אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מיליארד טועים: בורחים מהבינוניות של חוכמת ההמונים

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
לא בכל תנאי חוכמת ההמונים מתקיימת
חוכמת ההמונים פועלת רק בתנאים מסויימים, שתנאים אלו לא מתקיימים זו טפשות העדר. שמעתם על אלטא-וויסטה, זו מנוע חיפוש שהתבסס על מומחים ונעלם שגוגל פתחו את מנוע החיפוש המבוסס על חוכמת ההמונים. שמעתם על אנקרטה, זו אינציקלופדיה אינטרנטית שמיקרוסופט ניסתה לפתח על פי מומחים. הפרויקט שעלותו מאות מיליוני דולרים שבק חיים כאשר וויקפדיה נכנסה למשחק. יש עוד סיפורי הצלחה רבים, כמו צמיחת של וויז על פני המתחרים ששלטו בשוק ה GPS ועוד. המסקנה: חשוב שהקבוצה תקיים את התנאים המתאימים כדי שתתקיים שם חוכמה, חוכמת ההמונים לא מתקיימת בכל תנאי.
ד"ר חגי פולקמן | 22.05.13
16.
תגובה ל-8
קודם כל אתה צודק, אבל לדעתי זה אפילו יותר קיצוני: גם 10 אנשים עם איי קיו של 100, לא שקולים לאחד עם איי קיו של 150, מבחינת יכולת הסקת מסקנות או פיתרון בעיות סבוכות. נכון ש-10 אנשים ממוצעים ישיגו תוצאה יותר טובה מאדם אחד ממוצע, אבל ה"מומחים" שמדברים עליהם לא אמורים להיות ממוצעים. כל המצאה/רעיון/תיאוריה משמעותית שאני מכיר, נהגתה או פותחהע"י כמה מומחים (לפעמים גאונים). בטח שההמונים לא המציאו כלום, ולא שיפרו כלום.
 | 21.05.13
15.
יזמים אינטרסנטים. חכמת ההמונים עובדת
ההמונים - למשל עורכים בויקיפדיה - אינם הדיוטות, מדובר על אנשים שמתעניינים בתחום שעליו הם כותבים, אחרת לא היו נכנסים לזה בכלל. לגבי השטות של להשיג מידע על מקום לפני שהוא הופך להמוני, הרי גם באתר כמו tripadvisor אפשר לרדת במורד הרשימה ולמצוא את המקומות שרק מעטים התייחסו אליהם, אבל התייחסו בכבוד. לגבי מניפולציות של בעלי עניין, זה קיים בכל מקום, גם אם הסטראטאפים של המרואיינים לכתבה יצליחו הם ידחפו שם פרסומות ויקדמו את מי שמשלם להם, וכמובן שאינטרסנטים ישרצו אצלם באתר וינסו לתעדף
מומחה | 19.05.13
13.
חכמת ההמון זה דבר טיפשי.
יש מלא מיתוסים כמו שמשתמשים ב5% מהמוח (זה מטומטם לחשוב ככה..) לכול אלה שעדיין חושבים שאנחנו משתמשים ב5% מהמוח- כול תא במוח שלכם עובד 24\7 אם הוא לא עובד הוא ממוחזר ויש גם את המיתוס עם הקרינה הסלולרית או לעמוד ליד מיקרוגל.... (קרינה סלולרית לא תזיק לכם ברמות האלה והדלת של המיקרו חוסמת לחלוטין קרינת מיקרו)
 | 19.05.13
4.
שוב קביעת שתי ברירות מטה את ההתייחסות.
גישת "ה- או או" מובילה פעמים רבות לשגיאות רציניות. אין פסילה מוחלטת לדעת מומחים וכנ"ל לגבי המונים. המציאות הפשוטה היא שדעת מומחים, אף היא מוטית מסיבות שונות. עם זאת, האם נתעלם ממנה בכל מקרה? בודאי שלא. לצערי, אין לנו כל כלי שיאפשר לנו החלטה מושכלת האם לקבל דעת מומחה או חוכמת המונים. מבחינתי, ייטב לו תקרא חוכמת ההמונים, "דעות המון". מונח שמגדיר דברים בפרופורציה סבירה יותר. גם ההמונים שוגים מסיבות שונות. תמיד, החוכמה הגדולה היא לדעת באיזו דעה לבחור...
חגא | 19.05.13
3.
הפיתרון העדיף: קארמה
הבעיה עם חוכמת ההמונים היא שהם לא מומחים. הבעיה עם המומחים היא שהם סובקטיביים ומשוחדים. הפיתרון: לשלב חוכמת המונים עם מנגנון ניקוד ("קארמה") כמו ב-stackexchange.com . כלומר, כל אחד יכול לחוות דעה, אבל לכל אחד מוצמד ניקוד שנצבר ומשקף את איכות ההצבעות. עוד יותר טוב: הניקוד שלי משפיע על המשקל של העסק בציון המשוקלל. עוד יותר טוב: collaborative filtering שמשקלל ציון לבית-עסק לפי הציונים שנתנו לו המשתמשים שהכי דומים לי בהצבעותיהם. חבל שאין כזה.
י | 19.05.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת