אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהו המדד הטוב ביותר להצלחה?

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
יש אנשים שדוקא לא דוחים סיפוקים, אלא להיפך...מחפשים לספק אותם מיידית, ואף פעם
לא יודעים שביע...תמיד רוצים עוד ועוד... הם חיים עם תחושת "מגיע לי", והם גם לא נכנעים לתכתיבים של נהלים פורמאלים, ואם אלה יפריעו להם בדרך...הם יעקפו אותם, ישנו אותם, יתנו להם פרשנות אישית , יבלבלו אותם...הכל אפשרי. כך שהכי נכון לומר, שרוב האנשים שהצליחו, הם אנשים עם "רעב של נגמר" להישג ולהגיע לכח/כבוד/כסף/שררה.....תקראו לזה "תחושת העצמה פנימית נרקיסיסטית". האם זה מביא לאושר?...סביר להניח שלא. לכאורה...כמובן.
בינימין בן ברק | 11.06.13
32.
כיצד מייצרים נחישות?
בהנחה שהנחישות היא המדד להצלחה, עדיין צריך לייצר את הנחישות, או לעודד את הילד להתמיד. אחת הדרכים לעשות זאת היא לייצר קשר ברור בין ההשקעה של הילד לבין התוצאות שהוא מגיע אליהן. תאימות בין השקעה לתוצאה מעודדת התמדה ובהמשך, מייצרת נחישות. הקשר הזה, שבין השקעה להתמדה הוא מיומנויות למידה. מיומנויות למידה הן כל מה שבתווך שבין היכולות האישיות של הילד לבין הדרישות הלימודיות ממנו. אם ידע הילד מהן יכולותיו, ומהן הדרישות ממנו, וישתמש במיומנויות המתאימות לתווך שנוצר, יהיו תהליכי הלמידה שלו יעילים יותר, חסכוניים יותר בזמן ובעיקר, קשורים קשר ישיר בין השקעה לתוצאה, ומכאן המרחק לנחישות כבר קצר
רן שמשוני, מומחה למיומנויות למידה | 11.06.13
30.
מצד שני הצלחה בלימודים אקדמיים אינם תמיד מדד להצלחה בחיים
וכאן בהחלט נכנס איי קיו חזק למשוואה אני בטוח שכולם שמעו על כמה וכמה אנשים עשירים שלא סיימו תיכון והצליחו בחיים טיפוח מדדים הוא טיפוח לבינוניות: למד קשה, הישאר עם מנת משכל סבירה, עבוד קשה בעבודה בינונית בחברה בינונית ובמשכורת בינונית, קבל פנסיה בינונית ונוח על משכבך בשלום... לא שזה כ"כ רע - בכ"ז ככה בנוי רוב העולם אבל לא צריך לדכא את אלו שיכול להיות שיש להם פוטנציאל ע"י מדידה כמותית של תכונה כזו או אחרת.
אאא | 10.06.13
29.
אי אפשר לאתגר ילד, שכל 3 שנים כל ערכי החברה משתנים מקצה לקצה....
מה שהיה נכון לפני 3 שנים לא נכון היום. מה שלומדים היום הילדים שלנו לא יהי'ה רלוונטי לחלוטין כשיהיו מבוגרים. המורים לא רלוונטיים היום, הילד יכול ללמוד פי 100 יותר מהאינטרנט מאשר כל מורה. יש לשנות את שיטת הלימוד לאיך ללמוד ואיך לחפש מידע רלוונטי ולא לשנן שטויות ולהבחן על חומר מטופש.
אנליסט צמרת | 09.06.13
26.
מה היא הצלחה?
לכל אלו ששואלים מה היא הצלחה והאם כסף זה הצלחה. אז לא, או ליתר דיוק לא בהכרח. הצלחה היא להיות כמה שיותר טוב בכל תחום שבו אתה עוסק, בין אם עסקים, כדורגל, או אפילו ציור. ולמי שאומר שהצלחה זה לא העיקר אלא האושר. זה נכון, אלא שאדם מסופק (בד"כ כזה שמצליח במה שהוא עושה ולא משנה מה זה) גם נוטה להיות מאושר יותר!
יקיר | 09.06.13
25.
הבעיה הבסיסית היא בהגדרת ההצלחה
לא ברור לאיזה הצלחה מתכוונים החוקרים. ברור שאם לומדים יותר ומתכוננים יותר למבחן מקבלים ציונים גבוהים יותר. כנ"ל אם מתאמנים יותר בספורט כלשהוא, מגיעים לתוצאות יותר טובות. השאלה אם זה המטרה בחיים: ציונים גבוהים? סיום עוד תואר אקדמי? שבירת שיא ישראל? מה שצריך זה ללמד ילדים איך לסמן את המטרות בעצמם, ולא להתכוונן למטרות שכולם אמרו להם להתכוונן לשם, כמו ציונים, תואר או אפילו חתונה.
 | 09.06.13
20.
נחישות היא גם להצלחה בחיים
דווקא בכתבה מלפני כשנה בכלכליסט הודגם כיצד נחישות והתמדה מביאות להצלחה בחיים. יותר מבעלי המזל עליהם שומעים מפעם לפעם, האנשים שיודעים "לשבת על התחת" ולהתמיד בלמידה ובעבודה קשה מגיעים לתוצאות יוצאות דופן. ספורטיאם מקצועיים מוכשרים ככל שיהיו הם דוגמא מצויינת, כך גם אנשי מחשבים יוצאי דופן (גם אם לא במערכת הפורמלית) ויזמים טכנולוגיים. חוץ מיוצאי הדופן, רוב האוכלוסיה עובדת בעבודות בהן אם מתמידים ונחושים העובדים התוצאות שלהם ושל המעסיקים שלהם טובות משל אחרים. למרות שכולנו חושבים שאנחנו מיוחדים, וביל גייטס ברח מהאוניברסיטה, אם נתמיד נגיע לתוצאות ממוצעות טובות, ואם לא כנראה שלא נהיה משהו מיוחד ואפילו לא ממוצעים.
rui | 08.06.13
19.
אנשים מוכשרים במיוחד, התרגלו משחר ימיהם שהכל בא להם בקלות, ולא יודעים להתאמץ!!
ודווקא אנשים לא מי יודע מה אינטליגנטים, רגילים מיומם הראשון שהם צריכים להתאמץ בשביל כל דבר קטן, וכך הם רגילים להשקיע מאמצים ולכן סיכוייהם להצליח בהמשך - טובים יותר. אבל זה נכון רק עד דרגה מסוימת. בשלב מסוים, האינטליגנציה הבינונית שלהם תעצור אותם. לעומת האינטליגנטים במיוחד שיכולים או להיכשל מאוד או להצליח מאוד! כל זה, על-סמך היכרות אישית עם "כמה מודלים", לא מחקר מדעי, כמובן... :-(
וכאשר הם גדלים | 08.06.13
16.
מחקר דומה מלפני מספר שנים בדק את התכונה המשפיעה ביותר על הצלחה בחיים
התוצאות היו יחסית דומות - תכונות ונתונים כמו אינטיליגנציה, השכלה, מעמד סוציו-אקונומי, מזל, קשרים - כל אלה ועוד, נבדקו והציגו תוצאות שאינן חד-משמעיות. רק נתון אחד הוכח כהכרחי להצלחה בחיים - עבודה קשה. מבאס.
איתן | 08.06.13
8.
יש המון ילדים מוכשרים , ויש לנו מערכת חינוך כבויה ישנה ולא מאתגרת - משעממת שגורמת
לילדים להבתאס מהלימודים המשעממים והבלתי נסבלים. מערכת החינון לא נמצאת בראש של ילדי 2013 . אין פיתוח לחשיבה עצמית הכל סטנדרטי ושבלוני - הכתבות משעממות ורק מבחנים שלא מראים שום תמונה יצירתית . שם מתחיל - או הלוואי ויתחיל - שינוי שרק הוא יכול לחולל מהפכה אמיתית .
אורלי | 08.06.13
6.
ניחוש שלי- תשובה למגיב 1
הניחוש שלי, מנסיון חיים, הוא: הכי מצליחים הם הנחושים האינטליגנטים אחריהם- הנחושים אחריהם- האינטליגנטים יש אינטליגנטים שלמדו לא להיות יסודיים. אם אין מי שינקה אחריהם את השטח, ידאג לקשור את כל הקצוות, יבדוק בצציות- אז הם יפלו פעם אחר פעם, ולא יבינו מאיפה זה בא להם. כי הם רגילים שהם מבריקים, אבל חושבים שזה מספיק כדי שכולם יריעו להם.
רחל | 08.06.13
5.
למרבה הצער, המדד להצלחה כהורים לילדים בתרבות שלנו הינה הצלחה אקדמית.
וכמובן שאין לזה שום קשר להצלחה בחיים בשום צורה ודרך. אין לזה קשר לתועלת חברתית, וקשרים בין אישיים. אין לזה קשר לאושר אישי. החמור מכל שעל פי רוב הזוכים להכרה במערכת החינוך הינם הממוצעים בעלי יכולת הבנת הנקרא גבוהה. בלי כשרון יחודי, בלי מעוף, בלי יצירתיות, בלי כישורים מעשיים כלשהם והרשימה עוד ארוכה. מזל שבדורות הקודמים גידלו בני אדם, בזכות זה אנו אומת הסטארטאפים.
זיווה | 08.06.13
2.
מדובר בפעולות משעממות שדורשות חשיבה דוגמתית
התוצאות לא מפתיעות. בתי-הספר לא מעודדים חשיבה יצירתית, או חס וחלילה עצמאית. תפקיד בית הספר (וגם האקדמיה הצבאית וסט פוינט) הוא ליצר אזרחים\חיילים צייתנים שישלמו מיסים ולא ישאלו שאלות. לכן זה לא מפתיע שאנשים עם יכולות מעל הממוצע יתנגדו לשטיפת המוח הזאת
 | 08.06.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת