16. אין שום מחסור במורים למדעים, עובדים עליכם בעיניים כדי להבין את הקומבינה, אני ממליץ לקרוא את דבריו של המורה הוותיק למתמטיקה מחמוד נאיף: "כל המורים הותיקים שבסביבתי (2 ביה"ס) עובדים כולם מעל 140% משרה עד 200 או 250% משרה היות והם מכינים לבגרות 5 יח"ל ביותר מקבוצה אחת ולכולם יש 2-4 שעות גיל…" באופן כללי אתם מוזמנים לקרוא את התגובות בקישור הזה שמלמדות עד כמה עמוקה מערכת הקומבינות, למשל: "מורה שעובד יותר מ140% משרה, בפועל הוא עובד כ20 שעות שבועיות בשני בתי ספר והשאר תפקידים,שעות גיל והכנה לבגרות. הוא חוזר הביתה מתי שהוא מסיים את עבודתו, ובדרך כלל הוא מסיים בסביבות השעה אחת, לא בארבע!ומשתכר הרבה יותר ממה שעוז לתמורה נותנת לו." עובד עד 13:00 ומרוויח יותר מה-14,000 ש"ח לפני עוז לתמורה, זה כמובן לא מפתיע כי משקף את התחשיב של כ-300 ש"ח לשעה בפועל. http://www.blacklabor.org/?p=37911 בקיצור, המציאות היום היא שישנה קבוצה קטנה יחסית של מורים מקומבנים למתמטיקה ומדעים שעובדים ב-2-3 "משרות" במקביל ("משרה מלאה" של מורה היא בערך שישית משרה של עובד רגיל במשק מבחינת שעות עבודה מדידות בפועל לשנה) ומרוויחים 15-20 אלף ש"ח בחודש ומשתמשים בסיפורים על "מחסור במורים" כדי להצדיק את עבודה במשרות מקבילות בד בבד עם חסימת כניסתם של מורים חדשים לתחום כי אלו כמובן יתפסו להם את המשרות המצוינות שהם מחזיקים בהן כיום. חיים | 25.06.13 (ל"ת)
15. שליחות אני לא חושבת שהבעיה היא המשכורת הנמוכה או בתי הספר הדתיים. לדעתי, ערכו של המקצוע ירד בשנים האחרונות. בעבר, רבים מכם בוודאי זוכרים, היה כבוד למורה מצד התלמידים. כיום, הכבוד הזה כבר התפוגג כמעט לגמרי, והדור הצעיר לא מאמין בערכו של המורה. כתוצאה מכך, כשהדור הזה גדל, הוא לא מסוגל להסתכל על עבודת המורה כשליחות, כפי שהיה נהוג בעבר. אם אנשים לא רואים את זה כשליחות והמשכורת נמוכה, אז אין להם סיבה ללמד. לעומת זאת, אם היו מעריכים את עבודת המורה, בעתיד היו רואים בה שליחות, ואז לאף אחד לא היה משנה שהמשכורת נמוכה. מתמטיקאית | 14.06.13 (ל"ת)
14. מורים הנשארים במערכת בנוסף לכל כשיש מורים טובים במערכת ואין ברירה והם צריכים ללמד ביותר מבית ספר אחד כי אין מורים אחרים פשוט אין אז משרד החינוך מגביל אותם במספר השעות שהם יכולים ללמד ועל ידי כך בעצם גורם לסגירת מגמות מדעיות בבתי ספר שונים מורה לכימיה | 04.06.13 (ל"ת)
13. באמת תעלומה? תעלומה? מכיון שמספר השעות של מדעים יורד, אז יורד גם מספר המורים למדעים. לא צריך להיות מורה למדעים בשביל זה. וגם לא מורה לכלכלה. כל עוד שמספר השעות של מדעים יהיה תלוי במנהלי בית הספר, לא יהיו מספיק שעות למדעים. . א | 04.06.13 (ל"ת)
12. מורים למדעים לא מעוניינים להיות בייביסיטרים שפוטים. אני מאנשי ההייטק שעברו הסבה להוראת מדעים (פיזיקה). למרות ה"מחסור החמור", לא מצאתי בפועל עבודה כמורה לפיזיקה (אין מספיק תלמידים לפיזיקה). אי לכך, הלכתי ללמד מדעים (ערבוביה של ביולוגיה (בעיקר), פיזיקה וכימיה) בחט"ב (ברמת הממוצע הארצי). בשנה הראשונה, בשעה שהשקעתי את הנשמה כדי ללמוד חזרה חומר שסיימתי ללמוד לפני למעלה 20 שנה, ברמה שתהיה ראויה להיות מוצגת בכתה, חיפשתי דרכים מעניינות ללמד את החומר ולקשר אותו לחיים וכו'. מצאתי את עצמי מתמודדת בכיתה עם רמת מתמטיקה מבישה, הבנת הנקרא והבעה שלא נדע (לא כל התלמידים, אבל יותר מידי), בעיות משמעת, הוראות סותרות מצד ההנהלה והרגלי למידה והתנהגות מנותקים מהדרישות שמחוץ לביה"ס. בסוף השנה התברר שההנהלה התעניינה יותר ביכולתי להיות בייביסיטר ושק חבטות מאשר ביכולתי ללמד. באתי ללמד! לא באתי להלחם בכל העולם ו/או להיות שק חבטות. חזרתי להייטק ולשפיות. הייטק-הוראה-הייטק | 03.06.13 (ל"ת)
11. כשמיליארדים מוזרמים למע' החינוך של ש"ס ואגודה ומזניחים את לימודי המדעים...אז מה ההפתעה ? כלכלן | 03.06.13 (ל"ת)
10. מה התעלומה פה? למה שאדם, בעל תואר בכימיה, מתמטיקה, ביולוגיה או מדע אחר ירצה להיות מורה בישראל. אלי | 02.06.13 (ל"ת)
9. לא נעים להגיד- אבל למורים למדעים יש עוד אפשרויות חוץ מללמד, אז הם בורחים מהמערכת המערכת בינונית, השכר גרוע. דרישות הקבלה להיות מורה נמוכות. אני מאמין שהרבה מהמורים במערכת, בעיקר אלו שהצטרפו ב 20 השנים האחרונות, נמצאים שם לא מתוך שליחות אלא כי לא הייתה להם אלטרנטיבה. מורה שיכול למצוא עבודה טובה יותר - יעשה את זה. למורים למדעים לרוב יש אלטרנטיבות לעבוד בחברות פרטיות או בחברות שעובדות עם האקדמיה, אז הם נוטשים את מערכת החינוך. כבר לא תלמיד | 01.06.13 (ל"ת)
8. הממשלה לא משקיעה וזו התוצאה. אתם מצפים שאנשים "ינהרו" להיות מורים עם שכר ויחס משפיל (מצד התלמידים וההורים)? DERKA | 01.06.13 (ל"ת)
6. אני לא בטוח שהמצב שונה באופן ניכר אל מול שאר המקצועות באופן כללי, מקצוע ההוראה כפי שהוא היום לא מושך צעירים ומסיבות טובות. אני חושב שהמצב חמור גם במקוצועות נוספים. שווה לבדוק את העניין בכללי. עמית | 01.06.13 (ל"ת)
5. השעור יורד כי הדור פוחת -כולם סתומים בריבוע... רוב האוכלוסיה בארץ צחצחית ואין סיכוי שיהיו מורים למדעים ! כולם מורים ל"אח הגדול" ושאר שטויות , הטובים יורדים מהארץ לצערי מורה | 01.06.13 (ל"ת)
4. נורא מעניין אני קוראת אינספור כתבות כאלה אבל בעלי בעל דוקטורט בכימיה, הולך בלית ברירה לתחום הוראת המדעים ובקושי מזמנים אותו לבתי ספר לראיונות. אז איך אתה מסביר את זה? אא | 01.06.13 (ל"ת)
3. למה שמישהו ירצה להיות מורה במדינה הזאת? פלא שיש כאלה בכלל שכר נמוך במקרה הטוב, ובמקרה שאתה חדש במערכת אתה בדרך כלל מועסק כעובד קבלן. אין שום כבוד למורים. בהרבה מקומות בית הספר מתנהל יותר כמו הכלוב של הקופים בגן חיות. בן אדם נורמטיבי מהשורה יעדיף לא לעשות את זה לעצמו, גם עם כל האידיאולוגיה שבעולם. איתי | 01.06.13 (ל"ת)
2. עלו בשנות ה- 90 ועכשיו הם בפנסיה. זה גם ההסבר לה המורות שלי פיזיקה ,כימיה היו רוסיות חח גבי | 01.06.13 (ל"ת)
1. הבעייה בלימודי הכימיה לימודי כימיה ברמה טובה דורשים ציוד מעבדה וחומרים. בבתי ספר רבים מוותרים על לימודי הכימיה בגלל הקושי להתארגן עם מעבדה מתאימה. לא פעם מצאתי את עצמי מחפשת מתחת לאדמה דרכים להדגים או להסביר דברים, כשאין לי את הציוד המתאים. אבל זה רק אחד ההסברים... באופן כללי מספר לומדי הכימיה באוניברסיטאות יורד כל הזמן, וכמובן הבעייה הכללית - מספר הילדים בכיצתה, התגמול למורה - שכולל כאן שעות הכנה הרבות לניסויים, תוכניות לימודים שאיכשהו נשארות ברמה מאד בעייתית, והלחץ של הבגרויות. כל אלה יחד, מתחילים לתת את התשובה ל"תעלומה". מורה לכימיה | 01.06.13 (ל"ת)
התעלומה המטרידה של מערכת החינוך: לאן נעלמים המורים למדעים
16 תגובות לכתיבת תגובה