אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חיים כץ בדיון על המרכבה: "לו אני אחד מבעלי המפעלים הייתי יותר ממודאג"

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
שלום אמנון, התגובה שלך מכובדת בניגוד לכל השאר פה אגב, והטיעונים כבדי משקל, אבל..
הטענה שלי היא לא שצריך לוותר על הסיוע אלא שהניהול שלו לא נכון. כלומר ניתן להסתייע באמריקאים במוצרים שיביאו ערך מוסף גדול יותר לתל"ג. כרגע האמריקאים, בניגד למה שציינת אגב, לא פראיירים ולא מאפשרים לנו לייצא מוצרים שמתחרים במוצרים שלהם, אשר יוצרו מכספי הסיוע! אין היגיון ברכישה של הטנדרים כמו שכתבתי, עם כל האבזור של מכוניות מנהלים!!! הסיפור של טנק המרכבה הוא לא נורמלי! צריך לעשות הכל, אבל הכל כדי שהייצור יישאר פה! למה הצרפתים, הבריטים, הגרמנים, היפנים למשל, מסוגלים לייצר בבית טנקים משלהם? צריך להשקיע בייצור בארץ וייעולו! הזכרת בחטף את תע"ש. החברה הזו, בגלל התנהלות שערורייתית של משהב"ט נמצאת בקשיים במשך שנים, חלק מזה זה בגלל הסיוע האמריקאי! המטרה היא לא רק להעסיק עובדים אלא לעזור לתעשיות הישראליות, לא רק הבטחוניות, להוסיף הכנסות למדינה ברוחיהן! זה נקרא כלכלה.
ויקטור חסון | 24.06.13
5.
אין תחליף לטנק המרכבה סימן 4 או סימן 5 בשדה הקרב העתידי. הכותרות הפופוליסטיות חסרות דעת
נושא טילים מזמן אינו רלוונטי בשדה הקרב, מבחינת איום, כי יש לצה"ל מספר מערכות (מספר מערכות) דוגמת מעיל רוח כדי לבטל את איום הטילים. הטנק הכרחי בכמויות גדולות ככוח אש נייד נגד טרור (שיהיה בכמויות ענק), בירי מדויק למרחוק (שיהיה נחוץ בכמויות ענק נגד משגרי טילים), בניידות, בהובלת גייסות ועוד ועוד. אין להקשיב לשמאל הקיצוני שעושה הכל יחד עם האויב הערבי להרוס את צה"ל ולהחליף את מערכת הביטחון. לא פלא שזועבי בעד סגירת המרכבה. שוב ושוב מוכח, מה שהכל כבר יודעים, שמורשת רבין היא גידול סרטני בגוף העם היהודי הנבגד והמוכה. הביטו בגרורות החוגגות עליה!
פשוט מחריבות את צה"ל. | 24.06.13
4.
בצה"ל יש כ 1700 טנקים אם לא יותר
כמה מהם הששתפו בקרבות מאז 1982? אני מעריך שלא יותר מ 200. זה בערך מה שצריך וכל השאר מיותרים. בעתיד צפוי שגם למחבלים יהיו מל"טים ואז הטנקים יהיו מסוכנים מאד לצוותים. לכן עדיף לקפל את הטנקים במהירות ולחסוך את העלויות הגדולות שכרוכות באחזקתם.
טנקיסט ותיק | 24.06.13
3.
ויקטור-רבע מהסיוע השנתי האמריקני מוסב לשקלים ומספק עבודה לישראלים
לפני ההתלהמות על הסיוע האמריקני כדאי להכיר את הנתונים. או אז תיווכחו שלא רק שסיוע זה מאפשר לרכוש את הפלטפורמות הטובות ביותר בעולם (שאתם מנצחים מלחמות במירב היעילות ומזער האבידות) ב"וואוצ'רים" אמריקניים, אלא גם לתקצב פחות שח'ים לביטחון ומעל הכל; להמיר אוטומטית 25% מכספי הסיוע (מעוגן בחוק האמריקני מאז ימי ארנס וה"לביא") לשח'ים ותעסוקה בתעשיות הביוחוניות הישראליות. כך, ניתן לייצר בכספי חלק מהסיוע מה שרוצים בתע'ש, רפא'ל, תע'א, אלביט ועוד, כולל את המרכבה. מה שמעניין בזה, שחלק מהמוצרים הביטחוניים המפותחים והמיוצרים בכסף זה בארץ מתחרים אח'כ ברחבי העולם ואף באמריקה במוצרים האמריקניים..כלומר: כספי הסיוע המוסבים לשקלים מעבירים תעסוקה מארה'ב לישראל וחלק מהמוצרים שמיוצרים בארצנו מתחרים ברחבי תבל ובאמריקה במוצרים אמריקניים...אז למה שנרצה להפסיק את הסידור רב השנים הלזה.
אמנון | 24.06.13
1.
זוהי הסיבה לכדאיות הסם הממכר- "תקציב הסיוע האמריקאי", בשביל האמריקאים
הסיוע הזה, מנוהל באופן רשלני כך שיוצא שהוא יותר מזיק מאשר מועיל!!! עדיף לא לקבל את הסיוע! אם אתה יכול לייצא ולהרויח כסף מייצוא ויותר מזה- להעסיק עובדים ישראלים ובתי ספר ומוסדות אקדמאיים בתחומי התעשייה המכנית והתחבורה- מעגל תעסוקה גדול יותר, התועלת תהיה רבה יותר מהנזק שייגרם מהפסקת הסיוע! תעשיות התחבורה הישראליים לא צריכים להשתוות רק לייצור הסיני! עובדה שבאירופה מדינות בגודל של ישראל מייצרות ומייצאות כלי רכב ומשאיות! לפחות תנו להרכיב בארץ! אפשר לנהל מו"מ עם היצרנים וגם עם האמריקאים! אפשר לייעל את הייצור של המרכבה! אפשר להרכיב בארץ טנדרים צנועים של דודג' במקום הטנדרים המפוארים שיגיעו מארה"ב לידיהם של חיילים שיהרסו אותם תוך זמן לא רב! גם קרונות רכבת אפשר להרכיב כאן!
ויקטור חסון | 24.06.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת