אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מה רע בעבודה מהבית?

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
איזון ועובדות
כמו הרבה אחרים פה, גם אני ב"הייטק". אני עובד 8-9 שעות ביום, מתוכן חצי שעה-שעה הפסקות (בוקר, צהריים). השאר ע-ב-ו-ד-ה. אצלנו עובדים גם מהבית וגם מהמשרד. נהוג לעבוד מהבית יום בשבוע, בד"כ יום ראשון. במינון הזה נשמרת הרגשה של צוות ולחץ חיובי לתוצאות גם ביום העבודה מהבית. אה, ולכל יושבי הישיבות פה - פשוט תצאו. תגידו בנימוס, "תודה, אני לא מועיל פה, עדיף שאשב לעבוד", ותלכו. זו תחושה נפלאה. אסף
אסף | 18.05.13
13.
חד-משמעית - 1 צודק
כמהנדס תוכנה שממש אוהב את התחום - לצערי קרוב ל 2/3 מהתפוקה האיכותית שלי מקורה בעבודה שעשיתי עבור העבודה, בשעות הפנאי שלי. למעשה, זה כ"כ מובהק שעכשיו שאני מהרהר בכך, זה נכון בכל מקום עבודה שאיפשר לי גם לעבוד מהבית. פתרון בעיות אלגוריתמיות, תכן תוכנה מערכתי, אופטימזציות, תובנות שמעבר לקוד וכיו"ב - כל אלה דורשים ריכוז ועבודה עצמאית וממוקדת... במשרד, "דוחפים" אותך לישיבות, היצורים החברותיים שביננו עשויים לדבר על הא ועל דא, צחוקים, עיניינים, קפיטרה, שיחה בצהריים, קצת שמש - סה"כ הסכום המצרפי גוזל לפעמים יותר מחצי מהיום !!! בבית, אני מרוכז ומתמקד אך ורק בפתרון הבעיה ובפיתוח! אני מסכים שהרבה עשויים לנצל את עקרון העבודה מהבית אבל די קל לאמוד את זה - אמרת שתעשה X, עשית חצי, משהו לא תקין... משום מה כשאתה במשרד "טוחן" פול גז בניוטרל, זה לגיטימי - go figure!
רועי | 17.05.13
12.
גיבובי שטויות
יש הרבה אנשים שהמקצוע מאפשר להם (המקצוע, לא הבוס) לעבוד מהבית. לאנשים האלה, אין סיבה לא לאפשר לעשות זאת, כאשר המטרה המוגדרת היא עמידה ביעדים/ביצועים/לו"ז ולא עמידה בשעון הנוכחות. שעון נוכחות הוא לא המטרה יש, להזכירך. אני אפילו לא מדבר על משמעת עצמית, זה הרי לא מעניין עסק. עסק מתעניין בעמידה ביעדים, ואם זה אפשרי תוך כדי עבודה מהבית, אז אין סיבה שלא. בנוסף, אולי אתה לא יודע, אבל הנוהג של עבודה מהבית קיבל עידוד מהבוסים. ולמה? מכיוון שהם הבינו, שאם הם רוצים שהעבד שלהם ימשיך להיות עבד גם ב-22:00 כיש לו שיחת ועידה עם ארה"ב, והם לא רצו שהוא יגיד להם ש"עכשיו זה הזמן הפרטי שלו", אז הם הבינו שזה לטובתם לתת זאת. ואם הם רוצים שהוא יטוס הרבה לחו"ל ויעבוד בשישי שבת בארץ/בחו"ל, אז זה לטובתם שהוא יוכל גם לעבוד מהבית, כדיי שיוכל לראות את משפחתו. אם הבוס רוצה להכניס את העבודה לשעות הזמן הפרטי של העובד, אז לכל הפחות הוא אמור לאפשר לו להכניס את החיים הפרטיים לשעות העבודה. וחיים פרטיים, זה בבית (לברי המזל). לסיכום, אף בוס לא עושה טובה לעובד כשהוא מתיר לו לעבוד מהבית. אחרת, כמו שאומרים הג'ובניקים בקרייה בת"א - "חמש וחצי - העט נופלת".
יותם | 17.05.13
11.
עבודה מהבית ושעות נוספות
הגיע הזמן לנפץ את המיצוסים: 1) עובדי היי-טק לא עובדים שעות נוספות יותר משאר השוק. רובם פשוט מגיעים מאוחר, מורחים הפסקות צהריים ויוצאים מאוחר. הרבה זמן מבוזבז במהלך היום. למשל: כל שבוע עושים Happy hour...!!! עוד בזבוז זמן! 2) רוב העובדים (שימו לב לא כולם) מנצלים את הרצון הטוב של המעביד ועובדים עוד פחות שעות מהבית... ושלא יספרו לכם סיפורים. מאחד שבתעשיית ההיטק כבר עשרות שנים.
מנתץ המיתוסים | 17.05.13
10.
מגיב 1 (אלכס) צודק במאה אחוז, במשרד זה אינסוף הפרעות
במשרד שלנו פשוט אי-אפשר לעבוד. כל טמבל שלא מצליח לשנות הגדרות בדפדפן, או שמתעצל לחשוב עוד דקה איך מקמפלים, או איך מוחקים קובץ בלינוקס - ישר יבוא אליי "כי אני ליד", בעוד שאם אני בבית הוא יחשוב עוד דקה ויצליח. וכמובן העבודה שלי היא לא להגדיר לאנשים דפדפן... בסוף התחלתי לתת לבוס שלי הערכות זמנים בהנחה שאני 70% משרה ושאר הזמן "הטרדות". אני מקווה שלא לקבל "עליהום" כאילו אני לא מסכימה לעזור, יש רמה מסויימת שמקובל לעזור אחד לשני, וגם אני מבקשת עזרה. אבל יש גבול, אם הסביבה המשרדית היא כזו שבנאדם לא מצליח להשלים שורת קוד במשך ימים, משהו דפוק בניהול... ואם משלמים לי משכורת של איש פיתוח אבל 30% מהזמן אני עושה עבודה שיכל לעשות ילד בן 13 עם גישה למחשבים, אז משהו לא כדאי כלכלית.
עוד עובדת הייטק | 17.05.13
9.
אין כל פסול בלעבוד מהבית.
הרבה מנהלים ישראלים שבויים בשתי קונספציות - עובד בבית לא עושה כלום כי הוא רחוק מהבוס. עובד שלא עובד 11 שעות ביום לא מספק את הסחורה. כמו שרשמו לפניי - זה פשוט לא נכון ומעיד יותר על יכולות ניהול וגיוס נמוכות של המנהל, מאשר על תפוקותיו של העובד. בנוסף, לגברת מאייר שיקולים משלה. מה שמתאים לה לא חייב להתאים למישהו אחר. בוא נראה איך היוזמה הזאת מתגלמת בשיפור מעמדה של יאהו בעולם בעוד 3-4 שנים. אולי אז יהיה ניתן לומר יותר על הפלוסים או המינוסים של ההחלטה. עם כל הכבוד - ועם כמה שאני אוהב את פליקר - יאהו זה לא שם שמעלה אסוציאציות של חדשנות, מצויינות, הובלה או איכות...
 | 17.05.13
7.
העניין הוא שבכל מקרה עובדים גם מהבית
אני עובדת חלקית מהבית ואלה הימים האפקטיבים ביותר שלי שעוברים ללא הפרעות בלתי פוסקות מצד אנשים במשרד (בין אם הפרעות רלוונטיות ובין אם קשקושי סרק). ההספק שלי הוא עצום. עד אז, עבדתי משרה מלאה מהמשרד ועוד שעות נוספות בלילה שהן היו האפקטיביות ביותר. מעניין שכל אותם מקומות שאוסרים עליך לעבוד מהבית לא ממש מתלוננים כאשר אתה עושה שעות נוספות מהבית על חשבונך.
הדס | 17.05.13
4.
אין כמו עבודה מהבית
אני כסטודנט ומידי פעם פרילנסר עובד רק מהבית זה פשוט תענוג אין אף אחד על הראש הכאב ראש היחיד זה לתת דו"ח למעסיק מה עשיתי באופן כללי היום מה שנוגע לפרויקט גם מציאת הפיתרונות היא יחסית יותר מהירה מסביבה רועשת. בתור אחד שעבד לפני זה במפעל אלקטרוניקה כטכנאי והמנהלים והצות לא נותן לך לחשוב אין על הבית והתפוקה בבית הרבה יותר גדולה
אלכס | 17.05.13
2.
1 צודק
במשרד מטרידים אותך בכל מיני שאלות, התקלות, משימות קטנות, כל מיני דברים שצריך פתאום. כשאתה בבית, אתה יכול לעבוד בשקט. כשאתה עובד מהבית, יש סיכוי שתשקע בעבודה, ולא תשים לב שהגיע הזמן ללכת הביתה. ובקשר לחיסכון - דאג שלגיל הפנסיה יהיה לך לפחות שווה ערך של מליון שקל פר נפש ורצוי מליון וחצי שקל פר נפש (בשווי של היום).
 | 16.05.13
1.
דן היקר, היום אני נאלץ לחלוק עליך
גילוי נאות: אני בהיי טק. אני גם עובד רק מהמשרד (גם אצלנו לא מרשים). רוב היום אני מקשקש עם אנשים שרק רוצים לתפוס אותי לשאלה במסדרון. אני נמצא בישיבות (כי אני פה ואולי קשור לנושא, אז למה לא לקרוא לי לישיבה). הסביבה שלי לוקחת ממני המון בעבודה. בגלל זה אני עובד אקסטרה שעות - אני לא עושה כמעט כלום בין 10:30 ל- 15:30. בינתיים, אין לי ילדים, ואני לא מנהל עוד עסקים מהצד. מה שאומר שבבית אני עובד על 75% ממה שאני יכול, אבל זה במקום 50% (לקום, לפתוח את המקרר, ואז לחשוב על למה עשיתי את זה. נשמע מוכר?). היה גם מחקר על זה שאנשים מבודדים יכולים לפתח יותר יצירתיות. בשבילי זה לשבת לחשוב בעצמי על דברים, בלי שלמוע את חבריך לישיבה זורקים רעיונות שדורשים התייחסות מיידית (וכמובן חשיפת כל הפגמים ברעיונות האלו :) העניין שווה בדיקה, אבל נראה לי שאתה משווה את העבודה מהבית לאיזושהי מציאות ורודה שבה בעבודה אתה לא תקוע באופן-ספייס, רב על הטמפרטורה של המזגן, מבקש להנמיך מוזיקה וכד' - וההשוואה הזו לא הוגנת לטעמי.
אלכס | 16.05.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת