אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הנבואה שהתגשמה: "בטר פלייס? אמרתי שזה קונספט שלא יתפוס"

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
בעניין ה -"אמרתי לכם"
אני ממש לא אוהב את האנשים שקופצים ואומרים "אמרתי לכם" גם אם יתברר (מה שלא בטוח בכלל..גם אם ישנם קשיים כאלו וזה נראה לא טוב) שהם צדקו . קצת צניעות ,פחות אגו .זה סוג האנשים שמתים על עצמם ורק על עצמם. איפה החזון? איפה עניין התחרות בשוק הרכב? מדינה כמו שלנו שאין לה כלום חוץ מעליונות טכנולוגית משוועת למיזמים כאלו(צמצום תלות בנפט וכו') למה ישר לצאת במחולות שאיזה שהוא מיזם עדיין לא עולה על דרך המלך? זו רק צרות עין ואגו אין לי הסבר אחר. אני תקוה שזה יצליח ועוד הרבה מיזמים אחרים בעיקר בשוק הרכב ובכלל
אבי ע. | 31.03.13
7.
הנבואה נימסרה רק לטיפשים
הנהג הישראלי אינו עובר את 100 ק"מ ליום , למעשה הממוצע הוא כ 50 ק"מ ליום , ישנם מין הסתם גם נהגים שלא נוהגים יותר מ 1000 ק"מ לחודש עבורם נתפרו חבילות מאוד כדאיות של מכונית+1000 ק"מ הנהג הממוצע לא יזדקק כלל להחלפת סוללה הוא יקבל תחנת טעינה בביתו ואו בעבודה ויהנה ממכונית משפחתית מפנקת במחיר פחות ממזדה 3 (שמר גלילי מנסה למכור נואשות) אני נמנה על אלף הנהגים הראשונים שנהנים ממכונית נפלאה וחוסך 500 שח כל חודש! זו עובדה ולא נבואה לנהגים הנוסעים כמו המנכל לשעבר של חברת ליסינג גדולה (שטורח להסתיר את הסיבה האמיתית לדבריו) מכונית חשמלית היא חיסכון כספי עצום אלפי שקלים בחודש שלא לדבר על ההפחתה בזיהום האוויר שהגיפ האמתני שלו גורם היום לסביבה
רז | 27.03.13
6.
לדעתי יכול היה להצליח הרבה יותר אם היה מדובר במכונית מיני קטנטנה וקלה
עם ייעוד לנסיעה עירונית ועם מנוע דיזל - גנרטור קטן למילוי הסוללות כדי להאריך טווח תדלוקים .הרכב שנבחר גדול וכבד ומיועד לנסיעות בינעירוניות ולכן אינו מתאים לטווח של 120 ק'מ . כמי שנוסע על רכב מונע גפ'מ ומרוצה מהחיסכון אוכל לומר שהחיסרון הוא ברשת לא מספיקה של תחנות תדלוק וטווח נסיעה של כ 300 ק'מ . ברכב הדיזל הקודם שלי טווח הנסיעה מתדלוק אחד לשני היה מעל 1000 ק'מ וכמו שנאמר בכתבה ובצדק לאף אחד לא מתאים לחשב כל יום מחדש כמה פעמים יעצור לתדלוק ולחפש תחנה שנמצאת על המסלול נסיעה שבחר.
שמעון | 27.03.13
5.
הקונספט בסדר, הבעיה היא במחיר
ניסן ליף עולה בארה"ב 28,800 דולר (כולל הסוללה). אם נוסיף 8% מס בלו + 17% מע"מ ונמיר לשקלים לפי שער של 3.7 המחיר יוצא 134,000 לניסן ליף סוללה דומה בגודל לפלואנס כך שהטווח דומה. היתרון הגדול הוא שטוענים בחשמל ביתי שעולה 60 א"ג לקוו"ש או בערך 10 א"ג לק"מ. בארה"ב יש ביקוש גדול (והולך וגדל) לניסן ליף. אם ימכרו אותה בארץ (במחיר הנכון) יהיה לה ביקוש רב. גם לפלואנס של בטר פלייס יהיה ביקוש אם היא תמכר ב 134,000 + 10 א"ג לק"מ
יאיר | 27.03.13
2.
נניח שהתפתיתי ולקחתי מכונית חשמלית
1. הטווח המוצהר (לפי איזה תקן) 185 ק"מ. כשאתה שואל מה הטווח בפועל - לא עונים לך. מה המהמשעות: תוריד שליש. 2. כיום מסתובבות בארץ כ-1000 (?) מכוניות חשמליות. מה יקרה עם זמינות הסוללות להחלפה כאשר המספר יעלה ל-5000? 10000? 50000? הרי בלי סוללה אתה הופך אוטומטית לבזנ"ט! 3. אפילו בתנאים של היום (0.55 ש"ח לק"מ) רכב היברידי כדוגמת פריוס יוצא יותר חסכוני. כמובן שבפריוס יש טיפולים תקופתיים ובחשמלית לא (?) הרי אין פילטר אוויר, אין מסנן דלק וכו'. האם בכל זאת הכדאיות של המכונית החשמלית היום מוכחת? לא חושב.
א | 27.03.13
1.
אני אומר שהקונספט כן יתפוס - רוב האנשים לא נוסעים מאות ק"מ ביום אחד.
הדרך הכי יעילה לנצל את עתודות הגז גם לתחבורה היא דרך החשמל . בקרוב תתחיל הזרמת הגז לתחנות החשמל בארץ כך שהחשמל יהיה זול יותר. גם מחיר הסוללות למכוניות חשמליות ילך וירד במקביל לעלית טווח הנסיעה . הגדלת הטווח למכונית חשמלית כך שהיא תוכל לשמש גם כמכונית לטווח שמעבר ל- 120 ק"מ לנסיעה יכולה להתממש או ע"י טעינה מהיר ( כחצי שעה לטעינה ) או ע"י החלפת סוללה כל אחד שיבחר את הדרך לפי שיקולי מחיר. יש לקוות שמחירי הנסיעה במכוניות חשמליות ילכו וירדו כך שאחוז הולך וגדל מהמכוניות יסעו על חשמל.
רואה את הנולד | 27.03.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת