אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המהפכה הבאה? מסעדה מפורסמת בניו יורק אוסרת על מתן טיפים

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
אכן מנהג מיותר, הייתי מצפה שמס הכנסה יטפל בהון השחור...
זה כבר הפך למכה! אתה מגיע לעסק, מבצע עסקה, משלם עבורה ולפני שאתה הולך לדרכך מגיע עובד זוטר ומבקש\דורש נדבה. כאשר אני יושב במסעדה אני מצפה שהמנה תגיע לשולחני במחירה הנקוב בתפריט, לא אחוזים ולא נעליים. גרוע מכך, בעל העסק מזהה פתח לא לשלם משכורות, מיסים ותנאים סוציאליים בהתאם לחוק. וזה לא רק מלצרים, לא מזמן קניתי מוצר, שילמתי עבור הובלה ובסיום העבודה עולה אלי "בעל הבית" לבקש נדבה עבור שאר המובילים... מיותר לציין שיעצתי לו לשלם להם משכורת במקום
דניאל | 11.06.13
14.
הנושא מסובך הרבה יותר ממה שאתם חושבים
קודם כל בארץ עובדי מסעדות מקבלים שכר התחלתי של שכר מינימום,יש כל מיני תיאוריות לגבי השאלה אם טוב לעבוד עם טיפים או לא. בסך הכל במסעדות יוקרה לדעתי לא צריך לעבוד עם טיפים מכיוון שעשירים - או סתם אנשים עם כסף או נובורישים - הם חארות שמתנהגים לנותני השירות כמו עבדים הייתי מציע למסעדות שהם לא יוקרה אבל עם אוכל טוב לעבוד עם טיפים מכיוון שאנשים שאוכלים במקומות כאלה הם כרגיל דייטים וכדומה ובעיקר אנשים שרוצים שישרתו אותם כמו מלכים ומוכנים לשלם טיפ מכובד כדי לקבל את השירות הזה, ואם בעל מסעדה רוצה שהאוכל שלו יהיה ברמה גבוהה מומלץ להפריש טיפ יפה למטבח לארכיטקט לא נותנים טיפ בגלל שהוא מתוגמל כראוי,אז אם בעלי מסעדות יתגמלו את נותני השירות שלהם והטבחים שלהם,האוכל יהיה יותר טוב והשירות יהיה יותר טוב. אף אחד לא עובד טוב כשהוא מרגיש פראייר
טבח | 10.06.13
3.
טיפ הוא מנהג שסובב סביב אי-נעימות והוא צריך לחלוף מהעולם.
אני מברך על הצעד של המסעדה. בתקווה שאחרים יעשו כן. תמיד מקומם אותי שצריך להשאיר טיפ לפי אחוז (10%-20%). אם הייתי במסעדת יוקרה והזמנתי מנה יקרה ויין והמלצר בסך הכל הגיש, אז הוא צריך לקבל עשרות-מאות שקלים טיפ? ולעומת זאת, אם הייתי במסעדת-פועלים וייתכן ש"טירטרתי" את המלצר שיביא ויוסיף, אז במקרה הזה הוא לא זכאי לשום טיפ או לטיפ נמוך לכל היותר. התיאורים שלי לקוחים מהמציאות. כמו כל נותני השירותים, גם המלצרים צריכים לספק שירות ראוי ואין סיבה לשלם להם אקסטרה עבור השירות (אלא אם באמת מדובר במקרה יוצא דופן וחריג). מי שצריך לתגמל את העובד הוא המעסיק ולא הלקוח. למשל, מוכרנים בחנויות אופנה - יש כאלו שמקבלים בונוס ויש כאלו שלא, בכל מקרה הבונוס הוא לא טיפ מהלקוח, אלא מחושב מהקניה עצמה. אז המחיר יכול להיות יקר יותר במספר שקלים, אבל הלקוח לא צריך לחוש אי-נעימות. כשנפגשים קבוצה של אנשים וכל אחד משלם בנפרד ואז צריך לחשב טיפ. או שבעודף שיש לך יש פחות מ-10-15%. או שאתה צריך לבקש מהמלצרית לפרוט שטר של 200 רק בשביל שתשלם לה טיפ. אין סיבה להגיע למצבים האלו. המקרים הכי מעצבנים הם במועדונים. הברמניות החוצפניות גובות למשל 38 ש"ח למשקה ואת היתרה מביאות לך בשקלים בודדים ואז מטות את היד אל עבר כוס הטיפים. הן יוצרות את האי-נעימות בכוונה. לא תבקש מהן להחזיר לך את 12 השקלים הבודדים ואז תספור ותתן לה טיפ. אז במקום לשלם 38 ש"ח על משקה (שהשווי האמיתי שלו הוא 10 ש"ח) יוצא שאתה משלם עבורו 50 ש"ח.
י.ש | 10.06.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת