אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לפיד: "התפקיד שלנו הוא לא לאזן גיליונות אקסל, אלא לעזור לגברת כהן"

216 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

215.
הצעת ייעול למשרד האוצר,,,
רבים כאן מדגישים ובצדק,את תחושת הקושי הכספי,שחיקת משכורות ,וימים קשים שהם עוברים וכו', בצד הקושי כדאי גם שתעלו הצעות לפיתרון הבעיות הללו. הצעת הייעול שלי , למר לפיד, כדאי לבדוק את האפשרות המיידית ,לחלוקה צודקת של קיצבאות הילדים, אשר יישולמו רק למי שמשתכרים בשכר שהוא נמוך מחמישים אלף ש"ח בחודש. כמו כן,אין צורך לסבסד את מוסדות החינוך, למי שמשכורתם מעל 50 אלף ש"ח בחודש, והם יכולים לממן מכספם את החינוך בבתי ספר. באופן זה יתאפשרו : המעונות לפעוטות להיות במסגרת חינוך חינם,עד שעה ארבע אחה"צ, הפעלת בתי -ספר וצהרונים במסגרת חינוך חינם ,שיועילו למשתכרים מתחת לסכום הנ"ל, ואשר יכללו ארוחת צהריים חמה לילדים. וגם לילדים שהוריהם משתכרים מעל חמישים אלף בחודש,הארוחות יסופקו בתשלום. ובכך ,מר לפיד היקר, יושג בעזרתך צדק חברתי הוגן,שבהחלט הינו בר-השגה.
שרית | 04.04.13
214.
אנשים תפסיקו להסתכל על השכר עצמו כי זה לא דבר אבסולוטי
ותתחילו להתסכל על כח הקנייה. בין אם מישהו מרוויח 20000 או 5000, אצל כולנו כוח הקנייה רק הולך ונשחק ועל זה בדיוק דיבר לפיד. יש מין מחשבה שמי שמרוויח 20000 חי כמו מלך אבל זה פשוט לא נכון. אמנם אין כל הזמן חרדות כלכליות וגם אפשר מדי פעם להינות מהחיים קצת (מי שיישמע! איזה לוקסוס זה מסעדה!) אבל זה עדיין רחוק מאד ממצבם של אנשים בעלי מעמד דומה בארצות מערביות אחרות. יתרה מכך, מעמד ביניים מתפקד זה בסיס חשוב מאין כמוהו. המעמד הזה עוזר לשלם למנקות, גננות, ספריות, מלצריות, שיפוצניקיות, מוכרות פרחים ועוד אין ספור בעלות עסקים קטנים. הטוקבקים אוהבים להאשים את המעמד הזה בפינוק אבל בלעדיהם רק תחשבו מה יקרה מבחינת אבטלה ומיתון.
לירון | 02.04.13
213.
אישי למר לפיד
אדון לפיד הנכבד, בדיוק כמו שאמרת באותו ראיון עם נתניהו לפני כמה שנים, אתה כנראה באמת לא מבין דבר בכלכלה. רואים את זה באופן בו אתה מתבטא ולא תוכל לכפר על זה באמצעות פרסום הגיגים חצי אפויים. אז במקום כל ההתבטאויות המביכות שלך (שעלולות להפחיד כל בר דעת שמושקע בשוק הישראלי), מוטב שתוריד קצת פרופיל ושתעסוק בלמידה של הנושא עליו אתה מופקד. אחרי שתבין משהו תודיע לנו. תשתדל בינתיים לא לעשות הרבה שטויות. אם אתה מרגיש שגדול עליך, אל תתבייש, כולנו רק נעריך זאת אם תפנה את מקומך למי שמבין קצת יותר. צא לדרך! בהצלחה.
שמשון | 02.04.13
212.
שכר המינימום יועלה ל-7,000 שקלים ברוטו בחודש!
1. כל אזרח במדינה יחוייב בדו"ח שנתי! 2. כל ההוצאות יהיו מוכרות על פי מפתחות. 3. שכר המכסימום בקרב עובדי הציבור יוגבל ל-20,000 שקלים ברוטו בחודש. מגלחים מלמעלה ושופכים את היתרות למטה. 4. נדבר עוד חצי שנה לאחר יישום שלושת הסעיפים!
אחד העם אחד | 02.04.13
209.
יאיר אני מקווה שתקרא את זה
הבעיות שאתה ניצב בפניהם פשוטות מאד והפתרון לא יהיה פופולרי בקרב בעלי ההון ויש סיכוי גדול שאחרי שתעשה את מה שצריך רוב חבריך הי אמידים ומשכילים לא יהיו חבריך יותר. 1. הבנקים - העובדה שמישהו קיבל רשיון בנקאות היסטורי מאפשרת לו לסחוט את האזרח ו"לשמן" את עובדי הבנק במשכורות ועלות שכר שמגיעה ל כ 100,000 ש"ח לחודש להיקף מאד גדול של העובדים..המגנון הזה עם הזמן יצר מצב שבכל מקום יש לבנק נציג סמוי בדמות אנשי עסקים עובדים לשעבר ועוד ורסיות שונות של סוסים טרויאניים שמזרימים לבנק מידע ונותנים גיבוי לפעולותיו ודואגים לעזור למקורבים (מחיקת חובות , הסדרים ועוד...). הרי לא יתכן שיש 4 בנקים באיזשהו מקום על כדור הארץ שמרוויחים כ 20 מיליארד שקל לרבעון כ 80 מיליארד בשנה ולא קמה שום תחרות בענף ???. והעובדה ההזויה שהבנקים בישראל ורק בישראל מכל העולם מייצרים רווחים רק מעמלות ,דמי ניהול וריביות על משיכת יתר או הלוואה שמכסתחת על משיכת היתר בריביות פשוט מטורפות..זאת אומרת שהם מרוויחים רק בשל העובדה שיש להם רשיון. בנוסף, הכסף של כולנו נמצא אצלם והם משתמשים בו לעשות עסקים בחברות בבעלותם מחוץ לבנק (דוגמה פועלים - שיכון ובינוי,בנק מזרחי והחברה לישראל) וכמובן הם גם המעסיקים הגדולים במשק כך שגם לפקידון אין שום עניין לנענע את הספינה ומחכה רק להגיע לפנסים הדשנה בשקט דבר שני. פנסיות תקציביות שמשולמות במשך עשרות שנים לאנשים שפרשו בגיל 45 עם לפחות מליון שח מזומן ופנסיה חודשית של לפחות 12,000 ש"ח נטו היינו כל פורש כזה עולה לציבור כ 7 מליון ש"ח וזה אם הוא עושה טובה ומת בגיל 80 וזאת בנוסף לכך שאותו פורש ממשיך לעבוד בדרך כלל במשרות בכירות . אני מציע מנגנון פשוט - התחלת לעבוד במקום אחר שמשכורתו שווה או עולה על הפנסיה שלך?! נפסקים תשלומי הפנסיה...הפסקת לעבוד שוב ?! מחזירים הפנסיה..פשוט מאד! זה לבד יחסוך 20 מיליארד ש"ח בתקציב הביטחון.
באמת מבין  | 02.04.13
205.
החציון הוא המדד האמיתי על מצב המשק
הגברת כהן שמרוויחה ביחד עם בן זוגה כ 20 אלף ש"ח הם בעשירון של 80-90% - להזכיר החציון בשנת 2012 לגבי גובה שכר העובדים במשק עמד על 5800 ש"ח - מחצית מעובדי המשק מרוויחים מנקודה זו ומטה - אז הגדרת מעד ביניים ונמוך מאוד מתשתש - אבל דבר אחד ברור - זה מצב המשק -זה נכון לגבי עובדי צווארון כחול ולגבי אקדמאים במקצועות רבים. אולי זוהי נקודת המוצא לדיונים -
יעל דובר | 01.04.13
204.
מר לפיד - כפי שאתה כבר יודע, הגרעון הוא הרבה יותר גדול מ 40 מיליארד ש"ח
וכפי שבודאי כבר נודע לך בימים האחרונים, אנחנו משק מוטה ייצוא, וחוסנו והתפתחותו של המשק תלויים בחוסנה של התעשיה ובהגדלת הייצוא. לכן, קשה לי להבין איך ראשי המשק מניחים לשקל להתחזק מיום ליום, בגלל ספקולנטים שפועלים באין מפריע בזירת המט"ח. כתוצאה מהפעילות הספקולטיבית הזאת, התעשיינים והייצואנים נפגעים ומפעלים נסגרים. אחרי חג הפסח עובדים רבים יפוטרו ונתוני האבטלה יזנקו, הכנסות המדינה יירדו והגרעון ילך ויגדל. לידיעתך, מטבע חלש הוא חלק חשוב מאוד במכלול הזה שנקרא "כלכלה בריאה". מדינות אחרות שהיו במצבנו (ברזיל למשל), נקטו בצעדים חריפים על מנת להחליש את המטבע. ואצלנו - כולם רגועים ושאננים, וראשי בנק ישראל יושבים באפס מעשה ומסתכלים בעיני עגל על השקל המתחזק שמערער לאט אבל בטוח את יציבות המשק. ככלכלן ברצוני להתריע, שאם לא יינקטו מצד האוצר ובנק ישראל צעדים מידיים להפסקת הפעילות הספקולטיבית שגורמת לחיזוקו של השקל, אנחנו עלולים להיקלע למשבר פיננסי שכמוהו עוד לא ידענו!
כלכלן | 01.04.13
203.
אני ואשתי 11 אלף אני קולט שאנחנו עניים
לרגע חשבתי בטפשותי שאני נקרא מעמד ביניים אני עובד 11 שנה בעבודתי עובד משמרות ובקושי מגיע ל6 אלף ואשתי 5 הלוואי והייתי מכניס 20 אלף מצבי היה הרבה יותר טובמעמד הביניים חי מצויין אנחנו עניים צריך לשים לזה סוף אדון לפיד תתעורר ומהר ותראה איפה אתה חי 11 אלף לעומת 20 אלף הלוואי עלינו בשם העניים
עובד קשה | 02.04.13
202.
193 - 7 אלף מ-20 אלף זה לא כזה נורא
זה יוצא 35% מס. בשוודיה היית משלם 50% מס. לאן תיסע? קנדה? אתה חושב שהמיסים שם נמוכים יותר? אגב, אתה באמת חי חיים טובים אם אתה מרוויח 20k ואל תחשבו שאתה עובד יותר מאחרים. אני מכיר בחור שאין לו מקצוע והוא עובד באיזה מחסן בתור סבל וכדי שיהיה אפשר לפרנס את משפחתו הוא נאלץ לעשות כל יום שעות נוספות. הוא עובד 6 ימים בשבוע. וכל יום (מלבד יום שישי) הוא עובד 12-14 שעות. המינימום זה 12 שעות ולפעמים הוא נשאר עוד שעתיים. והוא מרוויח 8 אלף שקל ברוטו. והוא עוד שוקל לעבוד בשבתות בתור מאבטח כדי להרוויח עוד כמה גרושים. תגיד תודה כי מצבך מעולה לעומת "הבטלנים" האלה שהורסים את הגב שלהם כשהם מרימים משקלים כבדים 14 שעות ביום.
הייטקיסט | 01.04.13
201.
מעמד הביניים מרוויח לא יותר מ 8000 ש״ח בחודש
ידידי שר האוצר תקרא שוב מיהי גברת כהן מחדרה היא לא מרוויחה 22000 ש״ח בחודש נטו תאמין לי בשכר כזה אין לה דאגות , אלה שמדווחים כך הם עוברי חברת חשמל נמלים ואו חלוקת גובים מחברי כנסת לחברהם רד לעם או שירדו ממך מהר מכפי שציפית !
רמי | 02.04.13
200.
ומה עם הבחורצ'יק? יאיר
בחורצ'יק זה בחור ששירת 5 שנים בצה"ל בשירות קרבי (5 שנים כי היה קצין), השתחרר ואחרי מנוחה קלה וניגש ללימודי הפסיכומטרי, בהמשך התקבל לאוניברסיטה והתחיל ללמוד בגיל 24. בחורצ'יק בחר ללמוד מקצוע שיתן לו פרנסה בעתיד ולכן בחר בלימודי הנדסה באוניברסיטה שנחשבת כרצינית. מאחר ולימודי ההנדסה עמוסים וטובעניים בחורצ'יק לא מסוגל לעבוד בזמן הלימודים, כשהגיעו בחינות הסמסטר בחורצ'יק נקרא למילואים. אם בחורצ'יק לא יוכל ללמוד ולהצליח בבחינות (מילואים,זוכרים?) בחורצ'יק יאלץ לעשות קורסי קייץ ואז לא יוכל לנסות לעבוד בחופשה שאיננה. במקרה הטוב בחורצ'יק יסיים את לימודיו בגיל 30 ויחפש עבודה. יש כמה מקומות שיסרבו לקבל את בחורצ'יק לעבודה כי כקצין קרבי הוא עושה 40 ימי מילואים בשנה ויותר. מי שאולי יקבלו יתן לו שכר נמוך כי בחורצ'יק ללא ניסיון (אגב, במקצוע שחורצ'יק בחר יש 3 שנות התמחות לאחר הלימודים). אז בגיל 30 בחורצ'יק בלי גרוש על התחת הולך לעבוד כמה שנים בשכר נמוך. איך ומתי יגיע בחורצ'יק לדירה אם להוריו אין אפשרות לסייע כספית? אני מציע שעל זה יקיימו דיון נערי האוצר ויאיר שלנו.
אבא של בחורצ'יק | 01.04.13
198.
לא פופלארי - ו
שאלת איפה הכסף .. עכשיו אתה עושה תוכניו ת מנין לקחת את הכסף זכור את כל אנשי הקבע שמרויחים בגיל 45 משכורת שניה ותופסים מקומות עבודה של כאלו שאין להם או שמחפשים כל אלו משהשתחררו בדרגת סא"לים ומעלה הם לא ממש מסכנים . גם אם לא יעבדו כלל עד גיל .... מקסמיאלי של תוחלת החיים . מאידך אם הם בשוק העבודה עובדים במשכורת נוספת דוומה מאד לזו שמתקבלת בפנסיה התקציבית הזה חוסר צדק חברתי ואם הם ככ רוצים להמשיך לעבוד שיסתפקו בפנסיה חלקית. למה הם צריכים להתפרנס ב3-4 משכורות כשנני בני הזוג עובדים . ויש גם משמקימים חברות על מנת להנות מחוקי המס המקלים לבעל חברה ועוד
יעל  | 01.04.13
193.
כל הכבוד ליאיר לפיד!!!
אנשים שמרוויחים 20 אלף הם אנשים שלמדו קשה לתארים, חסכו בהכל בזמן שהאחרים כבר עבדו, ועכשיו אנשים כאלה עובדים 12-13 שעות ביום כדי להגיע למשכורת טובה. אז סליחה, כן, מגיע לנו שלא ישחטו אותנו במיסים, שא יקחו מבעלי מ-20 אלף מס של 7 אלף שקל. כי הכסף שאנו מרוויחים על חשבון זמן פנאי עם הילדים שלנו, מגיע לילדים שלנו, ולא לילדים של בטלנים שבחרו לא ללמוד, או שעובדים בקושי 9 שעות ביום... המון חברי עזבו או מתכננים לעזוב, אז ישארו רק עניים בכניינים וטייקונים, כמו ברוסיה או אוקראינה. אם תהרסו את מעמד הביניינים שמשלם מיסים, נראה אותכם מחזיקים מעמד... לא מתייחס לאנשים שלמדו תואר ועדיין לא מצליחים להתפרנס בישראל בכבוד, שזו באמת בושה למדינה, ולבי איתם!
אייל | 01.04.13
190.
20000 סיבות ל"עזור" לגב' כהן מחדרה
צר לי עלייך אחי יאיר. רואים שמאוד קשה לך לראות את הקשיים העצומים בהם נתקלת גב' כהן. איך איך איך תקנה דירה לילדיה? איך איך איך תשלם לעוזרת? איך איך איך תממן לבנה ובתה רכב כדי לנסוע למכללה הפרטית? רואים כיצד רגישותך החברתית שנולדה בימים שהשתכרת שכר פרזנטור צעיר משפיעה עליך. צא לדרך ו"עזור" לגב' כהן. ממני מר לוי אחיך להשקפת העולם הסוציאליסטית- צהלה.
אליהו | 01.04.13
186.
תקרא עד הסוף ותבין משהו
תראו איך הביורוקרטיה הורגת את המשק. לפני שבוע הגיע משחק שהזמנתי מחו"ל לנמל בן גוריון. יש לי כ60 לקוחות שמחכים בתור לקנות את המשחק. אני לא יכול לשחרר אותו. כי המכס לא עובד בחג. כי מכון התקנים לא מוכן לקבל בדיקות שנעשות בחו"ל. כתוצאה מכך אני נאלץ לשלם מאות שקלים על אחסון לממ"ן . זה מסוף המטענים בנמל בן גוריון. בהמשך אני אצטרך למלא עשרות טפסים, אישורים מיותרים לשלם מאות שקלים כדי שמישהו שיושב באיזה משרד יסתכל על המסמך יהנהן בראש ויגיד בסדר. למה אי אפשר לשלוח את המסמך הזה במייל? למה לא מספיקה הצהרת יבואן שאני אחראי על הייבוא? למה זה לא פועל כמו באירופה? אתם יודעים למה?. בגלל שיש כאן מאות ואלפי פקידים שבעידן המודרני אין בהם צורך. כל תפקידם הוא להמציא דרכים לממן את עצמם. פרופסור טכטנברג כתב את זה. אח"כ מתפלאים למה יש גרעון, למה חסר כסף?. זאת אחת הסיבות .. אנשים שרצו לקנות את המשחק ממני. יקנו אותו בחו"ל. הם לא ישלמו מע"מ לא מכס ויעשירו עסק בסין. אני אפטר עובדים אאלץ לספוג עלויות ופשוט לחסל את העסק. בכל מקום שבו חיסלו את הביורוקרטיה הייתה צמיחה. תעשו לי טובה ותעבירו את זה איכשהו לשר האוצר החדש שלנו או לאחד מאנשיו. לעזאזל ואני הצבעתי ל'יש עתיד''
שמעון  | 01.04.13
184.
סליחה, מה- 20,000 הרוב הולך למעונות, רכב, אוניברסיטה, והתקרבות למרכז!
זוג שמרוויח *ביחד* 20,000 שקל הוא לא עשיר, אין לו סיכוי להגיע לדירה. רוב השכר הולך על "הזכות" לעבוד - בתשלומים לרכב וגנון ואוניברסיטה. מי שמשווה את הזוג הזה לסבתו הפנסיונרית, שיחשיב משכורת ריאלית של כ-8000 לזוג (כלומר 4000 לאדם). 1) האשה כאילו עובדת אבל רוב הכנסתה הולכת למעונות ולרכב: בערך 5000 לשני ילדים בשקלול קייטנות, וגם ב"חינוך חינם" צריך צהרונים כי בי"ס נגמר באחת והעבודה בשש. במדינות המערב זה לפחות מוכר למס.. בישראל לא. 2) ויצטרכו 2 רכבים (נגיד 3000 שקל לחודש, כל אחד, כולל פחת ודלק וביטוח). כי בישראל שעות עבודה לא שפויות ביחס למערב, ותחבורה ציבורית גרועה שלא תאפשר להורים להגיע בזמן לאסוף את הילדים אפילו מצהרון. 3) ובפריפריה כמעט אין סיכוי להרוויח 20,000. אני עזבתי את הפריפריה בגלל המשכורות הנמוכות, ומשלמת עוד כ-1000 שקל שכר דירה ברשל"צ בשביל להגיע לשכר הוגן (אילו נשארתי בפריפריה, הייתי משלמת אותם 1000 שקל לנסיעות). 4) וכמובן, למשכורות כאלה צריך תואר - לפחות ראשון ועדיף שני. על זה הזוג הוציאו יחד כ-150,000. בקיצור, בשביל "הזכות" לעבוד, הזוג מוציא הון ראשוני על אוניברסיטה, וכ-12,000 שקל לחודש (מכוניות, מעונות, והתקרבות למרכז). הכנסה ריאלית של 8000, מזה לא נשאר כלום אחרי שכר דירה, אוכל, ארנונה וחשמל. גם אם יצטופפו בדירת 2 חדרים ויוותרו על חופשות, מסעדות, מתנות לחתונות - גם אז אין להם סיכוי לחסוך מיליון לדירה. בסוף הם יקבלו שכל ויהפכו "מח בורח". נכון שעוד אנשים סובלים. יש גם זוגות מוכשרים שמרוויחים 13,000 ביחד, וגם להם זה לא מגיע. אבל זה כבר לא משנה - אלה ואלה מבינים שאין עתיד בישראל, ובסוף כל מי ששווה משהו יברח מכאן.
מעמד ביניים גבוה | 01.04.13
182.
יאיר לפיד צודק
כל המקטרגים פה מקשקשים. מה לעשות שבמדינה שלנו נטל המס העיקרי נופל בדיוק על גב כהן מחדרה שמתאר לפיד. היא ושכמותה (כמותנו) מחזיקים פה את כלכלת המדינה על גבם, ולכן אם רוצים לשמור פה על שפיות לאורך זמן יש להתחיל מלשמור על גב כהן. דרך אגב- לדעתי מדובר ב 20000 ברוטו שהם די קרובים ל 14000 נטו
שושן | 01.04.13
181.
הטיפול לכך צריך להתחיל בקניונים ושכר החנויות המופרז
אנשים קורעים את התחת שם....ממש קורעים את התחת כל העסקים הקטנים כדי לשרוד. המס המנופח + שכר החנות לא מאפשר לאף אחד לקחת חופש בכלל בשנים האחרונות. ואם אתה לוקח כזה אז אתה כמובן לוקח סיכון ענק בכך שהעסק שלך יתפורר. יש לשחרר קודם כל את בעלי החנויות מכבליו של הקניון. לא ייתכן שבן אדם צריך לסגור חנות בשעה עשר בלילה בלי שנשארו לו שעות פנאי עם המשפחה. זה טירוף מערכות ואף אחד לא נותן את הדעת על זה. הזניחו את כל המרכזים הפתוחים לטובת הקניונים הממוזגים ואלה עושים מה שבא להם. אתה חי לחוקים שלהם ולהזיות שלהם והם מרוויחים על בעלי העסקים הון תועפות....כל התועפות שהולכות להשקעות כאלה ואחרות במכללות חדשות וכו במקום להוריד את שכר החנות ולתת לבעל העסק הקטן אוויר לנשימה. למה לעשוק למה?? באמת ובתמים שזה לא ישפיע על כיסם של הטייקונים. רק תחזרו לשפיות בבקשה.
מקווה שיש עתיד באמת | 01.04.13
179.
גב׳ כהן
מר לפיד. יש לכל כך הרבה חברים כל כך הרבה ציפיות ממך, שפשוט אסור לך לאכזב אותם אחרת זה יהיה אסון. הם יאבדו לגמרי את התקווה בפוליטקה ובמנהיגים. מכאן, שאתה חייב לטפל טיפול שורש בכל תחלואי המשק מגוזלי הקופה הציבורית, דרך כל קבוצות הלחץ והאינטרסים , ועד למבצעי התיספורות על גבם של ההמונים.... הכל בחוכמתך, במנהיגותך, ובגישה הליברלית שאתה מיצג.  סוף סוף אולי יהיה לנו גבר,שפועל רק משיקולי טובת העם והמדינה ומשנה דברים ללא פחד !!! הגיע הזמן שהחזקים יתנו יותר לחלשים בחברה, ולא שהחזקים "יספרו" וכד׳ את העובדים. בהצלחה רבה. 
חבר | 01.04.13
177.
אולי גם אני אותה גב' כהן?!
אני מזדהה עם גב' כהן-הייתי מורה,עכשיו גימלאית, ילדי למדו במערכת החינוך הישראלית, בעלי עבד 30 שנה במפעל ביטחוני ממשלתי,אני גרה במרכז(לא בת"א) אחד מבניי עזב את הארץ "לטובת" האקדמיה בארה"ב. אני אפילו גאה להיות "גב' כהן" אבל רוצה מדינה שדומה לראייתך אותה ואז אולי... גם בני ירצה לחיות כאן. בוטחת בך שתייצגני!!!!
רוז | 01.04.13
176.
תכף גב' כהן תשלם גם מס על קצת הכסף שחסכה בקרנות השתלמות
כמו כן גב' כהן משלמת מס על "רווחים" בפיקדונות או בקרנות כספיות ( משקל הראשון !!! ) גם אם בפקדון יש רק 100 ש"ח.... ואם חס וחלילה יש לה נייר ערך תשם רווח של 25% ( על חיסכון מכספה הפנוי אחרי מס.. ) חכמים על חלשים תתחילו להטיל מס על רווחים משכר דירה שפטורים ( משום מה ??? ) תורידו המס על רווחי הון בבורסה ( הרי יש שנים שמפסידים ואי אפשר לקזז מרווחים בשנים אחרות...)
מני | 01.04.13
174.
הסבר לאלו שלא מבינים מדוע 20,000
מי שמרוויח 20 אלף משלם לפחות 15 אלף מיסים. כאשר עלות הביטוח הבריאות הינה עלות ביטוח פרטי בארה״ב! כלומר יקבל טיפול רפואי טוב פי כמה מאשר בארץ ישלם פחות מיסים ואין מה לדבר על עלויות האוכל הדיור וכדומה מה שלפיד אומר הוא שתהיה עזיבה לחו״ל של אלו שמרוויחים 20 אלף, ואז לא יהיה המס שהם משלמים,תהיה אבטלה כי העסקים שמבוססים עליהם יעלמו ואז לא יהיה גם לאלו שמרוויחים 15 אלף וגם הם יעזבו...
י.ה | 01.04.13
171.
מי שמרוויח קצת, בקושי משלם מיסים וחי על חשבון גברת כהן
כל אלו שבוכים שעם שתי משכורות יש להם 12000 ש"ח - תסתכלו על התלוש ותראו כמה מיסים אתם משלמים. נכון, כמעט כלום. אתם כן מקבלים חינוך וביטחון ובריאות וכבישים. מאיפה אתם חושבים שהכסף מגיע בדיוק? נכון, מאלו שלמדו באוניברסיטה (ולא היו ערסים בשכונה), עובדים בהיי טק או בחברות מובילות אחרות ומשלמים את רוב המיסים. אז או שתלכו ללמוד ותעבדו קשה. או שתסתמו!
חסוס | 01.04.13
170.
הצבעתי עבורך שתתחיל לעבוד ולא לקשקש את עצמך לדעת - יש לך בכלל מושג מי זאת גברת כהן מחדרה
תתחיל לעבוד וניפגש שתראה תוצאות כאן זו לא תוכנית ארוח - כאן זו המציאות - והאחריות כולה עליך תפסיק עם קישקושי גב כהן וכאן לא יקרה מה שקורה ביוון וקפריסין שמעתפעם את המשפט של סייג לחוכמה שתיקה אתה כבר לא בכיוון הנכון
נחום | 01.04.13
168.
מר לפיד מושיענו היקר
מר לפיד שלום והרבה הצלחה בתפקידך החדש והכל כך מתאים לך. אני רוצה לתאר את מצבו של אבי, איש מבוגר מאד (מעל 85)| שהולך לעבודה כל יום, נאלץ ללכת למעשה, אבל כל יום כדי למכור אולי כמה חולצות בחנות שלו בשוק של באר שבע. הוא היה עצמאי כל חייו, הוא לא יקבל פנסיה לעולם, והוא משלם אלפי שקלים רק הוצאות שוטפות. רק הכדורים שלו ןשל אימי מתקרבים ל800 שקל ואני מניחה שזה כך אצל המון קשישים ואף יותר.המחירים של תרופות לקשישים מופקעים. למרות ה"מושלם" הכל נורא יקר להם,החשמל אסון, הגז , למה צריך לשלם כל הזמן "תשלום קבוע" ?? מה זה המושג הזה. ? ולמה כלכ כך הרבה? תשלום קבוע לבזק,חשמל,מים,גז, את המים ייקרו המון. חושבים פעמיים אם להדליק תנור בחורף הקר. אני עוזרת להם בקניות ואני פחות מה"ממוצעים". צריך לשים לב לאוכלוסיה הקשישה וקשת היום. שכולם זונחים אותם לצערי. אדם בן מעל ל 85 אמור לנוח על זרי דפנה,אדם ששלח 5 ילדים לצבא, בתפקידים מפוארים, והוא עצמו עובד כמו חמור כדי לממן רק הוצאות שוטפות ולא יותר מזה,הביטוח ה לאומי שלו זה לעג לרש פשוטו כמשמעו. חג שמח .
יפה | 01.04.13
167.
לפיד אכזבת אותי קשות גם כאן
עם שכר של 3800. משכנתה 1500 מפרנסת שני ילדים בוגרים, כן לבד. בו מר לפיד תכנן לי את התקציב. חכם על גדולים. החג הזה היה לנו דללללל. אכלנו מעט. אתה וילדיך אולי בארוחת בוקר דיאטטית אכלתםכך . מה שחשוב לי לעמוד בתשלומי החשמל,מים,גז,טלפון, נסיעות. לא חושבת על קונצרט,או הצגה. תוכיח לנו את הבטחותיך שלפני הבחירות ואם אתה לא יכול. תגיד בקול רם ניכשלתי, ותלך הביתה.
ירושלמית  | 01.04.13
164.
הבעיה הכלכלית הרבה יותר פשוטה כנס
אין בעיה לחיות לעבוד ולהתפרנס בכבוד בארץ. יש בעיה אחת שהופכת הכל לבלתי אפשרי ואותה צריך לפתור. הבעיה נקראת מחירי הדיור. בכדי לפתור אותה צריך לחלק בפירוש קרקעות לצעיירם אחרי שירות קרבי למשל . בנגב ובגליל ושהמדינה תממן את פיתוח האזורים צריך לבנות בטירוף עד שמחירי הדיור ירדו למינמום . צריך לבנות בפריפריות . וכל זה צריך להתבצע מהר ועכשיו. התקציבים לכך צריכים להילקח מכולם מהביטחון מהחינוך ואפילו מהרווחה שזה יעשה תפטר בעיית מעמד הבינים בישראל בהצלחה.
ללפיד  | 01.04.13
162.
לפחות לגברת כהן יש דירה .....לנו אין זמן לחשוב לקנות דירה לילדים
הדוגמא הזו לפחות ברת מזל בדבר אחד שהם הספיקו לקנות דירה לפני שחגיגת מחירי החזירים החלה.. לנו כמשפחה שרואים באופק את גיל 40 לא נותר אלא להתפלל שיקרה איזה נס ומחירי הדירות יתמתנו, ולא אנחנו לא משלים את עצמנו שיהיה מהפך גדול אבל לפחות שיהיה לנו קורת גג שנוכל להוריש את דירתנו הצנועה.
מעמד הביניים | 01.04.13
161.
לכותבים ששואלים מה קורה לזוג שמרוויח יחד 8000, אני שואלת:
הסתכלתם בתלוש השכר שלכם בשורה של מס הכנסה? בשורה של מס בריאות? בשורה של ביטוח לאומי? עכשיו תדמיינו מה קורה בשורות האלו של האנשים שמרוויחים יחד מעל 20000 ש"ח ותשאלו שוב, מי מחזיק את המדינה? ומי כאן צריך לשאול, מה נעשה עם כספי המיסים?
מ | 01.04.13
160.
גם מי שמרויח 20 לא יכול לקנות דירה
הבעיה שכולם פה מסתכלים על המשכורת. המשכורת לא קובעת כלום, מה שקובע זה ההון של ההורים והנכסים של ההורים. מיש אין לו עזרה מההורים מגורש מהארץ. ככה זה פה. אנחנו מרויחים טוב מאוד, מה שנקרא עשירון עליון, ועדיין לא נוכל לקנות דירה לעולם במחירים האלה. וגם ככה בהיי טק בגיל 40 לא תהיה לנו עבודה יותר. צריך להוריד את מחירי הדיור, ולמסות את הירושות והנכסים.
מהנדסת | 01.04.13
158.
9000 ש"ח נטו ועדיין לא סוגרת חודש..
מר לפיד היקר, אני בת 31, אקדמאית ולאחר שירות צבאי מלא,גדלתי במשפחה שהאמצעים שלה היו דלים ואת כל מה שהשגתי , השגתי בעבודה קשה ויזע ללא תמיכה וסיוע מאף אחד ובטח לא מהמדינה שבה נולדתי וגדלתי. בגיל 31 עם משכורת ממצועת של בין 9000-9500 ש"ח נטו בחודש מצאתי את עצמי חוזרת להורים. יוקר המחייה פה פשוט מטורף, שכר הדירה שלי נע בין 2000-2800 ש"ח ולא רק במרכז, חיפשתי דיור זול יותר בפריפריות וגם שם להפתעתי המחירים הרקיעו שחקים.. אחזקת הרכב + הוצאות דלק , ביטוחים וכו" מגיעים ל-2000 ש"ח (על רכב ליסינג מהחברה גם משלמים שווי מס גבוה). לחסוך ולהגיע לדיור הוא הגדר חלום עבורי, למעשה אם הייתי יודעת שלאחר שנים של לימודים ועבודה קשה, אמצא את עצמי חוזרת להורים, הייתי מסימת את שירותי הצבאי ועוזבת את הארץ הזו... כיום כשאני מדברת עם חברה לחקראת סיום השירותי הצבאי או לאחר לימודים אקדמאיים, אני ממליצה לכולם לעזוב את הארץ הזו שאוכלת יושביה....
karan | 01.04.13
157.
בוקר טוב
20 אלף שקל בחודש הלוואי עליי, אני מפרנס יחיד יש לי לפרנס שלש נפשות עובד בשתי מקומות מס הכנסה קורע אותי במקום השני כאילו זה מותרות במקום לעזור להתקדם דוחקים אותך למטה כמה שאפשר, הדלק לבד זה שליש מהמשכרות . למצוא עבודה לאשתי זה סיפור היא מורה בהשכלתה ומובטלת סיפור של עוד רבבות מורות במגזר אז אל תדברו איתי על הגברת מחדרה אוו נכון יקח עוד המון זמן שיחשוב על סמיר או סמירה כי זה פרט שולי במדינה גם אצלי לקנות דירה זה לא חלום זה פנטזיה
אמיר  | 01.04.13
156.
חחח רק חסר פה פוסט של:
"על מה הוא מדבר?!?! 20 אלף בחודש?!?! אנחנו משפחה חרדית של 16 נפשות שאינה עובדת ולא עבדה מעולם, ולא מצליחים לסגור את החודש עם הקצבה החודשית הזעומה שלנו!! מה איתנווו??? איך זה שדואגים למשפחת כהן שמרוויחה כל כך הרבה?!?! הלוואי עלינו קצבה של 20 אלף לא היינו מתלוננים בכלל!" זה בציניות כן...
 | 01.04.13
153.
מצטער שהצבעתי בשבילך
איך שר אוצר מתייחס ל- 20 אלף שקל בחודש כאילו זה כלום ומסכנה הגברת וצריך לבכות. וכל פקידי האוצר והשר מקיימים דיונים של שעות וימים כדי למצוא דרך לעזור למשפחה שמרויחה 20 אלף ויש לה דירה שלה ללא משכנתא. ממש מסכנים צריך אחת ולתמיד להגדיר מה זה מעמד הביניים. שר אוצר שהרויח לפני שנבחר מאות אלפי שקלים בחודש , סביר שירגיש מסכנות על משפחה שמרויחה 20 אלף. אוי לנו על ממשלה שכזאת !!!!!
רם גרנות | 01.04.13
150.
שטייניץ הפך לבדיחה בגלל נערי האוצר ואתה מתחיל לעשות את אותה הטעות.
יש סביבך קלקלנים ולא כלכלנים,איך לפתור את מצב הכלכלה בארץ יודעים רוב הלא מחוברים במדינה אם תתעקש לשמוע רק את אוכלי החינם שמרוויחים יותר מיצירת נזק מתועלת לכולנו אז אתה הולך לבזבז שנים בלי תוצאות. הפתרון : תקשיב להרצאות של ירון זליכה,כול הצעה מי נערי האוצר תבטל או תעשה הפוך, תתחיל להתייעץ אם אנשים אמיצים ולא עם אנשים שאומרים לך אתה צודק אבל יפריעו לך לבצע לכן תבצע חלקית, אותם תרחיק ממך כמו מאש.
אלי | 01.04.13
148.
מה נתפסתם על ה-20 אלף.. תצמדו לרעיון!! קדימה יאיר!!
מי שיוזל לגב' יוזל לכל אישה שעובדת בישראל.. הדרך היא לנסות להשפיע על חיי הפרט במדינה בצורה כזו שמשפחה שבה שני ההורים עובדים, שיש להם ילדים, ושרוצים לחיות ברמה שבה עדיין יהיה מרדף יומיומי אבל לא "הישרדות" כמו שמתקיימת היום. יאיר אני איתך ובצורת חשיבה שלך, מי שהולך נגדך כנראה ופשוט לא מבין את המסר ויש לו בעיה כי אתה כבר נבחרת אפשר להיות לטובתך ולעזור לך להוביל שינוי או ללכת מנגד ולגרום רק לנזק ולחוסר רצון לעזור. אז חבר'ה מספיק תנו ליאיר לחפש בשביל כולנו את הכסף. נ.ב - תמיד יהיו האנשים שייאבקו בשביל כסף וגם נגד האנשים שמנסים להוביל שינוי. הגיע הזמן שהשינוי יגיע אצלנו אצל כל האזרחים. דיי לבזבזנות. חבר'ה שאחרי צבא קדימה לחסוך כל שקל כשעוד יש הקלות במס במקום טיולים טפשיים.
תבינו | 01.04.13
147.
לגמור החודש
עם כל הכבוד למי שהצבעתי עבורו בבחירות אלה גם אנשים הגרים בגדרה ומרויחים ביחד כ 14000 ש"ח בחודש גידלו ילדים מלח הארץ ששרתו בצבא שנסעו ללמוד בחו"ל על חשבונם כי להורים לא היה לממן הלימודים ומשרוצים לחזור לארץ ולהמשיך את חייהם בארץ אינם יכולים .. בוטלו כל ההטבות לתושבים חוזרים .האם לא מגיע לילדים אלה שנתנו את כל כולם למדינה כי יקבלו לפחות אותן ההטבות של עולים חדשים ואז יוכלו לתרום למדינה גם ממרצם גם מהשכלתם ?.הם הרי לא רוצים להיות טפילים של מדינת ישראל יאיר לפיד הגיע הזמן שמישהו יטפל גם בכך גם הם מהמעמד הבינוני ומגיע להם לכל הדעות
יעל | 01.04.13
142.
לכל מי ש"חלום חייו" זה להרויח 20 אלף ש"ח בחודש
אתם יודעים שצריך לעבוד בשביל זה? אתם יודעים שצריך להשקיע בלימודים, לותר על שעות פנאי, לותר על שעות שינה, לעבוד קשה, קשה מאוד, קשה באופן שרוב הבטלנים בכלל לא מסוגלים לתאר, לשלם הרבה מיסים, וכמו שיאיר לפיד אומר - באמת להחזיק על הכתפיים את כל הכלכלה הישראלית. ושתדעו לכם שהאנשים האלה בדרך כלל לא מסתפקים רק בעבודה תמורת השכר. רובם הם גם אלה שעושים מילואים, שמתנדבים לכל מה שצריך ושמחזיקים על הגב שלהם גם את כל החברה הישראלית ולא רק את הכלכלה. רוצים להרוויח 20 אלף ש"ח בחודש? תתחילו לעבוד! עכשיו!
צביקה | 01.04.13
141.
הסבר אפשרי לכל מי שתופס את הראש...
מר לפיד מבקש לעזור לאלו שעל גבם מתנהלת המדינה - משלמי המסים, אשר תרומתם למשק היא גדולה יחסית אולם בשל העול הכבד (מסים...) ויוקר המחייה הם אינם מתוגמלים על נשיאתם בעול. ההנחה היא שאם קבוצת אוכלוסיה זו תקבל עזרה ישירה שאר קבוצות האוכלוסיה יהנו גם כן, בעקיפין (הגדלת הצריכה תביא ליצירת עבודה וכו'). הבעיה עם עזרה ישירה לקבוצות החלשות ביותר, באמצעות קיצבאות למשל, היא שהתרומה שלהן למשק נמוכה ובמקרים מסויימים לא קיימת ולכן סיוע כזה עשוי להביא לשקיעת הכלכלה כולה.נראה לי שזאת הסיבה שלפיד מבקש להתייחס דווקא לגב' כהן עם ה- 20 אלף ולא לגב' לוי עם ה- 5 אלפים.
אריאל | 01.04.13
137.
גרה בדירה לא שלי עובדת במשרה מלאה וכך גם בעלי
בקושי רב מגיעים ל 10000 ש"ח וכל תשלום שמגיע גורם לנו לבלוע את הרוק... בעלי חולה סכרת,בקושי מסוגל לתפקד וכל יום שקם לעבודה הוא נס תרופות לבד 500 ש"ח (עם המשלים) ,מחייה, אחזקת בית ו - 2 ילדים בוגרים,לא יכולים לוותר על האוטו הטרנטה כי הוא ה"רגליים" לטיפולים רפואיים וקצת לנשום אויר צח... על נסיעה לחו"ל מזמן ויתרנו . פנסייה ? למי יש כסף לזה ??פשוט מותרות אז אולי תצאו מהבועה ותסתכלו גם עלינו ? ומה לגביי תספורת לאנשים שלא מוותרים על יום עבודה אך המינוס רק גדל לא רוצים הלוואות אלא לחיות בצורה סבירה ואיכותית ובראש שקט
רינה | 01.04.13
134.
לפיד קצץ תחילה בשכרם המופקע של הבכירים החזירים בחברות הציבוריות !!
הפערים החברתיים בישראל הכי גדולים בעולם לאלי יונס וחבורת השודדיפם בעניבות שכר מופקע וחזירי נראה את יאחר לפיד מקצץ תחילה בחזירים ובטייקונים שעשו הונם ביחד עם נערי האוצר לשעבר בקומבינות ע"ח הציבור !! לאשר את הצעת החוק של הח"כים חיים כץ ושלי יחימוביץ שבכיר בחברה ציבורית לא ישתכר יותר מפי חמישים מהשכר הנמוך בחברה !!
יקי | 01.04.13
133.
הוא נתן אותה כדוגמא! מספיק עם הסרט. ואם הוא היה מביא לדוגמא משפחה שמביאה פחות?
אם גברת כהן שלו מחדרה, יחד עם בן זוגה, היו מביאים 8000 ש"ח? אז הייתם אומרים, בסדר - "מה עם גב' כהן שלא מוצאת עבודה?". זו דוגמא. התפקיד זה לעזור גם לאלה שמביאים שכר מינימום, כי לשבור חסמי תחרות יעזור גם להם... וגם לאלה שלא קנו עדיין דירה (כמו הילדים של אותה גב' כהן). אם אתם מחוץ למעגל העבודה או חיים בדרך שרחוקה מאוד מהסטנדרט הבורגני בישראל, אז בסדר - הוא לא דיבר עליכם. נכון. פעם בכמה זמן מותר לדבר דווקא על הבורגנים. בסדר?
יוני | 01.04.13
131.
סליחה אבל גברת כהן ממש לא מעמד ביניים ויש לה התנהלות כלכלית גרוע
20 אלף לזוג זה מעבר למעמד ביניים,זה שואף להרבה יותר גבוה. זוג שכל אחד מבני הזוג מרוויח 10 אלף ויותר בממוצע גס זה אולי מעמד ביניים אבל ממש לא אותו מעמד שקורס ושכולם מדברים עליו. זוג כזה יכול בצורה חופשית בחיסכון של חצי שנה לממן לעצמו אחלה של חופשה בחו"ל. זוג שמרוויח סכום כזה ולא יכול לסגור את החודש זה זוג שההתנהלות הכלכלית שלהם גרוע מאוד ורק הם אשמים בזה.
דוד | 01.04.13
130.
אני רוצה להגיב פה לגבי משכורות זה דבר נתון לשינוי זה לא משהו קבוע.
יום אחד אדם עובד מחר מפוטר ומוצא עבודה עם פחות שכר. אז נא לא לאבחן אנשים לפי המשכורת שלהם. מה זה משנה את המדינה אם הבן אדם מרוויח איקס כסף? שיקחו ממי שיש לו הרבה מאוד זה אני מסכימה (עשירונים) אבל: למה לעשות קטגוריות לפי שכר???? למה המדינה לוקחת המון כסף מאנשים שמשתכרים נניח X ואחר כך הם נניח ישתכרו פחות אז המדינה תחזיר להם את הכסף שלקחה????????? מה פתאום. זה חוצפה מדרגה ראשונה. לא יעלה על הדעת מדינת החלמאים.
 | 01.04.13
129.
עצרו רגע
חשבתם עלי בת 70 חיה מביטוח לאומי 2700 ללא פנסיה , כל חיי עבדתי ועתה לעת זיקנה מזה אני חיה, ואתם מתוכחים על משכורות של 20000 ש"ח? מה מר לפיד יעזור לי,? ומה הוא מבין בלחיות בדוחק, כמו ששלי יחימוביץ אמרה, ביבי לפיד, בנט, וציפי , כ ו ל כ ם חייתם בעושר לא ידעתם מה זה מחסור. ולא ידעים מה זה רחמים.בזמני לא היה חוק פנסיה. מרחמים רק על ניצולי שואה, עם כל הכבוד מה איתנו? אני מתחת לקו העוני עמוק באדמה.
נונה | 01.04.13
127.
חלום חיי
יאיר לפיד שר אוצר נכבד חלום חיי זה לקבל משכורת ש ל 20000 שקל בחודש אני היה המאושר ביותר עלי אדמות . בלי טענות אם חסכונות לכל ילדיי וגם לשכנים אסע כל שנה לח"ול . אני חושב שכאן מתחילה בעיה עמוקה מאד בדור שלך וכל בני ה40 + שאתם לא יודעים לא מבינים איך לקיים משפחה ולכלכל נכון את חייכם אבל אותי מדאיגה העובדה שמחכתה בלי להניד עפעף ובלי בושה 40% מתושבי ישראל שבקושי רב מגיעים שני בני הזוג ל8000 שקל ויש את אלה שגם ל5000 שקל לא מגיעים העם הם כלבים ?מוקצים? שישברו את הראש ? מה עליהם איך הם צרכים להבין את המשמרת שלך העם עבדה על כולנו?
צחי | 01.04.13
122.
אל שר האוצר שבחרתי בו
מה סכום הכסף , אילו היו כל עובדי החשמל ,מהגדול עד הקטן ,משלמים עבור החשמל שהם צורכים כל חודש ? האם סך הכל לא יכסה את הגירעון של החברה? בתקוה שהשר יפעל להפסקת הפטור מתשלום כסף מעובדי חברת החשמל עבור צריכת החשמל במגוריהם . אני מאמין באמונה שלמה שהשר יפעל ברצינות ובמהירות .
כזום יעקב  | 01.04.13
121.
במקום לתקוף אותו צריך לעודד אותו
בסך הכל משב רוח מרענן וחשיבה אחרת לחלוטין שכן יש לה סיכוי להצליח. יש לנו נטייה להיות ציניים כי המדינאים שלנו חינכו אותנו להיות כאלו, אבל רק ביחד ועם פרגון אפשר להזיז כאן משהו. לשבת בצד ולקטר על כוס קפה מעולם לא עזר לאף אחד. רובנו הקוראים כאן במצוקה ולא משנה כמה אנחנו מרוויחים...אנחנו עובדים למחייתנו ובסך הכל רוצים קורת גג ולחם בערב ולישון בשקט בלי דאגות. בא מישהו שמבין אותנו והולך לקיצוניות שאפילו שאנשים קורעים תתחת ומקבלים 20K לא סוגרים את החודש, אז על זה אתם נתקעים? על זה שגברת כהן הבדיונית מרוויחה יותר ממכם? נו באמת...
אני | 01.04.13
117.
מה יקרה לאנשים שבאמת משרתים את המדינה ומתקיימים ממשכורות עד 6000 ופחות ?
מה יקרה לאנשים שבאמת משרתים את המדינה ומתקיימים ממשכורות עד 6000 ופחות ? לא נחשבים ? כנראה . אתה צריך לדואג לכל העם יש משפחות שחיים מתחת לקוו העוני כמוני אני ואשתי מורים כל אחד פחות מחצי משרה עם ילדים והרבה מינוס ומחפשים עבודה במשרד חינוך ומחוץ אנחנו רוצים רק לשרוד אז על זה אדוני השר תחשוב איך להשלים לנו תקציבים למשרד חינוך ולהשלמת משרות של המורים העניים שלא מגיעים למשכורת 6000 ש"ח ולצערי בתכנית החדשה אין אפשרות לעבוד ולהתעסק במשהו אחר חוץ מעבודת בית ספר כי התכנית העמיסה שעות עבודה הרבה על המורים אפילו בבית ללא תשלום אז אולי תחשבו עוד פעם לתכניות הללו ששוחקים וטוחנים המורים .
מורה במשרד חינוך | 01.04.13
114.
תפקידו של שר האוצר
תפקידך שר אוצר יקר, הוא לא כל כך לדאוג לגב, כהן ,אלא קודם כל לדאוג לסלק את הזוג המגעיל מהממשלה ומחיינו בכלל.כל זמן שהפרזיט המגעיל הוא ראש הממשלה בעזרת מיס פיגי לא יקרה שום דבר טוב במדינה.חייבים להתחיל פרוייקט לאומי, לסלק את הזבל מחיינו ומראשות ממשלתנו.
דג | 01.04.13
113.
תתחיל בזה מר לפיד שפקידי האוצר יראו במשרד האוצר בו הם משרתים עיקר הקריירה שלהם...
...ולא מקפצה לתפקידים עתידיים אצל הפירמות הגדולות של הטייקונים. כי מזה נובע הכל, הציפייה שלהם לקפוץ באמצע שנות ה-4 0 שלהם למשרות השמנות אצל הטייקונים גורמות להם לראות את צרכי מעסיקיהם העתידיים ולא את צרכיה של אותה "גב' כהן". תבין זאת ואז אולי תוכל להצליח במה שלקחת על עצמך. אינני מתומכיך אבל אני מצפה להצלחתך.
ציוני. | 01.04.13
112.
רוצה לעזור לגברת כהן? קצץ בהוצאות הממשלה ותוריד מיסים!
הנתונים אינם משקרים - כל מדינה שקיצצה בבירוקרטיה, צמצמה את הוצאות הממשלה, הורידה מיסים ואפשרה לשוק החופשי לפרוח - זכתה לצמיחה ולחיזוק מעמד הביניים. כל מדינה שהגבירה את הרגולציה על המשק, הרחיבה את הוצאות הממשלה, העלתה מיסים - קיבלה בתמורה מיתון, עוני ולבסוף גם משבר חובות. פחות ממשלה = פחות עוני.
אורן | 01.04.13
110.
מעמד הבניים
לפיד גאון, הרי זה חשבון פשוט - תעבדו קשה תקבלו בחזרה מספיק בשביל להתקיים בכבוד ואם לא לא תקבלו בחזרה. תקראו את הכתבה, מעמד הביינים זה מעמד שמשרת בצבא, לומד במוסדות להשכלה גבוה, עובד והכי חשוב משלם מסים מאוד גבוהים. לאלה שחולמים לקבל 20 אלף אני יכול להגיד שמי שמקבל 20 אלף משלם 7 אלף מסים כל חודש! כל שנה! אז כל אלה שחולמים על המשכרות של 20 ויותר צריכים לשאול את עצמם האם הם למדו 4 שנים באוניברסיטה וכו' וכו' מי שתורם יותר מקבל בחזה יותר. אוי וואווי אם זה היה אחרת!
מבין עניין | 01.04.13
109.
ומה עם סה"כ ההכנסה של שני בני הזוג לא עולה על 9000 ש"ח לחודש ובמינוסים כל הזמן?
אני ואישתי מרוויחים יחד פחות מ 9000 ש"ח לחודש , כנראה לא נהיה בקטגוריה שמעניינת את שר האוצר .. מה יקרה לאנשים שבאמת משרתים את המדינה ומתקיימים ממשכורות עד 6000 ופחות ? לא נחשבים ? כנראה שכן .
שכיר  | 01.04.13
108.
יאיר! לפני הכל אתה חייב לאזן גיליונות אקסל
בכל יום שעובר ולאחר כל הצהרה/פייסבוק שלך אני מתחיל לדאוג עוד יותר. לגברת כהן מחדרה יהיה טוב יותר אם גיליונות האקסל יהיו מאוזנים. אם לא כך הרי שכולנו נחיה בגן עדן של שוטים וביום בהיר לא רחוק הכל יתפוצץ לנו בפרצוף. יאיר! במקום לטפל בשורש הבעיות אתה ממשיך בפופוליזם. קל יותר לעסוק בהצהרות על הדאגה למעמד הביניים, אבל זה יגיע רק מעבודה קשה ולא נעימה מול בעיות היסוד של המשק. משלהי שנות השבעים עד מחצית שנות השמונים נדבקו לסיסמא "להטיב עם העם" וזו הובילה את המדינה לקטסטרופה נוראית ולאינפלציה של 600% בשנה. בעיות היסוד נותרו בעינן ויש תחילה לטפל בהן (איזון גיליונות אקסל) ולאחריהן תגיע הישועה לגברת כהן מחדרה. אם לא תנהג כך הרי שגן העדן של השוטים ימשיך לנהוג בכיפה ואנו כולנו נתדרדר כלכלית למקום גרוע הרבה יותר.
ברק | 01.04.13
107.
תבינו 20 אלף ברוטו זה לא מיליונרים! הם מרוויחים את כספם ביושר ומגיע להם!
מצחיק שכל התגובות שמצדיקות את הניסיון של לפיד נקטלות, בעוד התגובות הבכייניות חוגגות! זה אנשים שלמדו קשה, ועובדים קשה כדי להגיע לשכר הזה. אם אתם מרוויחים פחות, זה לא הופך אנשים שמרוויחים יותר ממכם לעשירים! וכן, מגיע להם להנות מהעבודה הקשה שלהם ולא לשלם 50% מס הכנסה ועוד מיליון מיסים בלי שום תמורה!! כי הם אלו שמחזיקים את המדינה ואת אלה שלא משלמים מיסים או משלמים מיסים מופחתים בגלל שכר נמוך. תצאו קצת מהבועה של "מה איתי, מה איתי!" חלאס!
 | 01.04.13
106.
דיי להתבכיין!! הוא צודק!
כל אלה שבוכים שהם מרוויחים ביחד כזוג 10,000 שקל, אז וואלה זה אומר שכנראה לא רכשתם מקצוע, לא השקעתם, ועכשיו אתם תקועים באיזה מוקד שירות ועושים מינימוס. אז עם כל הכבוד, הרבה מהתנאים הסוציאלים שאתם מקבלים משולמים על ידי זוגות כמו משפחת כהן, וגם אם הייתם בחו"ל לא הייתם מגיעים רחוק יותר ללא השכלה ומקצוע. הוא מדבר על אנשים שהלכו ללמוד באוניברסיטה, רכשו השכלה, מקצוע, כביכול דאגו לעתיד שלהם וואלה עדיין מתקשים להתקיים לאור יוקר המחייה, כשבמדינות אחרות הם היו חיים הרבה יותר טוב. אם אנשים כאלה ימשיכו להגר לחו"ל המדינה תקרוס, כי הם אלו שמחזיקים אותה, ולכן להם צריך לדאוג!!
 | 01.04.13
104.
פשוט בדיחה
בדור הפייסבוק פשוט הביאו לכם פוליטיקאי מהפייסבוק.. אמממ בואו נחשוב, הבנאדם כותב יפה... הוא יכול לדחוף הרבה שטויות בתוך טקסט , הוא יכול לגרום למשהו מגעיל להישמע נעים וערב לאוזן. יצרו "קשר" בין הרדם לבוחר שלו.. ווואוווו איזה עתיד.... חבר'ה, שום דבר לא משתנה כמו שאתם רוצים שהוא ישתנה. גם אם יש שינויים בסדר גודל כזה ניתן לראות רק לאחר שנים אתם מבקשים לראות תמונה של 20 שנה בתוך שנה אחת וזה לא יכול לקראות.. האדם הפשוט במחשבתו צריך לקבל את הדברים ולהאמין.
 | 01.04.13
103.
תפסיקו להתבכיין, ש20 זה חלום. מי שמקבל 5000 בחודם לא משלם מיסים
מי שלא משלם מיסים, לא עוזר למדינה. כדי שיהיה מה לתת לו - צריך שמי שמרוויח 20 אלף, לא יחיה פה בהמתנה מתמדת למצוא דרך לברוח לארץ אחרת. כשהייתי בבית ספר, מתוך 15 חברים שלי (היום כולם עם תואר, ורובם בהייטק), היה רק 1 שאמר בפירוש - אני רוכש תואר, מסיים צבא (או אם אצליח אברח עם קב"ן), ואף מפה למדינה נורמלית. כל השאר צחקו עליו, עכשיו כולם מבינים אותו. במיוחד אלה שגרים מחוץ לגוש דן, ומשלמים רבע מהשכר על מותרות הנקראת "רכב"... ורועים בית באור יום רק פעמיים בשבוע.
 | 01.04.13
101.
להחליף את העם!
שאפו למגיב 46 - היא הנותנת (לפי שמבין עיברית ): אם גב' כהן לא מצליחה לחלום על דירה (לקנייה או להשכרה) לילדיה - קל וחומר אלו שהכנסותיהם/ן אף נמוכות. ומה עניין שמאל וימין כאן? גילוי נאות: לא הצבעתי עבורו. וחוץ מזה - כל המתלוננים הרי מגיבים מהסמארטפונים או הלפטופים או האייפודים שלהם, שאו שרכשו בכספם או קיבלו בעבודה. אז שבו בשקט ותנו לו לעבוד: או שיצליח, ואז אולי תשמחו. או להיכשל - ואז בטח ובטח תשמחו. כי ככה זה עם העם הזה. ומה הבעיה עם ההתקשרות שלו עם הציבור? הקודמים בכלל דיברו איתכם?
שמוליק | 01.04.13
100.
שר האוצר לפיד שלום רב
קראתי את הכתבה שלך בעיון רב. אני בת 65 חד הורית ללא שום מזונותץ. מגדלת ילדה בת 16 לבד ומקבלת קצבת זקנה ותוספת עבורא הילדה סך הכל 2700 שקל. עבדתי 40 שניה במוסדות צבורים. אסור לי להרווח יותר מ6000 שקל בחודש אחרת אאבד את ה700 שקל של הילדה ואולי גם חלק מקצבת הזקנה. אני עובדת 12 שעות ביום ומרוויחה יותר. נראה לך צודק. האם המדינה רוצה שאחיה או אגנוב או אעלים הכנסות רק כדי שלא יםפגעו ב700 שקל של הילדה?
כהן | 01.04.13
99.
מר לפיד תפקידך לדאוג לקידום צריכה כחול לבן והשקעה בתשתיות
ליצור מקומות עבודה שהשכר בהם לא יהיה 4000 ש"ח אלה לפחות 8000 ש"ח זה מה שיוציא את הכלכלה מאוברדרפט לא גברת כהן היקרה שאם כל הכבוד עם יש לה דירה בלי משכנתא מספיק לה גם 16000 אלף לביזבוזים 3000 לחסוך ועוד 1000 מיסים לא יקרה לה כלום, מאחל ל50% ממשפחות עם ישראל
כושי  | 01.04.13
95.
לא רק גברת כהן סובלת, גם אני, מר רוזנבלום. מרוויח בערך כמו שהוא רשם, ובקושי גומר את החודש
אבל לי יש פתרון, אני כבר החלטתי. במקום לכלכל את פקידי האוצר ואת הטייקונים ואת הפריזיטים אשר לא תורמים דבר למדינת ישראל,, אני קם והולך מכאן. מדינת ישראל הפכה לארץ עושקת יושביה. כן, את רוב יושבה עושקים, ומעבירים את הכספים לאלו שלא תורמים דבר למדינה, ואת הפנסיה שלי מקצצים ומעבירים לטייקונים (ע"ע תספורת). ובין לבין, חברות הביטוח, הבנקים והממשלה, גוזלים את פירות עבודתי ומנסים להפוך אותי לעבד. לא מאמין ללפיד, לא מאמין לביביניהו וכנופייתו. אני הולך מכאן. ולא, אני לא אחזור לכתוב טוקבקים כשלא הייה כאן- אין לי עניין בלעג לרש, ולא בדבר אחר הדומה לכך. על התוצאות העגומות אותן הבוחר הישראלי והעם בישראל אשר לא מסוגל להרים מאבק צודק כנגד אלו שעושקים אותו, אסתכל מהצד בצער.
מר רוזנבלום | 01.04.13
94.
תירגעו הוא מדבר לעניין
עד שבא פוליטיקאי שאומר גם אחרי הבחירות מה שאמר לפני, כולכם קופצים בטענות. גברת כהן עם 20K זו רק דוגמא כדי להמחיש שגם עם הכנסה גבוהה בהרבה מהממוצע קשה לחיות במדינה. אני שמח שאחרי המון שנים יש שר אוצר שמתמקד במעמד הביניים. לא הצבעתי לו הפעם אבל אם ימשיך ככה יקבל את הקול שלי בבחירות הבאות.
שכיר | 01.04.13
93.
קצת סדר
הכוונה היא לא לעזור למשפ' כהן על מנת שרק משפ' כהן תהנה הכוונה לעזור למש' כהן כדי שיהיה להם כדאי להתאמץ ולעבוד קשה ושהם יקבלו תמורה בעד העבודה שלהם. במקרה זה יהיה כדאי להם לצאת לעבוד על חשבון הזמן הפנוי שלהם ולשאוף להרוויח יותר וכך כולם מרויחים, להם ישאר יותר הם ישלמו יותר מיסים שיממנו את החלשים הם ייצרו יותר כך שיווצרו מקומות עבודה חדשים וכדו'. בעצם כך עובדת השיטה הקפיטליסטית. הרי את המוכשרים צריך לעודד כדי שלכלנו יהיה פה טוב יותר הם אלה המושכים את הרכבת. ובנימה קצת ביקורתית כדי לטפל ביוקר המחיה על שר האוצר לטפל בריכוזיות היתר ולשחרר חסמים. לא יתכן שעסקים קטנים לא יוכלו להתחרות בחברות גדלות ושהגדולים ירמסו את הקטנים שכן אנו חוזרים לנקודת ההתחלה זוג מצליח (20000 נטו) שהשיקול להביא ילד שלישי לעולם הוא כלכלי.
אבי | 01.04.13
90.
שר אוצר הדואג לבעלי הדירות ולמטיילים לחו"ל !
מה עם מר כהן וגברת כהן שכל אחד מהם מרוויח משכורת מינימום, ויחד משתכרים פחות מ-9000 ש"ח ??? מה אתם, ששרתו בצבא ובסך הכל רוצים לגדל בכבוד 2 ילדים ? האם אותם שר האוצר מחק מרשימת האזרחים שיש לחשוב על עתידם, וכמובן גם על ההווה שלהם? איך הם יגיעו לדירה ? ב ו ש ה !!!
שרי | 01.04.13
89.
אני עו"ד ולא מגרד 10,000 ש"ח נטו בחודש.
על מה אתה מדבר מר לפיד ? גב' כהן אולי מרוויחה 20,000 ש"ח מאחר שבעלה עובד בהייטק ומרוויח 15,000 ש"ח בחודש והיא מרוויחה אולי 5,000. בגיל 45 בעלה ימצא עצמו מחוץ למעגל העבודה, כשהוא ייאלץ לעבוד כטכנאי מחשבים ולהשתכר 7,000 ש"ח בחודש וכשההוצאות שלהם רק יילכו ויגדלו. מי שלא חווה מעולם מה היא הישרדות כלכלית, חי בסרט שרוב מעמד הביניים פה מרוויח 20,000 נטו בחודש. אני מכיר עו"ד ורואי חשבון שבקושי שורדים. יש פה הצפה באקדמאים וכבר ידוע לכולם שהשכלה היא לא ערובה להצלחה כלכלית. מנשה המוסכניק עושה 40,000 ש"ח בחודש כשעל כל תיקון קטן במוסך הוא גובה 1,000 ש"ח. לפני שאתה מציע פתרונות, אבחן קודם כל את הבעיה. הבעיה היא שהמשכורת נמוכות ביחס להוצאות שנדרשות פה. האוכל כאן מאוד יקר. הדיור מאוד יקר. המיסים יקרים. אם אתה רוצה להיות עצמאי, מס הכנסה, מע,מ וביטוח לאומי הופכים להיות שותפים סמויים שלך וזאת הסיבה שרוב העסקים הקטנים לא מחזיקים מעמד אפילו שנה. צריך לעודד עסקים קטנים ולא לסחוט אותם באין סוף מיסים ובירוקרטיה חונקת. הגיע הזמן לתת פטור לעסקים קטנים ממיסים מתחת לסף הכנסה שנתי מסויים. זה יתן צמיחה לכלכלה ויתן מוטיבציה לאנשים לפתח עסקים. המשפט שלך על גב' כהן הוא רק בכאילו. אתה מנסה לעשות מקבילה לגב' מסעודה משדרות אבל כניראה שאתה באמת מנותק ממה שקורה פה באמת. כניראה שאף פעם לא נאלצת לחשוב פעמיים האם לקנות את הפרי הזה בסופר כי הוא עולה 15 ש"ח לקילו ובכמה עלתה לך המשכנתא החודש ומה הריבית שאתה משלם לבנק על המינוס.
שכיר  | 01.04.13
88.
יש כאלו שמצבם עוד יותר קשה ממשפ' כהן
הצבעתי עבורך בבחירות כי חשתי שבאמת אכפת לך ממעמד הביניים של המדינה. שמעתי אותך בכינוס בירושלים והתרשמתי שהכנת טוב טוב את שעורי הבית לפני שהצגת את מועמדותך לכנסת. יש כאלו שהם אפילו פחות ממעמד הביניים. לדוגמה אני: בעלי נפצע קשה מאד במלחמת יום הכיפורים. במשך 17 שנים לאחר מכן לא יכולתי לעבוד במישרה מלאה כי טיפלתי בו. בגלל מצבו הפיזי הקשה, התדרדר גם מצבו הנפשי וזה גרם למשברים כלכלים במשפחה ולגירושינו. חזרתי לעבודה מלאה בגיל מבוגר והשנה אני נאלצת לפרוש בגלל הגיל. הפנסיה שלי מאד נמוכה וגם הביטוח הלאומי לא יעזור כל כך ואני אאלץ להמשיך לעבוד בשכר נמוך בכל מיני עבודות מזדמנות. גם כאשר עבדתי במישרה מלאה השכר השנתי שלי לא השתווה לשכר חודשי של עובדים בכירים בחב' חשמל, רופאים, מנהלים בבנקים ועוד ועוד. בברכה.
אילה | 01.04.13
87.
20000 ברוטו או נטו?
אם נטו, צריך לדבר על איך מלמדים את גב כהן לנהל את חשבונות הבית בחוכמה. באמת לא חייבים לנסוע לחול כל שנתיים. ולא ברור למה המדינה צריכה לממן דירה לילדים שלה. כן צריך לממן להם חינוך כדי שיעבדו כשיגדלו ויהיו מסוגלים על הרגליים בכוחות עצמם: לשכור דירה מהמשכורת או לחסוך לדירה. משכנתא של 5000 שח ממשכורת 20000 נטו זה לא בשמיים. נהוג ששליש מהמשכורת הולכת לדיור. רוצים לעזור? החשיבו הוצאות דיור כפטורות ממס. אז גם 5000 שח ממשכורת ברוטו של 20000, שזה יותר קרוב למעמד ביניים, זה כבר לא נורא.
מעמד ביניים | 01.04.13
85.
על המצב שמתואר בכתבה נאמר "שאלה יהיו הצרות שלנו"
אם יש להורים דירה משלהם והבעיה היחידה שלהם היא שלא יוכלו לקנות דירות לילדים, מצבם טוב. המצב שצריך לתקן הוא שבלי עזרת ההורים, אין לילדים סיכוי לקנות דירות בכוחות עצמם. אנשים אמורים להיות מסוגלים לקנות לעצמם מגורים צנועים ומספיקים לאחר חיסכון סביר של שנות עבודה בודדות.
טל | 01.04.13
81.
אם גב' כהן מרוויחה 20 אלף ולא גומרת את החודש- כנראה שהיא הבעיה!
מספיק לדבר בסיסמאות! האם הבעיה שלנו היא אותם אנשים שמרוויחים 20 אלף ולא גומרים את החודש?! אותם אנשים שמרוויחים 20 אלף בחודש ולא גומרים את החודש, צריכים לבדוק טוב טוב את עצמם לפני שהם באים בדרישות למדינה. העניין הזה רק מוכיח את הטענה של פקידי האוצר שהישראלים הם מפונקים ורוצים לקבל הכול בחינם מהמדינה. אין ארוחות חינם, צריך לדאוג לחלשים באמת, ולא לאלה שמרוויחים 20 אלף!
ליאור | 01.04.13
77.
גברת כהן תסכים כנראה מחוסר ברירה לקיצוצים אבל היא
מצפה להוריד את יוקר המחיה בוזמנית הגברת התחרות והיצע השירותים .היא לא פראיירית היא מצפה גם שתשלומי ההעברה ישולמו אך ורק למי שבאת לא יכול לעבוד בגלל גיל או מחלה כי היא יודעת שהקיצוץ יפול עליה וכנראה תשלם יותר מסים
אלי | 01.04.13
76.
שמי רבקה כהן ולא ריקי כהן. תחזירו לי את הכסף שנעלם מהפנסיה
אבל מה שמר לפיד אמר נכון. אך אולי במקום להתחיל לחשוב על העתיד, ושינוים מרחיקי לכת. נסו, לגרום לתשובה, שיחזיר את הכסף שגנב מהפנסיה של כולנו. זה שבעלי קרנות הפנסיה, התחפנו אליו, וויתרו לו על התספורת, כי התביישו להודות שהוא עבד אליהם, אולי הממשלה, כעת תסביר שמי שעשה תספורת, לא יוכל לנהל יותר עסק. אדם מהישוב, שפושט רגל, לא יכול להקים עסק חדש, עש שיחזיר חובות. לכן גם שתשובה, יחזיר את הכסף, וכעת יש לו במון.
רבקה כהן | 01.04.13
74.
מה אתה אומר? מר לפיד , אולי כדאי לי להתחלף עם גב. כהן?
מפרנסת יחידה , אמא לילדים וגם סבתא. מעולם לא הייתי בחו"ל. (כן, קראת טוב) אין גם חלומות על חו"ל... 25 שנה לפחות לא יצאתי לחופשה (אתה יודע, גם לא צימר או אכסניה בקטנה) גם לא סרט או הצגה....בת 50++. נטו 8000. זקנה כבר לעבודה שלי.. לא בטוח שאחזיק מעמד עד הפנסיה., בינתיים מחזיקה בשיניים (מוזנחות, שלא מצליחה לטפל בהן) לא מצליחה למצוא עבודה אחרת שניתן להתפרנס ממנה (50++ - זוכר?) בורחת ממינוס כמו מאש... לפעמים מצליחה לפעמים לא. לא מחליפה מזרון לשינה טובה יותר וטרם עברתי לצפיה במסך במקום קופסאת טלויזיה . בקיצור, לא מסכנה אבל הרבה לבד. המון דואגת. ולרוב שנתי נודדת..... נראה לי מר לפיד שזה מספיק. בטח הבנת ... מה אתה אומר? אולי כדאי לי להתחלף עם גב. כהן?
 | 01.04.13
73.
שכר המינימום יועלה ל-7,000 שקלים ברוטו בחודש!
שכר המכסימום בקרב עובדי הציבור יוגבל ל-20,000 שקלים בחודש. מגלחים מלמעלה ושופכים את היתרות למטה. אני לא מכיר את גברת כהן, אבל אני יכול לאמר בוודאות שאם כל עובדי שכר המינימום היו יוצאים לשביתה, הכלכלה כפי שאנחנו מכירים אותה היתה חדלה מלהתקיים ואז לא היתה פרנסה גם לאלה שמרוויחים 10,000 שקלים ברוטו ויותר!!!
אחד העם אחד | 01.04.13
72.
אין מה לעשות לפיד מנותק מהעם.
מי שהצביע לו הוא אותם אנשים שמרוויחים 20 אלף בחודש ולא אנשים מהמעמד הרגיל שרובו בארץ שזוגות משתכרים סביב ה12 אלף בקושי לזוג. בן אדם כמו לפיד שיש לו 20 מיליון שקל בחשבון בנק וירוויח עכשיו יפה גם בתפקיד שר אוצר לא יכול להבין אנשים ממעמד הבניים. אני במקומו הייתי יוצא מהפייסבוק ורואה את האנשים האמיתים באמת ולא דרך המחשב.
תולי | 01.04.13
67.
תורמת וגם תורמת
מר לפיד אני גם בחרתי בך אך מה לעשות אני עוד מעט בת 60 גננת בסקטור הפרטי לכן השכר שלי לא מאד גבוה נכון מעט מעל הממוצע 7000שח עם נסיעות !משלמת מיסים כמו כולם ,אין לי בית גרה בשכירות ,עוזרת לילדי לקבל תואר כך יוכלו לפרנס את עצמם בכבוד (אני מקווה).לא חולמת על בית לי או לקנות לילדי אני רק מקווה שנתתי להם את הכלים לעשות לעצמם כי אני לא יכולה מעבר לזה.כן עוד מעט צריכה לצאת לפנסיה אך מה לעשות לא נירא לי שזה יקרה לפני גיל 70 או יותר כי בפנסיה שאני אקבל לא יהיה לי לשלם שכר דירה ומחיה מינימלית זה העתיד שלי כאזרח במדינה ישראל שעובד מגיל 18 :(.אז נתחיל שיהיה אפשר לחיות משכר ממוצע ולא 10000שח שמעטים מקבלים ,שיהיה אפשר לשכור דירה במחיר אפשרי(לא חושבת אפילו לקנית דירה )שלאחזיק רכב במדינה לא יהיה כבילתי אפשרי (לצורכי אגעה לעבודה )לא לטייל או להסתובב סתם !ממש לחיות בלי מינוס בבנק שאפשר יהיה לשלם ארנונה ,מים,טלפון כן גם טלוויזיה בלי לקבל התראות או עיקולים .זה נירא לך מוגזם ,חיים משוגעים (לא דיברתי אפילו לצאת לחופש או פעם בעשר שנים לטוס לחול או לחולון :).יש לי הרגשה שרוב האוכלוסיה במצבי ומעט במצב שאתה מתאר .אני מקווה להגיע למצב של הגברת מחדרה זה בגדר שחלום לי ולעוד כמה אלפים אז בבקשה בפעם הבאה שתישב עם פקידי האוצר בישיבה אשמח שתדבר על גברת שוש מאשקלון או מכל מקום אחר בארץ שלא רק רוצה שלילדיה יהיה טוב גם היא רוצה להתקיים בארץ הזו .תודה מראש אשמח לקבל תגובה או אולי לתת לי דרכים לשנות . שוש
שוש | 01.04.13
64.
לפיד צודק!!! גם לגב.כהן מגיע היא לא החמור של המדינה ולא הכספומט
את כספה היא מרווחה ביושר יה קנאים שכמותכם... ואם הייתה חכמה הייתה נשארת בחו"ל לכמה שנים ובעלה המדען היה מרוויח יותר.. כל הכבוד לך מר לפיד אתה חכם.. זכותה של גב כהן שתוכל לעזור לקנות לבנותיה דירה וזו לא דרישה מוגזמת.. שכל הבטלנים שחיים על גבה ומקבלים ביטוח לאומי ... תלכו לעבוד (ולא היא לא רוצה לרדת מהמדינה ) על החתום גב כהן מס. 2 מר לפיד תנער את האבק מפקידי האוצר ... יש לחסוך בתחמנים המרוויחים על גבינו מדינת ישראבלוף
יולה | 01.04.13
63.
בחברות....
לפיד הנכבד. אתה דומה לקודמיך בתפקיד מלא במוטיבציה של חדשים אבל מתחיל להבין את התמונה האמיתית כאשר השינוי שאתה מביא הוא למעשה בגישה החברית מול האזרחים. אני עומד לעשות מה שקודמי עשו ואפילו בצורה יותר אכזרית אבל בחברות... כולנו אחים כולנו מבינים ומזדהים עם האמירות והעול אבל חברים תבינו אותי ותהיו חברים טובים ותכניסו את היד לכיס שגם כך נפער בו חור גדול אז מה זה משנה שהחור יגדל עוד קצת. והכי חשוב שאחרי הכל נמשיך להיות חברים.. לא כך? בהצלחה אדון לפיד הגימיק של בחירות 2013.
עופר | 01.04.13
60.
בושה וחרפה - לעזור לגברת כהן לקנות דירה לילדיה.........כנסו
מר לפיד היקר, אני בחרתי בך ויש לי ביקורת .... חצי מדינה (משק בית) מרוויח עד 16א' ש"ח בחודש ומשלמים משכנתא 4א' כל חודש וזה בצד החיובי של הסיפור. מה עם אלה שאין להם כלל הון עצמי לקנות דירה??? או אין להם הורים שיעזרו?? תתייחס בבקשה לאלה שמרוויחים 15א' בחודש , משלמים משכנתא 3-4א' ומגדלים שני ילדים בבית. בשביל זה נבחרתתתתתתתתתתתתתתתת
זיו | 01.04.13
55.
אהבתי את הגישה הרעננה והאכפתית. יש גם גב' כהן הגרושה עם ילד או שניים, מרוויחה יפה אבל אין לה
סיכוי לקנות דירה משלה כי המשכורת שלה לא השתנתה כבר 5 שנים בערך (היא בסקטור הפרטי בלי ועד עובדים שדואג לה. אמרת שצריך להיכנס בוועדי העובדים?) כל המחירים עלו בינתיים. היא נוסעת במודל 99 כי אין לה כסף להחליף. מחירי הדלק בשמיים כי הממשלה רואה בה כספומט ומה לעשות היא גרה קצת רחוק מהעבודה. היא צריכה לשלם ביטוחים פרטיים לכל דבר כי שירותי הבריאות על הפנים, לחו"ל היא לא נסעה כבר כמה שנים כי פשוטלא נשאר לה כסף לכלום.
תמר | 01.04.13
53.
מה קפצתם עליו? 20 אלף לזוג זה אכן מעמד בינוני. אני רווק ולבד מרוויח 15 אלף נטו.
מה אני, עשיר? טייקון? מעמד בינוני. ועדיין ברמת חיים שלי אני אפילו לא מתקרב לרמת החיים של עמיתיי מארה"ב. המצב בישראל על הפנים. בכסף שאני קונה אוטו יד שנייה בארה"ב הייתי יכול לקנות אוטו מפואר יותר וחדש עם 0 ק"מ. אפילו לא מדבר על דירה. בארה"ב מזמן הייתי יכול לקנות בית עם שטח גדול מיסביב באזור מבוקש, כאן חייב לחסוך לדירה עלובה של איזה 3 חדרים וגם לשלם שכירות במחיר מופקע לחלוטין. כל הכבוד ללפיד, מקווה שיצליח...
אלי | 01.04.13
47.
הילד בן ה- 50 לפיד שמע על עוד סוגי התקשרות עם הציבור חוץ מפייסבוק ?
זה מגניב, קול ואחלה-בחלה להתכתב דרך הפייסבוק. אבל כמה רצינות כבר אפשר לייחס לאדם בן 50 שמתמיד כבר 3 חודשים לאחר תום הבחירות (שלא לדבר על התקופה שלפני) להתקשר עם הציבור אך ורק (!!!) דרך הרשתות החברתיות. עיתונות, רדיו, טלוויזיה, הודעות של לשכת השר, נאומים....? כל זה כבר פאסה בשביל הסבא "המעודכן" לפיד. נשאר רק לקוות שהוא מעודכן קצת גם בתורת הכלכלה.
אוטיסט | 01.04.13
45.
האוכלוסיה שהכי זקוקה לך זה הזקנים לא לשכוח אותם
אנחנו אומנם צעירים וחזקים האוכלוסיה המבוגרת שתרמה למדינה שלנו הכי הרבה אנחנו שוכחים אותם תטפל בהם ראשונים תגיש להם כל משאבים שהם זקוקים שהם יהיו בסדר עדיפויות שלך כל האלימות כלפי האוכלוסיה החלשה הזו שאתה שומע בחדשות ואני כל הזמן מזדעזעת מחדש איך אף אחד לא שומע את זעקם הגיע הזמן שמישהו ישמע
אלמונית  | 01.04.13
42.
תשובה לשר האוצר החדש
יש לציין שרוב עמך לא מרויח 20000 שח בחודש כי רק חצי מזה הרבה זוגות חיים ממשכורת של עד 5000 שח עבור 2 עובדים במשפחה זה רק 10000 שח הם לא נוסעים פעמיים בשנה לחול אפילו לא פעם אחת ןחיים בחשש שמה אחת כמו גב כהן תבוא ותפטר אותם. זו המציאות יש בשוק העבודה הרבה מנהלים שמטרתם היחידה להרויח כמה שיותר ולא חשוב איך את אלו אתה צריך לעודד שהם רוב העובדים במדינה
אריק | 01.04.13
41.
העצמאי הקטן שמספק מקומות עבודה אוכל אותה מכל הכיוונים
משלם משלם ומשלם ואין לו הטבות לשכיר יש יותר הטבות אז אנה הגיע הזמן לתת את הדעת ולא לרמוס את המעסיק הקטן דמי אבטלה מחלה פנסיה ביטוח לאומי משלם כל כך הרבה ובפרישה מקבל את אותו סכום כמו כולם למרות שאין לו פנסיה עיפתי ביי
עיפתי ביי | 01.04.13
39.
פנייה אישית לשר האוצר: הכל נכון... אך בנשימה אחת עליך להתייחס לאותם"החתולים השמנים"
אלה המשתכרים פי שניים וגם יותר הם הנהנים הגדולים על חשבון אותה גב' כהן מחדרה. בעניין הפטור מקרן ההשתלמות, למשל!!! בכל החישובים מתייחסים באמת לאלה שמשתכרים כ-20 אלף שח לחודש, אך שוכחים שיש לא מעט שמשום מה גם הם מחשיבים עצמם למעמד הביניים אך הם ממש לא!!! והם הנהנים הגדולים מהפטור הזה!!! אנא קח לתשומת ליבך ושקול היטב לגבי פטור זה!!!! לדעתי הלא מקצועית, אך ההגיונית, זהו הפטור הראשון שצודק לבטלו!!!!
נעמי כהן | 01.04.13
37.
מגיבים בורים ומהירים על המקלדת - משמיצים עוד לפני שאתם נותנים לו צאנס
הבנאדם שם למענכם - ואתם מבקשים תוצאות על מצב שכנראה נגרם בגלל הבחירות הקודמות שלכם - אז אנא הירגעו . אני הצבעתי ללפיד ואני תומך בדרך הזו שהוא הולך בה. כמו שזה נראה כרגע - הוא בצד של העניים ולא כמו שהיה בשנים האחרונות מצד משרד האוצר אז תנו לו צאנס ובפעם הבאה שאתם צועקים מהספה או מהמיטה שלכם - תיזכרו שהוא בחר במשרה שלו כשהוא יודע שנתניהו לא רוצה שיצליח - ולקח את המשרה הקשה ביותר בישראל בשבילכם . הוא למעשה אחד הסיכויים היחידים האחרונים שיש לישראל לצאת מהימים החשוכים שלה - ואפילו אם יעשה טעויות - אני משוכנע שהרפורמות החיוביות תתקבלנה מתוך רצון להיטיב ולא להרע . אז בהצלחה ללפיד . אני יודע שהשינויים ייראו ויורגשו רק בשנה הבאה - דע לך שהרוב הדומם איתך - כל עוד תהפוך כל אבן במשרד שלך ותבריח את כל אלה שעשו לביתם בשנים האחרונות - על גבם של העובדים הישרים במדינה. עלה והצלח.
דג | 01.04.13
36.
לפיד אתה יודע כמה הגב כהו ובעלה ישנם בארץ תפתח-את דפי זהב !הכל פאקה פקה!תכלס
תראה בשטח מה עשית ומה אתה מתכנן לעשות ???? חוקים !הוראות שעה ???אני מציע לך לדבר עם תשובה התייקון המציא משאבות כסף על חשבוננו !!!!!!!!!עכשיו רק הוא ואשתו בתמונה בטלויזיה !!ואנחנו איפה ???
אשר משה רמת-גן | 01.04.13
35.
לפיד, צר לי לאכזב אותך, אני ואשתי מרוויחים פחות מ-12,000 לחודש
הלוואי והיינו במצב של הגברת ריקי. בשביל זה, אני צריך לעזוב את המחקר (אוקסיטוצין באוטיזם - מי יודע, אם יפסיקו לגרום לנו להתחנן על כל 30,000 שקל למחקר אולי נצליח להתקדם יותר מהר. יש לנו הכל, מוחות חושבים, נבדקים, דגימות, מוטיבציה ואפילו הצלחות - רק שכל פעם נתקעים בגלל ההתחננות לתקציבי מחקר). כדי להגיע למצב של ריקי אני צריך לעזוב להיי-טק. אני לא בטוח אם ההורים שלי גאים בעצמם או מאוכזבים מעצמם על כך שחינכו אותי מגיל צעיר לשאוף להשתמש בכישרונותי לטובת הכלל. הם היו אידיאליסטים, ועכשיו הבן שלהם לא יכול לעזור בזקנתם, עם הפנסיה המגוחכת שהם מקבלים אחרי שנים של עבודה למען המדינה. המצב הרבה יותר קשה ממה שאתה חושב, ויש אוכלוסיה שלמה של חוקרים צעירים שחלקם לא מתחתנים ולא מקימים בית כי אי אפשר עם המשכורות המגוכחות. רוצה לדעת כמה מרוויחה מנהלת מעבדה במדעי המוח? 7000 לחודש. מטורף אך נכון. הגיע הזמן לעשות משהו גם למעננו, אנשים שחנכו אותם מגיל אפס לתרום לחברה. ברור שאלמלא היייתי פטריוט הייתי כבר בחו"ל. לא יודע כמה זמן הפטריוטיות הזו תחזיק מעמד.
דוקטורנט למדעי המוח | 01.04.13
34.
20000 ולא גומר את החודש
ובכן,גם אני מרוויח יפה ולא גומר את החודש. מבחינת נתוני ההוצאות ,אחרי משכנתה,ההוצאה הגדולה שלי היא על ביטוחים. הם חונקים אותי ואותכם וחברות הביטוח חוגגות. חשבתי לעזוב ולעבור לחברה בה המנהל הבכיר לא עושק את מבוטחיו ומסתבר שאין כזאת. ביטוח רפואי, ביטוח רכב. ביטוח מנהלים. ביטוח דירה. קצצו בהם ככל האפשר.
david | 01.04.13
32.
בינתיים רק סיסמאות יפות, בוא נראה ת'כלס מה אתה מתכנן לכולנו ולאותה גב' כהן
המצב מורכב מאוד והכול סובב סביב סדרי עדיפויות. מציע כי תקצץ בקצבאות ילדים מחד ומאידך תדאג לנקודות זיכוי לעובדים להם יש ילדים, על ילד ראשון יותר ובהמשך ירידה תלולה... להוסיף למערכת בריאות, לא לפגוע במערכת חינוך והספורט, להמשיך ולהשקיע בתחבורה ציבורית באופן מושכל כמובן, שיוויון בנטל ועוד. לגבי חלק מהאנשים כבר אגיב עוד בטרם פרסמו תגובות, לעיתים משפחות מוציאות הרבה ומצפות להרבה יותר ממה שמרוויחות וגם זו בעיה בפני עצמה. אם שני אנשים מרוויחים 14,000 ש" נטו, גרים בשכירות וללא ילדים בכלל וגב' טוענת כי אין לה את היכולת לרכוש דירה ולגדל ילד אז זה אומר דרשני ולא רק כי קשה לה אלא שמא הניהול של התא המשפחתי שלה לוקה בחסר (אולי ואולי לא)...
אלי | 01.04.13
26.
יאיר לפיד!!! מספיק עם הפייסבוק הזה. דבר ישר במדיה הישנה (רדיו, טלוויזיה, עתונות)
לי אין חשבון בפייסבוק ולעולם גם לא אפתח כזה. איזה מין שר אתה? מה זה ההופעות התדירות שלך בפייסבוק. זה אתר של שפנים שפוחדים מקהל ונרתעים משאלות נוקבות. הרי בפייסבוק אי אפשר לשאול אותך שאלה בזמן אמת. בכלל יש היום אוופנה חדשה של הממשלה - כל אחד מפנה אותך לפייסבוק. מה זה פה? יש לכם חוזה עם צוקרברג? אחר מאוס - לא מתאים לממשלה להסתתר מאחוריו. אבל למעשה אין פלא, כאשר כל ההחלטות מתקבלות היום במרכז הבינתחומי בהרצלייה!!!
משה | 01.04.13
24.
סוף סוף חשיבה לטווח רחוק
גברת כהן מחזיקה את המדינה ולכן צריך להתרכז בה ולטפח "אותה" אנשים שמרוויחים שכר מינימום ולא משלמים מיסים, מקבלים בזכות גברת כהן שרותים סוציאלים ( ובריאות, חינוך, ....) שהם לא שלמו עליהם סוף סוף חשיבה לטווח רחוק ולא משחק באקסלים ומתמתיקה כדי לגמור את השנה בקושי
יש תקווה | 01.04.13
23.
מי שלא גומר את החודש עם 20000 שקל לא יגמור גם עם מיליון
מי שלא גומר את החודש עם 20000 שקל, לא יגמור גם עם מליון שקל. כן גברת כהן צריכה ללכת ללמוד איך לבזבז פחות כסף. זאת העזרה היחידה שהיא צריכה. את העזרה האמיתית צריך לתת לזוגות ששניהם עובדים ולא מרוויחים אפילו 6000 שקל. או לבודדים שעובדים ומרוויחים שכר מינימום שהוא כמובן לא מספיק למחייה נורמאלית...
אילן | 01.04.13
22.
תפסיקו להתלהם חבורת בכיינים!
הבחירות נגמרו, 20 אלף זה לא ריאלי, צא לעבוד.... כן, יכול להיות שלא כולם מרוויחים 20 אלף למשפחה, אבל קודם כל, אני חושב שכוונתו היא לא שכולם מרוויחים 20 אלף, אלא שגם אותה גברת כהן שמרוויחה יחסית טוב עדין לא יכולה להרשות לעצמה דברים שהייתה יכולה במדינה עם יוקר מחייה סביר. מעבר לכך, הבחירות נגמרו ואנשים פה מתלהמים שלפיד פופוליסט, אני לא יכול להבטיח שהוא יהיה שר אוצר טוב, אבל זה שיש לו כוונות טובות אין לי ספק, ודבר אחרון הטיעון של "צא לעבוד", "חול ואין מה לאכול", הוא חודש בתפקיד, למה אתם מצפים? שהכל ישתנה תוך חודש? אם אתם כאלה חכמים תהפכו אתם לשרי אוצר!.
 | 01.04.13
20.
לפיד תתחיל להסתכל על ההון ולא על ההכנסות משכר עבודה
לפיד הולך שולל אחרי הטרמינולוגיה של האוצר שמתמקדת תמיד בשכר העבודה ולא בהון, כי קל הרבה יותר למסות את השכר. התוצאה היא אותם עשירונים של הלמ"ס שבנויים על שכר ולא על הון. כך יוצא שמי שברשותו 20 מליון אירו בבנק גרמני וכמה עשרות דירות ברחבי הארץ, יכול להיות רשום כמי שאין לו הכנסות ולכן שייך לעשירון תחתון לכאורה, בעוד שמי שעובד ומשתכר עם אשתו יחד 22 אלף ש"ח כבר משוייך לעשירון עליון. הכל בגלל שיטה מעוותת של דירוג העשירונים, שמבוססת על הכנסות ולא על הון. צריך לשנות את כל שיטת החישוב באופן שתייצג את ההון והנכסים של כל פרט ולא רק את הכנסתו החודשית מעבודה.
משה | 01.04.13
19.
יאיר לפיד לא יכול לפתוח את האתר של הלמ"ס?
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה זוג בארץ שמביא הביתה יחד 20K נטו נמצא בחלק העליון של העשירון התשיעי. זוג שמרוויח מעל 22K נטו נמצא כבר בעשירון העליון. מעמד הביניים זו משפחה בעשירון החמישי -שישי שמרוויחה 10 נטו. אני לא ממציא את זה, תפתחו את האתר של הלמ"ס ותנברו בנתונים. עד כמה הבחור מנותק מהמציאות, לא יאמן...
אריאל | 01.04.13
15.
השכר החציוני לשכיר הוא כ-5,600 ש"ח ברוטו לחודש!
שלום ליאיר לפיד ולכולם, נורא נחמד מצדך לדאוג למשפחה עם הכנסה של כ-20,000 ש"ח לחודש אבל הם בעשירון העליון למיטב ידיעתי. השכר החציוני לשכיר לפי נתוני שנת 2010 (האחרונים הרשמיים שפורסמו) הוא כ-5,600 ש"ח ברוטו לחודש. כלומר כמחצית מהשכירים מרוויחים עד לשכר זה. כלומר חציון ההכנסה למשפחה של זוג במשרה מלאה הוא כ-11,000 ש"ח ברוטו לחודש. אגב כ-45% מהשכירים מרוויחים עד ל-5,000 ש"ח לחודש ברוטו וכ-65% מהשכירים מרוויחים עד לשכר הממוצע שהוא קצת פחות מ-9,000 ש"ח ברוטו לחודש. נתון רשמי עצוב נוסף של הלמ"ס קובע שזוג הורים במשרה מלאה בשכר מינימום: היא קופאית בסופר הוא שומר ללא שעות נוספות עם 2 ילדים הם מתחת לקו העוני. חומר למחשבה כשאתה דואג "למעמד הביניים" שהוא בעצם מעמד גבוה.
אורי | 01.04.13
14.
מה עם דירה לנכדים של גברת כהן ?
מי אמר שגברת כהן צריכה לקנות דירה לילדים שלה ? ולמה המדינה צריכה לעזור לה בכך ? אולי שהילדים של גברת כהן יקנו דירה בעצמם ( כמו גברת כהן ) במקום שידם משגת ובזמן המתאים ? מצד אחד השר לפיד אומר ובצדק שהממשלה הקודמת חגגה ובזבזה צריך להפסיק את ההוצאות ומצד שני הוא מדבר על עזרה ממשלתית ( הגדלת ההוצאות ) . אם השר לפיד באמת רוצה לעזור לאזרחים שפשוט יקטין את המגזר הציבורי שיושב מולו בשולחן ( עם הכיבודים ) . מגזר ציבורי קטן שווה פחות מסים ויותר כסף שנשאר בידי האזרחים להם הוא רוצה לעזור . יש מבין ?
אני רק שאלה | 01.04.13
13.
מעמד הבינים
יש הרבה אנשים ממעמד הבינים שיש להם עסקים קטנים האם מר לפיד ניסה פעם להשיג הלואה לעסקים קטנים מר לפיד תנסה- אני תורמת מזמני לעסק קטן העסק קיים 30 שנה לא חזר אפילו צק אחד אבל להשיג הלוואה זה 5 מדורי גיהנום דרך אגב אף פעם לא חזר להם צק ניסית פעם להשיג כסף מקרנות המדינה - תפגוש כמה חברות שרק בשביל העבושה הזו דורשים 20000 שקל הגדיל לעשות בנק דיסקןנט שעל הללואה של 13000 דרש 4000 שקל דמי הקמת הלוואה ועוד 4 אחוז ריבית עסקים קטנים שורדים בקושי ורוב אלה שמנהלים אותם הם ממעמד הבינים בברכה מיכאלה אלרם
מיכאלה אלרם | 01.04.13
7.
הגברת כהן מחדרה משלמת שכירות למיליונר מתל אביב
שמחזיק מספר דירות על שמות בני משפחה שונים ולא משלם אגורה מס.... נוסע על רכב יוקרתי שהמס עליו הוא כמו על מזדה שכונתית.....יושב בבתי קפה ומסעדות יוקרה שמעלימות את כל המזומנים...ומשלם על דירת היוקרה שלו במגדל ארנונה כמו גברת כהן מחדרה .....רק בישראל מדינת הקומבינות
צדק | 01.04.13
6.
אל תיתן תקציב למוסדות שנשלטים עי השמאל
מאז ומתמיד, בארץ כמו בעולם, ראו גורמים רבים בשמאל צורך כמעט בלתי נשלט למרק את מצפונם, בעיקר כשמנגד ניצב לו דמון ראוי לכל חרמה וגינוי. כך המחאה, או העצומה, ההפגנה או ההשבתה משמשים מעין פן מעשי משלים, שמסדר קתרזיס מכובד לחברים, ולא פחות - מסמן אותם בקרב באי המחנה כמי שחירפו נפשם המקצועית מנגד
xo | 01.04.13
3.
תתחיל מבניית דירות קטנות וזולות לאלו שעדיין אין להם דירה-לעצור את ספסרי הנדלן
די עם מגדלי יוקרה ודירות 7 חדרים די עם ג'יפים בזבזניים תן לחיות בצניעות, אבל לחיות ואז תתפנו לשפור החינוך, הבריאות ועצירת האלימות במדינה אבל יוקר המחייה פה בלתי אפשרי
לגברת כהן יש לפחות בית | 01.04.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת