אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איזה פלייאוף צריכה ליגת ווינר?

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
מאמר מעולה וחשוב מאין כמותו
כבר שנה וחצי אחרי, קרית שמונה הצנועה מוליכה את הליגה לאחר 9 מחזורים ופער 6 נקודות ממכבי ת"א המועדון העשיר בליגה בפער עצום. ועדיין, הבעייתיות של הפורמט הנוכחי בולטת ועומדת בעינה (לפחות בעיני מי שמסתכל על המצב בצורה מפוכחת). עברתי על התגובות וכמעט ללא יוצא מן הכלל, כל אחד עבר על נקודות שלכשעצמן נכונות אולם אין בהם כדי להביא לאיזשהו פריצת דרך בשאלה מה עושים ואם יש בעייה מלכתחילה. להגיד מתקנים לא מספקים, שיש כבר גביע ושהקיזוז זה רעיון הזוי של לוזון הם אמירות פשטניות ופופולאריות בדיוק מסיבה זו. פלייאוף הוא קונספט מאוד רחב. יש מאות ואלפי דוגמאות לוריאציות של פורמט פלייאוף, בין אם הם קיימים כבר או רק בשלב התיאורטי. קיזוז זה סוג של פלייאוף. גם נוקאאוט משחק אחד באצטדיון ניטראלי נכנס בהגדרה המכלילה של פלייאוף אם תרצו. הנה- יש לנו סיטואציה בה כל אחד אומר שהמצב לא משהו וצריך/יכול להשתפר במידת מה, וכולנו חכמים ונבונים במתיחת ביקורת ולהגיד שאין סיכוי והכל לא יוצלח וכו'.... איך זה שלא באו עדיין עם רעיונות פשוטים שמשלבים בצורה אידיאלית בין הפתרונות שהוצעו? - כנראה שבמקום להקשיב לשיקול דעת שלנו ברוגע, אנו מתלהמים ולחוצים יותר להחזיר מנה אחת אפיים למתנגדים שלנו, דבר שמקשה על תהליך החשיבה כשרוצים לנתח מצב ולבוא עם הצעות קונקרטיות מועילות. אז בבקשה... פלייאוף הוא לא פתרון קסם. כי אין קסם שיגרום לאנשים חולים להתנהג בצורה מנומסת פתאום. ואם יבוא יותר קהל או ייעלה הרייטינג במגרשים זה לא כי אמרנו את השילוב הנכון של ההוקוס פוקוס עם השיקוי המתאים. זה מכיוון שאנשים יאימינו שמה שהם רואים זה הדבר האמיתי ושהם יכולים להתחבר אליו ושהכדורגל על התחרותיות והערכים שלו מדבר אלינו. אם למשל עושים סדרות של הטוב משלושה משחקים, נגיע מהר מאוד למצב שאנשים כבר לא מתבאסים להיות אוהדים של מכבי נתניה, אשדוד, עכו, פ"ת או רעננה ( רק לצורך הדוגמא). במהלך העונה משחקים בשביל להגיע לפלייאוף, לעשות מאזן מצויין ככל הניתן ע"מ לאסוף כרטיס לאירופה וכמובן להיות עם יתרון הביתיות בו המשחק השלישי והמכריע מתקיים אצלך. כאמור, יש מאות ואלפי אפשרויות לקיום הפורמט בצורה האופטימלית בהתאם לטבע המשחק והציפיות הספורטיביות של האוהדים, הספונסרים והשחקנים. כל אחד יכול בקלות לחשוב על הצעות שנותנות מענה להיבטים שחלקם נכתבו למעלה בתגובות או מדברים ששמעו מאוהדים נוספים. גם לי יש רעיונות, אבל לא הייתי רוצה לכפות אותם בלי שתהיה הצבעה או נכונות של רוב מסוים לקבל אותם או לכל הפחות להתייחס אליהם. וכאן טמון האתגר העיקרי לטעמי- איך זה שעם כל העיסוק באינטרנט ובתקשורת בספקטרום הרחב מאוד של הכדורגל, כמעט מעולם לא נתקלים באנשים שמוכנים לומר בקול שמה שקורה היום בליגה הוא פשוט זוועה ולא פחות מעוול תחרותי. שמעתי אנשים, ראיתי דיונים אינטלקטואליים בפורומים מגוונים. זה לא שאין שכל. פשוט הדאגות לא תמיד במקום הנכון. מדברים אינסוף על הסימפטומים ולא מפסיקים לקטר ולהאשים. אבל מישהו אומר חצי מילה על פורמט הכרעה ישירה? לאאא, חס וחלילה. זה לא חלק מהכדורגל. זה מחוץ לתחום. שעטנז. שמיטה והר סיני. יו ניים איט. סדרות הפלייאוף (ועוד כמה סעיפים קלים לצורך העניין) נועדות מלכתחילה לתת ביטוי עצמי וגאווה מקומית לקבוצות מכל רחבי הארץ. שהמועדונים יהיו תלויים בעצמם כמה שיותר בלי להתפלל לאיזה משיגנע שאין לו מה לעשות עם המיליונים ורק אז אולי יצליחו להתחרות אם יתקיימו במקרה כמה תנאים הכרחיים במקביל. אנחנו רוצים ליגה שאתה יכול להתחרות בה על האליפות גם אם התחלת את עשר המשחקים הראשונים בחמישים אחוז או פחות! ליגה שהאליפות מוכרעת במפגשים ישירים בין המתמודדות כל הכתר ולא בהתחשבנות מי איבד פחות נקודות מול קבוצות לא רלוונטיות. ליגה שכל הקבוצות רלוונטיות כל הזמן! אתם רואים את זה קורה היום? שלושים שנה לא ראיתי שינוי לטובה במגמה, רק פוקסים ואנאומליות. אז לא לשלול כל כך מהר גישות חדשות שבכוחן לשנות את המהות התחרותית. כולנו נצא רק מורווחים מיישום רעיון של פלייאוף.
רפאל | 25.11.14
10.
מה שהופך את השיטה הזו לספורטיבית זה עניין הסדרות
בכדורגל אי אפשר, זה מתיש מדי. הרעיון שעולה כאן הופך את הליגה לגביע. לא סתם לא מאמצים את זה בשום מקום בעולם (פרט לארה"ב) בכדורגל. לא הכל צריך לקחת מהאמריקאים. תחשוב מה היה קורה אם מכבי הייתה מארחת את בית"ר (מקום 8) למשחק אחד או אפילו שניים של נוקאאוט, ובית"ר הייתה מנצחת. מדובר בחוסר צדק משווע.
מכביסט | 20.05.13
8.
שינוי מבנה הליגות
שינוי מבני הליגות יתן פתרון הולם ליגת העל 10-8 קבוצות עם תקציב גבוה 30-40 מיליון כאשר המטרה פשוטה: כניסה עם קבוצות לליגה האירופית + ליגת אלופות קבוצות יתפסו מקומות ריאלים ובכך יאפשרו כניסת קבוצות נוספות מטרת הליגה הינה צבירת ניסיון באירופה לא משנה מי האלופה , סגנית וכו צריך לבנות תוכנית ל6-8 שנים נגמרו שטויות הכספים והעיריות קבוצות בעלות היכולת יקבלו הכנסה גבוהה ומשידורי TV מה רע 4 דרבי תל אביבים בשנה 4 מפגשי מכבי תא - מכבי חיפה וכו' ככה בונים ליגה עתידית עליונה הליגה הלאומית תהיה ליגה בעלת 20 קבוצות ללא מינימום תקציב לוזון זוז כבר
זיו | 18.05.13
7.
מסכים עם תגובה 1 2
פליאוף קלאסי הוא פיתרון דומה לקיזוז ושניהם גרועים גרוע כמו שבכדורסל עשו משחק אחד מכריע כדי ״ליצור עניין״ ליגה אמורה לשקף את הקבוצה ששיחקה הכי טוב לאורך כל העונה והמודל הנוכחי של הפליאוף הוא דווקא פיתרון ביניים לא רע . בכל מצב יצירת עניין היא על ידי איכות הכדורגל לפני הכל . אם יהיה עניין בליגה א׳ מישהו יילך לראות אותה ?
אנונימי | 17.05.13
6.
כמה שטויות - צריך ליגה של 18 קבוצות , שני סיבובים, בלי פליאוף ובלי שטויות
זה כל כך פשוט 18 קבוצות 2 סיבובים 34 משחקים 2 יורדות בלי קיזוזים , בלי פליאוף , בלי תקציב מינימום, בלי פיינל פור ובלי המצאות מטופשות. הכדורגל הוא משחק פשוט. כך יהיה הרבה קהל , הכדורגל יצא יותר מגבולות תל אביב. ככה זה עובד בכל העולם חוץ מבמיקרונזיה ובישראל
ערן | 18.05.13
3.
הייתי הולך על המודל ההולנדי
במקרה שלנו בישראל זה היה נראה כך: ליגה של 12 קבוצות. פלייאוף של 6 קבוצות מקום 1: ליגת אלופות מקום שני: הליגה האירופית מחזיקת הגביע: הליגה האירופית הקבוצות במקומות 3-4-5-6 משחקות ביניהן על הזכות לקבל את הכרטיס השלישי לליגה האירופית. מכניס עוד קצת עניין לרוב קבוצות הפלייאוף העליון שכמעט ואין להם עניין. לגבי התחתית: יורדת אחת מקום לפני אחרון בפלייאוף עם הזוכה במקום השני בלידה השנייה (על אותו עיקרון של הפלייאוף העליון בליגה הראשונה)
אבי | 16.05.13
2.
ככה ככה
גם בדרמניה, אנגליה, ספרד ואיטליה הליגות לא נגמרו במחזור האחרון. אתה יודע איזה מתח יכל להיות פה אם המרחק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב היה 2 נקודות? זה שהרייטינג צונח בשנים האחרונות ממש לא קשור לאיזה מחזור חרץ את העולות, יורדות וכד', הרי זה קרה לפני. מה שמדרדר את הכדורגל שאולה זה ניהול כושל ביותר. על פלייאוף אפשר להתווכח. בהגדרה, כמות העניין בליגה קבועה. כל טיפת עניין שמוסיפים בסוף אומרת שבהתחלה יהיה פחות על מה לשחק (ע"ע קיזוז). עם זאת יש שנים מעניינות יותר או פחות. הפורמט היום לדעתי מוצלח ביותר, ובעונות יותר צמודות (כמו רוב השנים האחרונות) ניתן יהיה להנות מזה מאוד.הבעיה המרכזית היא התגמול הדל לעבודה קשה במהלך העונה - יתרון ביתיות קליל ביותר (זה לא שהמקום הראשון מארח הכל בבית).
אלכס | 16.05.13
1.
לא מסכים כי הפתרון הוא בפלייאוף. הפלייאוף הוא פלסטר לבעיות האמיתיות.
ההצעה הראשונה שלך עדיפה על הקיים כי היא קצרה יותר, ומעניקה יתרון גדול יותר לקבוצות ששיחקו טוב יותר במהלך העונה. ההצעה השנייה שלך גרועה מפלייאוף הקיזוז, בדיוק מאותה סיבה שביקרת את הקיזוז: כל היתרון מהעונה הרגילה יכול להעלם במחי הפסד אחד. כמובן שיש ליגות עם פליאוף דומה לזה שהצעת. אך האיכותיות שבהן כולן בארה"ב. ושם גם כמובן אין משחקי גביע. באף אחת מהליגות הבכירות באירופה לא מקיימים פלייאוף שכזה. בכל אופן, כל הצעות הפלייאוף הן פלסטר על ליגה לא מושכת מספיק. הסיבות העיקריות הן ליגה שרובה מורכבת מקבוצות המנוהלות בצורה חובבנית, מתקנים מיושנים וצפופים, פיזור המשחקים על פני שעות שונות וימים שונים, ותרבות ספורט שמרחיקה משפחות מהמגרשים.
גד | 16.05.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת