמרי מהעם- לא יודע שדירה דרום עולה קרוב למליון ש"ח ועם הנסיעות לעבודה המחיר לא נסבל. 3. מודיע מראש שאין פתרונות ומעודד, למעשה, ירידה מהארץ! לפחות משפחה אחת ממכרי שוקלת להמשיך בהליך הירידה מהארץ לאחר דבריו! בוז להרס המדינה! בוז להתנשאות השר על מלח הארץ!
בוז | 21.03.13
84.
הבעיה היא שמי שעובד במרכז - לא משתלם לגור בפריפריה
אם הייתה תשתית תחבורתית מהירה של רכבות מהירות ישירות כמו באירופה של 200 קמ"ש עם תדירות של כל כמה דקות ובמרכזי הערים הייתה רכבת תחתית זריזה ויעילה, בלי שום ספק הייתי מעדיף לגור רחוק יותר מהמרכז ויכולתי להגיע לעבודה מהר בלי בעיה. אבל המצב רחוק מלהיות כזה. אם אבחר לגור מצפון לחדרה, אין לי תחבורה יעילה למרכז הארץ ואני איאלץ לנסוע ברכב לעבודה. זה יוצא שאיאלץ לנסוע מעל 100 ק"מ ביום וכשעה לכיוון, ואני במקרה הטוב רק פעם בשבוע אתדלק (אם לא פעמיים). רק הוצאות דלק יעלו לי כ-1,500 ש"ח, ועוד לא דיברנו על נסיעות לסידורים אחרים, ולא דיברנו על מצב שכל בן זוג עובד בעיר אחרת במרכז ומסיים בשעה אחרת במרכז, מה שעלול להכפיל כמעט את ההוצאות. כמו כן גם מחוץ לגדרה וחדרה המחירים לא זולים. אפילו בחיפה קשה למצוא דירות מתחת למיליון ש"ח, כך שזה לא שבפריפריה הכל טוב ויפה ומחיר של דירה היא חצי מדירה המרכז. כל זאת לפני שהזכרתי את העובדה שאין הרבה תעסוק בפריפריה. כמובן שאם הייתה כאמור תשתית תחבורתית טובה כל המצב היה שונה ואנשים היו זונחים את הרכב הפרטי, מה שהיה מאפשר לגור רחוק יותר ממרכזי הערים, מונע תאונות דרכים, חוסך המון כסף למשק, חוסך זמן בפקקים ומצמם את זיהום האוויר. אך המצב מאוד מאוד רחוק מכל מה שתיארתי, והגעה בתחבורה ציבורית היא איטית יותר מאשר ברכב פרטי, מה שלא מהווה תמריץ לזנוח את הרכב הפרטי. ולכן כאמור אם אני עובד בת"א, עדיף לי לשכור דירה ברמת גן למשל מאשר לגור מצפון לחדרה, כי רק הדלק והבלאי של הרכב בתוספת שכ"ד בפריפריה יוצא יותר כסף מאשר לגור במרכז ליד העבודה. אין היום מקומות עבודה בשפע ואין בטחון תעסוקתי רב, זה לא שמחר אני יכול להחליט שבמקום לעבוד בת"א אני עובד בעפולה. לכן הצעתו של השר אריאל אינה אפשרית כרגע, עם כל הרצון הטוב.
אסף | 21.03.13
83.
אפשר לפתור את הבעייה מבלי לשלוח אנשים לגדרה
העובדה ששר שהשיכון הבא עוד לא פרק הספיק לחמם את כסאו וכבר הוא יוצא בהצהרות מרחיקות לכת שנועדו להנמיך ציפיות מאוד מדאיגה... לא צריך לשלוח אנשים עד לגדרה כדי לפתור את בעיית הדיור, כי בסופו של דבר אם אדם עובד במרכז הארץ וצריך כל יום לנסוע לעבודה למעלה משעה, הדבר אינו פרקטי עבורו כלל ועיקר. הפתרון המתבקש הוא הפשרת קרקעות חקלאיות שעומדות להן לנוי. למשל ליד רחובות באזור מכון ויצמן, שם רכשתי פרויקט דרך "שורשים"...אני מקווה שיפשירו את הקרקע הזו וגם אני ומשפחתי נזכה לדירה סמוכה למרכז הארץ כמו שמגיע לאזרח בארץ הזו...
דרור | 21.03.13
80.
לכל החברה מהפרברים שמציעים לצעירים לעבור לגור בפריפריה
לכל החברה מהפרברים שמציעים לצעירים לעבור לגור בפריפריה ושמציעים שנפסיק להתלונן מה אתם לא יודעים שיש בעיית עבודות בפריפריה? אתם לא יודעים שלוקח שלוש שעות הלוך חזור מבאר שבע לתל אביב? אתם לא יודעם שצריך לשים את התינוק בגן לפני שאתם הולכים לעבודה ואין זמן להיות עם הילדים? מי חיי בבועה התל אביבים או אתם? אם לא תהיה לכם עבודה, בטח תאשימו את התלאביבים שלא אכפת להם ממכם, אז יש לי חדשות בשבילכם ,לכם לא אכפת מהתלאביבים. הסיבה היחידה ההגיונית שלא אכפת לכם היא כי המשפחה שלכם בפריפריה ויש לכם במקרה עבודה וכבר קניתם דירה, אחרת תמשיכו להצביע ביבי ושס ובנט כי אני לא יכול להבין את זה...
ליטן | 21.03.13
77.
פיתוח כלל אזורי הוא אינטרס לאומי, חברתי וכלכלי ראשון במעלה. רק שבד בבד יש להנגיש
ולייעל את התחבורה הציבורית. אין שום סיבה שבמדינה כל כך פצפונת אזרחים ייתקעו בפקקים משך שעות רק כדי לגמוע כמה ק"מ ספורים. ייעול התחבורה הציבורית יכול להביא לכך שנוכל להגיע מכל נקודה מרכזית על המפה לכל נקודה מרכזית אחרת בפחות משעתיים. הרכבת המהירה ביפן למשל מאפשרת לנסוע מטוקיו לאוסאקה (500 ק"מ) ב-150 דק' (המרחק בין ק"ש לב"ש הוא כ-260 ק"מ). למעשה שטחה הקטן של המדינה הוא אחד היתרונות הכי לא ממומשים שלנו, שהרי אם הייתה לנו תחבורה הולמת כל אחד יכול היה לגור איפה שבא לו, בלי לעשות חשבון.
דנה | 21.03.13
75.
אנשים יעברו לפריפריה אם תהיה שם עבודה, לכן יש לייצר עבודה ולא מחסור בדירות.
כמו שציינו כבר בכתבה, הקריאות להפנות את הצעירים לפריפרייה לא עבדו בעבר, מהסיבה הפשוטה אין שם היצא עבודות מספק, לאו דווקא מפינוק. אני אומר זאת גם מנסיון אישי, למדתי בבאר שבע, ואני יודע שחלק מחברי היו שוקלים להשאר לתקופה אם היו הצעות עבודה טובות במה שלמדו.
אופיר | 21.03.13
74.
קודם תדאגו למחירים שפויים בכול תחומי החיים ואז אולי נשקול...
לכול המגבים לגור ליד ההורים לפחות אצלי זה מציל חיים אמי מטפלת בילדיי כן כן מה לעשות אני ובעלי עובדי הייטק ........ ושם אי אפשר לצאת ב 14:30 כדי לקחת את הילדים הביתה אז אמי עושה זאת מציל לי בחודש יותר מ2500 לצהרון שגם הוא לא ממש עוזר עד 17:00 אני מסיימת לעבוד רק בסביבות 1800 בזמן טוב נכון נכון למה לעבוד אבל בלי לעבוד אין כסף ולא משנה איפה אתה גר מחירי המזון בכול הארץ פחות או יותר דומים כך החשמל כל המים בארנונה ושכרות פחות נכון אבל בדיוק לשם ההורים נכנסים לעזור מה שבפרפריה אין לי ולא נדבר על עבודה...... אז שבו בשקט ותורדו מחירים אחרת המדינה לאבדון אם לא כבר.....
עבודה עבודה | 21.03.13
70.
הפתעה ענקית לחיוב ! שר שאומר את האמת ולא מורח את התמימים !
אם רק יעלו את הריבית. אם רק יטילו מיסים על מחזיקי דירות. אם רק יוציאו את המשקיעים מהשוק. אם רק ישחררו יותר קרקעות. אם ואם ואם... צריך להגיד את האמת לאזרחים - אין סיכוי לירידה ראלית במחירי הדירות במרכז. מחירי הדירות ירדו ב-30% ביום שהארנונה, הלחם וגיל התושבים, ירדו ב-30% .
באמת יש שינוי בפוליטיקאים | 21.03.13
68.
אם הזוגות הצעירים לא יכולים להרשות לעצמם לגור במרכז קרוב להורים מה זה משנה אם
אם הם רוצים לגור במרכז או לא רוצים? איך שלא יהיה הם לא יגורו במרכז בין אם ירצו ובין אם לאו. ולכן האמירה של שר השיכון שמי שאין לו כסף שיגור בפריפריה היא די ברורה מאליו ועל אחת כמה וכמה בטווח הארוך כשתיגמר גם היכולת והרצון לשלם על שכירות במרכז.
 | 21.03.13
66.
כולכם מסתובבים סביב הזנב של עצמכם. הפתרון הוא יצירה אינטנסיבית של מקומות עבודה.
זה הכל. לא כולם רוצים לגור בגדרה-חדרה. אבל לא כולם גם רוצים (ובצדק) לנסוע מעל שעה לעבודה כל יום ובחזרה ממנה. זה הפתרון היחידי להורדת מחירי הדיור. יקח זמן עד שזה יישא פרי ונראה תוצאות בשטח, אבל זה הפתרון היחיד.
ארז | 21.03.13
64.
אין ספק שזה הפיתרון לטווח הארוך, עד אז צריך לשפר את התחבורה הציבורית ולהוריד מיסים
ולתכנן צ'יפור עסקים בפריפריה. תהיה יותר תועלת מאשר לאשר שוב כסף לאינטל לשוא. התחבורה המשופרת תעשה את השאר. רוצים אמריקה אצלנו. תגורו כמו באמריקה שעות (מאקסימום שעתיים מהמרכז) מההורים..
באר שבעית לשעבר | 21.03.13
60.
מה זה פרפריה?
אשדוד? אשקלון? גם שם כבר צריכים להיות מליונרים בשביל לקנות דירה... אבל עבודה-אין! ומה שתחסוך על המשכתא יתבזבז על הדלק, שלא לדבר על שעות בפקקים. על שירותי החינוך, רפואה והקהילה במרכז לעומת פרפריה אני בכלל לא מדברת. אנחנו בחרנו לגור באשדוד כי זה עדיין סביר מבחינת להגיע למרכז לעבודה, ההורים שלנו גרים דרומה יותר, עובדה שבעלי גדל בב"ש, משפחתו שם והוא בחר להצפין. אם היו את הדברים שציינתי בראש התגובה בפרפריה ובראש וראשונה עבודה (בלי להוציא חצי משכורת על דלק!) אנשים היו עוברים לפרפריה הרבה יותר באופן טבעי.
עמדה מתנשאת של שר מנותק | 21.03.13
57.
צריך לומר את האמת - דור של מפונקים גדל כאן. עצלים ומפונקים ברמות מחפירות
שרוצים רק לגור במרכז ורק שני מטר מבית ספר של הילד ושני מטר מהעבודה ושני מעבר מאמא ומאבא ושני מטר מכל החברים. הכל במרחק שני מטר. אף אחד לא רוצה ללכת, חלילה וחס, עשר דקות ברגל לבית ספר? ואף אחד לא רוצה לנסוע לעבודה חצי שעה? כולם רוצים את הכל במרחק נגיעה. כולם רוצים את הכל ואף אחד לא משיג ככה כלום. דור של מפונקים גדל כאן והאמת היא שלא מגיע למפונקים האלה סיוע אמיתי, כי אם לומר להם את האמת. מפונקים אתם ולמפונקים לא עוזרים, צריך לתת להם לסבול כדי שילמדו את הלקח בדרך הקשה. צאו לעבוד, צאו לדרך, לכו לטייל, תתחילו לזוז מהכיסא ואל תשבו רגל על רגל. לא הכל צריך להיות במרחק יריקה. החיים יותר מורכבים ממרחק של שני מטר.
אריאלה | 21.03.13
56.
צודק
במדינה קטנה ולא מפותחת כמו ארה"ב בהחלט יכולים הילדים לגור במרחק יום או יומים נסיעה או לחילופין טיסה מההורים. במדינה הקטנה שלנו תוך מקסימום 4 שעות נסיעה ניתן להגיע לכל נקודה. אין שום מניעה לכך שריכוז האוכלוסיה ינותב למקומות מחוץ למרכז. הורדת הביקוש יוריד גם את המחירים ואת העומס בכל מקום. השר צודק בהחלט.
מיכאל | 21.03.13
53.
אני גרה באזור חדרה. גם כאן יקר, אין מקומות עבודה אז צריך לנסוע למרכז בשביל לעבוד
התחבורה הציבורית גרועה וגורמת לביזבוז של שעות יקרות. לרוב משפחה עובדת חייבת 2 מכוניות, כי בלתי אפשרי להסתדר בלי זה. בגלל שרחוקים מהמשפחה אז אי אפשר להעזר בהם ומוציאים הרבה כסף על צהרונים ובייביסיטרים. שירותי החינוך הבריאות והתרבות עלובים ויקרים ושביל הרבה דברים אלמנטריים צריך לנסוע למרכז. גם הדירות כאן כבר לא זולות בגלל כל אלו שלא יכולים לקנות דירה במרכז. בקיצור, גם כאן זה לא מציאה גדולה וזה עוד באזור חדרה בלב הארץ. במקומות יותר פריפריאליים, המצב גרוע פי כמה. שר השיכון החדש, שהוא מתנחל וזוכה לכל הפינוקים האפשריים במקום מגוריו (דיור מוזל, אוטוסטרדות, הסעות, הנחות מס, מוסדות חינוך קטנים ומושקעים). הוא מנותק מהמציאות ולא מכיר את החיים של משפחה ממוצעת בתוך גבולות הקו הירוק.
גלי | 21.03.13
47.
מכתב לשר הבינוי: המגורים במרכז אינם מבחירה אלא מכורח
לכבוד שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, בנאומך אמרת ש: "האפשרות לדיור היא דבר בסיסי שמגיע לכל אחד במדינה אבל צריך לומר ביושר - לא כל אחד יוכל לבחור לגור בין חדרה וגדרה. מי שיש לו כסף אז שיקנה דירה איפה שהוא רוצה. אבל מי שאין לו כסף לא יכול גם לבקש לגור במרכז וגם ליילל כמה כסף אין לו" אדוני השר, אני בעל עסק קטן לבניית אתרים ופיתוח תוכנה באינטרנט. ניסיתי לאחרונה לגור בפריפריה שנתיים. ישנן שתי בעיות שכנראה אינך מודע אליהן שמנעו ממני את המגורים בפריפריה ואילצו אותי לחזור למרכז. בגללן המגורים במרכז אינם מבחירה אלא מכורח: 1. עלות התחבורה: אין תחבורה ציבורית יעילה וזולה ועלויות התחבורה היו גבוהות עד כדי (עם מחירי הדלק העולים ללא הפסקה) שעלו על החיסכון של המגורים בפריפריה. אם הייתה רכבת יעילה ומהירה ותחבורה יעילה בתוך הערים היית צודק בדבריך אבל אין, ולכן דבריך מהווים לעג לרש! עלויות אחזקת הרכב שנאלצתי להחזיק מחוסר ברירה היו גבוהות בהרבה מהחיסכון במגורים לצערי. 2. אין עבודה בפריפריה. מכיוון שהמרכז עמיד יותר ביכולתו לספק עבודה. ניסיתי בכל כוחי לאתר לקוחות בפריפריה אבל לאחר שנתיים כש90% מהלקוחות שלי עדיין היו מאיזור המרכז לא נותרה לי ברירה אלא לשוב למרכז למרות רצוני לגור מחוץ לגדרה – חדרה. בתחילה לאחר ששמעתי את דבריך חשתי כעס ועלבון. אני לא נוהג "לילל" אבל אני מניח ומקווה שאינך מודע לעובדות אלו המונעות ממני (ומאלפי אחרים אני מניח) לעזוב את גדרה-חדרה ולרכוש בית בית בפריפריה. באמת אשמח לתשובתך, עידו
עידו | 21.03.13
45.
מה חשבתם שמשהו השתנה?
השר צודק אין מספיק קרקעות במרכז ולכן המחירים יקרים ולא יירדו.הצעירים צריכים לעבור לפריפריה הקרובה או הרחוקה ולפתח אותה .אבל המדינה חייבת לדאוג לכבישים ולתחבורה טובה וזמינה.זה היה ברור שהממשלה החדשה לא תפתור את עניין הדיור לא בגלל שלא רוצים פשוט לא יכולים. יום טוב ובלי חלומות שלא יתגשמו
avi | 21.03.13
44.
מעבר לפריפריה לא סביר ולא כדאי לפרט ולמדינה כלכלית, סביבתית ובטיחותית
שהשר החדש לא יבלבל את המוח . כל מי שיש לו משפחה, חברים, עבודה, לימודים או צכים אחרים באחד מהמטרופולינים (כולל פנויים הרוצים להכיר בני זוג) לא יכול לעבור לפריפריה . משפחה שיש לה ילדים קטנים ונעזרת בסבים, סבתות וכדומה- כלל לא משתלם לה כלכלית להתנתק מקרבת המשפחה. השר אריאל לא מודע לזה כי למתנחלים ולדתיים יש כנראה יותר פתרונות לתינוקות ולילדים הקטנים במחירים זולים. חוץ מזה שנסיעות ארוכות מהפריפריה למטרופולינים לא טובות לא ברמת הפרט הבודד ולא ברמת המדינה. בילוי שעות על הכביש כל יום פוגע בבריאות הפיסית והנפשית, גורם לאנשים להיות עצבניים, צורכים הרבה יותר דלק, מזהמים יותר את האוויר , הורסים את הטבע בפריפריה כדי להרחיב את הכבישים ומגדילים את הסיכון לתאונות דרכים שגם עולות הון תועפות. השר אריאל- תתרכז במה שבאמת צריך- הרחבה משמעותית של היצע הבנייה כולל לרווקים, גרושים, חד הוריות, אלמנים ואלמנות ומשפחות קטנות חילוניות שלא יכולים ולא צריכים לעבור לאיזה ג'בל באום אל כלום.
עומר | 21.03.13
40.
יופי- הטייקונים של הבניה מעדיפים לפנות אנשים מבתיהם
פינוי פיצוי הוא שיטה של רמיסה- טייקון רומס בתים עם איכות חיים גבוהה וצמודת קרקע ומרוויח הרבה מאוד כסף מסילוק האנשים או מהעברתם לבית באיכות נמוכה ובמיקום לא טוב במגדל החדש. ממש מצאו למי להקשיב- כי מה שמעניין את גינדי זה הסבתא המסכנה שצריכה לנסוע יותר מ-30 דקות כדי לראות את ילדיה- ממש חנון ורחום מצידו. אין מה לעשות- צריכים לצאת מחדרה-גדרה ולפתח את הפריפריה, להקים בה עסקים וליצור יוזמות חדשות. לא מספיק רק להגיד- הממשלה והעיריות המקומיות צריכות לתמוך זאת בהטבות ומענקים שימשיכו להנתן לכל מקום שימשיך להיות מוגדר פריפריה.
חגי | 21.03.13
37.
יש בקריות ובבאר שבע מחירים מדהימים
כן , כן גם האמריקאים שבאו לביקור נדהמו כשראו שמחירי הדירות בפריפריה יותר יקרים מ N.Y , איך אפשר לעבוד על כל כך הרבה ישראלים הם שאלו ? הבית היהודי יסדר , יאיר לפיד זו התקווה הם ענו , עכשיו הכל נפלא במדינה , אין צרות אין בעיות , כולם טסים לחו"ל , תראה הקניונים מלאים והסופרים ממש עד אפס מקום . שכחו שיש יותר ממיליון עניים , יותר מחצי מליון ללא קורת גג . קרקעות יש בשפע ליאיר לפיד , למתנחלים , לחרדים למקורבים לצלחת ורק לך אין , לא נשאר , מה לעשות , פעם הבאה תבוא בזמן , סליחה . אז נו ...איפה אתם בליל הסדר ? , נו באמת איפה יש לנו להיות - אצל ההורים :)
דן | 21.03.13
33.
די בשני צעדים פשוטים להורדת המחירים ומהר:
1. יש בארץ על פי דוחות רשמיים כ10% זרים ושוהים בלתי חוקיים, כ 700000 איש ואישה לפחות,לא כולל פלסטינים המתמקמים בישובים הערבים וגורם לאזרחי המדינה לחפש מגורים מחוץ לישוביהם: גרוש חלקם יפנה עשרות אלפי דירות וברובם דירות זולות שיתפנו לזוגות צעירים . 2. שבנק ישראל ומשרד האוצר י פתחו תוכניות חיסכון לטווח הבינוני והארוך עם תשואה ה גבוה משל שכר הדירה, קרי כ 5% לשנה נטו לפחות, אזי כל אותם עשרות אלפי דירות עם לא למעלה מזה, שנרכשו לצורכי הבטחת ההכנסה בגיל הפרישה ימכרו מידית ויועברו לתכניות החיסכון האלה. 3. למעלה מ50% ממרכיבי המחירים בשליטת הממשלה.
ראובן גרפיט | 21.03.13
30.
מתי ירד האסימון
פיזור האוכלוסיה לנגב ולגליל היא מטרה ראשונה במעלה. העובדה שרוב העם גר בין חדרה לגדרה עלולה להוות איום קיומי. הנגב והגליל הופכים להיות למדינת "העם הלא יהודי" על כל המשתמע מזה. בהסדר שלום אם יגיע יש חשיבות להעביר את האוכלוסיה הערכית והאידיאליסטית שגרה במקומות שיפונו לנגב ולגליל ולצורך כך יש להכין כבר עכשיו תשתיות. (ראו את הפינוי החלמאי של רצועת עזה) לטווח ארוך חשוב ביותר להעלות מאות אלפים מיהדות אירופה וארה"ב ולהכין בנגב ובגליל תשתיות מתאימות. בצורה גורפת הייתי מציע לקחת מיסים גבוהים על כל בניה חדשה ב"גדרה חדרה" ולהעביר את זה במלואו לפיתוח תשתיות, מפעלים ומתן שטחי בניה לצעירים בחינם!! הבה נראה אם יש ממשלה עם "ביצים" שמסוגלת לראות ולפעול לטווח ארוך ולהתנתק מבעלי הון צרי אינטרסים. בכל אופן דבריו של השר החדש אריאל הם משב רוח מרענן. תמשיך בדרך זו ותצליח למען כל עם ישראל.
חיים | 21.03.13
28.
צודק. אבל
מפגש אינטרסים צריך להתקיים. המדינה רוצה לחזק את הפריפיירה ומחוסרי דיור צריכים קורת גג ופרנסה. הממשלה צריכה לעודד פיתוח מקורות תעסוקה בפריפיירה כדי שנושא הדיור ימתא פתרונו . צריך לזכור שפינוי של ישובים מעבר לקו הירוק במסגרת הסכם שלום יצור עודפי ביקוש כבדים ויש להערך להם.
רוני | 21.03.13
27.
השיכון היה צריך להיות תחת אחריות של מפלגתו של לפיד.
זה מה שקורה כשנותנים תיקים חשובים לאנשים הזויים!! אם עדיין לא הבינו בממשלה, אז בעיית הדיור ויוקר המחייה היא החשובה ביותר שבבעיות שלנו פה במדינה. אם לא ישכילו להבין ולמצוא פתרונות יצירתיים להורדת מחירי הדיור באזורי הביקוש, בסוף ייצאו כולם לרחובות והפעם זה יהיה אלים במיוחד. יהיה פה מרי אזרחי
 | 21.03.13
26.
צודק!!!אימי אישה מבוגרת ואלמנה ואחי לא יכול לקנות במרכז, אז עובר לדרום הרחוק
אחרי ב"ש, וכך כל הנטל ייפול עליי. האם זה צודק??????? זה עוול!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אימי גרה באחת מערי הלווין של גוש דן, ואחי לא יכול לממן עוד שכירויות גבוהות במרכז כשיש 3 ילדים, אז מה האופציה?? לעבור לדרום, ולהשאיר את אימו לבד. ארץ אוכלת יושביה!!!!!!!!!!!!!!!
 | 21.03.13
21.
בבל"ת
מה שהממשלה יכולה לעשות הוא לעזוב את הנדל"ן לנפשו, ממילא אין להם מה לעשות, גם אם יורידו הקרקעות למחיר אפס הדירות לא יוזלו ובטח לא משמעותית, מה לעשות חוקי השוק או במילים אחרות מיקסום הרווח. הדרך היחידה של הממשלה להשפיע לטובת פיזור גיאוגרפי של האוכלוסיה היא לדאוג בכל דרך שהיא יכולה להעביר חברות לפריפריה, השאר כבר יסתדר מעצמו, הדיור, התחבורה.. מה לעשות, חוקי השוק. כאילו מה, הם באמת לא יודעים את זה??
רונן. | 21.03.13
14.
אני לא חושב שמישהו צריך לנסות לנתק את הקשרים בין הורים לבין ילדיהם - אבל....
אני גם בטוח שהחלטה לגור ליד ההורים היא החלטה אישית ומשפחתית שלא ראוי למדינה להיות מעורבת בה. ובוודאי המדינה לא יכולה ולא צריכה להבטיח לצעירים שהם יוכלו לקנות דירה ליד ההורים שלהם בראשון במחיר של דירה בקריית גת.
ודים | 21.03.13
1.
כל אחד שולח את האחר לגור בפירפריה
אף אחד מ"הציונים על חשבון אחרים" לא קם מרצונו ועובר לירוחם. לא רק שהם שולחים את האחר אלא הם מצהירים שישתמשו בכספי המיסים שלי וימי המילואים שלי כדי לנסות ולכפות עלי מעבר למקום שלא אני ולא הם רוצים לגור בו. [כמובן שהם ימשיכו לגבות מיסים ומילואים בערך אותה כמות אם אני אעבור לשם]
הדמגוג | 21.03.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת