אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איפה הכסף? פשוט - אין כסף

126 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

125.
ומדוע מנהל בנק חיב להרויח כל כך הרבה?
צדק צריך להעשות ולהראות. מדוע מנהל בנק, שגם מחק המון כסף(לא אישי שלו כמובן) צריך להרויח מיליונים בשנה וחקלאי רק כמה גרושים. ומדוע עינך צרה בפועלי הנמל. לך תנסה לעבוד במקומם בשמש ובגשם. ונחזור לחקלאי. האם ליצר משהו אמיתי, תפוחי עץ גזר, ביצים, זה משהו שהוא פחות ראוי לגמול מאשר לשבת על כסא נוח ולזרוק את הכסף לכל העברים?
א.ש | 24.05.13
124.
לפעמים צריך לדעת לתת הזדמנות
על כל שני יהודים שלוש עצות. ואני שמח לראות את כל היועצים יוצאים מגדרם לספר ליאיר לפיד - "עד כמה שהם יודעים טוב יותר", אבל אתם יודעים מה? אתם לא שם למזלנו... האיש בא מרקע לא כלכלי וטוב שכך. למה? כי הוא חושב מתוך העם, כל חייו היה עסוק בללמוד מה העם מרגיש, מה העם חושב, מה טוב לעם. אז הוא לא מומחה כלכלי, אבל במצב היום מומחה היה מגן על העשירים בטענות של "כשלעשירים יהיה יותר טוב יהיה יותר טוב גם לעניים - כי העשירים יוצרים מקומות עבודה". לא באתי להוסיף עצה על עצה רק לומר "תנו לאיש לעבוד בשקט, גם ככה מה שהוא עושה גורם להמון רעש", כי הפנסיות שלכם נשחקות מרוב מומחים שהיו בשנים האחרונות, הכסף שלכם כבר הפסיק להספיק לקנות דירה. בקיצור "המומחים הביאו את העם למצב נוראי".
דוד | 23.05.13
115.
הגיון פשוט
סך התשלומים שמועברים למגזר החרדי, נעים בין 40 מיליארד ל-80 מיליארד!!!! הצחקת אותי (ואני חילוני לחלוטין) מי שמציג נתונים כאלה בפער של 100% מהערך הנמוך לגבוה 40 ל - 80 הוא לא רציני. כנראה שבאת לקדם איזו שהיא אג'נדה פרטית שלך. לא נורא, זה בסדר כולם מקדמים אג'נדות ומאוויים פרטיים, אנחנו צריכים לסלק את ה'רעשים'
 | 19.05.13
114.
בדקת כמה עולה להחזיק אסיר לחודש ?
היחס בין אחוז החרדים בארץ לבין שיעורם בכלא הוא לאין ערוך... בדקת כמה עולה למשטרה (לנו) לפענח תיק רצח ? בדקת כמה עולה הטיפול בפשיעה ? סמים ? אלכוהול ? רשות השידור ? תיאטרון ? ספורט ? הידעת שילד חרדי (חוק חינוך חובה) מתוקצב רק 55% מתקציב ילד חילוני ? ואני מדבר על בתי ספר חרדים שמלמדים ליבה... הרשימה ארוכה... ולגבי עבודה ? 55% אחוז מהגברים וכ- 70 % מהנשים החרדים עובדים... כל ההוצאות שלהם הולכות במלואם על מוצרי צריכה מקומיים.. לא על חופשות וטיולים בחו"ל... בנוסף, בכל שנה נכנס לארץ כסף זר עשרות מליוני שקלים מתורמים יהודים בחו"ל עבור תמיכה בלומדי תורה - ושוב הכסף מופנה לצריכה מקומית... אפשר להוסיף פרמטרים רבים, אבל בים השנאה.. לא נראה שמישהו רוצה להקשיב... עצוב...
סילוף המציאות... | 19.05.13
113.
יהיר לפיד טוב לחרדים,לערבים,ולעלוקות הקבע
יהיר לפיד טוב לחרדים = פרזיטים, עובדים בשחור, ולא משרתים בצה"ל , לעובדי המדינה= 35% מיותרים, משכורות ופנסיות גבוהות - במיוחד מצה"ל - יש לקצץ 15% לבעלי משכורות/פנסיה מעל 25,000 ש"ח, 60% מ60 מיליארד ש"ח לתקציב הביטחון = 36 מיליארד ש"ח למשכורות ופנסיות לעלוקות הקבע... ולערבים= בוגדים, גנבים, עובדים בשחור,פרזיטים, תחמני ביטוח לאומי ואחרים שמוצצים 30 מיליארד ש"ח כל שנה מביטוח לאומי ,לא משלמים ארנונה ומיסים ועוד מוצצים מיליונים לרשויות המקומיות שלהם... וכמובן: מאות רשויות מקומיות מיותרות, מועצות דתיות, רבני שכונות, בתי כנסת ואלפי המצאות ותפקידים מיותרים...
 | 19.05.13
112.
הכיוון היה נכון בהתחלה, ואז עשית פרסה
נכון- אין מספיק כסף. האם זה בגלל חוסר יעילות? חמישה מיליון (נגיד) אנשים עובדים זה לא כוח עבודה מספיק בשביל לכלכל מדינה? חקלאי אחד מגדל מזון ל1000 אנשים ועדיין יש אנשים רעבים! קבלן אחד בונה אלף דירות בשנה ועדיין יש מחסור בדיור! איך יכול להיות שהיום יש יותר עניים מאשר לפני מאתיים שנה כשלא היתה טכנולוגיה כמעט בכלל? (והיעילות הטכנולוגית גדלה פי 10 יותר מהר מהגידול באוכלוסייה) איך יכול להיות שאנשים שרוצים לעבוד ויש להם מקצוע לא עובדים? אין כסף? הכסף הוא כלי מדידה, הוא לא מטרה. הוא אמור לעזור לנו להתנהל ביעילות, לא לשעבד אנשים לעשות עבודות מיותרות (ורוב האנשים עובדים בעבודות מיותרות) רק בשביל להחזיר חובות ושיהיה ליד הנעלמה מה לקחת מהכיס שלנו. אין כסף בגלל שהדרך שבה הוא מיוצר פועלת לטובתם של מעטים על חשבון שיעבוד של כל השאר. http://mcm.org.il/
דותן | 19.05.13
111.
את הכסף לא צריך לחפש כאן
יש גירעון גדול וקבוע בכלכלת המדינה. זה לא ייפתר בשנה וחצי או שנתיים. או שניתן יהיה לצמוח מבחינה כלכלית בקצב גדול מאוד , דבר שלא יקרה לאור הקיצונים, הטלת המיסים המשתקים והעובדה שגדל בו דור של משתמטים חרדים לא יצרנייים. או שהמדינה תצטרך לקבל בגרות ולהתחיל לקצץ בעלויות השוטפות כמו קיצוץ הפנסיות בצבא ובמגזר הציבורי, הפסקת מימון הדת, חיוב המורים לעבוד יותר ימים ושעות ארוכות בכל יום וכו'. היות ואף אחד מהדברים לא יקרה אז הגירעון לא ייעלם ובעוד שנתיים נגלה ש-18% מע"מ זה רק ההתחלה ונצטרך לבלוע את הרעיון שזה יועלה ל-19% או 20%. מנגד, נהיה יותר קל להוציא אזרחות של האיחוד האירופי (צריך לפשפש בעבר ולמצוא שסבא וסבתא נולדו שם), קנדה ואוסטרליה. אז נכון, שאם יהיו עוד אלף רפורמות כמו בסלולר ישראל יכולה להיות מדינה מערבית ומתקדמת, אבל למה לחכות ומי מבטיח שזה יקרה? כל מה שצריך זה להתחיל לעבוד על האנגלית, לברר איך משיגים דרכון זר ולפתוח חשבון בסקייפ. תאמינו לי שההורים והחברים יבינו את זה בקלות ויתמכו בכם.
כלכלן | 19.05.13
110.
המצב על הפנים !!...העתיד : חרה בלי לבן.
אין עתיד כלכלי לאדם העובד בטריטוריה הנקראת ישראל !!!!!!!!!!!!!! לפי מצב הדיור (מי מקבל מה ) -בעלי השכר הגבוהה הם החרדים הממלאים הארץ !! איך קורה שישוביי חרדים כמו אלעד, ביתר עלית/ תחתית, בית-שמש, מודיעין עילית ,ירושלים וכו' מלאים בחרדים , הגרים בבתים מסודרים !! איך קורה הפלא שמשפחות החיות על תמיכה מקופת המדינה- קריא מכסף של השליש העובד כאן ,מגיעים לדיור ??? מסקנה : עד שהחרדים לא יתחילו לפרנס עצמם (תורה ועבודה !) ,המצב ילך וידרדר תוך הגירת הצעירים המשכילים לארצות הים וישראל תהפוך לעוד מדינה ים-תיכונית דפוקה ומפגרת עם רוב חרדי וערבי. התקוה ( שנות אלפיים ) תמתין בערפלי העתיד ....
moshik | 19.05.13
105.
למה אף אחד לא מזכיר את הסיבה האמיתית לכך שהכסף לא שווה כלום ככל שהזמן עובר?
עם יעד אינפלציה של 1-3% לשנה (שזה כמובן לא נכון, לאור העובדה ששיטת חישוב האינפלציה "הותאמה" ב-1999, כך שתראה הבה פחות) - זה הוא המס הגדול מכולם. מישהו שאל למה בכלל צריך אינפלציה? כדי שהמשק ינוע? - לא! אלא כדי שאנשים ייקחו עוד הלוואות מהבנק כדי שיהיה כסף במשק. ה"סוד" הכי גדול של הכלכלות בעולם הוא שכסף זה חוב. ככל שיש יותר כסף יש יותר חוב וזה אומר שככל שמישהו מתעשר אחרים צריכים להפסיד - כך הכלכלה עובדת.
turh | 18.05.13
104.
לא הצלחתי להבין מהכתבה איך הגעת ל40 - 80 מיליארד חבל שלא פירטת, לעניין המסקנות:
למה לא פירטת את ממוצע השכר לשעה שמקבל כל אזרח/ית ישראלי/ת חרדי/ת מעל גיל 18 שכן עובד/ת, את יודעת למה?, כי אז נבין למה מס ערך מוסף יהיה יחסית נמוך, אף אחד לא שואל את עצמו (או יותר נכון לאף אחד לא אכפת) למה לעזאזל ברוב המקרים מעסיקים "עושים טובה" שהם מואילים להעסיק עובדים מהמגזר הזה וכשכבר כן עושים זאת, זה יהיה בהרבה פעמים בשכר ניצול גם לאקדמאים, יכול להיות שיש אנשים שזה נוח להם לראות את האוכלוסייה הזאת נחשלת?, האם זאת הדרך לעודד אוכלוסייה שחונכה (אל תזלזלו בחינוך) שעבודת ה' ולימוד תורה זה ייעודנו, לצאת לעבוד???, אם יהיה שיוויון הזדמנויות אמתי בשוק העבודה על פי יכולות בלבד ולא על פי אורח חיים ומראה חיצוני ולא יהיה אפליות בשכר בין חרדים לבין שאר האוכלוסייה, זה בהחלט יעודד רבים מהאוכלוסייה החרדית לצאת לעבודה, כרגע, עם צורת החיים שלהם והמצב השכר והתעסוקה במשק, זה לא משתלם להם (וגם לחלק מהאוכלוסייה הכללית) לעבוד, השאלה אם אתם רוצים לעזור לאוכלוסייה באמת או לכפות עליה לצאת לעבודה שוחקת לא מתגמלת שאת הזמן מבזבזת ורק לשורת הרווח של הבוס תורמת, אם תיכנסו לראש שלהם, תבינו את השיקולים שלהם ויהיה לכם באמת אכפת מהם, זה בהחלט יכול להצליח, יהיו כאלה שלא יעבדו בכל מקרה כי בלימוד תורה הם רואים את עתידם אבל מי שלא, יהיה עליו הרבה פחות לחץ חברתי בעיקר בגלל שיהיה הבדל גדול בהכנסה נטו בין לומד תורה לבין חרדי עובד (אז זה ייתפס הרבה פחות כבזבוז זמן – לא נעלם מעיניהם שגם זוגות של שני עובדים מצליחים בקושי לגמור את החודש ושיש אחוז אבטלה של 6 לפחות). אני חושבת שאין מספיק מי שמדבר במקומם בגלל שחרדי שהשלים בגרויות עשה תואר ולא מצא עבודה לא ירגיש נוח להיחשף ולהודות שטעה (שלא לדבר על אשתו שזועמת עליו שבזבז את זמנו כי האמין לתקשורת ועכשיו יצא קירח מכל הכיוונים, בלי תורה, בלי עבודה ועם חור בארנק, יש להם משפחות לפרנס, ושום דבר שתגידו או תעשו לא יגרום להם להקטין אותה ביותר מידי, אצל רובם זה עיקרון דתי, ערך, ושליחות להביא הרבה ילדים ולחנכם לדרך שאותה הם רואים כנכונה, ובקיצור אל תחפשו אשמים אלא תנסו לעשות מהצד שלכם מה שאפשר, כי אני באופן אישי מריחה זלזול ושנאה.
ליברטי | 19.05.13
103.
הפרופסורית המלומדת טועה ומטעה.. יש סיבה אחרת לפריון הנמוך
הפריון הנמוך נובע מכך שרוב העובדים במשק עוסקים בעבודות לא יצרניות, אם תבחרו 100 אנשים אקראים ברחוב תגלו שאולי 10 מהם (מכונאי, רופא, חקלאי..) עושים באמת דברים שאנשים צריכים והשאר (איש שיווק, מנהל חשבונות, פקיד..) סתם עושים דברים מיותרים שרק נראים כנחוצים בגלל המודל הקפיטליסטי שבו אנחנו שבויים. דוגמה פשוטה, נניח ובמקום 10 בנקים שיש בארץ היה רק בנק אחד, אתם יודעים כמה משרות של אנשי מחשבים, קלקלנים, עוכרי דין, פקידים ועוד.. זה היה חוסך, תחשבו גם על המשרות במעגל השני והשלישי שהיו נחסכות בצעד כזה. בתיאוריה לפי המודל הקפיטלסטי עצם זה שיש הרבה בנקים היה אמור לייעל אותם ולהוריד מחירים תוך השארת שולי רווח מינימליים, אבל במציאות ההנהלה הבכירה מרוויחה וגוזלת מאות מליונים מהציבור והבעלים עוד יותר..
איש עקרונות | 18.05.13
99.
סבבה. אפשר להמשיך את קו המחשבה שלך?
אז אם אוכלוסיה מסוימת מקבלת יותר ממה שהיא תורמת וצריך לצמצם את זה, אפשר להניח את אותו הגיון על מפעלים וחברות - כלומר, לא הגיוני שחברות יקבלו הטבות מס בשווי גבוה יותר ממה שהן תורמות לחברה. אז הנה הכסף (לפחות חלקו). הוא שם. פשוט צריך לקחת אותו.
דורון | 18.05.13
96.
יש מאיפה להביא כסף- והרבה, המיסוי בארץ מפספס הרבה מקורות
בטח שיש כסף- צריך פשוט לדעת איפה לחפש אותו, למשל: 1)קיצוץ ימי חופשה של גנים בתי הספר- כל יום כזה עולה למדינה הרבה כסף (הפסד ימי עבודה של ההורים למשל), קיצוץ של 2-3 ימים כאלה בשנה היו מכניסים כמה מאות מליוני שקלים, לא מליארדים- אבל זאת התחלה טובה. 2)מיסוי- הטלת מע"מ של 30 אחוז על מוצרים שמחירם מעל 3000 ש"ח, רוב השכירים לא מוציאים סכומים כאלה ברכישה אחת. 3) הטלת "מס ליסינג"- חברות שקונות רכבים מהיבואן במחירי רצפה צריכים לשלם כפל מס על הרכב, למה?- כי הם פוגעים בתחרות ומרוויחות מעיסקאות כאלה הון לא קטן. 4) אגרת רישוי מוגדלת למי שיש לו רכב חדש או יותר מרכב אחד לבית-אב- מי שיש לו כסף ל 2 רכבים שישלם יותר. ויש עוד הרבה מאוד מקורות לכסף (והרבה) לפני שמקצצים בקצבאות או פוגעים באיגודי העובדים.
סטודנט | 19.05.13
94.
משהו מאוד תמוה בנתונים
לפי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש בישראל כ 120,000 משפחות שמגדירות את עצמם כחרדיות ולפי החשבון שלך כל משפחה חרדית מקבלת כ 27,000 ₪ לחודש..... הייתכן????? אפילו ריקי כהן מחדרה לא מרוויחה כל כך הרבה כסף, משהו לא נכון בנתונים שלך כי אני לא מכיר שום משפחה חרדית שמקבלת אפילו חצי מהסכום שדיברת עליו אני מוכן להיות חרדי לפי הנתונים שלך..... אולי אתה צריך לחזור לביה"ס ללמוד ליב"ה.....
מנשה | 18.05.13
92.
לכל הבכיינים פה שמסירים אחריות מעצמם...
מתי בפעם האחרונה אחד הבכיינים פה לקח אחריות על עצמו? מתי בפעם האחרונה אמרתם לעצמכם (מיועד לבכיינים) למרות שבמדינה לא קל כמו בחו"ל אבל אני יעשה משהו שונה, אולי אחשוב מחוץ לקופסא אולי אלך לסמינר שמשנה את המשחבה לגבי כסף? אולי אנסה להתחיל לעבוד בעבודה חלקית במשהו שמתגמל אותי לפי השגים (עמלה)? קשה לכם? שלושה ילדים להאכיל? קודם כל מי החליט לעשות יותר מילד אחד שיהיה גבר ויחיה עם החלטתו והוא והיא צריכים לדעת ש זה יבוא על חשבונם ( על חשבון הרכב והדירה המרווחת יותר). מאשימים את הערבים והחרדים? אז נכון שהמגזר הערבי הוא בעיקר חלק מהאוכלוסייה הקשת יום, אבל אחוז ניכר מהם לפחות מנצל את העובדה שהם לא עושים צבא והולכים ללמוד במוסדות אדקדמאים להשכללה בגבוהה מה שתורם להפיכתם למגזר פרודוקטיבי בעתיד הקרוב, האם גם החרדים יכולים לאמר את אותו הדבר? הפתרון הראשוני: לעשות חוק שיגביל קצבאות ילדים עד 3 ילדים!!! מעבר לזה זו כבר בעיה של מי שהחליט לעסוק במצוות פרו ורבו וללמוד כל היום מבלי לדאוג מאין הכסף יגיע...10 ילדים? תתמודדו לבד מתרומות של חבריכם מח"ולף הם לפחות עובדים וגם לומדים. עובדי נמל וכל שאר המונופוליסטים (שאוהבים לשבות) אשר חולבים את המדינה במגזר הציבורי...זמנכם תם! הגיע הזמן להפריט. מסקנה: חרדים, עובדי מגזר ציבוריים (חברת החשמל כמשל) אתם החולייה החלשה , שלום! נ.ב. אני ממליץ בחום רב לכל מי שמעוניין לעשות פריצת דרך כלכלית מ"כלום" להכנס לאתר של קליק-בנק ולחפש שם מוצרי מידע לגבי עשיית כסף, (לכתוב ספרים אלקטרוניים לאמזון, שווק רשתי כשלוחה של מוצר, פרסום ושווק עסקים מקומיים דרך הרשתות החברתיות וכו'...
רום | 18.05.13
91.
ל-65 ולשאר הלא מבינים
הכסף מגיע לחרדים כך: 1. קצבאות ילדים (למשפחה חרדית בממוצע 7 ילדים) 2. תקציבי ישיבות (הכוונה למבוגרים שלומדים בישיבה) 3. תקציבי חינוך (מעל 20% מתלמידי כיתה א' הם חרדים) 4. קצבאות הבטחת הכנסה (חלק גדול מהחרדים זכאי עקב כך שהבעל אינו עובד וההכנסה נמוכה) 5. תקציב הבריאות (10% מהאוכלוסיה = 10% מתקציב הבריאות) 6. סבסוד גנים ומעונות יום 7. תקציב רשויות מקומיות (רשויות מקומיות של יישובים חרדים נמצאות תמיד בגירעון, זה ממומן מתקציב המדינה) 8. תקציבים כלליים נוספים, שמועילים גם לחרדים, כמו ביטחון, שיטור, תשתיות. הכסף שהמדינה גובה מהחרדים (מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי), הרבה יותר נמוך ממה שהם מקבלים. את הסכום המדויק, נשאיר למשרד האוצר לחשב, לי אין זמן לזה - יש לי עבודה.
 | 19.05.13
88.
לפיד מנסה לגרום לפילוג בעם
כלבעמלך הזמן מפנה את האש לכיוון החרדים. תכל׳ס הוא לא משום פוליטיקאי מושחת שהטיל עוד מסים על המעמד הבינוני ומטה, יש הרבה אפשרויות לצאת מהגירעון, נכון צריך להתאמץ בשבילן , אבל למה להתאמץ כשאפשר להושיט יד ולקחת מהחלשים? יש לי 3 ילדים שישנים בחדר קטן בגודל 10 מטר. חשבנו לעבור לדירה מרווחת יותר, אבל שר האוצר גרם למחשבה הזו לרדת מהפרק. אני מקווה שהוא יושב בנינוחות בוילה שלו, בזמן שאנחנו מעמד הביניים מצטופפים.
אזרחית | 18.05.13
85.
לכל אלה שכתבו נגד המגזר
שיהיה ברור לכם ואתם יודעים את זה היטב. האוכלוסיה הערבית שמונה בערך מיליון מקבלת תקציב שווה פחות מתקציב עיר יהודית במדינת ישראל. אנחנו לא מקבלים כלום. אין לנו שום שירות במגזר. בכל המגזר אין בריכת שחיה אחת. אין מקומות בילוי . אין שום כלום. הכול לכם ולהתיישבות. לכן תשתקו בבקשה.
ערבי | 18.05.13
84.
פריון נמוך
הפריון הנמוך של העובדים נובע בעקר מהעובדה שהמעסיקים יכולים להשיג עובדים בשכר נמוך. אם היו מעלים את שכר המינימום ומפסיקים להביא עובדים זרים היה למעסיקים תמריץ להשקיע באמצעי ייצור שהיו מגדילים את הפריון וכולם היו מרוויחים מזה. אבל יש כנראה אינרטרסים חזקים מאד שמבטיחים שהשכר יישאר נמוך
יוסי | 18.05.13
82.
עלות שכר שנתית לכל חיילי הסדיר רק 4 מיליארד שקל לשנה!!!לתשומת ליבך ביבי\לפיד\בנט
פחות מ10% מעלות החרדים , אמנם החרדים הם חיילי השם יתברך , אך החיילים האמיתיים חיים בעוני והם נטל כבד על הוריהם. כני חייל סדיר ואני ממליץ לו לעזוב את הצבא מייד. כי המדינה שמה עליו ז+++
דני משמש | 18.05.13
81.
אז מה נכון
ערב טוב ושבוע מבורך את/ה עוסקים מלמדים ומכוונים את הדור הבא ואם אכן כך הדבר וכל הנלמד בכל מסגרת שהיא מה שנעשה במשק היום זה לא תוצר לימודי מהנלמד ואם לא כך הוא אז איפה שגינו ובמה טעינו מי אומר מה נכון ומה לא .מרוב מידע מוטעה שכלאחד אומר שהוא יודע הכי טוב והתוצאות בשטח הם בכי מר אז מה נכון ולמי להאמין.חבל ועצוב שהיגענו לימים כאלה במדינה שהיתה אמורה להיות אור לגויים ולא כמו הגויים וגרוע מכך.אני אמונה ותקווה שנתעשת כעם וממשלה ונדאג לעם שחי במדינה ולא למילוי הכיסים השמנים עוד .אני תקווה שהעם יתאחד ויתעורר שאי אפשר יותר במצב הקיים .ולכם הכותבים החמודים אולי תפסיקו לכתוב כי כל אדם מנהשורה יכול לעשות זאת אך מתפקידכם המלמדים לקחת יוזמה ולהנהיג את הציבור במחאה גדולה לשינוי אמיתי ופורה לתוצאות אמת בשטח ובפועל.אמן.כשמלומד.מחנך.מדריך......קם ומתעשת אז הרבה דברים נראים אחרת בלי לפחד מכסא מתפנה..... בהצלחה למתעוררים ורוצים. באהבה.
 | 18.05.13
79.
עוד כתבה מאותו סוג. תחשבי מחוץ לקופסאות
למשל קיצוץ עמוק בכל המשרדים והרשויות למיניהן בלי להעלות מיסים ואף להורידם! אם כבר דיברת על התייעלות הרי הסקטור הציבורי הוא היחידי שלא יעיל ובגדול. בסקטור הפרטי אף מעסיק/יזם לא יכול להרשות לעצמו חוסר יעילות. עוד כתבה מוזמנת נגד החרדים . בושה שנכתבה ע״י פרופסורית.
פרי | 18.05.13
78.
אתה טועה בענק בנוגע לילודה
בכל העולם המערבי מקנאים בילודה בישראל ורוצים ילודה כזאת. אנחנו בגידול של כמעט שלושה ילדים למשפחה. הלוואי ונגיע לארבעה ילדים בממוצע. הבעיה הגדולה היא הפנסיה. כדי שלי ולך תהיה פנסיה צריך הרבה צעירים שישלמו לקרנות הפנסיה. תוחלת החיים העולה מחד, הוצאות הבריאות לעת זיקנה העולם מאידך גורמות לכך שהזיקנה היא יקרה מאד. חייבים שיהיה דור צעיר גדול שיממן את הזקנים. כל מי שכיום מעל גיל 30 יהיה חייב לממן תשעה זקנים בעשור הקרוב. חלק מזה נובע מכך שלכולם ברור שחייבים להעלות את גיל הפרישה (במיוחד לנשים) אבל מפחדים לעשות זאת.
משה | 18.05.13
77.
דברי הבל
מי שיודע ומכיר את הציבור החרדי יודע שברובו עובד ומיעוט בתוכם יושב ולומד ובדרך כלל הם אנשים מאוד מצליחים בשוק העבודה כל ילד שהם מביאים רק תורם למדינה כך שיש יותר הכנסות למדינה מבחינת צריכה בציבור החרדי הצריכה לאוכל הוא פי מאה מכלל הציבור אז תעשה חשבון כמה המדינה מקבלת מזה אתה פשוט תשתגע וכן בביגוד ובעוד דברים אם לא היה את הצמיחה בילודה ולא משנה באיזה מגזר היינו כבר בספינה שטובעת אז כל שקל שאתה מביא לאדם שיש לו ילדים זה רק ברכה למדינת ישראל ומי שחושב שעל ידי כך הוא ימנע ילודה הוא טועה וכן זה לא הסיבה לזה שאין כסף במדינה הסיבה האמיתית היא שמשקרים עלינו ואומרים כל הזמן שיש צמיחה ואין נותנים כסף לחברות שישארו לעבוד בארץ ולא יברחו להם לחו"ל שם הכסף אנשים חיים פה בשקר וכן אף פעם הם לא יגיעו להאמת
שמעון | 18.05.13
75.
עבודה
לא מסכים שהחדים הם נטל כי זאת סתם הכללה מרושעת יש מליון זרמים שונים בחרדים כמו שיש מליון חילונים פרזיטים. ילודה זה דבר מבורך שהעולם הלא חרדי רק יורד בגידול הטבעי שלו. אז מה זה אומר? שמי שעושה יותר ילדים יהיה בעתיד? אנחנו חיים בהווה ואולי יקרה משהוא שלא ציפינו לו. בקיצור לפי דעתי עבודה זה להועיל לאנשים כמו למשל להיות בבית ולמלות קרח בפריזר כדי שאם מישהוא יפתיע הוא יוכל לשתות שתיה קרה. בעולם המודרני 99 אחוז מהעבודות גורמות לעולם להחרב מהר. בוא נתחיל עם כול הנסיעות המיותרות באוטו או בתחבורה שגומרים את המשאבים שהם לא אינסופיים. בשביל לעבוד באמת צריך להועיל לאחרים ולעצמך וליצור ולהוסיף משאבים ולא להסתבך עם חישובים של כמה מרוויחים ולמי נותנים. כל המספרים האלה זה ספקולציה אחת גדולה. לעשות מה שאתה אוהב מה שאתה טוב בו זה העבודה האמיתית והשכר שמקבלים זה קודם כל סיפוק
אורן | 18.05.13
72.
ואח"כ מפלאים למה אירופה גיזענית
החרדים זה עם פרזיט. יותר מזה, היא מתגאה שהיא שונה. לא רק זה. הם מסרבים להשתנות. ביום שבו משפחה( יהודית/ערבית/נוצרית/וכד') תחליט שהיא רוצה ילד 5 ומעלה- שתשלם היא למדינה. התנחלויות. מיליארדי כספים שנשפכו על התנחלויות אידיאולוגיות. אבטחה, תשתיות וקיצבאות ילודה.
נביל הזעם | 18.05.13
69.
בניכוי בועת הנדלן המשק לא צמח כבר 6 שנים, למעשה הצטמק ריאלית
בששת השנים האחרונו עלה הנדלן בכ-81% נומינלית. בהנחה שנדלן הוא רבע מהוצאות הקיום, הרי שמדובר בכ 20% שזהו בקירוב סכום הצמיחה בששת השנים האחרונות. כלאמר אם האוכלוסיה לא היתה גדלה אז היה בממוצע אפס גידול נומינלי כבר 6 שנים. ריאלית האמור בנילה בתוצר שהרי יש אינפלציה של מספר אחוזים בשנה. כלאמר קצב גידול האוכלוסיה הוא קצב _ירידת_ התוצר הנומינלי לנפש קרי 2% לשנה! המצב הדמוגרפי יותר גרוע מאשר מתואר, כי יורדים המון אנשים מוכשרים ועולים בעיקר מהעולם השלישי ומשיחיסטים. לכן נפילת התוצר הריאלי לנפש הוא כ5% לשנה. תעשיית התקשורת כבר לא יכולה להוביל שום משק, כי סין מבצעת הצפה באמצעות חברת האוואיי הממשלתית. בו בזמן אין יותר כספי מדען לחברות טכנולוגיה וכרגיל אין רשת מחקר תעשייתי מקבילה לפראונהופר.
יואב נצר | 18.05.13
68.
ההתיעלות חייבתלהיות קודם מלמעלה פחות עוזרים פרלמנטרים פחות משרדים לחברי כנסת בערים
יש הרבה בשר לקצץ כגון : פחות מכוניות שרד להחליף כל 5שנים ולתת דוגמא לצבור הטלת מס מוגבר כל שנה ההמשלה תעלה אתמס החברות כל שנה ולא מס סטטי והרשמה ארוכה ועלמנת שהכל יבוצע כראוי יהיה גוף מפקיח וידווח כל רבעון והכל יהיה שקוף
אחד העם | 18.05.13
66.
כמה הערות והארות:
א) נטפלים לחרדים כי הרבה מהם לא עובדים, אבל כל משפחה מרובת ילדים היא נטל על הכלכלה, גם חילונים מקבלים קצבת ילדים וסיוע נוסף. מעבר לכך לרוב הורים להרבה ילדים לא מסוגלים לתמוך כלכלית בכל ילדיהם ואז ילדיהם נהיים נטל על הקופה הציבורית. צריך לעודד תכנון משפחה בכל האוכלוסיה ולא להטפל רק לחרדים. ב) הפנסיה השערורייתית בצבא באה לפצות את אלו שנשארו בקבע שנים רבות בתנאים גרועים ומשכורות נמוכות בהרבה ממה שיכלו לקבל באזרחות או לחלופין אלו ששרתו בחזית (מגדים, מחטים וכו') ומקבלים פיצוי הולם על סיכון חייהם ושירות בתנאי שדה שנים רבות. הבעיה המרכזית בצה"ל היא שיטת המשכורת השיוויונית: קצין רכב מקבל כמו נגד אפסנאות, מג"ד וקצין פיתוח ביחידה טכנולוגית. הגישה הזו חייבת להפסק, המשכורות צריכות להיות בהתאם לתפקיד והצבא צריך להתחרות ביעילות בשוק האזרחי ואז אפשר להפסיק עם הפנסיות השערורתיות האלו ולא להפסיד כו"א איכותי בצבא במקומות חשובים. ג)יש להעלות מיסי חברות תוך כדי לקיחה בחשבון שיש חברות שיכולות לברוח ויש להן לאן ויש כאלו שלא (כמו כי"ל) לקצץ לאינטל זו התאבדות, אין מי שיבוא במקומם והם יכולים לצמצם הקפים בארץ בלי למצמץ ד) יש לצמצם את תנאי הבכירים במגזר הציבורי שמרוויחים מעל ומעבר.
איתן | 18.05.13
65.
מה היה אילו כולם היו עובדיקבלן ב4500 האם המצב היה יותר טוב
בכל הבכיה של איפה הכסף מסתתר אני רוצה שתיקחו מאחרים או שיהיו כמוני עובד קבלן ללא ביטחון תעסוקתי ללא עידכון שכר אם בכלל משולם . מי שכתב על נורמות צודק . בזמנים הכי קשים של המדינה החינוך הבריאות והתמיכות היו סוציאליים . לאנשים היה ביטחון במקום עבודתם ופרישתם . אז יש כאלה שנהנים אנשי הקבע עובדי החברות הגדולות . נכון עדייף היה שגם אתה תהיה שם ולא הפוך להוריד את כולם למטה . גם החרדים הם כמו עובדי מדינה שכרם מובטח והם לא עובדי קבלן. רק הם גם לא תורמים דבר. האחרים בכל זאת עובדים ולא לכולם שכר מנופח גם אם יש להם יותר ביטחון תעסוקתי . אני בטוח שלוא היו מקומות עבודה איכותיים לכולם לך הממורמר ו לחרדים מצבנו היה יותר טוב. לכן יש פתרון . לקחת את כספי הרוחים הכלואים לפתח מקומות עבודה איכותיים עם הגנה על העובד ושכרו . כאשר שכר המנהלים שפוי יותר והעובדים זוכים לשכר יותר גבוה . אזי התל"ג יגדל ואיתו הצריכה והצמיחה . אבל מה לעשות כולם שבויים בשטיפת המוח שרוצה רק סיכסוך הפרד ומשול. לכן חפשו את מי ש ציע פתרון לא מאותו הדבר וללא סיכסוך בין האנשים אם אין כסף. כי נכון צודקת הכתבת גם לא יהיה הלאה.
חומר למחשבה | 18.05.13
62.
סך התשלומים שמועברים למגזר החרדי, נעים בין 40 מיליארד ל-80 מיליארד!!!!
הצחקת אותי (ואני חילוני לחלוטין) מי שמציג נתונים כאלה בפער של 100% מהערך הנמוך לגבוה 40 ל - 80 הוא לא רציני. כנראה שבאת לקדם איזו שהיא אג'נדה פרטית שלך. לא נורא, זה בסדר כולם מקדמים אג'נדות ומאוויים פרטיים, אנחנו צריכים לסלק את ה'רעשים'
הגיון פשוט | 18.05.13
57.
לא רק לחרדים יש ילודה גבוהה
כנראה ששחכתם לא רק לחרדים יש ילודה גבוהה בה" אלה גם למגזר הערבי יש ילודה גבוהה ואף אחד לא אומר שזה נטל או משהוא בסגנון .גם למגזר הערבי יש משפחות מרובות ילדים שמקבלות המון הטבות מהמדינה כמו גם במגזר החרדי . והנושא עוד ארוך כי גם המגזר הערבי הוא נטל על הציבור בדיוק כמו החרדים אבל משום מה אף אחד לא מצייץ
חיים חגי | 18.05.13
56.
הפריון העבודה נמוך בגלל
שרוב הישראלים באים לעבודה ולא לעבוד מדפיסים כרטיס עם החוק המטומטם הזה גם שאתה עובד גלובאלי כל אחד מדבר עם חבר שלו כל היום ועושה מלא דברים פרטיים אם משהו פעם נכנס למשרד אמריקאי וראה איזה שקט שם-אנשים עובדים (רובם) ולא מתעסקים בדברים אחרים רק פה צעקות כאלו שזה שוק חושבים שאם אתה מרים את הקול אתה עושה משהו ואם אתה עושה המון שעות אז אתה עובד צריך להסתכל על תפוקה ולא על שעות
אורן | 18.05.13
50.
התעלמת מנטרול סעיפים כמו חינוך ורווחה
הורדת מהתקציב סעיפים כמו בטחון ותחבורה (אגב-החרדים נוהגים פחות מהחילונים) אבל לא הורדת סעיפים כמו חינוך ורווחה - נכון שהחרדים בהחלט מקבלים הרבה כסף ממשרדים אלה - אבל בחישוב שלך הם היחידים שמקבלים כסף ממשרד החינוך או הרווחה וזו כמובן שטות מוחלטת. לכן הסכומים המגוחכים שקיבלת
כלכלן | 18.05.13
44.
תשובה ל-14 : לא דיקת בקריאת תגובתי
כתבתי שיש לפי אומדן גס, 60,000 משפחות חרדים שאין בהן אברכים ועוד כ- 60,000 משפחות אברכים (זה נתון מעוגל ,לפי זכרון, מהפרסום רשמי של מספר מקבלי ההטבות לאברכים, וזה נתון שנכללים בו גם רווקים, אני מניח שמספרם של הרווקים 15,000-20,000, בהתאמה לתקון זה ובשלוב עם דברי הפרופסור על סה"כ ממון חרדים = 40,000,000,000 - 80,000,000,000 יוצא שמשפחת אברך מקבלת לחודש נטו 80,000-170,000 שקלים!, הרבה יותר מהתוצאה הבלתי סבירה שהצגתי בתגובה 8). אני סבור שאפילו אדם מאותגר מבחינת ביקורתיות החשיבה שלו, לפני שהוא כותב דבר שמעורר איבה עזה כלפי קבוצת אוכלוסייה מסוימת צריך מינימום של בדיקה עצמית ולא "לירות מהמותן", ובפרט כשהוא מנסה לעורר אמון בעזרת התאר פרופסור. אם המדינה תעביר את משכורתה של הפרופסור לסעיף תקציבי של ממון אברכים, אולי לא תצמח מזה הרבה תועלת, אבל לפחות לא נזק!
דתל"ש בוגר "חדר" | 18.05.13
41.
י לא מכיר לפחות עובד אחד במחלקתו שאם היינו מפטרים אותו, התפוקה לא היתה יורדת ?
על זה (בין היתר) מתבססת הפרופ' המכובדת כאשר היא מדברת על מצב הצמיחה ? לכל אדם יש תחליף בעבודה, גם אם הפרופ' המכובדת לא תגיע לעבודה, מניחה שיתגברו על חסרונה, גם ראש הממשלה, גם הרמטכ"ל, וכו וכו, ככה זה....
סיגל | 18.05.13
38.
לא נכון - הכל בבועות הנדל"ן ואגרות החוב.
חובות הציבור על נדל"ן מסתכמים כיום בכ-300 מליארד שקלים שאותם צריך להזרים למשק בטווח של 20 שנה בממוצע. החובות האלה אינם מייצרים ואינם משלמים מיסים ומאטים את הצמיחה כמעט ל-0. במקביל עקיפת המערכת המוניטרית בנושא האשראי ע"י הדפסה בלתי מרוסנת של אגרות חוב בהיקף שאין אף לא אזרח אחד כולל בבנק ישראל ובאוצר שיודע להעריך אותו ולעולם לא יצליחו לפדות אותם. המספרים שהפרופסור הנכבדת מציינת כאן אינם מגרדים את קצה הקרחון של המשבר.
אלף ואו אלף | 18.05.13
37.
היינו עובדים יעילים.שילמו לנו 6000 לחודש 4 שנים בלי העלאות.למה שנמשיך להיות יעילים?
כשהמעסיקים בישראל מעבידים אותך יותר שעות מרוב העולם המערבי (9 שעות מול 7-8 בארה"ב ובאירופה) ותמורת חצי מהשכר אם לא פחות מזה, ואחרי שנים שאתה יעיל ומוכיח את עצמך יום אחרי יום הם עדיין מסרבים לפחות לעדכן את השכר שלך שנשחק, למה שתהיה פרודוקטיבי? למה שתתייעל? הרי ממילא ההישגים לא נחשבים לך.
אלעד | 18.05.13
35.
לגבי הסיבה הראשונה
אני מדבר על פריון נמוך - יצא לי לעבוד במס' מקומות עבודה. מהניסיון האישי שלי, בכולם המצב דומה: אכן העובדים בעלי פריון נמוך, אבל במקרים שהמנהלים "הזיזו משהו", אז הפריון של העובדים עלה. במלים אחרות - הסיבה שבגללה העובדים "קופאים על השמרים" היא בגלל מנהלים שלא עושים את עבודתם. אני חושב שזה שורש הבעיה, ואם נצליח למדוד מנהלים ולגרום להם לעשות יותר (והם יכולים לעשות הרבה יותר), אז הם יידעו מה הם רוצים, ובעיקר - יוכלו להנחות את העובדים שלהם אל עבר המטרה (למשל - זו לא בושה שמנהל ייקח יועצים, ויותר חשוב - יישם בצורה פרטנית רעיונות של הקודמים לו ושל הכפופים לו). התוצאה תהיה שכולם יהיו יותר יעילים, והחברה כולה תרוויח יותר.
 | 18.05.13
33.
החרדים אינם יהודים הם משיחי שקר, יהודים תמיד עבדו
תקראו מה כתב הרמב"ם באיגרת יא' ליהודי תימן על אנשים שהפכו את התורה קרדום לחפור בה. החרדים בישראל כבר מזמן אינם יהודים, הם מוטציה של משיחי שקר טפילים. בין דברי הרמב"ם על אנשים שלא עובדים והופכים את התורה קרדום לחפור בו: 1. טפילים 2. מכבים מאור הדת 3. ליסטים ועוד ועוד נאצות, רק שהטפילים של היום נוזפים במי שנמסה רק לומר להם שהם לא נוהגים לפי הנורמות הראויות. הבעיה הישראלית היא שהנשים הערביות לא עובדות, מה שמגדיל את העוני בקרב האוכלוסיה הערבית וכן כמובן שהחרדים לא עובדים ומביאים הרבה ידלים כדי שמשלמי המיסים יממנו את גידולם ואת פרזיותם. האוכלוסיה החרדית אינה אשמה מי שמוביל אותם באף זה הרבנים שלהם שכמו שבתאי צבי לקחו אותם מהיהדות והלאה. יהושוע בן נון שנלחם על הארץ שאל לפני הקרב "מי מורך לב" שיחזור לביתו, כלומר הפחדנים שילכו מפה. הוא לא שאל מי תלמיד ישיבה. ושלא תחשבו שבתקופת יהושוע היו יותר דתיים מהיום, בעיית הדתיים ואלו שאינם צצה בכל פינה בתורה, כולל מלכים "שלא עשו טוב בעיני ה'" כלומר היום לא דתיים.. או מעשה העגל ועוד ועוד..
משה | 18.05.13
30.
הנה הכסף היכנסו..
עשרות אלפי אם לא מאות אלפי אנשי קבע יוצאים לפנסיה בגיל 45 כאשר שאר האוכלוסיה..בגיל 67 . מי מממן ?? עשרות אלפי שוטרים יוצאים לפנסיה בגיל 55...מי מממן..? קיבוצניקים שעוברים הפרטה מקבלים הון תועפות לידיהם ולא משלמים שום מס. בנים ממשיכים במושבים מקבלים אדמות חינם.. מושבניקים קיבלו אדמות חינם ומשכירים מבנים ושטחים בלי לשלם תמלוגים למדינה. ועוד ועוד
יוסוף | 18.05.13
28.
כתבה שגובלת בהסתה לשמה
תסלחי לי גברת פרופסור נכבדה לכתוב נתונים ללא פירוט על צד אחד זוהי הסתה לשמה אני נשוי לחרדית ילדי חרדים ואני משלם מס 80% כן לא טעיתי מס הכנסה מכיר בכל ההכנסות שלי וברוב ההוצאות אינו מכיר ולדברייך אני צריך לקבל כ80000 ₪ במתנה מהמדינה אני שואל איפוא הכסף עדיין לא הצלחתי לקבל אגורה מהמדינה הזאת ולשלם אני משלם על לימודי ילדי 6000 ₪ בחודש אז אנא הסבירי לי איך אני מקבל כסף מהמדינה
איציק | 18.05.13
25.
משכורות שונות לשני אנשים באותו תפקיד במקומות עבודה שונים - זה עוד מצב סביר
ראו מה קורה במגזר הממשלתי מביאים אנשים שעובדים כפרילנסרים בחוזה מיוחד לתקופה קצובה אותם אנשים עושים אותה עבוד כמו שאר האנשים באותו גוף העובדים הקבועים (מסמר בלי ראש) לא עושים דבר במשך יום העבודה אלה שבאו לתקופה מוגבלת , שכרם והתנאים שלהם גרועים מה'קבועים' , עושים את כל העבודה ויש לא מעט מקרים כאלה אני אחת שחווה את הדבר כבר מספר שנים במקומות בהם אני עובדת ( מגזר ציבורי ) שווה חריש לעומקקקקקקקקקקקק
אזרחית | 18.05.13
22.
להכריז על מצב חירום לאומי של התייעלות קיצוץ התקציב ב-10% לשנה ל-3 שנים חשוב כנסו
בעולם הגלובלי בו יש תחרות וכלכלות מערביות קורסות כי הן הופכו ללא כדאיות ולא ריוחיות ולא מצדיקות את השכר של העובדים ישראל חייבת לבצע רציני ואמיתי שיתן מענה לגירעון ויתן אופק של הבטחה והצלחה לעתיד. חייבים לקצץ את תקציב המדינה ב-30% דחוף . 10% בשנה את ה-30% להפנות א. לחיסול הגירעון 10% ב. להקמת מערך הכשרת עובדים לאומי שיבוץ , קביעת יעדים ויצירת מקומות עבודה 10% ג. פיתוח שווקים בין לאומיים , רובוטיקה בכל פינה , כדי להביא את התפוקה של מדינת ישראל לתפוקה של סין רק הכל רובוטי עם מוח ישראלי 10% א. אפשק לקצץ בכל מקום ולהתיעל מבלי שהזקנה תהיה במסדרון של בית החולים, מבלי שיקצצו לקנים מבלי שחיילי צהל יצתרכו להלחם עם מקלות אפשר להביא את התוצאה בעמוד עשן בעזה לאותה תוצאה ואף יותר טובה ובפחות זמן וב-1/10 המחיר ...נכון יהיו יותר אזרחים הרוגים בעזה אבל זה ייצר הרתעה אמיתית תלמדו מהרוסים בגיאורגיה ..שם הם תקפו ק מטרות אזרחיות ולא נגעו בצבא הגיאורגי לא התנהל שם ולו קרב אחד מיליוני אזחים ברחו ליערות כשאין מיים לאזרחים ואין ביטחון להם המנהיגים מרימים ידיים ויש הרתעה בגיאורגיה אפילו הגיאורגים בחרו מנהיג שימצא חן בעיני הרוסים כי הם רוצים לחיות והם רוצים שקט וביטחון גם על חשבון כבוד הייתי קצין ניהול וחסכתי הרבה כסף לצהל פשוט התייעלות צמצמתי אספקות מזון ולכולם היה אוכל בריא טעים ובשפע פשוט זרקנו פחות לפח צמצתי רכבים מושכרים עם נהג שעלו הון תועפות לצהל , שלחי קצינים ברכב במקום להזמין מסוק או פייפר לנסיעה שהיא פרטית ולא מבצעים שמטרתה להגיע הביתה ועוד... ב. על המדינהה להקים בחינם באמצעות האינטרנט והאונברסיטה הפתוחה מכללות הכל יתבצע באינטרנט ויגשו למבחנים ויקבלו תעודות מוכרות בכל המקצועות לתואר ראשון בלי קשר לבגרות ...ממילא אין התאמה של הצלחה בשוק העבודה בין הציונים של הסטודנט לתוצאות בפועל בשטח בכל תחום התעודות ותנאי הקבלה הם חסם שפוגע בחברה ובכלכלה הישראלית סוג של מונופול זה יאפשר גמישת וניידת עובדים יכשיר עובדים בעלות נמוכה ובמהירות יהיו הרבה מפוטרים לא יעילים בקיצוץ של 30% אבל הם יעברו לעבודות שהם הם תורמים לכלכלה ג. המדינה הממשלה צריכה לצפות קדימה 5-10 שנים ולייצר תנאים לפיתוח מואץ של הכלכלה הישראלית להפוך אותה לכלכלה בין לאומית עולם הופך לגלובלי וישראל יכולה להשתלב בכל מקום על פני הגלובוס כלכלית ישראל יכולה לייצר כאן הכל יותר טוב ויותר זול מסין בעזרת רובוטיקה מתקדמת המוח הישראלי ויוד רובוטי מתקדם ...תתפתח כאן תעשיי רובוטיקה מובילה בעולם וזה גם יתרום לביטחון ולצהל כך שאנחנ יכולים גם לייצר טקסטיל טוב יותר חכם יותר זול יותר מסין לאו דווקא חייבים ללכת ראש בראש עם סין צריך לייצר מה שאנחנו יכולים היום להיות יותר טובים וככל שנעמיק אוטמציה ורובוטיקה נבטל את היתרון של המתרים בכוח אדם זול ד. היעד הבא של המדינה להוריד מיסים עקיפים ארנונה קנסות, רשות השידור , להשאיר בסוף רק את מס הכנסה חלק גדול ממה שנשאר בתלוש המשכורת הולך לתשלומים שהם מיסים עקיפים כך שלא נשאר ממה לחיות נטל המס גם הוא הופך א העבודה ללא כדאית ככל שלא ניגע בשכר עובדד כך תהיה לו מטיביה לצאת לעבודה
אפשר אחרת  | 18.05.13
21.
ל-9: כי רק החרדים לא מייצרים כלום
למה "מתנפלים" רק על חרדים? 1. כי ערבים לא מקבלים שום קצבאות מיוחדות ועובדים, בדיוק כמו כולם, למעט החרדים. 2. כי עולים חדשים, למרות סל קליטה קטן ומסכן, עובדים ותורמים לחברה. 65% מעובדי הייטק הם עולים לשעבר, בין אם מדובר במדינות ברית המועצות לשעבר או מדינות אחרות כמו אפריקה הדרומית. 3. עולים מבוגרים מכבידים? אל תדאגי, קצבת זקנה היא סך הכל 1200 ש"ח בחודש. המשפחות של אותם עולים מבוגרים עובדים בהייטק (ראי סעיף 2), מרוויחים בסביבות כמה עשרות אלפי שקלים בחודש, משלמים בסביבות 6000 ש"ח מיסי הכנסה מדי חודש, כך שלמדינה נשאר עוד מלא כסף. 4. מסתננים הם לא תושבים או אזרחים של ישראל. הם לא מקבלים שום תקצוב מהמדינה, כך שהן לחלוטין לא רלוונטיים לסיפור. יש עוד אוכלוסיה שאת רוצה להאשים? אם מסתכלים בעין אובייקטיבית וללא גזענות, המגזר היחיד שמקבל ולא מייצר הם החרדים ובהם צריך לטפל ביד קשה, כי כל שנה יש לנו 7% יותר פרזיטים. הבעיה לא נעלמת, היא רק מחריפה.
אלון | 18.05.13
13.
חרדים+הון-שלטון+ועדים מושחתים+ערבים = פשיטת רגל של המדינה בעוד 15 שנה.
כל מה שהממשלות ב- 20 שנה האחרונות יודעת לעשות זה לחלוב עוד ועוד מה- 20% מהאזרחים שבאמת תורמים למדינה. מס הכנסה מוצא אלפי דרכים פתלתלות לחלוב עוד ועוד כספים תוך ניצול חוסר ההבנה של האזרחים את אלפי הסעיפים ותתי הסעיפים בחוק (ישראל בין המובילות בעולם במספר החוקים). המדינה מתעללת ביזמים וגורמת לחברות START-UP לברוח מישראל. רק בגלל מדיניות המס והקשיים שמייצרת המדינה קרנות הון סיכון אמריקאיות רבות לא מוכנות להשקיע בחברות הזנק ישראליות ומתנות את ההשקעה בהעתקת מרכז הפעילות לארה"ב (זה קרה לי מספר פעמים!!) המדינה היא כמו חברה אשר יודעת את דרכה לקראת פשיטת רגל וחייבים טיפול שורש מעמיק על מנת להבריא אותה.
יזם היטק  | 18.05.13
10.
הפיתרון הכלכלי
פרופסור אליס ברזיס במאמרה מפנה את תשומת ליבנו למציאות הכלכלית החמורה :אם ציבור העובדים לא יתרבו בקצב של 7 אחוז לשנה כדי שיוכלו לפרנס את אלה מהחרדים שאינם עובדים הרי שיצטרכו להעלות את המיסים בכל שנה בקצב הולך וגובר. הפיתרון היחיד מבחינה כלכלית וחשבונאית הוא ליעד במשך השנתיים הבאות את כל ההקצבות של החרדים להכשרתם לעבודה , קליטתם במקומות העבודה ומיד אחר כך להפסיק לחלוטין את התמיכה בהם. גם מנהיגיהם צריכים להבין זאת אין כאן שום שינאה או רדיפה זו פשוט בעיה כלכלית שיש לה רק פיתרון אחד. במאמר מוסגר עלי לצין שאם מוסיפים את עלויות הביטחון הבריאות והתשתיות מדובר על סכו לפחות כפול מההערכה במאמר.
שלמה כלכלן | 18.05.13
8.
אני לא "פרופסור לכלכלה" אבל לבדוק סבירות גם אני יודע
יש כ-60,000 משפחות אברכים, אם צדקת בדבריך שהם מקבלים כ- 60,000,000,000 שקלים בכל שנה אז המסקנה היא שבכל חודש כל משפחת אברך ממוצעת מקבלת 83,333 שקלים. באומדן גס יש עוד 60,000 משפחות חרדים שאין בהן אברכים, ואם נניח שרובן עניות וגם הן מקבלות חלק מהסכום העצום הזה, אז יצא קצת פחות. לפי זה צריך להשתחוות בהערצה מול כל חרדי פראייר שהסכים לצאת מהישיבה לעבודה. אגב, האברך ה"חציוני" עושה זאת בגיל 30+ . אל תתפלאי אם עקב פרסום מאמרך תהיה נהירה המונית של "חוזרים בתשובה" (תשובה על השאלה "איפה הכסף?") מההיי-טק אל הסטנדרים בישיבות, ואנה אנו באים? אילו הייתי רוצה להגחיך את אותם שסבורים שהאקדמיה עדיפה על הישיבות בהקנית יכולת חשיבה בקורתית הייתי עושה את כותרת המאמר מהמסקנה שהסקתי מדבריך.
דתל"ש בוגר "חדר" | 18.05.13
7.
" 390 מיליארד שקל, כאשר מנכים את הוצאות"
כלומר על חרדים מנכים 40-80 מיליארד לאחר ההוצאות. השאלה מה הסכום לפני הניכוי? כמה הולך על פנסיות תקציביות במשרד הבטחון (בסעיף "בטחון"), כמה על השכר בחברת חשמל ונמלים (בסעיף "תשתיות") וכה וכה. לא שאני נגד מה שכתוב, רק יכול להיות שהסכומים שמופרשים לחרדים זעומים יחסית להפרשות לפני "ניכוי ההוצאות". בנוסף כמה היה נוסף לקופת המדינה אם לא היו קיימים "יוצאי מן הכלל" (כמו כיל וטבע) למיניהם, שמסיבה מסתורית משלמים הרבה פחות מיסים, הן מס חברות והן מס על הדיבידנדים, ועוד מיסים כאלו ואחרים.
אני | 18.05.13
5.
גם אם במטה של קסם יעלמו החרדים והערבים
מדינת ישראל לא תמצא עדיין את הכסף. למה? כי הכסף נמצא בנורמות, נורמות שלטוניות פגומות שהרסו כל חלקה טובה במדינת ישראל. הבעיה הראשונה: איפה הכסף? כולם פה מחפשים את הכסף (אוי ואבוי אם דור המקימים היה מחפש את הכסף... הוא מייד היה נוטש ועובר לאמריקה...). הבעיה השניה: חוסר אמון מוחלט שמייצר סיאוב של השלטון שחיתות העלמות מס ועוד. ועוד יש המון המון בעיות... הכסף ידידי נמצא בנורמות, בהתנהגות ובמנטליות המשתנה של העם שלנו שנהנה לשקר את עצמו לומר לעצמו שהכל פה נפלא ולקנות דירות ישנות בערים שכוחות במחיר של בירות אירופאיות או ערים מרכזיות בארה"ב.
יואל | 17.05.13
1.
יש הרבה הרבה כסף! יש לי רשימה של מאות ואולי אלפי נקודות כנס ותקרא
אתה טוען שאין כסף? בואו נראה... 1. 250 רשויות מקומיות (עיריות) כשבכל אחת ראש עיר/מועצה : מזכירות, חשבים, נהגים, דוברים, מספר סגנים, לשכות מפוארות לכולם כולל הסגנים,מכוניות, יועצים, דוברים, אנשי מינהלה ודת, וכל זה על תא שטח שמספיקה עיריה אחת ויחידה ! לדוגמא ניו-יורק. 2.מאות אלפי ילדים בני 40+ ששירתו 20 שנה ועכשיו יקבלו 50 שנה פנסיה !! שהיא פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק. 3.
לא כלכלן  | 17.05.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת