אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

גיורא רום: מחירי הטיסות עשויים לרדת ב-20%

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

55.
"שמים פתוחים" ואסון לכל הישובים שמסלולי הנחיתה/המראה עוברים דרכם
מדיניות השמים הפתוחים -שיכולה להתקיים רק בשל סיום שידרוג המסלולים בנתב"ג - יוזמה שכבר כל הישובים והערים מתקןממים וחלקם אף הגישו בג"ץ להגבלה או מניעה - גיורא רום מוביל התוכנית, הממשלה ושר התחבורה שכחו כמה פרמטרים מאוד חשובים ביישום שלה -- ואחד מהם -- שיש אוכלוסיה חיה ונושמת מסביב לנתב"ג - הם שכחו שיש אנשים במדינת ישראל שמגיע להם לישון בלילה בשקט. הם שכחו שיש ילדים במדינת ישראל שרוצים לגדול ללא הצפה של זיהום אויר מאסיבי ממטוסים. ועוד ..."שמים פתוחים" יהפכו את חייהם של אלפים לגיהנום ויסכנו אותם בטיחותית -- הצפה של טיסות זולות מעל ריכוז האוכלוסיה הצפוף ביותר במדינת ישראל ... כאשר המטוסים הרבים שיגיעו ימצאו בגובה נמוך מעל תל אביב - ראש העין, חולון, אור יהודה ועוד---- גיהנום ---- אף אחד לא שאל את השאלה הזו ---- ?
מיכל פרי | 09.04.14
54.
ל-51. אתה מאד רחוק בחישובים שלך
אבטחה לא כוללת רק את שלושת בודקי המזוודות שאתה מדבר עליהם. אבטחה כוללת מערך שלם של עובדים שנמצאים בתחנה- ולא רק שלושה עובדים. אבטחה כוללת אבטחה היקפית של המטוס ע"י כוחות בטחון ישראלים. אבטחה כוללת אבטחת אנשי הצוות כשהם יוצאים מנמל התעופה, את אבטחת המלונות בהם הם שוהים, ואת אבטחתם בדרכם חזרה. אבטחה כוללת אנשי ביטחון בתוך המטוס. אבטחה כוללת רכבי ביטחון. מסוקים לפעמים שמסיירים מעל למטוס. אבטחה גם כוללת שינוע או הטסת צוות הבודקים( ושוב, לא מדובר בשלושה אנשים) מנמל תעופה לנמל תעופה. אם למשל בתחנת בנגקוק- שהיא כבר ממש תחנה ויש בה כמה עשרות עובדים במחלקת האבטחה מתקבלת הוראה שמטוס עומד לנחות בדרום קוריאה וחסר שם כח אדם- אז צוות יגיע מהארץ במיוחד או מבנגקוק. מה לגבי תחנת אמסטרדם הענקית? שם יש האנגרים ענקיים שמשרתים מטוסי מטען. אתה מודע לזה שכל מזוודה ומזוודה נבדקת לפני שהיא מוכנסת למטוס, אתה יודע שהטרקטורים שמסיעים את המזוודות מאובטים גם הם? ויש עוד המון הוצאות.
רחל | 28.04.13
51.
אלעל סתם עושקת אותנו בטענות של אבטחה מוגברת
כמה כבר עולה אבטחה? 3 שעות של ארבעה מאבטחים וארבעה בודקי ביטחון מטעם החברה המאבטחים זה 50 ש"ח, בודקי בטחון 30 זה סכ"ה 960 ש"ח נגיד שזה כפול (תמציאו סיבות) 2000 ש"ח תוספת הוצאות לטיסה יש כ-300 איש בטיסה זה אומר תוספת של 7 שקל לכרטיס
אלי | 22.04.13
50.
חברת תעופה ישראלית שהישראלים לא יכולים לטוס בה-יקר!!
ניסיתי להזמין טיסה לתאילנד לכל המשפחה אל על הייתה יקרה במאות דולרים (לא 100 דולר!!) על כל כרטיס, בחישוב הכלכלי לטוס עם אל על לתאילנד למשפחה ייקר את החבילה באלפי דולרים. אז יופי שיש לי חברת תעופה לאומית שלי עם הדגל שלי ,אבל אני כמו ריקי כהן מנתניה לא יכולה להנות ממנה. ליבי עם העובדים שמקבלים שכר ממוצע ופוחדים לאבד את מקום עבודתם,אבל!! אל על מופיעה בין רשימת מקבלי השכר הגבוה ביותר במשק,תקצצו,לא בשכר העובדים הזוטרים בשכר המנהלים ותראו שישאר לכם הרבה כסף גם להוצאות הבטחון. מאחר ורוב התושבים לא נהנים מהחברת התעופה הישראלית בגלל המחירים המטורפים שלכם לא הצלחתם ליצור אמפטיה.
אני | 22.04.13
49.
אלעל צריכה להתייעל. הממשלה צריכה להיות אחראית למפוטרים ולהסבתם המקצועית
היד לא צריכה להיות קלה על הדק הפיטורין אבל בעולם של היום שהשוק הוא כל כך דינמי, אנשים כבר לא יכולים להישאר באותו משרד 50 שנה, לא צריך אותם שם. כן צריך אותם במקום אחר, והחברה והמדינה צריכה להשקיע הרבה משאבים בהתייעלות: לכוון אנשים לאן שהם נצרכים. התייעלות זה לא ערך עליון, אבל שינוי והתחדשות הם הכרח לשיפור גם אישית וגם ברמה הכוללת
אסף | 22.04.13
48.
צריך להסיר עוד כמה "מניהגים מגונים" בתעופה
יש כמה כללים לא הוגנים של חברות התעופה, שמשרד התחבורה צריך לטפל גם בהם: 1. חברות התעופה גובות לפעמים את כל מחיר הכרטיס או חלק גדול ממנו במקרה של ביטול ע"י הנוסע, גם אם המקום שלו נמכר אח"כ והטיסה יצאה מלאה. מה ההצדקה לכך? 2. גבית מחיר גבוה מאד עבור שינוי כלשהו בטיסה (למשל מועד). צריך לקבוע עמלה שתהיה פרופורציונית לטרחה שנגרמת לחברה בגלל השינוי, אבל לא יתכן שזה יהפוך למקור רווח לחברה. 3. אם קניתי כרטיס טיסה, ולאחר מכן התברר לי שלא אוכל לנסוע - למה לא לאפשר לי להעביר את הכרטיס למישהו אחר, תמורת עמלה סבירה לכיסוי הוצאות הרישום בלבד? לדעתי, ביטול המינהגים המגונים האלה עשוי להביא לחברה תוספת נוסעים, כי אנשים לא יחששו להזמין טיסות מספיק זמן מראש.
משה | 22.04.13
47.
בושה
כץ ידע שהם מתכוונים לשבות לכשיובא ההסכם לאישור. בתור הבוק הלאומי במקום להתכונן כראוי להכין אלטרנטיבות ע"מ למנוע סבל מהציבור , הוא דאג רק שיהיו לו דקות הופעה בטלויזיה. איש לא מבקש שיכנים צבא לשדה התעופה (כפי שרייגן עשה בשביתת הפקחים),אך הוא למשל יכול היה להסדיר פתרון אפקטיבי עם ירדן למשל. כמו תאונות הדרכים שאינן מענינות איש (מלבד המעורבים והמתפרנסים מהן) כך גם ההתעללות בציבור אינה בראש מעיניו של איש (אחרת מי יידע על קיומם). את ה"חגיגה" הזו ניתן היה לרכך ובכך לשלוח מסר לבריונים שכל מאויים =כסף. וחבל שכך. אגב ,גם אחרי גידול בתאונות דרכים ימשיכו לתת רשיונות למי שאינו יודע לנהוג.
דורי דורי | 22.04.13
46.
ל 34 אתה צודק בהחלט ...
תמיד שאני עושה מחליט מה לקנות אני אומר למה לשלם פחות ולקבל שירות טוב יותר ולהגיע לאותו היעד שאפשר לשלם הרבה הרבה יותר ולקבל שירות חרא מחברה ישראלתי תחרות היא דבר בריא בדיוק כמו שבמחיר של סוף שבוע באילת במלון סביר אפשר לקבל סוף שבוע בהרבה יעדים באירופה בא נחשוב ביחד מה יותר כדאי ....
עמית | 22.04.13
44.
רון 16, אתה צודק....אבל:
על פי סטטיסטיקות עולמיות של יחס בין כמות עובדים מול מספר מטוסים.... אלעל נמצאת במקום רע..... רע מאד! ולכן, עם או בלי שמיים פתוחים.... לאל על במתכונתה הנוכחית אין זכות קיום! לא כן הדבר בישראיר ובארקיע. לפחות בארקיע, היחס הוא מהטובים בעולם, ולא בכדי ארקיע מרוויחה רוב השנים. ארקיע נמצאת בבעלותם של העובדים, יש שם הזדהות מוחלטת בין העובד לחברה דעו לכם... שרווח בחברות תעופה נע בין 1.5% ל 3% בסך הכל! מדובר בניואנסים של ״להוריד זית מארוחת הבוקר במטוס או לא״.... החלטות כאלו יכולות להעביר חברת תעופה מרווח להפסד ולהיפך!
רוני | 22.04.13
43.
תגובה למשמיצים את אל-על
לכל אזרחי ישראל ,קל לכם לחבוט עכשיו ולהשתלח בעובדי אל-על הנהנתיים ומדושני העונג . הבעיה העיקרית שהמנותקים האמיתים זה אתם עצמכם , שכחתם מי נותן לכם שירות כל השנה כדי שתרגישו "הכי בבית בעולם" באף חברת תעופה לא חושבים על הנוסע הישראלי כמו באל-על . כדי שיהיה לו את האוכל שהוא אוהב ,את חווית הבידור והשירות כמו שהוא אוהב ובכלל רק באל-על אתם מרגישים בטוחים ומתנהגים כמו בסלון הביתי שלכם ,קמים להתפלל , צועקים לדיילים מבקשים עיתון בעברית ועוד רבות הדוגמאות . בחברות זרות אתם כמו דגים יושבים בלי לפצות פה לא מתלוננים ומסכימים על כל מה שתקבלו ועוד אומרים תודה . תגידו גם לדייל בלופטנזה אתם אומרים "אחי יש לכם אקמול ?" גם בבריטיש אתם שואלים "גבר נשאר המוסף של ידיעות?" . הישראלי המצוי לומד להכיר את אל-על רק כשהוא זקוק לה רק שבן משפחתו נתקע בחו"ל וצריך דחוף בהטסת ,חולה ,פצוע ,גופה ועוד . רק כשהייתה מלחמה בטיבילסי אל-על שלחה טיסת חילוץ כשהיעד הזה בכלל לא ברשימת היעדים שלה ועוד רבות הדוגמאות . חכו לקיץ הבא שנסראללה ישלח לפה טילים ארוכי טווח (וזה יקרה מתישהו תהיו רגועים )נראה אז את כל האיזי ג'ט למיניהם ממשיכים לטוס לפה . הם יתפוגגו בדיוק כמו המחירים הזולים שהם מציעים לכם עכשיו . ובכלל מה הכעס המצטבר על אל-על מי בכלל מכריח היום לטוס עם אל-על יש לנוסע הישראלי והזר עשרות אלטרנטיבות ובכל זאת רובכם בוחרים אל-על . למה ? הרי זו חברה גרועה שעבר זמנה . אם רק הייתם יודעים כמה קשה עובדים עובדי אל-על בחורף בגשם שוטף בקיץ בשיא החום בלילות ושבתות והכל כדי שהנוסע הישראלי יהיה מרוצה ושבע רצון . אז כמו שאומר נחמיה -אנטי אל-על - שטרסלר ... שלא יעבדו עליכם !!!!
עובד אל-על גאה  | 22.04.13
42.
כבוד ראש הממשלה וכבוד השר
אל על צריכה להתיעל נכון אך לא בשמים אולי מתוך 6000 עובדים יש 100 אשר ניפצעו או חולים זה לא רציני הדוגמא של השר לגבי כמות העובדים מוטעית הברה הגרמנית משתמשת במיקור חוץ לתחזוקה וכד אנו כעובדי אלעל חושבים כי 100% מימון ביטחון צריך להיות על המדינה ואם אלעל וארקע טסים לפריז ב 50% תפוסה כל אחד בטיסה מסוימת לאפשר להם כמו החברות האירופיות לאחד טיסות ויש עוד הרבה הרבה דברים שניתן לשפר כדי לצמצם את הפגיע באל על והעובדים
אא | 22.04.13
36.
הוצאות הבטחון - תלמדו לקרוא
לכל שמתלוננים על הוצאות הבטחון יחסית לחברות אחרות, נא לקרוא את הכתבה. שם כתוב: "חלק מהדיאלוג כולל חזרה על התחייבויות המדינה לשאת ברוב עלויות האבטחה של חברות התעופה, כך ש־100 מיליון דולר מתוך 120 מיליון שנדרשים בפועל לאבטחת הטיסות יצאו מקופת המדינה. " מכאן אין בעיה במימון הביטחון. Next.
בוריס | 22.04.13
35.
אם מורידים מחירים :
מבחינה אחת אולי יבואו יותר נוסעים ויהיה רווח אבל מה שבטוח יהיה פחות רווח מהכרטיסים איך נדע שבאמת יבואו יותר נוסעים ? זה כבר תלוי ביחצנות של למה כדאי עכשיו במחיר יותר זול לטוס לחול ! מה שבטוח לשלוח משפחה לחוץ לארץ מעשירה את אותה משפחה בהמון דרכים !
בחור | 22.04.13
31.
לאחר הוזלת התעופה - הוזלת המלונות
לאחר שתטפלו בחברות התעופה, טפלו במונופולי המלונות בישראל. מחירי המלונות בישראל יותר יקרים מכל מקום מקביל בעולם (והשרות יותר גרוע). אין לי ספק שיש מונופול של חבורת המלונות בארץ המונעות פתיחת מלונות חדשים ושומרות על מחירים גבוהים באופן מלאכותי.
חנן | 22.04.13
26.
התייעלות , שקיפות , סולידריות .
רוצים תמיכת הציבור רוצים סיוע ממשלתי לתחרות ? מבקש לדעת 1) מהו השכר הממוצע בכל אחת משלוש החברות 2) מהו מספר העובדים למטוס 3) מהו מספר העבדים לטיסה . רק כך אפשר לנהל דיון ענייניי . די לתרבות השקר ההפחדה די לתרבות האני ואפסי עוד . טיסה לבקר בן בארצות הברית לא צריכה לעלות כמו משכנתה . די למצוץ את דמינו תרתי משמע עם סיפורי טייסי חיל האוויר יש להם פנסיות מצויינות .
מזכיר המדינה | 22.04.13
21.
מדינה ללא חברת תעופה ישראלית לא יכולה לתפקד
בזמני חירום בארץ אף חברה זרה לא טסה לישראל למעט חברות התעופה הישראליות. אף ישראלי לא רוצה להסתמך על גרמנים וטורקים שיטיסו אותנו בעת מלחמה או אינתיפאדה. לציבור הישראלי יש זכרון קצר ובשביל הנחה של 100$ בכרטיס טיסה הוא מוכן לוותר על משאב כה יקר למדינה- החופש לצאת ולהיכנס ממנה בעיתות חירום ומצוקה. תחשבו פעמיים לפני שאתם גורמים לקריסתן של חברות התעופה הישראליות.
גלית  | 22.04.13
20.
השרות בחברת אל על
אני אגיד לכם את האמת אני ממש ממש לא מרוצה משירות באל על. כל פעם שאני טס איתם אני אומר לעצמי שזאת הפעם האחרונה. יש להם עודף בטחון עצמי עם כל הסיפור הזה של ה"מוביל הלאומי" המרווחים בין הכסאות הם נוראיים. השירות גרוע. והרטיסים תמיד אבל תמיד יותר יקרים. מצטער. תמודדו קצת. או שלא....
א | 22.04.13
19.
ישראל כץ שאלה ברשותך
איך אתה יכול לקרוא לזה תחרות הוגנת ותחרותית? הרי אל-על נושאת בהוצאות ביטחון בסכומי עתק שחבר' תעופה זרות לא חייבות לשאת. אף אחד לא אוהב שביתות וכולם מסתכלים כרגע על הוזלת מחירי הכרטיסים אבל מה עם מה שמעבר? זו עוד תהיה בכייה לדורות אני אומר לכם. מה גם ש-20% זה בדיחה ממש. בשביל מהלך שעלול לפרק חברה.
בן | 22.04.13
18.
כל עובד שמאבד את עבודתו = עצב רב! אבל ...
השמיים יהיו פתוחים! יש כאן 8 מיליון תושבים! בכל שנה נולדים במדינת ישראל כ-150,000 תינוקות! התינוקות האלה יגדלו, הם צריכים לחיות כאן! הם צריכים מחירים שפויים בכל תחום ! ! ! גם הם צריכים דיור מוכן, זמין וזול בעוד כ-24 שנים! הם גם צריכים אוכל על בסיס יומי כדי לגדול! כל אלה שכבר חיים על כדור הארץ צריכים לצאת מהאגואיזם! החיים הם מתנה זמנית ! ! ! על כל חברות התעופה הישראליות להתייעל! עובד שאיבד את עבודתו ימצא עבודה אחרת למרות הקושי העצום. השמיים יהיו פתוחים!
אחד העם אחד | 22.04.13
17.
שוק חופשי
אסור שיהייה מונופול לחברות הישראליות. שוק חופשי יביא לתחרות וירידת מחירים שתושבי מדינת ישראל יהנו ממנה. החברות הישראליות יצטרכו להתיעל כדי לעמוד בתחרות. וכמו שמחירי שיחות הסללולר היו גבוהים וירדו, כך תוכנית שמים פתוחים יביא להורדת מחירי הטיסות וכולם יהנו מכך.
אבי | 22.04.13
16.
כמות עובדים כפולה ומשולשת מהמתחרים גורמת להפסדים
אל על גוררת את ישראייר וארקיע למאבק לא להן, אל על היא חברה לא יעילה שטסה חמישה וחצי ימים בשבוע בשם השם וכמות העובדים בה פי שלוש בהשוואה לחברות אחרות. התייעלות היא כורח המציאות, השביתה תגדיל את ההפסדים בטווח הארוך גם ללא ההסכם החדש ותביא לקריסת החברה. ולהסתדרות שתומכת בועד אל על צריך להזכיר שכאשר הרופאים, העובדים הסוציאלים, המנקים וקבוצות העובדים שלא פוגעות בחיי האזרח שבתו אף ועד חזק לא נחלץ לעזרתם, ההסתדרות דואגת לחזקים ומאבדת את אמון הציבור וממעיסה את עצמה על רב האזרחים.
רון | 22.04.13
10.
למה רק ב-20%? יותר סביר שירדו ב-50%.
תיתכן מאוד ירידת מחירים כמו שהיתה בסלולר. תבדקו כמה האירופאי הממוצע משלם לק"מ טיסה וכמה הישראלי משלם. זה מסביר למה מעמד הביניים נופש באילת, ולא - הוא לא טס לחול פעם בשנתיים, בעוד האירופאים אינם שבויים במדינתם ויכולים לטוס במחירים מצחיקים ובלי לשבור חסכונות.
מעבדות לחירות | 22.04.13
7.
כמה נקודות למחשבה!
1. הבטחון המעולה של אל-על הוא אמנם הוצאה כספית, אבל הוא גם מקדם מכירות מצוין. יש שני צדדים למטבע... 2. הסכם השמים הפתוחים הוא חלק מהדרך להצטרף לשוק האירופי ולמשפחת העמים המתורבתים בעולמנו (יש רק מעט...). 3. אם הסכם השמים הפתוחים יביא יותר תיירים לישראל הרי שההכנסה תצדיק את ההוצאה. 4. למה באל-על יש 20,000 עובדים? אפילו בתעשיה האוירית יש פחות....
אלי בר-נס | 22.04.13
1.
יש להודות על האמת, התחרות תהיה אמיתית רק אם נקודת ההתחלה של החברות תהיה זהה
הוצאות הביטחון של לופטהנזה ושל סוויס אייר הן אפסיות לעומת הוצאות הביטחון של אלעל, אז איך יכולה להיות תחרות? הוועדה צריכה לחשב כמה דולרים בממוצע מוציאה חברת תעופה אירופית על אבטחת נוסע יחיד, ולשפות את אלעל בהתאם. בניגוד למפץ הסלולרי, בו נהניתי לבעוט בגוויות החברות הוותיקות בכל הזדמנות, ממש לא הייתי רוצה לראות את אלעל נכנסת לקשיים. גם אם זה אומר שיישום החוק ידחה בכמה חודשים עד שהוועדה תסיים את עבודתה וייחתם הסכם אבטחה מסודר.
6000 ש"ח מיסים | 22.04.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת