אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חולמים על רכבת תחתית בתל אביב? תראו מה מתכננים בפריז

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
רכבת התחתית של גוש דן
הפכה לכבישים בין התנחלויות. ראיתי תוכנית של קו אדום בין פ"ת לבת ים ואני שואל עם כל הכבוד לתושבי פ"ת ובת ים הם ממש לא צריכים רכבת, מי שכן צריך זה אותם עובדי הייטק ותעשיה שתקועים בפקקים בדרך לאזורי תעשיה כמו רמת החייל, קרית אריה, הרצליה ועוד ורובם לא גרים בבת ים עם כל הכבוד. אבל למדינה ככל הנראה יותר חשוב שמנקים או שומרים מבת ים יגיעו לעבודה כמה שיותר מהר...
אלון | 27.03.13
15.
הסיבה האמיתית שאין רכבות תחתיות בארץ
יצא לי לפני הרבה שנים לשוחח עם אחד הפקידים הבכירים במשרד התחבורה שהיה שכן שלי שאלתי אותו למה לא בונים רכבות תחתיות כמו שבנו באירופה לפני 100 שנה. התשובה שלו היתה אמיתית למרות שבהתחלה לא האמנתי. השר מקבל את התוכנית ורואה מתי תאריך הסיום. אם תאריך הסיום לא בקדנטיה שלו והוא לא יגזור את הסרט הוא לא מאשר פשוט מאוד.
יורם | 27.03.13
11.
ל 7
אני מגיע מאשדוד לתל אביב. בין שעתיים לשעתיים וחצי כל כיוון לנסיעה שלוקחת באופנוע 30 דקות. בין 4 ל 5 שעות נסיעה כל יום בתחבורה ציבורית (לא כולל 9 - 10 שעות בעבודה). אין לי חיים. העיקר מוכרים פה לאנשים סיפורים על מעבר "לפריפריה" (לידיעתך אשדוד נחשב מרכז. שהם אומרים פריפריה הם מדברים על רחוק יותר ומבודד יותר). מי שילך לפריפריה הולך לקבור את עצמו ואת ילדיו לעד.
מה זה משנה | 26.03.13
6.
לא כדאי כלכלית להשקיע בהגדלת גוש דן. עדיף להשקיע בחיפה ובאר שבע
פריס עיר ענקית ולכן נאלצת להשקיע השקעות עתק בתשתיות. התועלת השולית בהשקה בתשתיות במגה ערים כאלה היא קטנה יותר. הרבה יותר משתלם להשקיע בפיתוח מטרופולין באר שבע וחיפה, מאשר לקבור כסף ביותר מידי קווי רכבת תחתית בגוש דן.
כלכלן חובב | 26.03.13
5.
תופעה ידועה
לעתים קורה שממשלות פועלות למען אזרחיהן. נדיר, אך קורה. אצלנו עוד יותר פחות, מן הסיבה שהשחיתות תובעת סכומי עתק שקשה לעמוד בהם. להערכתי: כחצי טריליון שח בשנה המורכבים מן ההון השחור, ההון הלבן (הטבות המס), השחיתות הרגילה, יוקר המחיה וקריסת משק העבודה. כל אחד מוערך בכמאה מיליארד שח בשנה, למעט ההון השחור המוערך במאתיים.
מזכיר המדינה | 26.03.13
4.
30 מיליארד אירו
וואחד תכנית הם עשו שם... אצלנו נסתפק בזה שיסיימו את הרכבת הקלה בזמן.. בקושי 2 מיליארד אירו לקו האדום, ואולי כל הקוים ביחד עם 8 מיליארד (40 מיליארד ש"ח) אבל אנחנו מדינה קטנה אז טוב שניסו לעשות את זה צנוע... להזכירכם המערכת המקורית נעשתה לפני שנים רבות כשעלות העבודה היתה נמוכה וצרפת היתה כוח עולמי.
אמיר | 26.03.13
1.
תחלמו ותבכו. מדינה מטומטמת. היה לנו הזדמנות, היא לא תחזור. ובנתיים שרים שונים ובהם
ראשי הכלכלה ושר השיכון שולחים את הצעירים הבוכים, לנסוע 6 שעןת לפריפריה כי ידוע ששם אין מקומות עבודה. אבוד לנו. שר שיכון שרוצה אולי למלא את השטחים ושיהיו להם שם כבישים רכבות וגשרים, שאר הארץ בזבל.שר תחבורה זה או אחר, שר אוצר זה או אחר. אתם לא תראו שינוי.
אופירה | 26.03.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת