אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מהפכת האינטרנט גרמה למורה לאבד תפקידו כמקור ידע"

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
ועדיין: רוב המורים עובדים עם מחשבים, אולם...
רוב המורים עובדים עם מחשבים, וזאת בדומה לעובדים אחרים במשק, אולם הם היחידים שקונים את מחשב העבודה מכספם הפרטי, ומביאים אותו לעבודה מהבית!! עוד לא פגשתי מזכירה שהתבקשה לעשות זאת, או תכנת, או מהנדס. הדבר, אגב, נכון גם לגבי ציוד משרדי, ולפעמים גם לגבי התה שהם שותים בהפסקה, אך מחשב זו בהחלט הוצאה רצינית, ולגבי רבים מהמורים המחשב נקנה בראש ובראשונה ככלי עבודה. תודה, אם כך, על היוזמה המבורכת. חבל שעדיין לא הגיעה לתיכונים בירושלים. מקווה שהיוזמה תגיע גם אלינו...
נורית שושני הכל | 24.03.20
13.
אחת מן השתים - או שתיהן גם יחד
מי שטוען שהמורה הפסיק להיות מקור הידע בגלל מהפכת האינטרנט, אינו מבין לא רק את תפקידו של המורה מאז שהספרים הוכנסו לכיתות, אלא כנראה גם את מהות האינטרנט. כל עוד לא משקיעים היטב בהכשרת מורים בהבנת השימושים במכשירים הללו, אנו חוזרים בפעם המי יודע כמה על התקוות של בעלי החזון של המהפכה החינוכית באמצעות טכניקות ומכונות, שבסוף מתנפצות על סלעי המציאות ואת מי יאשימו?? כמובן את המורים. אי הבנת מהות האינטרנט וניצולה בידי אינטרסנטים כלכליים (כמו אלה שרוקדים בכל משלוח של מחשבים ניידים אל מורים), תמנע את הצלחת הפרויקט היומרני הזה הרואה במכונות את העיקר בחינוך. זה מטופש ומחריד. מה יקרה כאשר יצטרכו לשדרג את המכונות האלה? מי ירוויח מזה?
יהושפט | 26.06.13
11.
את מעמד המורה יוצר המורה!!
לא כסף ולא מחשבים יעצבו את מעמד המורה , אלא רק המורה בעצמו!! כשמורה בא/באה לכיתה בלי תשוקה ללמד ורק מחכה לחופש ואומר/ת זאת לתלמידים , לא אכפת לו/ה כששיעור מתבטל , לבושה בצורה לא מחמיאה בלשון המעטה , מחזיק /ה את הפלאפון ביד בל הזדמנות , לועסת מסטיק כשמדברת עם תלמידיה , לוקח/ת כוס קפה לכיתה כדי לשתות בזמן השיעור, יוצא/ת מחדר המורים לפחות 3 דקות לאחר שהצלצול הסתיים וכו'.. וזה עוד לפני הבדיקה אם היא שולטת ויודעת את חומר הלימוד עליה/ו היא מופקדת - מורה כזה גם אם ישדרגו מאוד את שכרו ותנאי עבודתו לא יזכה לשום כבוד גם בעיני התלמיד הכי פחות ממושמע. ד"א , אני מורה.
תמר | 30.05.13
10.
מכיתה א התנהגות התלמידים מתועדת כעבריין פלילי בתכנה של משרד החינוך "בזכות" התכנית.
א. המחשבים הם תרומות ולא של משרד החינוך. ב. תודה לתורמים. ג. הבעיה שמשרד החינוך מקטין ראש ומשתמש במחשב כיומן אלקטרוני שהמורה צריך לתעד כל תזוזה בבית הספר. ד. התכנית מחשב לכל מורה מנוצלת להפוך את המורה לפקיד קטנטן שכל הזמן מתעד את מה שהוא אומר לעשות. ה. התכנית מחשב לכל מורה מעצימה באופן מפלצתי את הפיקוח של המשרד על המורה, באופן שלא נותר למורה זמן ללמד ולסקרן. ו. התכנית רק מעצימה את מהפכת הרובוטיקה של הההוראה. ז. יותר מכך הסכנה הגדולה יותר היא של התלמידים, משום שהמשרד דורש לתעד על התנהגות של תלמיד בתוכנה של המשרד, המשמעות שילד מכיתה א יהיה מתועד כעבריין פלילי במערכת של המשרד החינוך- זה נורא ואיום. ח. חבל שבמקום שהמחשב ישמש למנוף ומקפצה בהוראה, התכנית משמשת להקטנה של עבודה פקידותית לא נגמרת. חבל חבל חבל
eldad | 29.05.13
9.
בזבוז כספים מיותר
מה הבעיה לשים מחשב אחד נייח בכל כיתה שעליו המורה יכול לעשות את עבודתו (מצגות, מערכי שיעור ושליפת מידע)? למה צריך לבזבז כל כך הרבה כספים על מנת להעניק לכל מורה מחשב שגם ככה הוא מעביר לילדים שלו בבית. בכל בית כיום יש מחשב אחד לפחות שבו אפשר להכין מצגות ולהעביר באמצעות דיסק און קי. מיותר לגמריי בעיניי, יוצר עוד עומס על המורה לסחוב בכל יום את המחשב וגם לשמור שלא יגנבו אותו ממש כמו נשק. מ - י - ו - ת - ר בדיוק כמו החופש הארוך למורים. ואני לא מזלזלת במורים, אחותי בעצמה היא גם מורה ואני יודעת מה העומס היושב על כתפיה, אך עם כל הכבוד לאחותי ולשאר המורים בכל מקצוע יש עומס על הכתפיים של העובדים ואף אחד לא מקבל חופשות ארוכות + שנת שבתון למלא מצברים.
שרית | 29.05.13
8.
מחשב לכל גננת
ראשית קראתי את הכתבה היא עיניינית אך ישנם מספר דברים שעליי לאמר אודות הגננות והמורות . ראשית אנו הצוותים החינוכיים לא מרגישים נחותים מול ההורים והילדים להפך הדור של הילדים היום לא שונה בהתפתחותו מדורות קודמים בהם הילדים היו חכמים יותר מהוריהם וכו' . שנית המחשב אותו משאב הנחוץ היום יותר מלוח הוא אכן דבר חשוב מהסיבה שכיום ישנה שונות בסוג הילדיםוהעיניין מה גם שלמרביתם יש מחשב בבית ולעיתים הילד בביתו מופעל כמעט כל היום מול מחשב. ועל מנת להפיק שעורים ולמידה יעילה יותר אין ספק שהמחשב נותן מענה הולם לעבודה החינוכית ולהקניה על כל מישוריה. היום המורים באים מוכנים ויעילים עם מצגות ודפי עבודה שבנו בעצמם במחשב כך שהמחשב הפך להיות כלי נחוץ לכל מורה וגננת ועל כך תודה לכל הנוגעים בדבר . חשוב לציין שלא בכל מקום מתאפשרת עבודה עם מחשב וכאן הבעיה. אני בטוחה שמלבד שימור המחשב בעתיד יש להרים פרויקט בו המחשב יהיה חלק אינטגראלי לעבודה כוללת לכל קבוצות ורמות הילדים בכיתה כך שלעיתים מחשב אחד בכיתה לא מספיק. אני מאחלת שהפרויקט ,מחשב לכל גננת" שלדעתי הוא עצום בעשייתו כולל הקורסים שמחייבים אותנו לעשות מוביל את כולנו לשינוי אמיתי ועל כך צריך לחשוב. פשוט לחשוב אחרת לא עוד לוח מחיק אלא מחשב כלוח עבודה בכל מסגרת חינוכית מהכיתה הרגילה ועד לילד עם קשיים פיסיים ... אני מאחלת שהפרויקט ימשיך בעשייתו ועל כך כל הכבוד בנוסף אני מאחלת הרבה הערכה וכבוד לכל העוסקים בדבר וכמובן למחנכים ולמורים שלא יושבים על שמריהם ועושים מאמצים גדולים לשם חינוכם היעיל של כל ילדי ישראל. הלוואי שנמשיך להתפתח בתחום המחשוב .תודה רבה יפעת בלוקה מאילת
יפעת בלוקה | 29.05.13
7.
כל הכבוד צריך להעצים את המורים בישראל
כהורה אני אומרת שהיום אנחנו רומסים את מעמדו של המורה בישראל. טוב נודה יש סיבות וזה לא סתם ככה. הרבה מורים לא ממש מגיעים מוכנים לשיעורים ולא ברמה הגבוהה שהייתי מייחלת עבור ילדי יחד עם זאת אם יתנו חכות למורים הם ילמדו את ילדנו לדוג מקווה שקרן אתנה תוכל להוביל רעיון זה - בהצלחה לנו כל תושבי מדינת ישראל
דפנה | 29.05.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת