אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה אנחנו מרמים יותר כשאנחנו לובשים מותגים מזויפים

78 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

77.
כתבה מעולה, וכמה זה נכון, מנסיון אישי
יש לי כמה תיקים מזויפים של החבר'ה הטובים (גוצי, פראדה ושות) שהפסקתי ללכת איתם כי בסופו של דבר הם גרמו לי להרגיש לא בנוח, הרגשתי שאני מתחזה ו"עובדת" על עצמי. כשאני חושבת על זה, כשקניתי את הזיופים, תמיד חיפשתי את אלו האיכותיים והיקרים יותר (בזיופים יש דרגות שונות של איכות וקירבה למקור) כך שכנראה אמרתי לעצמי שאם אני לא יכולה להיות עם האריות, לפחות אהיה ראש השועלים - זיוף, אבל איכותי ויקר יותר. מרתק :)
פאשניסטה | 29.06.13
74.
מה שחשוב לי זה טיב הבגד ושלא ייראו את היצרן בכלל
למי אכפת מי מייצר את הבגד? אני המותג של עצמי, אני לא רוצה שאנשים יסתכלו עליי כמו על קטלוג. מעדיף ששם היצרן יוצנע כמה שיותר וכן, גם במותגים. מה יותר מעניין, ילד שהולך עם סוס ענק של ראלף לורן על החולצה, נעליים זעקניות של אדידס וכובע בוהק עם לוגו עצום של נייקי, או גבר בחליפה איכותית, נעלי עור ותיק יפה, והכל ללא שמות ותוויות..?
 | 09.06.13
69.
ועכשיו צריך לבדוק את הנושא על פי היקפי הרמאות. הרמאים הקטנים
שקונים זיופים מרמים בקטנה... ביס כאן ודיווח כוזב על תרגיל מטריצה שם, אבל אלו שקונים את המותגים, הבנקאים, הטייקונים, ברני מיידוף למיניהם... מרמים במיליארדים. נוחי דנקנר שטען להגנתו כי הוא, להבדיל מקרן יורק, מגן על האלמנות והיתומים בטוח לא קונה זיופים.
רונן | 08.06.13
67.
נהנתי מכל רגע
חברים יקרים- המאמר לעיל הוא אופצייה לפרש את המציאות ואין לנו להיעלב מן הנאמר. איך שלא נציג את זה- קניית זיוף- זוהי רמאות. רמאות משני כיוונים: ראשית: אנו לוקחים לוגו וסמל של חברה שעמלה קשות כדי להגיע למעמדה- והופכים אותו לסמרטוט. אם אתם מתנגדים לרעיון של תיקים במחירים מופקעים (שאישית אני חושב שלקנות תיק ב3000$ זה מגוכך) תיקנו תיק ב20 שקל. במאה שקל. במאתיים שקל. אבל אל תקנו זיוף. הזיוף הוא גניבת דעת. שנית: אם אנחנו כל כך צדקים ומתנגדים לרעיון של תיקים כל כך יקרים- למה לנו לקנות זיוף? הרי דעת הרחוב עליכם תהיה זהה לחלוטין- הם עדיין יחשבו שאתם קניתם את התיק במחיר מופקע וגרוע מזאת, תשימו את עצמכם במצב מביך במובן מסויים- חלק מכם הוא מתיימר להיות משהו שאתם לא. והתוצאה כמובן- תהיה זהה: יצירת אשלייה חיצונית. אם אתם כמוני, מתנגדים לתרבות המוגזמת הזו, תקנו בזארה, תקנו בH&M. הם חברות שיצרו עולם שלם שהוא מעוצב אך עדיין זמין ואפשרי לרוב האנשים. אין לוגו שמתנוסס כדי להראות שיש לי וגם לא תגנבו את דעתם של אף אחד. שמרו על המוסריות. זה הכי חשוב. גוד שבס!
שי | 08.06.13
65.
מסקנות הניסוי קצת נמהרות
קבוצת הניסוי קטנה מכדי להצביע על מסקנות משמועתיות ןלדעתי מה שנוצר פה הוא מתן לגיטימציה לרמות לקבוצת הזיופים. ברגע שנתת להם משקפיים מזויפות("המרמות את הסביבה") יצרת ציפייה מסויימת אצלם להתנהגות מסוימת אח"כץ.אני מאמין באם היית נותן להם את המשקפיים למשך תקופה ולאחר זמן מה מזמין אותם לניסוי המטריצות התור יחידים לא היית מוצא הבדלים משמעותיים בין הקבוצות.
יוחאי | 08.06.13
64.
הנקודה היא לא לקנות מותג אמיתי
אלא שאם חשוב לנו להעמיד פנים שאנחנו לובשים מותגים בזמן שאנחנו לא גומרים את החודש תהיה לנו נטיה לרמות בעוד הרבה נושאים, רוב בני האדם לא קונים חיקויים ולא מותגים אלא מוצרים גנריים או סתם חביבים, אבל אם מישהו רוצה להשתייך או להעמיד פנים שהוא משתייך לצרכני מוצרי היוקרה או כל מוצר יקר אחר מבלי שתהיה לו היכולת הכלכלית הוא כבר בדרך של רמאות חברתית ואחרת. אדם לא חייב לקנות פראדה, גוצ'י וכד' או לקנות חיקוי שמעמיד פנים של פראדה, גוצ'י וכד', הוא יכול פשוט להיכנס לחנות הבגדים, התיקים או הנעליים הקרובה ולרכוש מוצר טוב במחיר ידידותי יחסית, אבל אז זה אומר שהוא לא מאד נואש להיתפס כמצליחן חברתי וממילא אין לו סיבה לשקר לאף אחד.
יפעת | 08.06.13
62.
לאריאלי - במבחן המציאות
פעם חברות התרופות סירבו למכור למדינות עולם שלישי, תרופת קוקטייל נגד איידס במחיר עממי. עד שבאה ממשלת ברזיל ואיימה לייצר חיקוי גנרי זול והבטיחה שבמקרה ותאלץ לעשות זאת לא תשלם תמלוגים (יצרניי התרופות התיישרו והחלו למכור במחיר שווה כמעט לכל נפש). האם ייצור חיקוי לתרופה מצילת/משפרת איכות חיים גורמת למשתמשים להיות מוסריים פחות מאלה שיקנו את התרופה במחיר מופקע? אם אתה הולך למות האם זה באמת משנה במשהו שתצרוך חיקוי של המותג הבלתי מושג כלכלית? האם מכירת מותג במחיר מפוצץ משפרת את המוסר של יצרן המותג עצמו או משחיתה אותו? אם היו נמכרות מכוניות מזוייפות, שהן חיקוי מושלם של מכונית יוקרה (נניח מרצדס S החדשה) וזה במחיר של סופר-מיני עממית, האם היו נמצאים קונים לסחורה? כמה היו מוותרים על הזיוף המושלם, רק בגלל שזה לא מוסרי?
אבי | 08.06.13
58.
תגובות הישראלים חיים בהכחשה ומרמים בלי סוף
הרי כולם ממתגים את עצמם. חישבו רק על קורות החיים, מכללה, אוניברסיטה, קרבי, ג'ובניק. כולם משתמשים בכלים האלה ובהשפעה שלהם אבל מתעלמים מכך שמדובר בעבודה של מישהו אחר. אנחנו אוהבים לשלם פחות. שאחמד יעשה בשבילנו את העבודה בחצי מחיר מחיים והתאילנדי יעבוד בשדה במקום שלמה כי הרי סיים-סיים כמו שנאמר ולמה שנשלם לחקלאי יהודי ועבודה עברית. למה לא קונים מכוניות סיניות? למה קונים רכבים קוריאנים? למה לשלם למותגי על קוריאנים, להעשיר את האליטא של קוריאה שתבזבז את הההון שלה על מותגי יוקרה צרפתיים בעשרות (אם לא יותר) החנויות שלהם שפזורות בסיאול. למה להעשיר את בעלי המפעלים הסיניים. את כל זה אף אחד לא שואל את עצמו ופשוט ממשיך הלאה. אבל, הישראלי אוהב לפתוח את העיניים על כל מה שמוכר ומפורסם. בתי האופנה או מותגים אחרים כמו למשל מרצדס או אפל מקבלים גם הם הרבה קיטונות של שינאה (לפחות מאותם טוקבקיסטים שכותבים באינטרנט). יש איזה רצון פשוט לצאת כנגד ההצלחה שלהם. את זה אגב חוות גם חברות ישראליות. לא יודעים לפרגן. ראו מקרה מודו או בטרפלייס. דבר נוסף, כל אותן חברות ענק מפרנסות הרבה אנשים מתחומים שונים של אמנות ויצירה. כמובן שאילו תחומים שלא מעניינים את הרוב מה גם שהרוב לא זוכה לפרנסה מחברות אלו. לכן מבחינת הרוב הרועש יש לאמר, ייטב הדבר אם הן לא יתקיימו. לא רק עשירים קונים או יכולים לקנות מוצרים יוקרה. יש הרבה אנשים רגילים שחוסכים וקונים תיק או שעון. כן, זה יותר זול מהרכב הקוריאני שלכם. זו זכותם, הם הרוויחו את כספם אולי ביושר ומותר להם לעשות את סדר ההעדפות שלהם כרצונם. לסיכום, אתם מתשמשים במיתוג שנוח לכם, דורשים תמורתו סכום נכבד (הרי לא תסכימו לעבוד בשכר מינימום כי אתם בעלי תארים ממוסדות יוקרתיים). הרוב גם דורש ורוצה דירות יוקרה ורמת חיים גבוהה שהיא כשלעצמה מיתוג. עדיף שתשבו בשקט שאחרים מנסים להתפר נס. לא מתאים לכם, אל תקנו. רק אל תקנו בזו מוצרים גנובים בשוק בקלקיליה כי מישהו איפשהו איבד משהו ששייך לו (והדבר נכון גם לשוק של בנקוק וגניבה מסוג אחר).
דוקטורנט שעזב | 08.06.13
57.
אין ספק, המסקנות העולות מן הכתבה מרחיקות לכת
כולנו נפיק תועלת מהמלחמה בזיופים. אנחנו , המעמד הרגיל, העובד,נמשיך ללטוש עיניים באותם עשירים שיוצאים עם שקיות מחנויות פראדה. אבל זה יהפוך את החברה שלנו למוסרית הרבה יותר. אז הרווחנו! אז זהו, שלא. כמו שכבר טענו טוקבקיסטים זריזים ממני: מעניין אם מקבלי ההחלטות במותגי העל הולכים עם זיופים או מקורי, משום שהאופן הלא מוסרי בו נוהגות החברות האלה כלפי מיליונים במדינות עולם שלישי, מעט מעורר חשד. דבר שני, אם כבר נצמדים למסקנות המאמר - המותגים אינם תורמים דבר למוסריותו של הלובש. כך שאם כדאי לוותר על משהו, זה עליהם-- אין מותגים, אי זיופים, לא הפסדנו דבר.
עלמא | 08.06.13
56.
אני רואה זאת טיפה שונה
במונחים אבלוציונים זה נראה לי הגיוני שייצור שמרגיש שהוא נתון בתנאי מחסור, הן ביחס לעצמו או ביחס לשאר בני מינו חש איום ולכן יפעל באגרסיביות על מנת להבטיח המשך הישרדותו שלו ושל צאצאיו. אם נתנו לנשים משקפיים מזויפות נתנו להם להרגיש שהם בתנאי מחסור(כי הם שמו עליהן פריט שתפיסתו כמזויף מביאה להתחושה של הימצאות בקבוצה(או יחיד) שפחות משגשגת) בין אם זה מחסור בסיסי ביחס לעצמם או בין אם זה מחסור ביחס לאנשים אחרים. הם חשו באיום ולכן נהגו באגרסיביות על מנת להרויח יותר כסף וכך להעלות את מעמדם בתחרות הקבוצתית או ביחס לעצמם,או שניהם.(לאחר שקיבלו הרגשה שהם בתחתית) ועוד משהו שלא כך כך מעודד: על פי הלך רוח זה, אנשים מוסריים הם אנשים שיכולים להרשות לעצמם להיות מוסריים כי הם מספיק חזקים ומבוססים על מנת להיות כאלה. האם אנשים רוצים לראות עצמם כמוסריים בגלל שהם באמת מאמינים במוסר, או שהם רוצים בעצם באופן לא מודע להשתייך לקבוצת החזקים והמבוססים שיכולים להרשות לעצמם להיות מוסריים והגונים ברמה גבוהה יותר מאנשים במחסור שנאבקים על המשך הישרדותם השושלתית.
איתי | 08.06.13
55.
הצחקת אותי בטירוף..למה אתה שואל??
כול המחקר שלך בניו יורק הוא מזויף??....בישראל קוראים לזה:"מצעד שופני"..יעאני..תסתכלו ותאכלו את הלב כי לי יש כסף לקנות את זה..ואתם לכו לקנות מזויף..אבל בוא אני אספר לך שאתה חוקר במעמד העליון...האם חקרת האם לכול התכשיטים והבגדים שלובשים כול ה"סלבס"..יש שוק יד שניה??..לא נראה לי..אבל אם תרד לעם העני הישראלי..תראה שבשוק הכרמל,שוק בצלאל..שוק הפישפישים ה"מזויפים ביד שניה..נחטפים..כמו לחמניות טריות לסיום כבודו..אני מציע לך לבדוק את המחקר שלך בחוף הנודיסטים...או בא לא נהיה קיצונים..כול המבחן שלך לגבי מעמדו של האדם בקשר ללבושו..מתגמד אצלנו באילת..בחוף...אתה יכול לבוא עם בגד ים פאדרה..או מזויף..כולם אותו דבר כאן
ערן | 08.06.13
53.
קיימת כאן גניבת דעת לא קטנה בקשר לניסוי...
זה מזכיר לי את הבדיחה על "צרצרים בלי רגליים לא מסוגלים לשמוע..." הרי ייתכן מאוד שהנסייניות שקיבלו את המשקפיים המזוייפים, חשו חסרות מזל, נבגדות, או בלשון העם "נדפקות" - וזה מה שגרם להן לרמות ביתר קלות. הניסוי לא שלל בשום אופן גורמים נוספים שעלולים להשפיע על ההתנהגות, מלבד המשקפיים - וכאן קיימת גניבת דעת בעייתית.
אחת העם | 08.06.13
52.
איזה הוא גיבור- הכובש את יצרו.
וכל פעם שאנחנו עושים לעצמנו הנחות קטנות מבחינה מוסרית- כמו למשל לקנות מוצר מזוייף- גורמת לריכוך "הגבורה" שלנו ואז התוצאה שאנחנו מוותרים לעצמינו מבחינה מוסרית גם על דברים יותר חשובים. אם כבר- אז כבר- כנראה שזו התורה כולה על רגל אחת. תודה לדן אריאלי- כל מאמר שלך מלמד אותי משהו על עצמי ועל הסובבים אותי.
אלון | 08.06.13
48.
סיבה או תוצאה
מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש מותגים בד"כ נמצא במצב תודעתי ונפשי שונה ממי שלא. לטעון שקרבה פיזית או בעלות על חפץ יקר יכולה לשנות את המצב הזה דומה לטענה שקמיעות ומים קדושים יכולים לתקן את גורלו של אדם. הכתבה הזו משרתת את ענינה של תעשייה חזקה מאד שנלחמת שנים במי שמנסים לתת לה אלטרנטיבה שפויה, טיעוני הפרופ המכובד מצטרפים לטיעונים לפיהם תעשיית הזיופים מממנת טרור ומפיצה סבל. בשורה התחתונה הכל עניין של רווח והפסד. מה שמפחיד יותר מכל את יצרני המותגים הם לא העניין הקונים תיק פראדה ב 20 דולר, אלא היום בו גם העשירים יגלו שאין הבדל מהותי בין התיק שלהם לתיק המזוייף, וגם אם תיק שעולה 2000 דולר מחזיק פי 10 יותר זמן, הרי שב 20 דולר אפשר לקנות 100 תיקים מזוייפים ובכך לקבל בפועל תמורה גדולה פי 10 לכספך.
אבנר | 08.06.13
45.
זהירות! כתבה פסאודו אקדמית עם מסר לא תמים
שלא תטעו, זו כתבה שמשקפה השקפת עולם קפיטליסטית קלאסית. הנסיון של העשירים לבדל את עצמם דרך חפיצים יקרים נתקל בקושי עצום בגלל תעשיית הזיופים. הכותב, שעובד במשרה מלאה בתעשיית התודעה של בעלי ההון, מנסה לשכנע אותנו שמקורם של החיקויים הוא בחוסר המוסריות שלנו. כי מעשיהם של בעלי ההון הם תמיד מוסריים, כידוע. והוא גם מתוגמל על מעשיו - אני נשאתי עשרות הרצאות בפני קהלים בנושא ההתגוננות מפני בעלי ההון. משום מה מעולם לא קיבלתי מתנה תיק בשווי אלפי דולרים... דן - אתה לא יותר ממשת"פ. תתבייש.
סוציאליסט דמוקרט | 08.06.13
44.
Ariely - very succinctly put
ציפיתי לתגובות שיתמקדו במקרו, לא במיקרו של זיוף מול המקורי או והבדלי העלות בין ה-2. הרצון להיות שייך לקבוצה מסוימת - בין אם כעם, יחידה צבאית, קבוצה דתית, קניית ביגוד ואביזרים שונים (אנו מתקשטים כמו ציפור בטבע לצורך משיכת תשומת לב), קניית מזון ברשת יוקרתית (פאסון בפריז) או אכילה במסעדה מסוימת וכדומה, מבוסס על מיתוס שהסכמנו עליו מראש, וחזק יותר מכל ומוטבע בנו משחר האנושות. הערה למגיב 30 שתגובתו צדה את עיני וכותב "הרבה יותר איכפת לי שאיזה רוכל תאילנדי נחמד ירוויח את הכסף שלו יותר מאשר חנות מפונפנת ברובע ה-I בפאריז, שמוכרת בדיוק את אותה התוצרת." ראשית, אין מצב שהתאילנדי נחמד ככל שיהיה, יוכל למכור בדיוק את אותה תוצרת; שהרי מדובר בזיוף לשמו. שנית, בלעדי המוצר המקורי והמשאבים שהושקעו בו עד שיצא לשוק, התאילנדי שלך לא היה יכול לזייף את שאינו יודע על קיומו והיה ממשיך למכור פאפייה ודגים בשוק.
ד.מ. היופי שבפשטות | 08.06.13
40.
בכתבת תחקיר של '60 דקות'...
רואיין המנכ"ל של חברה המייצרת משקפיים עבור *כל* המותגים ה'גדולים' פראדה, ויטון וכו'. כשהמראיינת השתוממה על כך שזוג שעולה דולרים ספורים לייצר, נמכר במאות רבות, עיגל המנכ"ל המפוטם את עיניו והשיב מתקתקות 'מותגים שווים כל מה שאנשים מוכנים לשלם למענם'. תחושת הקבס שעלתה בי הייתה מוחשית.
אתאיסט המצניע בלבושו | 08.06.13
39.
פרופ' אחלה מחקר קורלטיבי- המסקנות ...?
כרגיל אני מאוד נהנת מהטור המעניין (וגם קראתי את הספר). כנראה שעל הדרך להיות פופולאריים קשה שלא לאבד אמינות ומהימנות:-) ממתי מחקרי קשר מצביעים על סיבתיות? "אבל ברגע שאנחנו לובשים ביודעין מוצר מזויף, הגבולות המוסריים שלנו מתרופפים במידה מסוימת והדבר גורם לנו להידרדר בקלות רבה יותר במדרון החלקלק של הרמאות. "
יעל | 08.06.13
38.
כמה בעיות במחקר שלא קיבלתי תשובה עליהם בכתבה
ראשית עלי לציין שהרעיון של המחקר מאוד מעניין אלא שהבעיה היא שהוא בודק התאמה בין קודים חברתיים לקודים מוסריים. השאלה שאני שואלת את עצמי היא מי קובע את הקודים המוסריים שלפיה החברה פועלת? והתשובה היא החברה עצמה, וקודים כאלו יכולים להשתנות מחברה לחברה. יכול להיות שהמחקר הזה תקף רק לקבוצת נסיינים באיזור מסויים, חתך גיל מסויים ותרבות מסויימת ובמקום אחר התוצאות היו משתנות. כדי לבדוק האם קודים חברתיים עונים לקודים מוסריים אתם צריכים לבחון קודים מוסריים אבסלוטים, דבר שמאוד קשה לבחון. לא מצאתי גם פירוט לחתך הגיל מלבד שזה סטודנטיות לתואר שני- מה הגילאים הממוצעים? האם הנשים נשואות? מה המצב הסוציואקונומי שהן מגיעות ממנו? מה המוצא העדתי שלהן? כל המשתנים האלו חשובים הרבה יותר מתיאור הניסוי עצמו בכתבה שכן נורמות בחברה הערבית למשל, יכולות להיות שונות מהחברה היהודית (ללא העדפה כמובן לאחת הקבוצות!) סך הכל הרעיון מקסים (הייתי בכיף מצטרפת למחקר כזה אבל לא בטוח שהייתי מחזירה את המשקפיים בסוף :)
מעיין | 08.06.13
37.
אני קונה מה שטוב לי ולא כדי להרשים אחרים
התעשייה רוצה לבקש 1000$ עבור זוג משקפיים / חולצה / תיק שעלות ייצורו 1$ בזכות שם מותג ולא בזכות איכות המוצר. אני לא קניתי רכב כדי שהשכן יסתכל על הרכב שלי וינשך שפתיים (אם כי בהחלט יכול הייתי להרשות לעצמי) אלא קניתי רכב שמתאים לצרכים שלי. לא אכפת לי בכלל מה אומר השכן המסכן שקנה ב.מ.וו. אבל הילד שלו לא יודע לקרוא בדיוק כמו אביו. אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו. אני מתעב את תעשיית המותגים. באותו מפעל של פראדה בסין מייצרים תיקים מעולים זהים לגמרי שעולים מאית אז למה שאני ארגיש מטומטם לקנות יקר? אני מרחם וחושב על אלה שקונים כדי "להראות לשכן" שהם מרמים בדיוק כמו הפרסומת התדמיתית שלהם. מסרב למותגים. בוחר מה טוב לי לפי שיקול דעת קר בלבד. שבת שלום
יעקב | 08.06.13
31.
יש רק בעיה אחת במחקר הזה. לא בדקו אותו על נשים עשירות שבאמת קונות פראדה
מעניין היה לראות עד כמה מוסריות הן הנשים העשירות שקונות פראדה בשגרת החיים שלהן. עולה גם שאלה מהיכן יש להן כסף לקנות מותגים אמיתיים, משלהן או משל אחרים? מדוע הן מוכנות לשלם כל כך הרבה כסף על מוצר שהחיקוי שלו כמעט אינו נופל באיכותו מהמקור. המדגם הוא מאוד מלאכותי כיוון שהמוצרים נתנו באקראי לסטודנטיות שמצבן הפיננסי אינו ידוע ויתכן שמלכתחילה אין להן כסף לקנות פראדה והיחס שלהן למותג נובע מכך שהן קיבלו את "הזכות" ללכת עם פראדה אמיתי. יתכן וזה העלה באופן מלאכותי ולזמן קצר את רמת "המוסריות, שלהן בגלל המחויבות כלפי המוצר המקורי "המהמם".
רופא | 08.06.13
28.
האוס :"כולם משקרים " ואני אשקר במיוחד במותגים שלא שווים את הכסף שלהם
יש חברות ששוות את המחיר שלהם ויש חברות שהאיכות שלהן זוועה היום בגלל הניידים עונדים שעונים רק מי שרוצה להפגין מותג אז מצווה היא לקנותמזויף חוץ מ IWC כל מה שחשוב לגוף כמו נעליים לבדוק ולקנות מותגים איכותיים דוגמה נעליים- סלומון השאר זה רק השם מניסיון ...ייצרנו שנים :-)
שון | 08.06.13
26.
לפלצנים - אני לא מבין, שעון שוויצרי ממוצע הוא באותה אמינות ומראה באותו דיוק.
כל ההבדל בין השעון השוויצרי לרולקס - כמות הכסף שהיצרן זרק למתג אותו כמוצר יוקרה. כבר ראינו "מומחים עולמיים ליין שלא יודעים להבחין בין יין ב 1000 ₪ ליין ב 30 ₪. וזה בדיוק מה שהכתבה הזאת עושה. פלצנות פלצנות פלצנות .........................................................................................
פרסי קמצן | 08.06.13
22.
העני והעשיר, תשמעו קטע...
רק אדם עם ממון יכול לקנות זיוף, אם תראה את מנכ"ל החברה עם שעון רולקס (מזויף) תהיה בטוח שזה אמיתי. אם אני אקנה רולקס אמיתי (אני אדם פשוט אבל אני יכול להרשות לעצמי לקנות אחד כזה) כל מי שמכיר אותי לא יאמין שזה אמיתי ויהיה בטוח שזה זיוף לא משנה איזה תעודה אראה להם...ביחוד שהם יודעים שאני מטייל הרבה במזרח. בקיצור, אני משתדל לא לקנות מותגים והשעון שלי הוא SWISS ARMY זול מפלאסטיק שלא מצפצף בביטחון בשדה-תעופה. אבל לפעמים את ברירה שצריך מוצר איכותי, אז גם אם אני קונה בגדים, נעלים ומותגים, אני משתדל לקנות כאלה שהלוגו לא קיים או לא בולט מידי... זה לא הסטייל שלי להשוויץ יותר מדי.
גיל | 08.06.13
21.
מעניין אבל המסקנות שלי לתוצאות מעט שונה
אני מקבל את התוצאה שכל מעשה של רמיה מוריד את הסף של הרמיה לפעם הבאה. התוצאה הזאת משתלבת היטב במה שדן אריאלי פירסם בספרים הקודמים שלו והדוגמה שקופצת לי בראש היא הדוגמה המבריקה שלו של קניית הקפה בבוקר שכל חזרה על הפעולה הופכת את הקניית הקפה למחרת לקלה יותר. הסיבה שהוא הציג היתה כללית יותר על הצורך שלנו בחיזוק והמונח שלו הוא "עדריות עצמית". המסקנה שלי היא שכאשר יש חוקים שהופכים את רוב האוכלוסיה לעבריינים התוצאה היא שזה מקל עליהם לבצע עברות שבמצב אחר הם לא היו עושים אותם כי הם כבר "מפרים את החוק". דוגמה יכולה להיות בתוצאה שהתפרסמה שמצלמות התנועה זיהו 1100000 עברות של מעבר על המהירות המותרת מדובר על 20% מהמכוניות בחריגה שולית של מהירות שנוסעות תחת הרגשה של אני מפר את החוק. וזה מקרב את ההפרה הבאה של לא עצירה מוחלטת בעצור או מתן זכות קדימה. לא חסר דוגמאות אחרות כמו מורידי שירים, סמים קלים, מעשנים ועוד ועוד. אני לא שייך לאף אחת מהקבוצות האלה ועדיין אני מזהה את המצוקה שלהם והטיפשות של חוק.
huta | 08.06.13
20.
מספר 7: אתה מעיד רק על אי-הבנתך את הפסיכולוגיה האנושית
הסיפור הקלאסי הוא על מישהו שמכר wallpaper לאייפון באלף דולר. אנשים לא קנו את ה wallpaper כי הוא יצירת אומנות ששווה אלף דולר (הוא לא), אלא בשביל בשביל הדאווין של בעלי המכשיר, שמשדרים לכל מי שרואה את המכשיר שלהם שהם יכולים להרשות לעצמם לזרוק אלף דולר על wallpaper מכוער.
יובל | 08.06.13
19.
תכלס זה די עלוב שאנשים נהיו כה ריקנים שרק מה שמעניין אותם זה שם המותג הא?חחחח
אני מצטערת באמת אבל אני בקלילות יכולה לסתור ברגע את מחקרו המבדר והמשעשע של דן אריאל ולמה קחו דוגמא פוליטיקאים הם לא ללבושים במותגים מזויפים ואילו הם הרמאים הכי גדולים אומרים משהו אחד חושבים משהו אחר ועושים משהו לגמרי אחר ומי לא מכיר את זה הא?חחחחחחחח המחקר של דן אריאלי בוחן רק צד אחד ומבוסס על בדיקות לא לגמרי נכונות הוא לוקח קבוצת אנשים ונותן להם מבחני מטריצות הא? אלו מבחנים שהסיכוי שרק אולי במקרה טוב 10% מאוכלוסיה יצליחו לפתור נכון נו אז אוטומטית דן גורם בתת מודע למשתתפים לרמות ולמה? כי פסיכולוגית לכל אדם בין אם הוא לובש מותג או לא כי באמת אין קשר למותג פסיכולוגית לכל אדם אקראי קשה להודות שהוא טיפש אף אדם לא יודה בכזה דבר נו אז דן נותן להם שאלות שאין להם שמץ מה הוא רוצה מהם אז בתת מודע דן בעצם מאלץ את המשתתפים לרמות ולהגיד שהם כן הצליחו לפתור איזו מתריצה למרות שבפועל אין למשתתפים במחקר שמץ מה זה בכלל מטריצה הא?חחחחחחחחחחח כל המחקר מבוסס לא נכון אז גם התוצאות הם לא לגמרי נכונות וניתן בכזה מחקר בקלילות להשיג כל אפקט ובטח ובטח בקלילות ניתן לסתור כזה מחקר חחחחחחחחחח כמו דוגמא הכי פשוטה פוליטיקאים הם כן לובשים מותגים והם כן מרמים בלי סוף והנה עובדה זאת סתרה בקלילות את כל המחקר.....חח כמו שאומרים עם עובדות לא מתווכחים הא?חחחחחחחחחחחחח במקום דן הייתי עורכת מחקר מה העומק של יוקר המותג ומה אנשים מוכנים להקריב וכמה כדי להשיג את המותג האהוב שלהם הא?חחחחחחח גאש העולם מתרוקן מהאיכות ואנשים מתעסקים בריקנות האם זה באמת חשוב מה שם המותג של החולצה שלי למשל????? ממש לא הכל שטויות מה שבאמת חשוב זה כמה שכל יש לאדם ולא שם המותג שהוא לובש חחחחחח הריקנות התופס תאוצה הזאת יכולה להק\חריב את הסביבה .......זה מזעזע עד כמה אנשים נהיו ריקניים !!!!!!!!!!!!!! הצילו !!!!!!!!! הצילו את העולם מריקנות!!!!!!!!!!!!!
זה עומק חדש של ריקנות הא?חחחח | 08.06.13
18.
כולנו גנבים שקרנים ורוצחים ואף קניבלים בפוטנציה-האדם הוא שורד סתגלתני.
הכל תלוי בנקודת ההשקפה: מבחינתי מי שלובש מותג הוא מצהיר על טיפשות ורמאות עצמית. כך שבחיים לא אקנה מותג. גם לא אקנה זיוף בכוונה תחילה. אבל כל המחקר לוקה בתלישות מרוב אוכלוסיית כדור הארץ. והנושא האמיתי הוא לגבי האופי האנושי וקל להסיק מסקנות והן ידועות. כולנו שקרנים וגנבים וחלקנו גם רוצחים ואף קניבלים. הכל תלוי בתנאים הסביבתיים וברמות האילוצים השונות. אדם שהוא ישר, הוא ישר לא בגלל שהוא ישר, אלא בגלל שיש לו את הלוקסוס להיות ישר. אפשר להוציא מכל אדם את הפן הפלילי. כל אדם בעולם יהפוך לגנב מהר מאוד. כל מה שצריך זה לדאוג שלא יהיה לו כסף לארוחות הבוקר במשך תקופה מסויימת. או אז סולם הערכים של כולנו ישתנה. האדם הוא חיה סתגלתנית ויעשה הכל לשרוד. מנגנון הרציונליזציה הוא המנגנון הכי גמיש בעולם שיש ומאפשר לנו לחיות עם עצמנו. כך שאין חדש בכתבה ואפשר היה למצות אותה די בקצרה. גם רוצח הכי שפל חי עם עצמו מצויין (בכלא או בחוץ). הוא מוצא את הרציונליזציה למעשיו על מנת להמשיך ולחיות עם עצמו. הרציונליזציה יכולה להיות מגוחכת עבור אדם אחר - אבל תקיפה ושרירה ומספקת הגנה נפשית מלאה לאדם שנקלע למצב. או אם נסכם: אנחנו כולנו גמישים וחסרי מוסר ועכבות ולא משנה כמה מוסריים אנחנו חושבים שאנחנו. וכל השאר גיבובי תירוצים שעולבים באינטילגנציה. יש כאלה שמסרבים להכיר בכך שהם גנבים/שקרנים וכו'. אבל זה בד"כ יגיע עם חוסר בשלות והיכרות עצמית אמיתית. גילוי נאות: הכותב עם אלטר אגו גבוה מאוד ומפותח ומעולם לא גנב אפון אחד.
מר גומי. | 08.06.13
17.
כשאני רוכש מכנסיים אני רוצה משהו ללבוש, כשאני רוכש שעון אני רוצה לדעת מה השעה
שמות מוצרים לא מעידים דווקא על טיבם, אלא על העדפה עדרית (מהמילה עדר) המבוססת על בעלי המאה. אולם, כאשר אני בוחן את מרבית המותגים (לא כולם חלילה), התוצאה העומדת אל מול עיני היא: "המלך עירום", ורכישת מותג שכזה בפני עצמו מהווה נהירה אחרי העדר. אלא שאנחנו לא סוסים, וגם לא פרות, וגם לא ביזון במרחבים, אנחנו בני-אדם. ולמרות שבתוכנו יש עדיין אינסטינקט עדרי כל שהו, אני לא אוהב להיות מובל, בעיקר לא ע"י חברות (ומותגים) אשר ניתן למצא מוצרים שאינם חיקוי שלהם ואשר ממלאים את הפונקציה הנכונה עבורי. ועל כן, לעולם לא ארכוש מותג רק משום שהוא מותג (וגם לא חיקוי שלו), אלא אמצא לעצמי את המוצר הנח ביותר במחיר הסביר ביותר לתפקיד המוצר. אפשר לראות את הדברים בשוק הסיני. בעבר רבות מהחברות הוציאו חיקויים זולים של מותגי המערב, אלא שכיום, יותר ויותר חברות סיניות יצרו לעצמם שם, כאשר הן הבינו שהן יכולות לפתח מוצרים בעצמם, לשוק הרעב לדברים אחרים, שאינם חיקויים. תוכלו למצא למשל חברות טכנולוגיה אשר אמנם ספק אם שמעתם את שמן, אבל מוצריהן טובים ולעיתים עולים על המותגים היקרים בתחום. תוכלו למצא יצרני אופנה סיניים שאינם מתחבאים מאחורי שמות דומים מערביים. וכך גם בשאר העולם.
"מותג" - המצאה של העשירים | 08.06.13
16.
טעויות בניסוי:
1. אין קבוצת ביקורת. עובדה זו בלבד הופכת את הניסוי לשקר. 2. אין סמיות כפולה. עובדה זו הופכת את הניסוי, אפילו אם הייתה קבוצת ביקורת, ללא רלוונטית. 3. המסקנות לא קשורות לכלכלה. המסקנה היא שאפשר לרמות, לכן אין הבדל בין להיות רופא מנתח ללא השכלה לבין שימוש במותג מזוייף. 4. המסקנות משתמשות בפסיכולוגיה לא נכונה. כל רמאות היא אותו הדבר זה שקר. כל ילד ביסודי שיקר להורים שלו להשיג איזה קינוח או טלויזיה או משהו. כל זה הוא נורמטיבי לחלוטין. זה לא הופך 100% מאוכלוסיית העולם לרמאים. יסוד של הפסיכולוגיה היא ההקשר התרבותי, שאין אבסולוטים, שתמיד יהיו יוצאי דופן. ... עכשיו, כבמחקרו של אריאלי על אפקט הפלסיבו, האפקט של מותג מזוייף "יוקרתי" הוא חזק יותר על הסביבה. לכן, לפי מסקנותיו של אריאלי עצמו, עדיף לקנות מוצרי יוקרה מזוייפים על פני מוצרים זולים סתם. לכן המסקנה האמיתית מהכתבה היא שחברות העילית חשובות יותר מאנשים עם מעט כסף. צירוף של כל אלו מראה שפרופ' אריאלי נמצא כל כך הרבה זמן בעולם השיווק עד שהפסיק להבין את אבן היסוד של מחקריו שלו: העולם בנוי מאנשים, לא מערכת אמורפית.
אסף | 08.06.13
15.
הרמאים האמיתיים הם ממציאי המותגים
תשאלו את התופרות מבנגלדש שמרוויחות 38$ לחודש תמורת 16 שעות עבודה ביום 7 ימים בשבוע זה שמישהו מדביק לבגד שעלה 3$ מדבקה יפה ומוכר לכם אותו בקניון תמורת 100$ זו רמאות סוג אאא אין רווח מסחרי הוגן - יש ניצול מחפיר + יצירת תדמית כדי לגרוף עוד כסף
. | 08.06.13
9.
כבוד עצמי / כבוד בכסף
לא קניתי בגדים חדשים חמש שנים. המחירים של בגדים נאים, אפילו לא מותגים יוקרתיים, בשמיים -- ואני משתדל לחסוך לדברים שלטעמי האישי חשובים יותר. לא קמצנות, פשוט יש לי מעט ובמסגרת המעט הזה סדרי העדיפויות שלי מציבים את הוצאות הביגוד יחסית נמוך. אני כמובן דואג שתמיד הבגדים יהיו נקיים, מסודרים, ומתאימים -- בשביל זה יש מכונת כביסה, מגהץ, וחוט ומחט. כשבגדים כן נוספים לי לארון זה לרוב חולצה ישנה מאחי, או מכנסיים ביריד יד שניה, ולפעמים אני אפילו מוצא לי משהו בחבילה שמישהו הניח ברחוב. האם אני מרגיש אומלל? לפי אריאלי, הייתי אמור להרגיש בזבל. אלא הכבוד שאני רוחש לעצמי (סך כל האיתותים הפנימיים, בלשונו של אריאלי) תלוי במעשי, ולא בלבושי. ייתכן ואני טועה לגבי ההערכה שלי את עצמי, אבל אם מישהו היה נותן לי משקפי שמש שמחירם הנקוב הוא 7000$ הייתי חש בעיקר מבוכה. הרי ברי לכל שהמחיר לא משקף כל עלות ממשית, אלא שהוא משמש לאיתות חיצוני על מצב העו"ש של מאן דהוא. ומאידך, אם היו נותנים לי משקפיים ואומרים לי שהם נקנו ב-7$ למרות שהם בול כמו אלה ב-7000$, אני בספק אם זה היה משנה את תחושת הכבוד העצמי שלי מכיוון שמלכתחילה היא לא נקנתה בכסף.
גלעד | 07.06.13
5.
הבדלי גישה בין מותגים - להוריד או להעלות מחירים?
מזכיר לי סיפור ששמעתי לפני המון שנים. חברות ממותגות כלהן (אני לא זוכרת - סיגרים? אלכוהול?) נלחמו על קהל לקוחות - חברה אחת וותיקה וסופר יוקרתית, בעוד החברות האחרות יחסית חדשות אליה אלב כולן יקרות. החברות החדשות יותר נכנעו ללקוחות והוזילו את המחירים שלהם ע"מ למשוך יותר אנשים. מה עשתה המתחרה הוותיקה יותר? העלתה מחירים. למה? משהו בסגנון של גישה "לא רוצים - על תשלמו. אנחנו רוצים את הלקוחות הנאמנים שבאים בשביל המותג". מי ניצח בתחרות הקטנה הזו? המותג הוותיק והיקר יותר... וברמה הנקודתית של הכתבה - כתבה מרתקת. תודה רבה
מעניין | 06.06.13
2.
האמת סיפור מדהים
זה ידוע שהעבירה הראשונה היא הטריגר. מה שכן אני חושב שיש הבדל עצום בין זיוף תואר אקדמי למותג אופנה מזוייף. זכור לי סיפור על מישהי שקנתה תיק לואי ויטון ב20 אלף דולר, בחנות במזרח הרחוק, ולאחר שהתיק נקרע היא פנתה לחנות באירופה כדי לתקן/להחליף. ושם נאמר לה שהתיק הוא זיוף, ושלעיתים במזרח הם מוכרים תיקים מזוייפים שמורכבים מעודפי חומרי הגלם שנשארים במפעל, ואכן סיפקו לה תיק חדש ו"מקורי" תכלס, חברות אופנה ביודעין מוכרות מוצרי יוקרה במחיר גבוה משמעותי מהשווי שלהם , רק בשביל למתג את המוצר כמוצר יקר ובלתי מושג. וחברות גדולות מפעילות פרסומות כאלו ואחרות שמשפיעות עלינו פסיכולוגית לרצות לקנות מוצרים שאנו לא רוצים/צריכים. ללבוש זיופים זו בעצם הדרך שלנו "להחזיר", מצד אחד לשדר הצלחה לסביבה, ומצד שני לא להיות הפרה החולבת של החברות הגדולות ולשלם מחיר מופקע על מוצרים בלי שום סיבה.
אבישי | 06.06.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת