אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

9 דברים שאסור לומר כשמבקשים העלאה במשכורת

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
דברים שנויים במחלוקת
רמיזה על עזיבה לטובת המתחרים בעיתוי נכון בהחלט יכולה לסייע. מנהל שרוצה לשמר את עובדיו מבין כי השוק תחרותי ויש לעמוד בתחרות השכר. גם לגבי השוואה לעמיתים, לעיתים ישנם פערים בין עובדים שעושים את אותה העבודה, אם הפער נראה לא הוגן ולא מווצדק אין כל מניע לדבר על כך עם המנהל..
יוני | 19.04.13
27.
ככה הייתה נראית הכתבה אם הכותרת הייתה "כשמבקשים הנחה מחב' תקשורת"
* אל תאיימו בלעזוב לחברה מתחרה כי זה כמו להודיע שעזבתם בפועל. חב' תקשורת טובה לעולם לא תיתן הצעה נגדית בעקבות איום בעזיבה. * אל תציינו שחברכם משלם פחות. גובים מכם עבור השירותים שלכם. מדוע שיגבו מכם לפי השירותים של חברים שלכם? * אל תבקשו הנחה בעת שיחה בעניין אחר לגמרי. זה לא נראה טוב. * אל תאמרו לחברה שגם ככה שירות הלקוחות שלהם לא שווה כלום ולכן אתם מסדרים הכל לבד. אתםאמורים לעשות את עבודתה של חברת התקשורת. תפקידכם להקל עליה. * אל תשטחו את בעיותיכם האישיות בפני חברת התקשורת: לכולם יש בעיות ועל אף שהם אולי יטו אוזן קשבת הרי שהצרות האישיות שלכם אינן מצדיקות הנחה. לקוח מקבל הנחה משום שהוא רווחי לחברה (כלומר לקוח VIP) ולא כדי לפתור את בעיותיו האישיות. * בקשת הנחה גדולה מידי: לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין שהזמנים קשים והכלכלה לא פורחת. רצוי לבדוק מהו שווי השוק שלהם לפני שאתם קובעים סכום. * אבל אל תספרו לחברת התקשורת על סקר השוק שעשיתם: אם אכן בדקתם מה שווי השוק שלהם - כל הכבוד. אך לא רצוי לספר להם על כך - לא השוק נותן לכם הנחה אלא החברה הנוכחית. * אל תבקשו העלאה בעת שיחת משוב לא חיובית: הייתם חושבים שזה מובן מאליו. אם קראתם את החברה לשיחה כדי לבקש מהם לשפר את הביצועים שלהם, לא סביר שהם מתכוונים לתת לכם הנחה יותר גבוהה. * אל תימנעו מלבקש הנחה: הימנעות מוחלטת מלבקש הנחה עלולה לפגוע בכם בטווח הרחוק. החברות לא שמות עליכם ולכן לא תוכלו לקבל הנחה אם לא תבקשו אותה. רק הקפידו להימנע מהטעויות שצוינו כאן.
ליאור | 19.04.13
23.
לכל המגיבים המטומטמים שיוצאים נגד איום בהתפטרות
הכתבה לא מדברת על מצב שבו יש לכם עבודה אחרת ואתם שוקלים באמת לעזוב. מדובר פה על איום סרק שמטרתו להעלות את המשכורת.. אם באת לבוס ואיימת.. צא מתוך נקודת הנחה שאם הוא לא דביל גמור, הוא בועט בך מכל המדרגות.. עכשיו.. אם יש לך עבודה אחרת.. אז מה איכפת לך.. ואם לא.. אז.. ברוך הבא למעגל האבטלה.. התגובה נכתבה בלשון זכר ולא מתכוונת לשני המינים.. בנות מספיק חכמות בשביל להבין את זה לבד!!
אמיר פופ | 19.04.13
22.
ל5: כי אנחנו עובדים מקצועיים שמביאים פי 10 יותר כסף ממה שמשלמים לנו.
וגם העלאה במשכורת פירושה תשלומי יותר מיסים, הרבה יותר = מימון הוצאות הממשלה. בעידן שלנו לעובד מקצוען מגיע והגיוני לשלם הרבה כסף, בגלל שהוא יכול לעשות עבודה שמשרתת מיליוני אנשים (פיתוח תוכנה לדוגמה) ובגלל שהוא יכול לעשות אותה עבודה בעשירית הזמן מעובד לא מנוסה. מקווה שהרחבתי את אופקיך.
אלכס | 19.04.13
20.
ל- 8, לטובת הנוחיות הפרטית שלי הייתי רוצה להיות חברה בועד חזק שידאג לשכר שלי.
אבל אני מעדיפה לוותר על זה כדי שכל עובד במשק (חוץ ממקרים חריגים כמו עבודות יזומות למוגבלים) יקבל על פי ריווחיותו, שהרי זה משפיע גם עליי. את זה אני אומרת כעדה להתנהלות מוסד ממשלתי גדול.
רוית | 19.04.13
19.
לכל המתלהמים על עצה מספר 1
יש הבדל עצום בין עובד שבאמת ובתמים מצא מקום עבודה מוצלח יותר, ומתיישב במשרד של המנהל על מנת להודיע על התפטרות בלי שום מניע נסתר, לבין עובד שבתוך תוכו בעצם כן רוצה להישאר בחברה, אבל מנפנף בהצעות לא רלוונטיות ממקומות לא רלוונטיים ומאיים בהתפטרות כדי להעלות את שכרו. העובד בדוגמה הראשונה בא מבחינתו במטרה לסיים את העניינים עם הארגון. אם באותה שיחה יפתיע המנהל בהצעה מאוד אטרקטיבית, יכול להיות שיהיה מה לדבר על המשך העבודה בחברה, אבל הוא ישקול את ההצעה היטב ובזהירות. העובד בדוגמה השניה בדרך כלל ישמע כמו אחד שמפזר איומים, אבל מעדיף בכל מחיר לא להגיע למצב שהוא נאלץ לממש אותם. בתור אחת שמכירה טוב מאוד את שני המקרים אומר: אלא אם כן מדובר בשחקן מקצועי, ההבדל מורגש.
מיצי פיצי | 19.04.13
16.
הצעה ראשונה ושנייה אינן נכונות בכלל
הצעה ראשונה זה כפי שמגיב 1 אמר - אפשר לתת למקום העבודה את אופצית השימור יש אנשים תותחים בעבודה שעובדים בשכר נמוך יחסית לעבודתם , אז הם יכולים לאיים ולהראות חוזה , הבוס לפעמים צריך טלטלה כדי להבין שהוא צריך לשחרר יותר כסף , ממש כמו חברות הסלולר - שנותנות מסלולים טובים רק לאחר שאתה מתנתק . הכי טוב זה להגיע עם הצעה קונקרטית מחוזה אחר ולבקש העלאה , אם לא הולך אז לעזוב וללכת לשם . ומה שמביא אותי להצעה השנייה , אם הקולגה מרוויח יותר ממני ואני עושה כפול עבודה ועבודה שמכסה אפילו יותר שטח , זכותי לבקש את ההעלאה ולשים אותו כהשוואה , יש לקחת בחשבון שזה יביא לשליליות ואולי גם לסיום תפקיד אם אתה בורג קטן ולא מחזיק ביותר מידי מניות בחברה . מקום עבודה הקודם - שנה ראשונה קיבלתי הצטיינות על העבודה אבל שינו את המנהל , שהביא חבר שלו שעושה חצי עבודה ממה שעשיתי וקיבלתי יותר ממני ועזבו את העובדה שאני בכלל לימדתי אותו הכל אז בהתחלה נתנו לי העלאה לא כפי שרציתי, לא החזיק אותי הרבה זמן , הלכתי למקום שמשלם טוב יותר . העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת , לאחר שאתה מגיע לשלב גבוה במקצועיות שלך באותו תחום , תתחיל להיות שכיר חרב, לא משלמים מספיק , לך למקום אחר , תחתוך את ההתקשרות הריגשית שלך למקום אתם חייבים לעלות כל חצי שנה - שנה , משמע כל תקופת זמן כזאת לקבל הטבות בהנחה לכך שאתה נותנים עבודה , אם לא נותנים לכם הטבות/העלאה , תאמרו ביי תגיעו למקום חדש , רוב הסיכוי שתקבלו עבודה באותו תחום בלפחות 1000 ש"ח לפני . בהנחה שאתם הגעתם לשלב של להיות מקצועי .
ג'וני | 19.04.13
15.
לא מבקשים העלאה בכלל!
אני נמצא הרבה שנים בארה"ב ועבדתי גם בארץ, מעולם לא שמעתי על מישהו שבקש העלאה וגם אני לא. העלאה מקבלים בזמן, פעם בשנה, כמו כולם, ולא מדסקסים עם אף אחד כמה קבלת וכמה הוא קבל. איך זה יכול לעזור אם אחד קבל יותר? תאיימו בעזיבה, ככתוב כאן, או תגידו לבוס ש...אני עושה את הכבודה שלך? אם חשבת שקבלת פחות מדי, בדרך כלל אם תדרוש יותר לא תקבל. ואז מה? תשאר ממורמר. רוב המצבים כאן הם סתם חוצפה ישראלית. מה יקרה אם תאיים בעזיבה או תדרוש יותר, ואם לא תקבל? כשקבלתי הצעה טובה יותר פשוט קמתי ועזבתי, בלי שום איומים ואולטימטום.
דני | 19.04.13
14.
זו חוכמה קטנה מאוד להגיד רק מה לא, שיגיד גם מה כן
חלק גדול מהדברים דווקא כן צריך להגיד, והשאלה היא במינון, ביכולות העובד ובאופי החברה. לא מסכים עם ההגדרה של "איום בהתפטרות". איום זו מילה עם קונוטציה שלילית מאוד שלא משקפת את רוב שיחות השכר בין העובד למעביד. עובד סביר יבקש העלאה אם הוא חושב שהשכר שלו מתחת למגיע לו על פי יכולותיו בתנאי השוק הקיימים, ולא תמיד השכר מתעדכן נכון או מתעדכן בזמן ומכיוון שכך לפעמים העובד צודק והעיוות בשכר נובע מטעות מצד המנהל והוא מוכן להעלות אבל לא שש לכך. אז מה עדיף, למצוא עבודה ולהתפטר מייד או לנסות לשכנע את המנהל לשפר את המשכורת ולהמשיך לעבוד ולא לאבד ותק? כמובן שלא כל אחד יכול לאיים בהתפטרות ויש הרבה שיקבלו תשובה מעליבה בתגובה. החוכמה היא שהעובד יידע מה היכולות האמיתיות שלו יחסית לקולגות ולפעול בזהירות.
איציק | 19.04.13
13.
מזונותיו של אדם קצובים לו
אין אדם נוגע במזומן לחברו אפילו כמלא נימא ובקיצור יש בוס מעל כל הבוסים והוא זה שמנהיג את כל הבוסים כיצד להתיחס לכל אחד ולכן דבר ראשון צריך לבקש ממנו מזונות ברווח כל יום , וכדי להצליח צריך להתקשר אליו בתפילה ומעשים טובים , לסיכום כדאי למצא חן בעיניו וללמוד כיצד עושים זאת מאשר ללמור למצא חן בעיני הבוס בעבודה .
אהרן | 19.04.13
11.
לדבר עם המנהל מספר שבועות לפני שיחת ההערכה השנתית ולבקש לי בושה
נימוקים סבירים: כבר שנתיים לא עודכן לי השכר אני חושב שהצגתי מסף הצלחות אני כבר הכי ותיק בצוות אם אי אפשר לקבל תוספת, לבקש שווה ערך: ימי חופש, אופציות למניות, בונוס, קורסים, קרן השתלמות, רכב, טלפון, הוצאות תקשורת, כל מה שסביר.
דור | 19.04.13
9.
כתבה נכונה
הכתבה נכונה עובד צריך להוכיח את עצמו ולהיות רווחי לחברה טובת העסק לפני העובד ורק אחר כך לבקש קידום ברצוני לצטט את מנכל אחד הבנקים מ2008 לפני המשבר הכלכלי אותו מנכל אמר ברגע שעובד מוכיח את עצמו והוא רווחי הוא יכול לקבל בונוס צופר על הישגים לא לפני כתבה זאת צויינה בכלכליסט והיא שמורה בארכיון ויש הגיון עסק שהוא לא רווחי אין לו זכות קיום
מותג 2 | 18.04.13
7.
בישראל חייבים לבקש העלאה בשכר ושיפור בתנאים.
מי שלא מבקש אף פעם לא יקבל בישראל שהרי הבוס מנהל את העסק בחפיף ולכל עובד יש תחליף ...!? (לדעתו). תמיד שהעובד/ת באים לשוחח על תנאי העסקתם ו/או העלאה בשכר - זה לא הזמן המתאים מבחינתו של הבוס והארגון. לכן, רצוי לכל עובד לקבוע יעדים ומדי שנה במועד קובע לבוא למנהל/ת קרי לבוס ולבקש העלאה אחרת השחיקה ו"טוב הלב" של המנהל יטפחו לו את האגו במילים יפות אך החוב במכולת ימשיך לצמוח והמנהל יצחק כל הדרך אל הבנק.
דנה | 18.04.13
6.
ל-1
כשאתה מאיים לעזוב והבוס נותן לך הצעה נגדית, זה פתרון זמני. אף אחד לא אוהב שעובד עושה עליו שרירים והוא צריך להתחנן לפניו ולזרוק עליו כסף כדי שישאר. אם הוא עושה את זה, סימן שהוא מפחד מהחור שיווצר ושהוא לא יכול בלעדיך ולכן סביר להניח שהוא יעשה מהלכים כדי שכן יהיה אפשר להחליף אותך בעתיד
איתי נטר | 18.04.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת