39. ממליץ לבדוק את "גברת כהן" אני מקווה ששר האוצר החדש - יאיר לפיד יקרא את התגובה. יש לי תואר שני ורכב חברה. אני עושה מילואים כל שנה. מתנדב באירגון למען אחרים ועכשיו ההטבה היחידה שהייתה לי ממקום העבודה - רכב חברה שאיתו אני משתמש לנסיעה למילואים ולהתנדבות עומד לעלות בצורה כזו שלא אוכל להחזיק אותו. לא מספיק המיסים הגבוהים - כן אני הוא מעמד הביניים שכל מס וכל דרישה של המדינה ממלא ברצון. אז מה בסה"כ ביקשתי שתעזבו אותי לנפשי - אני גר בפריפריה ועובד 80 ק"מ מהבית, מה מצפים שכל יום אסע שעתיים ב -3 אוטובוסים / 2 רכבות ומונית לעבודה. מר לפיד, 1.האם אתה מעוניין לשרת את מדינת ת"א ששם מרוכזים כל חברות ההייטק ? 2. האם זה שאדם גר בצפון ועובד במרכז זו נקודת חולשה עבורו, כי אם כן אבוי לנו !!! 3. למה שהמס לא יוטל על מי שיש לו אפשרות להגיע לעבודה בעזרת תחבורה ציבורית (קו אחד ללא החלפות - כן, למה שלא תתנה את הרפורמה באיכות התחבורה הציבורית ?!) ? מקווה שהצלחתי לגרום למחשבה נוספת... ארזח שתורם ואיכפת לו | 02.04.13 (ל"ת)
38. הסבר קצר במדינת ישראל יש שני עמים: הפועלים (אריסים), ולא משנה במה הם עובדים וכמה הם מרווחים. אין להם כוח פוליטי או זמן לייצוג כזה. האריסטוקרטים שלא עובדים, אבל פעילים מאוד פוליטית. מכיוון שתפקיד האריסים לממן את האריסטוקרטיים חייבים לדאוג למסות כל הכנסה של האריסים, ולא לתת להם זמן פנוי לפעילות פוליטית. לכן כל הכנסה כתוצאה מיגיעה או מיוזמה ממוסה עד 50% (מס פירותי), ונדרשת לעמוד באלפי תקנות וכללים. לעומת זאת האריסטוקרטיים נמנעים מכל יוזמה או עבודה, וזוכים להטבות מס משמעותיות: פטור ממס על הכנסות מנדל"ן (האריסים צריכים מגורים?), מיסים מופחתים על הכנסה ממכירה\קניה (עד 10%, מס הוני על כל מכירה או קניה). יש דוגמאות למכביר, הליסינג הוא דוגמא מאלפת שנים על גבי שנים רכב מטעם חברות נרשם על שם העסק ולא שולם עליו מס כלל או מס זניח כיוון שהרכב היה לצורכי עבודה. כולנו זוכרים את המרצדס על שם העסק. אז האריסטוקרטיים השתמשו בפטור הזה. איך שהתחילו להשתמש בסעיף הזה לטובת הפועלים, מייד התחילו ללטוש אליו עיניים ממשרד האוצר, ומיבואני הרכב, ולצערי מצד פועלים אחרים גם, והסעיף הזה התחיל להשתנות כך שלא יוכלו להנות ממנו הפועלים. יש דוגמאות נוספות רבות, למעשה כל שיטת המיסוי העתיקה (חקלאית?) שמפרידה בין הכנסה פירותית להונית בלי להתחשב בקדמה שנעשתה מאז ובמה שקורה במדינות אחרות. הדברים לא קורים מרשעות, אף פעם הם לא קורים מרשעות, פשוט עובדי ציבור עסוקים מדי, פוליטיקאים חלשים מידי ועיתונאים קהים מידי. עמיחי | 01.04.13 (ל"ת)
37. הפתרון: כדי ששווי השימוש לא יהפוך למס מגורים בפריפריה לקבוע ששוי השימוש יגזר ממרחק מגורי העובד ממקום העבודה. לעובדים שזקוקים לרכב לצורכי עבודה - מתקינים, טכנאים, אנשי שיווק, וכו' יוגדר שווי שימוש לפי סקאלה שונה. ליאור | 01.04.13 (ל"ת)
36. לדורון, מס' 32 תגיד, אתה על קראק? על איזו תחבורה ציבורית אתה בדיוק כותב ולא הבנתי? daniela | 31.03.13 (ל"ת)
33. דלק רכב מסכנים רק מיליארד שקל רווח לא פלא שהם נגד הרופרמה גם אני נגד רפורומות שפוגעות ביבואנים הרווח ירד ל 999 מיליון שקל יום עצוב ליבואנים שקונים רכב בשקל ומוכרים אותו כפול 10000 החיים שלהם יהיו מעתה לא קלים גכגדכג | 31.03.13 (ל"ת)
32. 1.אפשר לבטל את הטבת הרכב על ידי הפיכת ההטבה לכסף במשכורת+להעביר בחוק את השימוש בבנזין,לגז. אין שום סיבה לתת הטבת רכב למעט מי שעובד עם הרכב,וכאן אולי יש מקום לבטל את המס,או לקבוע שווי שימוש ע"י השימוש הפרטי בפועל בלבד. כך יש סיכוי להפחתת כמות הרכבים מעל הכביש,ושימוש בתחבורה ציבורית יותר. צריכים כבר עכשיו,להתחיל לייבא מכוניות מונעות בגז,ולהקל על מיסוי הרכב בשל כך. כולם ירוויחו,(אולי האונקולוגים קצת פחות). דורון | 31.03.13 (ל"ת)
31. לא ברור לי על מה כולכם מדברים כל מי שלקח רכב מהעבודה, משלם 2800 ש"ח בחודש לחברת הליסינג + 2.48% מס + ויתר על החזר הנסיעות מהמעביד (1000 ש"ח) - החזר הנסיעות הזה הוא התשלום על הדלק. עכשיו רוצים נשלם עוד?... אין בעיה, נחזיר את הרכב. גם ככה אני עושה פחות מ-20 אלף ק"מ לשנה, סתם פינוק יקר ובר-וויתור. רון | 31.03.13 (ל"ת)
29. אני מציע לשרים לתת דוגמא אישית: לקצץ בנסיעות שלהם ובהטבות שלהם ואח"כ לבוא אל העם. ומעבר לכך, אני מכיר יותר מאדם אחד שעובד במשרד ממשלתי עם רכב צמוד זולל דלק שעושה יותר קילומטרים באופן פרטי מאשר בעבודה ( ואחד אפילו עובד עם הרכב במשק שלו ! ) כאמור שידאגו קודם לטפל באורוות שלהם ואח"כ יבואו אלינו. סנטיאגו | 31.03.13 (ל"ת)
28. תשאירו את הרכב במגרש החברה בסוף יום העבודה ולא תחויבו בשווי שימש אך אחד לא מחייב אתכם | 31.03.13 (ל"ת)
26. כרגיל לא מפסיקים לפגוע במעמד הביניים ובעסקים הקטנים והבינויים ככה זה במדינות המושחתות תום | 30.03.13 (ל"ת)
25. כל המדינה = פקק אחד גדול - הליסינג הרס את כל המדינה בחג נתקעתי שעתיים וחצי בפקק רונן | 29.03.13 (ל"ת)
24. ל-21, נראה לי שלא חשבת על הרעיון עד הסוף בשביל שאני אקנה רכב בן שנתיים-שלוש, מישהו צריך למכור לי אותו. ומה יעשה המוכר? יסע באוטובוס? גדי | 29.03.13 (ל"ת)
22. קדימה מחאה לא לקנות מכוניות עד שיורידו מיסים והמכוניות יהיו יותר איכותיים קדימה מחאה לא לקנות מכוניות עד שיורידו מיסים והמכוניות יהיו יותר איכותיים כי כרגע מייבאים מכוניות זולות פשוטות ערומות כמעט מאיבזור בסיסי בחו"ל וזה כבר עולה על העצבים. עושקים אותנו כבר שנים דיי נמאס!!!!!! בן | 28.03.13 (ל"ת)
21. כנסו תארו לעצמכם שאתם יבואן רכב שיש לו כמה כמה אלפי רכבים שבכל שנה המלאי הזה נמכר ברובו והשנה הוא תקוע עם המלאי הזה , היבואן מתחיל להזיע לתת הנחות קטנות תוספות בחינם וכו אחרי כמה חודשים הוא רואה שעדיין לא קונים את הרכבים שלו , עכשיו תחשבו שיש כמה יבואנים ומדובר בעשרות אלפי רכבים. בואו תעשו מעשה קנו רכב משומש בן שנתיים שלוש עם מעט קילומטרים גם אם תטרעו לתקן משהו ברכב עדיין זה יהיה הרבה פחות מאשר ירידת הערך של רכב חדש אחרי 3 שנים , חברים הכוח רק אצלנו ,!!!!!!!!! תעבירו את זה הלאה וכולנו נרוויח שימי | 28.03.13 (ל"ת)
20. התחבורה בתוך גוש דן היא קטסטרופה אחת גדולה, חייבים לקדם את הפרוייקט הרכבת חייבים תחבורה ציבורית זולה ומהירה , עכשיו ולא בעוד 20 שנה . | 28.03.13 (ל"ת)
19. המדינה עושה הכל כדי שנלך מכאן בסוף לא השארות כאן צעירים כי כל החכמים יברחו למדינות אחרות והפקידים והשרים וחברי הכנסת ישארו עם זקנים גמלאים ועם אלו שאין להם מזל וגם בלי כסף או אם אלו שלא עובדים כמו החרדים או כאלו שעובדים בשחור כמו הערבים ואז המדינה תתפרק. מה הם לא מבינים שכל המסים האלה רק מזיקים למדינה תקצצו בשומן שלכם תבטלו את הנושא של היבואן הבלעדי ותעזבו אותנו בשקט נמאס לנו אנחנו רוצים לגמור את החודש בפלוס כבר שלוש שנים אנחנו נאבקים לשמור על איזון ולא לגלוש למינוס אנחנו לא נוסעים לטייל החג הזה וכשאני אומר לטייל אני מתכוון כאן בארץ כי פשוט מיכל מלא עולה כמו יומיים עבודה g | 28.03.13 (ל"ת)
18. עוד כמה ידפקו אותנו? אנחנו נוסעים במכוניות קטנות ומצוקמקות כי המס מגיע ליותר מ90 אחוז על רכב. באותו מחיר שפה קונים איזה יונדאי קטנה בארהב אפשר להתפנק עם רכב בכמה רמות יותר טוב. בקיצור ימשיכו לדפוק אותנו ואנחנו נישתוק מוטי | 28.03.13 (ל"ת)
17. רק אופניים חשמליות לא שווי שימוש , לא דלק , לא פקקים , לא בעיות חניה, לא ירידת ערך , והוצאת חשמל של 5 ש"ח ליום אם אתם מטעינים בבית. כבר מגיעים ל35 קמ"ש. לעובדים שגרים 15 ק"מ מהעבודה - זה פחות מחצי שעה. אלי | 27.03.13 (ל"ת)
16. משיחות עם חברים שנשארו בהייטק - אני עזבתי - רובם הולכים להחזיר את הרכבים עובד שמקבל רכב מהעבודה לא מקבל אותו סתם זה חלק מעיסוקו ומהסכם העבודה שלו אם אני גר בת-א וצריך לנהוג כל יום 5 ימים בשבוע לירושלים אין לי ברירה אני חייב זאת אם ימשיכו לחלוב אותנו ולהכביד את הנטל שהוא כבר כבד מאוד גם כך גם עקב השחיקה בשכר ויוקר המחיה ואין כל פיצוי כבר שנים רק משלמים ומשלמים עוד ועוד עד שנמאס ומוותרים מה יקרה חב' הליסינג הראשונות שיפגעו מקום העבודה יפגע כי העובד ממורמר מהרעת התנאים ועובדים רבים יחליפו עבודה קרוב לבית אם אני מרויח משכורת הייטק וחצי הולך למיסים חלק נוסף הולך על רכב שהוא מרכיב כבד ומרגיז מה שנשאר הוא כשליש אולי במקרה הטוב ואז כמעט כל עבודה אחרת נותנת אותו שכר אבל קרוב לבית ולא עובדים מתוסכלים ומקטרים אמנם מעט לא נוח אבל מסתדרים hawk | 27.03.13 (ל"ת)
15. רוב חברות ההיי טק מגלמות את ההטבה - הנפגעים העיקריים הם טכנאי שירות / מתקינים שמקבלים משכורות נמוכות ומשלמים מס עבור ההטבה למרות שכביכול מדובר ברוב הזמן ברכב לצרכי עבודה. הגיע הזמן להבדיל בין אלו המקבלים רכב בתור הטבה לבין אלו המשתמשים בו לצורך עבודתם השוטפת. רפי | 27.03.13 (ל"ת)
14. צריכת דלק לדעתי זאת טעות לגעת בבעלי הרכב הצמוד. ולמדינה , צריך להיות אינטרס שיסעו כמה שיותר על הרכבים, לפי הכתבה , הם נוסעים אלפי ק"מ יותר מנהגים פרטיים. על על ק"מ מישהו משלם כ- 4 שקלים מיסים למדינה. דודי | 27.03.13 (ל"ת)
13. שיווי שימוש של 2.48% לחודש שווה שנתית ל 30% , לאורך 3 שנים מדובר ב- 90% משווי הרכב !!! אמנם אתה מקבל גם ביטוח , וטיפולים אבל עדיין אתה נשאר בסוף עם כלום . כלומר , שווי הדלק כבר מחושב בפנים . | 27.03.13 (ל"ת)
12. ומה קורה עם צמודי הרכב שהוא רכב עבודה? סוכני מכירות , טכנאים וכו' זה רכב עבודה לכל דבר אלון | 27.03.13 (ל"ת)
11. שווי השימוש מזמן עלה על הריאלי..2.5% מחדשה גם אם המכונית בת 6 כל ההצדקות - שווי שימוש, מס ירוק וכדומה חרטה לגבית מיסיםץ כאשר מתייעלים מעלים את הרף. זה כמו לתת לאיש מכירות בונוס על מכירות אבל כל פעם שהוא מקבל בונוס מעלים לו את הרף...עד שהוא מתפטר כי לא שווה לו...מי שנדפק זה מי שבאמת צריך את הרכב לעבודה ואין לו ברירה. ממילא מכץ אי אפשר לצפות למשהו חכם. לא משתלם | 27.03.13 (ל"ת)
10. למגיב מס 2: אתה קורא לפעמים עיתון? אז אעדכן אותך: שר האוצר עכישו הוא לפיד וכל ה"מתנות" האלו יזקפו ל"זכותו" אז אתה ממשיך עם המנטרה "ביבי הביתה"? | 27.03.13 (ל"ת)
9. לא מעניין הרפורמות במילא לא קונה חדש אלה משומש בן 3 שנים לפחות. אני רוצה לראות פעם אחת שיפרסמו כמה אנשים קנו רכב חדש פרטי שהוא משפחתית או סופר מיני לאורך השנים האחרונות בטוח שמעטים מאוד כל השאר זה ליסינג ורכבים על שם חברות פרטיו או ציבוריות. שאול | 27.03.13 (ל"ת)
8. קודם שיגבילו את השרים והחכים ל 17000 ק"מ לשנה, ואז נדבר. מה יעשו מי שצריך את הרכב לעבודת שטח, להגיע ללקוחות? שר האוצר | 27.03.13 (ל"ת)
7. אולי שר האוצר החדש ייטיב עם מעמד הביניים ויימנע את גזרת ייקור שווי השימוש ברכב צמוד אם מישהו צריך הסבר, הייתי סרקסטי. ז"א | 27.03.13 (ל"ת)
5. במקום לקנות מכונית קטנה קנו חשמלית גם חסכונית. גם זולה יחסית למכונית משפחתית גדולה וגם לא נסבלת בכלל רז | 27.03.13 (ל"ת)
4. מדינה של פקידונים ממשלתיים מרושעים מקנאים בחברים שעובדים בשוק הפרטי? אז דופקים אותם במסים בסוף הגלגל מסתובב וגם אתם תאכלו אותה מדינה אוכלת יושביה מלאה במרועים שעושים הכל כדי שנשנא את המקום בו אנו גרים עובדים ומשלמים מסים רבים כדי לתחזק קבוצות ענקית של פרזיטים achy | 27.03.13 (ל"ת)
3. שווי שימוש = מס על פריפריה מי שגר קרוב לעבודה ונוסע 17000 קמ׳ מלחתחילה לא לוקח ליסינג כי לא כדאי. לוקחים רק אלה שגרים רחוק ועושים 25000 במילא. הם לא יכולים לנסוע פחות, או שיעברו למרכז או שיעזבו ליסינג או יחליפו עבודה. שמוליק | 27.03.13 (ל"ת)
1. לא רק מיסוי ירוק יעודכן, גם מס קנייה, ב-5%, ובסוף החודש גם הבלו על דלק כל המכוניות יתייקרו. וכבר בסוף החודש הזה יעלה הבלו על דלק וסולר לרכב ב-20 אגורות לליטר. במקום הוזלה של 30 אגורות שהייתה צפויה בגלל ירידת מחיר הנפט וירידת שער הדולר, נקבל הוזלה של 10 אג' בלבד. רוני | 27.03.13 (ל"ת)
הרפורמות ברכב חוזרות
39 תגובות לכתיבת תגובה